Nee, gewoon beetje tussendoor.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar heb je het hele filmpje bekeken?
Dan zeg dat gewoon, dan kijken we waar het mis gaatquote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:01 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik voel me ook geenszins persoonlijk aangevallen. Ik vind het gewoon irritant dat we langs elkaar heengaan de hele tijd.
Tsja, euh, naar de synagoge, beetje lezen.. In een hangmat liggen? Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat de praktische implicaties zijn van alle verboden op sjabbat. Ik heb geen religieuze Israëlische vrienden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die gaan om 17:00 uur pitten in de winter?
Dan kijk het eens helemaal en luister waaróm hij dat zegt.. En wat hij er achteraan zegt..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, gewoon beetje tussendoor.
Ik klikte de film weer aan en zag opnieuw dat Duitse meisje opstaan en zeggen dat ze het heel kwetsend vond dat hij bepaalde mensen zo aanviel. Waarop ze begon te huilen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een in en in walgelijk mannetje, met zijn gejank over de holocaust.
" mee, mijn familie heeft in Auswitz gezeten, ja like care ? "
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan kijk het eens helemaal en luister waaróm hij dat zegt.. En wat hij er achteraan zegt..
Tsja, dat kan nu eenmaal niet zonder licht (olielamp, kaars of elektrisch)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:04 schreef Rosario het volgende:
[..]
Tsja, euh, naar de synagoge, beetje lezen.. In een hangmat liggen? Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat de praktische implicaties zijn van alle verboden op sjabbat. Ik heb geen religieuze Israëlische vrienden.
Ga maar weer slapen dan.. Ook goed ..quote:
2quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik klikte de film weer aan en zag opnieuw dat Duitse meisje opstaan en zeggen dat het het heel kwetsend vond dat hij bepaalde mensen zo aanviel. Waarop ze begon te huilen.
Nu ik wist dat het een Duits en niet een joods meisje was, vond ik zijn reactie wel beter te begrijpen.
Krokodillentranen, inderdaad.
En als het verder gaat: lijkenpikkerij. Jezelf groot maken met behulp van het leed van anderen. Zover gaat zij nog niet, maar we zien het wel regelmatig langskomen.
Het licht wordt de hele sjabbat aangelaten. Ook zijn er kaarsjes. Daarnaast is het zaterdag overdag ook gewoon sjabbat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, dat kan nu eenmaal niet zonder licht (olielamp, kaars of elektrisch)
Dit doet Finkelstein zelf ook. Deze man haalt zijn legitimiteit uit het feit dat hij Joods is en zijn ouders in een concentratiekamp zaten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:
En als het verder gaat: lijkenpikkerij. Jezelf groot maken met behulp van het leed van anderen. Zover gaat zij nog niet, maar we zien het wel regelmatig langskomen.
Ik ben ff confuus.. Net zeg je nog dat licht juist niet ma toch? Of ligt het aan het tijdstip nu (laat)?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:08 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het licht wordt de hele sjabbat aangelaten. Ook zijn er kaarsjes. Daarnaast is het zaterdag overdag ook gewoon sjabbat.
2quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:09 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit doet Finkelstein zelf ook. Deze man haalt zijn legitimiteit uit het feit dat hij Joods is en zijn ouders in een concentratiekamp zaten.
Je mag het niet aandoen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben ff confuus.. Net zeg je nog dat licht juist niet ma toch? Of ligt het aan het tijdstip nu (laat)?
Omdat hij tegen Israël is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Op welke manier zou ik het dan fout hebben ?
Dus?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:11 schreef Rosario het volgende:
[..]
Je mag het niet aandoen.
Als het al aanstaat, maakt het niet uit.
[..]
Omdat hij tegen Israël is.
Wat is daar nieuw aan dan? Zat "jankjoden" toch? En dat is precies wat veel mensen tegen gaat staan.. Zeker ook omdat ze de Palestijnen nou niet echt netjes behandelen, terwijl je van juist de Joden anders zou verwachten..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:09 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit doet Finkelstein zelf ook. Deze man haalt zijn legitimiteit uit het feit dat hij Joods is en zijn ouders in een concentratiekamp zaten.
Uh, nou, ik zou zeggen dat jij, die een paar pagina's geleden nog fel kritiek uitte op Israël, dan wel kon leven met iemand die de holocaust misbruikt om Israël te bekritiseren.quote:
Ja, daaruit haalt hij zijn recht om te zeggen dat je die feiten niet mag misbruiken voor iets anders dan je eigen lot. Niet voor het onderdrukken van Palestijnen, niet voor het stichten van een joodse staat, niet voor het wat dan ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:09 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dat kan ik niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:12 schreef Rosario het volgende:
[..]
Uh, nou, ik zou zeggen dat jij, die een paar pagina's geleden nog fel kritiek uitte op Israël, dan wel kon leven met iemand die de holocaust misbruikt om Israël te bekritiseren.
Nou hoppa, daar gaan veel joodse lobbyclubs en organisaties: op naar de lijfstraffen!!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat kan ik niet.
De holocaust misbruiken voor je eigen gewin/mening vind ik een van de meest walgelijke dingen die er zijn.
Daar mogen lijfstraffen op staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |