abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 15:51:25 #206
137949 Disana
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:51:56 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_135762261
Volgens Balk heeft De Gouden Kooi haar veel gebracht. “Niet dat het me zonder Kooi niet gelukt was alles zo op de rails te krijgen als nu. Maar door deze samenloop van omstandigheden heb ik wel mijn kalender op de markt kunnen brengen en ben ik Afrojack tegengekomen met wie ik drie jaar samen ben geweest.”

:')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:24:07 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135766143
Mooie mijlpalen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 18:03:25 #210
249559 crew  Lavenderr
pi_135767686
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:24 schreef Copycat het volgende:
Mooie mijlpalen!
Uhuh.
pi_135795696
SBS 6 denkt na over uitzendduur Utopia

SBS 6 denkt momenteel na over de ideale uitzendduur van haar kijkcijfersucces Utopia. Dat bevestigt zenderbaas René Oosterman vandaag in De Telegraaf. Utopia staat in de schema’s als een 30 minuten durend programma, maar maandag en dinsdag waren dat er 40. “We zijn momenteel aan het discussiëren over de lengte van het programma. Zo kijken we naar de plek en de duur van het reclameblok, en ook naar hoeveel tijd we nodig hebben om het verhaal te vertellen.“

Verder wil Oosterman dat de vertraging tussen de livestreams en de uitzendingen op televisie wordt verkort. “We proberen de vertraging, nu een dag of zes, terug te brengen naar vijf dagen”, zegt hij. “Dat is best veel tijd, maar die hebben we nodig om tot een echte uitzending te komen.”

Tv-maken kost nu eenmaal tijd, aldus Oosterman. “Het tv-programma is een samenvatting, waar ook muziek en een voice-over bij komen. Bovendien bieden we via internet kijkers live de directe beelden; die snelheid zullen we op tv nooit kunnen evenaren.”

Utopia is met dagelijks minstens een miljoen kijkers het succesvolste vooravondprogramma van SBS 6 ooit.
pi_135796413
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:58 schreef bdd8 het volgende:
SBS 6 denkt na over uitzendduur Utopia

SBS 6 denkt momenteel na over de ideale uitzendduur van haar kijkcijfersucces Utopia. Dat bevestigt zenderbaas René Oosterman vandaag in De Telegraaf. Utopia staat in de schema’s als een 30 minuten durend programma, maar maandag en dinsdag waren dat er 40. “We zijn momenteel aan het discussiëren over de lengte van het programma. Zo kijken we naar de plek en de duur van het reclameblok, en ook naar hoeveel tijd we nodig hebben om het verhaal te vertellen.“

Verder wil Oosterman dat de vertraging tussen de livestreams en de uitzendingen op televisie wordt verkort. “We proberen de vertraging, nu een dag of zes, terug te brengen naar vijf dagen”, zegt hij. “Dat is best veel tijd, maar die hebben we nodig om tot een echte uitzending te komen.”

Tv-maken kost nu eenmaal tijd, aldus Oosterman. “Het tv-programma is een samenvatting, waar ook muziek en een voice-over bij komen. Bovendien bieden we via internet kijkers live de directe beelden; die snelheid zullen we op tv nooit kunnen evenaren.”

Utopia is met dagelijks minstens een miljoen kijkers het succesvolste vooravondprogramma van SBS 6 ooit.
Echt niet, 10 dagen is het momenteel. Gisteren was het feest van zaterdag 10 januari pas te zien.
pi_135799705
Bron: Telegraaf

wo 22 jan 2014, 05:30
Bewoners gaan gebukt onder emoties
’Heftigheid Utopia onderschat’
Colette van den Dongen - Boegman
AMSTERDAM -

Terwijl kandidaten van eerdere realityshows als Big Brother en De gouden kooi er niet over piekerden zelf te vertrekken, heeft amper drie weken na de start al de tweede Utopia-bewoner het beloofde land verlaten. Zijn het de ontberingen, is het de kou of kunnen de kandidaten gewoon niet met elkaar opschieten? De bewoners van Utopia gaan gebukt onder hun gevoelens. Dat na Lindy nu ook Harold zijn biezen heeft gepakt, is volgens (klinisch) psycholoog Huub Buijssen niet zo vreemd. „De heftigheid van dit avontuur wordt onderschat. Je kunt je op dit soort emoties helemaal niet voorbereiden.”

Harold besloot gisteren, na een periode van heimwee, het hek van het Utopia-terrein in Laren definitief achter zich dicht te trekken. Harold: „Ik miste mijn vrouw en kinderen vreselijk. Ook kwam het verdriet dat ik heb om mijn overleden vader plotseling boven. Het gevoel van gemis, dat wilde ik mijn kinderen niet langer aandoen.”

Ook voor hem was de hoge boete die hij moest betalen omdat hij Utopia eerder verliet geen beletsel.

Hoe kan het dat eerdere realityavonturen dit effect niet op de kandidaten hadden? Het grootste verschil met Big Brother en De gouden kooi is volgens psycholoog Huub Buijssen het ontbreken van structuur. „Bij de andere twee realityprogramma’s hadden de bewoners meer houvast. Ze kregen bijvoorbeeld een opdracht of wisten dat er een tas met boodschappen zou worden gebracht. Bij Utopia is niets zeker. Er zijn geen regels waaraan ze zich kunnen vasthouden. Die onzekerheid zorgt ervoor dat ze eerder geneigd zijn om af te haken. Dan komen de gevoelens van heimwee naar boven.”

„De bewoners zullen zelf in de veronderstelling zijn dat ze goed voorbereid aan Utopia zijn begonnen”, denkt Huub. „Ze hebben zich bepaalde situaties voorgesteld en daar al oplossingen voor bedacht. Maar de werkelijkheid blijkt dan ineens heel anders. Hoe goed je ook over een bepaalde situatie nadenkt, het gevoel erbij kun je niet creëren. Dat ondervind je pas op het moment zelf.”
Snoeihard

„Je kunt het vergelijken met een partner door wie je wordt verlaten”, verduidelijkt Huub. „Wanneer je in het huwelijksbootje stapt, is de kans een op drie dat dit uitmondt in een scheiding. Dat weet je vooraf, want dit zijn de cijfers. Voor je gevoel houd je daar rekening mee. Maar op het moment dat je daadwerkelijk door je man of vrouw in de steek wordt gelaten, komt het nog steeds snoeihard aan. Dat gevoel is overweldigend.”

Dat kan ex-Utopia-inwoner Lindy, die als eerste vrijwillig het programma verliet, beamen: „Dat ik zoveel heimwee zou krijgen had ik vooraf niet kunnen bedenken. Terwijl ik echt dacht dat ik wist waaraan ik begon. Ik zou mij volledig op de dieren storten, samen met de anderen plannen maken, maar ook mijn eigen gang gaan. Op een of andere manier lukte het toch niet om mijn draai te vinden. Ik sliep slecht, had het koud en miste mijn thuis verschrikkelijk. Zo erg dat ik er niet meer omheen kon.”

Huub: „Heimwee is een gevoel dat je niet opzij kunt zetten. Ook al zegt je verstand iets anders, je kunt het niet negeren. Op een gegeven moment beïnvloedt het je functioneren. Dat zag je bij Lindy, bij Harold, maar ook de overige bewoners krijgen ermee te maken. Bij Harold kwam daar een soort verlate rouw bij kijken. Die gevoelens komen boven wanneer de structuur wordt weggenomen. Het klinkt vreemd, maar heel veel mensen hebben behoefte aan sleur.”

Harold heeft inmiddels zijn vrouw en kinderen in zijn armen kunnen sluiten. „Ik wilde niet dat zij mij net zo zouden missen als ik mijn overleden vader mis. Bovendien had ik last van suikerziekte en het afvallen. Mijn hele lichaam deed zeer. Ik moest gewoon naar huis.”
Falen

Volgens Huub kunnen de bewoners die uit Utopia zijn gestapt het nog best lastig krijgen. „Er zal toch een gevoel van falen naar boven komen. Weken hebben ze hier naar toegeleefd, ze dachten erop te zijn voorbereid en nu hebben ze opgegeven. Doordat de omgeving zal benadrukken dat zij het zelf ook nooit hadden kunnen volhouden, zal dit gevoel wel snel verdwijnen.”

Lindy: „Ik baal inderdaad dat ik het heb opgegeven, maar het gelukkige gevoel dat ik weer thuis ben, overheerst. Ik heb geleerd dat ik thuis mijn eigen Utopia heb, met mensen om mij heen die van mij houden.”

Vandaag zullen de huidige inwoners stemmen wie Utopia moet verlaten. „Ieder krijgt drie punten te verdelen. De punten kunnen aan één persoon worden gegeven, maar ook worden verdeeld onder de kandidaten. De drie inwoners met de meeste punten zijn dan genomineerd”, legt de woordvoerster van SBS6 uit.

Ondertussen staan drie nieuwe aspirant-inwoners te trappelen om het terrein te betreden. Tot morgenochtend tien uur kan er via de site gestemd worden door paspoorthouders, en dan weten we welke twee nieuwe kandidaten hun intrede mogen doen. Maandag zal de groep dan beslissen welke nieuwkomer mag blijven. Deze nieuwkomer beslist op zijn beurt welke van de genomineerde inwoners naar huis moet.”

Colette Boegman
Ik heb kanker en verder ben ik gewoon dezelfde.
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:07:57 #214
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135803294

Die schuur :')
pi_135809942
quote:
Heftigheid Utopia wordt onderschat

Geplaatst op Wed 22 Jan 2014 om 14:31
De bewoners van Utopia onderschatten de heftigheid van de SBS 6-show. Dat stelt psycholoog Huub Buijssen vandaag in De Telegraaf. Buijssen verbaast zich er niet over dat er al twee kandidaten zijn opgestapt. “De heftigheid van dit avontuur wordt onderschat. Je kunt je op dit soort emoties helemaal niet voorbereiden. Bij de andere twee realityprogramma’s Big Brother en De Gouden Kooi hadden de bewoners meer houvast. Ze kregen bijvoorbeeld een opdracht“, zegt hij.

Bij Utopia is dat anders. “Bij Utopia is niets zeker. Er zijn geen regels waaraan ze zich kunnen vasthouden. Die onzekerheid zorgt ervoor dat ze eerder geneigd zijn om af te haken. Dan komen de gevoelens van heimwee naar boven.”

De bewoners denken goed voorbereid te zijn aan Utopia. “Maar de werkelijkheid blijkt dan ineens heel anders. Hoe goed je ook over een bepaalde situatie nadenkt, het gevoel erbij kun je niet creëren. Dat ondervind je pas op het moment zelf.”
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_135859733
Ik kan het niet meer terugvinden maar gisteren ook wel een leuk gesprek op notabene SBS in een showprogramma met Patty en Bridget dat ging ongeveer zo:

Bridget: op de livestreams zijn vanavond de nominaties geweest.
Patty: Ja er zitten er nu nog 15 ...
Bridget: Nee Lindy en Harold zijn er uit.
Patty: Ohja er zitten er nog 14.
Bridget: Nee Harold is er ook uit.
Patty: Dat is nog niet op tv geweest.
Bridget: Ik heb het toch over de live stream.
Patty Ohja, er zitten er nog 13, nou Jimmy is dus ook genomineerd.
Bridget: Jimmy? Die is er net in en nog niet eens op tv geweest (veel gelach).

Dan nog even afkraken van de kandidaten, vooral Peter moet het ontgelden.

:+
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 21:17:58 #218
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135868450
nu.nl

quote:
SBS past realityserie Utopia mogelijk aan

SBS brengt mogelijk veranderingen aan in de realityserie Utopia.
Dat laat SBS donderdagavond weten in een persbericht.

De zender vraagt kijkers een enquête in te vullen en past naar aanleiding van de uitkomst mogelijk het programma aan.

"Omdat we het belangrijk vinden om te weten wat onze kijkers en volgers van Utopia vinden", legt zendermanager René Oosterman uit in een verklaring. "Kijkers en volgers kunnen daar hun mening geven."

Utopia, waarin kandidaten een nieuw bestaan opbouwen, wordt sinds 6 januari uitgezonden. De eerste aflevering wist 1,5 miljoen kijkers te boeien.

Woensdagavond zakte het aantal kijkers van het door John de Mol bedachte programma naar 796 duizend kijkers. Het was de eerste keer dat de show minder dan een miljoen mensen wist te boeien.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_135870415
Dat klinkt toch wat anders dan het "we maken ons geen zorgen" van vanmorgen.
pi_135880759
RTL maakt zich ook geen zorgen.

quote:
RTL juicht succes Utopia toe: 'Dit kan voor SBS de gamechanger worden'
Door: Thijs van Soest − 21/01/14, 12:25

© ANP. RTL-baas Bert Habets spreekt na door de redactie van mediavakblad Broadcast Magazine uitgeroepen te zijn tot Omroepman van het jaar 2013.
De top van RTL Nederland vindt het huidige succes van SBS6 met Utopia in de vooravond 'fantastisch'. 'Gezonde concurrentie is geen bedreiging voor de martkleider', beweert RTL-CEO Bert Habets.

© anp.
TV-producent John de Mol op de set van Utopia.
'Hoewel de rest van de programmering van SBS6 daar nog niet heel veel van merkt, kan het de gamechanger van 2014 worden. Ik juich het toe!', schrijft Habets in een persoonlijke column op de RTL-site naar aanleiding van zijn verkiezing tot omroepman van het jaar, vorige week. Habets stelt dat Utopia het 'boven verwachting goed doet', bij het al jaren kwakkelende SBS.

Scholten: 'RTL Duitsland geïnteresseerd'
Niet alleen de RTL-topman is 'blij' met het succes van de concurrent, ook de directeur content van RTL, Matthias Scholten, juicht de kijkcijferhit toe, zo bleek onlangs tijdens een bijeenkomst van de Broadcast Media Society. 'Ik vind het succes van Utopia fantastisch. Onze RTL-collega in Duitsland probeert het format zelfs te kopen.'

De reallife-soap van Talpa, het mediabedrijf van John de Mol - tevens minderheidsaandeelhouder van SBS Nederland - scoort al twee weken ruim 1 miljoen kijkers per aflevering om 19:30 uur 's avonds. Voor die tijd haalde SBS6 in de vooravond niet meer dan een krappe 300.000 kijkers. De hele zender kan van het succes profiteren, denken mediakenners. RTL-topman Habets wijst in zijn column ook op de 'gunfactor': 'Mij wordt elk jaar wel door iemand gezegd dat het toch een keer een beetje minder mag gaan met RTL. Misschien wordt dat ingegeven door ons Hollandse calvinisme en onze natuurlijke sympathie voor de underdog.'

Habets gaat in het artikel verder in op de al jaren durende successen van zijn familiezender RTL4. Volgens hem ligt 'vanzelfsprekendheid' op de loer. 'Het is een bekend gevaar dat altijd op de loer ligt. Je ziet op een gegeven moment je tekortkomingen niet meer en gaat geloven in je eigen onoverwinnelijkheid. Gelukkig zijn wij bij RTL veel te ambitieus om in te dutten. Diezelfde ambitie houdt ons al vijf jaar lang aan de top.'

Sterren Springen
SBS6 komt binnenkort ook in het weekend weer met nieuwe amusementsprogramma's, in de hoop ook daar weer een vuist te kunnen maken tegen de concurrentie. Vanaf april keren Sterren Springen en Bloed, Zweet & Tranen weer terug op het scherm. De SBS-zendermanagers hopen in ieder geval dat de rust terugkeert na het rumoer rond de aandeelhouders Sanoma en Talpa.

SBS-programmabaas René Oosterman liet zich er vorige week tijdens de eerder genoemde Broadcast-bijeenkomst ook over uit: 'Sanoma kan nu zien dat één hit andere programma's mee kan trekken. Het zijn golfbewegingen, ook RTL zal dat weer een keer merken.' Volgens Oosterman is het succes van Utopia 'lekker voor ons, voor het vak én voor de reclamewereld'.

Weer een vertrek
Ondertussen lopen de uitzendingen van Utopia nog ruim 11 maanden door. Gisteravond werd duidelijk dat een tweede bewoner het Utopia-terrein vrijwillig wil verlaten. Beveiliger Harold ziet het niet meer zitten en is bereid zijn ingelegde borgsom op te geven voor een vroegtijdig vertrek.

Volgens een woordvoerster van SBS6 betekent dit niet dat het systeem van de borgsommen niet werkt. 'Het is geen gevangenis, je kunt mensen niet tegen hun wil vasthouden. Als iemand eruit wil, moet diegene eerst met een psycholoog praten en krijgt daarna nog 24 uur bedenktijd. Dat nu al twee deelnemers dat hebben gedaan, hadden wij ook niet verwacht, maar het is ook voor de makers een nieuw en onvoorspelbaar programma.'
  Moderator vrijdag 24 januari 2014 @ 11:06:16 #221
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135885602
quote:
Amerikaanse Fox koopt Utopia

van onze redactie
AMSTERDAM - Utopia is binnenkort ook in Amerika op de buis te zien.

John de Mols Talpa heeft Utopia verkocht aan het Amerikaanse network FOX. ,,Utopia wordt het grootste en meest ambitieuze sociale experiment dat ooit op televisie is uitgezonden", zegt Simon Andreae van FOX.

Het programma wordt geproduceerd door Talpa's eigen vestiging in Los Angeles. De Mol vervult daarbij de rol van 'executive producer'. Volgens Talpa is er al belangstelling uit een flink aantal landen. Net als bijna drie jaar geleden bij het tot internationale hit uitgegroeide The Voice is een Amerikaanse zender de eerste buitenlandse klant. Utopia zal in De VS wekelijks te zien zijn op tv en 24/7 online.

In Nederland vertonen de kijkcijfers deze week even een grillig verloop. Na de dip van woensdagavond, toen Utopia op SBS6 voor het eerst onder het miljoen kijkers zakte, werd het programma gisteren door 1.157.000 gezien.
Voor de volledigheid dit bericht ook even hier. Er is ook een apart topic voor geopend.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_135886250
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:16 schreef Arcee het volgende:
Ik weet echter niet of de makers van Utopia hebben voorzien in een natuurramp of een vijandelijke overname door een nabijgelegen kamp.
Dat zou wel vet zijn. Een beetje zoals the Walking Dead.
Hakim kan dan The Governor zijn.

/geek mode off
  Moderator vrijdag 24 januari 2014 @ 17:33:54 #223
388664 crew  Dotteke
pi_135900045
Utopia sneller op tv

AMSTERDAM - SBS6 gaat naar aanleiding van een enquête onder de kijkers van Utopia de tijd verkorten tussen de live streams en de uitzending op tv. De vertraging is inmiddels opgelopen tot ruim een week. Zo zagen de tv-kijkers deelneemster Lindy pas deze week woensdag vertrekken, acht dagen nadat zij Utopia daadwerkelijk had verlaten

90 procent van de ruim 13.000 respondenten zegt het liefst weinig tijd te zien verstrijken tussen de live streams en de tv-uitzending. SBS6 brengt vanaf maandag de vertraging terug tot enkele dagen. Volgens de zender is die tijd nodig voor het selecteren van de belangrijkste verhaallijnen, montage en nabewerking. De Utopia-app is inmiddels 270.000 keer gedownload.

http://www.telegraaf.nl/p(...)sneller_op_tv__.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Gert op 24-01-2014 18:00:20 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_136166369
Maandrecensie van Utopia in Het Parool

quote:
'Utopia' is een woongroep voor mensen met een hoge irritatiefactor (*)

De eerste maand van Utopia, de nieuwste realityshow van John de Mol, zit erop. Maar of dat nog een heel jaar leuk blijft, valt ernstig te betwijfelen.

UTOPIA

'Hallo, kunnen we het even centraal houden? Dank. Dan wil ik even wat zeggen nu.' Zo communiceren de vijftien deelnemers aan Utopia die op een voormalig militair oefenterrein in het Gooi een nieuwe maatschappij proberen op te bouwen. Andere geregeld voorkomende uitspraken zijn 'daar wil ik even op antwoorden' en 'ik ben het even helemaal zat'.

Jankend van de heimwee
Die laatste uitspraak is vooral vaak te horen uit de mond van Billy, een kunstenares met licht neurotische en ADHD-achtige trekjes. Kijken naar Utopia, de nieuwste realityshow van John de Mol, is je vooral ergeren. Aan het gedrag van de Utopianen. Aan aannemer Paul, die op dag één al jankend van de heimwee tegen de twee koeien stond aan te praten.

Je ergeren aan de Limburgse oliebollenbakker Hakim, manipulator eersteklas, die naar personen verwijst met 'wat' ('De zes mensen wat gestemd hebben') en die na 28 dagen trots verkondigde dat het hem eindelijk gelukt was zichzelf te bevredigen. De zweverige en zeer gelovige Andrea spant wat dat betreft misschien nog wel de kroon. Toen haar stiefdochter overleed, hield ze met de groep een herdenkingsdienst waarin ze na een gebed Samen zijn van Willeke Alberti begon te zingen.

Nagel aan zijn doodskist
Nederland keek met kromme tenen. Saillant detail is overigens dat een vrouw die claimt Andrea's eigen dochter te zijn de Utopiaan op Facebook de huid vol schold omdat Andrea nooit naar haar bloedeigen dochter zou hebben omgekeken. Ook ín Utopia was niet iedereen even gelukkig met Andrea's kerkdienst. De toch al niet zo populaire en redelijk botte Peter had weinig boodschap aan dat 'hartstikke leuke gebedje'. Te veel gezweef, vond hij. Zijn Utopia was feesten en lol maken. Het was de nagel aan zijn doodskist. Hij kon, na een chaotische en voor de kijker lastig te volgen stemprocedure, deze week zijn biezen pakken.

De inwoners begonnen met een gure, kale loods en een stal met twee koeien en een tiental kippen. 'Wordt het ultiem geluk of complete chaos?' vroeg De Mol zich voor de start af. Dat is ook de ondertitel van het programma, maar Utopia verwordt in rap tempo tot een nieuwe 'Big brother' of 'De gouden kooi'. Binnen enkele dagen wisten de Utopianen al stroom, water, licht en bedden te regelen.

Geld verdienen
Inmiddels hebben ze ook de beschikking over een wc, wasmachine en laptop met internet. De kijker die op ontberingen zat te wachten, komt bedrogen uit. Dat gold ook voor mensen die op internet én televisie keken. Door de zes dagen vertraging op tv was het alsof je keek naar een voetbalwedstrijd waarvan je de uitslag al wist én de doelpunten al had gezien. Sinds deze week is de vertraging teruggebracht tot 48 uur.

Geld verdienen blijkt niet zo moeilijk in Utopia. Het is op televisie - er kijken dagelijks rond de miljoen mensen - dus genoeg zieltjes die maar wat graag tegen betaling op televisie een bootcamp volgen van worstelaar Emil, hun hond in de hondenkennel dumpen, een pannenkoek komen eten of een rondleiding volgen.

Swiebertje
Ondertussen ontwikkelt Utopia zich zo steeds meer tot een woongemeenschap die meedraait in de samenleving. Tot grote frustratie van zwerver Rienk, de enige die het boek Utopia van sir Thomas More gelezen schijnt te hebben en die op blote voeten rondloopt. Idealistische hippie die hij is, trachtte hij in een ultieme poging het tij te keren door een stapel bankbiljetten te verbranden. De andere inwoners verklaarden hem voor gek. 'Je bent nog belachelijker dan Swiebertje,' beet drammer Paul hem toe.

Nee, een nieuwe samenlevingsvorm zal De Mols 'Utopia' ons niet opleveren. Het is meer een woongemeenschap van mensen met een hoog irritatiegehalte. Kunstenaar Ruud, die na vier dagen alweer door zijn medebewoners werd weggestemd ten faveure van Laura, noemde Utopia terecht 'een egocratie'.

Kijken naar deze egocratie is een guilty pleasure voor mensen die zich graag ergeren, vooral leuk als je samen de kandidaten kunt afzeiken. Maar of dat nog een heel jaar leuk blijft, valt ernstig te betwijfelen.

Televisie: Utopia
Gezien: januari 2014
Waar: SBS6

(Door: Vincent Smits)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:58:07 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_136167323
Goeie analyse. Kan me er iig wel in vinden.
pi_136167662
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:58 schreef Copycat het volgende:
Goeie analyse. Kan me er iig wel in vinden.
Ik ook. Iemand die goed op de hoogte is en het in ieder geval uitgebreid heeft gevolgd, dat zie je nog wel eens anders.
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 13:20:15 #227
137949 Disana
pi_136167925
Allemaal raak. En dit klopt ook:

quote:
Kijken naar deze egocratie is een guilty pleasure voor mensen die zich graag ergeren, vooral leuk als je samen de kandidaten kunt afzeiken. Maar of dat nog een heel jaar leuk blijft, valt ernstig te betwijfelen.
Ik denk niet dat het leuk blijft. Het is nu al niet meer zo leuk, alles is al gezegd.
pi_136168188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:20 schreef Disana het volgende:
Allemaal raak. En dit klopt ook:

[..]

Ik denk niet dat het leuk blijft. Het is nu al niet meer zo leuk, alles is al gezegd.
Het zou niet erg voor het programma zijn als er nu 5 deelnemers op zouden stappen. Vers bloed is hard nodig. Met iedere keer eentje vervangen verandert er wmb te weinig aan de verhoudingen in de groep.
pi_136168382
Klopt helemaal die maandrecensie. Utopia heeft idd weinig met opbouwen te maken, maar is meer een woongemeenschap. Ik denk dat als Dhr de Mol het programma nog door laat gaan hij straks er ook nog wel een delletje instopt met ordinaire kleding, met een grote bek en die gehele dag zeurt dat haar hakschoentjes zo smerig worden van het zand. De inwoners zijn namelijk niet gecast op hun opbouw kunsten. Eerder op hun karakters. Dat ze niets uitvoeren en alleen luxe spullen inslaan is dan wel logisch.

Enige mogelijk om Utopia te ware gehalte te brengen is het opnieuw opstarten. De spullen die ze nu hebben gekocht afpakken. In plaats van geld hun materialen geven of eventueel opdrachten om iets te verdienen. Hun zo geld geven brengt namelijk dat ze onzinnige luxe gaan kopen, zodat het binnen een maand op big brother gaat lijken. De bewoners van nu kunnen ze de keuze geven dan om opnieuw op te bouwen of te vertrekken voor een nieuwe inwoner.
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 13:46:17 #230
137949 Disana
pi_136168802
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het zou niet erg voor het programma zijn als er nu 5 deelnemers op zouden stappen. Vers bloed is hard nodig. Met iedere keer eentje vervangen verandert er wmb te weinig aan de verhoudingen in de groep.
Ze hebben al een goede kans op constructieve verandering laten liggen door Ruut naar huis te laten gaan. Veel beter kun je het niet krijgen, maar kennelijk durft men het niet aan.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:48:34 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_136168889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:46 schreef Disana het volgende:
Ze hebben al een goede kans op constructieve verandering laten liggen door Ruut naar huis te laten gaan. Veel beter kun je het niet krijgen, maar kennelijk durft men het niet aan.
Die lui die daar de dienst uitmaken, Hakim en Paul, kijken alleen naar hun eigen hachie, niet naar het grotere belang. En de rest is nog dommer en trapt erin.
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:43 #232
137949 Disana
pi_136168977
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die lui die daar de dienst uitmaken, Hakim en Paul, kijken alleen naar hun eigen hachie, niet naar het grotere belang. En de rest is nog dommer en trapt erin.
Ik heb het eigenlijk over de redactie. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen Ruut als vervanger van Harold erin te stoppen, dan had je van opbouwend vers bloed kunnen spreken. Zoals het nu is gegaan, had men volgens mij kunnen voorzien.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:51:45 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_136169013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:50 schreef Disana het volgende:

Ik heb het eigenlijk over de redactie. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen Ruut als vervanger van Harold erin te stoppen, dan had je van opbouwend vers bloed kunnen spreken. Zoals het nu is gegaan, had men volgens mij kunnen voorzien.
Oh zo. Ja, dat was slimmer geweest, maar ik denk niet dat dat een kwestie van niet durven is, eerder van niet denken.
Komt er überhaupt vervanging voor Harold?
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 13:52:49 #234
137949 Disana
pi_136169061
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh zo. Ja, dat was slimmer geweest, maar ik denk niet dat dat een kwestie van niet durven is, eerder van niet denken.
Komt er überhaupt vervanging voor Harold?
Ik het werkelijk geen idee. Maar hoe dan ook verwacht ik er niets van, gegeven de 'kwaliteit' van de huidige nieuwe aanwas.
pi_136174153
Die pipo uit het Parool zegt veel dingen die ik ook al gezegd heb (of denk), ik begin ernstig te twijfelen of dat ook niet een ontsnapte persoonlijkheid van mij is :+
pi_136174973
quote:
John de Mol stopt mogelijk met livestreams Utopia

Geplaatst op Fri 31 Jan 2014 om 12:45
Foto: SBS

John de Mol overweegt om te stoppen met de livestreams van Utopia. Dat heeft de mediatycoon vanochtend laten weten op Radio 2. De uitzendingen van Utopia op SBS 6 lopen enkele dagen achter, waardoor de laatste nieuwtjes al lang bekend zijn via internet. “We hebben nog geen besluit genomen, maar we worstelen een beetje met de vraag: wat doen we met die livestreams? Moeten die niet teruggedraaid worden of misschien wel dichtgedraaid worden?“, vraagt hij zich af.

Ook denkt De Mol erover de livestreams soms te censureren. “Om die alleen open te stellen op momenten dat er dingen gebeuren die leuk zijn om naar te kijken, maar geen impact hebben.”

Dat de tv-uitzendingen nu niet vijf, maar twee dagen achterlopen, helpt volgens De Mol niet. “Het blijft een feit dat het nieuws uit het programma eigenlijk al 48 uur eerder naar buiten komt, waardoor de actualiteit van het tv-programma minder sterk is. Dat maakt het in elk geval minder spannend.”

“In de tijd van Big Brother en zelfs De Gouden Kooi, waren al die media nog niet zo verschrikkelijk actief online. Toen was er ook geen Twitter en geen Facebook. Toen hadden we daar minder last van en nu hebben we daar wel last van.”

En dat had De Mol niet zien aankomen. “We konden de impact daarvan niet voorspellen, ook omdat het programma beter scoort dan we ooit durfden te dromen. Daardoor is de nieuwswaarde rond alles wat in het programma gebeurt veel hoger dan gedacht.”

Om Utopia op de late avond te zetten met beelden van dezelfde dag, is volgens De Mol geen doen. “Dat haal je niet. Dat is godsonmogelijk. Er draaien 100 camera’s 24 uur per dag. In 48 uur is dat al een hell of a job.”

“Er wordt nu 48 uur rond de klok doorgewerkt. Eerder lukt niet, want dan zou je heel slechte kwaliteit krijgen.”
Maar niks over het spoileren zelfs in het SBS programma voorafgaand aan Utopia zoals gisteren toen ze minuten voor de uitzending begon even vertellen dat er zo te zien is dat Peter eruit gaat zodat de hele spanningsboog van die verhaallijn naar de knoppen is.
pi_136249762
quote:
Exclusief: Achter de schermen bij Utopia

Mark Koster: 02-02-2014 14:00 uur

Achter het zwarte plastic zijn stemmen te horen. ’Sssst wij mogen niks zeggen’, zegt Igor Milder (42) terwijl hij een vinger op zijn lippen legt. We lopen over het Utopia complex, een lommerrijk terrein in Crailo, een gehucht even buiten Naarden-Bussum.

Achter het plastic bevinden zich 15 mensen die zonder tussen komst van de buitenwereld, maar ten overstaan van 100 tv camera’s, een eigen samenleving proberen op te bouwen.

Koude Oorlog
De beveiligingsmaatregelen op deze voormalige kazerne doen denken aan de Koude Oorlog.

Wie het terrein betreedt, wordt fluisterend opgewacht door een Utopia medewerker die de gasten naar de cockpit van ’s lands meest besproken real-lifeprogramma voert. Op het plastic staan veel verbodsteksten. Niet fotograferen, niet praten. ’Let op, ook hondenbewaking aanwezig.’

Alice in Wonderland
Milder is een goedlachse man die niet afkomstig uit de televisiewereld en met een Alice in Wonderland achtige blik naar de militaire tv-operatie om het terrein kan kijken. ’Ik heb aardig wat meegemaakt in mijn leven, maar dit is het grootste en meest meeslepende dat ik heb gedaan. Het is moeilijk om bij te houden.’

Milder, die tot vorig jaar directeur was bij Lost Boys, werd in juni bij De Mol’s Talpa aangesteld als online-chef en heeft zijn baas met een fiks ’een luxe-probleem’ opgezadeld.

De uitzendingen van Utopia zijn met bijna een miljoen kijkers nog steeds boven verwachting, maar lijden wel onder de vette live streams die zijn te zien via de Utopia-app.

Online-revolutie
De afgelopen maand trok de site wekelijks 610.000 unieke bezoekers, en werd de app 290.000 kijker gedownload. ’Dat hadden we niet verwacht. We gaan niet zeggen wat de doelstellingen zijn, maar die halen we’, zegt Milder even later in een voormalige kazerne-keet die nu dienst doet als vergaderzaaltje.

Vrijdag kwam het nieuws naar buiten dat De Mol overwoog om de live-verbindingen af te sluiten om de tv-uitzendingen exclusiever te maken in de hoop weer te gaan pieken in kijkcijfers. Die lagen de eerste twee weken na de start van het programma ver boven de miljoen, maar kwamen afgelopen een paar keer uit onder de magische zes nullen grens.

Uiteindelijk werd er besloten om niet te toe te geven aan deze oud-mediale instincten. Milder, die niet ingaat op de interne discussie, zegt: ’Utopia is een totaal-concept. We maken content en dat willen we via allerlei platforms uitzenden. Kijkers hebben invloed. Paspoorthouders van Utopia hebben macht om mee te stemmen over inwoners.’

48 uur tijdsverschil
Dat de actualiteit van de livestreams de waarde van de tv-uitzendingen ondermijnt, kan hij niet ontkennen. In de eerste weken van Utopia liepen de uitzendingen op televisie vijf dagen achter op de live te volgen onlinebeelden. Dat vonden kijkers niet prettig bleek uit een door Talpa uitgevoerde enquête.

Die tijd is nu teruggebracht naar 48 uur, en dat blijft voorlopig ook de situatie. ’Veel sneller kan het niet. Je moet de verhaallijnen goed vertellen. D’r moet een voice-over onder. Dat is tv. Dat moet er wel een beetje netjes uitzien’, zegt Milder. ’Maar het is niet zo dat tv en internet apart opereren. Het is één redactie. Onze webredactie werkt samen met de tv-redactie. Storytelling is de crux van Utopia.’

Gekoeld lokaal
Milder geeft een rondleiding door een pand om te laten zien hoe de geeks van de eentjes en nulletjes aan Utopia sleutelen samen met klassieke tv-makers. Hij stelt Willem Roskam, de technisch productiechef, voor.

Deze techneut met pretoogjes leidt ons naar een gekoeld lokaal waar alle informatie van de 103 camera’s en 60 geluidsdragers binnenstroomt. In de ruimte vol met flikkerende computers die met veelkleurige draden in spaghetticonstructies met elkaar zijn verbonden horen we een zachte zoem. Dit is duidelijk de hartbewaking van Utopia.

Roskam, die nog meewerkte aan de laatste Big Brother-uitzendingen in 2006, somt op wat Utopia zo revolutionair maakt.

Glasvezelgoud
’We hebben de glasvezel kabel van het nabijgelegen ziekenhuis hier naar toe kunnen doortrekken. Een snellere verbinding is nu niet mogelijk’, zegt Roskam.

Milder vult aan: ’Daarmee bén je er nog niet natuurlijk. Vergeet de door ons ontwikkelde software in de app niet. Daardoor kun je met een 4G-verbinding beelden op je telefoon krijgen die zo scherp zijn dat je elk haarvaatje kan zien.’

Afluisteren
Roskam: ’Het mooie aan dit project is dat creatieven en techneuten tot een perfecte samenwerking komen. Ik ben een techneut, maar heb die creatieve jongens nodig om te kijken wat ze willen. Eigenlijk is alles mogelijk namelijk. ’

De tv-Willy Wortel geeft een voorbeeld. De regie wilde graag ’live’ in de smartphone van de bewoners kunnen meekijken om op de hoogte te blijven welke sites de Utopianen bezoeken of met wie de tv-idealisten bellen.

’Normaal gesproken moeten we eerst een tape afluisteren, maar we hebben nu een systeem gebouwd dat we alle handelingen 24/7 kunnen monitoren. We kunnen sneller anticiperen.’ De informatieagent van de de show toont even later op een scherm in de regieruimte dat een Utopist inlogt op ’Marktplaats.’

Een recordsnelheid
Bij Utopia werken 150 mensen, en dat is best weinig als je beseft wat voor operatie het reallifeproject vereist, zegt routinier Roskam. ’Ik kreeg de opdracht om onder het budget van Big Brother uit te komen’, legt Roskam uit. En ook dat is gelukt. De kazerne werd in 11 weken gebouwd. Een recordsnelheid.

Ook de vers aangelegde glasvezelkabel naar de kazerne leidt tot veel kostenbesparingen. ’Bij de laatste Big Brother liepen we nog te hannesen met tapes’, zegt Roskam. Nu worden alle beeld- en geluidsstromen door een kabel gestampt en elders gemonteerd. Voormontages worden in de kazerne opgeleverd, maar het eindproduct wordt in Hilversum afgemixt.

Roskam, duidelijk trots op zoveel kostenbewustzijn, opent de deur naar de regieruimte. In de ruimte zitten twee regisseurs die elk een camera-assistent tot hun beschikking hebben om de 103 camera posities te kunnen herpositioneren.

Waar zijn de geluid-mensen? Roskam, glimlacht: ’Hébben we niet’, zegt hij. ’We hebben software ontwikkeld dat zorgt dat het geluid meteen op goede sterkte meeloopt met het beeld’, zegt hij. ’Dit is de meest moderne productie die ik heb meegemaakt.’

Te modern
Utopia is misschien niet iets te modern? De Mol, een televisie-believer, legt zelf een verband tussen dalende kijkcijfers en de online-belangstelling. Hoe lang kan tv nog het leidende medium zijn? Milder: ’Op tv kijken nog steeds meer mensen dan online. Maar dóór de uitzendingen gaan mensen ook online kijken.’

Vanaf maandag moeten kijkers beslissen of willen betalen voor de streams. De kosten bedragen 2.50 euro per maand.

Milder nuanceert de euforie over nieuwe inkomstenbron: ’Het online-businessmodel is nog niet rendabel als je omrekent wat je krijgt voor al die content. Dan zit je op 8 euro cent per dag. Daarvan kunnen we hier natuurlijk niet draaien.’

Is het uiteindelijk wel rendabel om een 24/7-show te produceren? Eerder liet De Mol weten dat Utopia break-even draait bij een Nederlands succes. Over de precieze definitie van succes liet de Talpa-tycoon zich niet uit.

Rechtenhandel
Milder: ’De echte winst ligt natuurlijk bij de verkoop aan het buitenland. Talpa is heel zuiver: we zijn een bedrijf dat content maakt. Wij verkopen inhoud. En wat is het ideale businessmodel voor contentverkoop?’ Hij geeft zelf het antwoord: ’De rechten van ons programma’s zijn onze handelswaar.’

Het Amerikaanse Fox heeft al een contract getekend inclusief het online-concept. Milder verwacht dat hij met De Mol, die als executive-producer de Amerikaanse variant gaat opzetten, naar Amerika mag afreizen om nog een keer te stunten. ’John zit er bovenop’, zegt hij. ’Als er iets is, belt hij me meteen op.’

Big Brother mag bijvoorbeeld graag boos grommen als de streaming op zijn telefoon hapert. Met zelfspot: ’Maar John heeft pas twee keer zijn stem verheven.’
Bron: http://biz.thepostonline.(...)-zijn-stem-verheven/
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2014 @ 16:15:18 #238
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_136288785
SBS-redacteur bewerkt Utopia-beelden
Televisie • 03-02-2014 @ 15:32 • dm Ronald (Djeez)
edit print

John de Mol heeft een SBS6-redacteur uit de redactie van Utopia gezet. De beste man had namelijk beelden van het programma gemanipuleerd en online gezet.

Zaterdag verscheen een filmpje op internet hoe deelneemster Andrea tijdens het koken iets uit haar mond haalde. Vervolgens stopte ze dit terug in de pan. "Eten zullen jullie", zei ze hierbij.

Nu blijkt dat er met het filmpje is geknoeid. De beelden zijn namelijk achteruitgespeeld. Terwijl Andrea iets in de pan deed, trokken de dampen juist naar binnen de pan in.

De Utopiaanse proefde slechts. Ook haar stem bleek er later onder gemonteerd. SBS6 spreekt van een onschuldige montagegrap, maar John de Mol is woedend dat iemand het heeft aangedurfd met zijn geesteskindje te knoeien. De redacteur in kwestie is dan ook op een zijspoor gezet.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:12:42 #239
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_136290968
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2014 @ 17:32:20 #240
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_136291816
Ik mis n heleboel relevante vragen
pi_136307376
JdM gaat het zodadelijk in RTL late night hebben over zijn nieuwe format Necropia, waar de doden uit hun graf zijn opgestaan en overleven geen optie meer is.
Karper diem, vis van de dag
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2014 @ 23:09:36 #242
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_136308258
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:50 schreef dl3b het volgende:
JdM gaat het zodadelijk in RTL late night hebben over zijn nieuwe format Necropia, waar de doden uit hun graf zijn opgestaan en overleven geen optie meer is.
Je denkt, ik doe niet aan bronvermelding, niemand heeft dat door :')
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2014 @ 23:53:57 #243
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_136309893
Goh Humberto stelde relevante vragen
pi_136312632
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:15 schreef SunChaser het volgende:
Televisie • 03-02-2014 @ 15:32 • dm Ronald (Djeez)
edit print

John de Mol heeft een SBS6-redacteur uit de redactie van Utopia gezet. De beste man had namelijk beelden van het programma gemanipuleerd en online gezet.

Zaterdag verscheen een filmpje op internet hoe deelneemster Andrea tijdens het koken iets uit haar mond haalde. Vervolgens stopte ze dit terug in de pan. "Eten zullen jullie", zei ze hierbij.

Nu blijkt dat er met het filmpje is geknoeid. De beelden zijn namelijk achteruitgespeeld. Terwijl Andrea iets in de pan deed, trokken de dampen juist naar binnen de pan in.

De Utopiaanse proefde slechts. Ook haar stem bleek er later onder gemonteerd. SBS6 spreekt van een onschuldige montagegrap, maar John de Mol is woedend dat iemand het heeft aangedurfd met zijn geesteskindje te knoeien. De redacteur in kwestie is dan ook op een zijspoor gezet.
Nou ken ik wel een redacteur die goed was in manipuleren...
Het zal toch niet he... :P
pi_136312633
Programmadirecteur van Westerloo mag blijven.
quote:
SBS-eigenaren Sanoma en Talpa weer langzaam nader tot elkaar
Door: Thijs van Soest − 03/02/14, 13:32

© ANP.
Topmannen van uitgever Sanoma en tv-producent Talpa hebben de afgelopen weken gesproken over de opgelopen spanningen rond hun samenwerking als aandeelhouders van SBS Nederland. Zowel in Nederland als in Finland hebben beide bedrijven geprobeerd de plooien glad te strijken.

© anp.

© SBS.
Remko van Westerloo, programmabaas van SBS, mag toch blijven van Sanoma.
Maar volgens bronnen van het Financieele Dagblad is dat maar ten dele gelukt. 'Tot concrete afspraken over een nieuwe vorm van samenwerking heeft dit nog niet geleid', concludeert de krant. Wel zou er 'constructief' worden gesproken over de manier waarop ze gezamenlijk de kwakkelende zendergroep van SBS Nederland weer op de rails kunnen krijgen.

Vorig jaar liepen de spanningen tussen de beide aandeelhouders op, toen bleek dat minderheidsaandeelhouder Talpa (33 procent) de Finse uitgever Sanoma (67 procent) wilde uitkopen. Sanoma wilde op zijn beurt meer zeggenschap over de programmering van de SBS-zenders en was uit op het ontslag van programmabaas Remko van Westerloo.

Recht
De bronnen melden dat Van Westerloo in ieder geval op zijn plek mag blijven. Op basis van de slechte kijkcijfers over 2013 had Sanoma Van Westerloo aan de kant mogen zetten, maar De Mol's Talpa had ook dan gewoon weer het recht gehad een opvolger aan te wijzen. Sanoma had geen zin in nieuwe problemen en koos ervoor de programmabaas met rust te laten.

Utopia
De goede kijkcijfers van de nieuwe vooravond - dankzij Talpa's Utopia - kwamen in dit geval natuurlijk goed uit. Sanoma zou echter nog altijd vinden dat de zenders 'programmatisch moeten worden verbeterd'. Ook wil het meer controle over de programmering van SBS6, Net 5 en Veronica. Naar verluidt zou Talpa hebben toegezegd wat transparanter te willen worden op dit gebied.
pi_136325573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:09 schreef Poezewoes het volgende:
Update

Waar is dat Utopia nu eigenlijk? Is dat binnen de hekken, of juist erbuiten? Dat is de vraag, nu de Utopianen een maand lang vastzitten en de komende weken cruciaal zijn. Het programma staat voor een omslagpunt. Vanaf deze week moet er worden betaald voor de livestreams en wordt duidelijk of dat deel van het verdienmodel werkt en er nog steeds 600.000 unieke bezoekers per week zullen inloggen.
Ook wordt het spannend of het televisieprogramma de gewenste lange adem heeft. De afgelopen weken dook het kijkcijfer af en toe onder het miljoen. Dat meteen werd gereageerd door de uitzendingen korter op de streams te laten aansluiten, werd uitgelegd als paniekvoetbal. Maar als het programma het een jaar lang moet uithouden, dient de terugval meteen te worden aangepakt om aan het einde van 2014 nog een mooi kijkcijfer over te houden.
Dat brengt ons vanzelf bij de gebeurtenissen van dit weekeinde. Op de Utopia-site dook een gemanipuleerd filmpje op waarin bewoonster Andrea in een kwaad daglicht werd gesteld, ongetwijfeld met de bedoeling om opschudding te veroorzaken. Ook werd er tijdens de door de bewoners georganiseerde biomarkt een zakje wiet naar binnen gesmokkeld, dat nog diezelfde avond werd geconsumeerd. ’t Zou me niets verbazen als er straks wat extra lampen worden besteld om de kas te spekken met Utopiawiet. Over verdienmodellen gesproken…
Eigenlijk bouwen de bewoners aan een Utopia dat steeds meer op onze wereld lijkt. Ook zij kunnen niet meer zonder laptop en telefoon. Nog even en ze zitten rond de televisie naar The Voice Kids te kijken. Utopia? Dat zijn wij.

Telegraaf
pi_136494906
Persiflage in de TV kantine

quote:
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_136962518
quote:
Partner kreeg 'hartaanval na woorden Karim'
'Andrea stapt definitief uit Utopia'
van onze redactie
AMSTERDAM -

Andrea heeft besloten om toch te vertrekken uit Utopia, vooral omdat haar zieke partner Anton dat graag wil.

De Utopiaan vertrok eerder halsoverkop naar haar Anton omdat hij niet goed geworden was. Ze was een uurtje thuis bij hem en in dat uur vertelde Anton aan Andrea dat hij een hartaanval kreeg door alle negativiteit rond zijn Andrea...

Ze keerde terug naar Utopia maar besloot al snel om vrijdag definitief te vertrekken omdat Anton daarop aandrong. Of ze dat ook daadwerkelijk doet, zal morgen blijken, want ze wil eerst nog praten met een psycholoog omdat ze "vreselijk in de war is".

De ellende begon voor Andrea en Anton toen zij er eerder van werd beschuldigd dat zij kleding die mensen doneerden aan stichting Humana achterover drukte. Ze ontkende dit, maar Humana verbrak toch de samenwerking met Utopia.

Daarop volgde er onder de overige Utopianen een discussie over de vraag of ze nu wel of niet gestolen had. Een aantal mensen waren van mening dat ze dat best gedaan kan hebben omdat ze in de war lijkt en, volgens Hakim, zelfs ontoerekeningsvatbaar is.

Volgens Andrea trok haar Anton, die in de tachtig is, zich de beschuldiging en de woorden van met name Hakim zó aan dat hij een hartaanval kreeg... Hij is thuis, maar volgens Andrea gaat het nog steeds slecht met hem.

Anton wilde dan ook dat ze Utopia verliet en naar hem kwam. "Hij zegt dat ik moet inpakken en mee moet gaan naar Bonaire, want je laat je toch niet zo behandelen", vertelde Andrea. "Hij laat mij niet afslachten, door niemand. Hij rijdt zo door het hek voor me. Zijn fysieke gezondheid gaat op dit moment voor maar het is wel mijn droom hier."
Telegraaf

Karim _O-
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_137234066
http://www.telegraaf.nl/prive/22338854/__Zorgen_om_Andrea__.html

do 27 feb 2014, 22:14
Andrea deelt medicijnen uit in Utopia
Zorgen om Andrea
van onze redactie
AMSTERDAM -

Andrea grijpt na alle ellende in Utopia naar de medicijnen.

Andrea (52), massagetherapeute. Ziet zichzelf als een vrouw met een uitgesproken mening Foto: SBS-Elvin Boer

Niet alleen onthulde ze een hele strip slaaptabletten in te hebben genomen, ze loopt ook pillen uit te delen. Het zou gaan om diazepam, dat rustgevend werkt. Andrea ontkent deze pillen overigens te hebben uitgedeeld.

Een aantal Utopianen maken zich flink zorgen om de bewoonster die woensdagavond te horen kreeg dat haar partner Anton Veldkamp niet met haar verder wil.

Andrea: "Iedereen de hele tijd maar zeuren hoe het met me gaat. Het gaat heel goed met mij, lazer op!" Andrea zegt alleen pijnstiller ibuprofen te hebben uitgedeeld. "Ik zeg het niet graag, maar dat was het niet", aldus bewoner Ruud.

Andrea liet Isabella donderdag weten dat ze een hele strip slaaptabletten had ingenomen. Isabella, verpleegster, las de bijsluiter en zag tot haar schrik dat het om spierverslappers ging.

Andrea moest aan het eind van de middag naar de zenderkamer komen. Over wat ze daar heeft besproken wil ze niks kwijt: "De heer is met me, ik ben lekker aan het schilderen".
  Moderator vrijdag 28 februari 2014 @ 12:22:00 #251
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_137234130
quote:
^O^

"De heer is met me, ik ben lekker aan het schilderen."
  Redactie Frontpage vrijdag 28 februari 2014 @ 12:26:47 #252
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_137234223
De Telegraaf is natuurlijk wel op de hand van Anton
pi_137281887
http://www.telegraaf.nl/p(...)a_naar_Andrea__.html

za 01 mrt 2014, 16:37

Huisdokter Utopia naar wanhopige Andrea
Van onze redactie

AMSTERDAM -
Utopia-bewoonster Andrea heeft de hulp van de huisdokter ingeschakeld om te leren hoe ze zonder medicijnen met haar verdriet kan kampen. De blondine greep naar een overdosis medicijnen, nadat haar geliefde Anton Veldkamp woensdagavond een einde maakte aan hun relatie.
pi_137283701
pi_137370724
Telegraaf di 04 mrt 2014, 05:30
Andrea’s dochter Sophia dankt Anton Veldkamp
’Naam eindelijk gezuiverd’
door Vanessa Bontje
AMSTERDAM -

Het onthullende verhaal van Anton Veldkamp (82), waarin de leugens van Utopia’s Andrea één voor één werden ontmaskerd, blijkt voor Sophia Deborah Bles een grote steun. De dochter van de fantasierijke SBS 6-kandidate deed eerder een boekje open over de verschrikkingen uit haar jeugd, die haar door haar moeder Andrea werden aangedaan. Maar lang niet iedereen geloofde haar. Sinds Anton Sophia’s verhaal onderschreef, heeft ze eindelijk rust. Walging en afschuw gingen, kort na de start van Utopia, door Sophia heen toen ze haar bloedeigen moeder op tv zag huilen om haar overleden stiefdochter Caroline Veldkamp, die ze haar ’verloren dochter’ noemde. „Maar ik ben haar enige échte kind en helemaal niet dood”, zei Sophia, die haar moeder in een ander programma eerder daadwerkelijk had horen zeggen dat Sophia overleden was. „Ik ben springlevend!”

Andrea’s dochter Sophia: „Ik wist nooit wat ik van mijn moeder kon verwachten.” Foto: Albert den Iseger
Anton Veldkamp (82): „Die vrouw heeft geen idee wat ’houden van’ betekent.”
Andrea (52) woonde tien jaar samen met Anton Veldkamp op Bonaire. Inmiddels ex Anton: „Nu pas zie ik hoe Andrea echt is.”

Andrea Tolson, die eerder was te zien in Vrouwenvleugel en meedeed aan Oh Oh Europa, heeft eindelijk de bekendheid gekregen waarop ze al jaren hoopt. Al zal de manier waaróp niet helemaal zijn hoe ze het zich had voorgesteld. Al vanaf het begin van Andrea haar deelname aan Utopia valt haar naam wekelijks, zo niet dagelijks doordat óf gedane zaken uit het verleden óf recente ontwikkelingen binnen Utopia de tongen losmaken.
Toneelspel

Zo was het meest recente staaltje toneelspel toen Andrea – nadat ze had vernomen dat Anton Veldkamp niet langer tegen haar leugens kon en haar aan de kant zette – een kalmeringsmiddel had rondgedeeld onder de andere inwoners. Die had ze, naast slaappillen, van de arts gekregen om rust te krijgen. „Het was geen valium”, beweerde Andrea glashard, „het was ibuprofen.” Maar inwoner Ruud zei: „Ik vind het vervelend om te zeggen, maar dat was het niet…” En Ruuds verhaal bleek te kloppen toen verpleegster Isabella begreep dat het spierverslappers waren…

Andrea werd daarop in allerijl in de regiekamer ontboden. Wat daar is gezegd, blijft tussen Andrea en de programmaleiding maar dat de kijkers en de Utopia-inwoners hier, opnieuw, een staaltje acteerwerk kregen voorgeschoteld, lijkt waarschijnlijk. En dat is precies waaraan Anton Veldkamp afgelopen week en al eerder dochter Sophia refereerden.

„Alle afleveringen van Utopia net teruggekeken”, schreef Sophia in januari op Facebook. „Ik sta echt zwaar te koken van woede. Ik kan netjes genoeg zeggen dat mijn verwekker, ik noem jou niet eens mijn moeder, een vieze vuile schijnheilige **** is. Jankt de ogen uit haar kop (prachtig acteerwerk, chapeau) voor haar overleden stiefdochter, maar zelf nooit een traan gelaten om jouw bloedeigen kind? Jij hebt het gore lef gehad om mijn familie kapot te maken en mij proberen te ontvoeren.”

Mensen die niet konden weten hoe slecht de verhoudingen tussen de twee zijn, waren op zijn zachtst gezegd verbaasd toen ze die tirade lazen.

Eenmaal bedaard, vertelde Sophia in weekblad Privé: „Ik was zeer gewenst. Maar toen ik drie was, wilde mijn moeder opeens scheiden.” Andrea verdween vervolgens compleet uit Sophia’s leven. Het enige contact dat er was, werd tot stand gebracht door een omgangsregeling. „Maar door de stemmingswisselingen van mijn moeder wilde ze me steeds minder zien en was ik vaker en vaker bij mijn vader”, vertelde Sophia. „Ze kon het mentaal niet meer aan. En ik vond het niet fijn bij haar, omdat ik nooit wist wat ik van haar kon verwachten.”

„In een minuut tijd sloeg haar humeur om en dan werd ze heel erg kwaad. Op het laatst was ik er alleen nog maar op zondag. Maar negen van de tien keer belde ze al na een paar uurtjes of mijn vader me weer wilde komen ophalen. Ook heeft ze me wel eens ’s avonds laat buiten de deur gezet. Ik liep daardoor een jeugdtrauma op en functioneerde niet meer op school. Tot en met mijn achttiende liep ik bij een kinderpsycholoog.”
Afwezigheid

Toen Sophia twaalf jaar oud was, dook Andrea – die toen inmiddels met haar liefde Anton Veldkamp op Bonaire woonde – na jaren van totale afwezigheid opeens weer op. „Ze trachtte me op te eisen bij de kinderrechter”, vertelde Sophia. „Bij de eerste zitting heeft ze alles gelogen. Onder meer dat ze in Amsterdam woonde en daar een kamertje voor me had. Niets van waar, ze woonde op Bonaire en wilde daar blijven. Met mij.”

Hoeveel hout de woorden van Sophia sneden, bleek pas toen Anton Veldkamp besloot zijn eerdere geliefde niet langer de hand boven het hoofd te houden. „Ik kan dit niet langer in stand houden”, zei de vroegere fotograaf van De Telegraaf, die met de wirwar van verzinsels van de vrouw met wie hij tien jaar samen was niet langer meer kon leven. „Ze zou bij me terugkomen, dat heeft ze me liggend en biddend in mijn armen beloofd. Maar ze kwam niet. En ik maar wachten. Nu pas zie ik hoe Andrea echt is. Die vrouw heeft geen idee wat ’houden van’ betekent.”
Waarheid

Over Sophia zei hij: „Ik weet het. Ik heb Andrea aanvankelijk verdedigd, maar de waarheid is dat Sophia’s verhaal klopt. Andrea heeft aan veel mensen, zelfs tegen de psycholoog van haar dochter, leugens verteld om er zelf beter uit te komen. En het is waar dat ze dat meisje maar meesleepte van hot naar her. Andrea liet haar uiteindelijk inderdaad ook helemaal los, maar wilde op een zeker moment de zorg over Sophia. Ja, dat werkt natuurlijk niet zo. Als je je kind ongeveer vanaf haar vijfde helemaal niet meer wilt zien, kun je niet verwachten dat het hart van Sophia nog openstaat voor haar.”

Voor Sophia blijken Antons woorden waardevol. „Sinds ze haar verhaal deed, is Sophia door een hel gegaan”, vertelt haar vader Eddy Bles. „Ik voer nu het woord voor haar, want er is te veel gebeurd met mijn dochter en daartegen wil ik haar vanaf nu beschermen. Lang niet iedereen geloofde Sophia, maar nu haar verhaal is onderschreven door Anton, valt een enorme last van onze schouders. Het voelt als rehabilitatie en daardoor is er weer rust gekomen voor Sophia. Eindelijk is haar naam gezuiverd. Vanaf nu willen Sophia en ik weer doorgaan met ons leven. Net zoals we dat voor Andrea’s deelname aan Utopia ook al járen zonder haar deden…”
  One tough cookie woensdag 5 maart 2014 @ 11:35:40 #256
169210 liesje1979
pi_137409089
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:06 schreef schizolientje het volgende:
is deze al voorbij gekomen, echt zo n onzin verhaal van prive
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_voor_Rienk__.html
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:24:03 #257
2018 PC eend
relativist
pi_137413476
quote:
Tegenlicht laat zich inspireren door Utopia

Geplaatst op Wed 05 Mar 2014 om 9:16
Foto: VPRO

Het VPRO-programma Tegenlicht komt kort voor de gemeenteraadsverkiezingen met een uitzending die is ‘geïnspireerd door het realityprogramma Utopia’. Dat heeft de omroep laten weten. Tegenlicht onderzoekt in deze aflevering, te zien op zondag 16 maart op Nederland 2, hoe mensen hun gemeenschap zouden organiseren als ze opnieuw kunnen beginnen. Daarvoor heeft de redactie de hulp ingeschakeld van de kersverse hoogleraar Samenlevingsopbouw Justus Uitermark.

Tegenlicht gaat naar drie lokale gemeenschappen waarin mensen die niet goed uit de voeten kunnen met het bestaande (politieke) systeem een andere richting in proberen te slaan.

Het gaat om de postkapitalistische hackerskolonie Calafou, onder de rook van Barcelona, het Hongaarse eco-dorp Galgahéviz dat zichzelf heeft afgesloten van Europa en zelf de dienst uitmaakt, en vrijdenkersstad Bristol, uitgeroepen tot de gelukkigste en beste stad van Engeland.

“Wat doen deze gemeenschappen anders, waar zijn afspraken nodig en waar kunnen ze zonder? Zijn deze gemeenschappen vrijer of juist niet? En wat zegt het over de wereld waarin wij nu leven?”

Het programma zal op die datum om 21.05 uur worden uitgezonden.
pi_137556248
http://www.telegraaf.nl/p(...)_niet_zwanger__.html

za 08 mrt 2014, 09:31
Utopia's Billy niet zwanger
van onze redactie

De eerste liefdesbaby van Utopia laat vooralsnog op zich wachten; bewoonster Billy is niet in verwachting.

Billy is ongesteld geworden en hoeft de zwangerschapstest die Ruud voor haar heeft gekocht, niet te doen. De trouwe kijkers achter website Utopiagekte hebben gezien hoe Ruud vrijdag onder de douche "door de rode zee" voer.

Billy, die zichzelf levenskunstenaar noemt, en de telefoonverkoper hebben in Utopia meerdere keren de lakens gedeeld. Eerder deze week bestelde Ruud van zijn zakgeld een zwangerschapstest omdat hij zich zorgen maakte. "Over drie weken moet je stoppen met de pil. Word je niet ongesteld dan moet je deze gebruiken."
  zondag 9 maart 2014 @ 20:50:49 #259
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_137557726
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:28 schreef cobain1994 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)_niet_zwanger__.html

za 08 mrt 2014, 09:31
Utopia's Billy niet zwanger
van onze redactie

De eerste liefdesbaby van Utopia laat vooralsnog op zich wachten; bewoonster Billy is niet in verwachting.

Billy is ongesteld geworden en hoeft de zwangerschapstest die Ruud voor haar heeft gekocht, niet te doen. De trouwe kijkers achter website Utopiagekte hebben gezien hoe Ruud vrijdag onder de douche "door de rode zee" voer.

Billy, die zichzelf levenskunstenaar noemt, en de telefoonverkoper hebben in Utopia meerdere keren de lakens gedeeld. Eerder deze week bestelde Ruud van zijn zakgeld een zwangerschapstest omdat hij zich zorgen maakte. "Over drie weken moet je stoppen met de pil. Word je niet ongesteld dan moet je deze gebruiken."
Was het te zien op de beelden dat Ruud de rode zee bevoer??
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:15:40 #260
311340 J83
New kid, be nice
pi_137650543

quote:
Delftenaar Harold Triet verlangt terug naar Utopia

DELFT - Het verlies van zijn vader, heimwee en zijn diabetes speelden hem te veel parten. Delftenaar Harold Triet verliet vrijwillig de realityserie Utopia van SBS6. Maar de dood van zijn vader heeft nu een plekje gekregen.

Vorig jaar hoorde Triet (38) reclame op de radio voor een nieuw tv-programma: geen regeltjes, samen streven naar een nieuw Utopia. “Dat sprak me aan”, zegt Triet. “Ik was altijd al een fan van Big Brother en de Gouden Kooi. Na onder meer een fysieke test mocht ik het beloofde land in. Ik regelde met mijn vrouw en personeel dat ik een jaar weg kon uit mijn winkel. En ik ben er geweest. We hadden al vrij snel wat luxe. Terwijl ik had verwacht dat we meer moesten afzien. En dat ik langer zou blijven natuurlijk.”

Want op dag 21 van de realityserie verliet de Delftenaar de set. Een combinatie van factoren speelde hem parten. Zijn vader was nog geen halfjaar geleden gestorven. Door zijn drukke werkzaamheden had hij dat nog niet verwerkt. Daarnaast heeft Triet diabetes en viel door de barre omstandigheden in drie weken maarliefst vijftien kilo af. Spierpijn was het gevolg. Ook kreeg hij heimwee. “Ik dacht dat ik dat al had afgesloten, maar ik raakte in een negatieve spiraal en het lukte me niet daaruit te komen.” Toen hij na een paar weken even terugging naar zijn familie, brak hij. Na afloop volgden enige sessies met psychologen. Toch heeft Triet allesbehalve hard feelings. “Ik heb een grote les geleerd”, blikt hij terug. “Ik drink nu geen fris en koffie meer. En ik eet nu groente die ik vroeger niet at.” En nog steeds heeft hij contact met andere (ex-)deelnemers.
Hotel Heppie

De borg die Harold moest neerleggen om aan het programma mee te mogen doen, is aan Hotel Heppie geschonken, een zorghotel in Geldrop-Mierlo voor kinderen die het om minder getroffen hebben in het leven. Denk aan armoede, ziekte, gedrags- of ontwikkelingsstoornissen, een verstandelijke handicap of een verstoorde gezinssituatie. “Je mag vragen hoeveel geld het was, maar ik geef geen antwoord”, lacht Triet. “We kletsen dagelijks met elkaar op de groepsapp. Ik kijk ook nog elke avond naar Utopia. Jammer dat ze veel roken, maar ze gaan verstandig om met energie. Ik heb er veel van opgestoken. Als ze me bellen, pak ik mijn tas en ga ik zo weer terug.”
http://www.deweekkrant.nl(...)gt_terug_naar_utopia
pi_137671905
wo 12 mrt 2014, 18:16

Patty Brard wil gesprek met Utopianen
van onze redactie

Patty Brard heeft een open brief aan de inwoners van Utopia geschreven. De presentatrice is het geruzie onder de Utopianen meer dan zat.

Patty Brard

Foto: Ab Blauw

Brard hoopt dan ook dat ze door de bewoners wordt uitgenodigd om ze te vertellen hoe Nederland over hen denkt.

De presentatrice, die zichzelf de grootste Utopia-fan van Nederland noemt, schrijft: "Als ik naar jullie kijk valt het mij zo op dat het veel te vaak over de kleine dingen in het leven gaat. Ik vraag mij af of jullie je eigenlijk wel realiseren wat voor enorme kans dit programma voor jullie allemaal kan zijn. En geloof mij, ik ben niet de enige die uit frustratie af en toe naar de televisie zit te schreeuwen."

Patty hoopt dat de bewoners zo snel mogelijk een 'direct, confronterend en eerlijk' gesprek met haar willen voeren. "Nodig mij uit en laat mij in een persoonlijk gesprek met jullie allemaal de stem van Nederland laten horen."
http://www.telegraaf.nl/p(...)jft_Utopianen__.html
Loslaten, is het ultieme houden van.
  Moderator donderdag 13 maart 2014 @ 11:15:18 #262
388664 crew  Dotteke
pi_137687702
Privé
Utopianen bijna failliet

Utopia-update: De bewoners van Utopia maken zich zorgen om de financiën. Ze hebben grote moeite om het hoofd boven water te houden en moeten flink bezuinigen.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ijna_failliet__.html
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:19:13 #263
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_137700366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:12 schreef Lady-night het volgende:

Straks een brief van Utopianen aan Patty bij SBS
pi_137730530
A.s. maandag Utopia 1 uur vanwege alle ontwikkelingen. Mooie manier om de boel in te halen. Slim. http://www.mediacourant.nl/?p=168726&cpage=1#comment-3285398
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 16:04:22 #265
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_137734944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:00 schreef freaky40 het volgende:
A.s. maandag Utopia 1 uur vanwege alle ontwikkelingen. Mooie manier om de boel in te halen. Slim. http://www.mediacourant.nl/?p=168726&cpage=1#comment-3285398
Lekker flexibel! ^O^
pi_137737114
Zondag een aflevering van Tegenlicht over Utopia. Misschien leuk om te zien of er parallellen of overeenkomsten zijn met dat stelletje in Crailo.

pi_137830351
ma 17 mrt 2014, 05:30
In ’t hol van de leeuw

Na lang bidden en smeken door ANDREA is haar ex-geliefde ANTON VELDKAMP (82) overstag gegaan en heeft hij zich aan de poort van Utopia gemeld. Daar wachtte niet alleen de fantasierijke Andrea een stevig gesprek, ook kreeg ’levenskunstenaar’ BILLY er flink van langs. Anton: „Wie is zij om te zeggen dat Andrea zich niets van me aan moet trekken omdat ik binnen drie jaar tussen zes planken kan liggen?” Het grenzenloze opportunisme van Andrea houdt de gemoederen nog altijd bezig. Zowel ín Utopia als daarbuiten. Werd ze op deze pagina aan de kant gezet door voormalig Telegraaf-fotograaf Anton Veldkamp omdat hij haar verzinsels niet langer kon velen, binnen de nieuw te ontwikkelen minimaatschappij op SBS 6 deelde Andrea doodleuk spierverslappers uit aan de andere inwoners. En jokte daar ook nog over! Tóch besloot Anton haar de kans te geven een persoonlijk gesprek met hem aan te gaan…

Telegraaf
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 07:26:33 #268
388664 crew  Dotteke
pi_137830453
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 06:51 schreef Hunter het volgende:
ma 17 mrt 2014, 05:30
In ’t hol van de leeuw

Na lang bidden en smeken door ANDREA is haar ex-geliefde ANTON VELDKAMP (82) overstag gegaan en heeft hij zich aan de poort van Utopia gemeld. Daar wachtte niet alleen de fantasierijke Andrea een stevig gesprek, ook kreeg ’levenskunstenaar’ BILLY er flink van langs. Anton: „Wie is zij om te zeggen dat Andrea zich niets van me aan moet trekken omdat ik binnen drie jaar tussen zes planken kan liggen?” Het grenzenloze opportunisme van Andrea houdt de gemoederen nog altijd bezig. Zowel ín Utopia als daarbuiten. Werd ze op deze pagina aan de kant gezet door voormalig Telegraaf-fotograaf Anton Veldkamp omdat hij haar verzinsels niet langer kon velen, binnen de nieuw te ontwikkelen minimaatschappij op SBS 6 deelde Andrea doodleuk spierverslappers uit aan de andere inwoners. En jokte daar ook nog over! Tóch besloot Anton haar de kans te geven een persoonlijk gesprek met hem aan te gaan…

Telegraaf
Thnx Hunter

Beetje laat dat er iets over in komt maar het staat er, bewust gewacht natuurlijk tot de avond van de uitzending,
pi_137830508
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:26 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Thnx Hunter

Beetje laat dat er iets over in komt maar het staat er, bewust gewacht natuurlijk tot de avond van de uitzending,
Gaat nog verder, maar ik heb geen premium
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 07:39:53 #270
388664 crew  Dotteke
pi_137830532
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:35 schreef Hunter het volgende:

[..]

Gaat nog verder, maar ik heb geen premium
Nee, ik ook niet maar komt vast vandaag :)
pi_137831998
Utopia: teek op leuter zorgt voor onrust

Het programma Utopia blijft maar scoren én non-nieuws opleveren. Flikt die Don de Mol toch maar eventjes. Maar goed, snel naar het nieuws over de opgesloten mafketels. Ditmaal geen hoofdrol voor oppergek Andrea of druppelaartje Paul maar over Ruud. Ruud is de enige in het formatje die nog af en toe van bil gaat (met Billy) en heeft het zodoende eigenlijk best slim bekeken. Ook al haalt hij het niet bij de enige echte reality Ruud natuurlijk maar dat terzijde. Ruud had onlangs een nijpend medisch probleem want een teek had zich vastgebeten op zijn leuter zo tipt een fan ons (wij kunnen niet continu naar de live-streams kijken dat snapt u). Heikel, zo'n teek, want hoe kom je weer van zo'n rotbeestje af? In Utopia zoals het oorspronkelijk bedoeld was (met raketgeleerden, F16-piloten, wetenschappers und so weiter) was er vast een dokter in huis geweest die dat allemaal wel even zou oplossen. Nu blijft Ruud met de vraag zitten of zo'n teek 'gevaarlijk' is. Uiteindelijk hebben twee non-medici (Rienk en Jimmy) Ruud van zijn teek afgeholpen. Iemand anders had weer de gouden tip dat er de leuter van Ruud nog even in alcohol dient te worden gedipt voor de gezondheid. Zou dit de reden zijn dat maandag men niet een half uur maar een héél uur Utopia brengt bij SBS6? En dat daar dan weer een miljoen mensen naar gaan kijken? Wij vrezen van wel.
bron geen stijl
blablavla
pi_137869886
'Bloedbonje' in Utopia na bezoek Patty Brard

utopia Patty Brard heeft vandaag een bezoek gebracht aan Utopia. De presentatrice kon het geruzie in Utopia niet langer aanzien en is daarover in discussie gegaan met de inwoners. Brard nam cadeaus mee, maar zorgde ook voor onrust tussen Billy en Ruud.

Eenmaal gearriveerd in haar 'Patmobile' sprak Brard de gehele groep aan op hun negatieve gedrag. Daarna volgden één op één-gesprekken en deelde de brunette presentjes uit. In Show Laat is bekendgemaakt dat Ruud, na zijn escapades in bed met Billy, een chlamydia-test heeft gehad en Billy een vibrator. Ook werden shampoo en condooms verdeeld.

'Andrea is erg in de war en voelt zich heel alleen', wist Brard te melden na haar bezoek. Uit een gesprek met Ruud maakte ze op dat hij niet verliefd is op levenskunstenaar Billy. Het advies aan Ruud Billy dat te vertellen viel niet goed in de groep. 'Ik had het terrein nog niet verlaten of de bloedbonje brak uit. Ik ben met gierende banden in de Patmobile weggegaan', aldus Brard.

Ze wist fans van Utopia nog op het hart te drukken dat de kas van het realityprogramma 'echt gespekt moet worden'. Donderdag volgt een optreden van Miss Montreal in Utopia om geld in te zamelen.

-----------------------------------
Bron AD
pi_137955560
http://m.telegraaf.nl/prive/article/22403135/

Nicoline dumpt Rienk volgens de Prive.....
  Moderator dinsdag 25 maart 2014 @ 13:50:17 #274
388664 crew  Dotteke
pi_138154196
http://www.telegraaf.nl/t(...)aos_in_Utopia__.html

Privé
Chaos in Utopia

Utopia-fans vinden het niet eerlijk dat Jimmy Utopia heeft moeten verlaten. Zouden de makers van het prgramma er iets mee te maken hebben gehad?
  Moderator dinsdag 25 maart 2014 @ 15:49:32 #275
388664 crew  Dotteke
pi_138157829
http://www.telegraaf.nl/t(...)r_zijn_beurt___.html
Sprak Hakim voor zijn beurt?

We raken er niet over uitgepraat: het mogelijke vertrek van Paul uit Utopia. Vanessa Bontje heeft het laatste nieuws en praat ons bij in Privé TV!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:54:50 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_138157993
Wat een bullshit. 'Er moet een desastreuze uitslag komen, wil hij het programma kunnen verlaten.'

Sorry Paul, geen voortwoekerende kanker. Terug die loods in, ouwe pikkepijper!
pi_138163109
Nou, het is maar te hopen dat het iets héél ernstigs is, anders is hij z'n borg kwijt.
  Redactie Frontpage dinsdag 25 maart 2014 @ 19:20:53 #278
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138165644
Ziekte hoort bij utopia, dus hup met die luier utopia in
pi_138182198
wo 26 mrt 2014, 05:30

Utopia ook in 2015?
door Marcel Frost

SBS is zo tevreden met de realitysoap Utopia dat de zendergroep nu al nadenkt over een vervolg volgend jaar. „We zijn met Talpa in gesprek of we in 2015 een variant op Utopia kunnen brengen”, onthult Remko van Westerloo vandaag in een interview met De Telegraaf.

Remko van Westerloo (L) en Beau van Erven Dorens Foto: ANP / Ferdy Damman

Utopia begon in januari en scoort nog steeds tussen de 900.000 en een miljoen kijkers. Inmiddels heeft John de Mols Talpa het programma ook verkocht aan de Verenigde Staten en Turkije.

Telegraaf
pi_138186335
Geen variant maar gewoon Utopia na volgend jaar voortzetten met een nieuwe groep bewoners die het verder uitbouwen. En misschien voor deelnemers die dit willen een mogelijkheid bieden om daar te blijven met de nieuwe bewoners.
Het is duidelijk RLS (Real Life Soap) is weer helemaal terug. Kun je ook zien aan aan Adam zkt Eva wat een ander soort RLS is, maar toch. Goed dat ze door willen pakken met dit format.
Allemaal cabaretteketet!
pi_138196225
Via user Marenda in de COS:

Paul vrijdag – even?- terug in Utopia!

door Evert Santegoeds

Utopia-hoofdrolspeler Paul keert daar, tegen de verwachting van zijn vriend Hakim in, vrijdag terug van ziekteverlof. Hoelang hij dan weer bij de andere Utopianen zal bivakkeren weet niemand; ook hijzelf op dit moment nog niet.

Paul heeft vanmiddag in het ziekenhuis te horen gekregen wat hij mankeert; eerder deze week werd al duidelijk dat het in elk geval om de redelijk onbekende aandoening blaasverlamming zou gaan.
Hij laat de diagnose die hij net te horen heeft gekregen nu op zich inwerken en bespreekt op dit moment met zijn gezin de mogelijkheden en de consequenties, vertelt een bron rond het veelbesproken SBS-programma, vrijdagmiddag keert Paul in elk geval terug binnen de grenzen van Utopia. Daar zal hij de anderen dan vertellen wat er precies met hem aan de hand is, en ook wat hij heeft besloten te gaan doen; blijven of afscheid nemen.
Er is SBS6 en producent Talpa kennelijk veel aan gelegen Paul voor de tv-hit te bewaren. Onze bron zegt: De makers van het programma hebben de aannemer al aangeboden hem zodanig te faciliteren dat de behandelingen die hij dient te ondergaan in Utopia zelf zouden kunnen plaatsvinden. Voor dat doel zou dan een speciale ruimte worden ingericht. Maar dat moet hij zelf ook willen. Eerder gaf hij het karwei graag af te maken, maar daar moet hij fysiek ook toe in staat zijn. Pauls gezondheid staat natuurlijk voorop.
Wat Paul ook beslist; hij keert in elk geval even terug in het tv-programma. Zijn rentree is vrijdag live te volgen via de streams. En maandag zal op SBS6 weer een extra lange uitzending van een uur te zien zijn met alle verwikkelingen rond de populaire Paul.
pi_138196392
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:50 schreef Dotteke het volgende:

Privé
Chaos in Utopia

Utopia-fans vinden het niet eerlijk dat Jimmy Utopia heeft moeten verlaten. Zouden de makers van het prgramma er iets mee te maken hebben gehad?
je url werkt niet helaas.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:57:53 #283
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_138196425
Paul komt afscheid nemen, lijkt mij.
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 16:59:30 #284
388664 crew  Dotteke
pi_138196484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:56 schreef itsme het volgende:

[..]

Ha, artikel is verwijderd dus, jammer
Zal het filmpje wel bijgestaan hebben, weet het niet meer zo een twee drie
pi_138219023
Boer John

BAM!!! 600 likes thnxxx voor de support... Vanwege alle ophef over de fotoshoot heb ik even afstand genomen maar gister weer n goed gesprek gehad met Isabel en Ruud dus volg week ben ik er weer...

Bron: Face book

[ Bericht 2% gewijzigd door vuurvliegje5258 op 27-03-2014 11:58:33 ]
pi_138221805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Heel jammer want juist dat nieuwsbericht wilde ik lezen. waar toegegeven werd door een nieuwsblad dat er vermoed wordt dat het in utopia niet fair toegaat.

Kan je nagaan wat een macht die man heeft. Ze helpen elkaar allemaal.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:01:36 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_138221968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef vuurvliegje5258 het volgende:
Boer John

BAM!!! 600 likes thnxxx voor de support... Vanwege alle ophef over de fotoshoot heb ik even afstand genomen maar gister weer n goed gesprek gehad met Isabel en Ruud dus volg week ben ik er weer...

[ afbeelding ]
Wat een hypocriet. Had hij het niet zelf al eerder over een topless-kalender? Om nog te zwijgen over zijn seksistische opmerkingen over Robins vormen.
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 12:21:49 #288
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138222496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:56 schreef itsme het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Dotteke het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:55 schreef itsme het volgende:

[..]

Heel jammer want juist dat nieuwsbericht wilde ik lezen. waar toegegeven werd door een nieuwsblad dat er vermoed wordt dat het in utopia niet fair toegaat.

Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 12:23:11 #289
388664 crew  Dotteke
pi_138222533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:55 schreef itsme het volgende:

[..]

Het filmpje staat wel ergens op FOK misschien in het filmpjes topic!
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:23:57 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_138222543
quote:
Alle complottheorieën in duigen. Daarom doen ze het, hè! Open je ogen!!!
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 12:25:29 #291
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138222573
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:23 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Het filmpje staat wel ergens op FOK misschien in het filmpjes topic!
zie post boven je
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 12:26:13 #292
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138222593
Tip voor de volgende keer, titel gewoon in google zoeken en dan google cache gebruiken
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 12:27:12 #293
388664 crew  Dotteke
pi_138222619
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

zie post boven je
Thnx :)
pi_138222658
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef vuurvliegje5258 het volgende:
Boer John

[ afbeelding ]
Nieuw format? Boer zoekt Aandacht.
pi_138251106
Telegraaf

do 27 mrt 2014, 18:24
Utopia's Jimmy: 'We hebben allemaal behoeftes'
van onze redactie

Voormalig Utopia-bewoner Jimmy schaamt zich niet dat hij 'iets' heeft gedaan met Laura.

Jimmy heeft in Utopia gefriemeld aan Laura, die eigenlijk valt op vrouwen. "Ja, maar een hand is maar een hand hè", zei hij donderdag in Show Vandaag. "We zijn allemaal mensen met behoeftes."

Op de vraag of de hitsige Utopianen zich er wel bewust van zijn dat ze gevolgd worden door camera's, antwoordde Jimmy: "Ja natuurlijk. Maar er zijn maar een paar mensen die écht van bil zijn gegaan... Billy en Ruud bijvoorbeeld."

Jimmy, die door nieuwkomer Robin uit Utopia werd gestuurd, zei dat hij Aike het meest gaat missen. "Want zij is echt een harde werker. Een teamplayer, net als ik."
pi_138254271
http://www.telegraaf.nl/p(...)zie_in_Utopia__.html

PRIVE TV - De rapen zijn weer eens gaar in Utopia. Billy en Andrea zijn elkaar spuugzat en willen niet meer met elkaar praten..
No matter how I treat my guests,
they always like my kitchen best!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:41:54 #297
256640 Alocanda
Beperkt houdbaar
pi_138256201
Ik vraag me af of PRIVE TV wel eens kijkt naar de streams. Hoe ver kan je steeds de plank misslaan.
Aaibaar, strijdbaar, dankbaar en dierbaar
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:49:23 #299
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_138259833
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_138290889
quote:
gatverdamme. wordt hij ook weer van stal gehaald. Ik zit niet op zijn mening te wachten.

p.s Bedankt nog Sunchaser.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:38:44 #301
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_138315587
Er was SBS6 en Talpa kennelijk veel aan gelegen Paul voor de tv-hit Utopia te bewaren. De makers van het programma hadden Paul al aangeboden hem zodanig te faciliteren dat de behandelingen die hij dient te ondergaan in Utopia zelf zouden kunnen plaatsvinden. Voor dat doel zou dan een speciale ruimte worden ingericht. Maar dat moet hij zelf ook willen. Wat Paul ook beslist; hij keert in elk geval even terug in het tv-programma Utopia.
Maandag 31 maart zal op SBS6 een Utopia uitzending van een uur te zien zijn met alle verwikkelingen rond Paul.

Paul vrijdag – even?- terug in Utopia!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')