Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
quote:Misschien.
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:51 schreef ranja het volgende:
[offtopic]
Ga je alles editten wat er 'oude stijl' ingezet wordt dan?
[/offtopic]
het is een liedje over de lente
Russische coverband, maar met een unieke, erg grappige sound. Ze schromen niet om lekkere balalaika riedeltjes te gebruiken in stevige rocknummers en laten zich begeleiden door een klassiek geschoold koor. Deze uitvoering van Knocking on heavens door is erg grappig om te luisteren.
Symphonische blackmetal, beetje een kruising tussen Dimmu Borgir en In Flames. Erg vet dus.
De overige leden van Joy Division gingen verder als New Order.
tja, Aaliyah... Kennen we wel eek
Zeer mooi nummer, rustig, maar ook heftig, heerlijk om naar te luisteren
winamp gaat nu over naar deftones - bored
ook een lekker nummer om gewoon naar te luisteren.
Jengelende grungy cover van een liedje van de 80s punkband Angry Samoans, imho beter dan het origineel
Zo.
Omdat het lekker klinkt.
Dus
Eh
ik kan er niet zoveel over zeggen verder
System of a Down - Aerials
Omdat er lekkere stevige gitaren in voorkomen en het toch ook weer niet TE is.
Pas wel beetje bij mijn humeur momenteel
R. Kelly perfecte mooie stem, met de remix op I Wish dus niet te commercieel met nog een hoop andere rap-vogelaars erdoor.. heel mooi!
Duitse punkrock band die lekkere vrolijke punkrock maken. Tijdje geleden in 013 gezien in het voorprogramma van Millencolin, maar ik vond de Donots toch een stuk beter
Redelijk rustig rocknummer van band die omschreven wordt als kruising tussen the Black Crowes en AC/DC. Fijn jaren 70 rockgeluid. Helaas dit jaar uit elkaar gevallen.
heeeeeeeeeeeeeerlijk lekker rustig nummer, vooral voor op de achtergrond bij je werk
Opeth - The Drapery Falls
Opeth is geniaal, mooie rustige technische metal, maar mét harde stukken en grunts. Zalig sfeertje dat opgeroepen wordt.
moet ik dit er nou elke keer dat ik Opeth draai erbij zetten?
oh nu doet winamp Opeth - Bleak
lekkere heavy metal, met beetje Danzig invoeden enzo.
Reggae Dub remix, afkomstig van het album: "Everybody Hertz"
Het origineel, ook op dit album, is meer Triphop/easy stijl...
Hoe noemen ze dat ook alweer..Folk! Lekkere blije springmuziek, een nummer waar je echt vrolijk van wordt en het is nog redelijk ruig ook
Waarom? omdat het gewoon een gaaf album is met allemaal gave nummers en goed gezongen enzo!
Lijkt qua sound erg op The Cure, is een soort 80's new wave. Hoor je nog wel 's op gothic parties, dus zal ook wel gothic gevonden worden. Er is een band die zich naar dit nummer vernoemd heeft.
Tsjaaah moet je gehoord hebben en begrijpen!
* pos mist het ongecompliceerde Wat draai je nu? (deel ...)
quote:Waarom? Dit topic wordt tenminste gelezen. Kun je van die andere niet zeggen. Hier kun je wat aan hebben.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:14 schreef pos het volgende:
* pos mist het ongecompliceerde Wat draai je nu? (deel ...)[afbeelding]
Opener van Tenth Dimension, het tweede album van de band Blaze met als zanger Blaze Bailey die eerst bij Iron Maiden zong en daarvoor nog bij Wolfsbane.
Tja?? Echt vage muziek zeg! Opera met rock en dan weer breakz en...
nu weer rap? VaAggg_
Goliath_77 stuurde hem net over MSN..
Ff wennen, maar wel vet!
quote:in Sc heb je ook topics die nergens over gaan en die niemand wil lezen. Who cares.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:17 schreef ranja het volgende:[..]
Waarom? Dit topic wordt tenminste gelezen. Kun je van die andere niet zeggen. Hier kun je wat aan hebben.
Volgens mij 'n redelijk recent nummer, uit 2000/2001 of zo, een soort comebackpoging die niet helemaal gelukt is. Duistere clip met heksen erin, klinkt ook redelijk duister...
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 04-10-2002 15:23]
Deleten van posts is niet leuk Seborik....
Laat anders een "Wat draai je nu" thread open staan voor mensen die er wel in keken (voor download/koop - inspiratie)!
Cover van The Specials. Nummer is enkele keren live gespeeld door Prodigy 4 jaar geleden en nu verschijnt het op het nieuwe Warchild album dat door www.nme.com wordt uitgebracht.
quote:Het is ook tegen de spammers en postopkrikkers.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:22 schreef Cheiron het volgende:
Laat anders een "Wat draai je nu" thread open staan voor mensen die er wel in keken (voor download/koop - inspiratie)!
een preview van het nieuwe album The Odyssey. Lekkere progmetal. Kan niet wachten op het album eigenlijk!
quote:Open anders een topic in SC waarin je op de oude stijl doorgaat.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:22 schreef SEMTEX het volgende:[..]
in Sc heb je ook topics die nergens over gaan en die niemand wil lezen. Who cares.
NP: The beloved - Sweet harmony (remember die clip met al die blote wijven die op de grond zaten met de zanger ertussenin waarin je telkens dacht n stukje poes of tiet te zien, maar uiteindelijk zag je gewoon NIKS? Ja, dat was dit nummer ja )
quote:Dat is TOTAAL geen reactie op mijn post...
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:24 schreef Seborik het volgende:[..]
Het is ook tegen de spammers en postopkrikkers.
placebo - every you, every me..
leuk gitaargeluidje in dit nummer. Met dit nummer begint de film cruel intensions.. ook een aanrader net als dit nummer
quote:Als het goed is heb je hier meer aan qua download/koop inspiratie (ik wel in elk geval), omdat je hopelijk verteld wordt wat je (ongeveer) gaat downloaden.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:22 schreef Cheiron het volgende:
quote:Ik heb hem ook, hij is echt heel goed!
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:02 schreef Tom_Tom- het volgende:
Red Hot Chili Peppers - Californication (album)Waarom? omdat het gewoon een gaaf album is met allemaal gave nummers en goed gezongen enzo!
quote:onzin, iedereen gaat nu onder zijn post zetten dat het een geweldig nummer is, nou dat is origineel, NATUURLIJK vind je het een geweldig nummer anders zou je hem niet luisteren en al helemaal niet posten. Grote onzin dus.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:30 schreef ranja het volgende:[..]
Als het goed is heb je hier meer aan qua download/koop inspiratie (ik wel in elk geval), omdat je hopelijk verteld wordt wat je (ongeveer) gaat downloaden.
Zal wel even eronder zetten welk nummer ik draai, anders hoor ik niet in het topic thuis:
Limp Bizkit - My Way
En waarom? omdat het wel een aardig nummer is natuurlijk en omdat ik misschien alles op mijn manier wil???
[Dit bericht is gewijzigd door janique op 04-10-2002 15:35]
geen idee...
geweldig nummer
Ja ik ben er niet zo goed in hoor om uit te gaan leggen waarom ik iets draai of wat voor soort nummer dit is.
quote:Geen onzin, alleen lijkt het of niemand wil meewerken.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:33 schreef janique het volgende:
onzin, iedereen gaat nu onder zijn post zetten dat het een geweldig nummer is, nou dat is origineel, NATUURLIJK vind je het een geweldig nummer anders zou je hem niet luisteren en al helemaal niet posten. Grote onzin dus.
quote:Het wordt ons 'n beetje op 'n vreemde manier door de strot geduwd
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:36 schreef ranja het volgende:[..]
Geen onzin, alleen lijkt het of niemand wil meewerken.
NP: usura - open your mind
Eurohouse, stamt uit 1993, herinnert mij aan m''n vakantie in Duitsland
Ok ik probeer het
Duister en er sexueel (lees geil) nummer uit Twin Peaks
quote:In de andere thread kwam ik namen tegen die ik al LANG vergeten was.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:30 schreef ranja het volgende:[..]
Als het goed is heb je hier meer aan qua download/koop inspiratie (ik wel in elk geval), omdat je hopelijk verteld wordt wat je (ongeveer) gaat downloaden.
ach ...
Anyway - India Arie - Strength Courage and Wisdom.
Heerlijk relaxed. Kan niet wachten tot d'r nieuwe cd er is!
Queensrÿche - The Lady Wore Black
prachtige live uitvoering van een van Queensrÿche's mooiste ballads. Komt van de Bridge single, dus niet die van de Live Evolution cd.
Van toen hij nog gewoon platen maakte onder de naam 'Cat Stevens'. Zijn bewerking van de (gospel-)traditional is wel behoorlijk easy-listening, maar toch erg mooi. Het nummer is ook door vele anderen gezongen, maar dit is de mooiste versie die ik ken.
quote:Ha, eindelijk een nuttig "post wat je luistert" topic. RESPECT!
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Ik luister nu Nile - Curning the Maelstrom. Van het nieuwe "In Their Darkened Shrines". Met de almachtige Tony Laureano, de allesbeheersende death metal drummer, HAIL! En Nile natuulrijk, een van de top death metal bands, must voor elke death metal fan!
En een vet drumgeluid, maar dat is niet zo raar met een drummer die ook nog een drumtechnicus is.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2002 15:59]
quote:Het is toch onnodig om van iemand te horen dat-ie bijvoorbeeld The Ketchup Song draait??
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:45 schreef Cheiron het volgende:
Het is toch onnodig om van iemand te horen wat voor liedje bijvoorbeeld The Ketchup Song is ??
quote:Misschien is het een nuttigere toevoeging om te zeggen waarom je het nummer goed vind?
een liedje over de lente
Ik luister nu Nile Whisper in the ear of Death, ja dan hoor je wel hoe goed die opnamens zijn!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2002 16:01]
quote:Als je alle onnodige meldingen van dit forum weg gaat halen hou je geen forum over.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:56 schreef ranja het volgende:[..]
Het is toch onnodig om van iemand te horen dat-ie bijvoorbeeld The Ketchup Song draait??
Overigens is die ook ooit nieuw geweest dat niemand 'm nog kende (echt waar).
A horse is a horse, ofcourse ofcourse..
Hele oude serie over een sprekend paard, dat mensen hier waarschijnlijk alleen kennen als ze (zoals ik) ooit herhalingen hebben gezien op een vage commerciele zender.
Leukste van de hele serie, was eigenlijk dit liedje.
en daarna:
The Strawbs - Part Of The Union
Weet eigenlijk niets van deze groep en ken ook geen andere nummers van ze. Dit nummer is erg Brits en best leuk als soort muzikale steunbetuiging aan de vakbonden. You don't get me, I'm part of the union!
"Heroes," the album and the song, is one of David Bowie's most creative and inspirational masterpieces. "Heroes" is the second album from a trilogy series with Brian Eno, another pioneer and innovator in popular music. The other two albums are: Low and Lodger
quote:Tha, Symphony-X die moet ik nog steeds uit checken (schande). Ik hoorde dat ze beetje de progressieve kant uitgingen?
Symphony X - King Of Terrors
[quote]korte review [/qoute] Ah, dus jij verstaat onder korte review 1 zin. Nuttig
Ja Nirvana he. Dit nummer is van de Unplugged uitvoering in '94.
Combining 2 elementz of HipHop:
Turntablism (Friction) en Beatboxin (Rhazel, the godfather of noiz)....
Beastie Boys live, erg leuk om te horen wat voor feest het moet zijn bij een liveconcert van de BBoys
Ik vind dit nummer geweldig. Het komt van de nieuwe cd van Underworld, A Hundred Days Off.
Ouwe house uit ongeveer 1992, was in die tijd nog hardcore
Na mijn mening beste house nummer ever!
quote:Over hoe kort 'kort' moet/mag zijn, kunnen meningen verschillen, maar persoonlijk zit ik niet te wachten op ellenlange verhalen. Die lees ik namelijk toch niet. 1 tot 5 zinnen vind ik persoonlijk voldoende.
Op vrijdag 4 oktober 2002 16:04 schreef Yokozuna het volgende:
Ah, dus jij verstaat onder korte review 1 zin. Nuttig
Neneh Cherry - Manchild
Ik vind dit zelf het mooiste nummer van Neneh Cherry. Het is op een bepaalde manier heel mooi 'sloom', terwijl er toch een goeie beat onder zit. En dat einde, hè? 'Cause I believe in miracles worth in heavy doses'
en daarna:
The Mama's and the Papa's - California Dreamin'
Tja, wat moet ik hier nog over zeggen. Gewoon prachtig, vooral door de geweldige zang! En de sfeer is ook heel mooi. Je krijgt er een soort melancholiek herfstgevoel door, zonder dat je ook maar naar de tekst geluisterd heb.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier Bob James' Take Me To The Mardi Gras wel kennen.. De break in dat nummer is al onwijs vaak gesampled maar op deze manier volgens mij nog nooit.. Si Begg bouwt er een zwaar breakbeat spektakel van ala Squarepusher en Aphex Twin!
Heb net de 12" gehaald en hij is echt te vet!
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 16:04 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Tha, Symphony-X die moet ik nog steeds uit checken (schande). Ik hoorde dat ze beetje de progressieve kant uitgingen?
[quote]korte review [/qoute] Ah, dus jij verstaat onder korte review 1 zin. Nuttig
En El Ritmo Del Diavlo staat bij mij nu ook op!!
[iets langere review mode] inderdaad een van de beste houseplaten allertijden[/iets langere review mode]
[Dit bericht is gewijzigd door Da_Sandman op 04-10-2002 16:24]
Een van hun epische nummers. Bevat een mooie solo en is niet zo uitgekauwd als November Rain.
Een nummer dat Lennon & McCartney speciaal voor haar schreven. Cilla (echte naam: Priscilla White) was de garderobe-juffrouw in de Cavern Club in Liverpool, die ook wel een aardig moppie kon zingen. Nadat The Beatles doorgebroken waren, was de weg vrij voor haar voor een carriere in de muziek.
Op deze demo wordt ze op gitaar begeleid door McCartney himself en eigenlijk vind ik hem mooier dan de versie die uitgebracht is. Dit staat erover op Allmusic.com:
quote:
'...including some surprising demos like "Step Inside Love" from 1968 with Paul McCartney accompanying her on acoustic guitar it's almost good enough to have been released, which also proves that McCartney could have been a top session player if he hadn't made it in any other area.'
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 16:44]
Eén van de leukste Cliff Richard nummers, imho. En dan eigenlijk vanwege het stukje dat gaat van 'Power to the boys that played rock 'n roll, who made my life so sweet'. De rest is weer een beetje dat softe, maar daarom is dat stukje wel leuk.
Marilyn Monroe - I wanna be loved by you
Geinig zwoel nummertje van Marilyn, als ik me niet vergis uit de film 'Some like it hot'. Pooh pooh pee doob!
Een van de meest intelligente rockbands van de jaren 90. Dit nummer is de bekende single van het 3e album van de groep: Angel Dust.
Wederom een nummer van het Angel Dust album. Iets steviger dan Midlife Crisis is dit nummer mijn persoonlijk favoriete track.
Bob kan niet zingen en tóch is dit een mooi nummer. Zegt genoeg, lijkt me.
daarna:
Falco - Der Kommissar
Eigenlijk vind ik dit het allerleukste nummer van Falco. Volgens mij zijn eerste hit, nog voor hij met de Bollands ging werken (maar correct me if I'm wrong). Ook nog 'gewoon' in het Duits.
en daarna:
Simply Red - The Right Thing
Bij dit nummer moet ik nog steeds denken aan het seksuele voorlichting/anti-aids programma dat in de jaren 80 ooit door Veronica is uitgezonden. Tijdens één van de (vrij expliciete) voorbeeldscenes werd dit nummer gedraaid.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 17:15]
Een oude van Amorphis, uit de tijd dat ze nog deathmetal maakten.
Wat ze nu maken word meestal progressive metal genoemd..
Hoewel ik beide stijlen kan warderen vind ik Am Universum, de laatste cd 1 van de beste. De muziek zit erg goed in elkaar.
Toch wel een van de betere nummers van het nieuwe album van RHCP.
Vooral het stukje rond de 3 min 25 met "Everythin Goeoeos" is erg cool
Lekker nummer iifg
Sterk openingsnummer van In Flames' album Clayman. In flames is al jaren een van de meest toonaangevende Zweedse death metal formaties.
Er wordt natuurlijk altijd een beetje lacherig gedaan over de solo-carriere van Ringo (doe ik zelf ook), maar toch is dit een heel erg lekker nummer. Zijn grootste solo-hit, als ik me niet vergis.
Ik ken niet zoveel (lees: bijna niets) van Queensrÿche maar 't klinkt wel goed! mental note: meer van luisteren
een liedje zonder tekst
Ik scheen deze toevallig op mp3 te hebben en toevalligerwijs kwam die weer voorbij vandaag. Sprookjes metaal van Neerlandse bodem. Ach en slecht is het niet.
Ook een oud house nummer uit ongeveer 1992
Anyway, ik luister nu naar 'Histoire de Melody Nelson' van Serge Gainsbourg (1971). Mijn Frans ontstijgt amper brugklasnivo, maar volgens de omschrijving gaat deze plaat over de relatie tussen een man van middelbare leeftijd en een jong meisje, dat aan het einde van de plaat tragisch omkomt als haar vliegtuig neerstort in de jungle. Ik versta er nauwelijks iets van, maar Serge klinkt op deze plaat als een man die je nooit en te nimmer in de buurt van je dochters zou moeten laten komen.. 'Lolita' op de plaat gezet, dus.
De muziek is in ieder geval erg goed, een soort slome jaren 70 soul/funk-achtige begeleiding met diepe bas en af en toe een orkest dat de gaten opvult. De arrangementen zijn vrij minimalistisch, maar het klinkt allemaal erg donker en duister. Een dikke aanrader, wat mij betreft dus.
Een lekker Presley-nummer, met een goeie 'drijvende' beat. Eén van mijn favorieten. En vroeger verstond ik het nooit, maar hij zingt 'hip shakin' King Creole'.
Drs. P - De Dodenrit
Geniaal Drs. P nummer! Is, ook hier op het forum, al veel over gezegd. Mocht je het niet kennen, dan ben je bij deze verplicht het een keer te beluisteren.
Ja, Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 17:28]
Meer Zweedse death metal, dit is het openingsnummer van de opvolger van Edge of sanity's klassieke album Crimson.
Een regelrechte klassieker. Dit nummer komt van Pantera's eerste album Cowboys from hell.
Duitse punkrock band zoals al eens in dit topic gezegd was. Gewoon mooi nummer.
Titelnummer van een van meest baanbrekende europese metalbums. Wederom uit Zweden.
Deze band van in de categorie, 'goede muziek, maar doorbreken in Nederland ho maar!'.. Our Lady Peace is een soort van simpelere variant van The Smashing Pumpkins, iets meer pop, iets eenvoudiger, maar het doet geenzins af aan de kwaliteit. 'Life' is een van de vele nummers wat het goed zou doen in combinatie met vervoer, maar is ook thuis erg goed te belsuietren. Lekker refreintje, niet te kort niet te ingewikkeld. Geef deze band eens de kan zou ik zeggen!
metal, beetje in de stijl van machine head, van nederlandschen bodem
[office chat]
Eén van de jongens van The Doves, Martin Roman Rebelski (what's in a name) heeft een solo plaatje gemaakt. Ik heb nu de promo in m'n stereo en het is een beetje moeilijk uit te leggen , Heel relaxed en rustig (een beetje zero 7 achtig) en het grijpt je op een of andere manier zo goed, dat je je er op moet concentreren. Als ie straks uit is maar eens luisteren
De site is nog niet klaar, maar hier kan je straks wat meer over hem vinden.
[/office chat]
Uhm, 1e nummer dat ik van ze ken eigenlijk. Lekker nummer, vrij hard refrein.
Bijzonder aanstekelijk vrolijk liedje van het 'huiscombo' van de show van Ischa Meier.
daarna:
Goodbye - Paul McCartney (demo)
Demo die hij ooit maakte van het nummer dat hij voor Mary Hopkin had geschreven. Hopkin werd min of meer ontdekt door McCartney (na een tip van model Twiggy) en hij produceerde ook haar eerste en bekendste nummer, Those Were The Days (dat zijn eigen Hey Jude in de UK van de eerste plaats verdreef).
Door het uitbrengen van de Anthology-serie werden de meeste van mijn Beatles bootlegs achterhaald, maar dit nummer is naar mijn weten nooit officieel uitgebracht. Hij zingt en begeleidt zichzelf op acoustische gitaar. Het klinkt heel 'breekbaar' en éigenlijk is het mooier dan de versie van Hopkin, die daarnaast ineens heel bombastisch klinkt. Grappig detail is dat hij, omdat het nummer geschreven is voor een vrouw, zingt over 'him' en 'his'.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 18:26]
gewoon lekker vrolijk nummer
een heerlijk uk hardhouse nummer van het platenlabel nukleuz
goeie beat kippevelmomentje erin en daarna weer lekker door stampe
Ik denk voor velen een minder bekend Beatlesnummer. Lennon werd voor dit nummer geinspireerd door een commercial voor Kellog's Cornflakes. En op één of andere manier kun je dat er aan horen.
Van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band en die CD/LP moet je eigenlijk altijd in één keer horen. En dat ben ik nu dus ook aan het doen. Hierna nog de reprise van de titelsong en A Day In The Life. Én natuurlijk dat 'hondenliedje' en de uitloopgroef.
Ik ben altijd in voor iets nieuws, en ik kende hem nog niet. Moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben, maar als ik zo eens zie wat zijn invloeden zijn dan vind ik het ook niet zo gek dat ik onder de indruk ben van deze artiest...
Similar Artists: Dinosaur Jr. Hayden Marcy Playground Howe Gelb Grant Lee Buffalo Uncle Tupelo Blind Melon Mike Johnson Pete Droge Jerry Cantrell Eddie Vedder Steven Jesse Bernstein Mark Arm Days of the New Mad Season Kurt Cobain Chris Cornell J Mascis The Afghan Whigs American Music Club Mark Eitzel
Roots and Influences: Tom Waits Neil Young Jeffrey Lee Pierce Huddie Ledbetter Jim Morrison
Gewoon een gezellig nummertje, met af een toe grappige tekst. Vroeger had ik dit nummer op een bandje en dat was toch een andere versie dan die ik nu bezit. Daarin zong hij namelijk 'waar een diploma geen zin heeft en de Koning geen kind heeft' en in die ik nu heb zingt hij 'waar een diploma geen zin heeft en de Koning ook al niet'. Ik meen ook dat die oude wat steviger klonk. Maar misschien was het wel een live-uitvoering... Het is al zo lang geleden dat ik het gehoord heb en het bandje is reeds lang geleden ter ziele gegaan.
[edit]toevoeging[/edit]
daarna:
Tracey Ullman - Breakaway
Ranja's idool.
Heel vrolijk en uptempo, maar als je om de een of andere reden al de zenuwen hebt, is het geen aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 19:52]
Oftewel de nieuwste cd.
Erg mooie, dromerige cd. Ik ben niet zo heel bekend met het repertoire van meneer Boeijen, met uitzondering van De Ballade van de dromedaris (prachtplaat!) en zijn grootste hits.
Maar dit album is een heel goed, consistent album. Wat ik ook wel een verademing vindt bij Frank Boeijen is dat hij geen rijmende teksten schrijft. Er is niets mis met rijmende teksten, maar ik vraag me altijd af waarom vrijwel elke Nederlandse band dat moet doen.
Hoogtepunten van de cd:
De liefde gaat
Geen gevaar
Taal van de tijd
Tijd
Pessoa: wanneer de lente komt (de tekst is een vertaling van een oorspronkelijk spaans(?) gedicht.
3 November zal ik in ieder geval bij het concert zijn in de Melkweg.
Ik vind dit een heel erg mooi lied. Ik heb weliswaar helemaal geen verstand van muziek (ook nog toondoof geloof ik, tenminste als ik mijn middelbare school lerares muziek mag geloven. Overigens heb ik slechts een paar jaar muziek les gehad.... toen moest ik helaas stoppen. De dokter zei dat het niet goed voor mijn gehoor was om zoveel met muziek bezig te zijn) maar dat mag de pret niet drukken. Telkens als ik naar dit liedje luister, komt bij mij hetzelfde gevoel naar boven, en uiteindelijk is het toch je gevoel dat bepaald of je een liedje mooi vind of niet. Het gevoel dat je krijgt bij een liedje is natuurlijk erg persoonlijk. Eigenlijk is het gevoel dat ik krijg bij het horen van bovenstaand liedje dan ook niet in een of twee woorden te vatten, daarom denk ik, dat ik het maar bij deze korte inleiding laat en zou een ieder, die deze review leest, van harte willen aanbevelen om toch vooral dit lied te luisteren. Eigenlijk is het een mix van rap/soul/boogy/kwister/gnoom maar dan wel op een erg lounge/rock/tripdrop wijze.
Na een eigentijdse analyse van het lied heb ik natuurlijk naarstig gezocht, maar heb er nog geen gevonden. Ik sta dan ook open voor zinvol commentaar. Met name de diepere betekenis van de eerste vier coupletten vind ik nogal diep (dat is natuurlijk een waarheid als een koe) En dan heb ik het nog niet eens over het refrein gehad. (want daar zijn gewoon geen woorden voor te verzinnen).
Kortom deze review zal hopelijk leiden tot meer van dit soort beschouwlijke betogen m.b.t. liedjes. Het zal dit topic ten goede komen, denk ik!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Calypso op 04-10-2002 20:46]
Op vakantie geweest en toen vaak herinnert aan hen (ze kwamen 'to town'). Daarom dit jeugdsentiment nummer er maar weer eens bij gezocht. Een aantal keer zien optreden. Zanger stond altijd vrij spastich (beetje Joe Cocker-achtig) te doen. Geloof dat Cordelia personage is uit stuk van Shakespeare.
Tan meldde Mark Lanegan te draaien. Daarom dit nummer erbij gezocht. Mark Lanegan is de zanger van deze band. Destijds zat het volgens mij ook in de soundtrack van Singles, de film over Grunge-tijdperk (legt oma nog wel eens uit wat dat is...)
Maar luister de hele "ultimate collection" eigenlijk vanwege de grote varatie tussen zijn nummers. we kennen de meeste nummer wel, maar ehbben niet in de gaten dat ze origineel van hem zijn. Zoals The Pianoman, Leningrad, Uptown girl, Goodnight Saigon, New York state of mind, etc. Beetje oudere muziek, maar nog lang niet weggeroest.
Barbra zingt hier een vrij langzame versie van het nummer, maar mij doet dit nummer altijd denken aan een spannende tv-serie die ooit (ik gok eerste helft jaren 80) op tv was. Ging over een groep mensen die gingen duiken naar een passagierschip dat al jaren geleden gezonken was (a la Titanic). Echter, op het moment dat één van de duikers via een patrijspoort naar binnen probeert te turen, verschijnt er ineens een gezicht voor het raam. Blijkt dat de overlevenden al al die jaren onder water leven en het orkest speelt nog steeds hetzelfde deuntje namelijk - je raadt het al - Happy Days Are Here Again.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 20:42]
Blijft een vrolijk nummer. Toch eens de tekst erbij gaan zoeken, want nu gaat het een beetje fonetisch allemaal.
C'est l'histoire d'une trêve
Que j'avais demandée
C'est l'histoire d'un soleil
Que l'avais espéré
C'est l'histoire d'un amour
Que je croyais vivant
C'est l'histoire d'un beau jour
Que moi petit enfant
Je voulais être heureux
Pour toutes la planète
Je voulais, j'espérais
Que la paix règne en maître
En ce soir de Noël
Mais tout a continué
Mais tout a continué
Mais tout a continué
{Refrain x2}
Non, non, rien a changé
Tout, tout a continué
Hé ! Hé ! Hé ! Hé !
Et pourtant bien des gens
Ont chanté avec nous
Et pourtant bien des gens
Se sont mis à genoux
Pour prier oui pour prier
Mais j'ai vu tous les jours
A la télévision
Même le soir de Noël
Des fusils, des canons
J'ai pleuré, oui j'ai pleuré
J'ai pleuré, oui j'ai pleuré
Qui pourra m'expliquer que ...
Moi je pense à l'enfant
Entouré de soldats
Moi je pense à l'enfant
Qui demande pourquoi
Tout le temps, oui tout le temps {x2}
Moi je pense à tout ça
Mais je ne devrais pas
Toutes ces choses-là
Ne me regardent pas
Et pourtant, oui et pourtant
Et pourtant, je chante, je chante ...
Mooie cover van het oude Smiths nummer, lekker nasaal door Brian gezongen.
quote:Ik vond het altijd wel een hrappig vrolijk nummer, maar heb het eigenlijk te vaak gehoord. elke keer als ze het ergens draaien heb ik zo'n "nu ff niet" gevoel. Maar het blijft wel origineel.
Op vrijdag 4 oktober 2002 20:40 schreef Miss het volgende:
Les Poppys - Non, non, rien a changéBlijft een vrolijk nummer. Toch eens de tekst erbij gaan zoeken, want nu gaat het een beetje fonetisch allemaal.
Lekker oud nummer!!
Lekker instrumentaal nummer, beste van DiV wat ik gedownd heb. Klinkt beetje als Placebo
Geïnspireerd door dolle_hond. Heb ze vorig jaar op Lowlands gezien en vond ze toen met z'n 3-en toch aardig veel lekkere herrie schoppen.
Alleen op de special edition van Paradize, dus ik moest hem downen, want niet te krijgen hier. Maar geweldig typisch rustig Indo nummer. Veel piano en Nicolas.
Mooi ruig en zwaar nummer. Het betekend iets voor mij omdat m'n vriendin me dit nummer aanraadde.
quote:beluistert
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd.
Tori Amos - Angie
Wat een prachtige cover van dit overbekende Rolling Stones nummer, zeg. Alleen door haarzelf begeleid op de piano en werkelijk prachtig gezongen. Mooier dan Jagger, wat mij betreft. Gebeurt wel vaker dat je een (mooi) nummer hoort en denkt dat iemand anders het (nog) mooier zou kunnen zingen.
Een briljant nummer in mijn ogen Lekker om ff met je gedachten bij weg te glijden.
[Dit bericht is gewijzigd door amnesiac op 04-10-2002 21:46]
Heerlijk nummer, word er gelijk vrolijk van. En prima om in de mood te komen om straks te gaan stappen.
Tot vandaag wist ik niet dat deze muziek als electro werd omschreven en soms zelfs omschreven staat als gothic! Hoe het klinkt? Een vrouw met een intrigerende stem die je een somber toekomstbeeld voorschotelt, maar je toch vertelt voor jezelf op te komen op een soort electrobeat dus verrrrry nice
quote:Wow, die heb ik ook ooit gekocht. Met boek er bij. Best gaaf.
Op vrijdag 4 oktober 2002 21:40 schreef menjo het volgende:
Ik luister nu de dubbel LP van The War of the Worlds, vandaag 2ehands op de kop getikt. Ondertussen ben ik aanbeland bij kant 4 (na een cliffhanger aan het eind van kant 3), waar de resistance zich een het organiseren is.
Nathaniel, Nathaniel
quote:Anne Clark was begin/midden jaren 80 erg in. Is inderdaad sterk.
Op vrijdag 4 oktober 2002 21:45 schreef SEMTEX het volgende:
Anne Clark - Our darkness.Tot vandaag wist ik niet dat deze muziek als electro werd omschreven en soms zelfs omschreven staat als gothic! Hoe het klinkt? Een vrouw met een intrigerende stem die je een somber toekomstbeeld voorschotelt, maar je toch vertelt voor jezelf op te komen op een soort electrobeat dus
verrrrry nice
2e track van het debuutalbum (Incunabula) van één van de grondleggers van IDM. Deze afkorting staat voor Intelligent Dance Music, een invloedrijke electronische stroming waarin naast Aphex Twin de heren van Autechre beeldbepalend zijn geweest.
quote:Yep, geniaal nummer op een geniale cd.
Op vrijdag 4 oktober 2002 21:53 schreef -Dalai- het volgende:
Autechre - Bike2e track van het debuutalbum (Incunabula) van één van de grondleggers van IDM. Deze afkorting staat voor Intelligent Dance Music, een invloedrijke electronische stroming waarin naast Aphex Twin de heren van Autechre beeldbepalend zijn geweest.
Wel een leuk nummer, nog leuker omhet te zien met die mooie gezichten zo. Verder zit er niets speciaals aan.
Is ouderwetse (new) wave. Typische jaren 80-geluid, omdat ze volgens mij ook alleen maar muziek in die periode hebben gemaakt. Zangeres lijkt qua stem enorm op Vanity, maar qua uiterlijk niet en daarom heeft de band ws nooit echt enorme bekendheid gekregen.
Indrukwekkende muziek uit een indrukwekkende film.
Laurent garnier - Acid eiffel
Garnier is sinds jaar en dag van grote invloed op het europese electronische spectrum en dan vooral de techno. Dit is een van zijn bekendste nummers, ondertussen overigens al weer een paar jaartjes oud.
Tja, tekstueel niet zo veelzijdig en het nummer stelt misschien niet veel voor, maar het is wel verdomde aanstekelijk! Krijg spontaan zin om te gaan breakdancen.
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Tis Iron Maiden...dat zegt wel genoeg dacht ik zo.
net gekocht, voor het eerst aan het luisteren, en wat een super nummer. Heerlijke atmosfeer, lekkere opbouw.
Een grote danshit uit vervlogen tijden. Dit is de meest bekende uitvoering, een remix van dansgoeroe 'Master' Alex Reece.
De live-versie van dit nummer KNETTERT werkelijk uit je boxen! Sneller, swingender en spetterender dan de studioversie, die op zich ook al niet verkeerd is.
Errug mooi nummer van Genesis, zit zo mooi in elkaar en ik vraag me nog steeds af hoe je zo iets kan maken/schrijven.
quote:Ken hem van "the man with the red face"
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:14 schreef -Dalai- het volgende:
pakkard ook niet...Laurent garnier - Acid eiffel
Garnier is sinds jaar en dag van grote invloed op het europese electronische spectrum en dan vooral de techno. Dit is een van zijn bekendste nummers, ondertussen overigens al weer een paar jaartjes oud.
Misschien tegen de regels, maar ik kan niet veel meer over dit nummer zeggen behalve dat ik het geweldig vind! Kende het nummer eigenlijk al jaren, voordat ik er achter kwam dat het Joni Mitchel was. En dat terwijl het toch wel herkenbaar is.
daarna:
Eddie Cochran - Twenty Flight Rock
Eén van de oude rockers uit de vijftiger jaren, maar misschien niet erg bekend. Hij kwam ook al op vrij jonge leeftijd om het leven (auto-ongeluk, dacht ik).
Dit nummer is in Beatleshistorie beroemd, omdat het het nummer is waarmee Paul McCartney 'auditie' deed bij The Quarry Men, de groep van John Lennon. Lennon was zeer onder de indruk dat McCartney alle accoorden kon spelen én de hele tekst kende.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 22:52]
Van de Pulp Fiction Soundtrack. Die hele Cd staat vol met dit soort nummers. Erg cool. Deze is heel relaxed....
Ik vond dit al sinds vroeger een geweldige musical. Dit nummer wordt fantatisch gezongen door Judas. Een van de beste nummers van JSC.
De zomer springt dan uit mijn boxen.
Grappige tekst en heerlijke droge percussie op de achtergrond.
Broer en zus samen in de band (beide zingen)
Italiaans discohitje uit eind jaren 70. Ik zie het clipje van Toppop nog op mijn netvlies. Elke keer als ze het refrein zong (skopje mie skopje, of zo), maakte ze een hele rare, intrigerende beweging met haar lichaam. En dat probeerde je natuurlijk na te doen. En nu nog steeds zing ik het fonetisch mee. Werkelijk geen idee waar het over gaat.
en nu:
Kirsty MacColl - There's a guy works down the chip shop swears he's Elvis
Nog een favoriet van ranja! Geweldig nummer mét de geweldige regels:
There's a guy works down the chip shop swears he's Elvis
Just like you swore to me that you'd be true
There's a guy works down the chip shop swears he's Elvis
But he's a liar and I'm not sure about you
Dit schijnt het "origineel" te zijn van Beach Boys - Surfin' USA. Het klopt best wel heel erg. Chuck Berry staat ook bij de credits voor Surfin' USA. vandaar...
Coverversie van Guns en Roses. Puike country variant
Een keertje wat anders van deze man, dan "Who is he (and what is he to you)" en "Ain't no sunshine". Deze man heeft imo een geweldige stem en er heerst een lekkere flow in dit nummertje. Dit is bovendien niet geheel onverdienstelijk gecoverd door Mick Jagger samen met Lenny Kravitz.
Dit nummer ken ik eigenlijk van live-optredens in Ierse pubs. En daar is dat downloaden dan weer handig voor, want alhoewel ik meerdere cd's met Ierse traditionals e.d. heb, kon ik dit nummer nooit te pakken krijgen. En zo zijn er wel meer. Het nummer gaat over de 'troubles', maar dat de 'northmen' en de 'southmen' de zelfde weg op gaan. (zoiets)
Ik leerde dat nummer pas kennen en waarderen door de film Billy Elliot, het staat nl. op die soundtrack Het is een vrlijk, zonnig, ska-achtig nummer uit de jaren 80. Het ademt 'n engelse sfeer uit. (de hele Billy Elliot-OST is trouwens erg goed!)
Titel te pakken gekregen door ons onvolprezen 'Ik zoek een nummer'-topic. Zweedse versie van 'Op een mooie Pinksterdag'.
Waarom een Zweeds nummer, zul je je misschien afvragen... Nou, gewoon omdat ik een rare tic heb en dat Skandinavisch grappig vind klinken.
Ierse traditional. Gebroeders Grimm hebben ooit een Nederlandse versie uitgebracht. Hiermee heb ik op de lagere school met carnaval de playbackwedstrijd gewonnen...Ammenooitneenooitmeer...
klapklapklapklap...
Rockversie van mijn favoriete Buddy Holly-nummer. Ik kende deze eigenlijk veel eerder dan het origineel en was verbaasd te horen dat het van Holly was. En dat is nog wel met meer van zijn nummers gebeurd.
[edit]een s vergeten[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 23:35]
quote:Bij deze band denk ik meteen aan de live versie van can't find my way home. Moet ik bijna van janken van dat nummer. Zo even opzoeken
Op vrijdag 4 oktober 2002 23:29 schreef Jane het volgende:
Blind Faith - Well All RightRockversie van mijn favoriete Buddy Holly-nummer. Ik kende deze eigenlijk veel eerder dan het origineel en was verbaasd te horen dat het van Holly was. En dat is nog wel met meer van zijn nummer gebeurd.
Net ruzie gehad met een chick.................
Again
Under this tree of pain
Where we carved our names
Forever to remain
This pain
No one can understand
You know we can't pretend
That everything's ok
Bleeding...Screaming
I touch your grave
I kiss your face
This pain is more than I can take
I punch your grave
I call your name
This pain is more than I can take
Again
I find myself again
Under the tree of pain
Where we carved our names
[Dit bericht is gewijzigd door goliath_77 op 04-10-2002 23:36]
Het 2e nummer van Anne Clarke wat ik geniaal vind. Klinkt weer net zo misantropisch en er zit een lekkere beat onder. Poetisch nihilisme.
Typische van-dik-hout-zaagt-men-planken rock van Status Quo. Gewoon lekker ongecompliceerd.
Met dit nummer begon ooit Live Aid, het beroemde concert voor Afrika georganiseerd door Bob Geldof. Heel toepasselijk!
quote:En die send ie dan via msn door aan mij..
Op vrijdag 4 oktober 2002 23:33 schreef goliath_77 het volgende:
Tree of pain, Soulfly
Hoewel mijn favoriet Billie Jean is, vind ik dit ook wel een erg sterk nummer. Lekker disco!
Dat is nou echt een nummer wat de chez zou moeten luisteren............................
Een beetje vreemd, maar wel lekker! Ze hadden wel een heeeeel eng bandlid. Zal es kijken of ik er een fotootje van te pakken kan krijgen.
[edit]
Zie hier, de meneer rechts op de foto's...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-10-2002 23:51]
Geen R&B liefhebber, maar deze vind ik wel errug lekker. Goed geproduceerd. Was volgens mij uit toen zij overleed (vliegtuigongeluk). Daarna is er nog een nummer uitgebracht waarvan de clip was opgenomen vlak voor dat ongeluk, maar dat was een flutnummer. Dit had haar afscheidsnummer moeten zijn.
Porter Ricks - Nautical Zone (track 08)
Deep techno uitgebracht op Chain Reaction 1996 als eerste in de CD reeks. Een productie van twee duitse producers (Andy Mellwig & Thomas Köner).
Komt van een plaat die ie heeft geschreven over overleden vrienden en werd gedraaid op de begrafenis van een vriend van me . Luister zelden naar teksten, maar dit is een mooie...
quote:Dus dan krijg je dat zo weer **send send** over msn...
Op vrijdag 4 oktober 2002 23:46 schreef goliath_77 het volgende:
Crowbar - Existence is PunishmentDat is nou echt een nummer wat de chez zou moeten luisteren............................
Jongens, allemaal prettige Kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Zo, en nu is het tijd om naar bed te gaan, geloof ik. Weet ook niet hoe dit nummer er ineens tussendoor komt zeilen. Welterusten!
niet boos worden, Seborik & Co.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 05-10-2002 00:07]
Een keertje getipt hier op fok. Lieflijk nummer met fraai trompetje. Rustgvend zo voor het slapen gaan
Cover van de Beatles, en heel aardig gedaan ook nog. Harder ook. Alleen het laatste stuk is in de Beatles versie duidelijk beter (met dat mooie achtergrondkoortje, 'bang bang shoot shoot' dat in deze versie nogal op de achtergrond zit).
Prachtig nummer imho. Misschien wel af en toe net iets teveel Coldplay of Radiohead, maar ik stoor me er niet aan.
Volgens mij door Jane aangeraden. Erg mooi nummer. Dit wordt ook mijn laatste voor vanavond.
Een soort witte LP op zijn eigen label van Mad Dogs & Englishmen optredens.
He scored his first songwriting hit with Joe Cocker's reading of "Delta Lady," and in 1970, upon founding his own Shelter Records imprint, he also organized Cocker's legendary Mad Dogs and Englishmen tour.
quote:Dat nummer was grappig.
Op vrijdag 4 oktober 2002 23:47 schreef Jane het volgende:
The Sparks - This Town Ain't Big Enough For the Both of UsEen beetje vreemd, maar wel lekker! Ze hadden wel een heeeeel eng bandlid.
![]()
Euhm, in het rechterkanaal zit een gitaar, elektrisch, en in het linkerkanaal ook. Verder is er nog een basgitaar, een drumstel en een zanger.
And it ROCKS! YEAH!
In mijn ogen één van de beste nummers van Radiohead's eerste cd
Een lekker nummer om zelf mee te zingen of om je gedachten los te laten.
Euhm, nou dit is dus zgn. 'reggae' en de meeste mensen roken daar dan een stickie bij. Maar goed, zo gaat het ook.
Q: Wat is er mooier dan een mooie vrouw die -met alleen een badhandoek om haar heupen- op een reggae plaatje danst?
A: Nada!
En omdat we tegenwoordig zuinig moeten zijn met de webspace, stop ik het volgende plaatje er maar even als 'edit' bij:
Stevie Wonder - I Love Every Little Thing About You (Baby)
Sorry, volgende keer meer uitleg, over wie er zoal op mee spelen en waar het nummertje over gaat, want ik moet nu ineens dringend terug naar bed...
[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 05-10-2002 10:21]
Pas ontdekt deze groep, op een zomeravondconcert in de muzetuin in Tilburg. Is een geimporteerde Ier die met een stel Nederlandse topmuzikanten een band heeft geformeerd. Hij speelt een mengeling van traditioneel iers en acoustische rock, heel verrassend.
Het nummer Happy begint rustig met een gitaarintro waardoorheen wat dissonante jank strijkjes van de Fiddle. Het bouwt heel langzaam op, via geweldige modulaties van melacholisch naar daadwerkelijk 'Happy'. Er zit een geweldige fiddle solo in en het einde is erg grappig, er komt een break en men gaat effe a capella verder, je denkt dat het afgelopen is maar nee hoor, er komt nog een lekkere opzwepende finale, helemaal als je de live uitvoering beluistert, dan krijgen ze er geen genoeg van. De titel doet het liedje eer aan, ik word er elke keer helemaal happy van
Op het gevaar af dat het schrijven van dit commentaar langer duurt dan het hele nummer waag ik een poging.
Bracket staat voor ongecompliceerde punk rock. Het klinkt lekker (voooral in een auto). De teksten vind ik een combi van schlemielig en sarcastisch. Inderdaad is het nummer nu al afgelopen.
Daarom de volgende: "Parade"ook nog maar beschreven.
Dit nummer is wat rechttoe rechtaan (lees vrij saai). Eigenlijk wachtik op het nummertje 'No brainer' dat zometeen gaat beginnen....
No Brainer
Een lekker nummertje voor een goed begin van de dag.
quote:ow okay ik dacht net al waar is mijn post gebleven ennuh wat schrijft iedereen lang.
Op zaterdag 5 oktober 2002 11:46 schreef Seborik het volgende:
Hey Riann, er staat een eerste post in dit topic, ik blijf niet bezig je posts te verwijderen hoor.
SORRY
What can I say? Ik ben down....
Maar das beter een post voor: Hoe voel je je nu? Deel 18
On topic info: Crossover hiphop/RnB
Ja Rule die denkt beter te moeten zingen dan rappen..
En een hele goede Mary J.. Die vink zowiezo diva..
Rainy Dayz...
Ben Folds bewijst dat je ook met piano ipv gitaar extreem mooie popliedjes kan maken.
Ook zijn vorige band Ben Folds Five is zeer aan te raden.
Begint met een cursus Engels voor beginners om vervolgens lekker funky door te gaan Duurt 8 minuten
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 19:46 schreef Jane het volgende:
Tracey Ullman - BreakawayRanja's idool.
![]()
![]()
quote:Goed bezig! En helemaal juist qua idool zijn.
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:59 schreef Jane het volgende:
Kirsty MacColl - There's a guy works down the chip shop swears he's ElvisNog een favoriet van ranja!
![]()
Heerlijke bouncy hiphop..
Met een gitaar loopje en zo'n atcq - scenario achtige roffelbeat..
Nederlandse jaren '60 band.
Venus is later gecovered door Bananarama.
En daarna:
Shocking Blue - Love Buzz
Love Buzz is door Nirvana gecoverd op hun 1e cd, Bleach. Het origineel heeft wat indiase invloeden.
een van de weinige rustige songs van het nieuwste album Dying For The World. Mooie opbouw, mooi nummer eigenlijk wel.
13 minuten durende southern rock instrumental met jazz invloeden. Heel relaxed nummer. De solo's worden nergens overheersend of irritant. Luister vooral naar de manier waarop de muzikanten samenspelen.
Live at the Fillmore East is de laatste plaat van Douane Allman die ook op Layla and other assorted lovesongs van Clapton heeft meegespeeld en een live rock album met een erg relaxte sfeer. Het beste album binnen de southern rock imo.
Niet echt een nieuw nummer maar nog steeds er goed
Txt spreekt me wel aan, als je het leest zie je dat het over het over religie gaat, ik vermoed het Christendom
Albumtrack van de russische dames. Wat minder bombastisch dan de single, maar wel goed gezongen. Ik weet niet precies wie wat zingt (hoog=kort zwart haar en laag=lang krulhaar?), maar de hoge stem komt als 2e stem best goed uit, beter denk ik dan wanneer ze 1e stem zingt.
Geen cover van een van de vele bekende nummers met dezelfde titel.
gevolgd door:
Tatu - How soon is now? (mp3)
Dit is dus wel een cover, van The smiths (ook als cover bekend van Charmed en The craft). Hier hoor je de hoge stem wel heel erg op de voorgrond, dat kost toch even wat tijd om te wennen. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die dit niks vinden, maar na een keer of 3 luisteren vind ik 'm toch wel erg goed.
1 van LP's beste nummers, goed gezongen, prachtige tekst alleen jammer dat ie zo gruwelijk is uitgemolken.
Toch 1 van mooiste synthi bands van de jaren tachtig, met ook een echte bas erbij.
-edit-
De nieuwe cd van Soft Cell (wie kent ze niet?)
Uitleg lijkt me overbodig
Kwaliteitsrock van Nederlandse bodem. De Tilburgse band Green Lizard overtuigt met deze melodieuze track van hun album Identity.
quote:Nog ééntje dan maar.
Op zaterdag 5 oktober 2002 12:28 schreef ranja het volgende:
Goed bezig!
Tracey Ullman - They Don't Know
Geschreven dus door de onvolprezen en veel te vroeg overleden (cliche, maar wel waar) Kirsty MacColl. Destijds trok dit nummer vooral mijn aandacht door het clipje, met helemaal aan het eind een cameo appearance van Paul McCartney. Waarschijnlijk als een soort 'tegenprestatie' omdat Tracey rond die tijd in zijn film 'Give My Regards To Broad Street' speelde.
Erg mooi nummer van Tool. Niet echt wat je van Tool verwacht maar wel zwaar en slepend.
Prachtige IDM/downtempo track van het fantastische album 'Far away trains passing by'.
Een skapunk cover van het Duran Duran nummer. Aan het eind nog een stukje jaren 80 metal met een verwijzing naar Ronnie James Dio: "His name is Dio/Ronnie James Dio".
Dit is echt van die moeilijke piep-knars muziek waar een normaal mens meteen van in de gordijnen vliegt. Ik vind het zelf wel erg goed, het klinkt als een soort kamermuziek gecomponeerd voor een rockband met blazers, afgewisseld met af en toe een snerpende gitaarsolo of een stukje free-jazz. En ze houden ook niet zo van vierkwartsmaten, dus veel rare maatsoorten.
Het zal me door Madonna-fans misschien niet in dank worden afgenomen, maar dit is dus mijn favoriete nummer van haar. Uit 'Desperately Seeking Susan' (toch?). Ik zit ook gelijk weer mee te zingen. Live out your fantasy here with me...
In samenwerking met Kronos Quartet. Onheilspellende stukken muziek afgewisseld met stampende en moody techno en feestelijke congamuziek
Tja, je mag geloof ik ook niet meer publiekelijk toegeven dat je The Bee Gees niet slecht vind, maar jongens, dit is bijvoorbeeld toch een heel lekker nummer hoor. En zo hebben ze er nog veel meer gemaakt.
Deze is ook nog eens gecoverd door George Michael, die het origineel zowat gekopieerd had. Die van de Gibb's zelf blijft beter.
daarna:
Charlie Daniels Band - The Devil Went Down To Georgia
Dit is gewoon een ontzettend lekker nummer, met een bijna hysterische 'fiddle'. Moet gewoon heel hard gedraaid worden.
quote:Ja, dat weet ik nog, maar was dat niet onder een andere naam dan George Michael?
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:54 schreef Jane het volgende:
Deze is ook nog eens gecoverd door George Michael, die het origineel zowat gekopieerd had. Die van de Gibb's zelf blijft beter.
quote:Geen idee...
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:57 schreef Zander het volgende:[..]
Ja, dat weet ik nog, maar was dat niet onder een andere naam dan George Michael?
quote:
If one rumour was talked about back in 1987 then it has to be this one: Does George Michael sing on that Boogie Box High single? Well, the answer of course is yes and the song was a hit no matter whether people knew it or not.
quote:Dat jij dat kent!
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:54 schreef Jane het volgende:
Charlie Daniels Band - The Devil Went Down To GeorgiaDit is gewoon een ontzettend lekker nummer, met een bijna hysterische 'fiddle'. Moet gewoon heel hard gedraaid worden.
Mooi nummer.
Me: Stevie Wonder - You Met Your Match
Voor iedereen die denkt dat Stevie Wonder voor "Music of My Mind" gewoon een of ander sukkeltje was, check this! Geweldig gezongen ook.
Nas, crew-member van "the Firm" ...
Op dit nummer ( met heerlijke beat ) rappen naast zijn crew: the Firm (Cormega, Foxy Brown, Nature)
in deze versie ook de crew NTM mee! NTM is een Franse hiphop crew..
weet ik niet veel over, maar Franse rap is wel vet!
EDIT: wel suf om steeds een uitleg bij je nummers te moeten geven..
mist de oude stijl.....
quote:een madonna fan zou elk nummer van haar gaaf moeten vinden!
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:47 schreef Jane het volgende:
Madonna - Into The GrooveHet zal me door Madonna-fans misschien niet in dank worden afgenomen, maar dit is dus mijn favoriete nummer van haar.
Sonic adventure project - Forty two
Organische ambient/world plaat, komt eigenlijk op zondag het beste tot zijn recht
Ik vind de donkere, sombere toon van de muziek van E&TB prachtig en de stem van Ian McCulloch past er heel goed bij, al is het eigenlijk geen geweldige zanger. In Nederland hebben ze volgens mij nooit echt hits gehad, of alleen hele kleine, maar doordat ik me destijds erg interesseerde in de Britse muziekscene waren ze voor mij niet onbekend. Ik weet nog dat ik een keer of 3 a 4 terug moest naar de platenzaak voordat ze de single van Seven Seas in huis hadden. Maar dit nummer is uit hun repertoire toch wel mijn favoriet.
quote:Pardon!!!??
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:10 schreef Nuoro het volgende:Dat jij dat kent!
Prachtig ambient/world nummer, de ideale begeleiding voor een druilerige zaterdag.
Plaat opzetten, naar buiten kijken en jezelf lekker weemoedig voelen
quote:Vind ik niet, een fan hoeft niet helemaal idolaat te zijn van elk nummer en zal ook zo z'n favorieten er tussen hebben zitten. Fan zijn betekent niet dat je echt al het werkt slikt van het artiest, je zult er ook weleens wat op aan te merken hebben, zo lijkt me.
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:13 schreef -Dalai- het volgende:[..]
een madonna fan zou elk nummer van haar gaaf moeten vinden!
Het album Ambeon - Fate of Dreamer
Project van Arjen Anthony Lucassen uit 2001. Het zijn nummers die gebasseerd zijn op de nummers van Ayreon een ander project van Lucassen.
De zang wordt verzorgd door Astrid van der Veen.
De belangrijkste vertegenwoordigers van de mambo Perez Prado
Damasco Perez Prado werd geboren op 11 december 1916 in Mantanzas, Cuba, en stierf op 14 september 1989 in Mexico City, Mexico
Prado speelde orgel en piano in filmzalen en clubs voor hij in 1942 arrangementen begon te maken voor plaatselijke mambo-groepjes. In 1948 richtte hij een eigen groep op in Mexico, toen de Mambo beat erg populair begon te worden. Prado was in Latijns-Amerika de "El rey del mambo" met zijn schroeiende koper en opzwepende percussie, uitgediept in zijn opname van "Mambo Jambo" in 1950. Hij had enig bescheiden succes in de US tussen 1953 en 54 met zijn titelsong voor de Italiaanse film "Anne" , en met een Zuid-Afrikaans liedje, getiteld "Skokiaan".
Ja, wat zou er van Dimitri van Toren geworden zijn? Volgens mij is er na de jaren 70 weinig meer van hem vernomen. Mijn moeder had ('heeft' waarschijnlijk) een LP van deze Nederlandse zanger en daar stond ook dit nummer op. Het is vrolijk, snel, maar ook ietwat zenuwachtig. Doordat ik het vroeger vaak gehoord heb, kan ik het nog steeds bijna woordelijk meezingen en als je het nummer kent zul je weten dat dat een behoorlijke prestatie is.
Een heerlijk cd'tje voor dit regenachige, grijze weer. Romantisch, sfeervol, fragiele stem, easylistening/jazz; dat is Silje Nergaard.
In de categorie 'Ouder dan Oud', deze klassieker uit 'The Wizzard Of Oz'. Nee, niet die film met Michael Jackson, maar die hele ouwe uit 1939.
Een uitstekende bootleg van een optreden van de Mothers in Sydney, dit is een van zijn meest virtuoze line-ups met onder andere George Duke en Jean-Luc Ponty.
experimentele electronische muziek, vooral ritmisch erg interessant.
[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 05-10-2002 16:07]
Soort 2step met Victoria Beckham. Desondanks erg aanstekelijk.
On-topic : BWV 195. Een grootse cantate, geschreven voor een huwelijksplechtigheid. Hij bestaat uit twee woelige koorsecties, van elkaar gescheiden door, hoofdzakelijk, een majestueze aria voor bas. En fuck jongenssopranen.
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 16:01 schreef -Dalai- het volgende:
Squarepusher - Beep streetexperimentele electronische muziek, vooral ritmisch erg interessant.
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:21 schreef Jane het volgende:[..]
Pardon!!!??
Natuurlijk ken ik dat!Waar zie je me voor aan? Een kortzichtige Beatlesfan, of zo?
Tom Petty and the Heartbreakers - Even The Losers
A-me-ri-ca-na, lekker. En da's eigenlijk alles wat ik erover te zeggen heb.
Een van mijn favoriete IDM nummers, verschenen op het vermaarde verzamelalbum Artificial Intelligence II
Uit jeugdsentiment net gedownload. Typische sound.
Heerlijk rustig romantisch nummer
Duister, pulserend, zoekend. De drie woorden die als eerste in mij opkomen bij het luisteren van deze plaat. Electronische muziek met een 'edge'.
Everlast, oud member van "House of Pain" ( Jump Around etc).
Dit nummer afkomstig van zijn 2de solo-cd..
Meer de blues ingeslagen, maar altijd die hiphop-vibe in ere gehouden.
Het leuke aan dit nummer is de breakbeat aan het einde (danwel een hele milde, maar toch)..
Mooi nummer, feelings..
She'll forget about me.. babylon..
Gewoon een lekker nummer van Live. (Die overigens erg goede muziek maken, en ook live goed klinken!)
Ook zo'n lekker herfst-cdtje. Als je de Nits een keer live kan bewonderen, zeker aan te raden.
Lekker reggae nummer
Geniaal nummer, geniale tekst ook. Zouden ze standaard in R&P moeten plaatsen. Zou alle adviezen van mensen die minder van liefde weten dan een varken weet van bloemschikken compleet overbodig maken.
Maar goed, dat is mijn mening
klassieke doom metal erg rustgevend
Vrolijk novelty nummer uit de jaren 70. Zat een animatie clip bij waardoor het vrij hoog in de charts kwam. Stuk minder rockerig dan Deep Purple waar Roger Glover bassist bij is. Gezongen door Ronnie James Dio.
Symphometal gelegenheids-project uit '98
'supergroep' met o.a. Terry Bozzio, John Petrucci, James Murphy, Trent Gardner, Derek Sherinian
De band mag dan bekend zijn door hun jaren 80 trash pop zoals 'Take on me', dit nummer is pure new wave, en verdraaid goede new wave zelfs..
Prachtige cd van viertal uit New York. Heeft een behoorlijke dosis jaren 80 in zich. Beetje new wave. Gitaarpartijen hebben wel wat weg van Joy Division.
Volgens velen lijkt het ook wat op Echo and the bunnymen, maar daar ben ik niet echt mee bekend.
In ieder geval een aanrader deze cd.
quote:*gedownload heeft*
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:25 schreef -Wepeel2- het volgende:
Interpol - Turn on the bright lightsPrachtige cd van viertal uit New York. Heeft een behoorlijke dosis jaren 80 in zich. Beetje new wave. Gitaarpartijen hebben wel wat weg van Joy Division.
Volgens velen lijkt het ook wat op Echo and the bunnymen, maar daar ben ik niet echt mee bekend.In ieder geval een aanrader deze cd.
Klinkt soms wel een beetje als een kruising tussen punk en new wave.
Roland, Obstacle 2 en PDA zijn wel erg goed, misschien wel een cd die het kopen waard is.
Heerlijk feelgood nummertje van de CD: bringing down the horse. Hoorde het voor de eerste keer op VH1 radio, gelijk maar ff downed.
quote:Ik heb hem in ieder geval wel gekocht.
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:55 schreef Lamon het volgende:[..]
*gedownload heeft*
Klinkt soms wel een beetje als een kruising tussen punk en new wave.
Roland, Obstacle 2 en PDA zijn wel erg goed, misschien wel een cd die het kopen waard is.
Ik luister nu:
Requiem for a dream - Soundtrack (Clint mansell featuring Kronos Quartet).
Een nogal fragmentarische plaat. Los van de film komt de muziek niet altijd helemaal goed tot zijn recht. In de film vormt muziek en beeld echt een eenheid.
Dat neemt niet weg dat er toch een groot aantal mooie nummers opstaan. Met name het Winter gedeelte vind ik erg mooi. Dat vormt ook meer een geheel en is minder fragmentarisch.
The Blues Brothers, is een band die opgericht werd eind jaren 70, door Dan Aykroyd en John Belushi.
Meer als grap dan serieus maakten ze de film.
Hun outfit kwam door inspiratie van een album cover van John Lee Hooker en de man in het zwart.
The band voltooiden hun eerste album 1978, "Briefcase Full of Blues", met songs als; 'Shotgun Blues', 'Messin' With the Kid', 'Soul Man' en 'Rubber Biscuit'.
quote:poeh he, elke week Für Elise aan horen...
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:01 schreef Jane het volgende:
Ik luister nu naar een uitvoering van Für Elise van Beethoven. Tja, ik weet het, het is wel een heel afgezaagd klassiek stuk, maar toch blijft het wel mooi. Ondanks dat ik ooit een muziekleraar had op de middelbare school die het elke week opnieuw liet horen (zelf op de piano). Eén keer begon hij er zelfs bij te huilen, dus misschien had hij bepaalde herinneringen aan het nummer.
back on-topic:
Def P & De Beatbusters - Dit moment
Vanavond ga ik naar Def P & De Beatbusters, daarom maar ff een nummertje om er in te komen.
Sommigen zien hem als een soort van Judas vanwege zijn ska-overstap. Maar mij boeit het eigenlijk weinig. Live spelen ze lekker en Def P rapt lekker, dus mij hoor je niet klagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |