Wat lief van jullie dat je met kerst gaat klussenquote:Op woensdag 25 december 2013 10:20 schreef Qwea het volgende:
Mogguh
Serieus, ik blijf erbij, er gaat NIKS boven ontbijten met kwark en griekse yoghurt
Zometeen klussen bij een goeie vriend (die met ALS. Gaat bergafwaarts, hij heeft een nieuwe aangepaste woning toegewezen gekregen en we willen hem er eigenlijk zaterdag in hebben). Niemand wilde / kon op 1ste kerstdag, wij doen vanmiddag toch niks, dus we gaan klussen
Vanaaf uit eten met mijn schoonouders. Ik heb nu al zin in het kerstmenu
[..]
Vanmiddag voor het eten nog ff rondjehardlopen
morgen stress want koken en eters
Ik wens iedereen een toffe kerst hiero
Haha teveel gegetenquote:Op woensdag 25 december 2013 10:34 schreef Toekito het volgende:
Mijn pak past verdomme niet meer......wtf
Mooi, dan maar spijkerbroek.
maart paste die nogquote:Op woensdag 25 december 2013 10:36 schreef indaha het volgende:
[..]
Haha teveel gegeten, heel herkenbaar helaas
Graag gedaanquote:Op woensdag 25 december 2013 10:44 schreef PaarsBeestje het volgende:
Indaha, bedankt voor je kaartje! Lief!![]()
Nee, maar vandaag de brievenbus geleegd. Gisteren de hele dag in pyama rondgelopen en aangezien de brievenbus 4 verdiepingen lager ligt en het in een openbare ruimte staat....quote:Op woensdag 25 december 2013 10:47 schreef indaha het volgende:
[..]
Graag gedaan, maar krijg jij post met kerstmis
![]()
Ik ga maar eens een hete douche proberen voor mijn rug , stofzuigen sla ik over vandaag we zijn toch niet thuis
Dan is een hete douche hemelsquote:Op woensdag 25 december 2013 10:51 schreef PaarsBeestje het volgende:
Sterkte met je rug trouwens!Spit?
Nee dat is het niet , de hele ruggegraat verkrampt als ik rechtop wil staan of achterover wil zittenquote:Op woensdag 25 december 2013 10:51 schreef PaarsBeestje het volgende:
Sterkte met je rug trouwens!Spit?
Normaal bij spit welquote:Op woensdag 25 december 2013 10:57 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dan is een hete douche hemelsen/of een goeie massage
Auw, arme jijquote:Op woensdag 25 december 2013 10:22 schreef indaha het volgende:
Ik ben niet ziek, ik loop alleen als iemand van 90, mijn rug verkrampt de hele tijd, dat word gezellig eten met af en toe een onderdrukte shit(of andersoortige vloek
) tussendoor .
Beterschap voor alle zieken
Dank je. Ook groeten aan de poezels.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Echt iets voor deze SC al die zieken met de feestdagen!![]()
![]()
Beterschap!En een
voor d'rbij.
Klinkt knap klote. Sterkte en een hele fijne dag desondanks!quote:Op woensdag 25 december 2013 10:57 schreef indaha het volgende:
[..]
Nee dat is het niet , de hele ruggegraat verkrampt als ik rechtop wil staan of achterover wil zitten
Het doet ontzettend zeer en ik kan dan ook helemaal niet mijn spieren ontspannen.
Het gekke is dat ik 2 hernia's heb, een in de nek en 1 borsthernia maar dat ik nu de pijn in de onderrug en heup voel dus ik hoop maar dat er geen 3e bijgekomen is.
Google brengt me op ischias als ik de symptomen lees , maar het boeit me eigenlijk niet wat het is het moet gewoon weg![]()
Zo nu genoeg gezeikt, ik heb een brufen en paracetamol gepakt en ga er gewoon een fijne kerst van maken.
O bah, dat is ook naarquote:Op woensdag 25 december 2013 11:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je een kruik, indaha? Lekker op de bank gaan hangen met dat ding tegen je rug?
Over zieken gesproken: m'n 'neptante' hangt tegen een longontsteking aan, ik ga zo even bij haar kijken, ze klonk heel eng aan de telefoon gister....
Ben je voor 17 mensen aan het koken?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:42 schreef Greys het volgende:
Sterkte indaha!
Ik rekte me eergister een beetje vreemd uit en hoorde een harde knak in mijn nek. Volgens mij is er een wervel (weer) verschovenAnderhalve dag zere linkerschouder en -arm en nu gaat het gelukkig weer een stuk beter. Ik laat ergens begin volgend jaar wel naar die wervel kijken, nu geen zin in
Hier zit de kalkoen in de oven
En twee beenhammen in de pan
En het stokbrood voor het ontbijt ligt naast de braadslee met kalkoen in de oven![]()
Heb nu drie verschillende kalkoeninternetsites gelezen, de een zegt 30 min per 500 gram, de ander zegt 40 minuten per kilo (dat scheelt dus nogal), de een zegt eerst bruin braden en daarna met alufolie aftenten en verder garen. De ander zegt precies andersom.
Ik doe dus maar wat![]()
Stepford Wivequote:Op woensdag 25 december 2013 11:42 schreef Greys het volgende:
Sterkte indaha!
Ik rekte me eergister een beetje vreemd uit en hoorde een harde knak in mijn nek. Volgens mij is er een wervel (weer) verschovenAnderhalve dag zere linkerschouder en -arm en nu gaat het gelukkig weer een stuk beter. Ik laat ergens begin volgend jaar wel naar die wervel kijken, nu geen zin in
Hier zit de kalkoen in de oven
En twee beenhammen in de pan
En het stokbrood voor het ontbijt ligt naast de braadslee met kalkoen in de oven![]()
Heb nu drie verschillende kalkoeninternetsites gelezen, de een zegt 30 min per 500 gram, de ander zegt 40 minuten per kilo (dat scheelt dus nogal), de een zegt eerst bruin braden en daarna met alufolie aftenten en verder garen. De ander zegt precies andersom.
Ik doe dus maar wat![]()
Hahaha nee voor 8quote:Op woensdag 25 december 2013 11:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ben je voor 17 mensen aan het koken?
Ja, op het verhitte hoofd, het uitbedhaar, het gevloek en getier na lijkt het bestquote:
Ik wilde gisteren helpen en toen kreeg ik een : GET AWAYYYYYYYYYYYYYYYYYY FROM THE KITCHEN....MOVE SLOWLY BACKWARDS!!!!quote:Op woensdag 25 december 2013 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik had ook gewoon moeten aanschuiven, ik trap er elk jaar weer in![]()
quote:Op woensdag 25 december 2013 11:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik wilde gisteren helpen en toen kreeg ik een : GET AWAYYYYYYYYYYYYYYYYYY FROM THE KITCHEN....MOVE SLOWLY BACKWARDS!!!!
quote:Op woensdag 25 december 2013 11:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik wilde gisteren helpen en toen kreeg ik een : GET AWAYYYYYYYYYYYYYYYYYY FROM THE KITCHEN....MOVE SLOWLY BACKWARDS!!!!
Ja, haar weerstand is ook echt niks op het moment... haar benen worden al een aantal weken gezwachteld nadat het vocht uit haar benen was geknapt (naaare wondquote:
Wat zegt de kalkoen zelf? Z'n verpakking bedoel ik dan natuurlijk, hijzelf zal weinig zinnigs meer zeggenquote:Op woensdag 25 december 2013 11:42 schreef Greys het volgende:
Ik rekte me eergister een beetje vreemd uit en hoorde een harde knak in mijn nek. Volgens mij is er een wervel (weer) verschoven Anderhalve dag zere linkerschouder en -arm en nu gaat het gelukkig weer een stuk beter. Ik laat ergens begin volgend jaar wel naar die wervel kijken, nu geen zin in
Mijn broer en ik hebben samen leren koken dus dat was het niet...Nee als ik daar ben dan ben ik net als de meisjes een prinssesjequote:Op woensdag 25 december 2013 12:02 schreef Barbaaf het volgende:
Sowieso wil je geen mensen in je keuken die niet de basisregels kennen van Jouw Persoonlijke Keuken (ik niet iig)
Dat klinkt allemaal niet okquote:Op woensdag 25 december 2013 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, haar weerstand is ook echt niks op het moment... haar benen worden al een aantal weken gezwachteld nadat het vocht uit haar benen was geknapt (naaare wond). Ze heeft gisteren steunkousen binnen gehad, dus daar gaan ze vanaf nu op over, maar de plek op haar been is nog niet genezen, sterker nog, weer ietsje erger geworden (suikerziekte, dus geneest slecht). Ik maak me echt heel erg zorgen, op een gegeven moment kom je op een soort 'point of no return' en ik zie echt dat ze daar keihard op af vliegt nu...
[..]
Wat zegt de kalkoen zelf? Z'n verpakking bedoel ik dan natuurlijk, hijzelf zal weinig zinnigs meer zeggen
Yep, ik weet hetquote:Op woensdag 25 december 2013 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, haar weerstand is ook echt niks op het moment... haar benen worden al een aantal weken gezwachteld nadat het vocht uit haar benen was geknapt (naaare wond). Ze heeft gisteren steunkousen binnen gehad, dus daar gaan ze vanaf nu op over, maar de plek op haar been is nog niet genezen, sterker nog, weer ietsje erger geworden (suikerziekte, dus geneest slecht). Ik maak me echt heel erg zorgen, op een gegeven moment kom je op een soort 'point of no return' en ik zie echt dat ze daar keihard op af vliegt nu...
dat ga ik morgen doen. Gewoon werken alsof het zondag is. Boek mee en lekker onderuit gezakt hangenquote:Op woensdag 25 december 2013 11:54 schreef Ynske het volgende:
Tis heerlijk vertoeven hier
Goed boek, en af en toe een klant helpen.
De kalkoen zegt zelf 30 minuten per 500 gram op 175 graden.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat zegt de kalkoen zelf? Z'n verpakking bedoel ik dan natuurlijk, hijzelf zal weinig zinnigs meer zeggen
Ja, dat moet voor jou heel herkenbaar zijn... ik heb echt een hele tijd geprobeerd om haar wakker te schudden, ik heb er een tijdje afstand van genomen omdat ik het zo moeilijk vond om te zien hoe ze zichzelf tekort deed, maar nu zit ze nu echt op een punt dat ze niet anders meer kan. Ik bemerk bij haar nu wel de wil om er tegenaan te gaan, ik hoop echt dat ze die kans nog krijgtquote:
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 25 december 2013 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
De kalkoen zegt zelf 30 minuten per 500 gram op 175 graden.
Echter, kalkoen rept niet over wel of niet een tijd afdekken en daar hebben ze het echt in elk ander filmpje of site wel overAnders wordt ie zwart, na 150 (!) minuten in de oven, onafgedekt, volgens mij.
Heb hem net bruin laten bakken, nu afgedekt weer teruggezet en dan het laatste kwartier doe ik hem weer onafgedekt met een beetje honing er op
Herkenbaar, heb ik ook last van.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:02 schreef Barbaaf het volgende:
Sowieso wil je geen mensen in je keuken die niet de basisregels kennen van Jouw Persoonlijke Keuken (ik niet iig)
Uur per kilo, heb ik altijd geleerd. En na afloop goed laten rusten.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Echter, kalkoen rept niet over wel of niet een tijd afdekken en daar hebben ze het echt in elk ander filmpje of site wel overAnders wordt ie zwart, na 150 (!) minuten in de oven, onafgedekt, volgens mij.
Heb hem net bruin laten bakken, nu afgedekt weer teruggezet en dan het laatste kwartier doe ik hem weer onafgedekt met een beetje honing er op
't Is ook heel persoonlijk natuurlijk, 't gaat er maar net om welke boodschap je mee wil geven met het vlees dat je serveert: degelijk, uitdagend of bloederigquote:Op woensdag 25 december 2013 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, regelmaat is heel belangrijk en dat humeur ken ik ook - niet van mijn vader maar van mijn tante die erg goed is in het verwaarlozen van haar suikerquote:Op woensdag 25 december 2013 12:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, dat moet voor jou heel herkenbaar zijn... ik heb echt een hele tijd geprobeerd om haar wakker te schudden, ik heb er een tijdje afstand van genomen omdat ik het zo moeilijk vond om te zien hoe ze zichzelf tekort deed, maar nu zit ze nu echt op een punt dat ze niet anders meer kan. Ik bemerk bij haar nu wel de wil om er tegenaan te gaan, ik hoop echt dat ze die kans nog krijgtEn hoe hard het ook klinkt, op een bepaalde manier is dat zwachtelen een zegen, want het heeft de regelmaat volledig teruggebracht in haar leven: ze eet op tijd, slikt haar medicijnen netjes en is daardoor ook weer een heel tof mens want hoe hard het ook klinkt, dat slechte humeur dat ze kreeg door haar verwaarloosde suiker maakte haar soms nagenoeg onuitstaanbaar
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |