abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134716046
Ik twijfel tussen de volgende modellen, iemand ervaring ermee?

http://www.wehkamp.nl/hui(...)KW4=&MK=_16767_16801

ACTIE
Saeco HD8751/95 Intelia Evo koffiemachine
4,3 van 5 gebaseerd op 3 reviews
Nog 1 op voorraad
van:379.- voor: 325.-

Sale −32%
Bosch TES50129RW koffiemachine Zwart
4,4 van 5 gebaseerd op 19 reviews
Bosch TES50129RW koffiemachine
Levertijd: direct leverbaar
van:499.- voor: 339.- (309,- na 30 euro cashback actie)

Saeco HD8762/01 Minuto koffiemachine Zwart
van:499.- voor: 339.-

Saeco HD8755/02 Intelia Evo koffiemachine Zwart
van:629.- voor: 349.-

Die laatste lijkt een super aanbieding, aangezien hij van 629, voor 349 is. Maar ik kan nergens op kieskeurig oid dit model vinden, alleen ergens in een review zegt iemand dat het hetzelfde apparaat is, maar dan met melkopschuimer, groot prijsverschil dan.
  donderdag 26 december 2013 @ 15:15:33 #2
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_134716516
Wat wil je uiteindelijk doen met je koffiemachine? Een waardering op basis van weinig reviews zegt ook niet zo veel. Zelf zou ik vooral kijken naar het vermogen (meer is sneller heet water), wat je eraan kunt instellen (sterkte van de koffie etc) en welke je mooi vindt om te zien. Qua gebruiksgemak kun je vooraf vast ook de handleidingen online vinden. Zelf vond ik (10 jaar terug) de Saeco's erg super, simpel maar toch heerlijke koffie. Weet niet hoe die zijn sinds Philips dat bedrijf heeft gekocht.. Omdat de prijzen zo lekker dicht bij elkaar liggen kun je vooral gaan voor het apparaat met de meeste features (mits je die zelf nuttig acht).
O ja die Intelia schijnt Beste koop te zijn..
Veel plezier, en laat weten welke het geworden is :)
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_134716848
Ja ik ben al dagen aan het zoeken en dit zijn de 4 die overblijven (van de 80 ofzo). Een echt verschil kan ik niet ontdekken, behalve de automatische melkopschuimer in de Minuto en het merk.

Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met zowel Saeco en Bosch of iets nuttigs kan zeggen over 1 van de 2 merken.

En wat nou het prijsverschil veroorzaakt tussen die 8751 en 8755.

Dit zijn de adviesprijzen volgens Philips:
http://www.philips.nl/c/m(...)zwart-hd8762_01/prd/
(459,99)

http://www.philips.nl/c/s(...)rt-hd8751_95/prd/nl/
(499,99)

http://www.philips.nl/c/s(...)rt-hd8755_02/prd/nl/
(629,99)

Adviesprijs volgens Bosch:
http://www.bosch-home.nl/(...)W.html?source=browse
(709,00)

[ Bericht 26% gewijzigd door JDx op 26-12-2013 15:35:00 ]
pi_134717286
Commentaar over :Niet al te duur apparaat welke gewoon simpel is. Druk op de knop na keuze en het apparaat doet alles. Zo nu en dan wat onderhoud verrichten om zonder problemen weer lekkere koffie te zetten. Met de juiste koffieboon de perfecte koffie.

Bij Bosch |:( niet te duur :')
pi_134717333
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:37 schreef tennis_jongen het volgende:
Commentaar over :Niet al te duur apparaat welke gewoon simpel is. Druk op de knop na keuze en het apparaat doet alles. Zo nu en dan wat onderhoud verrichten om zonder problemen weer lekkere koffie te zetten. Met de juiste koffieboon de perfecte koffie.

Bij Bosch |:( niet te duur :')
Wtf? Wat probeer je te zeggen?
pi_134717485
Kijk eens of ze in een koffiewinkel staan. Dan kan je ze uitproberen. Ik vind sommige machines te koude koffie geven. En dat vind ik echt heel erg vreselijk.

Verder kijk hoe makkelijk een machine schoon te maken is. Dat scheelt ergenis en schimmelkoffie. :r

En zo'n van/ voor prijs daar trap je toch niet in he? Daar is zo'n machine nooit te koop voor geweest. Wel een mooie marketing truc.
pi_134717933
Die HD8755/02 is trouwens echt een spookapparaat, nergens behalve op Wehkamp te vinden, geen reviews, niks. Wist ik maar wat het verschil was tussen de HD8751/95 en HD8755/02 dan kon ik in ieder geval 1 van die 2 wegschrijven en blijven we over met 3.

Lees nu een aantal review dat de Saeco niet heet genoeg is, dat zou een reden zijn om voor de Bosch te gaan.

Hoop nog steeds op ervaringen van iemand hier.

[ Bericht 26% gewijzigd door JDx op 26-12-2013 16:18:22 ]
  donderdag 26 december 2013 @ 16:21:48 #8
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_134718471
Doorgaans als je van een apparaat geen gegevens kunt vinden is er een reële kans dat het grijze of parallel import is, vooral de grote ketens (mediamarkt,de block enzo) doen dat nog wel eens zodat ze kunnen adverteren met "nergens goedkoper",bovendien maakt dit het werkelijk vergelijken met een ander type nagenoeg onmogelijk en dus kun je zo ook niet inschatten of die "fantstische aanbieding" idd wel zo'n mooie aanbieding is of dat je gewoon de lijst prijs betaald voor een minderwaardig apparaat.

Het betreft dan vaak een sub-model met net wat andere specificaties, dat hoeft niet veel te schelen maar het wil ook wel eens verkeerd uitpakken, bij een koffie machine kun je dan denken aan bv model A heeft een boiler van 2000 watt, model B is exact hetzelfde maar heeft een boiler van 1500 watt.

En dan is er bouwjaar en serie, Philips heeft er een handje van om ongeveer iedere 2 jaar het hele gamma te vernieuwen,zelfs als er niets te veranderen is word er dan toch wel wat verandert zoals de kleurstelling of een doorzichtige tank ipv een matzwarte, het typenummer schuift dan ook een aantal plaatsen op, 8751 word dan 8755 , de code achter de schrap betekent bij philips doorgaans het afzet gebied(land) waarvoor het apparaat bedoelt is en dat kan dan duiden op bv een apparaat dat kan werken op 110 tot 230 volt of een apparaat dat alleen kan werken op 230 volt.

Het "oude" model word dan meestal behoorlijk veel goedkoper aangeboden bij de elektroboeren terwijl voor het nagenoeg identieke maar "nieuwere" model nog gewoon de officiële lijst prijs word gehanteerd .

Goed opletten dus.

[ Bericht 32% gewijzigd door robber57 op 26-12-2013 16:33:45 ]
pi_134718725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:21 schreef robber57 het volgende:
Doorgaans als je van een apparaat geen gegevens kunt vinden is er een reële kans dat het grijze of parallel import is, vooral de grote ketens (mediamarkt,de block enzo) doen dat nog wel eens zodat ze kunnen adverteren met "nergens goedkoper",bovendien maakt dit het werkelijk vergelijken met een ander type nagenoeg onmogelijk en dus kun je zo ook niet inschatten of die "fantstische aanbieding" idd wel zo'n mooie aanbieding is of dat je gewoon de lijst prijs betaald voor een minderwaardig apparaat.

Het betreft dan vaak een sub-model met net wat andere specificaties, dat hoeft niet veel te schelen maar het wil ook wel eens verkeerd uitpakken, bij een koffie machine kun je dan denken aan bv model A heeft een boiler van 2000 watt, model B is exact hetzelfde maar heeft een boiler van 1500 watt.
Goed opletten dus.
Enige wat ik kan vinden is dit:

http://www.philips.nl/c/s(...)nl/?t=specifications

en

http://www.philips.nl/c/s(...)nl/?t=specifications

1850 en 1900 Watt dus, maar beide van de officiele Philips site en een groot prijsverschil (129 euro verschil).

Misschien alleen het verschil dat het om een 2012 en een 2013 model gaat ofzo. Ik had gehoopt dat het temperatuurprobleem daardoor misschien verholpen was, maar lees bij de 55 net zo goed een te lage temperatuur.

Zoiets kan je in een winkel ook niet echt testen, want ze zeggen dat het eerste kopje wat tegenvalt, maar de tweede wel goed is.
  donderdag 26 december 2013 @ 16:34:14 #10
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_134718839
lees mijn post nog es, ik deed een ninja :@

je hebt idd grote kans dat het een 2011 vs 2013 model betreft, die 50 watt verschil is te verwaarlozen maar het is wel een indicatie dat er het eea verandert is.

Temperatuur van koffie is erg belangrijk, ik heb zelf ooit duo filter/espresso gehad van delonghi die wel hete espresso maakte maar de filterkoffie was lauw, dat is dus zwaar naadje en uiteindelijk beland zo'n ding na een paar maanden irritatie op marktplaats: neem een thermometer mee naar de winkel , volgens mij moet een goede warme bak koffie een graad of 90 minimaal zijn maar er zijn hier vast een heleboel wanabee baristas die je kunnen vertellen wat het moet zijn voor een espresso.

het is iig iets waar niet veel aan te doen is en als je dus veelvuldig leest dat het ding niet warm genoeg word is dat het teken om naar een ander merk/type te gaan kijken.

Houd er overigens rekening mee dat met iedere kopjes zetter je het probleem van temperatuur hebt als je de kopjes niet behoorlijk voor-verwarmt, soms heeft het apparaat daarvoor een verwarmde bovenkant waar je de kopjes op kan zetten maar soms is er ook niets van dat en zul je zelf wat moeten verzinnen zoals je kopje even afspoelen met heet water uit de kraan (moet je wel een boiler hebben want anders duurt dat weer zo lang)
En hoe kleiner de koffie word(bv espresso) des te erger dat probleem word want ook door de kleine hoeveelheid koffie verdwijnt de warmte van dat kleine beetje koffie in het apparaat en komt idd het eerste kopje er een beetje lauw uit.
De betere machines hebben overigens allerlei truukjes om dat probleem zo veel mogelijk te bepreken.

[ Bericht 38% gewijzigd door robber57 op 26-12-2013 16:46:40 ]
pi_134719201
Met die machines heb ik geen ervaring. Ik heb verschillende francis & francis machines versleten (ging vrij vlot). Toen de laatste ook en nieuw binnenwerk nodig had zijn we overgestapt op een Siemens. Het is een ouder model van deze: http://www.siemens-koffie.nl/producten/tk-serie/tk53009/

Prima machine met hete koffie. Makkelijk te reinigen. Hij is vrij vaak bij de Makro in de aanbieding. Wij hebben hem nu 5 jaar en nog steeds zijn we tevreden.
  donderdag 26 december 2013 @ 17:00:54 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134719604
http://www.p4c.philips.co(...)scy=sg&ctn=HD8837/01

Die heb ik. Goede hete koffie imo. Die temperatuur kan je overigens gewoon instellen.

Heb hem thuis zon 3 jaar en op t werk staat er nu 2,5 jaar 1. Doen het prima.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134722169
Echt een kilo aan Wehkamp bonnen (veel van lage waarde) gekregen om dat ding te bestellen, iedereen wist dat we dat graag wilden, net een keuze gemaakt, krijg je dit:

BON INWISSELEN
Het is niet mogelijk om meer dan 5 waardebonnen of cadeaubonnen per bestelling in te wisselen.
  donderdag 26 december 2013 @ 18:50:14 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134722369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:37 schreef JDx het volgende:
Echt een kilo aan Wehkamp bonnen (veel van lage waarde) gekregen om dat ding te bestellen, iedereen wist dat we dat graag wilden, net een keuze gemaakt, krijg je dit:

BON INWISSELEN
Het is niet mogelijk om meer dan 5 waardebonnen of cadeaubonnen per bestelling in te wisselen.
Fijn he?
Heb dat met Mediamarkt gehad, kan je max 20 waardebonnen bij de webshop ingeven, goed, 4 keer zoveel, maar nog steeds kut.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134722950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Wtf? Wat probeer je te zeggen?
Een koffie apparaat van ¤700 euro niet duur noemen :')
maar het zal wel lekker zijn
pi_134731066
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fijn he?
Heb dat met Mediamarkt gehad, kan je max 20 waardebonnen bij de webshop ingeven, goed, 4 keer zoveel, maar nog steeds kut.
Ja mijn familie had juist een paar kleine bedragen genomen, zodat het leuk bleef met uitpakken, dat je niet in 1 klap 40 euro kreeg ofzo. Echt belachelijk, ben ook flink aan het klagen bij Wehkamp.

Heb sowieso al een beetje een kutgevoel bij ze, laatst via een test&tell actie een tondeuse gekregen en daarna moet je dan een review schrijven, alle positieve reacties staan nog steeds op de site en de negatieve zijn verwijderd.
  vrijdag 27 december 2013 @ 00:04:35 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134732488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:45 schreef Oceanonix het volgende:
Kijk eens of ze in een koffiewinkel staan. Dan kan je ze uitproberen. Ik vind sommige machines te koude koffie geven. En dat vind ik echt heel erg vreselijk.

Verder kijk hoe makkelijk een machine schoon te maken is. Dat scheelt ergenis en schimmelkoffie. :r

En zo'n van/ voor prijs daar trap je toch niet in he? Daar is zo'n machine nooit te koop voor geweest. Wel een mooie marketing truc.
Te koude koffie ligt meestal aan mensen die een espresso in een koud kopje tappen.
pi_134734438
Ik weet dat Bosch en siemens het zelfde apparaat hebben, waarbij de siemens 80 euro goedkoper is. Was bij Saturn, niet echt de goedkoopste, 319 en kwam op 289 met die cash back.
pi_134738257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 01:21 schreef Nico987 het volgende:
Ik weet dat Bosch en siemens het zelfde apparaat hebben, waarbij de siemens 80 euro goedkoper is. Was bij Saturn, niet echt de goedkoopste, 319 en kwam op 289 met die cash back.
Ahhh koffie uit een Siemens EQ.7 heb ik laatst geproefd op een ander filiaal van m'n werk, dat smaakte erg goed, als die 2 samen werken lijkt me een goede zaak, type bonen heb ik ook ergens opgeschreven.

Hier hebben we een Schaerer Siena 2 met Piazza d'Oro Forza bonen.
http://shop.koffiekoning.nl/schearer-siena-2.html

Die koffie kan ik de hele dag door drinken, maar dat zijn hele andere prijsklasse's, niet voor thuis.
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:44:58 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134740096
Goede koffie mag wat kosten imo. Ik bespaar daar niet heel erg op. 15 eu de kilo is vrij normaal. Boven de 20 ga ik niet, dan wordt t me te gek. De Misceala d'Oro van de koffiekoning is meestal erg lekker.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134744092
Is geen samenwerking Bosch en Siemens zijn gewoon exact het zelfde merk
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:25:43 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134749924
Je zou natuurlijk ook een Jura volautomaat kunnen scoren op Marktplaats.
pi_134755885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:52 schreef Nico987 het volgende:
Is geen samenwerking Bosch en Siemens zijn gewoon exact het zelfde merk
Komen beide bij Eugster/Frismag (ch) vandaan. Produceert (en ontwikkelt) ook voor Nespresso, Jura en nog tig andere merken. Andere grote fabrikanten zijn Saeco (it) en Schaerer (ook ch). Volgens mij hebben die echt zo'n beetje 90% van de consumenten volautomaten markt in handen.
pi_134766594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:25 schreef Erasmo het volgende:
Je zou natuurlijk ook een Jura volautomaat kunnen scoren op Marktplaats.
Dat zou ik dus nooit doen. Prachtige apparaten, maa rniet schoon te maken, dus schimmelvorming.

Ikzelf zou kiezen op de volgende zaken:
- Liefst keramische maalschijven ipv conisch
- Temperatuur instelbaar
- Koffiehoeveelheid en maalgraad instelbaar
- Kopgrootte instelbaar en het liefst een paar formaten instelbaar (rostretto/espresso/lungo)
- Geen speciaal melkreservoir ivm hygiene; melk opkloppen doe je met een stoompijpje; 30 seconden werk.
- Bonenreservoir goed afsluitbaar (ivm het oud worden van de koffiebonen)
- Goed schoon te maken, dus geen afgesloten gedeelten (jura)

Merk maakt niet veel uit en zoals tjoptjop zegt; het komt allemaal uit zo ongeveer 3 fabrieken.
Whatever...
pi_134768009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus nooit doen. Prachtige apparaten, maa rniet schoon te maken, dus schimmelvorming.

- Temperatuur instelbaar
- Kopgrootte instelbaar en het liefst een paar formaten instelbaar (rostretto/espresso/lungo)
- Geen speciaal melkreservoir ivm hygiene; melk opkloppen doe je met een stoompijpje; 30 seconden werk.

Merk maakt niet veel uit en zoals tjoptjop zegt; het komt allemaal uit zo ongeveer 3 fabrieken.
Zijn er volautomaten waarbij je de temperatuur in kunt stellen? En wat is het voordeel van keramisch boven gewoon rvs/staal?
pi_134768859
Keramiek slijt niet. Staal slijt af.

En ja, er zijn volautomaten waar je dit kunt instellen. Meestal laag/hoog of laag/mid/hoog.
Whatever...
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:35:01 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134769585
Die van mij voldoet aan het hele lijstje, muv het keramisch maalwerk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 december 2013 @ 09:33:58 #29
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_134776942
Kijk ook eens naar volautomaten van Nivona. Toen wij op zoek waren is de keuze tussen jura en nivona uiteindelijk gemaakt op het feit dat de zetgroep bij de nivonas goed bereikbaar en dus reinigbaar is.
pi_134779098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

- Temperatuur instelbaar

Dit kan deze Bosch allemaal, helaas net wel dit binnen gekregen, GEBRUIKT APPARAAT + KLACHT/RETOURBON van vorige ontvangers nog in de doos!!!

Die A.J.I. Krinkels-Koof ben ik dus niet.

Ik was al foto's aan het maken voor het openen van de doos, want ik vertrouwde die afgescheurde stickers en deuk in de zijkant helemaal niet.
pi_134779280
Misschien moet je wel de adresgegevens van de ander even weghalen.
pi_134779468
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:43 schreef chrisr het volgende:
Misschien moet je wel de adresgegevens van de ander even weghalen.
Dat is een goeie, ik ben zo opgefokt dat ik daar niet aan gedacht, dit zijn de foto's die ik naar Wehkamp heb gestuurd. Ik ga het even blurren.
pi_134786799
Zo, word je dan even genaaid.
Whatever...
pi_134793470
The fuck, dus de vorige klant heeft deze dus ook al geretourneerd omdat deze gebruikt was :D

Damn wat slecht :D
pi_134794697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
The fuck, dus de vorige klant heeft deze dus ook al geretourneerd omdat deze gebruikt was :D

Damn wat slecht :D
Ja, echt he, ik zag het meteen al, verlepte doos, meteen foto's genomen voordat we de doos openden. Krijgen gelukkig dinsdag een nieuwe (hopelijk geen geretourneerde) en mogen deze terugsturen.

Maar goed, alsnog totaal niet netjes... en dan ook nog de retourbon + geschreven klacht in de doos laten zitten! :')

Heb flink geklaagd op de Wehkamp Facebook pagina en hun #wehkamp op Twitter haha.
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 13:20:17 #36
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134823401
Tja, wet kopen op afstand, we willen allemaal die zooi proberen en als het niet bevalt terugsturen (terwijl proberen van een koffiezetter niet eens mag), dan krijg je dit soort dingen: shops die teruggestuurd spul gewoon weer verkopen.
Als jij wil kunnen terugsturen moet je ook niet zeuren over een opengemaakte doos en mogelijk getest apparaat.

Niet dat ik het zou accepteren, maar zo werkt het wel :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 29 december 2013 @ 13:24:04 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134823545
Vind ik niet. Je koopt toch een nieuw apparaat? Een apparaat wat is uitgeprobeerd is niet nieuw.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134874897
Er is beloofd dat we morgen een splinternieuw apparaat krijgen. En de oude mee kunnen geven aan de chauffeur.
pi_135186077
Ze kwamen eerst niet opdagen oudjaarsdag, smsje gehad, dat ze 1 januari kwamen, half uur later een smsje gehad dat ze 2 januari zouden komen en om 16:30 stonden ze opeens voor de deur. Ver na de afgesproken tijd (we waren gelukkig net terug van de winkel).

3 januari stond er iemand voor de deur om de oude machine op te halen, maar die was al meegegeven op 31 december.

Nou heb ik nog een trucje gevonden om meer dan 5 cadeaubonnen in te kunnen leveren, dus dat is ook opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door JDx op 07-01-2014 16:54:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')