abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 december 2013 @ 01:45:10 #1
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_134515126
In welke mate vinden jullie dat je de ander nog moet steunen, nadat een relatie over is? Een vriend van me had een relatie van 6 maanden; een week geleden heeft zij het uitgemaakt. Hij vindt dat ze hem nu moet blijven steunen. Ik ben het er mee oneens.

Hij zit naar eigen zeggen aan de grond, zit al een week lang thuis met weinig slaap, weinig eten en veel te veel drank. Ik heb sinds ze het heeft uitgemaakt hem geprobeerd te steunen, maar hij heeft me emotioneel al volledig leeggetrokken. Daarbij is zijn geheugen nooit goed geweest, maar nu lijkt het bijna op korsakov: hij onthoudt eigenlijk geen enkel gesprek. Een dag later is hij al vergeten dat we iets al besproken hebben. Hierdoor voelt het dus volledig zinloos om hem bij te staan en kosten het mij enkel energie.

Nu is hij ook nog eens begonnen met heel verwijfd te zeiken en conclusies te trekken die slaan als een tang op een varken. Bijvoorbeeld: "Normaal slaapt ze al rond 10 uur, nu is ze constant online, dus ze komt wel weer bij me terug". Één zo'n conclusie kan ik aan, maar na tientallen van zulke uitspraken kan ik er niets meer mee.

Nu zit hij me nog te beledigen ook dat ik liefde niet snap met citaten als "Maar dat jij niet snapt dat je een ander moet helpen als je het uitmaakt en die ander stuk is echt narcisistisch gedrag hoor" en "Liefde is niet alleen maar ikke ikke". Hij zegt dat ik het niet kan snappen, omdat ik nog nooit een vriendin heb gehad. Ik heb ruim ervaring met vrouwen, heb er een paar als 'exclusief' gehad, enkel alleen met kerst toevallig nooit iemand mee naar huis genomen.

Hij is 26, zij is 21, ik ben 27.

Doel van dit topic is deels frustratie van me afschrijven, maar ook dus de vraag in hoeverre jullie vinden dat je de ander moet steunen. Ze heeft het niet voor niets uitgemaakt, en als hij haar net zo leegzuigt als hij bij mij doet, vind ik het haar goed recht om voor haarzelf te kiezen.
Wat jullie?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_134515283
Beste is om geen contact meer te hebben na een relatie, verwerkt het sneller.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_134515325
Gewoon dikke doei dus.
pi_134515375
Meid heeft het nog best lang uitgehouden. Als je gesprekken met vrienden al niet kunt volgen en onderhouden lukt het met een vriendin al helemaal niet.
pi_134515376
Oke, dus. Vriendin maakt het uit maar je vriend is van mening dat ze contact moeten blijven houden?

Die vriendin maakt het niet voor niets uit lijkt me.. Dan hoeft ze hem ook niet te steunen of überhaupt met hem te praten.
pi_134516040
Korsakov yeah right
pi_134516142
Als het je vriend is, blijven steunen. Desnoods mee drinken, fuck it, trek hem de kroeg in. Pleziertje hier en daar.

De ander blijven steunen is echt dikke poep. :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134516189
Vrienden vertellen elkaar de waarheid, dus zeg die gast dat hij normaal moet doen en zijn zinnen moet verzetten.
pi_134516276
Geef hem een snickers.

Nou even serieus, haal dat alcoholische drank van hem weg.
Ga nuchter met hem aan tafel zitten en hou dan een gesprek.
Hou het formeel en steun hem eventueel wanneer het nodig is.
Het leven gaat door.
pi_134517571
Dat heeft geen drol met steunen te maken, maar meer met ja en amen knikken, of je het er nu mee eens bent of niet. Steunen is zijn kots opruimen en zorgen dat ie een voorrraad drank heeft. :P

Joh, als je het echt als beledigen ziet, dan zég je dat toch tegen 'm. Het is niet zo dat de wereld vergaat of zo bij het einde van een relatie. Als ie dan nóg door blijft mekkeren je biezen pakken en wegwezen. Dan wil hij alleen wentelen in zelfmedelijden en heb je er niets te zoeken.
  zaterdag 21 december 2013 @ 08:59:39 #11
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134517913
Je mag helpen na het uit is/steunen. Maar moet niet en is ook niet gebruikelijk bij kortere relaties. Gezien hoe hij is (het beeld wat jij schetst van hem) kan ik me haar heel goed voorstellen. En die laatste zin 'goed recht om voor jezelf te kiezen' geldt dus ook voor jou hé.

Moet sowieso wel flink wat meer aan de hand zijn of niet. Of is hij altijd zo na een relatie van een paar maand?
we dan
  zaterdag 21 december 2013 @ 09:20:47 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134518070
Liefde is niet alleen maar ikke, ikke, ikke.... En toen was het uit.

Die vriend van je moet bij zinnen komen en inzien dat als een relatie over is, de ene partij helemaal niets meer moet voor de andere partij. Al helemaal niet de steunende rol spelen. Dat is geen verwerkingsproces, dat is vastklampen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 02:10:19 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_134593495
Volgens mij heeft die vriend van je eerder steun nodig van een psycholoog dan van z'n ex.

En nee, ik vind het niet normaal dat je dat van iemand verwacht als je net de relatie verbroken hebt.
Al helemaal niet als je zo'n korte relatie hebt die verder totaal geen invloed heeft op je leven over pakweg 10/20 jaar :')

[ Bericht 35% gewijzigd door Moira op 23-12-2013 14:52:01 ]
Fuck the EBU.
pi_134599254
Blijven steunen? Dat lijkt me heel ongemakkelijk als het net uit is. Daar heb je vrienden voor.
pi_134599352
De beste steun die sommige mensen kunnen krijgen is soms ook een keertje een Koude Douche krijgen.
steunen is niet 'ja-en-amen'-knikken en iemand die zielig is de hele tijd gelijk geven, maar je moet die vriend gewoon een spiegel voorhouden en hem duidelijk maken dat hij ook kan overdrijven in het zichzelf as op het hoofd strooien
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_134599379
Volgens mij moet die vriend van je zich niet zo aanstellen. Een relatie van 6 maanden en dan zo dramatisch gaan zitten doen, hou toch op zeg.
  maandag 23 december 2013 @ 11:29:39 #17
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134599439
Het is uit... dan kan hij niet verwachten dat ze hem gaat steunen..
dat jij dat al een poosje hebt gedaan is fantastisch, maar laat niet je eigen leven afnemen..

Een nuchter gesprek, goed op de feiten drukken en aangeven dat je 'r wel voor m bent!
En verder moet ie er toch zelf uitkomen!
  † In Memoriam † maandag 23 december 2013 @ 11:31:33 #18
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_134599508
Dat "blijven steunen" is een trieste krampachtige stuipreactie van hem in de hoop haar terug te krijgen.
Lekker laten gaan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 23 december 2013 @ 11:33:47 #19
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_134599576
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:51 schreef 2Happy4U het volgende:
En altijd het laatste woord.
pi_134603464
Relatie van 6 maanden? Das gewoon een lange vakantieliefde. :{w
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
  maandag 23 december 2013 @ 13:27:12 #21
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134603646
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:51 schreef 2Happy4U het volgende:
Dit. Al zal het wanneer je kinderen hebt niet altijd mogelijk zijn maar het is wel hoe ik het altijd aangepakt hebt. Over, oke en nu verder.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_134603760
Als je zonder ruzie uit elkaar gaat, zou het contact van mij niet direct helemaal over te hoeven zijn. Maar iemand als ex degene helpen met over jou heen komen, dat schiet niet op. Zeker niet als die nog steeds, letterlijk, over je heen wil komen.
pi_134603827
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 13:29 schreef Myraela het volgende:
Zeker niet als die nog steeds, letterlijk, over je heen wil komen.
:9~
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
  maandag 23 december 2013 @ 14:38:03 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134606536
Zo van slag zijn na zo'n korte relatie lijkt me erg ongezond, die knul heeft professionele hulp nodig, niet iemand die hem valse hoop geeft.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134607127
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 02:10 schreef Moira. het volgende:
Volgens mij heeft die vriend van je eerder steun nodig van een psycholoog dan van z'n ex.

En nee, ik vind het niet normaal dat je dat van iemand verwacht als je net de relatie verbroken hebt.
Dit komt denk ik nog het meest in de buurt.
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 14:38 schreef Re het volgende:
Zo van slag zijn na zo'n korte relatie lijkt me erg ongezond, die knul heeft professionele hulp nodig, niet iemand die hem valse hoop geeft.
Ik kan me best voorstellen dat je kapot kunt zijn na een relatie van 6 maanden, zeker als het heel intensief was. Maar idd, lijkt er op dat ie professionele hulp kan gebruiken.
pi_134690228
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:27 schreef BRooster het volgende:
Volgens mij moet die vriend van je zich niet zo aanstellen. Een relatie van 6 maanden en dan zo dramatisch gaan zitten doen, hou toch op zeg.
Net alsof de duur wat zegt over de intensiteit ervan. :')

Je zegt dat het nog maar een week geleden is dat ze het uitmaakte, dan is het niet zo gek dat hij nog wat uit zijn doen is. Geef het nog wat tijd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_134726866
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:57 schreef Fascination het volgende:

[..]

Net alsof de duur wat zegt over de intensiteit ervan. :')

Je zegt dat het nog maar een week geleden is dat ze het uitmaakte, dan is het niet zo gek dat hij nog wat uit zijn doen is. Geef het nog wat tijd.
Uit de posts van TS maak ik op dat het gewoon een beginnende relatie was. Als ze nou samenwoonden, kinderen hadden of hij voor haar naar het buitenland is verhuisd kan ik me goed voorstellen dat je echt flink in de put zit. Maar bij zoiets? En dan veel te weinig eten en slapen en veel te veel drinken... Klinkt voor mij als een drama queen.
pi_134885301
Zij hoeft natuurlijk helemaal niets te steunen.

MichielPH probeer echt een maat voor hem te zijn als je dat kunt en wilt. Als je dat niet meer kunt vertel dat eerlijk tegen hem. Als je er voor hem wilt zijn trek hem mee en laat hem niet met rust.

De tijdsduur van een relatie is niet echt leidend denk ik.
Respect for one's elders gives character.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')