abonnement Unibet Coolblue
pi_134484129


Wat is mining?
Mining is genereren van (data) blocks. Als jouw pc als eerste een block "gevonden" heeft zal het zijn bevinding het netwerk rondsturen. Na verificatie van het netwerk word je hiervoor beloond met een reward. Deze reward hangt af van de coin die je mined.

Met de steeds hoger wordende difficulty is het niet onverstandig om in een pool te minen. Ander kan je namelijk erg lang bezig zijn om een block te vinden.

In een pool werk je in een groep samen om een block te vinden, waarbij de verdiende coins verdeeld worden onder de leden. Hierdoor heb je een stabiel inkomen van coins.

In dit topic gaan we er van uit dat je al weet wat cryptocurrency's zijn. Post hier al je bevindingen. Bijvoorbeeld wat is de beste value for money, welke tweaks gebruik je om het maximale uit je hardware te krijgen. Of show hier je mining rig.

Hoe moet ik minen?
Dit hangt af van de coin waarop je wil gaan minen. Minen op Bitcoin met je is sowieso achterhaald en zal nooit winstgevend zijn. Maar er zijn wel machines te koop (ASICS miners) waar het wel mee kan.

Minen op scrypt coins kun je wel met je PC doen. Dit kan op 2 manieren, met je CPU en GPU. Met je CPU minen is inmiddels ook al achterhaald en aan GPU mining hangen ook wat voorwaarden. Minen met Nvidia kaarten is mogelijk maar leveren niet de gewenste kracht, dus kom je op minen met AMD (ATI) kaarten. Onderin de OP staat een snelle beschrijving over hoe je kan gaan minen op scrypt coins.

Enkele populaire coins onder miners zijn: Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Feathercoin (FTC) en Worldcoin (WDC).

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar sha256 coins (o.a. Bitcoin)?
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar scrypt coins (o.a. Litecoin)?
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Op bovenstaande sites kun je een inschatting maken van de prestaties van je hardware. Dit kun je omrekenen naar een aantal coins per dag/week/maand, denk hierbij er aan dat vanwege schommelende prijzen en moeilijkheid het resultaat kan veranderen na verloopt van tijd. Uitrekenen kan bijvoorbeeld hier: http://dustcoin.com/

Software gerelateerde zaken kunnen hier uiteraard ook besproken worden.

Scrypt mining guide voor dummies (AMD only):
Download cgminer 3.7.2 (of lager, vanaf deze versie ondersteunt cgminer geen GPU mining meer). In de hoofdmap maak je een text bestand en daar voeg je deze code in:

1
2
3
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer --script stratum+tcp://[POOL] -u [USER] -p [PASS]

Verander vervolgens startminer.txt in startminer.bat. Klik daar op en je bent klaar.

Vervolgens kun je hier je GPU nog opzoeken en de gesuggereerde instellingen gebruiken in je bat file. Deze kun je vinden onder de kop 'config' in de tabel.

Zorg dat je de goede drivers hebt!

Met dank aan Dimmak
pi_134484693
Wie draait er op middlecoin en hoe bevalt het?
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 12:42:50 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_134485299
Leuk, gisteren kreeg mijn computer dus een bluescreen :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:56:43 #4
417829 lainke
to the moon with de poen ;)
pi_134485717
ik heb 2 blocken gevonden bij grain maar zie niks in men wallet, klopt dit?
pi_134485896
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:22 schreef dimmak het volgende:
Wie draait er op middlecoin en hoe bevalt het?
2 dagen on and off gedaan (ik denk gemiddeld een 500 kh/s) en een balance van 0.024. Hoge profit, maar ik ben overgestapt op multipool.us om zo dogecoin in eigen bezit te krijgen.

Van dogecoin verwacht ik dat hij nog veel meer waard wordt, vandaar de keuze. Anders zou ik bij middlecoin blijven!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 13:07:44 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_134486109
Ik heb een miniblock gevonden :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:10:17 #7
417829 lainke
to the moon with de poen ;)
pi_134486192
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb een miniblock gevonden :P
verschijnt die transactie onmiddellijk in je wallet?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 13:11:43 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_134486229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:10 schreef lainke het volgende:

[..]

verschijnt die transactie onmiddellijk in je wallet?
Is in een pool. Eerst moet het block 50x bevestigd worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_134486910
Bijna 100k :).
pi_134487097
Waarom kiezen jullie er voor om grain solo te minen? Zijn er geen redelijke pools?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_134487204
Is Lotto nog een beetje solo te minen trouwens?
pi_134487260
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:22 schreef dimmak het volgende:
Wie draait er op middlecoin en hoe bevalt het?
Ik draai zo nu en dan middlecoin, afgelopen 12 uur middlecoin weer gedaan. Opbrengst per dag tussen zo`n 0.04 tot 0.2 voor 5000kHash. Je hebt alleen echt geen idee wat ie doet en wat ie mined.
pi_134487311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:37 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Ik draai zo nu en dan middlecoin, afgelopen 12 uur middlecoin weer gedaan. Opbrengst per dag tussen zo`n 0.04 tot 0.2 voor 5000kHash. Je hebt alleen echt geen idee wat ie doet en wat ie mined.
0.2 BTC? (oh,wel 5 MHash zie ik, maar toch!)
pi_134487366
Opbrengst verschilt idd heel erg per dag volgens mij...

Wat 'ie mined kan je overigens gewoon zien in cgminer, daar staat de difficulty van wat je aan het minen bent. Kleine kans dat er meerdere coins zijn met exact dezelfde difficulty.

Ik heb het even geprobeerd maar mijn cgminer verliest vaak na een 2-3 uur de connection met die middlecoin pool en heeft dan een restart nodig. Erg vervelend.
pi_134487466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:40 schreef Xeanor het volgende:
Opbrengst verschilt idd heel erg per dag volgens mij...

Wat 'ie mined kan je overigens gewoon zien in cgminer, daar staat de difficulty van wat je aan het minen bent. Kleine kans dat er meerdere coins zijn met exact dezelfde difficulty.

Ik heb het even geprobeerd maar mijn cgminer verliest vaak na een 2-3 uur de connection met die middlecoin pool en heeft dan een restart nodig. Erg vervelend.
Connect eens naar de Europe server (eu.middlecoin) en dan de US server als fallback ;)
pi_134487774
Lotto only hier totdat ie op Cryptsy staat...
pi_134487955
Hoeveel Lotto halen jullie nu dan nog binnen met welke hashrate?
pi_134488277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:56 schreef Xeanor het volgende:
Hoeveel Lotto halen jullie nu dan nog binnen met welke hashrate?
In mijn wallet zie ik zo'n beetje elke 90 minuten een autopay van +/- 10.000 Lotto met 850Kh/s (Poolmining overigens)
pi_134488743


:D
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_134488796
dubbel
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_134489127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:34 schreef bambino het volgende:
Waarom kiezen jullie er voor om grain solo te minen? Zijn er geen redelijke pools?
Ik mine gewoon pool heur.
pi_134489139
Vraagje, ik zit hier te kutten met cgminger 3.7.2 om dogecoins te minen. Eerst kreeg ik de boel aan de praat en zag ik ook in het overzicht in de pool dat ie werkte. Hij haalde met mijn HD7950 echter nog geen 15kh/s terwijl die wel tot de 300+ zou moeten kunnen halen. Ik dus een beetje kutten met de intensity maar als ik nu MineWithAMDGPU.bat opstart blijft ie ong een halve minuut steken op "Started cgminer 3.7.2" om daarna een leeg commandoveld achter te laten (hij sluit dus meteen weer af). Ik heb die hele bat file weer geleegd en alleen de nodige info dr in gelaten dus:
1cgminer.exe --scrypt  -o stratum+tcp://POOLADDRESS:PORTNUMBER -u USERNAME.WORKER -p PASSWORD
maar nu doet ie het nog steeds niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_134489224
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:25 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Vraagje, ik zit hier te kutten met cgminger 3.7.2 om dogecoins te minen. Eerst kreeg ik de boel aan de praat en zag ik ook in het overzicht in de pool dat ie werkte. Hij haalde met mijn HD7950 echter nog geen 15kh/s terwijl die wel tot de 300+ zou moeten kunnen halen. Ik dus een beetje kutten met de intensity maar als ik nu MineWithAMDGPU.bat opstart blijft ie ong een halve minuut steken op "Started cgminer 3.7.2" om daarna een leeg commandoveld achter te laten (hij sluit dus meteen weer af). Ik heb die hele bat file weer geleegd en alleen de nodige info dr in gelaten dus:
[ code verwijderd ]

maar nu doet ie het nog steeds niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Start cgminer.exe en vul de pool & userdata even in, bij mij werkt hij daarna weer :-)
pi_134489492
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:25 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Vraagje, ik zit hier te kutten met cgminger 3.7.2 om dogecoins te minen. Eerst kreeg ik de boel aan de praat en zag ik ook in het overzicht in de pool dat ie werkte. Hij haalde met mijn HD7950 echter nog geen 15kh/s terwijl die wel tot de 300+ zou moeten kunnen halen. Ik dus een beetje kutten met de intensity maar als ik nu MineWithAMDGPU.bat opstart blijft ie ong een halve minuut steken op "Started cgminer 3.7.2" om daarna een leeg commandoveld achter te laten (hij sluit dus meteen weer af). Ik heb die hele bat file weer geleegd en alleen de nodige info dr in gelaten dus:
[ code verwijderd ]

maar nu doet ie het nog steeds niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Het lijkt me inderdaad dat je wel de juiste server, user + pass in hebt gevuld, toch?
Ik had dit probleem ook, totdat ik nadrukkelijk in Windows Firewall cgminer.exe toegang (TCP +UDP, zowel in als uit) gaf. Dus probeer dat eerst eens even!

Je zou met die kaart zo rond de 650 - 700 kHash kunnen halen met de juiste instellingen! Maar eerst even cgminer aan de praat :)
pi_134489702
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:25 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Vraagje, ik zit hier te kutten met cgminger 3.7.2 om dogecoins te minen. Eerst kreeg ik de boel aan de praat en zag ik ook in het overzicht in de pool dat ie werkte. Hij haalde met mijn HD7950 echter nog geen 15kh/s terwijl die wel tot de 300+ zou moeten kunnen halen. Ik dus een beetje kutten met de intensity maar als ik nu MineWithAMDGPU.bat opstart blijft ie ong een halve minuut steken op "Started cgminer 3.7.2" om daarna een leeg commandoveld achter te laten (hij sluit dus meteen weer af). Ik heb die hele bat file weer geleegd en alleen de nodige info dr in gelaten dus:
[ code verwijderd ]

maar nu doet ie het nog steeds niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik weet niet welke pool je mined, maar ik ga even uit van multipool.us
Is een van de betere die op dit moment doge mined.

Dit is mijn EXACTE bat file.
cgminer --scrypt -o stratum+tcp://pool1.eu.multipool.us:7777 -u sjoerd12.1 -p x --thread-concurrency 8000 -I 19 -g 1 -w 256

De pool is de multipool, mocht doge dus minder worden gaat hij automatisch naar de dan hoogste coin.
Wil je dat liever niet dan moet je deze gebruiken:
stratum+tcp://pool1.eu.multipool.us:3352

Ik zou alleen de -I 19 ff iets lager zetten (probeer 16).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')