abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 december 2013 @ 18:03:15 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134529139
Wat eten en/of drinken we vandaag?

Post hier je ontbijt, lunch, diner of tussendoortje!

Game on!

Ben heerlijk aan het snoepen van aardbeiensorbet mmmm O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_134529533
Fricandeau-rollade uit de oven met gebakken kastanjechampignons en een ceasarsalad. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_134529563
Ik eet nu zelfgemaakte kroepoek! Helemaal van garnalen en tapiocamail! *trots* 8-)
Na burrito's met gehakt, bonen, oude kaas tomaten en groene kool, als avondeten. Burp. Er moest het een en ander op. *)
Verder vandaag een banaan, een sinaasappel en een bak walnoten op.
Let me see you stripped down to the bone
pi_134530146
tapiocaMAIL nog wel, lekker digitaal :9.
Wat een werk joh, hoop dat je minstens een berg hebt gemaakt ;)

Ik eet ook wat op moet; een witlofschoteltje en een hema kaasbroodje :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_134530372
Wat voor garnalen gebruik je voor de kroepoek? Gewoon hollandse?

En zou je de kroepoek ook kunnen drogen en dan bewaren, en frituren wanneer je er zin in hebt? Dan lijkt het me namelijk juist superhandig. Eventueel in de vriezer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134530550
Vandaaag koffie broodje kaas met paprika, mandarijntje pils natuurlijk en kipfilet schotel met een kapsalon besteld 16,- best wel duur eigenlijk koop ik een week boodschappen voor ex bier dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_134530599
Snelle pasta met kip, bechamel/pestosaus en wat groenten en geraspte kaas.
Ja doei.
pi_134530703
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:53 schreef sirdanilot het volgende:
Wat voor garnalen gebruik je voor de kroepoek? Gewoon hollandse?

En zou je de kroepoek ook kunnen drogen en dan bewaren, en frituren wanneer je er zin in hebt? Dan lijkt het me namelijk juist superhandig. Eventueel in de vriezer.
Kan met elke gekookte garnaalsoort die je wilt (of krab! of kreeft!), net wat je lekker vindt.

En ja, het is juist de bedoeling dat je ze in de oven (op niet meer dan een graad of veertig!) helemaal droogt zodat je ze daarna zo'n beetje oneindig goed kunt houden, in een afgesloten zakje of doosje. Als je zin hebt in kroepoek, dan frituur je gewoon een handje van die piepkleine, gedroogde plakjes en hopla: verse kroepoek. :Y

Je kunt ze precies op die manier ook bij de toko kopen:

Ik frituurde laatst wat van die voorverpakte kroepoek uit een toko die al (minstens!) vijf jaar lang in mijn voorraadkast had gelegen (ooit eens gekregen), ging prima. Zo kwam ik eigenlijk op het idee om het eens zelf te maken. *)
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:06:14 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134530722
Een maaltijdsaus van Knorr met broccoli, kipjes, tomaat en pastastrikjes :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_134530762
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:43 schreef FutureFairytale het volgende:
tapiocaMAIL nog wel, lekker digitaal :9.
:P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 december 2013 @ 19:11:04 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134530880
Een eenvoudige bolognese :9.
Lees gewoon in een half uurtje en niet drie uur pruttelen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_134531431
Ik heb doodgewoon gegeten, maar het was zo lekker Comfort food heet dat tegenwoordig.

- spruitjes gekookt in weinig water met deksel erop (i.t.t. de manier met ruim water zonder deksel)
- beetje kookvocht overgehouden, beschuitje erin verkruimeld, zelfgeraspte nootmuskaat. Een lekker ouderwets 'papje' dus. Als je de spruitjes volledig afgiet wordt het allemaal zo droog vind ik persoonlijk, maar het kan wel.
- spekjes gebakken, beetje roomboter erbij (ik had niet zo veel spekjes), reeds gekookte aardappelplakjes erbij, lekker gebakken

Op deze manier had ik een lekkere vleessmaak (spek) terwijl er echt maar heel weinig spek bij zat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134536057
Zo'n Lidl bavarois toetjes glaasje :)
pi_134542530
Paprikachips en glaasje fanta
  zondag 22 december 2013 @ 00:02:45 #15
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_134543375
Even een karmeliet ^O^
.
pi_134555966
Kwark
  zondag 22 december 2013 @ 15:58:32 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134563622
Ik heb net nieuwjaarsrolletjes gegeten, dunne opgerolde wafels gevuld met slagroom.
Nodig
Een wafelijzer voor platte wafels
Beslag
1 heel ei (groot)
1 eiwit
Snuf zout
120 gram suiker
75 gram meel
75 gram maizena
30 gram gesmolten boter
Vanille (ik gebruik mijn zelfgemaakte extract)
CUL / Vanille-extract of siroop maken, experiment
Het ei, eiwit en zout losslaan, dan de suiker en de vanille toevoegen. Schuimig roeren. Als alle suiker is opgelost voorzichtig maizena en meel toevoegen en heel voorzichtig doorroeren tot gladde massa (1 minuut, niet langer, je wiltgeen glutenvorming). Dan de gesmolten boter erbij en deze er doorroeren.
Uur laten rusten.
Wafelijzer warm maken en met een kwastje beetje inboteren, ook al heb je een antiaanbakijzer.
Ongeveer een eetlepel beslag gebruiken en bakken tot goudbruin. Dan de wafel eruit nemen met een siliconenspatel ging dat het best. Snel om een steel van een houten lepel of een aanzetstaal rollen. Vuurvaste vingers nodig. Als je het niet snel genoeg doet gaat hij scheuren. Na c.a. 30 seconden is de wafel hard en heeel bros.
Af laten koelen.
Dit recept is genoeg voor ca 8-10 rolletjes.
Sla slagroom stijf, doe dit in een spuitzak en vul de rolletjes voorzichtig.
Goddelijk lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134563790
Koude maar hete (pittige) garnalen :9
IJslolly om af te blussen.
pi_134563871
De beeb krijgt door mijn vader gemaakte Kip Madras met rijst.
Ik een kleine salade en bak daarnaast nog wel een omelet met tomaat en ui voor op brood.
  zondag 22 december 2013 @ 16:06:04 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134563894
Vanavond maak ik
Rucola met gebakken geitenkaas
Gesmoorde halskarbonade, pommes gratiné, boontjes, bruine saus.
Vla
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 december 2013 @ 16:09:20 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134563979
Nu een warme chocomelk met slagroom en een Baileys

Vanavond rijst met zelfmgemaakte satesaus, varkenshaas met champignons, komkommersalade, roergebakken verse spinazie met ui en knoflook, gesmoorde spruiten (ui/tomaat/kruiden/knoflook)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 december 2013 @ 16:14:01 #22
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_134564132
Nu toastjes met kip meloen salade en Port Salut :9 En vanavond Argentijnse steak met gebakken champignons en courgette en gebakken aardappeltjes.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_134564762
Oh port salut is zó lekker !

Wij halen vanavond gewoon chinees denk ik :'). Wel bij een goede sur-chin-res in Rdam Zuid, dus misschien wordt het ook wel iets Surinaams. Ik vind het altijd een wonderlijke combi, surinaams en chinees, maar: het werkt.
pi_134564923
(spelt) spaghetti met een saus van champignons, uien, tomaten, knoflook en een heleboel kruiden.
het ruikt in elk geval érrug lekker, maar dat komt omdat IK niet kook vandaag :+
pi_134566738
Wij eten straks knödel met groente en kalkoenfilet.
Ik weet alleen nog niet welke groente ik erbij ga kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')