quote:'Niemand pakt de regie bij vechtscheiding'
Er zijn te veel hulpverleners en instanties betrokken bij een vechtscheidingsproces. Niemand pakt de regie, concludeert Esther Kelder, de vriendin van de vader van de vermoorde broertjes Ruben en Julian. Daarom is het nodig dat iemand het mandaat heeft om knopen door te hakken. Ook zouden beide ouders psychisch moeten worden onderzocht.
'Instanties moeten de versplintering aan informatie voorkomen. Er is vaak sprake van een tunnelvisie. Rechtszaken worden vaak niet meegewogen, maar zijn wel van invloed op een vechtscheiding.'
Melden bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is te vrijblijvend. Het meldpunt onderzocht niet waarom Iris (de ex van Jeroen, red.) hulpverleners steeds meldingen liet doen, omdat het 'niet aan waarheidsvinding doet'.
Ook is de positie van vaders en moeders in het proces niet gelijkwaardig. Er is weinig aandacht voor de nieuwe situatie van gescheiden partners. Instanties zetten de ervaring van nieuwe partners buitenspel in hun beoordeling. 'Hulpverleners moeten kijken hoe ouders met de kinderen omgaan. Kijk naar de motieven bij beschuldigingen. Als ik als moeder wil dat mijn ex zijn kinderen niet meer mag zien, kom ik een eind. Gun dat ze het bij de andere ouder ook leuk hebben.'
De Inspectie voor de Jeugdzorg erkent dat instanties te weinig middelen hebben om in scheidingszaken een impasse te doorbreken.
Moddergooien
Haar vriend Jeroen Denis vermoedde dat zijn ex een bewuste tactiek van moddergooien toepaste om instanties aan haar kant te krijgen. Afgelopen mei pleegde hij zelfmoord nadat hij zijn zoontjes (9 en 7 jaar oud) van het leven had beroofd. De lichamen van Ruben en Julian werden 2 weken na hun vermissing gevonden in een duiker in een sloot in Cothen.
Voor één keer doet Esther haar verhaal, gesteund door een map vol documenten en mails. 'Jeroen was mijn maatje. We maakten lol en bespraken veel. Daarom is het zo gek dat dit is gebeurd, zonder dat ik het wist. Ik kan er nog steeds boos om worden. Was er écht geen andere oplossing?'
'Jeroen is tot het uiterste gedreven. Hij zag geen uitweg meer. Hij stond met zijn rug tegen de muur, was murw gebeukt. In zijn wanhoop heeft hij een keus gemaakt.'
Dit was nog niet lang genoeg wilde je zeggen?quote:Lees Meer: http://www.antibjz.nl/pag(...)-r3653#ixzz2oFY5lPf2
Nette uitspraak als je het mij vraagt.quote:Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef WeezerButler het volgende:
Esther weet dan niet dat Jeroen allang op de hoogte is van het oordeel. Op 15 april vervliegt zijn hoop met een telefonische mededeling van de raad. Om Ruben en Julian rust en stabiliteit te geven, worden ze een jaar onder toezicht gesteld van Jeugdzorg. De hoofdverblijfplaats is bij de moeder, omdat de afstand tussen Zeist en Vleuten 'te groot' is. Jeroen krijgt de kinderen om het weekend, maar alleen als de kinderen van Esther er niet zijn.
Dit dus. Ik snap dat BJZ soms erg dom bezig is, maar dit is toch wel een heel slechte bron.quote:
Dat doe je toch ook niet om een beetje ruzie om een racebaan.quote:Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef WeezerButler het volgende:
Een douche-incident (januari 2013), in het bijzijn van Esther, lijkt het tij te keren in zijn nadeel. De vier kinderen spelen in Vleuten met een racebaan. Ruben treitert, en Jeroen brengt hem naar zijn kamer. Als hij niet kalmeert, zet hij hem zonder kleren onder een warme douche, omdat hij als fysiotherapeut weet
dat andere prikkels hem uit zijn driftbui kunnen krijgen.
Als de moeder het verhaal van Ruben hoort, belt ze niet Jeroen, maar doet direct met Ruben aangifte bij de politie en meldt het bij Jeugdzorg. Jeroen weet van niets. 4 dagen later, tijdens een gesprek tussen Jeroen, zijn ex en Jeugdzorg, zwijgt iedereen over de aangifte uit angst voor een oplaaiende ruzie. Pas later hoort hij van de ambulante spoedhulp dat er een aangifte ligt.
Esther: ,,Hij was helemaal overstuur en intens verdrietig. Ze had wéér een stok gevonden om hem te slaan.
Ik heb alles gelezenquote:Op maandag 23 december 2013 00:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
tl;dr
samenvatting? Niemand gaat 4 a4tjes hierover lezen, echt niet.
Nette uitspraakquote:Op maandag 23 december 2013 00:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nette uitspraak als je het mij vraagt.
Rust is ook belangrijk voor kinderen en als er een nieuwe vriendin is ook nog eens met kinderen en een vechtscheiding geeft dat weinig rust..
Je hebt het over een 9-jarig kindquote:Op maandag 23 december 2013 00:45 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat doe je toch ook niet om een beetje ruzie om een racebaan.
dat is gewoon echt het vernederen van je kind. En dan ook nog de ex de schuld geven van alles
Er staat helemaal niet dat zij de kinderen krijgt. er is gewoon nog een omgangsregeling.quote:Op maandag 23 december 2013 00:47 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nette uitspraak![]()
Dus als een vrouw maar zorgt voor een vechtscheiding krijgt ze de kinderen?
Nee, jij komt lekker neutraal over..quote:Op maandag 23 december 2013 00:48 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je hebt het over een 9-jarig kind
Die moeder doet ALLES om hem het leven zuur te maken, maar toch verdedig je haar.![]()
Feministen___! Groter tuig bestaat niet
Waarom is de omgangsregeling niet andersom dan? Zij krijgt wel degelijk de kinderen m.u.v. enkele weekendenquote:Op maandag 23 december 2013 00:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Er staat helemaal niet dat zij de kinderen krijgt. er is gewoon nog een omgangsregeling.
Het is niet zo dat hij de kinderen niet meer te zien zou krijgen.
en ja dat vind ik na dit alles voor jeugdzorg en alle betrokkenen een nette uitspraak.
Ook onder toezichtstellen kan heel veel dingen duidelijk maken zeker als de moeder echt liegt kan de vader zo zijn gelijk wel laten zien.
Ik vind het gewoon ronduit vreemd dat in NL de vrouw standaard de kinderen krijgt en de man kan werken en dokken en met mazzel 1 weekend per 2 weken de kinderen ziet ja.quote:Op maandag 23 december 2013 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, jij komt lekker neutraal over..
Beetje een vreemde reden, vind je niet?quote:Op maandag 23 december 2013 00:51 schreef Pvoesss het volgende:
De afstand. Dat staat er ook duidelijk in.
Ik verdedig helemaal niemand ik heb het over bureau jeugdzorg en het amk..quote:Op maandag 23 december 2013 00:48 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je hebt het over een 9-jarig kind
Die moeder doet ALLES om hem het leven zuur te maken, maar toch verdedig je haar.![]()
Feministen___! Groter tuig bestaat niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |