Goeie tips idd, maar "lekker jezelf blijven" vind ik altijd zo vaag...ik weet ook niet hoe je dat kan toepassenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:53 schreef HulkHeld het volgende:
Jezelf voorbereiden en voor de rest nergens aan denken.
Het ergste is dat ze je niet aan zullen nemen, dan probeer je het gewoon weer ergens anders..
Laatst gesolliciteerd bij ABN AMRO voor mijn stage, heel ontspannen erheen, totaal geen zenuwen. Het gesprek verliep heel soepel en meteen aangenomen.
Voor sommige dingen hoor je mensen altijd zeggen dat het spannend is etc, maar zo spannend is het allemaal niet. Gewoon lekker jezelf blijven, je hebt niks te verliezen toch
Met "jezelf blijven" bedoelt men dat je jezelf natuurlijk op je best probeert te presenteren, maar blijf wel eerlijk. Iedereen heeft bepaalde werkervaring, kennis, kwaliteiten, mindere kanten, ambities enz. Maak er geen lulverhaal van. Jij bent wie je bent en jij denkt dat je de juiste persoon bent voor die job. Overtuig de ander maar dat je dat inderdaad bent.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:56 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Goeie tips idd, maar "lekker jezelf blijven" vind ik altijd zo vaag...ik weet ook niet hoe je dat kan toepassen
door niet na te denken over hoe je je gedraagt.. gewoon normaal doen. Niet ineens extra beleefd gaan doen, of extra slim proberen over te komen.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:56 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Goeie tips idd, maar "lekker jezelf blijven" vind ik altijd zo vaag...ik weet ook niet hoe je dat kan toepassen
Supertip! Thnx!quote:Op woensdag 18 december 2013 17:31 schreef valentijn101 het volgende:
Draai het gewoon om.
Je gaat op gesprek om te kijken of je daar wel wil werken.
Stel je vragen over het werk, uurverdeling, welke taken er bij je functie horen, doorgroeimogelijkheden.
Dan is zo n gesprek ineens heeeel anders voor je gevoel. Succes
Idd, je weet dat je het kanquote:Op woensdag 18 december 2013 17:31 schreef valentijn101 het volgende:
Draai het gewoon om.
Stel je vragen over het werk, uurverdeling, welke taken er bij je functie horen, doorgroeimogelijkheden.
Voorbereiding is 80% van het succes. Verder...toon je zenuwachtigheid, je toont daarmee aan dat je een menselijk mens bent. En dat is vaak een voorwaarde om te kunnen functioneren met anderen.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:51 schreef MangoLotion het volgende:
TT zegt het al....hoe help je jezelf te te ontspannen? Wat doe? Wat denk je?
alle tips zijn welkom?
Ik zit nooit in "de bus" en ik heb nooit "een normaal gesprek" met iemand. Dus.........quote:Op woensdag 18 december 2013 19:14 schreef Nat-Water het volgende:
Gewoon doen alsof het een normaal gesprek is met iemand in de bus.
Kleverige vingers?quote:
Ja, ik heb vaak het idee dat zenuwachtig zijn juist een afknapper is voor die mensenquote:Op woensdag 18 december 2013 18:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Voorbereiding is 80% van het succes. Verder...toon je zenuwachtigheid, je toont daarmee aan dat je een menselijk mens bent. En dat is vaak een voorwaarde om te kunnen functioneren met anderen.
Nee, je geeft daarmee aan conform de situatie te zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:54 schreef MangoLotion het volgende:
Ja, ik heb vaak het idee dat zenuwachtig zijn juist een afknapper is voor die mensen
Het is normaal om dat te zijn. Als het in je karakter zit kan je daar ook moeilijk wat tegen doen. Dat blijft.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:54 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Ja, ik heb vaak het idee dat zenuwachtig zijn juist een afknapper is voor die mensen
Precies dit inderdaadquote:Op woensdag 18 december 2013 17:31 schreef valentijn101 het volgende:
Draai het gewoon om.
Dat dus. Ik ben ook nooit zenuwachtig voor zo een gesprek. Sterker nog, ik vind het altijd leuk om te doen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:44 schreef Catch22- het volgende:
Niet. Ik sta voor mezelf en mijn kwaliteiten.
Inderdaad, als er een sollicitant komt voor een zwaardere functie wil je natuurlijk niet dat hij van zo'n soort gesprekken al zenuwachtig wordt.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:54 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |