Ik gok dat ze pas (een paar) beelden gaan laten zien als de toernooien een stuk verder gevorderd zijn. Verder natuurlijk geen Nederlanders waar je fijn over kunt voor-, tussen- en nabeschouwen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:30 schreef Slobeend het volgende:
Waarom negeert de NOS curling volledig? Bij Sporza en ZDF laten ze wel (samenvattende) beelden zien.
Ik vind het best spannend..quote:
als ze het licht hebben gezienquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Wanneer zou iemand bedenken: "ik ga bij Curling" ....?
Wat een geblunder met de laatste steen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:45 schreef rubbereend het volgende:
Die laatste steen van de Brittenals de Denen die er nog uit hadden gekregen hadden ze meteen 5 stenen shot gehad
die was ook wel heel moeilijk, die van de Britten was perfect weggelegdquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een geblunder met de laatste steen.
Ik denk dat hij de vorige misser nog in zijn kop had, die nam nog net een andere mee en deze was te ruim. Twee blunders.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die was ook wel heel moeilijk, die van de Britten was perfect weggelegd
ja die van het end ervoor was ergerquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de vorige misser nog in zijn kop had, die nam nog net een andere mee en deze was te ruim. Twee blunders.
Ik kijk naar de Russische vrouwen. Damn wat een mooie dames zijn dat zeg.quote:
quote:
zijn het er nog niet over eensquote:Op zondag 16 februari 2014 12:48 schreef franklop het volgende:
Aardige steen, kijken hoe de koreaanse gaat spelen, waarschijnlijk voor haar rechtsom
Online stream, beetje switchenquote:Op zondag 16 februari 2014 12:50 schreef Uccie het volgende:
Is die wedstrijd die jullie kijken ook op tv?
BBC zit bij Rusland-Zweden
Niet teveel switchen, ik moet wel mee hèquote:Op zondag 16 februari 2014 12:52 schreef franklop het volgende:
Japan Zwitserland nu maar, interessant end bij 5-5
Soms kiezen teams ervoor om geen punten te pakken. Als ze de laatste steen in een end hebben en ze pakken een punt, dan verliezen ze het voordeel van de laatste steen te hebben. Dan kiezen ze ervoor om 0 punten te maken en zodoende het voordeel van de laatste steen te houden. Dan kunnen ze proberen het volgende end proberen er alsnog 2 te halenquote:Op zondag 16 februari 2014 12:55 schreef vaarsuvius het volgende:
twee vragen van een curling noob:
1. Hoe kun je 0 punten scoren in een end? Diegene die de laatste steen mag gooien kan toch altijd gewoon 1 punt scoren? (met 0 punten ga ik ervan uit dat er geen andere stenen in een score positie liggen) En liggen die er wel, nou dan is het dus ook geen 0 punten
In principe speel je altijd 10 ends, wedstrijd kan alleen eerder stoppen als de achterliggende ploeg het wel best vind (kan ook pas na een bepaald aantal ends)quote:2. Kun je een wedstrijd eerder winnen als je bv XX punten hebt in totaal? ik zag 1 end eindigen in 4 punten (lijkt me vrij extreem op de OS, maar stel het nibveau verschil is groot en je hebt een paar van die hoge scores achter elkaar, moeten ze dan ook alle ends uitspelen als het bv 15-2 staat?
Als je als laatste bent kun je je steen ook door het huis laten schieten zodat je geen punten krijgt. Dan heb je het volgende end ook weer het voordeel dat je de laatste steen mag doen. Dat kan gunstig zijn om meer punten te scoren of om het laatste end te mogen afsluitenquote:Op zondag 16 februari 2014 12:55 schreef vaarsuvius het volgende:
twee vragen van een curling noob:
1. Hoe kun je 0 punten scoren in een end? Diegene die de laatste steen mag gooien kan toch altijd gewoon 1 punt scoren? (met 0 punten ga ik ervan uit dat er geen andere stenen in een score positie liggen) En liggen die er wel, nou dan is het dus ook geen 0 punten
volgens mij mag je als je enorm achter staat de wedstrijd opgeven na 8 ends, maar dat weet ik niet preciesquote:2. Kun je een wedstrijd eerder winnen als je bv XX punten hebt in totaal? ik zag 1 end eindigen in 4 punten (lijkt me vrij extreem op de OS, maar stel het nibveau verschil is groot en je hebt een paar van die hoge scores achter elkaar, moeten ze dan ook alle ends uitspelen als het bv 15-2 staat?
ja het was ook raar geweest als we het tegengestelde gezegd haddenquote:
Dat vond ik inderdaad het mooiequote:
ik heb twee schermen open nuquote:Op zondag 16 februari 2014 13:01 schreef franklop het volgende:
Zit nu bij Zweden - Rusland, toch even het spannendst op dit moment
waardoor ze ook nog eens end 8 en end 10 mogen afsluiten in principequote:Op zondag 16 februari 2014 13:05 schreef franklop het volgende:
Goed voorbeeld net vaarsuvius bij ZWE-RUS, Zweden staat 3-2 achter, heeft laatste steen en makkelijke take-out om zo 1 punt te scoren. Maar kiezen er gezien de stand voor om hun eigen steen ook eruit te laten vliegen zodat ze volgende end weer een kans hebben.
Dat is wel enorm risicovolquote:Op zondag 16 februari 2014 13:08 schreef franklop het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zeker of daar een maximum aan zit? In principe zou je elk end kunnen blanken om zo in de laatste end met de laatste steen het enige punt te scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |