Oh... Er zijn vast wel meer Nederlanders te vinden die zo'n avontuur zijn aangegaan? Kun je daar geen contact mee opnemen?quote:Op maandag 16 december 2013 19:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het probleem is alleen de regelgeving. 1 groot mijnenveld. Om in Laos iets te mogen kopen zouden we een Laotiaan in dienst moeten nemen (voor euro of 200 pj, goed te doen dus) die dat huis op zijn naam gaat kopen maar dan wel een contract tekent dat de eigenlijke beslissing bij jou ligt. Dat voelt nogal onzeker aan zeg maar
Ik ook niet. Ik word al wild als ik buiten Twente benquote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef Elan het volgende:
[..]
En je hebt min of meer de garantie dat de prijzen daar stijgen dan?
Niet dat je uit moet gaan van het negatieve maar je zal maar door omstandigheden moeten verkopen en met een onverkoopbaar huis is een land aan de andere kant van de wereld zitten![]()
Wel dapper hoor zou dat echt niet aandurven.
Precies.quote:Op maandag 16 december 2013 19:43 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik word al wild als ik buiten Twente ben
Pellequote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Maar Knut en zijn liefde voor Japan. Daar komt niets tussen.
Die garantie heb je nooit. Maar de omliggende landen hebben die stijgende lijn wel laten zien en ik zie niet waarom het hier anders zou moeten gaan. Lonen liggen laag, opleidingen worden steeds beter, steeds meer westerse bedrijven die richting die kant van de wereld schuiven.quote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef Elan het volgende:
[..]
En je hebt min of meer de garantie dat de prijzen daar stijgen dan?
Niet dat je uit moet gaan van het negatieve maar je zal maar door omstandigheden moeten verkopen en met een onverkoopbaar huis is een land aan de andere kant van de wereld zitten![]()
Wel dapper hoor zou dat echt niet aandurven.
Kon ik daar maar iets kopen, Amsterdam is peanuts vergeleken met Tokyoquote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Maar Knut en zijn liefde voor Japan. Daar komt niets tussen.
Daar wil je toch niet dood gevonden worden?quote:Op maandag 16 december 2013 19:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kon ik daar maar iets kopen, Amsterdam is peanuts vergeleken met Tokyo
Ben je er wel eens geweest?quote:Op maandag 16 december 2013 19:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar wil je toch niet dood gevonden worden?
Nee.quote:Op maandag 16 december 2013 19:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest?
In het geval van Tokyo? Nee, dat kan je nietquote:Op maandag 16 december 2013 19:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, je kunt met je voorstellingsvermogen toch wel een mening vormen.
Ik wel.quote:Op maandag 16 december 2013 19:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In het geval van Tokyo? Nee, dat kan je niet
Ik ben wel bekend met Japanners en hun levensstijl + gewoonten. Zou wel heel raar zijn als het dan in Tokyo ineens anders is.quote:Op maandag 16 december 2013 19:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je posts geven aan van niet.
En qua veiligheid voor jou en je vrouw?quote:Op maandag 16 december 2013 19:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die garantie heb je nooit. Maar de omliggende landen hebben die stijgende lijn wel laten zien en ik zie niet waarom het hier anders zou moeten gaan. Lonen liggen laag, opleidingen worden steeds beter, steeds meer westerse bedrijven die richting die kant van de wereld schuiven.
En als niet heb je voor een belachelijk bedrag een eigen huis in de tropen.
Je bent wel in Japan geweest maar niet in Tokyoquote:Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben wel bekend met Japanners en hun levensstijl + gewoonten. Zou wel heel raar zijn als het dan in Tokyo ineens anders is.
Nee, ik ken Japanners.quote:Op maandag 16 december 2013 19:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bent wel in Japan geweest maar niet in Tokyo
Japan is een groot land man hoe kun je nu generaliserend spreken over "de Japanner" en zijn levensstijl.quote:Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben wel bekend met Japanners en hun levensstijl + gewoonten. Zou wel heel raar zijn als het dan in Tokyo ineens anders is.
Laos voelde een stuk veiliger dan Thailand hoor.quote:Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Elan het volgende:
[..]
En qua veiligheid voor jou en je vrouw?
Thailand is al een grensgeval qua veiligheid (al kom je daar met geld een heel eind) Laos is toch totaal niet veilig en politiek ook niet echt stabiel?
Niet bij Japanners. Allemaal hetzelfde. Allemaal gekkies.quote:Op maandag 16 december 2013 19:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Japan is een groot land man hoe kun je nu generaliserend spreken over "de Japanner" en zijn levensstijl.
Als je hier al Achterhoekers en Amsterdammers in een kamer zit heb je al een enorme kloof qua opvattingen en gedachtegoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |