abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134548785
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Bronnen: CBS 1, CBS 2, inflation.eu, CBS 3

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of hypotheek aan zichelf wat dan ook!

Keine gewahr voor de grafieken, want ze zijn nogal subjectief eenzijdig ingestoken zeg maar. Statistiek is ondergeschikt aan leugens, en gezien de contribuant...... gaan ze zelfs daarachter ;)
pi_134548813
Gvd, wilde ik net de topictitel wijzigen druk ik op fck enter dus open ik het topic. Niks geen woningmaffia, vastgoedbende of implosie in de titel. Kutteringtyfus zo gaan we er echt niet aan
pi_134563137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:01 schreef antfukker het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar vond het wel frappant :').. Hoezo autoverkopen gaan omhoog volgend jaar :?
Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houden ;)

Ik zeg je... volgend jaar gaan de huizenprijzen en verkopen door het dak. Echt waar :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_134563300
Trouwens... hebben jullie 'de schuldvraag' van tros radar al gekeken? Vond het een beetje een 'money as debt' rip off. Uiteraard met wat leuke interviews van economen en bankiers. Het is goed dat we ons afvragen wiens schuld het is, maar nog belangrijker is wanneer we de schuldigen nu eens zwaar gaan straffen om herhaling in de toekomst te ontmoedigen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_134564173
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trouwens... hebben jullie 'de schuldvraag' van tros radar al gekeken? Vond het een beetje een 'money as debt' rip off. Uiteraard met wat leuke interviews van economen en bankiers. Het is goed dat we ons afvragen wiens schuld het is, maar nog belangrijker is wanneer we de schuldigen nu eens zwaar gaan straffen om herhaling in de toekomst te ontmoedigen.
Zwaar straffen gaat ontmoedigen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134564472
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.

Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.

M'n voorspelling is dat er gerust 10% van de prijs afgaat in 2014.
pi_134564651
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.

Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.

10%, zoveel? Is er al een jaar geweest met meer dan 6,5%? En 10% alleen vanwege de banken?
pi_134564735
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zwaar straffen gaat ontmoedigen?
Uiteraard, als je weet dat de pakkans klein is en de straf laag of zelfs niet bestaand. Dan ga je veel makkelijker over tot bedrog, fraude en onethische praktijken. Lijkt mij toch logisch?
pi_134564739
ik denk dat de daling pas echt begint als de rente omhoog gaat

het komt eraan, tapering enz
pi_134564803
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:

10% is misschien wel wat veel, mogelijk dat het haalbaar is voor woningen waarvan de voormalige eigenaar naar de eeuwige jachtvelden verhuist is. Maar daar staat dan weer vaak tegenover dat je aardig wat achterstallig onderhoud moet wegwerken. Of je moet een jaren 70 behangetje en bloempjestegels mooi vinden.
pi_134564818
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:28 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat de daling pas echt begint als de rente omhoog gaat

het komt eraan, tapering enz
You can't taper a Ponzi scheme, gaat dus niet gebeuren.

Ik verwacht zelfs nog een verdere daling van de rente, we hebben immers meer geldcreatie (schuldcreatie) nodig om de implosie uit te stellen.
pi_134564932
Het gaat wel gebeuren

Over een jaar is het afgebouwd naar 0

Vervolgens gaat de rente omhoog
pi_134565060
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren

ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134565105
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren

De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.
Geld moet heel goedkoop blijven, pas als de banken de verliezen kunnen nemen en zelfs bij hogere rentestanden weer winst of in ieder geval uit de kosten kunnen komen, pas dan kan de rente weer stijgen. Goed, dat is mijn zienswijze maar het lijkt mij gewoon logisch, als de rente namelijk eerder omhoog gaat volgt er onmiddellijk een feedback proces wat de banken veel geld gaat kosten.
pi_134565393
Hoezo als de rente stijgt gaan de mensen ook meer sparen, die verkopen dan aandelen en obligaties
pi_134565445
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?
Bernanke is begonnen met afbouwen

Daar gaan ze gewoon mee door.. waarom zouden ze ineens stoppen

Greenspan ging ook gewoon door met de rente verhogen, elke maand een kwartje erbij
pi_134569928
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houden ;)

Ik zeg je... volgend jaar gaan de huizenprijzen en verkopen door het dak. Echt waar :Y
pi_134569952
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 18:31 schreef antfukker het volgende:

[..]

Wij van wc-eend :')
pi_134570601
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.
Geld moet heel goedkoop blijven, pas als de banken de verliezen kunnen nemen en zelfs bij hogere rentestanden weer winst of in ieder geval uit de kosten kunnen komen, pas dan kan de rente weer stijgen. Goed, dat is mijn zienswijze maar het lijkt mij gewoon logisch, als de rente namelijk eerder omhoog gaat volgt er onmiddellijk een feedback proces wat de banken veel geld gaat kosten.
Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134585824
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?
Niet... Maar het zorgt wel voor minder risico en en betere verhouding eigen vermogen/uitstaande leningen.
pi_134585996
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:44 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Bernanke is begonnen met afbouwen

Daar gaan ze gewoon mee door.. waarom zouden ze ineens stoppen

Greenspan ging ook gewoon door met de rente verhogen, elke maand een kwartje erbij
Bernanke begonnen met afbouw? :?

En van Yellen verwacht ik dat zij nog harder gaat printen, want: 'you can't taper a Ponzi scheme, period' :*
pi_134586103
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bernanke begonnen met afbouw? :?

En van Yellen verwacht ik dat zij nog harder gaat printen, want: 'you can't taper a Ponzi scheme, period' :*
Die lui blijven net zo lang printen tot het papier op is. Kan nog wel ff duren.
pi_134586436
Als de fed overgaat tot het verminderen van het opkopen van obligaties en de rente gaat verhogen dan volgt er onherroepelijk een enorma aandelencrash. De koersen dreigen alleen al te crashen als er ook maar enige geruchten zijn van 'tapering'.

Daarnaast print de hele wereld in hoog tempo geld, de derde wereldoorlog is al lang uitgebroken. Echter zijn deze keer de wapens van hele andere aard als in de voorgaande edities.
pi_134586554
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
pi_134586808
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
Dat weet ik. Maar we zullen zien of dit besluit op de lange termijn standhoudt. Ik denk van niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')