abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134595635
Maar goed, veel olie- en kolen centrales kunnen nu dicht dankzij de windmolens... wat volgens mij voor de kolencentrales desastreus is.
I´m back.
pi_134595636
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 04:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar als het aan de club van Rome had gelegen was er in 2015 al geen olie meer hè.
Dat weet ik nog, want ik zat in de jaren 70 op de middelbare school. :D.
2015 was wel zo ongeveer het armageddon.
http://www.forbes.com/sit(...)he-paul-ehrlich-bet/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 december 2013 @ 04:48:51 #78
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_134595638
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:16 schreef raptorix het volgende:
Het verschil is dat oorlogen op dit moment anders worden gevochten, grootmachten weten nu dat het veel slimmer is om kleine landjes op te rapen, China gaat echt niet aanvallen inzetten tegen de VS, ik vermoed dat komende 2 decennia Afrika wel eens aan de beurt kan zijn, onder het mom van "vredesmissies".
De slag om Africa is al een hele poos bezig. Soedan en Libië bijvoorbeeld.

De argumenten waarom er geen grote oorlog meer kan komen, mjah dat is door de eeuwen altijd al zo vaak gezegd. Die man die de gatling gun uitvond meende dat het oorlog zo goed als onmogelijk maakte. Alfred Nobel meende dat dynamiet oorlog onogelijk maakte. Voor de 1e WO meende men dat het web aan allianties oorlog onmogelijk maakte. Economische afhankelijkheid enz.

Het opzweepen van de massa is moeilijker maar aan de andere kant is een soort evolutie. Hoe moelijker hoe geraffineerder de middelen worden. Het houdt gelijke tred.

Het zit imo in de aard van het beestje en ik denk niet dat de mens wezenlijk is veranderd. Dus is het een kwestie van tijd. Kan volgend jaar zijn, kan nog een eeuw duren, uiteindelijk komt ie er wel. En met een beetje pech knallen we onszelf de steentijd in.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 23 december 2013 @ 04:49:10 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_134595640
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 04:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar als het aan de club van Rome had gelegen was er in 2015 al geen olie meer hè.
Dat weet ik nog, want ik zat in de jaren 70 op de middelbare school. :D.
2015 was wel zo ongeveer het armageddon.
Het gaat natuurlijk niet alleen om olie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_134595642
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 04:48 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, veel olie- en kolen centrales kunnen nu dicht dankzij de windmolens... wat volgens mij voor de kolencentrales desastreus is.
Heb je enige onderbouwing dat Windturbines zonder subsidie rendabel zijn? Nog maar afgezien van het feit dat olie ook een belangrijk chemisch component is?
pi_134595653
quote:
The fuck men, ik heb ook nog gewerkt tot 23 uur hè, ik ga zo slapen, vanwege de kerstinkopen morgen... geef even een samenvatting...
I´m back.
pi_134595667
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je enige onderbouwing dat Windturbines zonder subsidie rendabel zijn? Nog maar afgezien van het feit dat olie ook een belangrijk chemisch component is?
Nee, heb laatst gelezen dat de centrales in de moeilijkheden komen door de "windturbines", de kolencentrales kun je niet stop zetten...
I´m back.
pi_134595685
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

The fuck men, ik heb ook nog gewerkt tot 23 uur hè, ik ga zo slapen, vanwege de kerstinkopen morgen... geef even een samenvatting...
Jullian Assange wou graag een weddenschap met de club van Rome dat het helemaal geen probleem werd, vervolgens heeft hij ze in de 21e eeuw nog een keer uitgedaagt, komt er ongeveer op neer dat zijn stelling is dat innovatie onder impuls van economische motieven het probleem ten alle tijden oplost.
pi_134595688
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, heb laatst gelezen dat de centrales in de moeilijkheden komen door de "windturbines", de kolencentrales kun je niet stop zetten...
Ah vandaar dat die dingen commercieel als paddestoelen uit de grond schieten.
pi_134595700
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jullian Assange wou graag een weddenschap met de club van Rome dat het helemaal geen probleem werd, vervolgens heeft hij ze in de 21e eeuw nog een keer uitgedaagt, komt er ongeveer op neer dat zijn stelling is dat innovatie onder impuls van economische motieven het probleem ten alle tijden oplost.
Dat geloof ik ook wel.
De club van Rome is sws outdated.
I´m back.
  maandag 23 december 2013 @ 04:56:56 #86
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_134595707
Nu jullie centrales noemen, hoorde ik laatst ook als argument waarom een wereldoorlog onmogelijk is. Vanwege de kerncentrales.

Als er tijdens de 2e WO net zoveel kerncentrales in Europa hadden gestaan was de aarde nu een radioactieve woestijn. Dus is onmogelijk geworden.

Sja.. Ik ben niet zo zeker en zie de mens er wel voor aan. :)
Your games are death
With every breath
pi_134595713
Robotica, biowapens, grondstoffen, nukes, ideologieën, nationalisme, wereldburger, nukes, groene technologie, egoïsme, haat, internet(oorlog), welvaart, crisis, stagnatie, globalisering, corporaties, winstbejaag, wantrouwen, vertrouwen,...

Er zijn mij teveel zaken die van invloed (kunnen) zijn en het zodanig complex maken dat ik niks durf te voorspellen.
pi_134595719
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah vandaar dat die dingen commercieel als paddestoelen uit de grond schieten.
Nee, als ik zin heb zal ik het artikel ook wel posten hier morgen, als ik het kan vinden.
Die windturbines zijn zo'n groot succes dat die centrales in de verdrukking komen.
I´m back.
  maandag 23 december 2013 @ 04:59:26 #89
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_134595729
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:57 schreef LelijKnap het volgende:
Robotica, biowapens, grondstoffen, nukes, ideologieën, nationalisme, wereldburger, nukes, groene technologie, egoïsme, haat, internet(oorlog), welvaart, crisis, stagnatie, globalisering, corporaties, winstbejaag, wantrouwen, vertrouwen,...

Er zijn mij teveel zaken die van invloed (kunnen) zijn en het zodanig complex maken dat ik niks durf te voorspellen.
7+ miljard mensen en stijgende. Waarvan de meesten nog in een opperwezen in de wolken geloven...

Veel succes :')
Your games are death
With every breath
pi_134595766
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, als ik zin heb zal ik het artikel ook wel posten hier morgen, als ik het kan vinden.
Die windturbines zijn zo'n groot succes dat die centrales in de verdrukking komen.
Je weet dat het rendement nihil is zonder subsidie? Waarom denk je dat die dingen er nauwelijks staan? De enige reden is dat ze relatief makkelijk pieken kunnen opvangen omdat je ze makkelijk aan of uit kunt zetten, als substantieele bron stellen ze niks voor.
pi_134595772
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:59 schreef Rica het volgende:

[..]

7+ miljard mensen en stijgende. Waarvan de meesten nog in een opperwezen in de wolken geloven...

Veel succes :')
Zo jij bent niet echt bij de tijd eh. Het zijn nu al 8 miljard.
  maandag 23 december 2013 @ 05:23:18 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_134595845
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 04:57 schreef LelijKnap het volgende:

Kijk eens naar het verleden dan is het voorspellen niet zo moeilijk. Met name westerse landen hebben de neiging om eerst voor geweld te kiezen en niet voor diplomatie. En in feite is met name de VS al in oorlog. Waarbij al drones worden worden gebruikt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_134595900
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 05:08 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

Zo jij bent niet echt bij de tijd eh. Het zijn nu al 8 miljard.
In 2012 was het 7,1 miljard. Je praat onzin.
pi_134596118
Een wereldoorlog lijkt me een onwaarschijnlijk, een regionale oorlog al wat waarschijnlijker, en een onconventionele oorlog (niet tussen staten) een zekerheid. Hoe dan ook zijn vandaag een aantal essentiële factoren wezenlijk anders; namelijk hoe men elkaar in de gaten kan houden en dus niet in het geheim (voor zowel overheden als burgers) kan mobiliseren en informatie kan verspreiden, en hoe vaak wereldleiders elkaar kunnen en willen ontmoeten. Waar dat laatste niet gebeurt (bijv. Noord-Korea) is men altijd bezorgd over oorlog aangezien er geen binding is.

Wat betreft parallellen tussen Duitsland en China is dat kennelijk zonder inachtneming van de historie en cultuur van deze landen. De VS en GB hebben enige overeenkomst, behalve dan dat de macht van de VS nu nog steeds veel verder reikt dan GB ooit had kunnen dromen. En om de EU met een dubbelmonarchie te vergelijken is een aardige maar niet helemaal valide. De EU kan afbrokkelen maar staat en valt niet met enkele leden (tenzij we dit als Duitsland/Frankrijk zien, maar die hebben tot dusverre een redelijke relatie).

[ Bericht 0% gewijzigd door waht op 23-12-2013 07:52:29 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134596145
Lokale conflicten als in Syrië en Sudan zal je altijd hebben. Zelfs als Israël aangevallen gaat worden zie ik dat als een 'lokaal' conflict.

Het gaat pas groot worden als het echt ergens over gaat, zoals grondstoffen. China die Siberië wil, met alles wat er in de grond zit bij voorbeeld. Afrika kopen ze wel, maar Siberië is makkelijk te bezetten met een leger.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_134596148
Die parallele met duitsland vind ik maar vaag klinken. Ze hebben veel meer parallen met Japan van de jaren 1890-1930. China wil de situatie in de regio terug hebben naar een jaar of 600/700 geleden. China de machtigste en de buurlanden satelliet staten die China als het grote voorbeeld zien.

Als je deze artikels leest wordt dat ook een beetje bevestigd:
http://www.reuters.com/investigates/china-military/#article/part1

Of ze zo agressief als Japan zullen doen durf ik niet te zeggen want die hebben in de geschiedenis altijd de eigenschap gehad dat als ze iets nieuws hadden ze gelijk oorlog met buurlanden gingen voeren. China zal eerder een tactiek erop na houden dat buurlanden enkel en alleen met China mogen handeldrijven.
  maandag 23 december 2013 @ 07:32:32 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_134596170
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 07:25 schreef Straatklinker het volgende:
Die parallele met duitsland vind ik maar vaag klinken. Ze hebben veel meer parallen met Japan van de jaren 1890-1930. China wil de situatie in de regio terug hebben naar een jaar of 600/700 geleden. China de machtigste en de buurlanden satelliet staten die China als het grote voorbeeld zien.

Een jaar of 600 tot 700 jaar geleden bemoeide China zich nergens mee. China heeft zich na WO2 ontwikkeld tot een economische supermacht. Dat het vervolgens ook militair een rol wil spelen is voor westerse begrippen niet vreemd. Voor Chinese begrippen wel. De draak ontwaakt.
pi_134596211
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 07:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een jaar of 600 tot 700 jaar geleden bemoeide China zich nergens mee. China heeft zich na WO2 ontwikkeld tot een economische supermacht. Dat het vervolgens ook militair een rol wil spelen is voor westerse begrippen niet vreemd. Voor Chinese begrippen wel. De draak ontwaakt.
China heeft altijd een groot leger gehad dus dat is niks nieuws. Ze willen gewoon onafhankelijk kunnen zijn van landen zoals de VS en daar past een groot leger weer bij. Ik verwacht niet dat ze dit ooit gaan gebruiken zoals de VS dat doet. Ze zullen zich zeker niet zo internationaal gaan opstellen als de VS. Ze gaan hoogstens verplichten dat buurlanden alles aan hun moeten verkopen en van gebieden die op dit moment tot niemand behoren zullen ze wel van zeggen dat het van China is.

Als er oorlog komt zal het eerder door de VS worden aangezet aangezien zij er slecht tegen kunnen als hun gezag wordt ondermijnd.

Als je die artikels leest zou je verwachten dat ze dezelfde fouten gaan maken als Japan heeft gedaan maar dat zou me eigenlijk verbazen mocht het gebeuren.
pi_134596262
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 07:25 schreef Straatklinker het volgende:

Of ze zo agressief als Japan zullen doen durf ik niet te zeggen want die hebben in de geschiedenis altijd de eigenschap gehad dat als ze iets nieuws hadden ze gelijk oorlog met buurlanden gingen voeren. China zal eerder een tactiek erop na houden dat buurlanden enkel en alleen met China mogen handeldrijven.
Het China van vandaag is inderdaad niet zo oorlogszuchtig als Japan in de jaren dertig. Probleem is echter nog steeds dat de Chinezen hun buurlanden in het harnas jagen met domme kleine handelingen. Dat kan een wezenlijk probleem vormen en indien al die buurlanden zich verenigen tegen China (al dan niet geholpen door andere mogendheden) heeft China een probleem.

Verder is China door de geschiedenis heen in zichzelf gekeerd, dat verandert niet even nu ze een sterke economische groei doormaken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 december 2013 @ 07:59:23 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_134596281
Gelukkig hebben we nu Rusland als buffer tussen ons en de "Duitsers" zitten. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')