Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.
Wij kregen vroeger op school boerenkool
Maar je gaat braaf overal naar toe ?quote:Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.
En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Maar je gaat braaf overal naar toe ?
Wat drukker? Je MOET gewoon te veel lijkt het wel tegenwoordig. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het iets MOETEN.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
Het is een keuzequote:Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.
En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
OK.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef amaranta het volgende:
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
ik ken dat ?quote:Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
Wij zijn simpelweg niet naar een intocht geweest. Dat vond ik dan weer wel te druk voor mijn kleine uk die waarschijnlijk toch niets zou kunnen zien. Op tv is een prima intocht te zien.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?
Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.
Keep it simple, stupid.
Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?quote:Op donderdag 19 december 2013 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 minsquote:Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?
Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.
Keep it simple, stupid.
Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Joene het volgende:
[..]
Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 minsLang zat
Ja, nou je het zegt, ik ook. Was het bijna vergeten.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.
Wij kregen vroeger op school boerenkool
Dat kunnen veel mensen niet, maar daar hoef ik me toch niet in mee te laten slepen? Ik maak keuzes die bij ons en bij ons kind passen, wat anderen daarvan denken zal me dan verder worst wezen.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij!quote:Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.
Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij!
*duikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |