Hij zei ook wel bang te zijn dat het programma teveel gehyped werd, maar daar zorgt hij ook zelf voor door in elk programma Utopia te gaan promoten.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:21 schreef SunChaser het volgende:
Dus John de Kol downplayed de blogs, dat soort types die de boel opkloppen, zegt ie. Hij heeft dat soort types nodig
Jinek
http://www.metronieuws.nl(...)SrZnaf!YFDTuIxbVR0g/quote:De eerste nominatieronde begint al in de vierde week, op 22 januari. Bewoners moeten dan in alle openheid drie punten verdelen onder de mensen die ze weg willen hebben. Drie bewoners belanden in de gevarenzone. Ook komen er twee nieuwe kandidaten bij. Een van hen vervangt de vertrekkende bewoner. Het is nog niet bekend wie de twee nieuwe aspirant-bewoners zijn. Belangstellenden kunnen zich hier nog voor opgeven.
Samenvatting:quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef Disana het volgende:
John de Mol was bij Felix Meurders op Radio 1. Hier is het gesprek terug te beluisteren:
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-01-06/12:00
Weer dat downplayen van het zoenen, dat was duidelijk niet volgens het script, er moeten wel romances ontstaan, maar dit was een verkeerde match, die oude masseuse is waarschijnlijk voor hem bedoeld.quote:Er is al gezoend, vervolgt de presentatrice. 'Ik heb het gezien op de stream.' 'Oh je hebt het gezien zelfs, zegt De Mol. 'Ik zou het geen zoenen willen noemen, de Amerikanen noemen het huggen'. Volgens hem was het zonder tong. 'Als je de Gouden Kooi gewend bent, dan is dit zo onschuldig.' Hij ziet wel romances ontstaan, maar niet tussen deze twee.
Moet de winnaar straks nog bijbetalen.quote:Het te winnen bedrag is wat er op dat moment op de bankrekening van Utopia staat.
Dan kan Peter het beste winnen, die is toch al faillietquote:Op maandag 6 januari 2014 15:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moet de winnaar straks nog bijbetalen.
Ik vraag me af of de inwoners dit wel weten. Of zouden ze denken dat ze aan het eind van het jaar schatrijk zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:40 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dan kan Peter het beste winnen, die is toch al failliet
Ik heb er een paar horen zeggen dat ze niet eens weten wat ze kunnen winnen.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de inwoners dit wel weten. Of zouden ze denken dat ze aan het eind van het jaar schatrijk zijn.
Ja of om er zakelijk op vooruit te gaan, zoals Peter. Best hoor, maar wel ongelooflijk dat je daar een jaar van je leven voor op wil geven.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:02 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik heb er een paar horen zeggen dat ze niet eens weten wat ze kunnen winnen.
Ze zitten er alleen om bekend te worden
Een jaar is niks, voor velen staat het hele leven in teken van dat doel.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja of om er zakelijk op vooruit te gaan, zoals Peter. Best hoor, maar wel ongelooflijk dat je daar een jaar van je leven voor op wil geven.
quote:Het grote Utopia-project van John de Mol gaat maandagavond ook eindelijk beginnen op televisie bij SBS6. Voor de vijftien deelnemers aan het SBS6-programma begon het avontuur al op 31 december toen zij Utopia betraden.
De Utopia-bewoners zijn al een week aan de slag om hun eigen wereld op te bouwen. Er zijn geen wetten en regels. De bewoners bepalen zelf de invulling van Utopia. Hun avonturen (vastgelegd door meer dan 100 camera's) worden nu dagelijks in beeld gebracht bij SBS6. Ook online zijn de bewoners van Utopia te volgen. Dat kan dag en nacht via Utopiatv.nl.
De vijftien bewoners van Utopia stellen wij graag even aan jullie voor.
Klik op de foto's om meer te lezen over de bewoners van Utopia.
Gast Koos beschrijft de stream en zegt dat er al een soort hiërarchie is ontstaan. Zo heb je ook doeners en mensen die depressief rondhangen. Shownieuws heeft al wat beelden van de uitzending. We zien dat mensen hun kist mogen ophalen.quote:
Ik heb ook niets van een gat gezien. Hij maakt het allemaal wel ontzettend stoer en mooi.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:05 schreef beequeen het volgende:
Sjon aan de telefoon. Hij is niet gespannen voor de uitzendingen. Hij heeft de uitzending van woensdag al bekeken en dat ziet er geweldig uit.
Hij is alleen benieuwd naar de kijkcijfers morgenochtend, met name het marktaandeel.
Weer over het huggen, stelde niks voor. Ze zochten troost bij elkaar.
Sjon zegt dat er een badkuip lag met gaten, die hebben ze omgetoverd tot hottub.
Ik heb geen gat gezien, behalve de stop.
Hetzelfde verhaal als de vieze oude matrassen. Waar het plastic nog omheen zat.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:07 schreef Disana het volgende:
Ik heb ook niets van een gat gezien. Hij maakt het allemaal wel ontzettend stoer en mooi.
Ja dat is ook zo'n bullshit. Die matrassen waren inderdaad verpakt en zagen er schoon en ongebruikt uit.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hetzelfde verhaal als de vieze oude matrassen. Waar het plastic nog omheen zat.
In aanvang wel, maar op een gegeven moment niet meer.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:12 schreef Gert het volgende:
Als je die teksten van De Mol zo leest over dat zogenaamde "huggen", dan krijg ik niet de indruk dat er in de uitzending eens uitgebreid op ingezoomd gaat worden. Blijkbaar mag het niet meer dan een hug zijn, om wat voor reden dan ook. Bij Jinek beweerde hij zelfs dat ze hun kleren nog aan hadden. Dat klopt toch niet? Of stonden ze met hun kleren onder de douche?
Op Radio 1 hoorde ik hem toch echt zeggen dat ze hem ergens verstopt hadden:quote:Op maandag 6 januari 2014 18:05 schreef beequeen het volgende:
Sjon aan de telefoon. Hij is niet gespannen voor de uitzendingen. Hij heeft de uitzending van woensdag al bekeken en dat ziet er geweldig uit.
Hij is alleen benieuwd naar de kijkcijfers morgenochtend, met name het marktaandeel.
Weer over het huggen, stelde niks voor. Ze zochten troost bij elkaar.
Sjon zegt dat er een badkuip lag met gaten, die hebben ze omgetoverd tot hottub.
Ik heb geen gat gezien, behalve de stop.
Die hadden ze even over het hoofd gezien toen ze die oude oud gemaakte nieuwe loods bouwden.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef SunChaser het volgende:
Op sbs net deed Sjon of die kuip er toevallig ergens lag
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:30 schreef Speedball het volgende:
Utopia toch doorgestoken kaart met reality-acteurs uit het verleden!
Ben bang dat ie dit niet leest.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:54 schreef Iwanius het volgende:
[..]Nou John de Mol. Hoe ga jij je hier uit lullen toen je bij Evan Jinek laatst zei dat het geen acteurs/reality "mensen" waren maar echte doorsnee mensen uit de samenleving.
Eindelijk komt er meer uit hem dan alleen maar lof. Hij heeft er dus toch goed over nagedacht.quote:Op woensdag 8 januari 2014 07:08 schreef Poezewoes het volgende:
’Big Brother en Utopia ONVERGELIJKBAAR’
[..]
Telegraaf
Hij beweerde toch eerst dat het slechts een hug wasquote:Op woensdag 8 januari 2014 07:08 schreef Poezewoes het volgende:
’Big Brother en Utopia ONVERGELIJKBAAR’
Producent John de Mol vindt dat Big Brother en Utopia eigenlijk onvergelijkbaar zijn: „Het is slechts hetzelfde genre. Bij Big Brother moesten ze spellen doen, was de koelkast goed gevuld en waren de inwoners elkaars tegenstanders. Nu zijn ze médestanders; ze moeten sámen een samenleving bouwen.;
De bedenker van het spraakmakende tv-concept zegt dat de verhoudingen tussen de vijftien bewoners daardoor heel anders zijn. „De eerste weken is de hoofdrol voor de doeners, de makers. Dat zie je ook duidelijk: de 53-jarige aannemer Paul nam meteen de leiding. Maar op een gegeven moment zijn de wc’s gebouwd en is er elektriciteit. Dan zullen anderen het roer overnemen. Je voelt de jongere bewoners nu al morren.”
John de Mol is een beetje grieperig, maar hij wijst zonder aarzelen de vier hoofdrolspelers van dit moment aan: Hakim, Aike, Paul en Billy. „Zij hebben de taken verdeeld en nemen de initiatieven. Maar hun rol wordt een andere als er geld verdiend gaat worden. Dan komen ook de vragen aan de orde over wat voor soort samenleving het uiteindelijk wordt. Nu is het nog een collectief en worden alle inkomsten en uitgaven verdeeld. Als anderen het stokje overnemen en bijvoorbeeld één daarvan meer geld binnensleept dan de andere veertien bij elkaar, dan kun je je voorstellen dat zo iemand ook meer zeggingskracht wil over waaraan het besteed gaat worden. We hebben nog allerlei fases voor de boeg. Wat de criticasters ook zeggen, ik denk dat juist dát ervoor zorgt dat het niet saai wordt.”
En dan hebben we het nog niet over het wegstemmen van bewoners gehad. Een systeem dat over twee weken wordt geïntroduceerd: „De bewoners geven elkaar tijdens een bijeenkomst openlijk punten. Ze hebben er elk drie te vergeven. De drie bewoners met de meeste punten zijn genomineerd voor vertrek. Vervolgens komen er twee nieuwe potentiële bewoners in de loods. Zij blijven 48 uur waarna de groep besluit wie mag blijven. Die nieuwkomer zegt vervolgens wie van de drie genomineerden Utopia moet verlaten. Het zal een week zijn met veel herrie. Het is aan de Utopianen met wie ze het beloofde land willen bouwen.”
De eerste week in Utopia heeft al veel commotie gebracht. Er zijn zelfs mensen die beweren dat Billy en Andrea actrice zijn: „Ik kan met mijn hand op mijn hart, met twee vingers in de lucht, op de gezondheid van mijn zoon zeggen dat dat niet zo is. Er is ook niks gescript. We hebben het al eerder gezien bij reality: als je een groep mensen isoleert gebeuren er dingen. Dat is nu ook zo.”
Hij heeft zelf Paul het meest gevolgd: „Dat is niet alleen een doener, maar een heel emotionele man, die het de hele tijd maar heeft over zijn vrouw en vier kinderen. Het gevolg is dat alle vrouwen uit Utopia hem willen troosten en een soort ’knuffelaannemer’ van hem maken. Ik geloof ook dat die zoen in de douche tussen hem en Billy een soort fysiek troostzoeken was, waaruit verder niks voortvloeit. Ik verwacht wel vrijpartijen, maar niet van hen. En ik kijk naar de zwerver op blote voeten, Rienk. Hij heeft een enorme fanschare onder jonge Nederlanders. Zijn uitspraken en pure, rechtlijnige levenshouding spreken aan.”
En John verbaast zich over Hakim: „Hij heeft zich zonder er al te veel voor te doen bovenin de hiërarchie geplaatst. Het is een van origine Marokkaanse oliebollenbakker met Maastrichtse tongval, die zei dat hij wel aan Utopia wilde meedoen omdat het een beschaafd concept is. Big Brother of De gouden kooi vond hij ordinair. Maar hij was van de week wel de eerste die zo begon de schelden tegen Vanessa, dat we de helft moesten wegpiepen. Je hoort het, ik zit zelf ook met verbazing te kijken.”
Telegraaf
quote:DAS NEUE PSYCHO-SPIELCHEN VON BIG BROTHER-ERFINDER JOHN DE MOL
Kandidaten werden für
ein Jahr weggesperrt
Neue Psycho-Show von Big Brother-Erfinder John de Mol!
Ein Strom- und ein Wasseranschluss, zwei Kühe und ein paar Hühner – der Beginn einer perfekten Welt? Zumindest wenn es nach den Machern der neuen TV-Show „Utopia“ geht, die am Montag Premiere im niederländischen Fernsehen hatte.
15 Kandidaten werden ein Jahr lang 30 Kilometer entfernt von Amsterdam weggesperrt. Abgeschottet von der Außenwelt sollen sie ihre eigene Gesellschaftsordnung aufbauen.
In einem von Äckern umgebenen Hangar sollen die Teilnehmer ihr Miteinander mit ihren selbst aufgestellten Regeln organisieren und sich aus der eigenen landwirtschaftlichen Produktion versorgen. Dafür haben sie ein festgelegtes Jahresbudget zur Verfügung.
Natürlich werden sie rund um die Uhr gefilmt. Jeder Schritt, jede Bewegung, jedes Gespräch wird von den Kameras erfasst. Fernsehzuschauer können ihnen von Montag- bis Freitagabend für jeweils eine halbe Stunde dabei zuschauen. Online stehen die Bewohner „Utopias“ unter Dauerbeobachtung – rund um die Uhr können die Utopisten beobachtet werden.
Genau wie bei Big Brother können Kandidaten aus „Utopia“ gewählt werden. Kein Wunder, dass das Format der Reality-Show „Big Brother“ ähnelt. Sie stammt vom gleichen Macher, John de Mol. Dieser sagte in der niederländischen Zeitung De Volkskrant, dass die Show ein soziales Experiment sei.
Auch wenn die Gegner der Show kritisieren, dass de Mol gar nicht an einer perfekten Welt, sondern lediglich an Chaos und Streit interessiert sei – die Einschaltquoten geben dem TV-Macher Recht. Die erste Show erzielte eine Einschaltquote von 25 Prozent.
Die vertaling doet het niet helemaal.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:44 schreef SunChaser het volgende:
Vertaling https://translate.google.(...)n-34112452.bild.html
Ja, dat duurde ook een jaar, ook met kippen etc en een samenleving bouwen volgens mijquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:54 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Die vertaling doet het niet helemaal.
Onder het originele artikel zitten wat zeikduitsers over 'dat ze dan meteen levenslang hadden kunnen geven'. Was Das Dorf ook niet zo'n lang project in Duitsland?
Hoezo beter, doet t hartstikke goed in Nlquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:08 schreef ZaZoe het volgende:
Heb wel het idee dat Utopia het in het buitenland beter gaat doen dan in Nederland.
Heeft misschien dan ook wel te maken met de locatie
quote:John de Mol zweert op zoon: Utopia is écht
Televisieproducent John de Mol kan met zijn hand op het hart en met twee vingers in de lucht op de gezondheid van zijn zoon zweren dat Utopia niet wordt bewoond door acteurs.
Hiermee reageert hij op insinuaties dat massagetherapeut Andrea en de levenskunstenaar Billy actrices zouden zijn. "Er is ook niets gescript", vervolgt De Mol in De Telegraaf (betaalmuur). "We hebben het al eerder gezien bij reality: als je een groep mensen isoleert gebeuren er dingen, dat is nu ook zo."
Toch is het niet de eerste keer dat we Billy op de televisie zien. In het NET5-programma 'Achter gesloten deuren' deed ze al haar opwachting als een Poolse hoer. In de eerste week van Utopia kreeg ze het al voor elkaar om haar tong achter in de keel van aannemer Paul te parkeren. "Een heel emotionele man, die het de hele tijd maar heeft over zijn vrouw en vier kinderen. Het gevolg is dat alle vrouwen uit Utopia hem willen troosten en een soort 'knuffelaannemer' van hem maken. Ik geloof ook dat die zoen in de douche tussen hem en Billy een soort fysiek troostzoeken was, waaruit verder niks voortvloeit. Ik verwacht wel vrijpartijen, maar niet van hen."
quote:SBS-baas Remko noemt Utopia-cijfers ‘historisch’
Geplaatst op Thu 09 Jan 2014 om 12:55
Remko van Westerloo, tv-baas bij SBS, is ongekend blij met de hoge kijkcijfers van zijn nieuwe vooravondshow Utopia. Dat vertelt hij in het AD. Van Westerloo kan in de ochtendkrant alleen reageren op de kijkcijfers van maandag (1,5 miljoen) en dinsdag (1,3 miljoen). “Sinds dinsdag duren de afleveringen een halfuur en is er dus minder tijd om massa op te bouwen. In die zin hebben we het nóg beter gedaan dan maandag. Ik kan hier niet jubelend genoeg over zijn“, zo vertelt hij.
Het zijn megacijfers voor SBS 6, dat de miljoengrens niet vaak weet te passeren. “Een historisch moment. Dit is in de vooravond van SBS nog nooit gebeurd. Prettig te zien dat het kwartje eindelijk lijkt te vallen.”
Na het interview dat Van Westerloo gaf werden de kijkcijfers van woensdag bekend: 1,4 miljoen.
In Groenland warschijnlijk minder top-less iddquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:08 schreef ZaZoe het volgende:
Heb wel het idee dat Utopia het in het buitenland beter gaat doen dan in Nederland.
Heeft misschien dan ook wel te maken met de locatie
Grappig stuk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:15 schreef dralion13 het volgende:
https://decorrespondent.n(...)ia/37091736-87d20b32
Rugter werd wel heel snel uit het programma gehaald, hier zijn verhaal.
Is dit echt?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:15 schreef dralion13 het volgende:
https://decorrespondent.n(...)ia/37091736-87d20b32
Rugter werd wel heel snel uit het programma gehaald, hier zijn verhaal.
Meen je dit echt?quote:
Zie niet in waarom niet, komt van een betrouwbare site.quote:
Ik kijk Utopia sinds maandag dus ken 8 karakters niet, zou zomaar kunnen dat er stiekem iemand uit isquote:
Ik heb sowieso maar een stuk of 8 mensen gezienquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:03 schreef BB-King het volgende:
Hebben jullie dan een Rutger gezien in de openingsuitzending?
Ja ... En deze zogenaamde kandidaat hebben ze fijntjes uit alle beelden van de eerste drie dagen gepoetst ...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik kijk Utopia sinds maandag dus ken 8 karakters niet, zou zomaar kunnen dat er stiekem iemand uit is
Ze hebben 100 camerastandpunten, als er iemand op de achtergrond zou lopen maar niet genoemd zou worden was het me niet opgevallenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja ... En deze zogenaamde kandidaat hebben ze fijntjes uit alle beelden van de eerste drie dagen gepoetst ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |