abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2013 @ 10:24:41 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134441967
Ho ho ho ofzo
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 19 december 2013 @ 10:25:41 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134441996
Djuu die S moest er niet bij :(
pi_134442039
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134442054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.

Wij kregen vroeger op school boerenkool :Y)
Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

En kom er niet mee aan dat het allemaal een keuze is, dat is te makkelijk.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:30:24 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134442119
Wel met Luigi eens tegenwoordig "moet" zoveel en doe je niets krijg je al snel social suicide.

Hier valt het grlukkig mee :)
pi_134442120
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het gaat me niet om dat fokking kerstdiner, maar die kinderen er al vanaf half november de stress in zitten vanwege de Sint, dan die hele aanloop naar de kerst, vanavond kerstdiner, morgen kerstvoorstelling (wat de neuk dat ook moge zijn), 's avonds kerstkijkles voor de dansles en weet ik veel wat allemaal. We projecteren onze grote mensen drukte op hele kleine kinderen en dat vind ik gewoon een hele slechte zaak.

Maar je gaat braaf overal naar toe ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442137
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
pi_134442143
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:30 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar je gaat braaf overal naar toe ?
Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:32:08 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134442165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar dingen zijn toch niet per definitie minder goed omdat het vroeger anders was en dus beter en tegenwoordig soms wat drukker?
Wat drukker? Je MOET gewoon te veel lijkt het wel tegenwoordig. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het iets MOETEN. :r

quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het is een keuze :P })

En die stress hebben ze hier geen last van. Sint was wel een beeje spannend, maar daarna was het ook gauw weer over. Kerst is niet boeiend genoeg ofzo...Vanavond dan die kerst 'borrel' :P (heb ik nodig :@ :+ ) En morgen de kerstbrunch, ik vind het niet stressen hoor...en de kids ook niet.
pi_134442174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef amaranta het volgende:
Jouw kind misschien. Die van mij niet, en in mijn klas ook niet. Op een na dan, maar das een dramaking. "Ik heb zoveel stressssss"
OK.
pi_134442267
Ach, moeten vind ik echt nogal overdreven. Als ik het idee zou hebben dat S iets niet trekt, dat het te druk wordt, hou ik haar ergens van thuis. Maar ze vindt het leuk, we bouwen rustige overige dagen in waarin niet te veel gebeurt, en zo is het goed te doen.

Stress had S ook niet van Sinterklaas, trouwens, dus ik ervaar het gewoon niet zo, omdat mijn kind er kennelijk ook rustig en genietend onder is.
pi_134442271
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Meeste wel ja. Omdat het uiteindelijk helemaal geen keuze is, dus.
ik ken dat ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134442280
Zoals vanavond de kerstborrel van mn werk.
pi_134442297
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
pi_134442304
Wij hadden een heerlijk kerstdiner met kantoor bij Ciel Blue, een van de 2-michelinsterren restaurants in Amsterdam O+
pi_134442339
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
Maar wat is er nou erg aan het wél een tandje kalmer te doen? Om níet 100 dingen in die laatste week te plannen en om het wél wat simpeler te houden? Waarom zoeken we toch zo graag die randjes op, die drukte? Waarom moet het elke keer weer leuker en mooier en uitbundiger dan vorig jaar?

Nog een voorbeeldje. De sinterklaas intocht hier in het dorp. Toen wij er 5 jaar geleden kwamen wonen een prachtig, lief, leuk en intiem feestje in het dorpshuis. Sint ontvangen, klein showtje, beetje dansen en hop naar huis. Tegenwoordig is het een middagvullend programma en hebben ze daar dit jaar ook nog een kinderbingo aan vastgeplakt. Aan het eind van de ontvangst is iedereen al naar huis toe omdat kinderen gewoon zo lang hun aandacht niet vast kunnen houden en ze al kapot zijn van die hele middag, dus gut, er komt niemand op die bingo, waar doen we het allemaal voor, mopper mopper, sociaal evenement, mensen van tegenwoordig ook. Nee, denk ik dan, je hebt weer eens geen maat kunnen houden.

Keep it simple, stupid.
Wij zijn simpelweg niet naar een intocht geweest. Dat vond ik dan weer wel te druk voor mijn kleine uk die waarschijnlijk toch niets zou kunnen zien. Op tv is een prima intocht te zien.

Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
pi_134442376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:39 schreef miss_sly het volgende:

Het is toch ook een kwestie van keuzes maken. Je hoeft echt niet overal bij te zijn en aan mee te doen.
Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
pi_134442383
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:

Keep it simple, stupid.
Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 mins :D Lang zat :D
pi_134442406
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Joene het volgende:

[..]

Sint intocht bij ons in het dorp , duurt 45 mins :D Lang zat :D
Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
pi_134442425
Kerstfeest hier op school is gekoppeld aan een goed doel. En dat vind ik goed, daar moet aandacht voor zijn. Maar mijn kind ligt dus al een week wakker omdat die arme straatkindjes in Colombia geen huis hebben. Ze trekt het zich zo enorm aan en dan denk ik, misschien een beetje voor voor kinderen van 5/6. Zeker meteen na die drukke Sint weken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 december 2013 @ 10:44:51 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:22 schreef PureEvil het volgende:
Tegenwoordig is het volgens mij bijna overal met die 'hapjes', dat iedereen dus wat 'moet' maken.

Wij kregen vroeger op school boerenkool :Y)
Ja, nou je het zegt, ik ook. Was het bijna vergeten.
Ik mag vandaag 5 x naar de school van mn kinderen, plus 2 x psz.
Morgen is het weer achter de rug 8-)
pi_134442475
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik maak ook de keuze om eerder weg te gaan dan maar waarom gebéurt het? Waarom kunnen mensen geen maat houden?
Dat kunnen veel mensen niet, maar daar hoef ik me toch niet in mee te laten slepen? Ik maak keuzes die bij ons en bij ons kind passen, wat anderen daarvan denken zal me dan verder worst wezen.

En ik ben in de oudervereniging gegaan, juist om te kijken of ik dingen mede in goede banen kan leiden. Altijd maar opmerken dat dingen niet goed gaan, is één ding ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 10:46:27 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134442481
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja dat dus!!! Echt het is goedbedoelde bezigheidstherapie voor mensen die helemaal op gaan in het verzinnen en organiseren. En niet doorhebben dat er een wereld om hen heen is.

Ander voorbeeldje. Schoolreis vorig jaar. Met groep 3 dus, he. Leraren en ouders konden het kennelijk niet eens worden ofzo, weet ik veel, hele strijd, de ene groep wou 'iets leuks' en de andere iets leerzaams. Kwamen ze niet uit, weet je wat we doen, we gaan gewoon naar 2 dingen. Die -tig kilometers uit elkaar liggen. Zodat we kinderen eerst naar het ene en dan naar het andere kunnen slepen. Knappen ze vast van op! Hele klas gesloopt, tig zieken de volgende dagen, bussen die te laat terug zijn... allemaal omdat het meer, groter, uitgebreider, leuker en extrasuperhyper moet zijn dan het jaar daarvoor.
Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij! :Y

*duikt
pi_134442562
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je nou niet steeds deze rant opnieuw zou houden zou je zeeën van tijd overhouden volgens mij! :Y

*duikt
Ik heb genoeg tijd hoor. Maar het is toch een normale discussie? Jij reageert er elke keer zo op, vraag me toch af wat daar achter zit. Ben zelf een fröbelmoeder ofzo? Ik merk iets op, plaats het op een forum (op een redelijk normale manier geloof ik) en daar kunnen we het over hebben. Of niet. Ook goed.

Ik heb een hysterische 2 weken achter de rug en ben blij dat ik even achter m'n laptop kan zitten en op FOK! kan ranten terwijl ik documentatie uittik en controleer. :). Heb mijn tijdsbesteding verder prima onder controle, dankje.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:49:25 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134442571
Ik heb gisteravond expres de broodtrommels voor vandaag al gemaakt en de setjes beker/bord/bestek klaar gezet. En ook alvast de takjes voor het kerststukje wat bijgesneden. Smorgens heb ik het druk genoeg zonder die extra dingen. Alleen nog even de oase ondergedompeld vanmorgen. En het vooruitzicht dat ik 5 x op en neer kan naar die school plus 2 x psz,zorgde toch wel lichtelijk voor een stressgevoel, wat ik de kop inprobeer te drukken met 'sommige dingen komen echt niet op de minuut aan'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')