Als je graag wil gaan voor hen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar ergens gaan zitten omdat je je verplicht voelt? Ik snap dat niet zo tbh. Maar misschien ben ik te onsociaal daarinquote:Op maandag 16 december 2013 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja. Enig kind. Weinig keuze. Mijn ouders zouden het echt niet leuk vinden als we niet zouden komen. En helemaal nu met Noor.
Nouja, ik heb 1x een keer gezegd dat we wellicht niet zouden komen, maar toen ik kreeg ik een blik die erop duidde dat ik dan zo ongeveer uit de erfenis geschrapt zou wordenquote:Op maandag 16 december 2013 13:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Als je graag wil gaan voor hen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar ergens gaan zitten omdat je je verplicht voelt? Ik snap dat niet zo tbh. Maar misschien ben ik te onsociaal daarin
Ik hoop heel erg dat als mijn jongens volwassen zijn ze bij ons langs komen omdat ze dat willen. Niet omdat ze denken dat het moet.
Ja, die andere auto hebben wij dus net en bovendien is een auto waar 4 kinderen in kunnen +2 volwassen nog net wat meer uitdaging. Ik heb wel nog een heleboel moederliefde over. Ik heb na M gepost dat ik baalde dat we zo laat aan kinderen zijn begonnen zodat er weinig tijd meer is om een hele schare te verzamelen (en toen was ik nog bang dat M enig kind zou blijvenquote:Op zondag 15 december 2013 22:57 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik snap het, 3 kinderen in die leeftijdscategorie lijkt me erg pittig. Voor ons is aansluiting met de andere kinderen qua leeftijd geen overweging, nooit geweest. De jongetjes schelen vijf jaar. Heerlijk vinden we dat, de interactie is evengoed fantastisch.
Als ik denk aan ons leven, aan onze toekomst, zie ik een huis vol kindjes. Ik hou van het moederschap, het inspireert me, mijn kinderen raken me, ik ben onderdeel van een enorm warm nest en in ons hart past er echt nog een kindje bij. Nog zo een om de wereld een stukje mooier te maken.
Maar dan heb je de praktische kant he. Andere auto willen we toch al, dus geen probleem. Geen kamer over in huis, maar hoe erg is dat? Financieel hebben we alles nog in huis, en ik doe aan wasbaar luieren dus dat zou geen uitgave zijn. Maar die kinderen worden groot. En dan heb je er straks drie die een beugel moeten ofzo. En hoe gaat dat logistiek met drie? En zijn we niet gewoon dolblij als Sticker gaat doorslapen ooit, en willen we dan weer van vooraf aan beginnen? Maar je moet zoiets groots ook niet laten vanwege die paar momenten dat het wat lastiger is, denk ik. Veel ingewikkelder dan met Sticker kan het niet zijn (ik doel op zijn prematuriteit, niet zijn onhandelbare karakter)
En dan laat ik het zwanger zijn nog even buiten beschouwing. Dat durf ik wel aan, inmiddels.
Dusss. Ik bewaar alle kleding toch nog maar even, geloof ik.
quote:Op maandag 16 december 2013 09:37 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Oeh *slik* dat is wel heel herkenbaar.....
Naast dat een derde gewoon leuk zou zijn is het ook de kans op een normaal einde vd zwangerschap en een kraamtijd om het tijdperk van zwangerschap/geboorte/kraamperiode 'normaal' af te sluiten.
Hier komt er geen derde, al blijft het bij ons beide soms wel kriebelen. Ik wil geen zwangerschap waarin ik me telkens zorgen maak over een evt vroeggeboorte, ik wil niet wekelijks naar de gyn moeten voor controle, extra echo's en weet ik wat. Dus het zou sowieso niet een zorgeloze 'leuke' zwangerschap worden. Ik merk wel dat nu de tijd wat verstrijkt het me minder aanvliegt allemaal en ik er rationeler naar kan kijken.
Ik probeer vooral vooruit te kijken naar wat alle voordelen zijn, van twee kindjes en van groter wordende kindjes, dat helpt een boel.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:41 schreef Kyara het volgende:
Meisjes slapen veel lichter. En bovendien willen die toch elke 2 uur eten dus de kans is groot dat ze rond die tijd wakker zijn. M kan misschien nog wel doorslapen. Maar in elk geval is het wel handig dat mijn moeder er is, 3 volwassenen op 3 kinderen.
Vanochtend naar de wandelwagensoos geweest met mijn meisjes. Was erg leuk. Sowieso leuk om te zien hoe ze dan allebei hun eigen gang gaan en hoe vrij ze zich bewegen. Totaal geen last van de drukte, prikkels, geluid of wat dan ook. Ze kruipen en tijgeren gewoon overal tussendoor. J ging richting de kleinere kindjes om daar de lomperik uit te gaan hangenen D ging heel handig meteen naar de oudere kindjes om daar steeds bijna door auto's en poppenwagens overreden te worden
Merk ook dat ze al best wel wat gewend zijn met een grote maar toch kleine broer: een peuter van een jaar of 3 struikelde over D (en dan nog over haar hoofd). Peuter in tranen, D keek een beetje verstoord op.
En er was een jongetje helemaal verliefd op D (sorry Pi, het wordt echt tijd dat jullie elkaar weer zien in januari). Hij sleepte haar aan haar jurkje over de vloer (zo vrouw, mee naar mijn hol, dat idee). En D vond het prachtig. En onder de tafel ging hij haar kusjes geven (sorry Pi). Maar goed, een uurtje later was hij J al aan het versieren
(hoewel hij misschien niet in de gaten had dat het een andere baby was...).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quote aub, ik haal hem straks weer weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |