abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134368253

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van (alle?) crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waarom is de koers op Mt.Gox zo hoog en elders zo laag?
Mt.Gox heeft te maken met (lage?) limieten van de bank waardoor ze uitbetalingen (withdrawals) pas na enkele weken kunnen doen. Daarom ligt de prijs daar dus hoger.
Er zijn diverse exchanges met elk hun nadelen en voordelen.

Kent iemand bter.com en cryptsy.com? Waarom komen mijn coins niet aan?
De genoemde websites zijn niet geheel stabiel waardoor coins soms laat worden bijgeschreven. Ook kan het wegens deze problemen voorkomen dat je een tijdje geen bitcoins naar je eigen wallet kan oversturen.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingspijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal ¤ 2000,- storten als je geld wil storten.
mtgox.com: handelen in Bitcoin; kan weken/maanden duren voor je je geld op je rekening hebt staan
bitstamp.net: handelen in Bitcoin

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
http://bitcoin.clarkmoody.com
Soms kun je switchen naar een andere exchange/coin om daar de koers op te volgen.

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Prognose eind 2013:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134368260
Fipo!
pi_134368263
Je bent de R vergeten.
Forcefield City Bewoner
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:50:45 #4
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_134368287
quote:
quote]0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef lf2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

bear trap = het idee geven dat de koers daalt maar daarna vliegt het omhoog
de andere is omgekeerd je ziet ze :P
Ja ik weet wat het betekent zei ik al, maar waar komt die terminologie vandaan? :') Hoe kan ik een berenval vergelijken met het verschijnsel in de economie?
pi_134368289
Verdorie het 7e crashtopic. Het kan nu wel denk he....
Forcefield City Bewoner
pi_134368321
BTC y u do this.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 december 2013 @ 15:51:50 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_134368334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:50 schreef roislecxe het volgende:
Je bent de R vergeten.
Misschien wel niet ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_134368342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:50 schreef roislecxe het volgende:
Je bent de R vergeten.
Carshen?

pi_134368356
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Carshen?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trashcan dacht ik dat het moest zijn...
Forcefield City Bewoner
pi_134368359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Misschien wel niet ;)
Idd.
pi_134368382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:50 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[..]

Ja ik weet wat het betekent zei ik al, maar waar komt die terminologie vandaan? :') Hoe kan ik een berenval vergelijken met het verschijnsel in de economie?
http://www.investopedia.com/ask/answers/129.asp

quote:
First of all, let's remember that bears are sluggish and bulls spirited and burly. The terms are used to describe general actions and attitudes, or sentiment, either of an individual (bear and bull) or the market. A bear market refers to a decline in prices, usually for a period of a few months, in a single security or asset, group of securities or the securities market as a whole. A bull market is when prices are rising.

The actual origins of these expressions are unclear. Here are two of the most frequent explanations given:

1. The terms "bear" and "bull" are thought to derive from the way in which each animal attacks its opponents. That is, a bull will thrust its horns up into the air, while a bear will swipe down. These actions were then related metaphorically to the movement of a market: if the trend was up, it was considered a bull market; if the trend was down, it was a bear market.

2. Historically, the middlemen in the sale of bearskins would sell skins they had yet to receive. As such, they would speculate on the future purchase price of these skins from the trappers, hoping they would drop. The trappers would profit from a spread - the difference between the cost price and the selling price. These middlemen became known as "bears", short for bearskin jobbers, and the term stuck for describing a downturn in the market. Conversely, because bears and bulls were widely considered to be opposites due to the once-popular blood sport of bull-and-bear fights, the term bull stands as the opposite of bears.
pi_134368421
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:50 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[..]

Te lui om het op te zoeken jij. :P
Forcefield City Bewoner
pi_134368444
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Misschien wel niet ;)
Maar misschien wel wel :o
Forcefield City Bewoner
pi_134368452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:49 schreef Ticootje het volgende:

Prognose eind 2013:

[ afbeelding ]
:')
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:55:08 #15
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_134368475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:52 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

http://www.investopedia.com/ask/answers/129.asp

The terms "bear" and "bull" are thought to derive from the way in which each animal attacks its opponents. That is, a bull will thrust its horns up into the air, while a bear will swipe down. These actions were then related metaphorically to the movement of a market: if the trend was up, it was considered a bull market; if the trend was down, it was a bear market.
O+ O+ Dankjewel jij verdient plaatjes van een beer en een stier
SPOILER: DE REST MAG NIET KIJKEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134368487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:54 schreef ulq het volgende:

[..]

Vind het leuk dat ik die derin gezet heb 2 topics terug ofzo :P
Best wel een goede redenatie tot nu toe.
Forcefield City Bewoner
pi_134368508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:55 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[..]

O+ O+ Dankjewel jij verdient plaatjes van een beer en een stier[ afbeelding ][ afbeelding ]
en een hont
pi_134368531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:55 schreef ulq het volgende:

[..]

en een hont
[ afbeelding ]
Hoe staat het eigenlijk met die coin?
Forcefield City Bewoner
pi_134368552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:56 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Hoe staat het eigenlijk met die coin?

Gokje…
pi_134368565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gokje…
Ingestort zeker :')
Forcefield City Bewoner
pi_134368566
nu verkopen? of wachten?
pi_134368586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:57 schreef se7venbullets het volgende:
nu verkopen? of wachten?
Ligt eraan waarop je bent ingestapt best wel.
Forcefield City Bewoner
pi_134368593
quote:
nu verkopen? of wachten?
Wacht, ik kijk ff!
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:57:44 #24
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_134368595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:57 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ingestort zeker :')
Stabiel op 36
pi_134368601
quote:
nu verkopen? of wachten?
Hoe vaak heb je dat nu wel niet gevraagd. Ga gewoon niet nu verkopen. Tenzij je de hele dag achter je PC wil zitten daytraden. Dan kan je nog wel wat extra coins pakken voordat ie weer omhoog gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')