abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134590132
quote:
'Niemand pakt de regie bij vechtscheiding'

Er zijn te veel hulpverleners en instanties betrokken bij een vechtscheidingsproces. Niemand pakt de regie, concludeert Esther Kelder, de vriendin van de vader van de vermoorde broertjes Ruben en Julian. Daarom is het nodig dat iemand het mandaat heeft om knopen door te hakken. Ook zouden beide ouders psychisch moeten worden onderzocht.

'Instanties moeten de versplintering aan informatie voorkomen. Er is vaak sprake van een tunnelvisie. Rechtszaken worden vaak niet meegewogen, maar zijn wel van invloed op een vechtscheiding.'

Melden bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is te vrijblijvend. Het meldpunt onderzocht niet waarom Iris (de ex van Jeroen, red.) hulpverleners steeds meldingen liet doen, omdat het 'niet aan waarheidsvinding doet'.

Ook is de positie van vaders en moeders in het proces niet gelijkwaardig. Er is weinig aandacht voor de nieuwe situatie van gescheiden partners. Instanties zetten de ervaring van nieuwe partners buitenspel in hun beoordeling. 'Hulpverleners moeten kijken hoe ouders met de kinderen omgaan. Kijk naar de motieven bij beschuldigingen. Als ik als moeder wil dat mijn ex zijn kinderen niet meer mag zien, kom ik een eind. Gun dat ze het bij de andere ouder ook leuk hebben.'

De Inspectie voor de Jeugdzorg erkent dat instanties te weinig middelen hebben om in scheidingszaken een impasse te doorbreken.

Moddergooien
Haar vriend Jeroen Denis vermoedde dat zijn ex een bewuste tactiek van moddergooien toepaste om instanties aan haar kant te krijgen. Afgelopen mei pleegde hij zelfmoord nadat hij zijn zoontjes (9 en 7 jaar oud) van het leven had beroofd. De lichamen van Ruben en Julian werden 2 weken na hun vermissing gevonden in een duiker in een sloot in Cothen.

Voor één keer doet Esther haar verhaal, gesteund door een map vol documenten en mails. 'Jeroen was mijn maatje. We maakten lol en bespraken veel. Daarom is het zo gek dat dit is gebeurd, zonder dat ik het wist. Ik kan er nog steeds boos om worden. Was er écht geen andere oplossing?'

'Jeroen is tot het uiterste gedreven. Hij zag geen uitweg meer. Hij stond met zijn rug tegen de muur, was murw gebeukt. In zijn wanhoop heeft hij een keus gemaakt.'

[ Bericht 94% gewijzigd door Specularium op 23-12-2013 00:53:10 ]
pi_134590216
tl;dr
samenvatting? Niemand gaat 4 a4tjes hierover lezen, echt niet.
pi_134590236
Die bron.. :'(
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 23 december 2013 @ 00:36:50 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134590417
quote:
Lees Meer: http://www.antibjz.nl/pag(...)-r3653#ixzz2oFY5lPf2
Dit was nog niet lang genoeg wilde je zeggen?
pi_134590596
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef WeezerButler het volgende:
Esther weet dan niet dat Jeroen allang op de hoogte is van het oordeel. Op 15 april vervliegt zijn hoop met een telefonische mededeling van de raad. Om Ruben en Julian rust en stabiliteit te geven, worden ze een jaar onder toezicht gesteld van Jeugdzorg. De hoofdverblijfplaats is bij de moeder, omdat de afstand tussen Zeist en Vleuten 'te groot' is. Jeroen krijgt de kinderen om het weekend, maar alleen als de kinderen van Esther er niet zijn.
Nette uitspraak als je het mij vraagt.
Rust is ook belangrijk voor kinderen en als er een nieuwe vriendin is ook nog eens met kinderen en een vechtscheiding geeft dat weinig rust..
pi_134590778
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:33 schreef capricia het volgende:
Die bron.. :'(
Dit dus. Ik snap dat BJZ soms erg dom bezig is, maar dit is toch wel een heel slechte bron. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 23 december 2013 @ 00:44:38 #7
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_134590812
Godver, wat is dit toch een trieste zaak. ;( Ik heb ook een soort (ja ik weet het, je mag je kinderen ten alle tijden niet vermoorden) van medelijden met die Jeroen. Er zijn alleen maar slachtoffers in deze zaak. Ik vond die reactie van die moeder ook wel kenmerkend: 'Het is over, jij hebt gewonnen.' Net alsof het een of ander spelletje was. :r
pi_134590852
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef WeezerButler het volgende:
Een douche-incident (januari 2013), in het bijzijn van Esther, lijkt het tij te keren in zijn nadeel. De vier kinderen spelen in Vleuten met een racebaan. Ruben treitert, en Jeroen brengt hem naar zijn kamer. Als hij niet kalmeert, zet hij hem zonder kleren onder een warme douche, omdat hij als fysiotherapeut weet

dat andere prikkels hem uit zijn driftbui kunnen krijgen.
Als de moeder het verhaal van Ruben hoort, belt ze niet Jeroen, maar doet direct met Ruben aangifte bij de politie en meldt het bij Jeugdzorg. Jeroen weet van niets. 4 dagen later, tijdens een gesprek tussen Jeroen, zijn ex en Jeugdzorg, zwijgt iedereen over de aangifte uit angst voor een oplaaiende ruzie. Pas later hoort hij van de ambulante spoedhulp dat er een aangifte ligt.

Esther: ,,Hij was helemaal overstuur en intens verdrietig. Ze had wéér een stok gevonden om hem te slaan.
Dat doe je toch ook niet om een beetje ruzie om een racebaan.
dat is gewoon echt het vernederen van je kind. En dan ook nog de ex de schuld geven van alles :')
pi_134590872
Tja.. Stuitend verhaal. Was ook wel bekend dat die moeder een grote rol in alles gespeeld heeft. Helaas werkt het zo in Nederland, een man heeft geen rechten maar moet gewoon dokken.
pi_134590896
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
tl;dr
samenvatting? Niemand gaat 4 a4tjes hierover lezen, echt niet.
Ik heb alles gelezen :P
pi_134590962
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 00:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nette uitspraak als je het mij vraagt.
Rust is ook belangrijk voor kinderen en als er een nieuwe vriendin is ook nog eens met kinderen en een vechtscheiding geeft dat weinig rust..
Nette uitspraak :')
Dus als een vrouw maar zorgt voor een vechtscheiding krijgt ze de kinderen?
pi_134591016
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:46 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen :P
Echt doorzettingsvermogen
pi_134591037
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 00:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat doe je toch ook niet om een beetje ruzie om een racebaan.
dat is gewoon echt het vernederen van je kind. En dan ook nog de ex de schuld geven van alles :')
Je hebt het over een 9-jarig kind :')
Die moeder doet ALLES om hem het leven zuur te maken, maar toch verdedig je haar. :')
Feministen :') ___! Groter tuig bestaat niet
pi_134591079
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:47 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nette uitspraak :')
Dus als een vrouw maar zorgt voor een vechtscheiding krijgt ze de kinderen?
Er staat helemaal niet dat zij de kinderen krijgt. er is gewoon nog een omgangsregeling.
Het is niet zo dat hij de kinderen niet meer te zien zou krijgen.
en ja dat vind ik na dit alles voor jeugdzorg en alle betrokkenen een nette uitspraak.

Ook onder toezichtstellen kan heel veel dingen duidelijk maken zeker als de moeder echt liegt kan de vader zo zijn gelijk wel laten zien.
pi_134591104
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:48 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Die moeder doet ALLES om hem het leven zuur te maken, maar toch verdedig je haar. :')
Nee, jij komt lekker neutraal over.. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_134591109
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 00:49 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Er staat helemaal niet dat zij de kinderen krijgt. er is gewoon nog een omgangsregeling.
Het is niet zo dat hij de kinderen niet meer te zien zou krijgen.
en ja dat vind ik na dit alles voor jeugdzorg en alle betrokkenen een nette uitspraak.

Ook onder toezichtstellen kan heel veel dingen duidelijk maken zeker als de moeder echt liegt kan de vader zo zijn gelijk wel laten zien.
Waarom is de omgangsregeling niet andersom dan? Zij krijgt wel degelijk de kinderen m.u.v. enkele weekenden
pi_134591167
De afstand. Dat staat er ook duidelijk in.
pi_134591168
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, jij komt lekker neutraal over.. :')
Ik vind het gewoon ronduit vreemd dat in NL de vrouw standaard de kinderen krijgt en de man kan werken en dokken en met mazzel 1 weekend per 2 weken de kinderen ziet ja.
pi_134591211
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 00:51 schreef Pvoesss het volgende:
De afstand. Dat staat er ook duidelijk in.
Beetje een vreemde reden, vind je niet?
pi_134591213
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:48 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik verdedig helemaal niemand ik heb het over bureau jeugdzorg en het amk..
Die krijgen weer de schuld van alles :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Pvoesss op 23-12-2013 00:59:37 ]
  maandag 23 december 2013 @ 00:52:41 #21
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_134591231
Triest verhaal voor alle betrokkenen
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_134591276
Artikel dat ik aan het lezen was weg?
I´m back.
pi_134591286
OP en bron aangepast.

Niet met dit soort troep komen aanzetten.
pi_134591297
Hey WTF is de rest van het verhaal? Ik zat de OP te lezen en ineens pas je die aan?! }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_134591307
quote:
15s.gif Op maandag 23 december 2013 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Artikel dat ik aan het lezen was weg?
Same here :?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')