Ik schreef eerder:quote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zat vandaag te denken over het beste nummer dat ik dit jaar live heb gezien. Dat moet toch wel Paper Trails zijn geweest. Dat sloeg helemaal nergens op hoe goed die binnen kwam live. Wat vond jij daar toentertijd van, Tchock?
Daar sta ik nog wel achter, eigenlijk. Geweldig. Wat betreft beste live-nummer dit jaar doet Jubilee Street het ook erg goed.quote:Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale
Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek!
Ja, dat is héél goed omschreven. Als die bas erin knalt, dat is gewoon bizar.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schreef eerder:
[..]
Daar sta ik nog wel achter, eigenlijk. Geweldig. Wat betreft beste live-nummer dit jaar doet Jubilee Street het ook erg goed.
Echt geweldigquote:Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, dat is héél goed omschreven. Als die bas erin knalt, dat is gewoon bizar.
Ze maken maar een live-plaat, dan schaf ik die gelijk aan op vinyl. Staat zo mooi naast Psychic. Wat overigens ook de mooiste hoes is van dit jaar, zonder twijfel.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt geweldigIk weet nog dat er een enorme glimlach op mijn gezicht kwam. Overigens
had de studioversie die beat ook best kunnen gebruiken.
Echt heel vet. Heb hem voor sinterklaas gekregen en hij prijkt sindsdien pontificaal in mijn kamer. Zou er wel een groot formaat van willen hebben.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ze maken maar een live-plaat, dan schaf ik die gelijk aan op vinyl. Staat zo mooi naast Psychic. Wat overigens ook de mooiste hoes is van dit jaar, zonder twijfel.
Goed sinterklaascadeau, zeg.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt heel vet. Heb hem voor sinterklaas gekregen en hij prijkt sindsdien pontificaal in mijn kamer. Zou er wel een groot formaat van willen hebben.
Het album had eerlijk gezegd geen diepe indruk bij mij nagelaten (al durfde ik dat niet posten, uit vrees gelyncht te worden door de fanboys hierquote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zat vandaag te denken over het beste nummer dat ik dit jaar live heb gezien. Dat moet toch wel Paper Trails zijn geweest. Dat sloeg helemaal nergens op hoe goed die binnen kwam live. Wat vond jij daar toentertijd van, Tchock?
Grappig, dat vond ik juist het zwakke broertje van het album toen ik het voor het eerst hoorde. Ben nu volledig bijgedraaid. Niet de makkelijkse, wel de bijzonderste. Ik vind het ook absurd goed bedacht (en uitgevoerd!) hoe ze switchen van akoestische drums naar elektronische en vice versa.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Goed sinterklaascadeau, zeg.![]()
Ja, ik zou 't artwork ook best wel aan de muur willen hebben. Prachtig dingetje. Hoe goed ik Paper Trails live ook vond trouwens, dit blijft mijn favoriet op de plaat:
Daarom is 't - denk ik - ook mijn favoriet. Ik vind 't echt fascinerend wat er allemaal in die 6 minuten gebeurt. Er is zoveel aan de gang. Jaar is simpelweg een genie.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grappig, dat vond ik juist het zwakke broertje van het album toen ik het voor het eerst hoorde. Ben nu volledig bijgedraaid. Niet de makkelijkse, wel de bijzonderste. Ik vind het ook absurd goed bedacht (en uitgevoerd!) hoe ze switchen van akoestische drums naar elektronische en vice versa.
Bijvoorbeeld: rond 1:01 hoor je een drumstel, en rond 2:01 elektronica. Ze spelen wel -grofweg- dezelfde beat na, dus het valt niet heel erg op, maar het zorgt er wel voor dat het veel spannender blijft omdat je hoort dat er iets niet klopt.
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het album had eerlijk gezegd geen diepe indruk bij mij nagelaten (al durfde ik dat niet posten, uit vrees gelyncht te worden door de fanboys hier) maar dit klinkt toch wel erg goed! Toch album nog maar eens checken.
Jaquote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Daarom is 't - denk ik - ook mijn favoriet. Ik vind 't echt fascinerend wat er allemaal in die 6 minuten gebeurt. Er is zoveel aan de gang. Jaar is simpelweg een genie.
En volledig terechtquote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé?
Haha ja, Darkside was even de nieuwe National. Maar maakt niet uit, vind het dan gewoon wat lullig om te schreeuwen "nee, het is kut" als iedereen enthousiast is. En als ik later op die mening moet terugkomen al helemaal, hehe.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
We waren wel een beetje hysterisch toentertijd, hé?
Ik heb 'm op 4 staan in mijn jaarlijst, maar ik heb 'm vandaag een paar keer achter elkaar weer op vinyl geluisterd met koptelefoon, en dan begin ik toch te denken dat ie 100% op 1 had moeten staan.quote:
Ik denk dat 'ie op 1 gaat bij mij.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb 'm op 4 staan in mijn jaarlijst, maar ik heb 'm vandaag een paar keer achter elkaar weer op vinyl geluisterd met koptelefoon, en dan begin ik toch te denken dat ie 100% op 1 had moeten staan.
Dat siert je. Al vond ik The National-discussies (waar ik zelf niet zo veel mee heb) echt hoogtepuntjes dit jaar.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha ja, Darkside was even de nieuwe National. Maar maakt niet uit, vind het dan gewoon wat lullig om te schreeuwen "nee, het is kut" als iedereen enthousiast is. En als ik later op die mening moet terugkomen al helemaal, hehe.
The Glow Pt. 2quote:Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
Trouwens ook wel grappig, mijn meest beluisterde albums afgelopen jaar:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuw ontdekte pareltjes dit jaar.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
The Glow Pt. 2![]()
![]()
![]()
![]()
O, en Madvillain.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Tchock het volgende:
Trouwens ook wel grappig, mijn meest beluisterde albums afgelopen jaar:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat siert je. Al vond ik The National-discussies (waar ik zelf niet zo veel mee heb) echt hoogtepuntjes dit jaar.
Ramona Falls zegt me niets. Zal 't morgen eens checken.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:10 schreef Norrage het volgende:
[..]Lekker lijstje
de mijne
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |