Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanrijding tussen Zwolle en Meppel, maat van FOK! zou hierheen komen maar de NS heeft wel bussen besteld maar er is geen bus te vinden. Onderhands meer dan een uur geleden gebeurd. Tragisch dit.
Inmiddels is er een bus maar het staat vol met mensen (Monopoly, vriendin stond nog ingelogd )
Hoeveel buschauffeurs wonen er in Meppel? Hoeveel daarvan hebben niet al wat te doen en zijn binnen een uur inzetbaar?
Hoeveel bussen staan er niets te doen binnen een half uur rijden van station Meppel en zijn direct inzetbaar?
Als dat aantal matcht, dan heb je een uur nadat je bussen regelt inderdaad misschien wel wat bussen kan ik me zo voorstellen. En ja, ik gebruik 'half uur rijden', want er moet ook nog een chauffeur die bus ophalen. Ik wil vooral zeggen dat ik het niet raar vind dat het meer dan een uur duurt voor er uberhaubt vervangend busvervoer is in een gat als Meppel. Want je kunt natuurlijk moeilijk vast bussen gaan regelen voordat je weet dat het stuk is (of: voordat je weet dat het echt wel langer dan een uur stuk gaat zijn).
Niettegenstaande het feit dat het erg kut voor jou en de overige reizigers is Succes met die reis verder!
Op zondag 15 december 2013 18:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende: Hoeveel buschauffeurs wonen er in Meppel? Hoeveel daarvan hebben niet al wat te doen en zijn binnen een uur inzetbaar?
Hoeveel bussen staan er niets te doen binnen een half uur rijden van station Meppel en zijn direct inzetbaar?
Als dat aantal matcht, dan heb je een uur nadat je bussen regelt inderdaad misschien wel wat bussen kan ik me zo voorstellen. En ja, ik gebruik 'half uur rijden', want er moet ook nog een chauffeur die bus ophalen. Ik wil vooral zeggen dat ik het niet raar vind dat het meer dan een uur duurt voor er uberhaubt vervangend busvervoer is in een gat als Meppel. Want je kunt natuurlijk moeilijk vast bussen gaan regelen voordat je weet dat het stuk is (of: voordat je weet dat het echt wel langer dan een uur stuk gaat zijn).
Niettegenstaande het feit dat het erg kut voor jou en de overige reizigers is Succes met die reis verder!
Was in Zwolle. Ik snap dat het wel lastig is, maar ik denk wel dat het sneller moet kunnen.
Ben ik met je eens hoor Toch denk ik dat een uurtje wel terug gebracht kan worden. Al breng je er eerst maar één, dan kan er al een man of 60 (hoeveel passen er in de gemiddelde tourbus?)
Maar goed, het is een gedoe, dat snap ik ook wel. Maar als ze zeggen, we bestellen bussen, dan verwacht je dat ook als reiziger.
Op zondag 15 december 2013 18:47 schreef Peterselieman het volgende: het zal altijd even duren voordat de eerste bussen arriveren. Moet maar net een toerboer in de buurt zitten waar een contract mee is afgesloten.
Of je zorgt gewoon dat je overal met toerboeren een contract afgesloten hebt. Dat je zegmaar je zaakjes goed voor elkaar hebt. Dat zou natuurlijk ook kunnen
Op zondag 15 december 2013 18:53 schreef Moira. het volgende: Ben ik met je eens hoor Toch denk ik dat een uurtje wel terug gebracht kan worden. Al breng je er eerst maar één, dan kan er al een man of 60 (hoeveel passen er in de gemiddelde tourbus?)
Maar goed, het is een gedoe, dat snap ik ook wel. Maar als ze zeggen, we bestellen bussen, dan verwacht je dat ook als reiziger.
50 man. Staanplaatsen zijn over het algemeen niet toegestaan.
Of je zorgt gewoon dat je overal met toerboeren een contract afgesloten hebt. Dat je zegmaar je zaakjes goed voor elkaar hebt. Dat zou natuurlijk ook kunnen
Tussen Leeuwarden en Groningen gaat het iig wel snel. Zal wel komen omdat er een toerboer in Buitenpost zit en de andere uit Damwoude ook er altijd razendsnel bij is
Dan nog moeten die chauffeurs eerst gebeld worden en naar de standplaats om een bus te halen en dan naar het station.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 15 december 2013 18:35 schreef Moira. het volgende: Aanrijding tussen Zwolle en Meppel, maat van FOK! zou hierheen komen maar de NS heeft wel bussen besteld maar er is geen bus te vinden. Onderhands meer dan een uur geleden gebeurd. Tragisch dit.
Inmiddels is er een bus maar het staat vol met mensen (Monopoly, vriendin stond nog ingelogd )
Denk dat een uur nog niet eens zo slecht is, zie ook de redenen die anderen al aangedragen hebben. Of verwacht jij dat het spoorbedrijf die bussen uit de hoge hoed kan toveren?
Denk dat een uur nog niet eens zo slecht is, zie ook de redenen die anderen al aangedragen hebben. Of verwacht jij dat het spoorbedrijf die bussen uit de hoge hoed kan toveren?
Alles rondom dat gedoe moet gewoon beter geregeld worden. Of het nou ligt aan vervoerders, aan prorail, aan ILT, aan Mansveld, aan T100 bussen, aan Al-Qaeda, aan Rihanna, aan de bitcoin of aan de Euro, interesseert me echt al heel lang geen donder.
Woehoe de nieuwe NMBS dienstregeling bevalt tot dusver uitstekend, Breaks in de stoptrein van Maastricht naar Luik dus eindelijk eens genoeg zitplaatsen
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2013 20:15:39 ]
Een Dienstregeling gebaseerd op 140 km/h in België, terwijl de baanvaksnelheid 160 km/h is, resulteerde voor mij vandaag op het traject Antwerpen Berchem - Brussel Zuid in -4 in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Genoeg rijtijdspeling ingebouwd, en een machinist die van doorpoten wist (gewoon 160 knallen waar het kan).
En het DDZ in de IC Den Haag - Venlo was erg welkom Heb er vanochtend Dordrecht - Tilburg en vanavond Eindhoven - Dordrecht mee moeten reizen.
Oja, over dat SGM in de Sprinters tussen Den Haag - Dordrecht - Roosendaal / Breda: In de spits zouden er gepland 9 bakken SGMm gaan rijden, wordt weer gezellig. NSR reed vandaag al met losse tweetjes ( ), terwijl zelfs op zondag een SLT4 nog aardig goed gevuld rondrijdt
Alles rondom dat gedoe moet gewoon beter geregeld worden. Of het nou ligt aan vervoerders, aan prorail, aan ILT, aan Mansveld, aan T100 bussen, aan Al-Qaeda, aan Rihanna, aan de bitcoin of aan de Euro, interesseert me echt al heel lang geen donder.
Op zondag 15 december 2013 20:21 schreef greavy het volgende: Een Dienstregeling gebaseerd op 140 km/h in België, terwijl de baanvaksnelheid 160 km/h is, resulteerde voor mij vandaag op het traject Antwerpen Berchem - Brussel Zuid in -4 in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Genoeg rijtijdspeling ingebouwd, en een machinist die van doorpoten wist (gewoon 160 knallen waar het kan).
En het DDZ in de IC Den Haag - Venlo was erg welkom Heb er vanochtend Dordrecht - Tilburg en vanavond Eindhoven - Dordrecht mee moeten reizen.
Oja, over dat SGM in de Sprinters tussen Den Haag - Dordrecht - Roosendaal / Breda: In de spits zouden er gepland 9 bakken SGMm gaan rijden, wordt weer gezellig. NSR reed vandaag al met losse tweetjes ( ), terwijl zelfs op zondag een SLT4 nog aardig goed gevuld rondrijdt
Zonder klapzittingen heb je in de drietjes per stel 128 zitplaatsen 2e klas, en dan de klapstoeltjes komen er 58 bij. Als er nu een spitsrit rijdt met SLT10 (inclusief vele staanplaatsen), omdat een SLT8 te kort is, is SGM9 zeker te kort.
Op zondag 15 december 2013 20:35 schreef greavy het volgende: Zonder klapzittingen heb je in de drietjes per stel 128 zitplaatsen 2e klas, en dan de klapstoeltjes komen er 58 bij. Als er nu een spitsrit rijdt met SLT10, omdat een SLT8 te kort is, is SGM9 zeker te kort.
staat wel tegenover dat de bakken bij een SGMm langer zijn dan bij een SLeT
SLT10 tweede klas: 352 zitplaatsen, 98 klapzittingen SGM9 tweede klas: 384 zitplaatsen, 174 klapzittingen
Staanplaatsen SLT10: 548 Staanplaatsen SGM is mij onbekend, maar ik denk dat je van een SLT het niet gaat winnen op staanplaatsen, die rijk toebedeeld in die spitsrit met SLT10 zijn. Qua zitcapaciteit win je het wel degelijk.
Op zondag 15 december 2013 20:21 schreef greavy het volgende: Een Dienstregeling gebaseerd op 140 km/h in België, terwijl de baanvaksnelheid 160 km/h is, resulteerde voor mij vandaag op het traject Antwerpen Berchem - Brussel Zuid in -4 in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Genoeg rijtijdspeling ingebouwd, en een machinist die van doorpoten wist (gewoon 160 knallen waar het kan).
Ik denk dat dat niets met wel of niet voor 160 km/h ingepland te maken heeft want op de hele Hanzelijn is 160 km/h goed voor slechts 2 minuten.
Ik zag dat ze vandaag over de hele dag DDZ4 hadden rijden, hopelijk rijden ze morgen wel met meer op dat traject, het gaat in elk geval morgen een hoop verdwaasde blikken opleveren van mensen die hun perronplek uitzochten op ICR materieel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Denk het ook. Alhoewel uiteraard nog wel iets te winnen valt op het gebied van communicatie, "de NS zet bussen in" is al dusdanig vaak gebruikt dat de ervaren reiziger er vanzelf ", misschien ooit" achter denkt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Mancher mag gestaunt haben, als um 11.46 Uhr am Hauptbahnhof ein ICE einfuhr. Die Fernverkehr-Züge zwischen Erfurt und Dresden fahren aber nur vorübergehend durch den City-Tunnel. Der Grund sind Bauarbeiten im Streckennetz.
De bedoeling is dat alleen regioverkeer van de tunnel gebruikt maakt, dat is nu (nog) niet zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 15 december 2013 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Zo. Ik kan virtueel (TS2014) tussen Groningen en Assen pendelen. Nu genoeg spoor gelegd, tijd voor een beetje omgeving.
Ik ga 1e kerstdag naar papsie en mamsie. Toch even een heel klein presentaatsietje in elkaar schroeven over dat ene dagje dat ik naar Napoli was want daar weten ze nog steeds niks van #YOLO
Op maandag 16 december 2013 01:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ga 1e kerstdag naar papsie en mamsie. Toch even een heel klein presentaatsietje in elkaar schroeven over dat ene dagje dat ik naar Napoli was want daar weten ze nog steeds niks van #YOLO
En toch blijft het een echte bazen actie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Is het een beetje wat, die Nexus 5? Die staat namelijk ook bovenaan mijn verlanglijstje. Al een maand, alleen ik twijfel teveel
Stel je drie vragen:
- Wat mis ik als ik 'm niet neem en wat is het alternatief? - Welke eisen stel ik aan de Nexus 5 i.v.g.andere mobieltjes? - Past verkoopprijs binnen mijn budget?
Is het een beetje wat, die Nexus 5? Die staat namelijk ook bovenaan mijn verlanglijstje. Al een maand, alleen ik twijfel teveel
Ja. High-end telefoon met de komende jaren altijd het nieuwste besturingssysteem voor een zeer scherpe prijs. enige kleine minpuntje is de camera; kan niet op tegen de iPhones en Nokia's. maar voor dat verschil koop ik een mooie compactcamera.
Springer net voorbij Den Dolder op traject Den dolder - soestduinen - Amersfoort. Ik zat in de Sprinter er achter, sein werd herroepen bij t station Den dolder, trein net na vertrek vol in de ankers.
Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef Bitlord het volgende: Springer net voorbij Den Dolder op traject Den dolder - soestduinen - Amersfoort. Ik zat in de Sprinter er achter, sein werd herroepen bij t station Den dolder, trein net na vertrek vol in de ankers.
M'n vriendin zit in de IC die de springer heeft meegepakt...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op Den Dolder de Stopper naar Baarn gepakt die planmatig een overstap heeft van 29 minuten in Baarn op de Sprinter naar Amersfoort. Door inzet van personeel bleef de 5843 toch even wachten en hadden we een nette overstap van vier minuten.
Op maandag 16 december 2013 13:12 schreef Bitlord het volgende: Op Den Dolder de Stopper naar Baarn gepakt die planmatig een overstap heeft van 29 minuten in Baarn op de Sprinter naar Amersfoort. Door inzet van personeel bleef de 5843 toch even wachten en hadden we een nette overstap van vier minuten.
Ik zag op Twitter het verzoek aan NS langskomen om te wachten. Was jij dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Geen reactie tot nog toe. Maar ik spreidde de kansen door het ook te vragen aan de Hc van de Sprinter naar Zwolle die moest ombouwen terug naar Utrecht én die van de Sprinter Den Dolder-Baarn. Uiteindelijk kwam de Sprinter Baarn - Amersfoort uit zichzelf al drie minuten te laat binnen waardoor we die overstap haalden. Had desondanks wel het idee dat de trein sowieso had gewacht dus dat is mooi.
Nu in de Pimpel naar Apeldoorn. Valt me altijd op dat door de constructie van de DB-rijtuigen het mobiele internet vaak bar slecht is. Weet iemand hoe dat komt.
Hm, vriendin is inmiddels uit de trein, maar er rijden alleen bussen naar Utrecht. En zij wil naar Amersfoort terug. En de bussen naar Utrecht zijn op.
Handig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 16 december 2013 13:52 schreef Bitlord het volgende: Geen reactie tot nog toe. Maar ik spreidde de kansen door het ook te vragen aan de Hc van de Sprinter naar Zwolle die moest ombouwen terug naar Utrecht én die van de Sprinter Den Dolder-Baarn. Uiteindelijk kwam de Sprinter Baarn - Amersfoort uit zichzelf al drie minuten te laat binnen waardoor we die overstap haalden. Had desondanks wel het idee dat de trein sowieso had gewacht dus dat is mooi.
Nu in de Pimpel naar Apeldoorn. Valt me altijd op dat door de constructie van de DB-rijtuigen het mobiele internet vaak bar slecht is. Weet iemand hoe dat komt.
Bereik Amersfoort - Apeldoorn is gewoon dramatisch, verandert een rijtuig weinig aan.
Jah Is het nou "Herstelwerkzaamheden" of "Defect aan het spoor"? Iets anders kent de spoorsmoezenbingo niet. Het zou fijn zijn als NS_online zich gewoon aan de regels hield
Op maandag 16 december 2013 14:40 schreef Dr_Flash het volgende: Jah Is het nou "Herstelwerkzaamheden" of "Defect aan het spoor"? Iets anders kent de spoorsmoezenbingo niet. Het zou fijn zijn als NS_online zich gewoon aan de regels hield
Het zou nog fijner zijn als ze open zijn over wat er kapot is, of wat er aan de hand is, de treinen rijden nu nog normaal, dus waarom kan het niet wachten ?
Even de eerste evaluatie van de nieuwe Dienstregeling 2014: * Het ICRm dat beschikbaar zou blijven tussen Den Haag en Venlo (circa 5 omlopen ma-vr t/m Februari) is vandaag niet ingezet; Ik zie setjes van veelal DDZ8 (2xDDZ), ICM7 (ICM3+ICM4), ICM6 (ICM3+3) en VIRM4. Later is een omloop VIRM4 versterkt naar VIRM8, en is er inmiddels één ICR-omloop actief. En het DDZ is in het dal gesplitst naar DDZ4, en zie nu weer een omloop verschijnen met DDZ8.
Owh, en de Sprinters tussen Den Haag - Rotterdam - Dordrecht (- Roosendaal/Breda) hebben vandaag al maximaal 5 bakken SGMm gehad, en er is zelfs VIRM4 ingezet. Zal weer lekker gezellig geweest op bijna het gehele traject in de spits ...
Eens kijken waar er nog meer grote materieelverschuivingen geweest zijn.
Op maandag 16 december 2013 14:59 schreef greavy het volgende: Even de eerste evaluatie van de nieuwe Dienstregeling 2014: * Het ICRm dat beschikbaar zou blijven tussen Den Haag en Venlo (circa 5 omlopen ma-vr) is vandaag niet ingezet; Ik zie setjes van veelal DDZ8 (2xDDZ), ICM7 (ICM3+ICM4), ICM6 (ICM3+3) en VIRM4. Later is een omloop VIRM4 versterkt naar VIRM8, en is er inmiddels één ICR-omloop actief. En het DDZ is in het dal gesplitst naar DDZ4, en zie nu weer een omloop verschijnen met DDZ8.
DDZ4 en VIRM4 is sowieso te kort in de spits.
Heeft iemand de EN Jan Kiepura sinds de nieuwe dienstregeling nog gezien? Wat is de samenstelling, en vooral; wat is er met het Poolse zitrijtuig gebeurt?
Op maandag 16 december 2013 15:04 schreef greavy het volgende: Ja, gelukkig doen ze de planmatige aftrappen en versterkingen vandaag al goed, het valt mij erg mee.
We gaan het zien, ga het de komende tijd in de gaten houden, aangezien dat mijn favoriete trein is (zonder onnodige stops op blaak en schiedam)
Op maandag 16 december 2013 15:09 schreef Sandrvich het volgende: Heeft iemand de EN Jan Kiepura sinds de nieuwe dienstregeling nog gezien? Wat is de samenstelling, en vooral; wat is er met het Poolse zitrijtuig gebeurt?
Op maandag 16 december 2013 15:09 schreef Sandrvich het volgende: Heeft iemand de EN Jan Kiepura sinds de nieuwe dienstregeling nog gezien? Wat is de samenstelling, en vooral; wat is er met het Poolse zitrijtuig gebeurt?
De EuroNight rijdt nu naar Brussel, en wordt gewoon door DB gereden Wel heeft de reiziger alleen maar ICR-rijtuigen te kiezen.
Op maandag 16 december 2013 14:59 schreef greavy het volgende: Even de eerste evaluatie van de nieuwe Dienstregeling 2014: * Het ICRm dat beschikbaar zou blijven tussen Den Haag en Venlo (circa 5 omlopen ma-vr t/m Februari) is vandaag niet ingezet; Ik zie setjes van veelal DDZ8 (2xDDZ), ICM7 (ICM3+ICM4), ICM6 (ICM3+3) en VIRM4. Later is een omloop VIRM4 versterkt naar VIRM8, en is er inmiddels één ICR-omloop actief. En het DDZ is in het dal gesplitst naar DDZ4, en zie nu weer een omloop verschijnen met DDZ8.
Nee, want er was niet genoeg DDZ beschikbaar, dus zou ICR t/m Februari blijven(via dagplan). Maar het ICR is hem toch gepeerd, en de geplande DDZ8'en(gepland in het wijzigingsblad) konden gecreëerd worden
Wat een luxe vanochtend. Twee keer SLT-4 in de sprinter naar Eindhoven.
Toch wel tof, die nieuwe dienstregeling
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Klopt, met name Barneveld - Apeldoorn. Maar ja, in de Sahara staat ook niet iedere paar kilometer zo'n mast
De constructie van de rijtuigen speelt wel degelijk een rol, staal houdt bijvoorbeeld meer gsm-straling tegen dan aluminium. Kooi van Faraday-gevalletje, dit.
Die EuroNight is mooi. De reactie van @NS_Online is weer om te lachen, net Eva
Nieuwe dienstregeling Verwacht je dat de Fyra van 08:09 is een keer rijd. Kom ik daar aan, is de NS Direct verplaatst naar 8:08. Maar nee hoor, weer geen trein.
Elke week wel een paar keer dat deze gewoon niet komt, ook zonder reden.
Fucking ranzige teringtrein die Benelux. Heel m'n vingertoppen onder het roest na het openen van die deur.
Ohja wel handig ook dat er een maand terug een chippaaltje met instructies is geplaatst op perron 3a/4a in Roosendaal. Je zou maar moeten overstappen van de IC uit Breda op de IC naar Bergen op Zoom .
En fuck de reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam Zuid. Waarom Fyra op een logisch spoor met aansluitende verbindingen laten aankomen als je ook iedereen kunt laten overstappen bovenlangs via Schiphol Plaza.
En fuck de reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam Zuid. Waarom Fyra op een logisch spoor met aansluitende verbindingen laten aankomen als je ook iedereen kunt laten overstappen bovenlangs via Schiphol Plaza.
Dat doe ik elke dag! Waarom moet ik nou opeens oversteken via de Plaza Belachelijk weer.
Op maandag 16 december 2013 16:56 schreef greavy het volgende: Oja, sinds DRGL2014 zouden de L-treinen Maastricht - Luik mer Break gereden moeten worden. Ter zijner tijd gaat deze L-trein door naar Hasselt.
Ik kan bevestigen dat dat daadwerkelijk zo is, dat was een bijzonder prettige verrassing gisteravond
Op maandag 16 december 2013 16:56 schreef greavy het volgende: Oja, sinds DRGL2014 zouden de L-treinen Maastricht - Luik mer Break gereden moeten worden. Ter zijner tijd gaat deze L-trein door naar Hasselt.
Je was slechts 55 minuten langer onderweg dan met de bus geloof ik? Handig joh.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik zit in "d'n Brusselaar" van 18:44 uit Den Haag HS. 10 minuten voor vertrek liep een Hispeed'er in een geel jasje met een klembord bij de trein rond, hij was met een zaklamp naar een draaistel aan het kijken. Iets te opzichtig voor mijn gevoel, maar goed. Het rijtuig zelf: smerig, de helft van de treeplank lijkt te missen (aan de kant van het rijtuig), op de vloer zitten een paar bobbels en de stoelen zijn te smerig om naar te kijken.
Ik ben in het stilterijtuig gestapt dat pal naast de trap naar het perron stond. In mijn rijtuig zit de fantastische hoeveelheid van 3!! reizigers, waarvan er zojuist eentje richting eerste klas is vertrokken op zoek naar een stopcontact.
edit: maar we scheuren wel door Delft heen edit 2: doei Schiedam
[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 16-12-2013 18:56:55 ]
Ik krijg van 9292 het advies om met de ICE van Arnhem naar Utrecht te reizen. Moet ik dan gewoon een papieren toeslagkaartje kopen als supplement op mijn studenten OV, net zoals in de Fyra? Google geeft me verschillende antwoorden..
Ik krijg van 9292 het advies om met de ICE van Arnhem naar Utrecht te reizen. Moet ik dan gewoon een papieren toeslagkaartje kopen als supplement op mijn studenten OV, net zoals in de Fyra? Google geeft me verschillende antwoorden..
Volgens deze pagina is een toeslag niet verplicht als je vrij reist met een studentenreisproduct.
Je kan gewoon gaan zitten met je studentenOV, doe dit ook regelmatig als ik Amsterdam - Arnhem reis
Nee, want er was niet genoeg DDZ beschikbaar, dus zou ICR t/m Februari blijven(via dagplan). Maar het ICR is hem toch gepeerd, en de geplande DDZ8'en(gepland in het wijzigingsblad) konden gecreëerd worden
Wat ik vooral bedoelde, ik had begrepen dat het pas per januari terug kwam en dat het voor deze week niet nodig was door verminderde belangstelling voor de trein.
Op maandag 16 december 2013 19:58 schreef Peterselieman het volgende: jammer dat ziggy Hoogeveen er nog niet in heeft zitten, oh nee, die plaats kan wel overgeslagen worden
Op maandag 16 december 2013 19:58 schreef Peterselieman het volgende: jammer dat ziggy Hoogeveen er nog niet in heeft zitten, oh nee, die plaats kan wel overgeslagen worden
Ach.. Assen-Hoogeveen is kinderspel. 30 kilometer rechtuit over het rechter spoor. En met recht bedoel ik dan ook echt recht.
Tot nu toe bevalt dienstregeling 2014 me wel. 's ochtends SGM i.p.v. SLT, en 's avonds de Benelux van Den Haag naar Rotterdam. De BNL blijft lang in Rotterdam staan (7 minuten) zodat ik een verwarmde wachtruimte heb totdat de ICd naar Breda binnenrolt op het andere perron.
Nu nog even wachten tot HTM klaar is met uitgelopen werkzaamheden tussen tramhaltes Rijnstraat en Korte Voorhout
Op maandag 16 december 2013 21:17 schreef James1988 het volgende: Tot nu toe bevalt dienstregeling 2014 me wel. 's ochtends SGM i.p.v. SLT, en 's avonds de Benelux van Den Haag naar Rotterdam. De BNL blijft lang in Rotterdam staan (7 minuten) zodat ik een verwarmde wachtruimte heb totdat de ICd naar Breda binnenrolt op het andere perron.
Nu nog even wachten tot HTM klaar is met uitgelopen werkzaamheden tussen tramhaltes Rijnstraat en Korte Voorhout
Maar de trams zijn toch wel hun oude routes weer gaan rijden?
Maar de trams zijn toch wel hun oude routes weer gaan rijden?
Nee, de werkzaamheden tussen Centraal Station en Korte Voorhout (vervanging Bosbrug) zijn uitgelopen omdat de verkeersregelinstallatie nog niet goed bleek te werken tijdens proefritten. De trams die normaalgesproken door de Rijnstraat gaan (zoals de 9) blijven dan nog een ommetje maken via het centrum, dat duurt minstens nog deze week.
Van HTM.nl:
quote:
Let op: halte Centraal Station in de Rijnstraat nog niet bereikbaar.
HTM heeft de afgelopen week meerdere testritten gereden. Onder andere de verkeersregelinstallatie en de voetgangerslichten werken nog niet goed. Veiligheid voor reizigers en medewerkers staat bij HTM voorop. Daarom is de halte Centraal Station in de Rijnstraat vanaf 15 december nog niet in gebruik.
• Trams 9, 15, 16 en 17 blijven nog minimaal 1 week via de halte Centraal Station/Schedeldoekshaven rijden. • De route van tram 17 vanaf het Statenkwartier naar het Centrum en de route van tram 11 in de richting van Scheveningen Haven/Strand wijzigt wel.
Station tot voordeur klant is ongeveer 30 minuten lopen, dat is op zich nog wel te overzien. Als het gaat sneeuwen heeft de klant sowieso iets van "Werk vanuit huis, ga je eigen veiligheid niet riskeren door toch de weg op te gaan als het niet hoeft"
Station tot voordeur klant is ongeveer 30 minuten lopen, dat is op zich nog wel te overzien. Als het gaat sneeuwen heeft de klant sowieso iets van "Werk vanuit huis, ga je eigen veiligheid niet riskeren door toch de weg op te gaan als het niet hoeft"
Lekker vanmiddag richting Zwolle. Trein gehalveerd vanwege een manco treinstel. Kreng was hutjemutje vol en op Muiderpoort roept de conducteur om 'vanwege een foutcode veiligheidsrisico verzoeken wij mensen uit te stappen'. Ja gloeiende dat hebben jullie zelf veroorzaakt flapdrol...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 16 december 2013 23:27 schreef Sandrvich het volgende: Djezus die AVE Madrid-Marseille is flink aan de prijs zeg. 2e klas minimaal ¤89 enkele reis.
Per kilometer zal t nog wel.meevallen?
Met de auto 1100 km, is 8 cent per km. NS is duurder geloof ik
Op maandag 16 december 2013 23:27 schreef Sandrvich het volgende: Djezus die AVE Madrid-Marseille is flink aan de prijs zeg. 2e klas minimaal ¤89 enkele reis.
Voor een afstand van 1100 kilometer valt dat nog best mee hoor
Al kan het goedkoper: Frankfurt - Marseille (1005 km) heb je vanaf ¤ 39, ofwel 3,9 cent/km.
Op dinsdag 17 december 2013 00:37 schreef Sandrvich het volgende: Precies, op de één of andere manier lijkt AVE toch een stuk duurder te zijn als de gemiddelde Europese HST.
Het is wel een heerlijke trein
Op maandag 16 december 2013 18:48 schreef James1988 het volgende: Ik zit in "d'n Brusselaar" van 18:44 uit Den Haag HS. 10 minuten voor vertrek liep een Hispeed'er in een geel jasje met een klembord bij de trein rond, hij was met een zaklamp naar een draaistel aan het kijken. Iets te opzichtig voor mijn gevoel, maar goed. Het rijtuig zelf: smerig, de helft van de treeplank lijkt te missen (aan de kant van het rijtuig), op de vloer zitten een paar bobbels en de stoelen zijn te smerig om naar te kijken.
die heb ik voor je klaargezet het materieel is inderdaad nog erger dan de exfyra
Op dinsdag 17 december 2013 00:37 schreef Sandrvich het volgende: Precies, op de één of andere manier lijkt AVE toch een stuk duurder te zijn als de gemiddelde Europese HST.
De Spanjaarden hebben zich diep in de schulden gestoken om al die hogesnelheidslijnen aan te leggen, de HSL onder de Pyreneeën door is aangelegd door een privaat consortium (TP Ferro) dat z'n investering natuurlijk wil terugverdienen. Dat de reiziger hieraan meebetaalt is in mijn ogen logisch.
89 euro voor 1100 km vind ik nog goedkoop, een vliegticket voor dezelfde route op een beetje redelijk tijd is bij Vueling te krijgen vanaf ¤ 113,92. Ik zie Ryanair voor ¤ 34 tegenkomen, maar dan kom je pas na middernacht aan in Madrid
Tussen Dordt en Rotterdam reed net een bomvolle VIRM met +10 als SPR Den Haag Centraal weg, zit nu in een enkel stel SLT met +5 dat bijna net zo vol is. Gaat lekker .
Op dinsdag 17 december 2013 07:58 schreef Duvel het volgende: De trein van 6:42 van Gouda naar Utrecht bestond uit maar liefst 9 bakken ICMm. Moet toch niet gekker worden.
Kwam toch uit dat verlengde treinen ding? Of iig, voor de kerende trein te Schothorst.
Op dinsdag 17 december 2013 08:58 schreef James1988 het volgende: Even geprobeerd: als je niet bent ingecheckt zet die toeslagpaal een toeslag tweede klas op je chipkaart, maar checkt hij je niet in.
Dus je moet langs twee palen om met de Fyra te mogen. Helder hoor, die OV Chipkaart.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ook leuk gisteren was dat het digitale bord op Rotterdam CS de Intercity Direct met toeslag aankondigde, en de poster ernaast zei dat het zonder toeslag was...
Dan kan je beter naar Amsterdam Centraal of Sloterdijk gaan. DDZ in overvloed.
Nu aan het omreizen via Schiphol omdat er een persoon is aangereden tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort. Daardoor ging mijn trein niet verder dan Hilversum. Uiteraard mijn medeleven aan het personeel van die trein en de eventuele nabestaanden van het slachtoffer. Hoewel ik eigenlijk niet weet of hij overleden is.
Nu aan het omreizen via Schiphol omdat er een persoon is aangereden tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort. Daardoor ging mijn trein niet verder dan Hilversum. Uiteraard mijn medeleven aan het personeel van die trein en de eventuele nabestaanden van het slachtoffer. Hoewel ik eigenlijk niet weet of hij overleden is.
Aanrijding is bij Diemen gebeurd. Verbaast mij helemaal niets als ik zie hoe die intercity's daar met een noodvaart langs racen.
Op dinsdag 17 december 2013 09:15 schreef Fiorano het volgende: Ghe Ghe creatieve conducteur vanmorgen: "En dames en heren, u weet het: Reist u digitaal, haal de kaart even langs de paal"
En vervolgende hij niet met: "en doetie het niet,pak dan lekker de fiets"
Op dinsdag 17 december 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ook leuk gisteren was dat het digitale bord op Rotterdam CS de Intercity Direct met toeslag aankondigde, en de poster ernaast zei dat het zonder toeslag was...
Zie je wel dat het belangrijk is dat analoge informatie zoals gele vertrekstaten weggesaneerd worden. Het maakt het alleen maar onduidelijk voor de reiziger.
Dat is hetzelfde als in Nijmegen Intercity Zwolle, stop te Nijmegen-Lent, Elst, Arnhem-Zuid, Arnhem .... Zwolle. Met daaronder een mededeling stopt ook op Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem-Zuid.
Dan trek ik mijn opmerking terug. Moet mij als treinnoob niet in dit soort discussies krijgen zonder kennis van zaken.
Ach.. Kan je ook niets aan doen.
Van overwegen wordt altijd bepaald hoeveel tijd er nodig is om een oversteek af te maken nadat alle toeters en bellen aan zijn gegaan. Daarbij wordt dan nog wat tijd opgeteld voor het werken van de systemen die de overweg bedienen. Dan krijg je een bepaalde tijd, de zogenaamde aankondigingstijd.
Vervolgens wordt er gekeken hoe hard een trein zou kunnen rijden op die plek (dus ook harder dan zou mogen) en wordt op basis van die snelheid uitgerekend hoe ver de trein rijdt in de aankondigingstijd. Op die afstand voor de overweg wordt een meetpunt gemaakt, als een trein dat punt passeert gaat de overweg dicht. In principe is er dus altijd voldoende tijd om van de overweg af te komen.
Dat is hetzelfde als in Nijmegen Intercity Zwolle, stop te Nijmegen-Lent, Elst, Arnhem-Zuid, Arnhem .... Zwolle. Met daaronder een mededeling stopt ook op Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem-Zuid.
Dat is niet hetzelfde want daar wordt informatie bevestigd (onnodig, dat wel). Bij de ICd krijg je tegenstrijdige informatie.
Dus je moet langs twee palen om met de Fyra te mogen. Helder hoor, die OV Chipkaart.
1 type paal om in te checken. 1 type paal om toeslag te komen. Inderdaad, helder.
En je kan ook niet altijd op hetzelfde station als waar je incheckt, meteen die toeslag kopen. Dat doe je dus op het perron waar je in de ICd stapt (na eerst gecontroleerd te hebben, of die wel rijdt.)
Van overwegen wordt altijd bepaald hoeveel tijd er nodig is om een oversteek af te maken nadat alle toeters en bellen aan zijn gegaan. Daarbij wordt dan nog wat tijd opgeteld voor het werken van de systemen die de overweg bedienen. Dan krijg je een bepaalde tijd, de zogenaamde aankondigingstijd.
Vervolgens wordt er gekeken hoe hard een trein zou kunnen rijden op die plek (dus ook harder dan zou mogen) en wordt op basis van die snelheid uitgerekend hoe ver de trein rijdt in de aankondigingstijd. Op die afstand voor de overweg wordt een meetpunt gemaakt, als een trein dat punt passeert gaat de overweg dicht. In principe is er dus altijd voldoende tijd om van de overweg af te komen.
Helemaal duidelijk. Het probleem is alleen wel dat je lang van te voren de trein aan ziet komen. Stel je wilt springen vanaf het perron kun je dat dus 'goed' timen.
Ken overwegen waar harder gereden wordt en het perron er strak achter ligt..
Het probleem in Diemen, voor zover ik weet, is dat het bij vertraging soms voorkomt dat de IC voorbijraast terwijl op het andere perron de stoptrein staat. Dit is niet de situatie die men gewend is, normaal is de IC al geweest en komt de stoptrein de andere kant op, dus iemand die de gereedstaanse stoptrein wil halen kan geneigd zijn de slagbomen te negeren en *BAM*.
De voetgangersspoorbomen hebben al van die hekjes eronder maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Het probleem in Diemen, voor zover ik weet, is dat het bij vertraging soms voorkomt dat de IC voorbijraast terwijl op het andere perron de stoptrein staat. Dit is niet de situatie die men gewend is, normaal is de IC al geweest en komt de stoptrein de andere kant op, dus iemand die de gereedstaanse stoptrein wil halen kan geneigd zijn de slagbomen te negeren en *BAM*.
De voetgangersspoorbomen hebben al van die hekjes eronder maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Er zijn daar dubbele bomen en alle bomen hebben er hekken onder.
goed uitkijken hoort er tegenwoordig niet meer bij ofzo?
Die van de auto niet, als je die ook bedoeld. Verbaasde ik me laatst over.
De autobomen hebben alleen een 'lat' inderdaad. Het is wel verbazingwekkend hoe weinig dit nog gebeurd is. Die IC's hebben bijna standaard vertraging daar en door hoe krap alles op elkaar zit komt de situatie zoals lgen noemt vaak voor.
Ik zou alleen liever iets te laat zijn en die trein missen dan door een IC geschept worden persoonlijk.
De autobomen hebben alleen een 'lat' inderdaad. Het is wel verbazingwekkend hoe weinig dit nog gebeurd is. Die IC's hebben bijna standaard vertraging daar en door hoe krap alles op elkaar zit komt de situatie zoals lgen noemt vaak voor.
Ik zou alleen liever iets te laat zijn en die trein missen dan door een IC geschept worden persoonlijk.
SAAL MiLa komt hier een tunnel. Voorlopig behelpen dus..
Hoe werkt dat eigenlijk met die toeslag als je van Schiphol naar Breda reist? Je checkt bij een gewoon paaltje in, je checkt extra in voor de toeslag, maar hoe werkt het met uitchecken? Moet je voor beide zaken apart uitchecken in Breda, of moet je in Rotterdam de trein uitsprinten om uit te checken voor de toeslag?
SAAL MiLa komt hier een tunnel. Voorlopig behelpen dus..
Mwah behelpen vind ik wel meevallen. Het is met het krapper maken van de overgang al erg verbeterd. Probleem is vooral dat veel mensen met oogkleppen op en alleen op de wereld rennen. Zodra je moet rennen om je trein te halen had je maar een minuutje eerder weg moeten gaan.
Op dinsdag 17 december 2013 11:26 schreef lyolyrc het volgende: Hoe werkt dat eigenlijk met die toeslag als je van Schiphol naar Breda reist? Je checkt bij een gewoon paaltje in, je checkt extra in voor de toeslag, maar hoe werkt het met uitchecken? Moet je voor beide zaken apart uitchecken in Breda, of moet je in Rotterdam de trein uitsprinten om uit te checken voor de toeslag?
Blijven zitten en uitchecken in Breda zoals je altijd al doet, dus niet bij de toeslagpaal
Dus als je bij een gewoon paaltje uitcheckt, wordt meteen je toeslag uitgecheckt?
De toeslagpaal doet precies hetzelfde als wat de kaartautomaat doet wanneer je een ICd-toeslag koopt: er wordt een product op je chipkaart gezet dat geldig is op de dag van aankoop. Het verschil is dat de toeslag wordt betaald van je chipkaartsaldo en dat je deze aankoop ongedaan kunt maken.
Waar komen al die herstelwerkzaamheden van de laatste weken die overdag gebeuren opeens vandaan? Waren er al defecten die eerder niet voldoende gerepareerd waren ofzo?
Op dinsdag 17 december 2013 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: De afkorting ICd zit er bij mij nog niet goed in, ik denk steeds dat de IC Rijssel-Herstal bedoeld wordt.
Die Belgische IC is met een hoofdletter D. Daar kan je het verschil aan zien.
Er staat een Pimpel stil op spoor 2 in Deventer, en er komt net een losse loc door op spoor 3. Het is helemaal geen tijd voor een pimpel nu, en de Actuele vertrektijden melden ook niks. Wat is er aan de hand?
Op dinsdag 17 december 2013 12:57 schreef Dr_Flash het volgende: Er staat een Pimpel stil op spoor 2 in Deventer, en er komt net een losse loc door op spoor 3. Het is helemaal geen tijd voor een pimpel nu, en de Actuele vertrektijden melden ook niks. Wat is er aan de hand?
Kopmaken in verband met een omleiding Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Zutphen-Deventer-Normale route door die aanrijding vanmorgen?
Bij Amsterdam Muiderpoort liggen betonnen delen en zakken met ballast. Op de ballast groeit inmiddels onkruid, dus dat ligt er waarschijnlijk al een tijdje. Gebeurd daar nog iets mee, en zo ja: wat dan?
"Herstelwerkzaamheden" is newspeak voor "Defect aan het spoor"...
Hmm hmm.
quote:
Op maandag 16 december 2013 14:40 schreef Dr_Flash het volgende: Jah Is het nou "Herstelwerkzaamheden" of "Defect aan het spoor"? Iets anders kent de spoorsmoezenbingo niet. Het zou fijn zijn als NS_online zich gewoon aan de regels hield
De aanrijding was bij Diemen, daar moet je ook langs als je via de Hanzelijn gaat. Handiger was in dit geval een extra loc inzetten om de trein naar Bijlmer Arena te slepen, daar de extra loc afkoppelen en dan via de boog bij Duivendrecht naar Diemen Zuid.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zijn gelukkig ook twee verschillende oorzaken gelukkig.
Gelukkig maar.
Als ik het goed begrijp: "Herstelwerkzaamheden" betekent "externe oorzaak" (vandalisme, beschadiging veroorzaakt door trein, ...), terwijl "defect aan het spoor" betekent dat het er iets stuk is gegaan zonder externe oorzaak?
Als ik het goed begrijp: "Herstelwerkzaamheden" betekent "externe oorzaak" (vandalisme, beschadiging veroorzaakt door trein, ...), terwijl "defect aan het spoor" betekent dat het er iets stuk is gegaan zonder externe oorzaak?
Kom ik vanmiddag op terug, help me herinneren rond half vijf.
De aanrijding was bij Diemen, daar moet je ook langs als je via de Hanzelijn gaat. Handiger was in dit geval een extra loc inzetten om de trein naar Bijlmer Arena te slepen, daar de extra loc afkoppelen en dan via de boog bij Duivendrecht naar Diemen Zuid.
dat was een stuk sneller geweest zeker als je de Pimpel daarna via de Hanzelijn zou sturen. Dan zit ie in Deventer niet ver achter het oorspronkelijke pad
Op dinsdag 17 december 2013 08:18 schreef Hinder het volgende: Tussen Dordt en Rotterdam reed net een bomvolle VIRM met +10 als SPR Den Haag Centraal weg, zit nu in een enkel stel SLT met +5 dat bijna net zo vol is. Gaat lekker .
Ah, dat VIRM'pje van gister is in de omloop gebleven, net als die SLT. De overige omlopen vandaag weer met een dramatische 5 bakken SGM maximaal.
Edit: Ik zie ook dat er SLT10 en SLT8 heeft rondgereden. En zelfs midden in de spits SGM4 vanochtend Mijn vermoeden is dus alweer bevestigd, dat dat SGM een drama hier ging veroorzaken in de spits (op bijna het gehele traject ...)
Oh, de materieelinzet Den Haag - Venlo was vandaag weer "in orde"(in de spits is DDZ8 daar op een deel van het traject echt te kort). In de spits DDZ8, ICR-TD9 en ICM7 (die laatste zal ook wel gezellig geweest zijn ...)
SGMW Een aantal SGM3's zijn uitgerust met een Wiel-Rail-Conditioneringsinstallatie. Deze tref je aan in de serie 5800 Hoofddorp - Amersfoort Vathorst vv. Voor de reiziger zijn er geen verschillen.
SGM 3S SGM3-treinstel uitgerust met een Sandite-installatie. Voor de reiziger zijn er geen verschillen.
Op dinsdag 17 december 2013 15:10 schreef greavy het volgende: Oh, de materieelinzet Den Haag - Venlo was vandaag weer "in orde"(in de spits is DDZ8 daar op een deel van het traject echt te kort). In de spits DDZ8, ICR-TD9 en ICM7 (die laatste zal ook wel gezellig geweest zijn ...)
Ik ben deze treinserie inmiddels al aan het overslaan, gevarieerde inzet is niet handig met timen op perron.
SGMW Een aantal SGM3's zijn uitgerust met een Wiel-Rail-Conditioneringsinstallatie. Deze tref je aan in de serie 5800 Hoofddorp - Amersfoort Vathorst vv. Voor de reiziger zijn er geen verschillen.
SGM 3S SGM3-treinstel uitgerust met een Sandite-installatie. Voor de reiziger zijn er geen verschillen.
Volgens railwiki.nl heeft die wiel-rail-conditionering te maken met het minimaliseren van geluidsproductie.
Blijkbaar was deze SGMW een flink eind uit de richting van zijn normale inzetgebied, want 96xx is de lijn 's-Hertogenbosch-Deurne.
Als ik daar lees dat er SGMW tussen Nijmegen en Zutphen hoort te rijden dan is het niet zo heel gek dat zo'n stel een keertje in Nijmegen-Deurne terechtkomt.
Ik snap niet wat er bij webcare op tegen is om te melden 'ik weet niet hoe dit exact zit en zal het navragen'. Doe dat dan in plaats van compleet nutteloze en niets toevoegende reacties te geven.
Ik snap niet wat er bij webcare op tegen is om te melden 'ik weet niet hoe dit exact zit en zal het navragen'. Doe dat dan in plaats van compleet nutteloze en niets toevoegende reacties te geven.
precies. Je geeft dan het gevoel dat er in ieder geval naar gekeken zal worden
Stampvolle trein van Almere naar Lelystad. Wordt er vlak voor Lelystad omgeroepen dat er een dubbeldekker is om door te rijden naar Zwolle, cross-platform. Netjes, NS .
Utrecht Centraal is zelfs overgeslagen. Lijkt mij een beetje apart. Zoals nog een aantal stations.
Dat klinkt als een gevalletje "Ohja, ik rij een reizigerstrein i.p.v. leeg mat".
Ik heb zelf wel eens een keer in een IC gezeten die Amsterdam Centraal oversloeg, maar dat was een intercity Schiphol - Eindhoven die werd omgeleid. De trein ging in Amsterdam C over een perronloos spoor
Maar daar wordt de IC uit de randstad als IC ingelegd als die trein een +15 of meer heeft. Dan gaat er vlak achter de IC aan een extra stoptreintje die wel overal stops. Dit wordt geteld als wel een trein die een station overslaat.
Nee. De volgende situaties zijn vrij algemeen, en zoals bij het spoor is voor álles een uitzondering en daarop ook een uitzondering. Defect aan spoor: Spoor is stuk, directe treinhinder. Herstel loopt binnen storingsmelding 'Defect aan spoor'. Herstelwerkzaamheden: Spoor is stuk, vaak 's nachts bij inspectie geconstateerd. Treinhinder maar geen uitval. Bijvoorbeeld door een TijdelijkeSnelheidsBeperking. Toch wil ProRail/aannemer dat het opgelost wordt -> herstelwerkzaamheden. Volgens mij is er geen verschil tussen dringende herstelwerkzaamheden of herstelwerkzaamheden. Net wat voor logotje ze er aan geven bij het OCCR.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 17-12-2013 19:58:36 ]
Op dinsdag 17 december 2013 15:10 schreef greavy het volgende: Oh, de materieelinzet Den Haag - Venlo was vandaag weer "in orde"(in de spits is DDZ8 daar op een deel van het traject echt te kort). In de spits DDZ8, ICR-TD9 en ICM7 (die laatste zal ook wel gezellig geweest zijn ...)
De hele as Den Haag - Rotterdam is echt een zooitje. Er zitten (of iig zaten) verschillende ICMm-stammetjes in de IC's naar Dordrecht/Amsterdam. De sprinters waren te kort en alles reed met vertraging.
Ah, dat VIRM'pje van gister is in de omloop gebleven, net als die SLT. De overige omlopen vandaag weer met een dramatische 5 bakken SGM maximaal.
Edit: Ik zie ook dat er SLT10 en SLT8 heeft rondgereden. En zelfs midden in de spits SGM4 vanochtend Mijn vermoeden is dus alweer bevestigd, dat dat SGM een drama hier ging veroorzaken in de spits (op bijna het gehele traject ...)
Conclusies trekken op 2 dagen ochtendspits. Gaat het wel lekker?
De hele as Den Haag - Rotterdam is echt een zooitje. Er zitten (of iig zaten) verschillende ICMm-stammetjes in de IC's naar Dordrecht/Amsterdam. De sprinters waren te kort en alles reed met vertraging.
Eigenlijk had ik vanochtend een kaartje met materieeltypen moeten maken en afstrepen wat ik voorbij heb zien komen. Volgens mij kom ik wel aardig ver met afstrepen vandaag, vanavond ook nog even retour Delft.
Maar dat ICM hoort daar nu te rijden, want de Noord-Oost (via de Hanzelijn uit Groningen of Leeuwarden) zit in Den Haag sinds 15 december gekoppeld aan de IC Den Haag - Amsterdam, die weer op zijn beurt gekoppeld zit aan de IC Amsterdam - Dordrecht.
Maar dat ICM hoort daar nu te rijden, want de Noord-Oost (via de Hanzelijn uit Groningen of Leeuwarden) zit gekoppeld aan de IC Den Haag - Amsterdam, die weer op zijn beurt gekoppeld zit aan de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ah, dat mag dan wel voldoende lengte hebben, in de spits zitten acht bakken VIRM al stampvol. Tevens is al dat gekoppel wel een beetje overdreven naar mijn mening. Een kleine verstoring kan dan zoveel effect hebben verderop.
Ja, want een volledige omloop bestaat nu zo ongeveer uit: 1) Leeuwarden / Groningen - Den Haag via Hanzelijn 2) Den Haag - Amsterdam via Haarlem 3) Amsterdam - Dordrecht via Haarlem 4) Dordrecht - Amsterdam via Haarlem 5) Amsterdam - Den Haag via Haarlem 6) Den Haag - Leeuwarden / Groningen via Hanzelijn etc Ik durf niet te garanderen dat de omloop die begint in Leeuwarden na een retourtje via Dordrecht ook weer in Leeuwarden komt, kan ook zijn dat die omloop in Den Haag bijvoorbeeld naar Groningen gaat. En of dit allemaal op 1 dag wel haalbaar is, zal allemaal net gaan.
Ah, dat mag dan wel voldoende lengte hebben, in de spits zitten acht bakken VIRM al stampvol. Tevens is al dat gekoppel wel een beetje overdreven naar mijn mening. Een kleine verstoring kan dan zoveel effect hebben verderop.
het koppelen is gedaan omdat de IC Leeuwarden/Groningen - Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag krap in zijn jasje zat en vaak de kering in Den Haag niet kon halen. Dat zorgde weer voor vertraging rond Weesp
Eigenlijk had ik vanochtend een kaartje met materieeltypen moeten maken en afstrepen wat ik voorbij heb zien komen. Volgens mij kom ik wel aardig ver met afstrepen vandaag, vanavond ook nog even retour Delft.
Zolang je daar geen DM '90 ziet passeren zal het wel meevallen met de chaos.
@Almere_NL Er is een defect in een relaiskast waardoor sporen nu geen spanning meer hebben. We werken aan herstel.
Dat is de Jip & Janneke manier van uitleggen dat de spanning in een relaiskast waarschijnlijk te laag geworden is, waardoor een veiligheidsmechanisme heeft aangesproken dat alle wissels vastlegt en rijweginstelling zo goed als onmogelijk maakt.
SPOILER
Dat is de Jip & Janneke manier van uitleggen dat de spanning in een relaiskast waarschijnlijk te laag geworden is, waardoor een veiligheidsmechanisme heeft aangesproken dat alle wissels vastlegt en rijweginstelling zo goed als onmogelijk maakt.
SPOILER
Die voedt inderdaad niets, maar hij heeft wel stroom nodig en hij controleert dus ook of de spanning wel aan de eisen voldoet. Als dit type storing optreedt ziet de treindienstleider dit aan de hand van de melding 'stroomvoorziening gestoord'.
Kortsluiting in relaiskast waardoor relais massaal afvielen en er een sein- en wisselstoring ontstond die ze bij gebrek aan beter versperring hebben genoemd?
Zaterdag in de Bocht van Ekeren: CrossRail PB14 + MSC-trein + DE6312 In de Bocht van Ekeren kwam vrij snel na aankomst al de CrossRail PB14 + een lange MSC-trein langs, en achterop de rode Class DE6312 dood mee.
SNCF 36020 + Bonte trein In de Bocht van Ekeren passeerde de Astride 36020 van SNCF met een bonte trein. Aan de haak had hij schuifwandwagens, huifdoekwagens, ketelwagens, schrootwagens maar ook platte wagens.
En zondag in Brussel: NMBS 2001 + EuroCity 97 In de allerlaatste weken van de HLE20 (einde inzet definitief 1-1-2014) kwam vandaag opnieuw een HLE20, de 2001, op de sporen tevoorschijn om EuroCity 97 naar Luxemburg te slepen, alwaar een Franse lok de trein overneemt en richting Basel SBB sleept. Op deze dag was er tevens een wijziging in de rijtuiginzet. De SBB-rijtuigen zijn verdwenen en vervangen door NMBS-rijtuigen, zoals ook per 15 december gepland was.
Op spoor 10 staat een Break te keren om later weer te vertrekken richting Dinant.
Kortsluiting in relaiskast waardoor relais massaal afvielen en er een sein- en wisselstoring ontstond die ze bij gebrek aan beter versperring hebben genoemd?
Lees het verhaal van Anno1982 nog eens en verdiep je in volgordedwang.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee. De volgende situaties zijn vrij algemeen, en zoals bij het spoor is voor álles een uitzondering en daarop ook een uitzondering. Defect aan spoor: Spoor is stuk, directe treinhinder. Herstel loopt binnen storingsmelding 'Defect aan spoor'. Herstelwerkzaamheden: Spoor is stuk, vaak 's nachts bij inspectie geconstateerd. Treinhinder maar geen uitval. Bijvoorbeeld door een TreinSnelheidsBeperking. Toch wil ProRail/aannemer dat het opgelost wordt -> herstelwerkzaamheden. Volgens mij is er geen verschil tussen dringende herstelwerkzaamheden of herstelwerkzaamheden. Net wat voor logotje ze er aan geven bij het OCCR.
Op dinsdag 17 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: Bij het rangeren op de Dijksgracht is iets misgegaan. Een terzijde gesteld Veetje hebben ze daar door het juk heen gedrukt vandaag.
Op dinsdag 17 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: Bij het rangeren op de Dijksgracht is iets misgegaan. Een terzijde gesteld Veetje hebben ze daar door het juk heen gedrukt vandaag.
Niks mis mee, kan die V'tje meteen naar TATA Steel
Op dinsdag 17 december 2013 20:56 schreef b2py het volgende: Zwolle - Herfte wordt viersporig en Zwolle krijgt volledige gelijktijdigheden richting het noorden. ¤225 mio.