abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2013 @ 13:07:06 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134325103
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134325269
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja. Enig kind. Weinig keuze. Mijn ouders zouden het echt niet leuk vinden als we niet zouden komen. En helemaal nu met Noor.
Als je graag wil gaan voor hen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar ergens gaan zitten omdat je je verplicht voelt? Ik snap dat niet zo tbh. Maar misschien ben ik te onsociaal daarin :@

Ik hoop heel erg dat als mijn jongens volwassen zijn ze bij ons langs komen omdat ze dat willen. Niet omdat ze denken dat het moet.
pi_134325330
Hier eerste kerstdag in de middag ene familie, tweede kerstdag eten bij andere. En dan op allebei die dagen tegelijk daar even ook dochters verjaardag vieren. Op de 24e, haar verjaardag, lekker hele dag met z'n drieën! Wilden veel langskomen dan maar die zien we dan met kerst.

En oud en nieuw komen 8 vrienden bij ons eten en spelletjes doen! Zin in!
pi_134325354
Het is bij mij al jaren hetzelfde. De week voor kerst + kerstavond schoonouders, 1e kerstdag m'n pa en 2de kerstdag m'n ma. Vind het goed en fijn zo.
O&N doe ik wat ik zelf wil :)

Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe dat gaat. Ow is natuurlijk niet echt een goede slaper, gaat hij wakker zijn tijdens het vuurwerk. Laat ik hem gewoon slapen of probeer ik hem dan weer gewoon in slaap te krijgen of neem ik hem mee naar beneden...

Zo Spirit foto's!
pi_134325370
SPIRIT WE WACHTEN HOOR! :(
  maandag 16 december 2013 @ 13:21:47 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134325663
Duurt lang... oO<
  maandag 16 december 2013 @ 13:22:11 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134325679
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Als je graag wil gaan voor hen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar ergens gaan zitten omdat je je verplicht voelt? Ik snap dat niet zo tbh. Maar misschien ben ik te onsociaal daarin :@

Ik hoop heel erg dat als mijn jongens volwassen zijn ze bij ons langs komen omdat ze dat willen. Niet omdat ze denken dat het moet.
Nouja, ik heb 1x een keer gezegd dat we wellicht niet zouden komen, maar toen ik kreeg ik een blik die erop duidde dat ik dan zo ongeveer uit de erfenis geschrapt zou worden :'). Ik wil het later met Noor ook anders. Maar mijn ouders zijn vrij traditioneel wat dit soort dingen betreft en ik heb gewoon geen zin in geruzie/gedoe erover. Dat vind ik het niet waard. Als zij het zo belangrijk vinden, prima. Maar is het echt onze wens? Nee. Maar ik ga voor die twee dagen in het jaar geen fuzz maken.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134325723
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:57 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik snap het, 3 kinderen in die leeftijdscategorie lijkt me erg pittig. Voor ons is aansluiting met de andere kinderen qua leeftijd geen overweging, nooit geweest. De jongetjes schelen vijf jaar. Heerlijk vinden we dat, de interactie is evengoed fantastisch.

Als ik denk aan ons leven, aan onze toekomst, zie ik een huis vol kindjes. Ik hou van het moederschap, het inspireert me, mijn kinderen raken me, ik ben onderdeel van een enorm warm nest en in ons hart past er echt nog een kindje bij. Nog zo een om de wereld een stukje mooier te maken. O+

Maar dan heb je de praktische kant he. Andere auto willen we toch al, dus geen probleem. Geen kamer over in huis, maar hoe erg is dat? Financieel hebben we alles nog in huis, en ik doe aan wasbaar luieren dus dat zou geen uitgave zijn. Maar die kinderen worden groot. En dan heb je er straks drie die een beugel moeten ofzo. En hoe gaat dat logistiek met drie? En zijn we niet gewoon dolblij als Sticker gaat doorslapen ooit, en willen we dan weer van vooraf aan beginnen? Maar je moet zoiets groots ook niet laten vanwege die paar momenten dat het wat lastiger is, denk ik. Veel ingewikkelder dan met Sticker kan het niet zijn (ik doel op zijn prematuriteit, niet zijn onhandelbare karakter :P )

En dan laat ik het zwanger zijn nog even buiten beschouwing. Dat durf ik wel aan, inmiddels.

Dusss. Ik bewaar alle kleding toch nog maar even, geloof ik. :')
Ja, die andere auto hebben wij dus net en bovendien is een auto waar 4 kinderen in kunnen +2 volwassen nog net wat meer uitdaging. Ik heb wel nog een heleboel moederliefde over. Ik heb na M gepost dat ik baalde dat we zo laat aan kinderen zijn begonnen zodat er weinig tijd meer is om een hele schare te verzamelen (en toen was ik nog bang dat M enig kind zou blijven :D ). Jouw stukje O+ O+ O+

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:37 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Oeh *slik* dat is wel heel herkenbaar.....
Naast dat een derde gewoon leuk zou zijn is het ook de kans op een normaal einde vd zwangerschap en een kraamtijd om het tijdperk van zwangerschap/geboorte/kraamperiode 'normaal' af te sluiten.

Hier komt er geen derde, al blijft het bij ons beide soms wel kriebelen. Ik wil geen zwangerschap waarin ik me telkens zorgen maak over een evt vroeggeboorte, ik wil niet wekelijks naar de gyn moeten voor controle, extra echo's en weet ik wat. Dus het zou sowieso niet een zorgeloze 'leuke' zwangerschap worden. Ik merk wel dat nu de tijd wat verstrijkt het me minder aanvliegt allemaal en ik er rationeler naar kan kijken.
Ik probeer vooral vooruit te kijken naar wat alle voordelen zijn, van twee kindjes en van groter wordende kindjes, dat helpt een boel.
:*

Ik denk dat ik me niet zozeer druk zou maken over een eventuele vroeggeboorte. Maar dat komt misschien ook omdat met een tweeling de kans nou eenmaal groter was. Ik had natuurlijk wel al 4 kg kind in mijn buik + dubbel vruchtwater en 2 placenta's. Het werd krap ;)

Maar ik had een laatste keer zwanger zijn graag anders willen afsluiten en ook afscheid kunnen nemen van mijn buik. Ik vond het zwanger zijn namelijk wel heel leuk.

En hoe blij ik ook ben met al mijn kindjes. Na 2 winters zwanger te zijn geweest voelt het nu eigenlijk een klein beetje leeg. Klinkt dat heel stom?
  maandag 16 december 2013 @ 13:23:42 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134325744
Wij gaan kerstavond met schoonouders+zwager+vriendin+nichtje vieren, eerste kerstdag bij mijn ouders. We hebben besloten om geen cadeautjes te doen behalve voor de kinderen, dus dat scheelt een boel stress *O*!
Tweede kerstdag is helemaal voor ons O+ al heeft Yur een hardloopwedstrijd, dusja :+

O&N nog niet besloten. Misschien met m'n zwager+vriendin+nichtje, misschien gewoon met z'n 3en. Alles is prima :Y)
pi_134325853
Becky, gefeliciteerd met je dreumes! *O*

:* voor alle zieke kindjes, het waren er best veel geloof ik :{

Wij zijn met kerstavond thuis, 1e kerstdag naar mijn moeder ('s middags, meisjes slapen daar en M blijft gewoon op en dan 's avonds iedereen weer redelijk normale tijd in eigen bed). 2e kerstdag naar mijn schoonouders (slaapjes in de auto, daar brunchen tussen 11 en 14 en daarna om 15.00 uur weer thuis voor 2e slaapje in eigen bed). En O&N zijn we gewoon thuis. Mijn moeder komt bij ons. Ik ben ook enig kind en ik wil niet dat mijn moeder met dit soort dagen alleen thuis zit. Vorig jaar heeft M overal door heen geslapen, geen idee hoe dat nu gaat. Zou me niks verbazen als de meisjes er wel wakker door worden.
  maandag 16 december 2013 @ 13:26:58 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134325890
Wij gaan een week naar MN ouders :P . We hoeven dus niet van alles af. Mijn broer komt ook met zijn gezin en mijn zus komt met haar man. Oh, en mijn 2 jongere broertjes zijn er ook.
Nathan heeft enorm veel zin om bij MN ouders te logeren, hij heeft het steeds over opa en oma boedelij O+
O&N zijn we aan het invullen. Ik weet alleen heel zeker dat ik oliebollen ga bakken :9

Becky, gefeliciteerd met je dreumes! Mooie datum O+ .
  maandag 16 december 2013 @ 13:32:38 #12
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134326169
Kyara, ik sta er elk jaar weer verbaast van dat Nathan door de vuurwerk herrie heen slaapt. Dus voor hetzelfde geld merken ze er niets van.

Trouwens, ik werd vannacht om half 3 wakker en er lag geen baby naast mij :o . Ik durfde bijna niet te kijken of ze het nog deed :@ . Toen ik weer in bed lag werd ze wakker. Ze sliep binnern een half uur alweer! Kortom, ik voel me uitgerust vandaag!
pi_134326337
Wat fijn Pessie!

Ik hoop ook dat Ow er doorheen slaapt.. Ben bang van niet.
In ieder geval vieren we het bij ons thuis, dus bedje enzo zijn bekend :)
pi_134326530
Fijn, Pessie!

Hier geen gerammel voor een tweede. Zowel fysiek als mentaal zie ik dat niet zitten. Ellie is tha bomb, zeg maar, maar daar blijft het bij. Er is liefde zat hier, maar niet zoveel ruimte :).

Kerst is dit jaar 1e Kerstdag met mijn familie, 2e Kerstdag met schoonfamilie. Veel eten en gezelligheid! Vermoeiend ook, dat wel. De 29e ben ik jarig, dus dan hebben we iedereen weer, maar dat is ook wel weer leuk. O & N vieren we met vrienden, ben ook heeel benieuwd hoe het gaat. Denk dat ik Ellie in de doek doe als ze moe is; kind gaat vaak pas om 23.00 uur slapen, dus dat maakt ook niet uit.
Home is where the O+ is...
pi_134326592
Meisjes slapen veel lichter. En bovendien willen die toch elke 2 uur eten dus de kans is groot dat ze rond die tijd wakker zijn. M kan misschien nog wel doorslapen. Maar in elk geval is het wel handig dat mijn moeder er is, 3 volwassenen op 3 kinderen.

Vanochtend naar de wandelwagensoos geweest met mijn meisjes. Was erg leuk. Sowieso leuk om te zien hoe ze dan allebei hun eigen gang gaan en hoe vrij ze zich bewegen. Totaal geen last van de drukte, prikkels, geluid of wat dan ook. Ze kruipen en tijgeren gewoon overal tussendoor. J ging richting de kleinere kindjes om daar de lomperik uit te gaan hangen :X en D ging heel handig meteen naar de oudere kindjes om daar steeds bijna door auto's en poppenwagens overreden te worden :') Merk ook dat ze al best wel wat gewend zijn met een grote maar toch kleine broer: een peuter van een jaar of 3 struikelde over D (en dan nog over haar hoofd). Peuter in tranen, D keek een beetje verstoord op.

En er was een jongetje helemaal verliefd op D (sorry Pi, het wordt echt tijd dat jullie elkaar weer zien in januari). Hij sleepte haar aan haar jurkje over de vloer (zo vrouw, mee naar mijn hol, dat idee). En D vond het prachtig. En onder de tafel ging hij haar kusjes geven (sorry Pi :@ ). Maar goed, een uurtje later was hij J al aan het versieren :{w (hoewel hij misschien niet in de gaten had dat het een andere baby was...).
pi_134326831
Lol, Kyara _O_
pi_134326935
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 13:41 schreef Kyara het volgende:
Meisjes slapen veel lichter. En bovendien willen die toch elke 2 uur eten dus de kans is groot dat ze rond die tijd wakker zijn. M kan misschien nog wel doorslapen. Maar in elk geval is het wel handig dat mijn moeder er is, 3 volwassenen op 3 kinderen.

Vanochtend naar de wandelwagensoos geweest met mijn meisjes. Was erg leuk. Sowieso leuk om te zien hoe ze dan allebei hun eigen gang gaan en hoe vrij ze zich bewegen. Totaal geen last van de drukte, prikkels, geluid of wat dan ook. Ze kruipen en tijgeren gewoon overal tussendoor. J ging richting de kleinere kindjes om daar de lomperik uit te gaan hangen :X en D ging heel handig meteen naar de oudere kindjes om daar steeds bijna door auto's en poppenwagens overreden te worden :') Merk ook dat ze al best wel wat gewend zijn met een grote maar toch kleine broer: een peuter van een jaar of 3 struikelde over D (en dan nog over haar hoofd). Peuter in tranen, D keek een beetje verstoord op.

En er was een jongetje helemaal verliefd op D (sorry Pi, het wordt echt tijd dat jullie elkaar weer zien in januari). Hij sleepte haar aan haar jurkje over de vloer (zo vrouw, mee naar mijn hol, dat idee). En D vond het prachtig. En onder de tafel ging hij haar kusjes geven (sorry Pi :@ ). Maar goed, een uurtje later was hij J al aan het versieren :{w (hoewel hij misschien niet in de gaten had dat het een andere baby was...).
:D Wat superschattig! En lijkt me ook leuk om je meisjes zo als eigen persoontjes rond te zien kruipen, alleen op avontuur O+.
pi_134327064
Ja, ik vond ook de interactie met andere kindjes zo leuk. Juist omdat ze niet naar een kdv gaan en alleen elkaar en M hebben.

Kom je ook nog een keertje L0t?

Ik zal even kijken of ik dat jongetje kan blurren want het is wel een heel schattige foto geworden van die 2. En aangezien Spirit ook niet opschiet met haar foto's....
pi_134327285
Nice Kyara!

Een voordeel aan een ziekige baby... M'n hele huis is al schoon ;)
pi_134327363
Even onder een spoiler zodat Pi niet onnodig geconfronteerd wordt....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quote aub, ik haal hem straks weer weg
pi_134327587
Wow, hoe lief O+
pi_134327707
Spirit doet aan dode mussen }:| ;)

Eerste kerstdag gaan we 's ochtends naar onze eigen kerk en daarna door naar mijn ouders. Daar zijn we met z'n allen (vrij uniek, want 1 zus met zwager, 1 broer met schoonzus en 2 studerende, niet meer thuis wonende broertjes en allemaal op minimaal 45 minuten rijden/treinen van ouders). We blijven ook met z'n allen logeren (lekker passen en meten :P ).
Tweede kerstdag komen schoonouders, zwager, schoonzus en hun 2 kinderen bij ons eten. zwager, schoonzus en kinderen blijven waarschijnlijk slapen.
O&N zijn wel thuis en komen mijn ouders logeren.

Over rammelen, dat doe ik af en toe ook. Manlief (nog) niet. Sowieso wil ik er minimaal 2 jaar tussen hebben en liefst (voor over we daar invloed op hebben) een voorjaar/begin zomer baby :@ Dat laatste vanwege stevige winterdepressies van manlief, die door slaaptekort nog heftiger worden. R is van oktober en zijn eerste half jaar was op zijn zachtst gezegd niet echt fijn. De wisselwerking die man en R op elkaar hadden (en nog steeds op een bepaalde manier hebben) zorgde voor een spiraal waar we moeilijk uitkwamen. Nu met M is dat gelukkig een stuk minder met de klachten van mijn man.
En qua kosten komt het vast allemaal wel goed, we zijn zeker niet de enige met 3 kinderen, en veel mensen moeten het met minder salaris doen dan wij. Niet dat we ons veel kunnen permiteren, maar we komen niks te kort.

Kyara, wat leuk, je verhaal over de soos en je ondernemende meisjes die lekker hun eigen gang gaan!

Loj, Ow mag ook wel even ziek zijn bij ons thuis :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134327718
Lief! O+
Hier kom ik met een zieke baby juist nergens aan toe :p
pi_134327765
Oh, Kyara, wat lijken ze op jou!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 16 december 2013 @ 14:12:21 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134327785
Cute Kyara O+. Ik heb wel medelijden met Pi ;(. Maar Noor is nog steeds vrij, dus misschien grijpt die wel haar kans *).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')