quote:
Serieus Record?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef The_Dean het volgende:
Foto van afgelopen zaterdagochtend. Blijft een rare tijd om te spelen, 11:00
[ afbeelding ]
Ja. De nachtbrakers gingen zo'n beetje naar huis.quote:
Jup!quote:
Goed bezig! Ziet eruit als een chill podiumquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
De bar staat toch helemaal niet op de fotoquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:55 schreef Aresdreams het volgende:
er mist iets dean... iemand op je oude plaats!![]()
Das beter een echte actiefotoquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Grote zaal Poppodium Romein, echt een aanrader! Sfeervolle tent ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goed bezig! Ziet eruit als een chill podium
We hebben er over nagedacht, maar zo met zijn vieren gaat het opzich ook lekker, dus we houden het eerst zo.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:55 schreef Aresdreams het volgende:
er mist iets dean... iemand op je oude plaats!![]()
Percussiequote:Op dinsdag 24 december 2013 21:04 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hoezo staat die drummer trouwens?
Als het werkt, lekker zo latenquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
We hebben er over nagedacht, maar zo met zijn vieren gaat het opzich ook lekker, dus we houden het eerst zo.
Ja, daarom. Geluid is nu wat opener, en dus hopelijk wat beter.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Als het werkt, lekker zo laten
quote:Op woensdag 25 december 2013 01:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Fijn nummers van The Police aan het leren. Lekker strekken over 6 frets.
Inspirerend topicquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:30 schreef Muchachooo het volgende:
Jezus, wat loop ik toch altijd hard te GASsen als ik weer eens ga lurken in dit topic...
Je kan de basis ook prima leren op een electrische. Dan ben je meteen een eind op weg om rock en metal te gaan spelenquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:53 schreef TeeJay. het volgende:
Ik heb geen idee of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik wilde graag beginnen met gitaarspelen. Om te beginnen wil ik een goedkope akoestische gitaar van rond de 50 euro kopen, en de basics zelf leren via internet/boeken etc. en misschien lessen nemen als het echt nodig is. Zijn er misschien bepaalde merken/specifieke gitaren die voor beginners aan te raden zijn, of juist niet?
Mijn uiteindelijke doel is om rock/metal nummers te kunnen spelen, maar op de korte termijn wil ik me voornamelijk focussen op de basis.
Misschien heeft iemand ook tips voor iemand die wilt beginnen met gitaarspelen qua literatuur of handige links naar tutorials of iets dergelijks? Ik begin van een nulpunt, heb eigenlijk sinds kort (lees: deze week) pas een interesse in gitaarspelen ontwikkeld.
Alvast bedankt
Nope.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:01 schreef Muchachooo het volgende:
Er heeft hier zeker niemand een Catalinbread Dirty Little Secret 'over'?
Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef Muchachooo het volgende:
Voor 50 euro is er niet echt een keuze qua goede merken. Zoals je zelf zegt heb je je pas sinds kort verdiept in gitaar spelen, dus houd jezelf ook aan je budget, wie weet vind je het over twee weken toch niks en staat er een 100e+ gitaar in een hoek te verstoffen.
Wat betreft de basis voor gitaarspelen: dit hoeft natuurlijk niet per se op een akoestische gitaar. Uiteindelijk is dit wel een goede keuze, aangezien randapparatuur (versterkers, kabels, etc) niet verplicht is, zoals bij een elektrische gitaar. Als je rock/metal wil gaan spelen, zal dit echter betekenen dat je in een niet al te lange termijn toch over zal gaan stappen naar een elektrische gitaar, dus houd daar wel rekening mee.
Wat betreft tutorials en boeken; daar ben ik zelf niet echt bekend mee. Ik heb vroeger een jaar of 6 les gehad en dus na een tijdje voornamelijk geleerd van het leren spelen van verschillende soorten nummers. Ik ben echter wel sinds kort begonnen met het leren piano spelen en ik moet zeggen dat YouTube hier toch echt een geweldige bron van informatie in vormt. Met een beetje zoeken vind je letterlijk honderden lessen - voor beginners en gevorderden - zowel specifiek voor een bepaald nummer als de échte basis.
Wanneer je wat motoriek in de vingers hebt zitten zou ik je vooral aanraden om nummers te leren die je zelf graag wilt spelen. Zo heeft een vriend van mij bijvoorbeeld gitaar leren spelen door na een maand al Hallowed Be Thy Name van Iron Maiden te oefenen. Het kost je een hoop dedication, maar houdt je wel uitgedaagd én geboeid (het is een stuk leuker voor jezelf om bekende nummers te oefenen in plaats van Vader Jacob mee te spelen met een video).
Van wat ik gehoord heb lijkt mij die met stalen snaren wel mooier, dus als ik een gitaar ga kopen wordt het er zo eentje.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je kan de basis ook prima leren op een electrische. Dan ben je meteen een eind op weg om rock en metal te gaan spelen
En als je wel echt akoestisch wil beginnen moet je de keus maken tussen Spaans [nylon snaren] of Western [stalen snaren].
Spaans klinkt wat zachter, en warmer. Western is wat killer en luider. Zoek voor voorbeelden even op Youtube, kan je snel duidelijke verschillen horen. Zelf ben ik meer van de Westerns.
En, ik zou mijn budget iets vergroten. Voor 50 euro kan het nooit veel zijn. Daar heb je wel een gitaar voor, maar die zijn vaak dusdanig slecht dat het eerder ontmoedigd dan aanspoort.
Ja, voor die 50-100 euro kan je zeker wat vinden, ik heb voor een van mijn akoestische 55 euro betaald. Leuke klank, maar wel waar voor je geld, dus geen fantastisch spelend apparaat.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:24 schreef TeeJay. het volgende:
[..]
Van wat ik gehoord heb lijkt mij die met stalen snaren wel mooier, dus als ik een gitaar ga kopen wordt het er zo eentje.
Voor max. 100 euro zul je dan toch wel iets degelijks vinden, of niet? Meer ben ik op dit moment niet bereid om uit te geven.
Sowieso ben ik sinds dat apparaat echt een tele liefhebber geworden, vroeger was alles LP bij mij. Ik zou echt een moord doen voor een thinline met P90's erinquote:Op zaterdag 28 december 2013 02:16 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik heb ook nog geen slecht product van London City kunnen ontdekken, gitaren, versterkers, shizzle, allemaal heel gaaf spul.
Kan niet wachten tot ik mijn Bulldog weer aan de praat heb
Ook de hoofdreden om voor 2ehands te gaan, dat je daarna niet teveel verlies lijdt als je m ooit zou moeten verkopen (dat en het feit dat je er een paar honderd euro mee kan besparenquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb een jaar geleden mijn American Std (2008) verkocht voor 750 euro. Het ligt er maar net aan wat voor model het is natuurlijk en ik heb hem zelf ook tweedehands gekocht voor 775, dus daarom kon ik een ietwat lage vraagprijs aanhouden.
Haha, fair enoughquote:Op zaterdag 28 december 2013 15:20 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb toen ergens een tele op de kop getikt en vond zowel het speelcomfort als het geluid meer tot me spreken. Na een tijd te hebben staan verstoffen vond ik dat ik het geld beter in een macbook kon steken, aangezien ik die toch een heel aantal uur per dag gebruik
muhahahaquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik begin die goldtops echt steeds meer te waarderen, dat gaat me ooit weer eens geld kosten
Heb je die ooit goed vergeleken met een Blade of heb je gewoon een bod uitgebracht omdat het een Fender is?quote:Op zondag 29 december 2013 01:57 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Haha, fair enoughOndertussen een bod uitgebracht op een american standard... ben benieuwd
Nog niet kunnen proberen (deze specifieke is op 2 uur reizen), en tja... in principe wel omdat het een american standard fender is ja (zoals ik eerder had gepost voor mij toch een beetje de heilige graal van de strats in mijn gevoel).quote:Op zondag 29 december 2013 10:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je die ooit goed vergeleken met een Blade of heb je gewoon een bod uitgebracht omdat het een Fender is?
Heb zelf ook een Blade Texas pro en dat ding is op alle fronten zoveel beter dan een standaard Fender. Qua speelcomfort, afwerking, geluid, alles...
Handelswaarde mag je nooit meenemen in je besluit. Je koopt een gitaar om te ge(mis)bruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij of zo.quote:Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Belabor het volgende:
Als het een Fender is, dan mag je de handelswaarde ook wel meenemen in je besluit. Een Fender zal in bijna alle gevallen zijn waarde beter houden dan een Blade, hoeveel beter de Blade uiteindelijk ook is. Zo ben ik zelf ook absoluut geen fan van Les Pauls, maar qua investering snap ik dat veel gitaristen er een kopen en hem het grootste deel van het jaar gewoon aan de muur hebben hangen voor financiële tegenvallers of slechtere tijden.
Daarnaast, er is tegenwoordig zo veel te koop. Het is sowieso onmogelijk om altijd de beste keuze te kunnen maken, dus ik zou me er niet te druk om maken. Dat je er plezier van hebt en dat je hem eventueel tegen een goede prijs weer kunt verkopen of zelfs ruilen lijkt me belangrijker.
Ik niet en jij blijkbaar ook niet, maar er zijn voldoende mensen die dat wel doen. Ik denk echter dat het voor een ietwat blinde keuze wel een belangrijke factor is om mee te nemen. Bovendien koop je niet elk jaar een nieuwe auto, maar voldoende mensen kopen meerdere keren per jaar nieuwe gear (gitaren, pedalen whatever). Een gitaar kan je altijd tegenvallen of je wilt heel graag een nieuwe kopen, en als je dan de helft van de waarde weer in mag leveren bij de verkoop...quote:Op zondag 29 december 2013 14:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Handelswaarde mag je nooit meenemen in je besluit. Je koopt een gitaar om te ge(mis)bruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij of zo.
Je koopt toch ook geen auto om dat ding alleen maar in je garage te zetten? Of een koekenpan om alleen maar in je keukenkastjes te laten staan?
Dat is de reden waarom ik toch voor die bo~el gegaan ben... nieuw schijnen ze nu tegen de 2700 aan te zitten, waar ik deze voor 650 heb gekochtquote:Op zondag 29 december 2013 14:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Handelswaarde mag je nooit meenemen in je besluit. Je koopt een gitaar om te ge(mis)bruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij of zo.
Je koopt toch ook geen auto om dat ding alleen maar in je garage te zetten? Of een koekenpan om alleen maar in je keukenkastjes te laten staan?
Joah, dat kan bestquote:Op zondag 29 december 2013 21:13 schreef brother52 het volgende:
Een gitaar de deur uit doen, kan dat dan?
Geloof er niks van.quote:
Ben die LTD toch echt alweer kwijt, weinig moeite mee.quote:
Wij hadden van de schecter damien series. Ik vond het toch wel redelijk fijne nek.quote:Op maandag 30 december 2013 08:48 schreef Aresdreams het volgende:
ik en genakt, maar of de serie pressies klopt weet ik ook niet.
Was naar mijn mening niet de fijnste nek.
Gewoon standaard gehouden of er eerst nog andere pups in gegooid?quote:Op zondag 29 december 2013 22:55 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ben die LTD toch echt alweer kwijt, weinig moeite mee.
Bij mij worden die paar elke keer steeds meer.quote:Zijn natuurlijk altijd een paar gitaren die nooit weer weg gaan.
Helemaal origineelquote:Op maandag 30 december 2013 11:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gewoon standaard gehouden of er eerst nog andere pups in gegooid?
[..]
Bij mij worden die paar elke keer steeds meer.
Ditquote:
Heb wel interesse in die phase 90quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Even spammen:
http://link.marktplaats.nl/761747383
Leuk nummertje om te spelen inderdaadquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:26 schreef BaajGuardian het volgende:
http://www.nobuouematsu.com/files/ah_moun.txt
Dit is een heerlijk nummertje wat ik de laatste tijd aan het leren ben.
Geloof het of niet, maar heel simpel: Hardschuim.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet hier iemand hoe dat harde schuim heet wat vaak in flightcases gebruikt wordt?
Ja dat kon ik dus alleen in platen vinden en niet zo snel in blokken. Maar opzich kan je met meerdere lagen platen wel mooiere vormen weer makenquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar heel simpel: Hardschuim.
Kon eerst de 3e greep van 2e stukje niet goed pakken maar nu vloeiend, klinkt ook fijn dat nummer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:43 schreef starla het volgende:
[..]
Leuk nummertje om te spelen inderdaad
Je bedoelt die C# mineur. Gewoon oefenen, ik zou een aantal vingerzettingen ook niet zo doen als in de tab, beetje omslachtig, af en toe.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kon eerst de 3e greep van 2e stukje niet goed pakken maar nu vloeiend, klinkt ook fijn dat nummer.
Kwam ook achter beter gewoon de hoge E ipv 454 op de B snaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:29 schreef starla het volgende:
[..]
Je bedoelt die C# mineur. Gewoon oefenen, ik zou een aantal vingerzettingen ook niet zo doen als in de tab, beetje omslachtig, af en toe.
Die hoge E zou ik in dat stukje juist wel op de b snaar spelen anders gaat ie doorklinken en krijg je een D# en E die samenklinken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kwam ook achter beter gewoon de hoge E ipv 454 op de B snaar.
Maar ik zet mn vingers zo neer op 3e greep, weet niet of dat c mineur is, kan daar de hoge E ook wel doen maar vind em op de B snaar beter klinken.
[ afbeelding ]
Kan nog geen barrésquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:00 schreef starla het volgende:
[..]
Die hoge E zou ik in dat stukje juist wel op de b snaar spelen anders gaat ie doorklinken en krijg je een D# en E die samenklinken.
Waarom pak je niet gewoon een C# mineur barré? Dat stukje is A - B - C#m - B
Dus:
[ afbeelding ]
Oh...quote:
Heb een knak in mn pinken dus tis al wonderlijk genoeg dat ik het zo al kan pakken, ik houd trouwens niet zo van volle acoorden en strummen etc, ben meer van melodische/volledig tokkelen. Bij mij klinkt elke poging tot barré alsof ik de snaren nieteens indruk :/quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:38 schreef starla het volgende:
[..]
Oh...
Snel op oefenen dan, want vaak bestaat dit soort gepingel uit barré-akkoorden, waarvan je enkele noten tokkelt. Dan is die D#-E-D# combi ook veel makkelijker. Je pakt je barré (of powerchord B) en slaat met je pink de 5de fret van de b-snaar aan (dus tijdelijk een Bsus4'tje).
Scheelt op langere termijn héél véél energie.
Eerst een maand masturberen met links. Krijg je een sterke pols.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb een knak in mn pinken dus tis al wonderlijk genoeg dat ik het zo al kan pakken, ik houd trouwens niet zo van volle acoorden en strummen etc, ben meer van melodische/volledig tokkelen. Bij mij klinkt elke poging tot barré alsof ik de snaren nieteens indruk :/
Dan vrees ik voor je dat je 90% van alle gitaarnummers niet kunt spelen. Maar als je doel niet is om beter te worden in gitaar spelen en een breed scala aan nummers te kunnen spelen, maar alleen dit nummertje wil tokkelen, dan valt er iets voor te zeggen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
ik houd trouwens niet zo van volle acoorden en strummen etc
Tsja, wie had dat niet?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Bij mij klinkt elke poging tot barré alsof ik de snaren nieteens indruk :/
Ik zeg nergens dat ik dat niet ga leren maar nu nog niet, alles op zn tijd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:57 schreef starla het volgende:
[..]
Dan vrees ik voor je dat je 90% van alle gitaarnummers niet kunt spelen. Maar als je doel niet is om beter te worden in gitaar spelen en een breed scala aan nummers te kunnen spelen, maar alleen dit nummertje wil tokkelen, dan valt er iets voor te zeggen.
[..]
Tsja, wie had dat niet?
Dat dan weer welquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat kon ik dus alleen in platen vinden en niet zo snel in blokken. Maar opzich kan je met meerdere lagen platen wel mooiere vormen weer maken
Je kunt ook op het gras in een veld akkoorden spelen hoor, heb je niet per se een café voor nodigquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik dat niet ga leren maar nu nog niet, alles op zn tijd.
En ik heb geen ambities om andermans kutpopnummers te spelen, voornamelijk wat me te binnenvalt, ik ben immers componist dus heb zelf ook genoeg nummers die ik speel (nu al). Ik leer gitaar om buiten in de natuur te kunnen zitten met een instrument. Niet om in een café nummers van een of andere hitlijst na te doen.
Ik speel bijna nooit meer, dus ik houd een grote opruiming. De hele set is misschien verkocht, mocht het niet doorgaan neem ik contact met je op.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:28 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Heb wel interesse in die phase 90
Waarom doe je alles weg eigenlijk?
Wel een topjaar zo te zien jaquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Terugblik met beelden uit 2013. Awesome jaar gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |