Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanrijding tussen Zwolle en Meppel, maat van FOK! zou hierheen komen maar de NS heeft wel bussen besteld maar er is geen bus te vinden. Onderhands meer dan een uur geleden gebeurd. Tragisch dit.
Inmiddels is er een bus maar het staat vol met mensen (Monopoly, vriendin stond nog ingelogd )
Hoeveel buschauffeurs wonen er in Meppel? Hoeveel daarvan hebben niet al wat te doen en zijn binnen een uur inzetbaar?
Hoeveel bussen staan er niets te doen binnen een half uur rijden van station Meppel en zijn direct inzetbaar?
Als dat aantal matcht, dan heb je een uur nadat je bussen regelt inderdaad misschien wel wat bussen kan ik me zo voorstellen. En ja, ik gebruik 'half uur rijden', want er moet ook nog een chauffeur die bus ophalen. Ik wil vooral zeggen dat ik het niet raar vind dat het meer dan een uur duurt voor er uberhaubt vervangend busvervoer is in een gat als Meppel. Want je kunt natuurlijk moeilijk vast bussen gaan regelen voordat je weet dat het stuk is (of: voordat je weet dat het echt wel langer dan een uur stuk gaat zijn).
Niettegenstaande het feit dat het erg kut voor jou en de overige reizigers is Succes met die reis verder!
Op zondag 15 december 2013 18:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende: Hoeveel buschauffeurs wonen er in Meppel? Hoeveel daarvan hebben niet al wat te doen en zijn binnen een uur inzetbaar?
Hoeveel bussen staan er niets te doen binnen een half uur rijden van station Meppel en zijn direct inzetbaar?
Als dat aantal matcht, dan heb je een uur nadat je bussen regelt inderdaad misschien wel wat bussen kan ik me zo voorstellen. En ja, ik gebruik 'half uur rijden', want er moet ook nog een chauffeur die bus ophalen. Ik wil vooral zeggen dat ik het niet raar vind dat het meer dan een uur duurt voor er uberhaubt vervangend busvervoer is in een gat als Meppel. Want je kunt natuurlijk moeilijk vast bussen gaan regelen voordat je weet dat het stuk is (of: voordat je weet dat het echt wel langer dan een uur stuk gaat zijn).
Niettegenstaande het feit dat het erg kut voor jou en de overige reizigers is Succes met die reis verder!
Was in Zwolle. Ik snap dat het wel lastig is, maar ik denk wel dat het sneller moet kunnen.
Ben ik met je eens hoor Toch denk ik dat een uurtje wel terug gebracht kan worden. Al breng je er eerst maar één, dan kan er al een man of 60 (hoeveel passen er in de gemiddelde tourbus?)
Maar goed, het is een gedoe, dat snap ik ook wel. Maar als ze zeggen, we bestellen bussen, dan verwacht je dat ook als reiziger.
Op zondag 15 december 2013 18:47 schreef Peterselieman het volgende: het zal altijd even duren voordat de eerste bussen arriveren. Moet maar net een toerboer in de buurt zitten waar een contract mee is afgesloten.
Of je zorgt gewoon dat je overal met toerboeren een contract afgesloten hebt. Dat je zegmaar je zaakjes goed voor elkaar hebt. Dat zou natuurlijk ook kunnen
Op zondag 15 december 2013 18:53 schreef Moira. het volgende: Ben ik met je eens hoor Toch denk ik dat een uurtje wel terug gebracht kan worden. Al breng je er eerst maar één, dan kan er al een man of 60 (hoeveel passen er in de gemiddelde tourbus?)
Maar goed, het is een gedoe, dat snap ik ook wel. Maar als ze zeggen, we bestellen bussen, dan verwacht je dat ook als reiziger.
50 man. Staanplaatsen zijn over het algemeen niet toegestaan.
Of je zorgt gewoon dat je overal met toerboeren een contract afgesloten hebt. Dat je zegmaar je zaakjes goed voor elkaar hebt. Dat zou natuurlijk ook kunnen
Tussen Leeuwarden en Groningen gaat het iig wel snel. Zal wel komen omdat er een toerboer in Buitenpost zit en de andere uit Damwoude ook er altijd razendsnel bij is
Of je zorgt gewoon dat je overal met toerboeren een contract afgesloten hebt. Dat je zegmaar je zaakjes goed voor elkaar hebt. Dat zou natuurlijk ook kunnen
Dan nog moeten die chauffeurs eerst gebeld worden en naar de standplaats om een bus te halen en dan naar het station.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 15 december 2013 18:35 schreef Moira. het volgende: Aanrijding tussen Zwolle en Meppel, maat van FOK! zou hierheen komen maar de NS heeft wel bussen besteld maar er is geen bus te vinden. Onderhands meer dan een uur geleden gebeurd. Tragisch dit.
Inmiddels is er een bus maar het staat vol met mensen (Monopoly, vriendin stond nog ingelogd )
Denk dat een uur nog niet eens zo slecht is, zie ook de redenen die anderen al aangedragen hebben. Of verwacht jij dat het spoorbedrijf die bussen uit de hoge hoed kan toveren?
Denk dat een uur nog niet eens zo slecht is, zie ook de redenen die anderen al aangedragen hebben. Of verwacht jij dat het spoorbedrijf die bussen uit de hoge hoed kan toveren?
Alles rondom dat gedoe moet gewoon beter geregeld worden. Of het nou ligt aan vervoerders, aan prorail, aan ILT, aan Mansveld, aan T100 bussen, aan Al-Qaeda, aan Rihanna, aan de bitcoin of aan de Euro, interesseert me echt al heel lang geen donder.
Woehoe de nieuwe NMBS dienstregeling bevalt tot dusver uitstekend, Breaks in de stoptrein van Maastricht naar Luik dus eindelijk eens genoeg zitplaatsen
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2013 20:15:39 ]
Een Dienstregeling gebaseerd op 140 km/h in België, terwijl de baanvaksnelheid 160 km/h is, resulteerde voor mij vandaag op het traject Antwerpen Berchem - Brussel Zuid in -4 in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Genoeg rijtijdspeling ingebouwd, en een machinist die van doorpoten wist (gewoon 160 knallen waar het kan).
En het DDZ in de IC Den Haag - Venlo was erg welkom Heb er vanochtend Dordrecht - Tilburg en vanavond Eindhoven - Dordrecht mee moeten reizen.
Oja, over dat SGM in de Sprinters tussen Den Haag - Dordrecht - Roosendaal / Breda: In de spits zouden er gepland 9 bakken SGMm gaan rijden, wordt weer gezellig. NSR reed vandaag al met losse tweetjes ( ), terwijl zelfs op zondag een SLT4 nog aardig goed gevuld rondrijdt
Alles rondom dat gedoe moet gewoon beter geregeld worden. Of het nou ligt aan vervoerders, aan prorail, aan ILT, aan Mansveld, aan T100 bussen, aan Al-Qaeda, aan Rihanna, aan de bitcoin of aan de Euro, interesseert me echt al heel lang geen donder.
Op zondag 15 december 2013 20:21 schreef greavy het volgende: Een Dienstregeling gebaseerd op 140 km/h in België, terwijl de baanvaksnelheid 160 km/h is, resulteerde voor mij vandaag op het traject Antwerpen Berchem - Brussel Zuid in -4 in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Genoeg rijtijdspeling ingebouwd, en een machinist die van doorpoten wist (gewoon 160 knallen waar het kan).
En het DDZ in de IC Den Haag - Venlo was erg welkom Heb er vanochtend Dordrecht - Tilburg en vanavond Eindhoven - Dordrecht mee moeten reizen.
Oja, over dat SGM in de Sprinters tussen Den Haag - Dordrecht - Roosendaal / Breda: In de spits zouden er gepland 9 bakken SGMm gaan rijden, wordt weer gezellig. NSR reed vandaag al met losse tweetjes ( ), terwijl zelfs op zondag een SLT4 nog aardig goed gevuld rondrijdt
Zonder klapzittingen heb je in de drietjes per stel 128 zitplaatsen 2e klas, en dan de klapstoeltjes komen er 58 bij. Als er nu een spitsrit rijdt met SLT10 (inclusief vele staanplaatsen), omdat een SLT8 te kort is, is SGM9 zeker te kort.
Op zondag 15 december 2013 20:35 schreef greavy het volgende: Zonder klapzittingen heb je in de drietjes per stel 128 zitplaatsen 2e klas, en dan de klapstoeltjes komen er 58 bij. Als er nu een spitsrit rijdt met SLT10, omdat een SLT8 te kort is, is SGM9 zeker te kort.
staat wel tegenover dat de bakken bij een SGMm langer zijn dan bij een SLeT
SLT10 tweede klas: 352 zitplaatsen, 98 klapzittingen SGM9 tweede klas: 384 zitplaatsen, 174 klapzittingen
Staanplaatsen SLT10: 548 Staanplaatsen SGM is mij onbekend, maar ik denk dat je van een SLT het niet gaat winnen op staanplaatsen, die rijk toebedeeld in die spitsrit met SLT10 zijn. Qua zitcapaciteit win je het wel degelijk.
Op zondag 15 december 2013 20:21 schreef greavy het volgende: Een Dienstregeling gebaseerd op 140 km/h in België, terwijl de baanvaksnelheid 160 km/h is, resulteerde voor mij vandaag op het traject Antwerpen Berchem - Brussel Zuid in -4 in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Genoeg rijtijdspeling ingebouwd, en een machinist die van doorpoten wist (gewoon 160 knallen waar het kan).
En het DDZ in de IC Den Haag - Venlo was erg welkom Heb er vanochtend Dordrecht - Tilburg en vanavond Eindhoven - Dordrecht mee moeten reizen.
Oja, over dat SGM in de Sprinters tussen Den Haag - Dordrecht - Roosendaal / Breda: In de spits zouden er gepland 9 bakken SGMm gaan rijden, wordt weer gezellig. NSR reed vandaag al met losse tweetjes ( ), terwijl zelfs op zondag een SLT4 nog aardig goed gevuld rondrijdt
Ik denk dat dat niets met wel of niet voor 160 km/h ingepland te maken heeft want op de hele Hanzelijn is 160 km/h goed voor slechts 2 minuten.
En het DDZ in de IC Den Haag - Venlo was erg welkom Heb er vanochtend Dordrecht - Tilburg en vanavond Eindhoven - Dordrecht mee moeten reizen.
Ik zag dat ze vandaag over de hele dag DDZ4 hadden rijden, hopelijk rijden ze morgen wel met meer op dat traject, het gaat in elk geval morgen een hoop verdwaasde blikken opleveren van mensen die hun perronplek uitzochten op ICR materieel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Denk het ook. Alhoewel uiteraard nog wel iets te winnen valt op het gebied van communicatie, "de NS zet bussen in" is al dusdanig vaak gebruikt dat de ervaren reiziger er vanzelf ", misschien ooit" achter denkt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Mancher mag gestaunt haben, als um 11.46 Uhr am Hauptbahnhof ein ICE einfuhr. Die Fernverkehr-Züge zwischen Erfurt und Dresden fahren aber nur vorübergehend durch den City-Tunnel. Der Grund sind Bauarbeiten im Streckennetz.
De bedoeling is dat alleen regioverkeer van de tunnel gebruikt maakt, dat is nu (nog) niet zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 15 december 2013 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Zo. Ik kan virtueel (TS2014) tussen Groningen en Assen pendelen. Nu genoeg spoor gelegd, tijd voor een beetje omgeving.
Ik ga 1e kerstdag naar papsie en mamsie. Toch even een heel klein presentaatsietje in elkaar schroeven over dat ene dagje dat ik naar Napoli was want daar weten ze nog steeds niks van #YOLO
Op maandag 16 december 2013 01:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ga 1e kerstdag naar papsie en mamsie. Toch even een heel klein presentaatsietje in elkaar schroeven over dat ene dagje dat ik naar Napoli was want daar weten ze nog steeds niks van #YOLO
En toch blijft het een echte bazen actie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Is het een beetje wat, die Nexus 5? Die staat namelijk ook bovenaan mijn verlanglijstje. Al een maand, alleen ik twijfel teveel
Stel je drie vragen:
- Wat mis ik als ik 'm niet neem en wat is het alternatief? - Welke eisen stel ik aan de Nexus 5 i.v.g.andere mobieltjes? - Past verkoopprijs binnen mijn budget?
Is het een beetje wat, die Nexus 5? Die staat namelijk ook bovenaan mijn verlanglijstje. Al een maand, alleen ik twijfel teveel
Ja. High-end telefoon met de komende jaren altijd het nieuwste besturingssysteem voor een zeer scherpe prijs. enige kleine minpuntje is de camera; kan niet op tegen de iPhones en Nokia's. maar voor dat verschil koop ik een mooie compactcamera.
Springer net voorbij Den Dolder op traject Den dolder - soestduinen - Amersfoort. Ik zat in de Sprinter er achter, sein werd herroepen bij t station Den dolder, trein net na vertrek vol in de ankers.
Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef Bitlord het volgende: Springer net voorbij Den Dolder op traject Den dolder - soestduinen - Amersfoort. Ik zat in de Sprinter er achter, sein werd herroepen bij t station Den dolder, trein net na vertrek vol in de ankers.
M'n vriendin zit in de IC die de springer heeft meegepakt...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op Den Dolder de Stopper naar Baarn gepakt die planmatig een overstap heeft van 29 minuten in Baarn op de Sprinter naar Amersfoort. Door inzet van personeel bleef de 5843 toch even wachten en hadden we een nette overstap van vier minuten.
Op maandag 16 december 2013 13:12 schreef Bitlord het volgende: Op Den Dolder de Stopper naar Baarn gepakt die planmatig een overstap heeft van 29 minuten in Baarn op de Sprinter naar Amersfoort. Door inzet van personeel bleef de 5843 toch even wachten en hadden we een nette overstap van vier minuten.
Ik zag op Twitter het verzoek aan NS langskomen om te wachten. Was jij dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Geen reactie tot nog toe. Maar ik spreidde de kansen door het ook te vragen aan de Hc van de Sprinter naar Zwolle die moest ombouwen terug naar Utrecht én die van de Sprinter Den Dolder-Baarn. Uiteindelijk kwam de Sprinter Baarn - Amersfoort uit zichzelf al drie minuten te laat binnen waardoor we die overstap haalden. Had desondanks wel het idee dat de trein sowieso had gewacht dus dat is mooi.
Nu in de Pimpel naar Apeldoorn. Valt me altijd op dat door de constructie van de DB-rijtuigen het mobiele internet vaak bar slecht is. Weet iemand hoe dat komt.
Hm, vriendin is inmiddels uit de trein, maar er rijden alleen bussen naar Utrecht. En zij wil naar Amersfoort terug. En de bussen naar Utrecht zijn op.
Handig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 16 december 2013 13:52 schreef Bitlord het volgende: Geen reactie tot nog toe. Maar ik spreidde de kansen door het ook te vragen aan de Hc van de Sprinter naar Zwolle die moest ombouwen terug naar Utrecht én die van de Sprinter Den Dolder-Baarn. Uiteindelijk kwam de Sprinter Baarn - Amersfoort uit zichzelf al drie minuten te laat binnen waardoor we die overstap haalden. Had desondanks wel het idee dat de trein sowieso had gewacht dus dat is mooi.
Nu in de Pimpel naar Apeldoorn. Valt me altijd op dat door de constructie van de DB-rijtuigen het mobiele internet vaak bar slecht is. Weet iemand hoe dat komt.
Bereik Amersfoort - Apeldoorn is gewoon dramatisch, verandert een rijtuig weinig aan.
Jah Is het nou "Herstelwerkzaamheden" of "Defect aan het spoor"? Iets anders kent de spoorsmoezenbingo niet. Het zou fijn zijn als NS_online zich gewoon aan de regels hield
Op maandag 16 december 2013 14:40 schreef Dr_Flash het volgende: Jah Is het nou "Herstelwerkzaamheden" of "Defect aan het spoor"? Iets anders kent de spoorsmoezenbingo niet. Het zou fijn zijn als NS_online zich gewoon aan de regels hield
Het zou nog fijner zijn als ze open zijn over wat er kapot is, of wat er aan de hand is, de treinen rijden nu nog normaal, dus waarom kan het niet wachten ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Even de eerste evaluatie van de nieuwe Dienstregeling 2014: * Het ICRm dat beschikbaar zou blijven tussen Den Haag en Venlo (circa 5 omlopen ma-vr t/m Februari) is vandaag niet ingezet; Ik zie setjes van veelal DDZ8 (2xDDZ), ICM7 (ICM3+ICM4), ICM6 (ICM3+3) en VIRM4. Later is een omloop VIRM4 versterkt naar VIRM8, en is er inmiddels één ICR-omloop actief. En het DDZ is in het dal gesplitst naar DDZ4, en zie nu weer een omloop verschijnen met DDZ8.
Owh, en de Sprinters tussen Den Haag - Rotterdam - Dordrecht (- Roosendaal/Breda) hebben vandaag al maximaal 5 bakken SGMm gehad, en er is zelfs VIRM4 ingezet. Zal weer lekker gezellig geweest op bijna het gehele traject in de spits ...
Eens kijken waar er nog meer grote materieelverschuivingen geweest zijn.
Op maandag 16 december 2013 14:59 schreef greavy het volgende: Even de eerste evaluatie van de nieuwe Dienstregeling 2014: * Het ICRm dat beschikbaar zou blijven tussen Den Haag en Venlo (circa 5 omlopen ma-vr) is vandaag niet ingezet; Ik zie setjes van veelal DDZ8 (2xDDZ), ICM7 (ICM3+ICM4), ICM6 (ICM3+3) en VIRM4. Later is een omloop VIRM4 versterkt naar VIRM8, en is er inmiddels één ICR-omloop actief. En het DDZ is in het dal gesplitst naar DDZ4, en zie nu weer een omloop verschijnen met DDZ8.
DDZ4 en VIRM4 is sowieso te kort in de spits.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Heeft iemand de EN Jan Kiepura sinds de nieuwe dienstregeling nog gezien? Wat is de samenstelling, en vooral; wat is er met het Poolse zitrijtuig gebeurt?
Op maandag 16 december 2013 15:04 schreef greavy het volgende: Ja, gelukkig doen ze de planmatige aftrappen en versterkingen vandaag al goed, het valt mij erg mee.
We gaan het zien, ga het de komende tijd in de gaten houden, aangezien dat mijn favoriete trein is (zonder onnodige stops op blaak en schiedam)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op maandag 16 december 2013 15:09 schreef Sandrvich het volgende: Heeft iemand de EN Jan Kiepura sinds de nieuwe dienstregeling nog gezien? Wat is de samenstelling, en vooral; wat is er met het Poolse zitrijtuig gebeurt?
Op maandag 16 december 2013 15:09 schreef Sandrvich het volgende: Heeft iemand de EN Jan Kiepura sinds de nieuwe dienstregeling nog gezien? Wat is de samenstelling, en vooral; wat is er met het Poolse zitrijtuig gebeurt?
De EuroNight rijdt nu naar Brussel, en wordt gewoon door DB gereden Wel heeft de reiziger alleen maar ICR-rijtuigen te kiezen.
Op maandag 16 december 2013 14:59 schreef greavy het volgende: Even de eerste evaluatie van de nieuwe Dienstregeling 2014: * Het ICRm dat beschikbaar zou blijven tussen Den Haag en Venlo (circa 5 omlopen ma-vr t/m Februari) is vandaag niet ingezet; Ik zie setjes van veelal DDZ8 (2xDDZ), ICM7 (ICM3+ICM4), ICM6 (ICM3+3) en VIRM4. Later is een omloop VIRM4 versterkt naar VIRM8, en is er inmiddels één ICR-omloop actief. En het DDZ is in het dal gesplitst naar DDZ4, en zie nu weer een omloop verschijnen met DDZ8.
Nee, want er was niet genoeg DDZ beschikbaar, dus zou ICR t/m Februari blijven(via dagplan). Maar het ICR is hem toch gepeerd, en de geplande DDZ8'en(gepland in het wijzigingsblad) konden gecreëerd worden