Ik heb het dan ook niet over hoe hij overkomt. Ik vind ook niet dat hij nu zulke briljante politieke ideeen heeft, maar we hebben al geruime tijd veel politici die eigenlijk niet snappen waar ze het over hebben. Als ze dan goed voorbereid zijn door hun ambtenaren en medewerkers lijkt het soms nog wat, maar zodra ze dat moeten verbinden met nieuwe inbreng wordt het een grote chaos in hun hoofd en beginnen ze te bazelen. Nepperus, Dijksma, Opstelten, Teeven, daar onderscheidt Kamp zich in positieve zin van omdat hij in ieder geval wel de intellectuele beheersing heeft.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:15 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Ik vind hem star, kortzichtig en erg zwart/wit. Wat ik persoonlijk geen teken vind van een goed ontwikkeld intellect. Hoe hij overkomt interesseert me niet zoveel van een politicus eerlijk gezegd.

Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk Jeanine Hennis-Plasschaert. De vrouwelijke premierskandidaat kan misschien een kans zijn voor ze.

Slechter dan Mark Rutte kan je het bijna niet doen. Neelie Kroes zou de beste kandidate zijn voor de VVD uit dit lijstje maar zij is veel meer ervaren dan Rutte (en veel capabeler) dus ik zou haar geen opvolger noemen. Hans van Baalen, Blok en Plasschaert zijn in ieder geval veel te licht. Plasschaert kan nog niet eens dat ene ministerie aan.quote:• Halbe Zijltra
• Edith Schippers
• Hans van Baalen
• Mark Verheijen
• Stef Blok
• Melanie Schultz van Haegen
• Klaas Dijkhoff
• Neelie Kroes
• Jeanine Hennis-Plasschaert

Niet serieus te nemen dus!quote:Op woensdag 18 december 2013 19:17 schreef El_Matador het volgende:
Een frisse liberale jonge exJOVDer (die -nota bene- ooit Femke Halsema de prijs voor grootste liberaal gaf).

Die is ook veel te soft voor de huidige VVD. Dan moet je ook een law and order component mee kunnen nemen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Neelie Kroes is onderhand wel een beetje oud en bovendien meer een bestuurder en geen politica. Ik denk dat ze als ze in de kamer zou komen de Job Cohen van de VVD zou worden.

Anders hobbelen ze naar de PVV of eventueel het CDA, inderdaad.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die is ook veel te soft voor de huidige VVD. Dan moet je ook een law and order component mee kunnen nemen.

en die groep heb je gewoon nodig wanneer de VVD de grootste wil blijven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Anders hobbelen ze naar de PVV of eventueel het CDA, inderdaad.

Dat ben ik met je eens. Alleen is het jammer dat hij zulke rechtse ideeën heeft en dat hij de neiging heeft om valide tegenargumenten te negeren maar op de rechterflank is hij inderdaad een van de slimmere Nederlandse politici.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hoe hij overkomt. Ik vind ook niet dat hij nu zulke briljante politieke ideeen heeft, maar we hebben al geruime tijd veel politici die eigenlijk niet snappen waar ze het over hebben. Als ze dan goed voorbereid zijn door hun ambtenaren en medewerkers lijkt het soms nog wat, maar zodra ze dat moeten verbinden met nieuwe inbreng wordt het een grote chaos in hun hoofd en beginnen ze te bazelen. Nepperus, Dijksma, Opstelten, Teeven, daar onderscheidt Kamp zich in positieve zin van omdat hij in ieder geval wel de intellectuele beheersing heeft.

Ik zou niet weten waarom ze te oud is. Het is nu niet dat ze zo oud is dat we bang moeten zijn dat ze binnen een paar jaar gaat beginnen te dementeren. Hoe ouder een mens wordt hoe sterker het verschilt tussen personen hoe fit en gezond ze zijn. Het is maar net hoe goed je voor je lichaam hebt gezorgd en voor een deel is het een kwestie van geluk hebben. Als je steeds gezond hebt gegeten, voldoende hebt bewogen, niet hebt gerookt en gezopen etc. vanaf een bepaalde leeftijd en je hebt een klein beetje geluk dan kan je met 80 jaar fitter en gezonder zijn dan de meeste 50-jarigen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Neelie Kroes is onderhand wel een beetje oud...
Dat zou inderdaad een risico zijn maar ja, ik vind dan ook dat Job Cohen niet de laan uitgestuurd had moeten worden en dat inhoud tegenwoordig sterk wordt ondergewaardeerd bij politici.quote:...en bovendien meer een bestuurder en geen politica. Ik denk dat ze als ze in de kamer zou komen de Job Cohen van de VVD zou worden.

In diverse discussies met anderen die ik heb gezien van hem, vond ik dat helemaal niet zo, die intellectuele beheersing. Maar we verschillen duidelijk van mening.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hoe hij overkomt. Ik vind ook niet dat hij nu zulke briljante politieke ideeen heeft, maar we hebben al geruime tijd veel politici die eigenlijk niet snappen waar ze het over hebben. Als ze dan goed voorbereid zijn door hun ambtenaren en medewerkers lijkt het soms nog wat, maar zodra ze dat moeten verbinden met nieuwe inbreng wordt het een grote chaos in hun hoofd en beginnen ze te bazelen. Nepperus, Dijksma, Opstelten, Teeven, daar onderscheidt Kamp zich in positieve zin van omdat hij in ieder geval wel de intellectuele beheersing heeft.

helemaal mee eensquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:25 schreef Hexagon het volgende:
Job Cohen was gewoon ongeschikt voor die functie.Hij is meer een type dat minister had moeten worden oid. Maar de man mist gewoon het politieke instinct. Voor Kroes denk ik dat hetzelfde geld.

Mark Rutte is niet dom maar hij is geen intellectueel die een goede politieke visie heeft waarvan Nederland sterker zal worden. In hoeverre dat met zijn intelligentie, zijn leeftijd, zijn ervaring als politicus, het politieke milieu waaruit hij komt etc. te maken heeft weet ik niet maar hij zal in ieder geval niet Nederland sterker maken zolang hij regeert. Ik denk dat Kroes een betere optie zou zijn qua visie (afwachten of dat ze inderdaad voldoende handig in die slangenkuil kan opereren), Samsom schat ik ook iets geschikter in maar ook hij is m.i. te onervaren als politicus.quote:In diverse discussies met anderen die ik heb gezien van hem, vond ik dat helemaal niet zo, die intellectuele beheersing. Maar we verschillen duidelijk van mening.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |