abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134432247
Ik zat vandaag te denken over het beste nummer dat ik dit jaar live heb gezien. Dat moet toch wel Paper Trails zijn geweest. Dat sloeg helemaal nergens op hoe goed die binnen kwam live. Wat vond jij daar toentertijd van, Tchock?

pi_134432355
quote:
5s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zat vandaag te denken over het beste nummer dat ik dit jaar live heb gezien. Dat moet toch wel Paper Trails zijn geweest. Dat sloeg helemaal nergens op hoe goed die binnen kwam live. Wat vond jij daar toentertijd van, Tchock?

Ik schreef eerder:

quote:
Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale O+

Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek!
Daar sta ik nog wel achter, eigenlijk. Geweldig. Wat betreft beste live-nummer dit jaar doet Jubilee Street het ook erg goed.
pi_134432451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik schreef eerder:

[..]

Daar sta ik nog wel achter, eigenlijk. Geweldig. Wat betreft beste live-nummer dit jaar doet Jubilee Street het ook erg goed.
Ja, dat is héél goed omschreven. Als die bas erin knalt, dat is gewoon bizar.
pi_134432513
quote:
17s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ja, dat is héél goed omschreven. Als die bas erin knalt, dat is gewoon bizar.
Echt geweldig O+ Ik weet nog dat er een enorme glimlach op mijn gezicht kwam. Overigens :@ had de studioversie die beat ook best kunnen gebruiken.
pi_134432784
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Echt geweldig O+ Ik weet nog dat er een enorme glimlach op mijn gezicht kwam. Overigens :@ had de studioversie die beat ook best kunnen gebruiken.
Ze maken maar een live-plaat, dan schaf ik die gelijk aan op vinyl. Staat zo mooi naast Psychic. Wat overigens ook de mooiste hoes is van dit jaar, zonder twijfel.
pi_134432844
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:46 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ze maken maar een live-plaat, dan schaf ik die gelijk aan op vinyl. Staat zo mooi naast Psychic. Wat overigens ook de mooiste hoes is van dit jaar, zonder twijfel.
Echt heel vet. Heb hem voor sinterklaas gekregen en hij prijkt sindsdien pontificaal in mijn kamer. Zou er wel een groot formaat van willen hebben.
pi_134433255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Echt heel vet. Heb hem voor sinterklaas gekregen en hij prijkt sindsdien pontificaal in mijn kamer. Zou er wel een groot formaat van willen hebben.
Goed sinterklaascadeau, zeg. ^O^

Ja, ik zou 't artwork ook best wel aan de muur willen hebben. Prachtig dingetje. Hoe goed ik Paper Trails live ook vond trouwens, dit blijft mijn favoriet op de plaat:

woensdag 18 december 2013 @ 23:55:14 #158
159761 Arn0
Abbey Road
pi_134433316
quote:

Het album had eerlijk gezegd geen diepe indruk bij mij nagelaten (al durfde ik dat niet posten, uit vrees gelyncht te worden door de fanboys hier :P ) maar dit klinkt toch wel erg goed! Toch album nog maar eens checken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_134433358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:54 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Goed sinterklaascadeau, zeg. ^O^

Ja, ik zou 't artwork ook best wel aan de muur willen hebben. Prachtig dingetje. Hoe goed ik Paper Trails live ook vond trouwens, dit blijft mijn favoriet op de plaat:

Grappig, dat vond ik juist het zwakke broertje van het album toen ik het voor het eerst hoorde. Ben nu volledig bijgedraaid. Niet de makkelijkse, wel de bijzonderste. Ik vind het ook absurd goed bedacht (en uitgevoerd!) hoe ze switchen van akoestische drums naar elektronische en vice versa.

Bijvoorbeeld: rond 1:01 hoor je een drumstel, en rond 2:01 elektronica. Ze spelen wel -grofweg- dezelfde beat na, dus het valt niet heel erg op, maar het zorgt er wel voor dat het veel spannender blijft omdat je hoort dat er iets niet klopt.
pi_134433625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Grappig, dat vond ik juist het zwakke broertje van het album toen ik het voor het eerst hoorde. Ben nu volledig bijgedraaid. Niet de makkelijkse, wel de bijzonderste. Ik vind het ook absurd goed bedacht (en uitgevoerd!) hoe ze switchen van akoestische drums naar elektronische en vice versa.

Bijvoorbeeld: rond 1:01 hoor je een drumstel, en rond 2:01 elektronica. Ze spelen wel -grofweg- dezelfde beat na, dus het valt niet heel erg op, maar het zorgt er wel voor dat het veel spannender blijft omdat je hoort dat er iets niet klopt.
Daarom is 't - denk ik - ook mijn favoriet. Ik vind 't echt fascinerend wat er allemaal in die 6 minuten gebeurt. Er is zoveel aan de gang. Jaar is simpelweg een genie.
pi_134433664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het album had eerlijk gezegd geen diepe indruk bij mij nagelaten (al durfde ik dat niet posten, uit vrees gelyncht te worden door de fanboys hier :P ) maar dit klinkt toch wel erg goed! Toch album nog maar eens checken.
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé? :P
pi_134433669
quote:
17s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Daarom is 't - denk ik - ook mijn favoriet. Ik vind 't echt fascinerend wat er allemaal in die 6 minuten gebeurt. Er is zoveel aan de gang. Jaar is simpelweg een genie.
Ja O+ Fascinerend wat er allemaal in het hoofd van die man gebeurt. *mancrush*
pi_134433686
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

En volledig terecht :{w
pi_134433727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Haha ja, Darkside was even de nieuwe National. Maar maakt niet uit, vind het dan gewoon wat lullig om te schreeuwen "nee, het is kut" als iedereen enthousiast is. En als ik later op die mening moet terugkomen al helemaal, hehe.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_134433751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

En volledig terecht :{w
Ik heb 'm op 4 staan in mijn jaarlijst, maar ik heb 'm vandaag een paar keer achter elkaar weer op vinyl geluisterd met koptelefoon, en dan begin ik toch te denken dat ie 100% op 1 had moeten staan.
pi_134433835
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik heb 'm op 4 staan in mijn jaarlijst, maar ik heb 'm vandaag een paar keer achter elkaar weer op vinyl geluisterd met koptelefoon, en dan begin ik toch te denken dat ie 100% op 1 had moeten staan.
Ik denk dat 'ie op 1 gaat bij mij.
pi_134433857
Trouwens ook wel grappig, mijn meest beluisterde albums afgelopen jaar:
pi_134433901
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha ja, Darkside was even de nieuwe National. Maar maakt niet uit, vind het dan gewoon wat lullig om te schreeuwen "nee, het is kut" als iedereen enthousiast is. En als ik later op die mening moet terugkomen al helemaal, hehe.
Dat siert je. Al vond ik The National-discussies (waar ik zelf niet zo veel mee heb) echt hoogtepuntjes dit jaar. :P
pi_134433907
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
The Glow Pt. 2 _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

O, en Madvillain. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_134433920
quote:

O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134433923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:05 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat siert je.
pi_134433988
quote:

[..]

The Glow Pt. 2 _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

O, en Madvillain. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Nieuw ontdekte pareltjes dit jaar. :D
pi_134434151
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
O+ Lekker lijstje

de mijne :)

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134434192
quote:

[..]

Dat siert je. Al vond ik The National-discussies (waar ik zelf niet zo veel mee heb) echt hoogtepuntjes dit jaar. :P
_O-
pi_134434268
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

O+ Lekker lijstje

de mijne :)

[ afbeelding ]
Ramona Falls zegt me niets. Zal 't morgen eens checken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')