abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 december 2013 @ 07:31:15 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134318018
Welkom in het Mammapoli topic!

Wat is de mammapoli?

“Mamma” is het Latijnse woord voor “borst”. Mamma slaat hier dus niet op je moeder!
Op een mammapoli (in het ziekenhuis) worden patiënten met klachten aan de borst onderzocht. Meestal bestaat het onderzoek uit drie onderdelen. Een gesprek en een lichamelijk onderzoek (Dat bestaat uit het onderzoek van de borst(en), het onderzoeken van de lymfklieren, onder de oksel, bij het borstbeen en rondom het sleutelbeen.) bij een chirurg, een mammografie (Daarbij worden röntgenfoto's gemaakt van de borsten. Als de afwijking daarop niet goed te zien is, kan de radioloog besluiten om een echografie te maken. Dat is een onderzoek van de borsten en meestal ook de oksels.) en een biopsie/punctie (Bij een punctie wordt met een dunne naald vocht en weefsel opgezogen uit de verdachte plek. Dat weefsel wordt vervolgens onderzocht door een patholoog. Bij een biopsie wordt een klein sneetje gemaakt in de verdachte plek om stukjes weefsel weg te halen.).

Waar kan ik meer informatie vinden over (borst)kanker?

Voor algemene informatie over kanker: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/Pages/Home.aspx
Over specifiek borstkanker: http://www.diagnoseborstkanker.nl/nl/home/xxxhomexxx.html
Kijk eens op http://overons.kwfkankerbestrijding.nl/bestellen/Pages/particulieren.aspx voor brochures.
Over herstel en balans: http://www.herstelenbalans.nl/

Voor wie is dit topic bedoeld?
Voor iedereen die met borstkanker te maken heeft, of had, patiënten, partners, kinderen, vrienden, collega’s en verder natuurlijk iedereen die langs komt! Kom hier gerust met je vragen, er is bijna altijd wel iemand die iets al eerder heeft meegemaakt en je misschien een waardevol advies of een handige tip kan geven.
***
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 08:37:08 #2
240917 Mula
pi_134318547
Ik lig de komende drie dagen in het ziekenhuis. Vanmiddag chemo, morgenvroeg opname op de afdeling en woensdag operatie om de vap te plaatsen. En ik heb echt gewoon totaal geen zin. Bah. :{
pi_134318583
Sterkte Mula! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 december 2013 @ 09:40:43 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134319308
Dat kan ik me voorstellen. Sterkte! :*
***
pi_134319344
Bah, Mula...
Van mij ook sterkte. :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 16 december 2013 @ 10:02:42 #6
386633 Adnap
I love Life !
pi_134319688
Sterkte Mula, hopenlijk verloopt alles soepel en mag je snel naar je eigen huis
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_134320937
Sterkte Mula! :*
  maandag 16 december 2013 @ 13:14:21 #8
3542 Gia
User under construction
pi_134325362
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 08:37 schreef Mula het volgende:
Ik lig de komende drie dagen in het ziekenhuis. Vanmiddag chemo, morgenvroeg opname op de afdeling en woensdag operatie om de vap te plaatsen. En ik heb echt gewoon totaal geen zin. Bah. :{
Kan ik me voorstellen. Maar misschien ben je met de Kerst weer herstelt van die ingreep. En je bent daarna van die infuusnaalden verlost.

Hou je taai en veel sterkte.
pi_134337751
Bah, snap dat je daar geen nocht aan hebt!
Veel sterkte en natuurlijk succes.

Knuf!
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 22:27:38 #10
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_134347685
Lieve Mula, in gedachten bij je. Hoop dat de chemo lekker vlotjes gaat en dat ze het infuus in een keer raak prikken. Veel sterkte O+

Vanmorgen om 8 uur heb ik een MRI van mijn gehele wervelkolom gehad. Ik heb al sinds de zomer last van een specifieke pijnlijke plek in mijn rug. De arts wilde eventuele uitzaaiingen uitsluiten en dus ging ik met bibberende knietjes onder de MRI. Ik werd een paar uur daarna gebeld of ik nog een keer langs kon komen omdat ze nog een gedeelte van mijn rug (waar ik toevallig ook de pijn heb) overnieuw wilden doen voor aanvullende informatie. Ze hadden dus blijkbaar íets gezien. Tijdens de tweede keer lag ik te janken onder het apparaat. Vanwege de herrie van het apparaat, kreeg ik een koptelefoon op met Sky Radio kerstliedjes. Lekkere, vrolijke feestdagen pfffff ik lag te janken en dikke tranen rolden over mijn wangen terwijl ik stil moest liggen zodat de scan zou lukken en het niet nog een keer over moest. Na de aanvullende MRI ben ik meteen naar mijn arts doorgelopen. Originele afspraak voor de uitslag was maandag 23 december, maar ik kon het echt niet aan om zo lang te wachten.Gelukkig werd ik een paar uur later gebeld door radiotherapie dat de uitslag goed is. Ze wilde me niet langer in spanning houden en heeft de goede uitslag per telefoon bekend gemaakt. Ben daarna even volledig ingestort en nu ook helemaal leeg. Natuurlijk opgelucht, maar de spanning dat het ook heel anders zou kunnen aflopen zit nog in mijn lijf. Ik zit nu nog met dikke, branderige ogen. Toen ik de arts aan de telefoon had, zette ik het op een brullen. Mijn man zat naast mij en dacht dat het helemaal mis was. Ik kon nog net mijn duim opsteken dat het goed was.Wat dan wel de pijn veroorzaakt, kon ze niet zeggen. Ik heb over 3 maanden weer een afspraak staan en mocht ik dan nog steeds pijn hebben op die plek, dan gaan we verder kijken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 16 december 2013 @ 23:29:26 #11
3542 Gia
User under construction
pi_134350666
Toch ook wel een opluchting dat het allemaal in orde was, na al die spanning.

Ik heb ook bij tijd en wijle rugpijn. Maar ook in mijn benen, armen, stijve vingers, enz. Komt allemaal van de tamoxifen.
Ruim een week terug had ik zo'n rugpijn dat ik nog geen groente meer kon snijden aan het aanrecht.
Ik wilde 's maandags naar de huisarts, maar daar was ik veel te moe voor, niet geslapen. Plus ik kon zelf niet autorijden. Heb dus een slaappil genomen en de hele dag geslapen. Daarna was het veel beter, maar voel het nog steeds een beetje.
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 06:01:52 #12
240917 Mula
pi_134354490
Jee Slaapmeisje, ik schrik me rot! Wat een enorme opluchting dat het geen uitzaaiingen blijken te zijn! Gelukkig dat ze in jouw ziekenhuis ook meedenken en je niet laten wachten op uitslagen. Dat wachten is echt het allerergste, zelfs minder erg dan gewoon weten dat je ze hebt. Ongelofelijk fijn dat je nu zonder zorgen de kerst in kan (met hysterische kerstboom! :P )*O*

Gia, ik ben sinds 1 november met Tamoxifen gestopt en ookal had ik niet superveel bijwerkingen, ik merk toch echt verschil. Nauwelijks nog kramp in mijn kuiten! Mijn vingers voelen veel soepeler!

Chemo nummer-iktelmaarnietmeer- zit er weer in. Aanprikken was drama, maar voor de rest was het ok. Ik ben afgelopen week (alweer :@) naar Parijs geweest en begon nog moe aan de chemo dus was bang voor allergische reacties etc,maar het ging gewoon prima.
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:08:05 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134354997
Jeetje Slaapmeisje, de tranen staan in mijn ogen. Wat een spanning. :o
Toevallig dacht ik van de week nog aan je toen mijn oog op jouw fb groep viel, ik bedacht me hoe goed het was dat het daar al weer zo lang stil was. :Y :*
***
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:45:18 #14
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_134355329
Pfffff wat een helse spanning slaapmeisje maar fijn dat ze je niet hebben laten wachten. :*

Mula :*

Hier toch weer een tegenvaller gehad, had een afspraak in leeuwarden bij een obesitas kliniek. Zou nl graag een reset (operatie) willen om gewicht te verliezen. Op intake geweest een " ideale" kandidaat maar ze willen me niet eerder helpen dan dat ik die magische grens van 5 jaar kankervrij heb bereikt. Volgens een landelijk protocol zo vastgelegd kan er alleen niets over vinden *zucht*.

Grrr waarom wil dit topic niet in mijn at blijven staan, ben jullie steeds kwijt.
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:33:46 #15
3542 Gia
User under construction
pi_134355964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:45 schreef Rottdog het volgende:


Grrr waarom wil dit topic niet in mijn at blijven staan, ben jullie steeds kwijt.
Zit je op een tablet? Met scrollen druk ik ook soms op het 'v'-tje van volgen. Dan is ie uit je AT.

Vervelend dat je moet wachten tot die vijf jaar.
Geldt dat ook als ik mijn gezonde borst gelijk wil laten maken met de geopereerde borst?
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 10:19:12 #16
240917 Mula
pi_134356872
Nee Gia, daar staan geen wachttijden voor. Ik zou in maart een reconstructie krijgen en dan zat ik ook nog maar iets meer dan 2.5 jaar na de diagnose.

Rottdog, aan de ene kant snap ik die 5 jaar, aan de andere kant totaal niet. Als exkankerpatient is het belangrijk zo gezond mogelijk te blijven en obesistas is gewoon niet gezond, vooral bij hormoongevoelige bk niet.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:53:49 #17
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_134363454
Dat was nou idd mijn insteek Mula, mijn tumor was hormoongevoelig. Zou graag gezonder leven, sporten wat makkelijker zou maken. Dat mijn gewrichten minder belast zouden worden, om het zo op de rails te krijgen. Het mocht niet zo zijn, moet alleen nu nog uitvinden wanneer je je eigenlijk kankervrij mag rekenen. Is dat vanaf de operatie je schoon bent of vanaf de chemo, zit nl een half jaar verschil in.

Gia thnx dat was het idd, jullie staan weer in mijn at :)
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 14:35:06 #18
240917 Mula
pi_134365050
Is het niet gewoon vanaf je laatste behandeling Rottdog? Volgens mij gaat dan nl ook de 5 jaar van controles in.
  † In Memoriam † woensdag 18 december 2013 @ 21:46:09 #19
240917 Mula
pi_134424220
De nieuwe vap zit! Als kers op de taart kreeg ik mijn laatste infuus aan de binnenkant van mijn pols (auauauauauauauauauauauauauau!). Verder alles goed gegaan. Heb gekgenoeg heel veel spierpijn. Kan mn hoofd slecht bewegen en mn arm bewegen is ook wel eens soepeler gegaan.
pi_134426851
Vanaf nu geen infuus-prik-ellende meer dan toch ? ^O^
  † In Memoriam † donderdag 19 december 2013 @ 08:21:06 #21
240917 Mula
pi_134439449
Nee, vanaf nu is het gewoon vap aanprikken en gaan. *O*
  donderdag 19 december 2013 @ 09:21:31 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134440333
Wat fijn zeg! :Y
En nog een kusje op je pols.
***
pi_134498296
Slaapmeisje wat moet dat een spanning zijn geweest! Maar gelukkig is alles goed. Schrok toch wel even toen ik het eerste stuk van je tekst aan het lezen was. Dacht echt van 'Oh nee toch' .. Maar goddank valt het mee. Wel jammer van die pijn! Hopelijk trekt die toch wel gauw weg.

Mula, fijn dat hij er in zit zeg! Maakt het voor jou ook minder pijnlijk en vervelend. Jeej! *O* (Hou van dat poppetje haha).

Rottdog, wat vind jij van het L'warden zkh?
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:04:24 #24
3542 Gia
User under construction
pi_134633037
Hoe voel je je nu Mula? Heb je last van die vap of valt het mee?

Hele fijne feestdagen gewenst voor alle meiden in dit topic, ook de medeleefsters. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 06:41:49 #25
240917 Mula
pi_134640029
Ik voel me prima. Helemaal geen problemen met de wond gehad. Ik heb wel een paar dagen slecht kunnen functioneren door de spierpijn. Arm, nek, borstspier en hals gebruiken ging niet lekker(wat hebben ze welooit in die 30min met me uitgespookt?????) en door het slechte bewegen is alles nu behoorlijk stijf en kosten dingen nog steeds wel wat moeite.

Maar..... Ik ben wel enooooooooooooooooooorm blij met mijn vap! Zelfs uit mijn pols bloed halen lukt niet meer en na 1 poging met een huilende Mula( :@ )vonden ze dat toch nu al de vap aangeprikt moest worden ondanks de verse wond(waar de vap direct onder zit). Het ging super, zelfs het ontsmettingsmiddel prikte niet! Ik ben zo opgelucht!!

Rottdog, ben je er nog achter gekomen wanneer de 5 jaar ingaan?
pi_134640191
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 06:41 schreef Mula het volgende:
Ik ben zo opgelucht!!
O+ O+ O+ :* ^O^
pi_134640273
Mooi Mula!

En een :* voor Slaapmeisje. Jeeuuuuu, wat een spanning zal dat zijn geweest....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_134640326
Mula, wat klinkt dit goed. ^O^ Af en toe een warm bad zijn je spieren vast blij mee. :Y

Voor jou (en alle dames hier): liefdevolle feestdagen gewenst. :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:28:25 #29
3542 Gia
User under construction
pi_134641449
Super Mula, ik ben erg blij voor je.
Je bent echt een kanjer, en huilen mag gerust eens een keer.
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:26:13 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134654838
Wat fijn voor je dat die prikker/prikster zo doortastend was en dat het zo mee viel! :Y

Fijne kerstdagen! :*
***
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:37:16 #31
386633 Adnap
I love Life !
pi_134655304
Mula ik wil je ondanks alles toch fijne dagen toewensen met mensen die je lief hebt om je heen. :*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_134655677
Ik wil alle dames hier alvast hele fijne feestdagen toewensen, en hopelijk brengt 2014 wat jullie ervan verwachten O+

*gaat weer verder met lurken*
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 18:38:33 #33
240917 Mula
pi_134659492
Bedankt allemaal! :*

Voor jullie ook allemaal hele fijne dagen!
pi_134662944
Fijne feestdagen voor alle dames hier ~:)
pi_134664470
Ik wil ook graag iedereen hier fijne feestdagen wensen :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_134669870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:11 schreef Eef999 het volgende:
Fijne feestdagen voor alle dames hier ~:)
Ik sluit me hier volledig bij aan, dikke knuffel meiden!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_134680562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:11 schreef Eef999 het volgende:
Fijne feestdagen voor alle dames hier ~:)
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 19:54:34 #38
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_134758519
Mula wat fijn dat je Vap in werking is getreden. Ik ben vorig jaar ook een keer in mijn pols aangeprikt toen ik met mijn dubbele longontsteking 5 dagen aan de antiobiotica lag en hetene na het andere infuus sneuvelde. Ik heb het toen uitgegild van de pijn. Wat een rotplek.

Kerst is voorbij. Wat een vreemde feestdagen zijn dit. Ik vergelijk alles met vorig jaar. Toen had ik de dag na kerst mijn 4e chemo en nu heb ik vooral veel wijn gedronken :P
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 28 december 2013 @ 03:07:41 #39
3542 Gia
User under construction
pi_134775688
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mula wat fijn dat je Vap in werking is getreden. Ik ben vorig jaar ook een keer in mijn pols aangeprikt toen ik met mijn dubbele longontsteking 5 dagen aan de antiobiotica lag en hetene na het andere infuus sneuvelde. Ik heb het toen uitgegild van de pijn. Wat een rotplek.

Kerst is voorbij. Wat een vreemde feestdagen zijn dit. Ik vergelijk alles met vorig jaar. Toen had ik de dag na kerst mijn 4e chemo en nu heb ik vooral veel wijn gedronken :P
Ik had twee jaar terug de hele maand december, uitgezonderd weekend en feestdagen, 23 bestralingen.
Juist in deze tijd komt dat weer terug.
Heb ook nog steeds wat last van restverschijnselen. Lijkt of de huid aan de ribben vastgeklonken is. Oedeemtherapeut neemt dat gebied ook elke keer mee.
  † In Memoriam † zondag 29 december 2013 @ 14:45:15 #40
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_134827246
We zullen nooit meer de oude worden Gia, we zijn de nieuwe! Ook ik heb nog behoorlijk wat restverschijnselen, moet nog regelmatig naar de lymfoedeemtherapeut, ben met mijn 42 jaar veel te vroeg in de overgang door de chemo en 20 kg zwaarder door Dexamethason en Tamoxifen, mijn conditie is om op te schieten en ik doe nog regelmatig een middagdutje. Ondanks dat ben ik blij en gelukkig met elke dag en dankbaar voor alle lieve mensen om mij heen en voor het feit dat ik er nog ben en van elke dag mag genieten. De reintegratie op kantoor verloopt ook voorspoedig. Het concentratieverlies en gebrek aan overzicht in mijn hoofd zijn sterk verbeterd en ik voel me weer redelijk nuttig op de werkvloer. Vanaf januari ga ik 4 dagen van 3 uur werken en ik heb er zin in *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 29 december 2013 @ 14:53:20 #41
3542 Gia
User under construction
pi_134827615
Sluit me helemaal bij je aan.
Ik ben dan al 50, normale leeftijd voor de overgang. Daar heb ik overigens nu minder last van dan voor de diagnose, ondanks de tamoxifen.

Ik werk dan niet, maar heb heel veel lieve mensen in mijn omgeving. Heb zelf wel aangegeven dat ik al die aandacht erg waardeer, maar dat ik nu weer gewoon mezelf wil zijn. Soort van afsluiting.
  † In Memoriam † zondag 29 december 2013 @ 15:02:39 #42
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_134828048
Dat herken ik wel Gia. Je wil door en niet meer als "patient" worden gezien. Ook al is het superlief bedoeld natuurlijk. Nu lijkt het alsof ik elke dag met een dikke glimlach hallelujah hiep hiep hoera de dag verwelkom, maar ik heb ook mijn moment dat ik flink baal dat mijn geest sneller wil dan mijn lichaam, dat ik tegen mijn grenzen aanloop en daar regelmatig overheen ga. Ik ben nog naarstig op zoek naar de juiste balans. Komt goed, maar heeft zijn tijd nodig. Geduld is helaas niet mijn sterkste punt ;)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 30 december 2013 @ 15:16:43 #43
3542 Gia
User under construction
pi_134876532
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 15:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dat herken ik wel Gia. Je wil door en niet meer als "patient" worden gezien. Ook al is het superlief bedoeld natuurlijk. Nu lijkt het alsof ik elke dag met een dikke glimlach hallelujah hiep hiep hoera de dag verwelkom, maar ik heb ook mijn moment dat ik flink baal dat mijn geest sneller wil dan mijn lichaam, dat ik tegen mijn grenzen aanloop en daar regelmatig overheen ga. Ik ben nog naarstig op zoek naar de juiste balans. Komt goed, maar heeft zijn tijd nodig. Geduld is helaas niet mijn sterkste punt ;)
Ik heb engelengeduld, maar ik wil ook meer dan mijn lijf.
Ik probeer dus op een zo min mogelijk vermoeiende manier mijn buikspieren sterker te maken. Duurt effe, maar ik merk dat ik daar heel veel profijt van heb.
Ook bij zingen, prettige bijkomstigheid.

Ik moet vanaf 2 januari weer stevig gaan lijnen, want kreeg vanochtend mijn bandagevest met veel moeite dicht.
Ben van plan om eerst mijn spieren te versterken bij een niet al te streng dieet.
En dan vanaf februari ook cardio erbij.

Een strakke buik krijg ik toch niet meer, na 2 zware zwangerschappen en een keizersnee, maar ik zie wel hoe ver ik kom. 't Is ook alleen mijn onderbuik, en mijn goede borst die niet meer elastisch zijn. Taille en hoger nog wel.
Met een leuke rok/jurkje valt veel te verdoezelen, haha.

Allemaal alvast een goede jaarwisseling gewenst en heel veel gezondheid, beterschap en kracht voor 2014.
pi_134876691
Alle goeds gewenst voor 2014 dames! :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † woensdag 1 januari 2014 @ 09:59:55 #45
240917 Mula
pi_134946583
Iedereen een enorm gelukkig en bovenal gezond! 2014 gewenst!!
pi_134948263
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 09:59 schreef Mula het volgende:
Iedereen een enorm gelukkig en bovenal gezond! 2014 gewenst!!
  woensdag 1 januari 2014 @ 13:15:17 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134948899
Dikke kus voor jou Mula! Dat 2014 je maar heel veel goeds en moois mag brengen!

En uiteraard wens ik hetzelfde voor alle andere meiden in dit topic! :*
***
pi_134957115
Iedereen een enorm gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst! :D *O*

Even over dat prikken. Toen ik uitgedroogd was konden ze ook nergens prikken, dus ook in de pols. Dat is inderdaad de rottigste plek ooit waar ik geprikt ben.
Fijn dat het aanprikken zo goed ging Mula!
  † In Memoriam † woensdag 1 januari 2014 @ 20:42:33 #49
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_134961009
Een nieuw jaar. Het lijkt wel alsof ik met elke activiteit van de afgelopen feestdagen terugkeek naar vorig jaar. Ik wil vooruit kijken en wens iedereen hier een mooi en zo gezond mogelijk 2014. Dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, dat wens ik *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:33:54 #50
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_134963516
Beetje brak oud en nieuw gevierd, heerlijk griepje onder de leden. Totdat vriendje plots na twaalven me feliciteerde met mijlpaal 2 jaar na het nieuws. 2 jaar gelee nog total shock van ik hoop het mee te maken en nu was het gewoon zover. Beetje aparte gewaarwording.

We gaan voor een mooi 2014!

Mula de telling gaat in vanaf de operatie mag dus 2017 opnieuw de aanvraag doen.
pi_135022681
Allemaal een gelukkig en gezond 2014 toegewenst! :*
The waves you made will always be
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2014 @ 15:41:27 #52
240917 Mula
pi_135027218
Mijn haar groeit! :o
pi_135028495
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:41 schreef Mula het volgende:
Mijn haar groeit! :o
whaaaaaa! Wat gaaf, hartstikke top Mula! ^O^ :D
The waves you made will always be
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:53:40 #54
3542 Gia
User under construction
pi_135032774
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:41 schreef Mula het volgende:
Mijn haar groeit! :o
Da's snel, maar wel toppie!!
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2014 @ 17:33:15 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_135071668
Wat fijn Mula! Mijn haar is inmiddels een onhandelbare hondenkop geworden. Laffe krullen en een matje in mijn nek. Maar ik ben er zoooo blij mee. Kan ik het weer laten groeien.

Ik zit al twee weken met een grieperig gevoel, keelpijn en hoesten. Het lijkt maar niet over te gaan. Ik was net zo blij dat ik meer energie had en dat het op mijn werk ook beter ging. En nu komt dit er tussendoor grrrr. Ik was tijdens de chemo's een stuk geduldiger met mezelf merk ik. Nu kan ik het echt niet uitstaan dat ik ziek ben. Dat kan helemaal niet, ik heb hier helemaal geen tijd voor!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:49:56 #56
3542 Gia
User under construction
pi_135072370
Ik heb vroeg in het najaar zo'n griepje gehad, Slaapmeisje, en dat duurde bijna 3 weken eer ik er weer vanaf was. Dus toch maar geduld hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2014 @ 20:03:52 #57
240917 Mula
pi_135078244
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's snel, maar wel toppie!!
Je ziet nog steeds mijn hoofdhuid hoor, dus zoveel stelt het allemaal niet voor. Ik vind het prima. Het is zoooo koud met die kale kop!!

Slaapmeisje, ik hoor zoveel mensen die hetzelfde hebben. Niet echt ziek, maar aldoor een beetje blijven hangen in niet lekker zijn. Gewoon jezelf lekker verwennen en afwachten!
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 15:02:36 #58
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_135102892
Oooo ja het is vreselijk koud met een kale kop in de winter. Wat ik thuis nog wel eens deed als ik geen zin had in een buff of sjaaltje was een vest met capuchon. Gewoon girls in the hood gangstastyle ;)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 15:25:41 #59
240917 Mula
pi_135103982
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
Oooo ja het is vreselijk koud met een kale kop in de winter. Wat ik thuis nog wel eens deed als ik geen zin had in een buff of sjaaltje was een vest met capuchon. Gewoon girls in the hood gangstastyle ;)
Dat tocht nog steeds te veel. Heb problemen met mn temp, dus heb het uberhaupt aldoor koud. Mijn oplossing is gewoon op een vliegtuig stappen. :P
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 21:42:36 #60
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_135122643
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:25 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat tocht nog steeds te veel. Heb problemen met mn temp, dus heb het uberhaupt aldoor koud. Mijn oplossing is gewoon op een vliegtuig stappen. :P
_O_ Maar dan nu even niet naar New York waar het -50 gaat worden :D
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 22:05:32 #61
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_135124021
Op de valreep, iedereen de allerbeste wensen voor 2014 O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_135135443
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:25 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat tocht nog steeds te veel. Heb problemen met mn temp, dus heb het uberhaupt aldoor koud. Mijn oplossing is gewoon op een vliegtuig stappen. :P
Haha, inderdaad zoals Slaapmeisje al zegt, dit keer maar niet NY :p
Dan maar een warm en zonnig land _O-
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 09:08:46 #63
240917 Mula
pi_135135533
Ik zou dus deze week eigenlijk in NYC zitten he! Wat dat betreft wel een geluk bij een ongeluk dat dat niet doorging!

Op vakantie naar de zon (dik in de 20 graden! *O*) in de winter terwijl je bent aangekomen en nauwelijks nog in je zomerkleren past is wel problematisch. }:|
pi_135135615
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:08 schreef Mula het volgende:
Ik zou dus deze week eigenlijk in NYC zitten he! Wat dat betreft wel een geluk bij een ongeluk dat dat niet doorging!

Op vakantie naar de zon (dik in de 20 graden! *O*) in de winter terwijl je bent aangekomen en nauwelijks nog in je zomerkleren past is wel problematisch. }:|
Jammer van de kleding, maar de temp is super! Heerlijk!
Ik ben ook echt een zomer mens.
Maar je bent nu op vakantie? Of ga je binnenkort weer?
Jammer dat de sales nu voornamelijk winterkleding verkopen :(
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 09:21:05 #65
240917 Mula
pi_135135700
Na mijn volgende chemo ga ik cute! ^O^
pi_135136533
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:21 schreef Mula het volgende:
Na mijn volgende chemo ga ik cute! ^O^
Oh heerlijk! :D Waar ga je heen?
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 12:51:08 #67
240917 Mula
pi_135141025
Miami! 8-)
pi_135155578
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:51 schreef Mula het volgende:
Miami! 8-)
Nice! :D
Sorry als je het al eens hebt verteld, ik ben momenteel nogal een zeef qua geheugen.. O-)
  zondag 19 januari 2014 @ 13:13:02 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135672205
Hoe is het nu met je Mula? Wanneer heb je weer een chemo? Of heb je er nu net eentje gehad?
***
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 21:34:42 #70
240917 Mula
pi_135738255
Vandaag chemo gehad. Nu heel moe. Morgen update.
  maandag 20 januari 2014 @ 21:46:05 #71
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_135738916
Mula :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 07:35:54 #72
240917 Mula
pi_135748045
Goed, ik ben weer bij bewustzijn....hierbij de update!

Ik ben terug van vakantie. Het was HEERLIJK! Zon, warmte, zwemmen in de oceaan, leuke dingen doen, soms even helemaal niks doen en bovenal even (bijna) twee weken de kanker richting de achtergrond drukken. Hoe lief ik alle aandacht van iedereen ook vind..het zorgt er wel voor dat de kanker er altijd 'is'.

Enige wat op vakantie wel heel irritant was, was het gestaar van mensen. Ja, ik ben kaal (haar wat er nog zit groeit, maar er groeit nauwelijks nieuw haar!), maar wat dan nog? Het is echt aso hoe sommige je aan zitten te kijken. Ik begin een beetje op het punt te komen dat ik binnenkort op iemand afstap die me aanstaart. :P

Ik ben de dag na mijn laatste post hier vertrokken en gister vanuit vliegtuig meteen doorgesjeest naar het ziekenhuis voor de volgende chemo. Mijn bloed is goed, leverwaarden dalen nog steeds. Bijwerkingen gaan ook prima, dus wat dat betreft allemaal goed nieuws. Vanaf nu nog maar 2x per 3 weken chemo ipv elke week!

Slechte nieuws is alleen dat mijn vap niet meer te gebruiken is. Eerste keer aanprikken ging prima, tweede keer waren er twee pogingen nodig en voor mijn vakantie was er met geen mogelijkheid meer een naald in te krijgen (lees: 6x prikken door 3 mensen en uiteindelijk infuus in arm. :{) Het is een groot mysterie wat er aan de hand is. Hij zit enorm los, maar voelt verder goed. Volgens de rontgenfoto ligt de vap scheef maar wel goed. Maar zelfs de meest ervaren verpleegkundigen kunnen er niks mee. Gisteren hebben ze geprobeerd om aan te prikken in een andere houding maar ook dat werkt niet. Volgende week nog een poging en dan gaan ze waarschijnlijk opereren.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 07:49:30 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135748140
:{ Dat is balen zeg! -O- Ging het prikken gisteren dan wel een beetje?

Wat klinkt je vakantie heerlijk zeg, maar dat gestaar lijkt me idd ook heel erg irritant. :Y
***
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 08:13:05 #74
240917 Mula
pi_135748353
Het prikken gaat op zich wel. Probleem is dat ik alleen aan binnenkant pols geprikt kan worden (no thank you!) en bovenop mijn hand. Dat is alleen een heel klein vat waar heel vaak in geprikt is en het begint enorm pijn te doen om daar in te prikken. En ik ben al zo bang voor naalden. :'(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:22:14 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135748445
:X Brrr...
***
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:20:03 #76
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_135749145
Mula wat heerlijk om te lezen dat je hebt genoten i n miami. Ondanks spooky starende aardbewoners ;-) . Wat kloten zeg van die vap, voor prikken is je voet geen optie? Persoonlijk vond ik het infuus in mijn voet wel te doen, alleen lastig met lopen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 09:33:28 #77
240917 Mula
pi_135749399
Ook in NL word ik aangestaard hoor. Ik lette er alleen niet zo op, totdat ik tussen kerst en oud en nieuw met mijn broertje in Parijs was en hij zich afvroeg of ik al die starende mensen niet irritant vind. Sindsdien valt het me pas echt op. Wat ik eigenlijk veel erger vind is dat ik in het voorbijgaan consequent met 'meneer' word aangesproken. Lang+grofgebouwd+kaal=meneer. Zelfs als ik vrouwenkleding aan heb... :{

Rottdog, ik krijg al last van angstzweet bij het idee van een naald in mn voet! Alle verpleegkundigen zijn er ook niet positief over. Hoor alleen maar dat het zo pijnlijk is. Zogauw mn vap goed zit, is dat prima. Dan is het een keer aanprikken en klaar. Operatie is vervelend, maar dat is vooral het gedoe eromheen. Ik heb nooit last van narcose dat dat is een eitje.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:22:30 #78
3542 Gia
User under construction
pi_135754198
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:13 schreef Mula het volgende:
Het prikken gaat op zich wel. Probleem is dat ik alleen aan binnenkant pols geprikt kan worden (no thank you!) en bovenop mijn hand. Dat is alleen een heel klein vat waar heel vaak in geprikt is en het begint enorm pijn te doen om daar in te prikken. En ik ben al zo bang voor naalden. :'(
Toen ik in 't ziekenhuis lag met de punctie en operatie, totaal 16 dagen, werd ik twee keer per dag geprikt, ivm mijn INR.
Links infuus, en rechts 2x daags een buisje bloed.
Op een gegeven moment lukte dat niet meer en ging men over op 'vlindernaaldjes' bovenop de handen en tot slot de voeten.
Probleem was vooral, dat er geen bloed geprikt mocht worden aan de kant waar het infuus, met bloedverdunners, zat. Dus al dat prikken mocht maar één kant.

Maar enorm k*t dat je vap het niet meer doet.
Wel fijn dat je hebt kunnen genieten van je reis.

En dat gestaar, niet op letten, mensen zijn soms niet wijzer.
Sterkte weer de komende weken.
  † In Memoriam † maandag 27 januari 2014 @ 22:20:44 #79
240917 Mula
pi_136029549
Vap ligt op de kop. Zsm operatie. }:|
pi_136029714
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:20 schreef Mula het volgende:
Vap ligt op de kop. Zsm operatie. }:|
Wat naar voor je Mula. Maar de eerste keer was hij toch wel aan te prikken?
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 05:51:50 #81
240917 Mula
pi_136039016
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat naar voor je Mula. Maar de eerste keer was hij toch wel aan te prikken?
De eerste keer was binnen een week na de plaatsing. De vap ligt dit keer direct onder de wond en werd toen omhoog gedrukt door de zwelling van de operatie. Sinds de zwelling weg is, heeft de vap heel veel ruimte (paar dagen geleden kon ik em gewoon half gedraaid vasthouden :X ).

Ookal zou hij niet compleet gedraaid liggen en nog wel aan te prikken zijn, dan nog moet ik geopereerd worden. Hij ligt zo los dat er een te groot risico is dat er chemovloeistof in de huid komt.

Ik hoop alleen maar dat er snel wat aan gedaan wordt. Prikken is een ramp. Doet enorm pijn en kost veeeeeeeel tijd, want er moet eerst een anaesthesioloog vd operatiekamer geplukt worden.
pi_136041540
He wat rot Mula.. Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig :)

Fijn dat je vakantie zo leuk was! Klinkt ook heerlijk, zon zee en strand. Ik haat de winter hihi..
En vooral niet op die starende mensen (proberen) te letten. Ze weten niet beter!
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 14:32:25 #83
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_136050789
Het zit je niet mee Mula :o Ik hoop dat je snel die hersteloperatie krijgt om je Vap weer goed te plaatsen. :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2014 @ 14:35:23 #84
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_136050906
O en dat prikken aan de binnenkant pols is inderdaad gruwelijk pijnlijk. Toen ik vorig jaar een week in het ziekenhuis lag met een dubbele longonsteking, slibden mijn infusen steeds dicht. Op een gegeven moment vonden ze het nodig om op die plek aan te prikken. Ik heb lopen schreeuwen van de pijn en gesmeekt om het er weer uit te halen. :(
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:38:00 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136051040
Jemig Mula! Wat r*k zeg. :{ -O-
***
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 22:55:14 #86
240917 Mula
pi_136190789
Die vap van mij doet raar joh! Hij gaat alle kanten op en begint pijn te doen. En naast de vap voel ik ook iets geks. Ik vraag me inmiddels af of er niet een gedeelte van het slangetje opgerold naast het stalen gedeelte ligt. Pas volgende week eerste afspraak met chirurg, dus volgende chemo moet gewoon weer met infuus. :X
pi_136197804
vap-pech :{
pi_136197965
Wat ontzettend balen Mula, hopelijk kunnen ze het snel verhelpen en valt de chemo mee :*
pi_136203232
Wat een domper Mula! :{ Van zo'n vap verwacht je toch prik gemak en geen gedoe zoals je nu steeds ermee hebt. :{ :* voor de troost meiske.
The waves you made will always be
pi_136204390
Ach Mula, wat naar van die vap... :{
Maar wat een genot om te lezen dat je zo lekker op vakantie gaat! ^O^
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 1 februari 2014 @ 14:25:47 #91
240917 Mula
pi_136205443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:54 schreef Moonah het volgende:
Ach Mula, wat naar van die vap... :{
Maar wat een genot om te lezen dat je zo lekker op vakantie gaat! ^O^
Ik ben net terug van vakantie. Staat binnenkort nog een kort tripje gepland, maar de volgende echte vakantie is pas over een half jaar (of eerder mocht het ineens dramatisch slechter met mij gaan). Alhoewel ik niet uitsluit dat mn vriend gewoon binnenkort iets boekt. Die schijnt te denken dat ik niet dood kan gaan, zolang hij maar vakanties blijft plannen. :D O+ Ik wil op het moment voornamelijk gewoon "normaal". Mijn eigen bed, mijn eigen dingen en vooral even rust. De laatste maanden zijn echt een en al gekkigheid geweest tussen alle chemos door.

Mijn vorige vap was een en al prikgemak. Hoppa, naald erin en klaar. De kwaliteit van de vap schijnt nogal af te hangen van de chirurg. Ik heb voor volgende week een afspraak met mijn eigen (zeer goede) chirurge. Moet goed komen dus. Ik twijfelde gisteravond alleen even of het wel helemaal goed kwam. Hij draait echt alle kanten op en er zit iets geks naast. Kreeg ineens visioenen van slangetjes die uit mn ader schuiven enzo. :X
  † In Memoriam † zondag 2 februari 2014 @ 22:57:27 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_136267089
Ja ieeeeuw dat lijkt me dus ook echt vreemd zo'n ding in je lijf. Zéker als ie raar doet. En je vriend heeft gewoon gelijk. Jij gaat gewoon nog heeeeel veel vakanties mee :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_136501650
Hoe gaat het nu Mula?
  † In Memoriam † zondag 9 februari 2014 @ 14:46:25 #94
240917 Mula
pi_136505012
Het gaat hier prima hoor! Wat verkouden en last van oor/hoofd/keel, dus ik doe met het oog op de operatie (woensdag!) even heeeeeeel erg rustig aan.

Volgens chirurge zit de vap inderdaad te ruim in zn jasje. Ze gaan hem nu of naar beneden trekken en vastnaaien of vervangen en lager plaatsen (als het slangetje geknikt blijkt te zijn). Chemo is gecanceld, dus als het goed is, krijg ik mijn volgende chemo via de vap.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:13:02 #95
3542 Gia
User under construction
pi_136552175
Sterkte woensdag. Zal voor je duimen.
Hopelijk zit ie straks perfect en ben je van die ellende af.
pi_136561361
Sterkte meid! Ik denk aan je..
Mag nu allemaal wel wat makkelijker gaan voor je.. :)
pi_136615260
Succes vandaag Mula, ik denk aan je! :*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:19:56 #98
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_136617679
Ductapen die vap... sccs :*
pi_136619149
Succes Mula :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  † In Memoriam † woensdag 12 februari 2014 @ 12:31:22 #100
240917 Mula
pi_136621514
Kennen jullie die grap van die kankerpatient wiens vap even vastgezet moest worden?

Die is vaploos. }:|

Ding was ontstoken. Over twee weken nieuwe poging.
pi_136621880
gggrrrrrrrr :N :r }:| |:(
  † In Memoriam † woensdag 12 februari 2014 @ 23:03:50 #102
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_136648252
Goffer het zit je ook niet mee zeg. Wat een rotding is het. Wanneer staat je volgende chemo gepland? Kan het wachten tot de Vap geplaatst is?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:21:57 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136649068
Shit zeg! -O-
***
pi_136650115
Wat een ontzettende pech Mula -O- Ik hoop dat hij over 2 weken wel met succes geplaatst kan worden :*
And so the lion fell in love with the lamb
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2014 @ 10:43:03 #105
240917 Mula
pi_136655955
Volgende chemo moet sowieso via infuus. Week daarna heb ik week vrij en daarna operatie. Ze gaan kijken of ze de chemo van die week op de dag van de operatie kunnen geven via de vap. Dat zou mooi zijn...

Ze wilden de vap eerst laten zitten met antibioticamatjes in de wond en met een kuur door de vap. Hij was alleen niet meer te gebruiken. En ze durfden het niet aan om hem zonder overleg te verplaatsen naar mijn oedeemkant.

Ik vind het vooral een gek idee dat er een ontsteking met pus zat en ik nergens last van had. Ik heb de hele week mijn temp opgenomen omdat ik niet lekker was en had eerder een te lage temp dan een te hoge.

De chirurge kon trouwens mn vap onderhuids omdraaien voor de operatie. Voelde gek joh! :X
pi_136663608
Blegh, gedoe Mula. -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † maandag 17 februari 2014 @ 17:11:49 #107
240917 Mula
pi_136817754
Nog meer gedoe... Na 4x prikken zat eindelijk mn infuus (in mn voet :X ) om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik vanwege de ontsteking helemaal geen chemo mag hebben.

Geen chemo meer totdat mijn nieuwe vap geplaatst is. Was een idee vd dokter maar ik had zelf ook al bedacht om in staking te gaan. Het prikken gaat écht niet meer.
pi_136820302
Gatverr Mula, wat ontzettend ruk dat het nu steeds zo tegen zit. :{ Terechte staking meid! ^O^ ;) Even tijd voor prik pauze. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door pepper_961 op 17-02-2014 23:43:58 ]
The waves you made will always be
  maandag 17 februari 2014 @ 22:26:35 #109
3542 Gia
User under construction
pi_136830868
Tjongejonge, het kan ook niet eens een keertje meezitten!

Infuus in je voet! Loopt ook niet echt lekker, wel.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:47:41 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136831760
Ach Mula, wat rottig. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136831894
Mula :*
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2014 @ 22:32:03 #112
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_136873905
Wat een prutsers :o Nu dus twee weken wachten op de operatie en hopelijk in de tussentijd genezen van die ontsteking? Als een kusje erop had geholpen, dan had ik het voor je gedaan. Dan maar een virtuele, hier... Vangen... :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2014 @ 07:27:35 #113
240917 Mula
pi_136881321
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat een prutsers :o Nu dus twee weken wachten op de operatie en hopelijk in de tussentijd genezen van die ontsteking? Als een kusje erop had geholpen, dan had ik het voor je gedaan. Dan maar een virtuele, hier... Vangen... :*
Mn arm zit ook nog eens ingezwachteld (had ik al verteld dat ik mijn week niet heb ???? Ik heb echt zoooooooooooo een iphone verdiend! :P) dus vangen gaat niet helemaal soepeltjes, maar ik geloof dat ik hem heb! Dankje! :*

Waarschijnlijk zijn de vap-operaties maar een keer per 2 weken. Dus dan zou het volgende week woensdag worden. Dat gooit al mn plannen voor mn chemovrije week in de war, maar dat zie ik dan wel weer.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:26 schreef Gia het volgende:
Tjongejonge, het kan ook niet eens een keertje meezitten!

Infuus in je voet! Loopt ook niet echt lekker, wel.
Ik moest verplicht met een rolstoel. Het was zo'n gedoe om het ding erin te krijgen dat niemand ook maar enig risico ermee wou lopen. En ik al helemaal niet. :P
  † In Memoriam † maandag 24 februari 2014 @ 10:06:08 #114
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137082191
Hoi Mula, hoe is het nu? Heb je deze woensdag je vap operatie?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 24 februari 2014 @ 21:22:11 #115
240917 Mula
pi_137106679
Dat weet ik nog niet. Vrijdag was het nog niet geregeld. Ben vandaag in disneyland geweest en had wel een gemist anoniem gesprek dus zal er morgen eens achteraan bellen. Heb al drie weken geen chemo gehad. Om nou nog twee weken zonder te moeten? Hoop echt dat het woensdag gaat lukken. Krijg al kippenvel bij het denken aan een infuus.

Arm is weer uit de zwachtels en is sindsdien echt superdik. Ben al het gedoe even goed zat.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:39:59 #116
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_137117897
Pfffg mula ook niet zo gek natuurlijk dat je het zat bent :*
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:09:03 #117
3542 Gia
User under construction
pi_137121352
Ik hoop met je mee, mula. Probeer er niet te veel aan te denken, zonde van de tijd.

Wij gaan vrijdag, voor het eerst in drie jaar, er lekker een weekje tussenuit. Redelijk dicht bij huis, omdat mijn ouders mee gaan en mijn vader kan niet zo lang in de auto zitten. Gewoon naar ons mooi stukse Limburg.
Enne, ook een dagje shoppen bij de designer outlet in Roermond. Eens wat makkelijke schoenen scoren, want word nog steeds gek van die neuropathie. Al bijna 2 jaar.
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2014 @ 17:36:30 #118
240917 Mula
pi_137131154
Begin volgende week operatie! Dus niet te lang meer wachten en mn plannen van deze week kunnen doorgaan! Yay!

Gia, misschien niet helemaal het soort schoenen dat je zoekt, maar: ik had in New York enorm opgezette voeten waardoor ik niet meer in mn leren schoenen paste. Ik heb toen een paar Nike Free 5.0 gekocht en die zitten echt goddelijk. Wel sneakers dus niet netjes, maar het zijn net sokken. Enorm licht, bovenkant van stof zonder gekke drukpunten. Ze zijn hier best prijzig maar ik vind ze absoluut het geld waard! Oh en gekgenoeg zijn ze ook prima te doen in de kou!

En gia, veel plezier op vakantie!!
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2014 @ 23:21:33 #119
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137146100
Okee gelukkig is de operatie in zicht. Kunnen ze er dan niet meteen een nieuwe chemo in douwen als je onder narcose bent? :P Fijn dat je plannen voor deze week dan gewoon door kunnen gaan! :*

Even een update van mijn kant (moet het even kwijt). Ik ben aan het re-integreren op kantoor. Ik zit nu op 4 x 4 uur en ga vanaf volgende week naar 4 x 5 uur. Ik loop constant tegen mijn grenzen aan en ga er ook regelmatig overheen. Het is nu een jaar na mijn laatste chemo en het lijkt erop alsof het verwerken van de hele zooi nu pas een beetje op gang komt. Ik ben boos dat mijn oude leven mij ontnomen is, ik baal van dat stomme chemohaar, ik erger me rot aan het feit dat ik zowat nog elke middag een bejaardendutje moet doen, ik ben 20 kg zwaarder en zit zwaar in de overgang op 42 jarige leeftijd. Om me heen zie ik lotgenootjes geconfronteerd worden met uitzaaiingen en dit breekt mijn hart. Bovendien schijt ik bagger omdat ik zelf ook bang ben dat de kanker niet uit mijn lijf is en alleen maar zoet gehouden wordt door de hormoontherapie. Kortom, ik voel me gewoon even ruk.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_137157268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:21 schreef Slaapmeisje het volgende:
Okee gelukkig is de operatie in zicht. Kunnen ze er dan niet meteen een nieuwe chemo in douwen als je onder narcose bent? :P Fijn dat je plannen voor deze week dan gewoon door kunnen gaan! :*

Even een update van mijn kant (moet het even kwijt). Ik ben aan het re-integreren op kantoor. Ik zit nu op 4 x 4 uur en ga vanaf volgende week naar 4 x 5 uur. Ik loop constant tegen mijn grenzen aan en ga er ook regelmatig overheen. Het is nu een jaar na mijn laatste chemo en het lijkt erop alsof het verwerken van de hele zooi nu pas een beetje op gang komt. Ik ben boos dat mijn oude leven mij ontnomen is, ik baal van dat stomme chemohaar, ik erger me rot aan het feit dat ik zowat nog elke middag een bejaardendutje moet doen, ik ben 20 kg zwaarder en zit zwaar in de overgang op 42 jarige leeftijd. Om me heen zie ik lotgenootjes geconfronteerd worden met uitzaaiingen en dit breekt mijn hart. Bovendien schijt ik bagger omdat ik zelf ook bang ben dat de kanker niet uit mijn lijf is en alleen maar zoet gehouden wordt door de hormoontherapie. Kortom, ik voel me gewoon even ruk.
Klinkt alsof ik mijn zus hoor. ;(
Kaart het even aan bij de oncoloog of huisarts, er zijn namelijk psychologen die ervaring hebben met (ex)kankerpatiënten, wat jij nu voelt is namelijk heel normaal. ;) Deze mensen kunnen jou beter helpen met je rouwverwerking. Daar zit je nu namelijk in. ;)

Lichamelijk zou je nu dus "beter" moeten zijn. Je bent door een RollerCoaster gegaan aan behandelingen en amper de tijd om te beseffen wat je doormaakte. Eenmaal "genezen" valt het kwartje en knalhard ook, want lichamelijk ben je toch niet meer helemaal topfit zoals toen. Plus er blijken angsten te zitten waar je voor en tijdens de behandelingen nog niet aan dacht.

Dus lieverd, blijf er niet te lang mee worstelen hoor, zoek ook hierin steun oke?? :*
The waves you made will always be
pi_137157316
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:36 schreef Mula het volgende:
Begin volgende week operatie! Dus niet te lang meer wachten en mn plannen van deze week kunnen doorgaan! Yay!

Gia, misschien niet helemaal het soort schoenen dat je zoekt, maar: ik had in New York enorm opgezette voeten waardoor ik niet meer in mn leren schoenen paste. Ik heb toen een paar Nike Free 5.0 gekocht en die zitten echt goddelijk. Wel sneakers dus niet netjes, maar het zijn net sokken. Enorm licht, bovenkant van stof zonder gekke drukpunten. Ze zijn hier best prijzig maar ik vind ze absoluut het geld waard! Oh en gekgenoeg zijn ze ook prima te doen in de kou!

En gia, veel plezier op vakantie!!
Ik hoop echt super met je mee, dat het nu wel gaat lukken Mula!! :Y
The waves you made will always be
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:14:09 #122
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_137159681
Slaapmeisje je gevoel is zo herkenbaar, daarom heb ik toen hulp gezocht. Aangegeven bij de oncologie en vanuit daar een programma veerkracht gevolgd. In eerste instantie zag ik een groepsverband niet zitten maar wat een heerlijke ervaring om het te delen met mensen die je echt begrijpen. Het bestond uit voor de pauze gesprek met de groep en daarna ene week mindfullness en de andere keer creative therapie.
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:39:54 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137164783
Slaapmeisje... -O- Wat klote dat je je zo voelt zeg. :{
*knuffel geeft... :*
***
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 22:39:40 #124
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137180781
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:57 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Klinkt alsof ik mijn zus hoor. ;(
Kaart het even aan bij de oncoloog of huisarts, er zijn namelijk psychologen die ervaring hebben met (ex)kankerpatiënten, wat jij nu voelt is namelijk heel normaal. ;) Deze mensen kunnen jou beter helpen met je rouwverwerking. Daar zit je nu namelijk in. ;)

Lichamelijk zou je nu dus "beter" moeten zijn. Je bent door een RollerCoaster gegaan aan behandelingen en amper de tijd om te beseffen wat je doormaakte. Eenmaal "genezen" valt het kwartje en knalhard ook, want lichamelijk ben je toch niet meer helemaal topfit zoals toen. Plus er blijken angsten te zitten waar je voor en tijdens de behandelingen nog niet aan dacht.

Dus lieverd, blijf er niet te lang mee worstelen hoor, zoek ook hierin steun oke?? :*
Lief van je pepper! :* Vandaag gaat het alweer ietsje beter. Mijn gemoedstoestand van gisteren was ook een opeenstapeling van dingen. Ik hou het zeker in de gaten en als het de spuigaten uitloopt, dan ga ik externe hulp zoeken. Heb in april weer een gesprek met mijn arbo arts en ik kan eventueel worden doorverwezen naar het Helen Dowling Instituut. Mijn grootste tegenstander in mijn herstelproces ben ik helaas zelf. Ben druk bezig om geduldiger te zijn met mezelf en niet al te hoge eisen te stellen.

Rottdog dus groepstherapie was in dit geval meegevallen? Ik zie het zelf helemaal niet zitten en zie dan van die AA achtige bijeenkomsten voor me. Hallo ik ben Slaapmeisje en ik heb borstkanker :X

BE *;
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 22:47:45 #125
240917 Mula
pi_137181143
Slaapmeisje, ook zonder groepstherapie is er heel wat mogelijk hoor. Ik heb een tijdje bij de psycholoog van de afdeling oncologie gelopen en dat was erg fijn. Ik kan het je zeker aanraden om er iets mee te doen. Het is zo zonde om je op dit moment rot te voelen! :*
pi_137188246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:39 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Lief van je pepper! :* Vandaag gaat het alweer ietsje beter. Mijn gemoedstoestand van gisteren was ook een opeenstapeling van dingen. Ik hou het zeker in de gaten en als het de spuigaten uitloopt, dan ga ik externe hulp zoeken.
Waarom niet nu? Je hebt er nu last van, en volgens de ervaren dames is er wat aan/mee te doen waar je baat van gaat hebben.
pi_137188992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:39 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Lief van je pepper! :* Vandaag gaat het alweer ietsje beter. Mijn gemoedstoestand van gisteren was ook een opeenstapeling van dingen. Ik hou het zeker in de gaten en als het de spuigaten uitloopt, dan ga ik externe hulp zoeken. Heb in april weer een gesprek met mijn arbo arts en ik kan eventueel worden doorverwezen naar het Helen Dowling Instituut. Mijn grootste tegenstander in mijn herstelproces ben ik helaas zelf. Ben druk bezig om geduldiger te zijn met mezelf en niet al te hoge eisen te stellen.

Rottdog dus groepstherapie was in dit geval meegevallen? Ik zie het zelf helemaal niet zitten en zie dan van die AA achtige bijeenkomsten voor me. Hallo ik ben Slaapmeisje en ik heb borstkanker :X

BE *;
Meiske, het is juist de bedoeling dat je hulp zoekt vòòr het de spuigaten uitloopt.

Zus en vriendin kwamen gisteravond nog even bakkie koffie drinken. Vertelde toen over jou en wat ik geadviseerd had.
Zij reageerde:" achhhh ;( Ja, en dat moet ze echt wel snel doen hoor 'pep', dit wordt alleen maar erger! Dit kan je echt niet alleen."

Let een beetje op jezelf slaapmeisje, fluit jezelf alsjeblieft een beetje terug.
Misschien denk je dat je leven weer als vanouds moet worden, ben je daar nu druk mee aan het werk om dat voor elkaar te krijgen.
Maar je lijf is niet als vanouds en trekt echt niet, wat je in je hoofd wil.
In je hoofd zit een 42 jarige, lichamelijk ben je dat waarschijnlijk niet meer. :{ :N

[ Bericht 13% gewijzigd door pepper_961 op 27-02-2014 08:47:44 ]
The waves you made will always be
  † In Memoriam † donderdag 27 februari 2014 @ 08:53:23 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137189185
Poe dit raakt me. En toch heb ik tijd nodig om aan het idee te wennen dat ik wellicht hulp nodig heb. Of klinkt dat heel raar? Ben nogal van het zelf opknappen en nu hulp zoeken zie ik als persoonlijk falen. Dat zou de boel in mijn hoofd nog meer op spanning brengen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_137189637
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
Poe dit raakt me. En toch heb ik tijd nodig om aan het idee te wennen dat ik wellicht hulp nodig heb. Of klinkt dat heel raar? Ben nogal van het zelf opknappen en nu hulp zoeken zie ik als persoonlijk falen. Dat zou de boel in mijn hoofd nog meer op spanning brengen.
Je klinkt ècht net als mn zus! O+
Zij ging uiteindelijk toch maar voor hulp, maar had ook het gevoel te falen.

Veel dingen kun je ook inderdaad zelf. :Y
Kijk, als je valt en je schaaft je knie dan kun je daar evt., indien gewenst, zelf een pleister op plakken.
Maar bij een gapende wond, werkt een pleister niet. Je zal dan ook externe hulp moeten zoeken toch? Of zou je dan zelf met hechtnaald en draad aan de gang gaan? :X

Op lichamelijk gezondheidszorg rust geen taboe, wordt ook gezien als logisch als je daar hulp in zoekt.
Waarom dan voor geestelijk gezondheid niet, waarom zou dat een falen zijn?
Trouwens ook op geestelijke gezondheidszorg heerst allang geen taboe meer hoor, sommige zaken zijn te groot/heftig om ff alleen aan te pakken/verwerken. ;)

Denk ook dat je gaat merken dat de spanning meer oploopt, als je langer wacht en door gaat krijgen dat je het echt niet voor elkaar krijgt.

Kanker krijgen/hebben is een serieus trauma. Je verliest echt een heleboel. Het vertrouwen in je eigen lichaam, je gezondheid, je lichamelijke fitheid valt terug naar het lichaam van een oudere vrouw. Een heftig rouwproces dus, neem het alsjeblieft serieus en laat jezelf opvangen. Please?


:* :*
The waves you made will always be
  † In Memoriam † donderdag 27 februari 2014 @ 09:40:15 #130
240917 Mula
pi_137190155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
Poe dit raakt me. En toch heb ik tijd nodig om aan het idee te wennen dat ik wellicht hulp nodig heb. Of klinkt dat heel raar? Ben nogal van het zelf opknappen en nu hulp zoeken zie ik als persoonlijk falen. Dat zou de boel in mijn hoofd nog meer op spanning brengen.
Je zou het ook als persoonlijk gewin kunnen zien dat je de tijd die je je nu rot voelt minimaliseert. Hoe minder tijd je besteedt aan je rot voelen, des te meer tijd is er om te genieten van en met M!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mula op 27-02-2014 09:48:32 ]
  † In Memoriam † donderdag 27 februari 2014 @ 18:38:51 #131
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137207879
Jullie zijn lief! Ik ga er serieus over nadenken. Het is niet dat ik psychologische hulp per definitie weiger. Ik heb 10 jaar geleden een stuk of 8 sessies bij een psycholoog gelopen. Na de eerste twee afspraken was ik er eigenlijk al klaar mee. Ik ben nogal eigenwijs geloof ik. Vanaf januari zing ik in een band en daarmee kan ik ook behoorlijk wat emoties kwijt en ik ben samen met een lotgenootje bezig met een muziektheater productie. We schrijven nu de teksten en de liedjes en hopen dit as oktober klaar te hebben zodat we het stuk in de borstkankermaand in inloophuizen kunnen opvoeren. Ook een manier van mij om te verwerken. Heeft alleen tijd nodig, maar komt goed O+
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_137211049
Maak je het nu niet te zwaar, Slaapmeisje?
"psychologische hulp", je hoeft niet naar de psychiater, lotgenoten contact kan ook al helpen
  † In Memoriam † donderdag 27 februari 2014 @ 21:54:34 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137218592
Psychologische hulp hoeft niet altijd een psychiater te betekenen computergirl. Alle geestelijke gezondheidszorg valt daar wat mij betreft onder. En ik maak het niet te zwaar hoor. Heb in die 42 jaar dat ik op deze aardbol rondloop meer dan genoeg meegemaakt om zelf in te schatten wat voor hulp ik nodig heb. Zoals gezegd, komt goed :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_137226311
Oké dan, we houden je in de gaten. :P ;)
The waves you made will always be
  † In Memoriam † vrijdag 28 februari 2014 @ 10:10:17 #135
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137230608
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 00:32 schreef pepper_961 het volgende:
Oké dan, we houden je in de gaten. :P ;)
Precies! En ik heb al een schattig dwangbuisje klaarliggen voor het geval dat :P
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:09:41 #136
3542 Gia
User under construction
pi_137249399
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:36 schreef Mula het volgende:
Begin volgende week operatie! Dus niet te lang meer wachten en mn plannen van deze week kunnen doorgaan! Yay!

Gia, misschien niet helemaal het soort schoenen dat je zoekt, maar: ik had in New York enorm opgezette voeten waardoor ik niet meer in mn leren schoenen paste. Ik heb toen een paar Nike Free 5.0 gekocht en die zitten echt goddelijk. Wel sneakers dus niet netjes, maar het zijn net sokken. Enorm licht, bovenkant van stof zonder gekke drukpunten. Ze zijn hier best prijzig maar ik vind ze absoluut het geld waard! Oh en gekgenoeg zijn ze ook prima te doen in de kou!

En gia, veel plezier op vakantie!!
Ik zal er naar kijken als we gaan shoppen.
Sketchers zitten overigens ook heel fijn.
De damesschoentjes hebben ook niet die bolle zool.

En bedankt. We zitten nu in ons huisje. Best een grote huiskamer met een barretje als keuken.
4 slaapkamers, dus de jongens hoeven geen kamer te delen.

Sterkte met de operatie.
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2014 @ 16:02:04 #137
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137273952
Fijne vakantie Gia!

Sinds de chemo's kan ik ook niet meer zo goed op hakken lopen. Echt balen. Ben nu ook meer van het comfort ipv pijn lijden.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2014 @ 23:11:51 #138
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137331285
Mula sterkte met je operatie. Lekker slapen :z en daarna heb je een prachtig nieuwe vap die goed aan te prikken is *O* en niet meer aan de wandel gaat ~O>

Ik denk aan je O+
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 07:15:59 #139
240917 Mula
pi_137336360
Dankje. Ik ben zo bang voor het infuus. :'(
pi_137336376
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:15 schreef Mula het volgende:
Dankje. Ik ben zo bang voor het infuus. :'(
Hou je taai meissie, ik denk aan je. :*
The waves you made will always be
pi_137336429
Sterkte Mula! Ik zal aan je denken vandaag!
:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137336434
Ik ben krap 2 weken terug borstbesparend geopereerd. Nabehandelingen dus nog niet gestart en ik voel me normaal. Dit topic jaagt me nu wel angst aan voor de toekomst. 😞
  maandag 3 maart 2014 @ 07:40:29 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137336456
Sterkte vandaag Mula!

Amaranth, one step at a time! :*
***
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 11:22:33 #144
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137340365
Lieve Mula, als het goed is heb je het nu achter de rug. Ik hoop zo dat het infuus er goed in ging en dat je nu voorlopig van die prik ellende af bent!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 11:26:59 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137340486
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:36 schreef Amaranth het volgende:
Ik ben krap 2 weken terug borstbesparend geopereerd. Nabehandelingen dus nog niet gestart en ik voel me normaal. Dit topic jaagt me nu wel angst aan voor de toekomst. 😞
Hoi Amaranth, hopelijk ben je goed hersteld van je operatie. Welke nabehandelingen krijg je? Bestralingen en chemo? Mocht je vragen hebben of gewoon van je af willen schrijven, wees welkom hier. En zoals BE zegt, stapje voor stapje. Probeer je te concentreren op jóuw pad en kijk niet te ver vooruit. Iedereen is anders en er zijn ook meiden die met relatief weinig klachten het traject doorlopen. Sterkte voor nu :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_137351405
Ik krijg hormoonkuur en bestraling. Mbt chemo was ik een twijfelgeval, dus we wachten nu op de uitslag van de mammaprint. Er zijn 2 lymfeklieren verwijderd en in 1 daarvan zat 1 microcel.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 18:45:41 #147
240917 Mula
pi_137353837
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:26 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Probeer je te concentreren op jóuw pad en kijk niet te ver vooruit.
Dit zou ook mijn advies voor je zijn Amaranth: laat het over je heenkomen. Haal de dingen die voor jou belangrijk zijn uit de verhalen van anderen en laat het voor de rest lekker gaan.

Operatie is achter de rug. Alles goedgegaan. Ik blijf hier slapen en dan morgen chemo. Het aanprikken ging in een keer goed. Anaesthesioloog was er zelf opgelucht over want ze zag verder eigenlijk ook geen andere opties om te prikken. Nu alleen zo de trombosespuit nog en dan is het voorlopig weer gedaan met de naalden (vap is al aangeprikt voor de chemo!).
  maandag 3 maart 2014 @ 18:57:07 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137354181
Wat fijn dat het zo mee viel Mula! :*
***
pi_137354237
Fijn dat het zo goed is gegaan Mula.. Die Heparine spuiten vond ik gelukkig wel meevallen toen ik in het ziekenhuis lag. :*
pi_137355503
Mula ^O^
pi_137355845
Fijn dat het goed gegaan is Mula!!
Succes morgen! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:27:36 #152
3542 Gia
User under construction
pi_137358233
Fijn hoor, mula, dat het meegevallen is. Sterkte voor de komende weken.

Amaranth, welkom op de mamapoli. Hoewel welkom wel een beetje dubbel is.
Hoeveel bestralingen ga je krijgen? Denk dat je oksel ook meebestraald gaat worden.
Sterkte alvast voor die periode. Verder wat iedereen zegt: deal met hetgeen vandaag aan de orde is. Niet vooruit kijken, of vergelijken met een van ons. Het is voor iedereen anders en iedereen ervaart het anders.

Maar voor nu en de toekomst mag je alles vragen. Soms is het geruststellend te weten dat een bepaalde klacht er gewoon bij hoort. Gedeelde smart is halve smart.
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2014 @ 08:26:14 #153
240917 Mula
pi_137405079
Hij zit er weer in! De vap én de chemo!

Alles ging probleemloos, maar dat wáchten, pff. Wachten op de verkoeverkamer op de thoraxfoto, wachten tot duidelijk werd hoe de chemo zou worden gegeven, wachten op bloedprikken, wachten op bloeduitslagen, wachten tot de chemo eindelijk gemaakt was. Was gisteravond pas om 20.00uur klaar.

Wel goed nieuws trouwens! Mijn infuus zat er in een keer in! *O* En na een maand geen chemo waren mijn bloedwaarden niet verslechterd! *O*

Nu eerst in bed liggen en bijkomen. Moe!!
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:11:45 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137405699
Wat goed van je bloedwaarden! *O*
En wat fijn dat het goed ging gisteren, maar mèn, pas om 20 uur klaar! :o
***
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2014 @ 09:47:23 #155
240917 Mula
pi_137406425
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed van je bloedwaarden! *O*
En wat fijn dat het goed ging gisteren, maar mèn, pas om 20 uur klaar! :o
Het sloeg echt nergens op. Niemand wist wat er met me moest gebeuren, toen ze dat uiteindelijk wel wisten, wist de afdeling waar ik heen ging, van niks. Gister werd er pas om 12.00uur bloed afgenomen, terwijl ik al sinds maandagochtend 9.00 in het ziekenhuis was. Tel daarbij op dat ze me de dag daarvoor 4 uur op de verkoeverkamer hadden laten liggen en ik dus tussen 6 en 16.30 niks te eten kreeg en je kan me mijn humeur van gisteren voorstellen. _O-
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:26:25 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137415131
Wat een lange dag vol honger Mula maar goed nieuws wat betreft je bloedwaarden *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137416372
Lang leve de vap *O*
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2014 @ 21:05:46 #158
240917 Mula
pi_137427473
Gatver, ik voel me belabberd. Enorm warm, knalrood hoofd, suf en in de war, slaperig, hele tijd maar dorst. Maar geen koorts.

Ik geloof dat ik toch maar eens moet overleggen of er een alternatief voor Tavegyl is. Ik raak er compleet de weg van kwijt. Toen ik vanochtend wakker werd, was het eerste wat ik dacht: he, ik lig in mijn eigen bed! Schijnbaar ben ik naar huis gegaan! Kan ik me niks van herinneren...

Gia, hoe is je vakantie? Is de schoenenjacht al gelukt??

Slaapmeisje, hoe voel jij je?
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:25:47 #159
3542 Gia
User under construction
pi_137428512
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:05 schreef Mula het volgende:
Gatver, ik voel me belabberd. Enorm warm, knalrood hoofd, suf en in de war, slaperig, hele tijd maar dorst. Maar geen koorts.

Ik geloof dat ik toch maar eens moet overleggen of er een alternatief voor Tavegyl is. Ik raak er compleet de weg van kwijt. Toen ik vanochtend wakker werd, was het eerste wat ik dacht: he, ik lig in mijn eigen bed! Schijnbaar ben ik naar huis gegaan! Kan ik me niks van herinneren...

Gia, hoe is je vakantie? Is de schoenenjacht al gelukt??

Slaapmeisje, hoe voel jij je?
Yup, ik heb mijn skechers. Alleen de teenslippers, die ik op het oog had, waren nog niet binnen.
Maar mijn zonen hebben allebei een Ralph Lauren Windbreak jasje, van 229 voor 129, en daar nog 10 % korting op. En nog wat shirts.
Zo groot die outlet, je weet niet waar je kijken moet.
Wij zijn niet zo van de merkkleding, maar voor een keer toch wel leuk.

De vakantie is helemaal toppie. Vrijdag weer naar huis. We hebben echt geboft met het weer. En ik heb gezwommen, gewoon met anderhalve borst, zonder opvulling.

Hey, maar wat fijn dat de chemo en gedoe goed ging, maar wat k*t van die bijwerkingen. En dat wachten! Ik ken het. Heb eens ziek van de chemo met een knalrode pijnlijke borst 4 uur op de eerste hulp gezeten. Ik had geen prioriteit.


Meisje, hou je taai, je bloed was goed, trek je daaraan op.
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2014 @ 10:34:04 #160
240917 Mula
pi_137833287
Amaranth, is al duidelijk of je chemo gaat krijgen?

Slaapmeisje, voel je je weer wat 'lichter'?

Hier alles wel ok. Behoorlijke botpijn gehad afgelopen week waardoor ik nergens zin in had. En daarnaast het besef dat al het gedoe met naalden nu ECHT over is (en nog erger; het besef dat het de afgelopen maanden behoorlijk traumatiserend is geweest). Deze week geen chemo en me dus maar eens richten op ontspannen. :)
  maandag 17 maart 2014 @ 16:47:39 #161
3542 Gia
User under construction
pi_137847989
Ik weet hoe moeilijk dat is, mula.
Ik besefte vorige week dat het al weer 2 jaar geleden is, dat ik in de chemoperiode zat.
Waar blijft de tijd?
Je hebt in die tijd gewoon geen grip op je leven, moet het maar ondergaan en daarna werken aan herstel.
Maar voor jou is dat eindpunt er niet. Alleen maar ups en downs.
Ik vind je echt een kanjer, hoe jij hiermee om gaat.

Hou vol, mula.
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2014 @ 17:17:10 #162
240917 Mula
pi_137849072
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:47 schreef Gia het volgende:
Ik weet hoe moeilijk dat is, mula.
Ik besefte vorige week dat het al weer 2 jaar geleden is, dat ik in de chemoperiode zat.
Waar blijft de tijd?
Je hebt in die tijd gewoon geen grip op je leven, moet het maar ondergaan en daarna werken aan herstel.
Maar voor jou is dat eindpunt er niet. Alleen maar ups en downs.
Ik vind je echt een kanjer, hoe jij hiermee om gaat.

Hou vol, mula.
Oh maar Gia, het gaat eigenlijk gewoon hartstikke goed met me hoor. Deze chemo is echt stukken beter te doen dan de eerste keer dat ik chemo had (ik stink niet! *O* ) en daar ben ik nog redelijk makkelijk doorheen gekomen. Ik besef nu pas hoeveel tijd ik de afgelopen maanden heb lopen stressen om het prikken van bloed en infusen en hoe zwaar dat eigenlijk is geweest. Mijn vap is vorige week probleemloos (en aangezien er inmiddels al zovaak in dat gebied is geopereerd: volkomen pijnloos!!) aangeprikt en daardoor wordt alles echt een stuk makkelijker.

Geestelijk gaat het eigenlijk ook wel gewoon goed met me. Ik vind het moeilijk als mensen om me heen het moeilijk met de situatie hebben, maar voor mijzelf is er eigenlijk niet zoveel veranderd. Ik weet al ruim 2.5 jaar dat ik waarschijnlijk niet superoud ga worden en dat ik het maar beter bij korte-termijn-planning kan houden. Daar is niks aan veranderd. Scheelt natuurlijk ook dat het qua behandeling gewoon goed gaat op het moment. Ik zie wel waar het schip (of beter gezegd; ik :7 ) strandt.

Enige wat ik alleen wel heftig vind; mijn haar groeit. Ik heb inmiddels echt een donkere waas over mn hoofd en veel kleine haartjes. Logisch als je meer dan een maand geen chemo krijgt, maar het betekent wel dat ik waarschijnlijk over een paar weken weeeeeer kaal word. Kaalzijn kan ik mee leven, maar dat kaalworden vind ik maar behoorlijk lastig geestelijk gezien. Vooralsnog probeer ik er maar het meeste uit te halen en mijn haar zo vaak mogelijk te wassen. *) :@
  maandag 17 maart 2014 @ 17:29:27 #163
3542 Gia
User under construction
pi_137849527
Ik heb respect voor jouw doorzettingsvermogen.
Ik weet niet of ik, in die situatie, zo sterk zou zijn.

Ik heb behoorlijk wat meegemaakt, openhart, kanker en nog wat getrubbel, maar steeds met een eindpunt in zicht. Dat vooruitzicht houdt mij steeds op de been.

Je bent een kanjer, mula.
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 18:13:09 #164
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137892367
Mula :*

Vandaag ben ik op controle geweest. In december heb ik een MRI van mijn wervelkolom gehad en daarop zagen ze wel een kleine afwijking, maar niets schrikbarends. Pijn in mijn rug houd echter aan en verder hen ik pijn rechts onder mijn ribben terwijl ik links geopereerd en bestraald ben. Morgen krijg ik bloedonderzoek en een echo van mijn bovenbuik (lever). Volgende week staat ben ik ingepland voor een botscan. Het is dus weer even spannend in huize Slaapmeisje :o
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:26:41 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137895221
Oei, dat lijkt me idd weer zenuwslopend Slaapmeisje, maar wel goed dat ze op onderzoek uit gaan. :Y
***
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 19:46:30 #166
240917 Mula
pi_137896160
He gatver slaapmeisje, wat een spanning weer. Hopelijk snel goed nieuws!

Mijn wereld staat even op zn kop. Iemand heel dicht bij me heeft vandaag gehoord dat ze borstkanker heeft. Gelukkig ziet het er positief uit, maar toch... Ik ben de kanker even zo zat. :'(
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:26:39 #167
3542 Gia
User under construction
pi_137897977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mula :*

Vandaag ben ik op controle geweest. In december heb ik een MRI van mijn wervelkolom gehad en daarop zagen ze wel een kleine afwijking, maar niets schrikbarends. Pijn in mijn rug houd echter aan en verder hen ik pijn rechts onder mijn ribben terwijl ik links geopereerd en bestraald ben. Morgen krijg ik bloedonderzoek en een echo van mijn bovenbuik (lever). Volgende week staat ben ik ingepland voor een botscan. Het is dus weer even spannend in huize Slaapmeisje :o
Hopelijk is alles goed.
Ik heb die onderzoeken ook gehad, vanwege dezelfde klachten.
Gelukkig was alles goed.

Ik heb alleen geen mri gehad, omdat ik dat niet meer mag (kunsthartklep).
Dat maakt me weleens onzeker.
Een tante van mijn man heeft vroeger, 25-30 jaar geleden, alle adjuvante behandelingen geweigerd, toen ze borstkanker had. Dus wel geopereerd en bestraald, maar geen chemo en hormoontherapie.
Ze heeft nog een keer een tumor in de heup gehad, maar verder gaat het goed.
Ze is er nog steeds.

Behandelen is 1, maar het middel moet niet erger zijn dan de kwaal.

Zo had een neef van mijn man kanker aan de alvleesklier. Hij was nog geen 40.
Hij wilde die ene zijn die dit overleefde. Heeft nog een jaar geleefd, na de diagnose, een jaar van pure ellende.

Elk verhaal is anders. Dokters moeten duidelijk en eerlijk zijn en vooral goed luisteren.
  † In Memoriam † woensdag 19 maart 2014 @ 18:03:25 #168
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137931443
Even een update van mij. Ik was vanmorgen voor die echo van mijn bovenbuik in het ziekenhuis. Daarop zagen ze dat mijn lever beschadigd is door de chemo en hormonen. Heb ook bloed laten prikken. Het enige wat ik kon lospeuteren van die dame van de echo was leververvetting, maar verder mocht ze niets zeggen. Blijft dus nog even spannend tot de uitslag over twee weken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 19 maart 2014 @ 18:43:29 #169
240917 Mula
pi_137932623
Jeetje, nog twee weken wachten? Pffff, wat een spanning al die tijd!
  † In Memoriam † woensdag 19 maart 2014 @ 18:48:53 #170
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137932819
Ja stom he. Ik heb volgende week de botscan en de week erop alle uitslagen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_137933238
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ja stom he. Ik heb volgende week de botscan en de week erop alle uitslagen.
Lijkt me echt vreselijk, dat zwaard van Damocles dat steeds boven je hoofd hangt. Sterkte Slaapmeisje, hopelijk slaap je wel in deze spannende periode
pi_137935898
@ mula: dikke kus voor jou meid! :* super dat de vap goed gelukt is. :) Geniet gewoon lekker van het veel haar wassen. ;)

@ Slaapmeisje: sterkte meisje! Ik duim met je mee voor een goede uitslag! :*
The waves you made will always be
  † In Memoriam † woensdag 19 maart 2014 @ 22:50:38 #173
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137946877
@computergirl ik slaap als een blok. Er is veel voor nodig om mij uit mijn slaap te houden. Het is mijn favoriete hobby O+

@pepper dank je wel! Ik heb er zelf vertrouwen in :Y
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:58:15 #174
3542 Gia
User under construction
pi_137947311
Ik duim met je mee, Slaapmeisje.
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2014 @ 19:50:37 #175
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_137976531
Dank je Gia. Dinsdag de botscan en daarna is het afwachten. Ben wel blij dat ik serieus genomen ben en dat er meteen actie is ondernomen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 02:02:16 #176
3542 Gia
User under construction
pi_137992925
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dank je Gia. Dinsdag de botscan en daarna is het afwachten. Ben wel blij dat ik serieus genomen ben en dat er meteen actie is ondernomen.
Dat is me wel opgevallen dat als je kanker hebt, bij elk kwaaltje meteen de wenkbrauwen omhoog gaan en er nader onderzoek nodig is.

Bij mijn huisarts ook. Vroeger werd je door de assistent al afgewimpeld, nu is men supervriendelijk en meelevend.

Niks om geven. We hebben er tot nu toe al ellende genoeg voor moeten verduren.

Botscan stelt, overigens, niet veel voor. Alleen dat stilliggen als je last hebt van bestralingsschade, valt niet mee.

Sterkte.
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2014 @ 14:30:58 #177
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138005485
Ik ben voorafgaand aan mijn diagnose twee jaar niet serieus genomen door mijn huisarts. Ik liep al die tijd met vage klachten en had bijna elke maand koorts of keelontsteking. Heb later, toen het borstkanker bleek te zijn, excuses gekregen van mijn huisarts.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 19:06:04 #178
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138013754
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:30 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ben voorafgaand aan mijn diagnose twee jaar niet serieus genomen door mijn huisarts. Ik liep al die tijd met vage klachten en had bijna elke maand koorts of keelontsteking. Heb later, toen het borstkanker bleek te zijn, excuses gekregen van mijn huisarts.
-O-

Wat vreselijk!! Je voelt toch zeker zelf vaak wel of een en ander mis is? Volgens mij kun je nergens beter op vertrouwen als op je eigen intuitie! Ik vind excuses wel erg schamel. Zit je nog bij diezelfde huisarts?

Ik ben afgelopen maand ook naar de huisarts gegaan met een langwerpige knobbel in mijn borst die ineens groeide. Hij zat er al twee jaar omdat ik last heb van littekenweefsel in mijn borst door de impact van de veiligheidsriem die ik aanhad terwijl wij een ernstig auto-ongeluk kregen. Dat was het gevolg van een domme doos die telefoneren in de auto belangrijker vond dan opletten, en dan ook van de ene helft van de weg ineens naar onze helft zwierde, en derhalve op volle snelheid op ons inreed. Zij had niks, mijn man en ik wel. Mijn man is voor het leven gehandicapt. Ik heb alleen maar een misvormde rechterborst.

Nu begon dat littekenweefsel dus dikker te worden, en ik vertrouwde het niet. Naar de dokter, het werd twee weken later al verwijderd, na een mammografie en echo, en het is necrotisch weefsel. Goedaardig. Maar ik ben toch blij dat het weg is nu.

Alvast heel veel sterkte gewenst voor dinsdag. Ik heb hier veel gelezen, en ik vind je erg dapper en praktisch ingesteld. Net als Mula overigens :) Ik ga overuren draaien met duimen aanstaande dinsdag. ^O^
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 15:58:47 #179
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138043605
ElizabethR :*

De pijn in mijn lever neemt toe. Ik heb besloten te stoppen met de Tamoxifen. Hoe meer ik lees over de combinatie leverschade en Tamoxifen gebruik, hoe meer ik overtuigd ben dat dit de oorzaak is van mijn klachten. Mijn lever heeft al een klap gekregen door de chemo en daarboven op de Tamoxifen.... Leververvetting. Ik ga niet wachten totdat de dokter mij op 2 april adviseert ermee te stoppen. Leverschade staat vernoemd als 'zelden' in de bijsluiter... Onbegrijpelijk dat ik geen bloedonderzoek meer heb gehad na mijn laatste chemo in februari vorig jaar. Geen dokter die mij wijst op de risico's. Zéker omdat ik hypertriglyceremie heb. Hoe meer ik er over nadenk hoe pissiger ik ben.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138044115
'Officieel' kan je lever geen pijn doen volgens de medici, omdat er geen zenuwen inzitten. Althans dat was het verhaal van mijn huisarts toen ik met pijn in rechterbovenbuik bij hem kwam.
Je kan wel klachten hebben vanuit je galblaas of omdat een opgezettte lever andere organen opzij duwt.
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 16:21:11 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138044469
Okee... De pijn in mijn leverstreek neemt toe :P
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138044510
Net zo vervelend -O-
  zondag 23 maart 2014 @ 00:14:42 #183
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_138061857
Heb ook leververvetting kwam ik laatst achter toen ik mijn medische dossier door keek. Heb er geen klachten van dus wordt er tot nu toe niets ondernomen maar nu ik dit zo lees toch maar eens ff wat voorlichting vragen. Leververvetting komt vaak ook voor bij mensen met overgewicht.
pi_138062912
Normaal lees ik hier alleen mee maar nu kom ik me ook even melden: ik heb ook kanker (gehad), baarmoederhalskanker en nu schildklier kanker (dus geen borstkanker).
En ik heb ook lever vervetting. Jaren terug heb ik een gal aanval gehad, toen zagen ze het op de echo. En uit mijn bloeduitslagen blijkt ook al jaren dat ik afwijkende lever waardes heb, de waardes van een alcoholist :@.
Ik ben behandeld met operaties, chemo en radioactieve jodium slokken.
Ze doen er bij mij verder ook niks aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Joy_ op 23-03-2014 01:05:53 ]
  † In Memoriam † zondag 23 maart 2014 @ 09:43:25 #185
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138066257
Leververvetting komt vrij vaak voor na chemo en als je er verder geen last van hebt, dan is dat prima. Wa ar mijn pijn vandaan komt weet ik nog niet. Dit is wat die echo mevrouw losliet, maar die mag officieel natuurlijk niks zeggen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 23 maart 2014 @ 09:48:02 #186
240917 Mula
pi_138066310
Heb je de uitslag van je bloedonderzoek ook nog niet Slaapmeisje?
  † In Memoriam † zondag 23 maart 2014 @ 10:14:31 #187
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138066578
Nee ik krijg alle uitslagen tegelijk op 2 april. Het wachten is op de botscan van a.s. dinsdag en de week erop heeft de arts pas tijd. Echt slopend dat lange wachten.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138083022
Jeetje wat spannend allemaal Slaapmeisje.
En wat moet je lang wachten. Hopelijk valt het allemaal reuze mee en is het preventief stoppen met de Tamoxifen een oplossing.

Ik duim ook voor je.

Met Mula alles nog steeds goed?
  zondag 23 maart 2014 @ 19:16:18 #189
3542 Gia
User under construction
pi_138083484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:30 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ben voorafgaand aan mijn diagnose twee jaar niet serieus genomen door mijn huisarts. Ik liep al die tijd met vage klachten en had bijna elke maand koorts of keelontsteking. Heb later, toen het borstkanker bleek te zijn, excuses gekregen van mijn huisarts.
Mijn huisarts dacht ook dat er niets aan de hand was, toen ik met dat knobbeltje kwam.
Was ook heel moeilijk te voelen. Zittend, met mijn arm naar achter, borst vooruit, dan kon je het voelen.
Gelukkig nam hij wel het zekere voor het onzekere.

Ik heb overigens vaak krampen in mijn leverstreek. Weet niet of het mijn ribben of misschien middenrif is. Maar schiet er vaak in als ik mijn bovenlijf draai.
Als ik het dan weer oprek, krijg ik die kramp eruit. Super vervelend.
pi_138084330
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn huisarts dacht ook dat er niets aan de hand was, toen ik met dat knobbeltje kwam.
Was ook heel moeilijk te voelen. Zittend, met mijn arm naar achter, borst vooruit, dan kon je het voelen.
Gelukkig nam hij wel het zekere voor het onzekere.

Ik heb overigens vaak krampen in mijn leverstreek. Weet niet of het mijn ribben of misschien middenrif is. Maar schiet er vaak in als ik mijn bovenlijf draai.
Als ik het dan weer oprek, krijg ik die kramp eruit. Super vervelend.
Is dit dan bij inademing ook pijnlijk? En dat als je je rekt en goed inadement het dan langzaam wegtrekt?

Sorry, was even benieuwd.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 06:13:25 #191
240917 Mula
pi_138145291
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:16 schreef Gia het volgende:

[..]


Ik heb overigens vaak krampen in mijn leverstreek. Weet niet of het mijn ribben of misschien middenrif is. Maar schiet er vaak in als ik mijn bovenlijf draai.
Als ik het dan weer oprek, krijg ik die kramp eruit. Super vervelend.
Dit heb ik ook! Ik dacht dat het misschien met de uitzaaiingen in mijn linkerlong te maken heeft, want ik had het in eerste instantie alleen links en ik kan er moeilijk door ademen. Inmiddels heb ik het ook rechts en ben ik tot de conclusie gekomen dat het voornamelijk optreedt als ik een gekke beweging met mijn bovenlijf maak. Ik zat ook al te denken aan spieren die vastzitten aan ribben/middenrif. Het is echt suuuuuupervervelend.

Slaapmeisje, zou je je er prettiger bij voelen om de uitslag van je bloedonderzoek te weten? Misschien alleen schijnveiligheid, want het zegt niet zoveel over je botscan, maar ik zou denk ik toch gewoon bellen voor de uitslag.

Hier gaat het wat beter. Het nieuws dat mijn moeder borstkanker heeft is er behoorlijk ingeslagen, vooral qua praktische dingen die geregeld moeten worden (en wat ik er eigenlijk niet bij kan hebben). Maar ik geloof dat we daarmee op de goede weg zitten. Mijn enorme verkoudheid is weg (na 1 hooikoortspilletje en 1x hooikoortsneusspray. Elk jaar trap ik er weer in dat het zooooooo erg is dat het toch echt geen hooikoorts kan zijn. Wel dus!) Mijn leverwaarden gingen weer richting normaal niveau en mijn chemo zit er weer in. Deze week echt tijd voor ontspanning!
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 06:15:13 #192
240917 Mula
pi_138145295
Oh, en c-u-t-e, ik kan nauwelijks ademen door die krampen. Het enige wat bij mij helpt is mijn schouders rond maken en heel rustig proberen te ademen. Dan trekt het na een minuut of 2 weg.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:14:35 #193
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138148081
Sterkte vandaag, slaapmeisje. :*
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:14:47 #194
3542 Gia
User under construction
pi_138148084
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:34 schreef c-u-t-e het volgende:

Is dit dan bij inademing ook pijnlijk? En dat als je je rekt en goed inadement het dan langzaam wegtrekt?

Sorry, was even benieuwd.
Soms wel ja, heb ook al aan het middenrif gedacht. Is ook een spier, toch?
Ik vermoed dat het door bestralingsschade komt.
Ik merk ook dat het erger wordt als ik zwaarder ben.
Laatst met een weekje weg, 3 kilo erbij en toen werd het erger. Vaker.
Ben dus maar weer eens op dieet. Valt niet mee met die tamoxifen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:19:55 #195
3542 Gia
User under construction
pi_138148223
Oh, mula, dat van je moeder heb ik gemist. Wat erg!
Hoe oud is ze, als ik dat vragen mag.
Boven een bepaalde leeftijd doen ze bepaalde adjuvante behandelingen niet, zoals chemo.
Vriendin van me is 62, operatie en hormonen, c'est ça! Met die hormonen is ze gestopt. Zelfde klachten als slaapmeisje.

Heb je nog broers of zussen? Ik bedoel, let ook goed op jezelf.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:26:53 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138148388
Mij was het ook ontgaan, maar ik lees nu terug en daar schrijf je alleen 'iemand die heel dichtbij staat'. Jeetje zeg, dat het je moeder is! :o Allemachtig, geen wonder dat dat er even heel hard in hakt zeg. :{
***
pi_138148523
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 00:51 schreef _Joy_ het volgende:
Normaal lees ik hier alleen mee maar nu kom ik me ook even melden: ik heb ook kanker (gehad), baarmoederhalskanker en nu schildklier kanker (dus geen borstkanker).
En ik heb ook lever vervetting. Jaren terug heb ik een gal aanval gehad, toen zagen ze het op de echo. En uit mijn bloeduitslagen blijkt ook al jaren dat ik afwijkende lever waardes heb, de waardes van een alcoholist :@.
Ik ben behandeld met operaties, chemo en radioactieve jodium slokken.
Ze doen er bij mij verder ook niks aan.
Jeetje Joy! Dat moet schrikken geweest zijn, ben je klaar met behandeling voor baarmoederhalskanker, krijg je ineens schildklierkanker voor je kiezen! Hoe kwam je er achter dat je weer kanker had/hebt?
The waves you made will always be
pi_138148576
Jezus Mula! Wat naar! ;( Sterkte voor jou, je moeder en de familie. :*
The waves you made will always be
pi_138149117
Jeetje Mula.... wat klote! Heel veel sterkte voor jou, je moeder en de familie. :*

Succes Slaapmeis!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 11:39:04 #200
240917 Mula
pi_138150373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Mij was het ook ontgaan, maar ik lees nu terug en daar schrijf je alleen 'iemand die heel dichtbij staat'. Jeetje zeg, dat het je moeder is! :o Allemachtig, geen wonder dat dat er even heel hard in hakt zeg. :{
Toen ik dat schreef wist ik het nog niet zo lang en wist ik niet zeker of ik het hier wel neer wou gooien. Maar he, ik ben inmiddels zo herkenbaar als de pest, dus het maakt ook niet zoveel uit. :)

Mijn tante heeft borstkanker gehad, dus mijn moeder krijgt veel mammo's. Dit kwam naar voren uit zo'n routinemammo. Het is slechts een paar mm en volgens de dokter goed te behandelen. Ze gaan ervanuit dat de klieren schoon zijn. Het ziet er dus wel goed uit. Volgende week operatie en voor de rest is het nog niet duidelijk.

Ik heb geen brca1/2 maar ze hebben er meteen bij gezegd dat ze er toch vanuitgaan dat ik een erfelijke vorm heb die nog niet ontdekt is. Het begint er een beetje op te lijken dat ze gelijk hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 11:51:33 #201
240917 Mula
pi_138150718
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:32 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Jeetje Joy! Dat moet schrikken geweest zijn, ben je klaar met behandeling voor baarmoederhalskanker, krijg je ineens schildklierkanker voor je kiezen! Hoe kwam je er achter dat je weer kanker had/hebt?
Dat lijkt me inderdaad schrikken. Is het een een uitzaaiing van het ander of heb je gewoon 2x pech gehad?
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 13:31:11 #202
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138153585
Heb net de botscan gehad en ze hebben als extra nog 3D foto's en een CT scan gedaan. Ben dus helemaal doorgelicht.

Mula :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 15:09:15 #203
240917 Mula
pi_138156581
Mooi zo slaapmeisje, nu is het dus alleen nog wachten op de goede uitslag. :)
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 15:55:40 #204
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138158036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:09 schreef Mula het volgende:
Mooi zo slaapmeisje, nu is het dus alleen nog wachten op de goede uitslag. :)
O+
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138160965
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:51 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad schrikken. Is het een een uitzaaiing van het ander of heb je gewoon 2x pech gehad?
Ik heb zelfs 4 x pech gehad:

In 2001 had ik baarmoederhalskanker, ontdekt tijdens de geboorte van mijn zoon. Het was een agressieve, snelgroeiende tumor. Niet de veel voorkomende baarmoederhalskanker, maar een erg slechte soort. Ik ben geopereerd, baarmoeder en lymfeklieren weggehaald, en bestraald.

In 2002 bleek het toch uitgezaaid, een grote uitzaaiing in mn hals, chemo en bestralingen heb ik toen gehad. Ik voelde zelf ineens een bult / verdikking in m'n hals.

In 2005 bleek ik een melanoom te hebben, geopereerd en lymfeklieren weggehaald omdat hij te groot was. Ik merkte zelf een bultje op m'n billen. Het was dus geen moedervlek of zo, maar gewoon een huidkleurig bultje.

In 2011 schildklierkanker, vermoedelijk veroorzaakt door de bestraling in mijn hals in 2002. Ik kwam hierachter omdat ik ineens onverklaarbaar aankwam. Geopereerd en 2 x een radioactieve jodiumslok, de waardes zijn nu nog steeds te hoog dus officieel heb ik nu nog kanker.

Op de baarmoederhalskanker na heb ik dus alles zelf ontdekt.

Ik lees hier altijd mee omdat ik uit eigen ervaring weet hoe heftig het allemaal is. En mijn moeder heeft ook borstkanker gehad. Maar verder nog nooit gereageerd, totdat ik dat van die lever vervetting las, omdat ik dat zelf ook heb.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 17:14:59 #206
240917 Mula
pi_138161141
Mijn god, dat meen je niet joh. Wat een drama. Ben er stil van.

Wat gaan ze nu nog aan je schildklierkanker doen?
pi_138161272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:14 schreef Mula het volgende:
Mijn god, dat meen je niet joh. Wat een drama. Ben er stil van.

Wat gaan ze nu nog aan je schildklierkanker doen?
Ik ben ook stil van jouw verhaal mula :*

In juni bloedonderzoek, in oktober weer en als de waardes dan nog te hoog zijn krijg ik een derde radioactieve slok.
pi_138166387
@Mula&Gia: Oke, want ik heb wel een aantal keer zoiets gehad. De laatste keer was vorige week nog. Dat trekt na 5 minuten weg, maar is enorm pijnlijk bij ademen. Ik dacht altijd dat het door mn ribben kwam ofzo haha. Maar dat kan het natuurlijk alsnog zijn.

@Joy1: Jeetje wat heftig zeg.... ;(
pi_138174210
Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
Ik ben nu 40, toen ik de eerste keer de diagnose kanker kreeg was ik 27.
Stond ik daar, met mijn zoon van 8 dagen (!) oud in zijn maxi cosi. Het was de eerste keer na de kraamtijd dat we echt samen weg gingen, met z'n drieën. We zouden even naar het ziekenhuis gaan voor de uitslag en daarna ergens koffie drinken. We dachten echt dat het niks bijzonders was!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:03:15 #210
3542 Gia
User under construction
pi_138177272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:11 schreef _Joy_ het volgende:
Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
Ik ben nu 40, toen ik de eerste keer de diagnose kanker kreeg was ik 27.
Stond ik daar, met mijn zoon van 8 dagen (!) oud in zijn maxi cosi. Het was de eerste keer na de kraamtijd dat we echt samen weg gingen, met z'n drieën. We zouden even naar het ziekenhuis gaan voor de uitslag en daarna ergens koffie drinken. We dachten echt dat het niks bijzonders was!
Ik ben 50.
Ik was nog net 47 toen ik de diagnose kreeg.
Er was toen ook een jong moedertje met een peuter en een baby van 4 weken.
Borstkanker was ontdekt bij het borstvoeding geven.
Bij mijn Herstel en Balans groep zat ook een jonge moeder.

Het is voor iedereen verschrikkelijk, maar met volwassen kinderen toch makkelijker te behappen.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 03:00:11 #211
240917 Mula
pi_138181693
Ik ben gek op kinderen, maar wetende wat ik nu weet ben ik heel erg blij dat ik geen kinderen heb. Zou er niet aan moeten denken.

Ik word over 3 maanden 35. Toen ik 31 was zat ik op de mammapoli met een grote verdikking in mijn borst wat volgens de radioloog niks was. Half jaar later, net na mn 32e verjaardag, bleek het toch heel erg mis te zijn. Anderhalf jaar behandeld en uiteindelijk bleek 10 maanden later dat ik uitzaaiingen in mijn lever en linkerlong heb.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 07:59:02 #212
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138182625
Ik ben 42 en heb een zoontje van 7. Toen ik de diagnose kreeg was ik net 41 geworden. Ik vind het moeilijkste aan mijn hele kankertraject dat hij dit allemaal moet meemaken op deze jonge leeftijd. Maar hij heeft zich er glansrijk doorheen geslagen en was mijn licht en mijn anker tijdens de behandelingen O+
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138196667
Mijn zoon heeft me er toen ook doorheen gesleept. Mijn gedachte was: of gelijk overlijden, zodat hij zich mij niet kon herinneren, of lang genoeg blijven leven zodat hij zich mij kon herinneren. Gelukkig is het het laatste geworden!

De schildklier kanker heeft hij erg bewust meegemaakt, ik vond dat heel erg voor hem. Maar bij ons is kanker deel van ons leven, hij weet dat ik regelmatig controles heb en zo, dus misschien was daarom de schok iets minder.

Wat zijn jullie ook allemaal nog jong zeg!
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2014 @ 20:23:06 #214
240917 Mula
pi_138238225


Voor Fratz en familie. Ik heb het afgelopen jaar vaak aan jullie gedacht en zal dat morgen ook doen. :*
pi_138239139
Alweer een jaar geleden! :o ;(
En intussen gaat de strijd voor de andere dames hier gewoon door. Kanjers. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138239828
Wat vliegt de tijd :o alweer een jaar geleden .
Ik wens jullie allemaal sterkte en duim voor goede uitslagen :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:36:35 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138242245
Tsjonge... een jaar al weer...
God Fratz... ik had, en heb nog steeds, dikke bewondering voor je. :Y :*
***
pi_138243368
Nog steeds onvoorstelbaar wat een doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen Fratz had
pi_138246860
Fratz -O-
weten jullie nog, die kaarten actie voor haar moeder?
pi_138250474
Alweer een jaar geleden.. ;( Ik heb net de vorige topics nog eens nagelezen. Ik heb zoveel bewondering en respect voor jullie :*

Fratz O+ :*
And so the lion fell in love with the lamb
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:07:29 #221
3542 Gia
User under construction
pi_138253178
Steek straks een kaarsje voor je aan, Fratz.

Een jaar alweer.
De tijd vliegt!
pi_138253739
Een jaar alweer..




ik brand een kaarsje voor Fratz..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_138304197
Ik heb Fratz nooit meegemaakt, maar wel terug gelezen.
Wat een lieve vrouwen zijn jullie ook allemaal he! Krijg er tranen in mn ogen van.
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 22:09:45 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138415432
Ik heb afgelopen tijd veel aan Fratz gedacht. Wat blijft het onwerkelijk.

Morgen de uitslag van mijn bloedonderzoek, bovenbuikecho, botscan en ct scan. Ik ben op van de zenuwen. Morgen is het erop of eronder en de uitslag kan mijn leven maken of breken. Pfff ik hoop, bid, duim etc dat het alleen maar om een leververvetting gaat en ze verder geen rare nare dingen hebben gezien.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138415512
Ik hoop het met je Slaapmeisje! :*
pi_138415623
Ik duim mee Slaapmeisje :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:31:52 #227
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138416699
Het is erop! ^O^ :*
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_138417780
Ik duim voor goed nieuws slaapmeisje.
Hopelijk doe je je naam eer aan en kun je vannacht een beetje slapen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:33:12 #229
3542 Gia
User under construction
pi_138420421
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:51 schreef _Joy_ het volgende:
Ik duim voor goed nieuws slaapmeisje.
Hopelijk doe je je naam eer aan en kun je vannacht een beetje slapen.
Sluit me hierbij aan.
Probeer in elk geval te slapen.
Ik ga voor je duimen, hoor.
Hoe laat heb je de afspraak?
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 23:51:09 #230
240917 Mula
pi_138421456
Mijn duimen draaien overuren voor je slaapmeisje!

Hopelijk heb je de afspraak een beetje op tijd. Niets zo erg als er de hele dag tegen aan hangen.
pi_138421921
Hier draaien de duimen ook overuren Slaapmeisje :*
And so the lion fell in love with the lamb
pi_138425231
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 00:02 schreef Bamba het volgende:
Hier draaien de duimen ook overuren Slaapmeisje :*
+1 :*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 07:24:45 #233
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138425332
Jullie zijn lief O+ Vannacht amper geslapen. Ik heb elk uur op de klok gezien. Om 11.30 uur de uitslag.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 07:29:04 #234
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_138425354
Just Lurker duimt mee :*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 2 april 2014 @ 07:29:38 #235
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138425360
Ik duim heel hard voor je vandaag slaapmeisje.
Sterkte met de komende uurtjes nog doorkomen :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_138425423
Ik duim mee!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138425535
Succes Slaapmeis! Ik duim keihard mee!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_138425945
Sterkte Slaapmeisje ik denk aan je en duim voor je. :*
The waves you made will always be
pi_138426064
Heel veel sterkte met wachten Slaapmeisje :*
And so the lion fell in love with the lamb
pi_138426658
Ook ik duim mee! :*
  woensdag 2 april 2014 @ 09:37:13 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138426879
Slaapmeisje, ik denk aan je! :*
***
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 11:21:07 #242
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138429286
Afspraak om 11.30 uur, maar net gehoord dat de dr minimaal een uur uitloopt.... Pffff mijn geduld wordt danig op de proef gesteld.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 11:47:27 #243
240917 Mula
pi_138430125
He nee! Ik had zo gehoopt dat je inmiddels in het ziekenhuisrestaurant aan de taart zou zitten.

Ik vind dat ziekenhuizen dit soort dingen gewoon s ochtends vroeg meteen moeten plannen. Onmenselijk om nu ook nog een keer met een uur uitloop te moeten zitten.
pi_138430172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:21 schreef Slaapmeisje het volgende:
Afspraak om 11.30 uur, maar net gehoord dat de dr minimaal een uur uitloopt.... Pffff mijn geduld wordt danig op de proef gesteld.
Pff wat een ellende, ik ga even heel boos naar ze kijken voor je: }:| :( }:|
Mokkel met stuntstok
pi_138430441
wat een vreselijke dag zo slaapmeisje!
  woensdag 2 april 2014 @ 12:15:22 #246
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_138431092
Te laat om sterkte te wensen maar duimen voor je zal ik.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:31:30 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138431575
Jeumig, ook nog een uitlopend spreekuur... *duimt*
***
pi_138431604
*F5 :@
Mokkel met stuntstok
pi_138431738
Als lurker duim ik ook mee!
  woensdag 2 april 2014 @ 12:39:57 #250
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_138431804
Ook hier een lurker en hard aan het duimen. Hopen op goed nieuws!
You can only have the sunshine after the rain..
pi_138432324
Hier ook nog steeds aan het duimen. :*
And so the lion fell in love with the lamb
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 13:07:16 #252
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138432617
Jaaaaa vette lever, vergrote lever, veel te hoge triglyceriden , doorverwezen naar internist, nu hormoon bepaling voor overgang, waarschijnlijk eierstokken eruit etc etc. Maar geen uitzaaiingen!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 april 2014 @ 13:07:29 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138432625
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jaaaaa vette lever, vergrote lever, veel te hoge triglyceriden , doorverwezen naar internist, nu hormoon bepaling voor overgang, waarschijnlijk eierstokken eruit etc etc. Maar geen uitzaaiingen!
*O* :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 13:09:32 #254
240917 Mula
pi_138432688
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_138432725
*O* *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 2 april 2014 @ 13:23:55 #256
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_138433196
*O* w/ *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_138433208
Wat een super nieuws!! *O* *O*
And so the lion fell in love with the lamb
pi_138433417
*O* *O* *O* *O* super nieuws! *O* *O* *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:29:28 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138433438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jaaaaa vette lever, vergrote lever, veel te hoge triglyceriden , doorverwezen naar internist, nu hormoon bepaling voor overgang, waarschijnlijk eierstokken eruit etc etc. Maar geen uitzaaiingen!
*uitademt*
*O*
***
pi_138433523
*O* *O* *O*
pi_138434003
*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*
Mokkel met stuntstok
  woensdag 2 april 2014 @ 14:12:08 #262
3542 Gia
User under construction
pi_138434600
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jaaaaa vette lever, vergrote lever, veel te hoge triglyceriden , doorverwezen naar internist, nu hormoon bepaling voor overgang, waarschijnlijk eierstokken eruit etc etc. Maar geen uitzaaiingen!
Geweldig nieuws, slaapmeisje.
Tuurlijk is de rest ook minder, maar daar is in elk geval wat aan te doen.
pi_138434793
Opluchting!
  woensdag 2 april 2014 @ 14:39:26 #264
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138435394
Goed zo!! Neem er maar lekker een neutje op. Die lever is toch al vet ;)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_138435420
Wat fijn! *O* *O*
pi_138435996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jaaaaa vette lever, vergrote lever, veel te hoge triglyceriden , doorverwezen naar internist, nu hormoon bepaling voor overgang, waarschijnlijk eierstokken eruit etc etc. Maar geen uitzaaiingen!
O wat een goed nieuws!!!! Heerlijk!!!
Al die andere ellende is peanuts vergeleken met uitzaaiingen ^O^
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 15:00:54 #267
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_138436140
* just me komt even jompelen van opluchting *O* *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 2 april 2014 @ 15:10:14 #268
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_138436427
Ondanks de rest van het ongemak, ben ik echt super blij voor je *O*
  woensdag 2 april 2014 @ 15:15:15 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138436582
Ach Slaapmevrouw, wat een opluchting voor jullie..... :* :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 15:57:58 #270
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138438021
Jompels nog es an toe zeg, wat ben ik blij en opgelucht. Nu eerst even een tukkie doen om bij te slapen :)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:11:23 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138440643
wat een onwijs mooi nieuws! Ik hoop dat de andere zaken een relatief kleine impact zullen hebben.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_138441837
*O* *O* *O* *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138455117
Yiehaaaaaa pfoeeeehhhh wat een opluchting, hartstikke super slaapmeisje!! :D
*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*
The waves you made will always be
pi_138458731
Wat heerlijk voor je, Slaapmeisje. Ik jompel ook nog even mee! *O* *O* *O*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_138481338
Oh wat fijn! Ik kon niet eerder kijken dan nu, maar ben echt opgelucht voor je.
Ook al is de rest ook niet leuk, ben toch blij voor je! :* *O*
pi_138489675
Mobiel meejompelt voor Slaapmeisje! *O* *G*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 08:52:01 #277
240917 Mula
pi_138561060
Ik heb ineens weer een allergische reactie op de Herceptin. Mijn hele hoofdhuid zit onder de pukkels (die aanvoelen of ze elk moment open kunnen knappen). Het jeukt, het brandt en het doet pijn. Voel me er gewoon naar van. :(
  zondag 6 april 2014 @ 08:57:41 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138561092
Huuu, ik krijg kippevel van je beschrijving Mula. :{ Dat klinkt naar en pijnlijk. :o
Kan je vandaag het ziekenhuis bellen voor iets om het tegen te gaan?
***
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 09:06:40 #279
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138561140
Oe jakkes dat klinkt niet fijn. Ik zou zéker even bellen met de doktersdienst. Ze hebben vast wel een anti allergie middeltje of verzachtend zalfje voor je. Niet zelf aanmodderen en onnodig dapper zijn lieve Mula. Comfort gaat voor alles :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138561197
Jeetje mula, vervelend! Ik zou zeker de huisartsenpost even bellen (of jij kunt mss wel rechtstreeks een afdeling in het ziekenhuis bellen of zo?)
Sterkte ermee!
pi_138561613
Al gebeld? Want zoals al gezegd is, is dit niet iets waar mee rond hoeft te blijven lopen.
En een allergische reactie krijg je niet voor noppes meid. Gewoon bellen :) Sterkte! :*
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 10:06:58 #282
240917 Mula
pi_138561820
Ik heb vrijdag al gebeld. ;) Ik had maanden geleden al een zalfje gekregen maar het is nu ineens weer terug en dat eerdere zalfje werkte niet. Bleek dat ik eerder twee zalfjes had en nu net het belangrijkste zalfje niet heb. Maar het schiet gewoon niet op. Een uurtje nadat ik het insmeer voelt het beter en dan begint het weer. Het is echt rot. Zelfs retailtherapy werkt niet. :(
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 10:08:41 #283
240917 Mula
pi_138561847
Oh en mn haar valt uit op de plekken die zo geirriteerd zijn. Das dus praktisch mn hele hoofd. :(
  zondag 6 april 2014 @ 19:22:13 #284
3542 Gia
User under construction
pi_138580770
Je blijft toch wel uit de zon hè!
Ik had destijds, die bultjes door de zon op mijn blote bol.
Dus misschien ligt het niet aan de herceptin.

Sterkte ermee.

En wat de anderen ook zeggen: niet stoere mula herself zijn, maar op tijd aan de bel trekken.
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 20:31:51 #285
240917 Mula
pi_138583932
Ik heb zelfs weer een mutsje op. Ik liep aldoor kaal rond , maar dat kan gewoon echt niet in de zon.

Volgens mij is het echt de herceptin. De binnenkant van mijn oren zijn rood en opgezet en ik heb ov-er-al van die ranzige witte kopjes zitten. In de binnenkant van mijn neus, in mijn oren, in de plooien van mijn neus, op mijn voorhoofd en overal op mijn hoofdhuid. Eerste keer dat ik herceptin kreeg, had ik dat ook en toen is het door de dermatoloog officieel als bijwerking van de herceptin verklaard.

Ik trek op tijd aan de bel hoor. :Y En ben tegelijkertijd stoer. 8-)
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 20:39:21 #286
240917 Mula
pi_138584527
Ik moest hier trouwens om lachen...

http://www.discountfirear(...)experience-10655.htm

~Ze komen tegenwoordig echt aanzetten met de meest gekke dingen om kankerresearch te steunen. :D Misschien ga ik het wel doen. :@
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 22:19:48 #287
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138591777
Stoer hoor :P
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 22:21:10 #288
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_138591879
O en zwaaaar irritant dat je haar weer zo gaat uitvallen grrr.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_138636361
Hoe zitten jullie eigenlijk psychisch? Ik merk dat ik steeds meer problemen krijg op dat vlak. Kan onderhand, na 13 jaar kanker op kanker, maar toch is vervelend.
Ik loop nu dus ook bij een psycholoog.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:53:02 #290
3542 Gia
User under construction
pi_138637696
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:59 schreef _Joy_ het volgende:
Hoe zitten jullie eigenlijk psychisch? Ik merk dat ik steeds meer problemen krijg op dat vlak. Kan onderhand, na 13 jaar kanker op kanker, maar toch is vervelend.
Ik loop nu dus ook bij een psycholoog.
Ik heb in mijn leven, medisch gezien, zoveel meegemaakt dat ik best een brede rug heb.
Niet om stoer te doen, hoor. Maar voor mensen die nooit iets meegemaakt hebben op medisch gebied, komt kanker vaak harder aan dan bij mensen die gewend zijn te knokken.
Ik heb ook een hele lieve vent, die me altijd gesteund en geholpen heeft.
Daarbij zijn mijn kinderen volwassen.

Maar goed, mocht de kanker terug komen dan weet ik niet of ik dat nog een keer aan kan. Ook vanwege die kunsthartklep is iedere behandeling risicovol.
Maar kan best dat ik dan meteen weer in die bekende survival-mode schiet.

Het enige wat we allemaal willen is beter worden.
Je denkt dan 'nog 3 kuren en dan kan ik weer gaan opbouwen'.
Maar als je, keer op keer weer terug naar af moet, wordt dat steeds moeilijker.
Ik begrijp dat goed.

Kanker wordt een chronische aandoening, zegt men, maar tot welke prijs?

Ik probeer zo veel mogelijk normaal te leven. Ik merk wel dat ik meer geniet van simpele dingen dan voor de kanker.
pi_138650336
Hoe is het met je hoofdje mula?

Ik hoop het echt nooit meer mee te maken, maar als ik weer kanker krijg of als blijkt dat de huidige schildklierkanker straks echt nog steeds niet weg, is dan ga ik er weer vol voor (denk ik nu).
Maakt me niet uit welke (experimentele) behandelingen ik zou moeten ondergaan, ik zou het bijna allemaal doen. Tot op zekere hoogte uiteraard, er moet wel kwaliteit van leven zijn. Maar ik wil mijn zoon zien opgroeien.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:14:34 #292
3542 Gia
User under construction
pi_138896641
Poeh, topic was weggezakt, even een kickje.

Hoe gaat het nu met de dames.

Bij mij worden de gewrichtsklachten steeds erger, maar durf niet te stoppen met de tamoxifen. Voel me soms echt een oud wijf. Nou ben ik ook al 50, maar toch hindert het me wel. Kan me voorstellen dat jonge mensen dit veel erger vinden.
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2014 @ 12:07:32 #293
240917 Mula
pi_138900145
Jee wat een gedoe met die gewrichten van je Gia. Wat dat betreft is dat oedeem heel irritant, want sauna/infraroodlampen/etc zijn geen optie terwijl dat net zo lekker kan zijn nu.

Met mijn hoofd gaat het goed Joy. Het is een heel gedoe geweest met uiteindelijk open wondjes, bloed en heel veel jeuk en schilfers. Ik heb twee dagen niet meer gesmeerd en het begint weer op te spelen. Weer aan de smeer dus. :)

Slaapmeisje, je rust weer een beetje gevonden? Heb je al nieuws wat er nu gedaan kan/gaat worden aan al je klachten-die-geen-uitzaaiingen-zijn?

Ik heb gister chemo gehad. Ik raak ineens veel minder knockout van de Tavegyl. :o Ik word redelijk snel wakker en ben daarna wel suf, maar slaap niet meer. Klinkt leuk, maar dit suf zijn is echt niet fijn. Vannacht ook nog eens de halve nacht wakker gelegen dus ben nu echt beetje de weg kwijt. Zoooo sloom.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:38:58 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_138901209
Gia, ik heb het toen wel aangegeven en een ander soort gekregen sindsdin geen gewrichtspijn meer gehad. Nog wel stram net een diesel ff warmlopen.

Mula wat naar toch allemaal dat gedoe met je hoofd en hopelijk is snel dat suffe gevoel over.
  woensdag 16 april 2014 @ 00:13:38 #295
3542 Gia
User under construction
pi_138930546
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:38 schreef Rottdog het volgende:
Gia, ik heb het toen wel aangegeven en een ander soort gekregen sindsdin geen gewrichtspijn meer gehad. Nog wel stram net een diesel ff warmlopen.

Mula wat naar toch allemaal dat gedoe met je hoofd en hopelijk is snel dat suffe gevoel over.
Bij mij was het ook eerst alleen die opstartproblemen, even rekken en strekken en het werkte allemaal weer.
Maar nu heb ik er ook pijn bij, vooral, wat een zeur hè...., mijn linkerpink, en dat breidt uit naar die zijde van mijn hand en pols.

Nu weet ik niet hoe reuma voelt, maar zo zou ik het me voorstellen.
Een vuist maken is moeilijk en ik moet opletten dat ik niet vanalles laat vallen.

Heb pas in oktober controle en het is wel te hebben, maar toch denk ik erover om even naar de huisarts te gaan.
Ben daar in al die tijd nog niet geweest, dus mag wel een keertje, vind ik.
  † In Memoriam † woensdag 16 april 2014 @ 18:55:45 #296
240917 Mula
pi_138950815
Gia, ik zou de huisarts lekker laten zitten en gewoon een afspraak maken met je oncoloog. Het lijkt me dat de huisarts je toch meteen daarnaartoe doorverwijst. Ik zou met pijn echt niet wachten tot oktober hoor. Wat als het nou heel simpel op te lossen is door een andere soort hormoontherapie?
  † In Memoriam † woensdag 23 april 2014 @ 06:37:36 #297
240917 Mula
pi_139171046
Gia, ben je nog naar een dokter geweest?

Mijn bijna-wekelijkse gifbeker zit er weer in! O+ De dexa is gehalveerd en ik voel me beter dan anders. Laatste weken ging ik niet meer knockout door de tavegyl met als gevolg dat ik de nacht na de chemo nauwelijks sliep. Nu heerlijk doorgeslapen. En minder honger. Nu al, ookal is het nog maar 6.30. Las net dat spierzwakte in je bovenbenen ook door de dexa kan komen. Ik heb sinds ik weer aan de chemo zit het gevoel dat mijn knieen zwabberen. :o Volgende keer maar eens even overleggen of die hogere dosis echt nodig is.

Edit: lagere dosis is trouwens uitprobeersel mbt mijn (nog steeds en weer verergerde) geirriteerde hoofdhuid.
  woensdag 23 april 2014 @ 21:12:52 #298
3542 Gia
User under construction
pi_139194321
Ben nog niet naar de dokter geweest, maar het doet nu een heel stuk minder pijn.
Gewoon veel blijven bewegen.

Die zwabberbenen had ik ook tijdens de chemo. Vooral trappenlopen was een crime.

Doe je nog iets op sportgebied?
Hier, in Helmond, geven ze fysio voor mensen die met chemo bezig zijn. Wordt cytofys genoemd. Het is vooral gericht op het behouden van zoveel mogelijk kracht.

Ik loop zelf in een ander ziekenhuis, maar mocht ik er nog eens voor komen te staan, dan wil ik dat toch gaan proberen.

Ben nu bijna twee jaar verder en nog steeds niet volledig op sterkte.
  † In Memoriam † vrijdag 9 mei 2014 @ 00:10:43 #299
240917 Mula
pi_139726714
Een keer raden wiens bloedwaarden weer helemaal normaal zijn? O+ :o 8-)

De dexa is gehalveerd en ik voel me stukken beter. Minder honger en veeeeel relaxter. Ik heb nu pas door hoeveel onrust ik aldoor in het lijf had. Ik ben wel vermoeider dan anders (en dan van die fijne chemo-vermoeidheid die er POEF! Ineens is en behoorlijk verlammend kan zijn!) maar ik geloof dat ik dit fijner vind.

Gia, ik sport onder begeleiding van de fysio. Een keer per week een uurtje. Niks heftigs maar wel fijn.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 01:10:37 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139728483
Mula goed zeg ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139729960
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:10 schreef Mula het volgende:
Een keer raden wiens bloedwaarden weer helemaal normaal zijn? O+ :o 8-)

^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')