abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134620531
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Omdat het hier gaat om statistische significantie!

De resultaten die zijn bereikt zijn significant! Wanneer je vier mensen hebt die je kunnen bellen en jij moet raden wie je belt, dan zou op basis van kans je score over meerdere testen uitkomen op 25%. Er zal hier en daar een test tussen zitten met 30% en eentje met 20%, maar uiteindelijk kom je op basis van kans uit op 25%.

Maar dat gebeurt dus niet in de tests van Sheldrake met de 4 bekenden. De resultaten laten zien dat er in die testen een hoger percentage uitkomt dan 25% en dat resultaat is significant.

Hier zijn de resultaten:

[ afbeelding ]

De kans dat het rechter resultaat niets betekent is 1x10 -12
Wat is precies je punt hiermee? Dat er iets bovennatuurlijks moet zijn?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 23 december 2013 @ 20:09:31 #27
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134620538
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Omdat het hier gaat om statistische significantie!

De resultaten die zijn bereikt zijn significant! Wanneer je vier mensen hebt die je kunnen bellen en jij moet raden wie je belt, dan zou op basis van kans je score over meerdere testen uitkomen op 25%. Er zal hier en daar een test tussen zitten met 30% en eentje met 20%, maar uiteindelijk kom je op basis van kans uit op 25%.

Maar dat gebeurt dus niet in de tests van Sheldrake met de 4 bekenden. De resultaten laten zien dat er in die testen een hoger percentage uitkomt dan 25% en dat resultaat is significant.

Hier zijn de resultaten:

[ afbeelding ]

De kans dat het rechter resultaat niets betekent is 1x10 -12
Bij 4 mensen is de kans alsnog te hoog dat je het goed hebt, je hebt maar 3 mensen om uit te kiezen.
Als er 1 is geweest is de kans 50/50 wie de volgende is.

Als ze het nou met 20-100 hadden gedaan, dan had ik het misschien geloofd.
Want het maakt immers niet uit, ze kunnen toch [onbewust] communiceren met elkaar
pi_134620599
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:09 schreef aequus het volgende:

[..]

Bij 4 mensen is de kans alsnog te hoog dat je het goed hebt, je hebt maar 3 mensen om uit te kiezen.

Want het maakt immers niet uit, ze kunnen toch [onbewust] communiceren met elkaar
Lol deze is goed:Z
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_134620607
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:55 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik kan zelfs oneindig veel keer 6x6 gooien, zolang dat maar bij de andere getallen ook gebeurt. Dat wil ik je zeggen, Willekeurigheid kan zo complex zijn dat het niet na te gaan is....als ik 1 miljoen keer 6x6 gooi, ga jij dan checken of ik ook 1 miljoen x 6x5 gegooit heb? nee dat dacht ik al...
Zulke dingen zijn echter wel te berekenen....en dan zal je een relatie opmaken uit deze getallen..
P.S. Als jij het woord Significant gebruikt ga ik er niet van uit dat je gebruik maakt van statistieken...significant is ook een uitstekend volkswoord, en niet perse jargon,,,als je dat bedoelt
Dus we praten over een wetenschappelijk onderzoek dat gebruikt maakt de statistiek om tot conclusies te komen, en dan ga jij er niet vanuit dat ik met significant praat over de statistiek?

Misschien wel handig dat je het filmpje bekijkt voordat je aan de discussie begint.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134620654
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dus we praten over een wetenschappelijk onderzoek dat gebruikt maakt de statistiek om tot conclusies te komen, en dan ga jij er niet vanuit dat ik met significant praat over de statistiek?

Misschien wel handig dat je het filmpje bekijkt voordat je aan de discussie begint.
Jij hebt immers niet meegedaan aan dat onderzoek, is het wel? Dat plaatst jouw persoon compleet buiten deze context..
pi_134620664
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:09 schreef aequus het volgende:

[..]

_O-

Je cijfer op statistiek op het hbo was niet al te hoog of wel? :')
pi_134620682
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:10 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Lol deze is goed:Z
Nee het is extreem dom :')
  maandag 23 december 2013 @ 20:13:11 #33
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134620738
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

_O-

Je cijfer op statistiek op het hbo was niet al te hoog of wel? :')
oblige me, hoe zit het meneer?
pi_134620843
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:13 schreef aequus het volgende:

[..]

oblige me, hoe zit het meneer?
Als je dit soort basiszaken al niet kunt begrijpen, dan ga ik echt geen energie in jou steken.

Ik raad je aan je statistiekboeken uit de kast te halen en weer eens helemaal opnieuw te beginnen, want je snapt er echt helemaal niets van.
  maandag 23 december 2013 @ 20:17:12 #35
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134620941
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 20:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als je dit soort basiszaken al niet kunt begrijpen, dan ga ik echt geen energie in jou steken.

Ik raad je aan je statistiekboeken uit de kast te halen en weer eens helemaal opnieuw te beginnen, want je snapt er echt helemaal niets van.
Als je het dan zo goed weet kan je het net zo goed vertellen, denkje je soms dat ik geen voorbedachtelijk raden heb bij de comments die ik post.
pi_134620996
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:17 schreef aequus het volgende:

[..]

Als je het dan zo goed weet kan je het net zo goed vertellen, denkje je soms dat ik geen voorbedachtelijk raden heb bij de comments die ik post.
Of jij voorbedachte rade hebt bij jouw posts? Ik heb me wel afgevraagd of je zit te trollen.
  maandag 23 december 2013 @ 20:19:12 #37
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134621038
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Of jij voorbedachte rade hebt bij jouw posts? Ik heb me wel afgevraagd of je zit te trollen.
Kom nou maar met je uitleg professor
pi_134621174
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:19 schreef aequus het volgende:

[..]

Kom nou maar met je uitleg professor
Deze professor raadt jou aan om je niet met statistiek bezig te houden. Je hebt vast wel andere zaken waar je wel goed in bent. Als ik jou was zou ik me daar op focussen. En dat is niet eens lullig bedoeld. Als je de simpele statistiek in dit topic al niet kunt volgen, dan is het gewoon niet jouw ding.
  maandag 23 december 2013 @ 20:22:00 #39
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134621216
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Deze professor raadt jou aan om je niet met statistiek bezig te houden. Je hebt vast wel andere zaken waar je wel goed in bent. Als ik jou was zou ik me daar op focussen. En dat is niet eens lullig bedoeld. Als je de simpele statistiek in dit topic al niet kunt volgen, dan is het gewoon niet jouw ding.
Blijf je er nou omheen lullen of ga je het nog uitleggen? anders is je aantijging niks waard
pi_134621481
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:22 schreef aequus het volgende:

[..]

Blijf je er nou omheen lullen of ga je het nog uitleggen? anders is je aantijging niks waard
Ja man, ik ga jou hier op dit forum in dit topic het vak statistiek uitleggen. Een inleidend boek voor statistiek zal toch al op zijn minst 50 bladzijdes groot zijn en dat moet ik hier allemaal even uit de doeken gaan doen?

Ga dit maar lezen:

maandag 23 december 2013 @ 20:29:29 #41
350138 aequus
Kwalitatief superieur
  maandag 23 december 2013 @ 20:32:08 #42
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134621749
http://www.sheldrake.org/experiments/jammuspic/

Deze is wel leuk om te doen, TS ?
  maandag 23 december 2013 @ 20:33:52 #43
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134621855
TS? ik heb de accounts al bijna klaarstaan
  maandag 23 december 2013 @ 20:38:18 #44
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134622086
Accounts zijn gemaakt, met een fake-tijdelijk email voor ons beiden.

TS ben je er klaar voor? dan stuur ik je de inlog gegevens [of weet je die al via telepathie ;) ]
  maandag 23 december 2013 @ 20:39:08 #45
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134622126
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja man, ik ga jou hier op dit forum in dit topic het vak statistiek uitleggen. Een inleidend boek voor statistiek zal toch al op zijn minst 50 bladzijdes groot zijn en dat moet ik hier allemaal even uit de doeken gaan doen?

Ga dit maar lezen:

[ afbeelding ]
Misschien helpt quoten, hallo?
pi_134622145
Als je die test echt leuk wilt maken moet je het doen met iemand die je kent. Als jij en ik die test gaan doen dan komen we uit op het resultaat dat je mag verwachten bij kans.

Wanneer je die test gaat doen met iemand waarmee je een emotionele band hebt, dan blijkt uit vorig onderzoek dat er een kans is dat jij en die andere persoon hoger scoren dan wat je zou mogen verwachten bij kans.
  maandag 23 december 2013 @ 20:40:32 #47
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134622208
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als je die test echt leuk wilt maken moet je het doen met iemand die je kent. Als jij en ik die test gaan doen dan komen we uit op het resultaat dat je mag verwachten bij kans.

Wanneer je die test gaat doen met iemand waarmee je een emotionele band hebt, dan blijkt uit vorig onderzoek dat er een kans is dat jij en die andere persoon hoger scoren dan wat je zou mogen verwachten bij kans.
De kans is hoger, dus dan maakt het niet uit als we het lager hebben.
Kom doe nou mee
pi_134622298
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:40 schreef aequus het volgende:

[..]

De kans is hoger, dus dan maakt het niet uit als we het lager hebben.
:?
  maandag 23 december 2013 @ 20:43:16 #49
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_134622353
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

:?
De kans is hoger bij bekende, dus ik doe dit niet om lachend naar jou te wijzen dat het laag is.

Zie DM voor de inlog gegevens
pi_134622486
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:43 schreef aequus het volgende:

[..]

De kans is hoger bij bekende, dus ik doe dit niet om lachend naar jou te wijzen dat het laag is.

Zie DM voor de inlog gegevens
Gast, hartstikke leuk dat je dit met mij wilt doen, maar begrijp je dat je voor een significant resultaat deze test vaak moet doen?

Als jij en ik nu 1 keertje deze test gaan doen dat is de uitkomst daarvan van nul komma nul betekenis. Met andere woorden, we verspillen onze tijd.

Als je daadwerkelijk deze test wilt uitvoeren, zoek dan een vriend of een broer of zus en spreek met elkaar af dat jullie over een periode van 4 weken elke avond samen die test maken. Dan pas krijg je resultaten waar je iets mee kunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')