Ik liep dinsdag door de stad om kerstcadeaus te kopen en moest ineens vreselijk plassen. Ik ging bij een groot bekend warenhuis naar binnen om naar de wc te gaan. Ik ben nogal gesteld op hygiëne dus toen ik mijn handen ging wassen hing ik mijn piemel ook gelijk onder de kraan om te reinigen. Mensen langer dan 1.90m herkennen het gemak, precies de juiste hoogte zo'n wasbak.
Ineens hoorde ik een harde vrouwenstem roepen: “hé viespeuk hou daar eens mee op!” Ik voelde me nogal onterecht beledigd dus gaf antwoord: “Ik ben geen viespeuk daarom ben ik mijn piemel grondig aan het poetsen juffrouw.”
Blijkbaar was wc juffrouw hier niet zo van gediend. Ze greep vervolgens een fles wc eend en hield deze dreigend in de richting van mijn ogen. Ik ben niet zo bang uitgevallen maar ik werd wel een beetje overrompeld door zo'n agressieve confrontatie met een 60-plusser in het toilet.
Omdat ik niet zo'n zin had in brandende ogen deed ik mijn vriend maar weer in de broek. Ik liep vervolgens uit het toilet en gooide een 2 euro munt op het schaaltje want het was een mooie frisse ruimte. Tot mijn grote verbazing gaf de wc juffrouw een glimlach en zei, “bedankt en tot de volgende keer!”
Ik vind dit wel een erg verwarrende boodschap, ben ik nu welkom of niet? Misschien is het een beter idee om voortaan maar een andere wc te zoeken. Hebben jullie zo'n situatie ook weleens meegemaakt?
Ik zit al de hele dag aan de kersenbonbons dus hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd.