Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houdenquote:Op zaterdag 21 december 2013 23:01 schreef antfukker het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar vond het wel frappant.. Hoezo autoverkopen gaan omhoog volgend jaar
Zwaar straffen gaat ontmoedigen?quote:Op zondag 22 december 2013 15:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trouwens... hebben jullie 'de schuldvraag' van tros radar al gekeken? Vond het een beetje een 'money as debt' rip off. Uiteraard met wat leuke interviews van economen en bankiers. Het is goed dat we ons afvragen wiens schuld het is, maar nog belangrijker is wanneer we de schuldigen nu eens zwaar gaan straffen om herhaling in de toekomst te ontmoedigen.
10%, zoveel? Is er al een jaar geweest met meer dan 6,5%? En 10% alleen vanwege de banken?quote:Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.
Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.
M'n voorspelling is dat er gerust 10% van de prijs afgaat in 2014.
Uiteraard, als je weet dat de pakkans klein is en de straf laag of zelfs niet bestaand. Dan ga je veel makkelijker over tot bedrog, fraude en onethische praktijken. Lijkt mij toch logisch?quote:Op zondag 22 december 2013 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zwaar straffen gaat ontmoedigen?
10% is misschien wel wat veel, mogelijk dat het haalbaar is voor woningen waarvan de voormalige eigenaar naar de eeuwige jachtvelden verhuist is. Maar daar staat dan weer vaak tegenover dat je aardig wat achterstallig onderhoud moet wegwerken. Of je moet een jaren 70 behangetje en bloempjestegels mooi vinden.quote:Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.
Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.
M'n voorspelling is dat er gerust 10% van de prijs afgaat in 2014.
You can't taper a Ponzi scheme, gaat dus niet gebeuren.quote:Op zondag 22 december 2013 16:28 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat de daling pas echt begint als de rente omhoog gaat
het komt eraan, tapering enz
ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?quote:Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren
Over een jaar is het afgebouwd naar 0
Vervolgens gaat de rente omhoog
De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.quote:Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren
Over een jaar is het afgebouwd naar 0
Vervolgens gaat de rente omhoog
Bernanke is begonnen met afbouwenquote:Op zondag 22 december 2013 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?
quote:Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houden![]()
Ik zeg je... volgend jaar gaan de huizenprijzen en verkopen door het dak. Echt waar
Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?quote:Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.
Geld moet heel goedkoop blijven, pas als de banken de verliezen kunnen nemen en zelfs bij hogere rentestanden weer winst of in ieder geval uit de kosten kunnen komen, pas dan kan de rente weer stijgen. Goed, dat is mijn zienswijze maar het lijkt mij gewoon logisch, als de rente namelijk eerder omhoog gaat volgt er onmiddellijk een feedback proces wat de banken veel geld gaat kosten.
Niet... Maar het zorgt wel voor minder risico en en betere verhouding eigen vermogen/uitstaande leningen.quote:Op zondag 22 december 2013 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?
Bernanke begonnen met afbouw?quote:Op zondag 22 december 2013 16:44 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Bernanke is begonnen met afbouwen
Daar gaan ze gewoon mee door.. waarom zouden ze ineens stoppen
Greenspan ging ook gewoon door met de rente verhogen, elke maand een kwartje erbij
Die lui blijven net zo lang printen tot het papier op is. Kan nog wel ff duren.quote:Op zondag 22 december 2013 23:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bernanke begonnen met afbouw?![]()
En van Yellen verwacht ik dat zij nog harder gaat printen, want: 'you can't taper a Ponzi scheme, period'
Dat weet ik. Maar we zullen zien of dit besluit op de lange termijn standhoudt. Ik denk van niet.quote:Op zondag 22 december 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |