Mooi verwoordquote:Op donderdag 26 december 2013 10:10 schreef Burdie het volgende:
Wij vernoemen ook, dat vind ik echt een mooie gedachte; het kind staat niet 'alleen' in de tijd, maar is onderdeel van de generaties.
Daarnaast voelen deze namen ook meteen heel passend en vertrouwd voor ons.
Hier een Jaapquote:Op donderdag 26 december 2013 19:56 schreef Bolletje... het volgende:
Die werknamen
Die van ons is Joop
Een tokkie moet toch ook origineel blijven. Ze hebben al die namen al in het woonwagenkamp en voor de volgende generatie zet je er gewoon een D voor. Simpelquote:Op donderdag 26 december 2013 19:56 schreef Bolletje... het volgende:
Die werknamen
Die van ons is Joop
Wat is dat trouwens dat ik allerlei namen voor bij zie komen met een D. voor de J.?
Zoals D.jason, D.jamie, D.julia?
Why? Why?????
En bij je dochter vond je dat niet wat hebben?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:57 schreef milka82 het volgende:
Wij hebben de oudste niet vernoemd, onze tweede ook niet echt, al zijn haar initialen gelijk aan onze M.C , de M van mij en de C van mijn man, onze jongste is wel vernoemd, naar zijn opa's, als tweede en derde naam. Ik vond dat wel wat hebben, onze enige zoon die namen kreeg van vorige generaties.
Ik weet het niet, toen hadden we er niet zo'n gevoel bij... Misschien omdat dit een de enige is die deze achternaam voortzet, mijn man heeft alleen een zusje.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:00 schreef Poppejans het volgende:
[..]
En bij je dochter vond je dat niet wat hebben?
En voor de volgende generatie plakken we een Z.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:32 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Een tokkie moet toch ook origineel blijven. Ze hebben al die namen al in het woonwagenkamp en voor de volgende generatie zet je er gewoon een D voor. Simpel
Zotjequote:Op donderdag 26 december 2013 22:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En voor de volgende generatie plakken we een Z.![]()
En meer ontopic, Otje is vernoemd naar haar oma en overgrootvader.
Genoeg vrouwen die heel graag hun naam door geven..quote:Op donderdag 26 december 2013 21:13 schreef milka82 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, toen hadden we er niet zo'n gevoel bij... Misschien omdat dit een de enige is die deze achternaam voortzet, mijn man heeft alleen een zusje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |