de meeste mensen hebben wel meer dan 1 interesse en je bent ook niet meteen tegenpolen als de een van vogelspotten houdt en de ander niet natuurlijk.quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef complicate het volgende:
Ik denk dat gemeenschappelijke interesse toch wel een plus punt is op lange termijn. In het begin (korte termijn) kunnen tegenpolen elkaar aantrekken, maar niet op lange termijn -denk ik-.
Klopt wel, tenminste als ik het bekijk vanuit het oogpunt van een gewone vriendschap.quote:Op zondag 22 december 2013 14:40 schreef complicate het volgende:
Ik denk dat gemeenschappelijke interesse toch wel een plus punt is op lange termijn. In het begin (korte termijn) kunnen tegenpolen elkaar aantrekken, maar niet op lange termijn -denk ik-.
(zo wat uit ervaring)
Ik spreek uit eigen ervaring hé. Vond het wel spannend in het begin omdat we compleet tegenpolen waren, maar op lange termijn werd het niets en ben blij dat het niets werd en dat ik de moed vond om het uit te makenquote:Op zondag 22 december 2013 14:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de meeste mensen hebben wel meer dan 1 interesse en je bent ook niet meteen tegenpolen als de een van vogelspotten houdt en de ander niet natuurlijk.
Ze zeggen wel eens dat een relatie vrienden zijn in vuur en vlam.quote:Op zondag 22 december 2013 14:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt wel, tenminste als ik het bekijk vanuit het oogpunt van een gewone vriendschap.
Als je niks met elkaar gemeen hebt, dan gaat het allemaal wat langs elkaar heen of zo
Klopt ook wel. Zelf vind ik dat je niet per sé veel dingen met elkaar overeen hoeft te komen, zolang je maar wel iets hebt waarover je met elkaar kunt praten (de dingen die je wel met elkaar gemeen hebt) en respect hebt voor elkaars dingen waarin jullie wel van elkaar verschillen. Tenminste, zo zie ik hetquote:Op zondag 22 december 2013 14:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind gemeenschappelijke interesses dan weer echt totaal niet belangrijk.
Respect voor de ander zijn/haar interesses dan weer wel.
En dit dus.quote:Op zondag 22 december 2013 14:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Hetzelfde denken over belangrijke dingen vind ik belangrijker. Waar sta je voor, trouwen, kinderen, dat soort zaken.
Ook ja.quote:Op zondag 22 december 2013 14:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Hetzelfde denken over belangrijke dingen vind ik belangrijker. Waar sta je voor, trouwen, kinderen, dat soort zaken.
Zo zou ik het wel graag willen zien jaquote:Op zondag 22 december 2013 14:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens dat een relatie vrienden zijn in vuur en vlam.
Klopt uiteindelijk wil elke man -denk ik- een vrouw waarmee hij een vriendschapsband mee heeft en seks (intimiteit). Tenzij we natuulijk spreken van een platonische relatie hé.quote:Op zondag 22 december 2013 14:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ook ja.
[..]
Zo zou ik het wel graag willen zien ja
(maar niet vergeten dat een vriendschap ook een soort relatie is he?Wij hebben het dan over een intieme relatie
)
Yepquote:Op zondag 22 december 2013 14:58 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt uiteindelijk wil elke man -denk ik- een vrouw waarmee hij een vriendschapsband mee heeft en seks (intimiteit). Tenzij we natuulijk spreken van een platonische relatie hé.
Yep, geen uitdaging plus eigenlijk niet zo gezond denk ik. hahaquote:Op zondag 22 december 2013 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yep
Een platonische relatie zou ik niet willen hebben, dat is voor mij ook geen uitdaging meer.
Nee iddquote:Op zondag 22 december 2013 15:02 schreef complicate het volgende:
[..]
Yep, geen uitdaging plus eigenlijk niet zo gezond denk ik. haha
Ik zou het wel tof vinden als ik een vriendin zou hebben waarbij ik, naast het intieme gedeelte, ook gewoon op een voor mij normale manier kan omgaan, net zoals bij vrienden. Dat zullen anderen wellicht anders zien, maar das gewoon hoe ik er momenteel tegenaan kijk (maar ik ben een snelle leerling he? Dus wellicht kijk ik er later weer anders tegenaanquote:Op zondag 22 december 2013 15:02 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Nou, met mijn vrienden zal ik doorgaans toch heel andere dingen doen dan met een vriendin.
Moet je maar geen leven hebbenquote:Op zondag 22 december 2013 15:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik mis weer een mooi topic, zie ik.
Ik denk dat ieder man én vrouw zo iets wil (op lange termijn) , dat is meer dan normaalquote:Op zondag 22 december 2013 15:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou het wel tof vinden als ik een vriendin zou hebben waarbij ik, naast het intieme gedeelte, ook gewoon op een voor mij normale manier kan omgaan, net zoals bij vrienden. Dat zullen anderen wellicht anders zien, maar das gewoon hoe ik er momenteel tegenaan kijk (maar ik ben een snelle leerling he? Dus wellicht kijk ik er later weer anders tegenaan)
Oh, lijkt me juist wel belangrijk. Ik zie het als een soort bindmiddel. Als je niets hebt met je partners interesses, wordt verhalen daarover aanhoren ook vervelend op den duur lijkt me.quote:Op zondag 22 december 2013 14:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind gemeenschappelijke interesses dan weer echt totaal niet belangrijk.
Respect voor de ander zijn/haar interesses dan weer wel.
Ja, als je niet normaal en ongedwongen met elkaar om kunt gaan, is er iets niet goed.quote:Op zondag 22 december 2013 15:09 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder man én vrouw zo iets wil (op lange termijn) , dat is meer dan normaalTenzij we spreken over een ONS e.d.
Yep yep, want in bed kunnen communiceren is ook niet alles inderdaad.quote:Op zondag 22 december 2013 15:11 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Ja, als je niet normaal en ongedwongen met elkaar om kunt gaan, is er iets niet goed.
dat ligt natuurlijk ook aan je persoonlijkheid, of je het vervelend gaat vinden en aan hoezeer de ander met zijn interesses bezig is, als hij elke dag uitgebreid gaat vertellen welke vogels hij allemaal heeft kunnen opschrijven in z'n boekje (15 merels, een Vlaamse gaai, 13 mussen, 35 kokmeeuwen en een zeemeeuw) is dat heel anders dan wanneer hij een keer thuiskomt en enthousiast roept dat hij een bonte specht heeft gezien en er verder niet zoveel over praat.quote:Op zondag 22 december 2013 15:09 schreef Fascination het volgende:
[..]
Oh, lijkt me juist wel belangrijk. Ik zie het als een soort bindmiddel. Als je niets hebt met je partners interesses, wordt verhalen daarover aanhoren ook vervelend op den duur lijkt me.
Dan heb je meestal je handen vol. Of andere dingen.quote:Op zondag 22 december 2013 15:12 schreef complicate het volgende:
[..]
Yep yep, want in bed kunnen communiceren is ook niet alles inderdaad.
Ik ben nooit zo dol op ONS-en geweest om eerlijk te zijn, das voor mij wat te vluchtigquote:Op zondag 22 december 2013 15:09 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder man én vrouw zo iets wil (op lange termijn) , dat is meer dan normaalTenzij we spreken over een ONS e.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |