abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134283812
Zie TT, ik wil 2 nieuwe pannen kopen die gewoon wél lang mee gaan.

http://www.bol.com/nl/p/d(...)cm/9200000002756846/
http://www.bol.com/nl/p/d(...)cm/9200000002756866/

Zijn hier in CUL toevallig mensen met ervaring/meningen over deze pannen/merk?
Dat ze niet in de vaatwasser kunnen maakt me niet uit, want die hebben we toch niet :') ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_134283949
Niet persoonlijk, maar de ervaring van een bol.commer is niet heel positief:

quote:
Na de zoveelste versleten anti-aanbakpan ben ik op internet op zoek gegaan naar een degelijke en goede pan, die dan ook wat duurder mocht zijn.
Op diverse kookwebsites worden de pannen van De Buyer zeer lovend beschreven, vandaar dat wij hoge verwachtingen hadden van deze pan.
Maar wat een tegenvaller! We hebben de pan helemaal volgens de bijgeleverde instructies behandeld (alleen afwassen met heet water (geen afwasmiddel) en laten inbranden voor het eerste gebruik) maar alsnog brandt de pan verschrikkelijk aan! Ook bij gebruik van meer (veel) olie en op hoge temperaturen. Een tegenvaller dus. Daarbij is de pan ook nog eens heel erg zwaar, even iets uit de pan op een bord schuiven lukt mij niet, omdat ik twee handen nodig heb om de pan schuin te houden. Ik zou de pan niet aanraden.
Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.
pi_134283973
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:

[..]

Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snapt :)
pi_134284086
Maargoed, ik zoek dus een pan die een aantal jaar minimaal mee gaat.

Tefal, De Buyer, meer kandidaten toevallig?
pi_134284264
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:

[..]

Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.
Dat zijn mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb ook zo'n pan en t werkt top..voor vlees&jus welteverstaan. Als je eieren of vis gaat bakken kun je beter gietijzer gebruiken als je anti aanbak wil vermijden.

Persoonlijk heb ik zo'n wok en koekenpan voor kip/vlees en wokgerechten omdat anti aanbak niet warm genoeg wordt. Voor de eieren en visjes heb ik een simpele ikea koekenpan met anti aanbak die al jaaaaren prima mee gaat. En ik behandel t ding echt niet soft, hoewel ik er ook niet met n mes in schraap
pi_134284275
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snapt :)
Precies
pi_134284349
Ik heb anti aanbakpan van huismerk van v en d. Kost minder dan een tientje en die vervang ik gewoon als het nodig is met een nieuwe.
  zondag 15 december 2013 @ 11:50:31 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134284391
Waarom gaan ze steeds kapot, denk je?
Omdat je ze niet goed behandelt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_134284440
Ik heb al mijn pannen van BK. Vind dat echt superfijne pannen en die gaan ook jaren mee ^O^
pi_134284512
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Ze kunnen ook gewoon niet tegen dingen die op zich wel handig zijn bij een pan, zoals verhitting. Een eitje zacht bakken of iets opwarmen lukt wel, maar als je wil sauteren dan verdampt die anti-aanbaklaag en vallen de kanariepietjes dood uit de lucht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134284633
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Nouja ik moet het liefst een pan hebben waar je gewoon met bestek in kan.

Ook als ik dat niet doe gaat die antiaanbaklaag gewoon stuk na verloop van tijd.
  zondag 15 december 2013 @ 12:41:27 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134285478
Ik heb afgelopen jaar geïnvesteerd in een aantal Greenpans van Demeyere, omdat we graag een set echte goede pannen wilden hebben. Ondanks dat Demeyere een goed merk is, vallen die Greenpans echt vies tegen. Ze hebben een keramische anti-aanbaklaag, maar echt anti-aanbak is het niet. Ze branden ook enorm snel in. Ver van weg blijven, is mijn mening.

Volgende keer (aankomend jaar waarschijnlijk al) flikker ik die dingen de deur uit en koop ik gewoon weer lekker van die tefalpannen. Heb je tenminste geen gezeik mee.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_134285598
De anti-aanbaklaag van die geenpans gaan inderdaad ook niet zo lang mee, maar het voordeel is dat je daarna gewoon een pan zonder anti-aanbaklaag hebt, ipv. dat je stukjes teflon in je eten krijgt.
pi_134285605
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:41 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb afgelopen jaar geïnvesteerd in een aantal Greenpans van Demeyere, omdat we graag een set echte goede pannen wilden hebben. Ondanks dat Demeyere een goed merk is, vallen die Greenpans echt vies tegen. Ze hebben een keramische anti-aanbaklaag, maar echt anti-aanbak is het niet. Ze branden ook enorm snel in. Ver van weg blijven, is mijn mening.

Volgende keer (aankomend jaar waarschijnlijk al) flikker ik die dingen de deur uit en koop ik gewoon weer lekker van die tefalpannen. Heb je tenminste geen gezeik mee.
Eigen schuld. Kwaliteitspannen hebben geen anti aanbaklaag. Dat is voor de luie / ondeskundige kok. Die tefalpannen gaan net zo lang mee als alle andere anti aanbakpannen
pi_134285850
En met dat keramische antiaanbak, zijn daar een beetje goeie van te krijgen of is dat ook allemaal rotzooi? :@
pi_134286058
Wat moeten jullie toch met die zooi

Bakken doe je zonder antiaanbakwinstvervierdubbelaarvoorfabrikant maar in een stalen pan en op gas!
pi_134286096
Ow ter info, ik heb een elektrische :@
  zondag 15 december 2013 @ 13:05:59 #19
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_134286209

Deze pan van de Aldi gaat heel lang mee en ik ga er niet voorzichtig mee om. Ze houden het oneindig veel langer vol dan de pannen van bijvoorbeeld Tefal. (Is de pan met de stipjes in de lagen van de binnen- en buitenkant)
pi_134286225
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:01 schreef 2014 het volgende:
Wat moeten jullie toch met die zooi

Bakken doe je zonder antiaanbakwinstvervierdubbelaarvoorfabrikant maar in een stalen pan en op gas!
Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.
pi_134286512
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.
Nu wel?

http://www.warenwelenwee.nl/koken_pannen.html
pi_134286551
quote:
Nee, ik heb nu zo'n keramische pan voor de vis. Geen teflon, wel anti-aanbak.

En net zo'n slechte levensduur.
pi_134286563
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134286625
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Kijk jij snapt het
Alleen afspoelen onder warm water en een keukendoekje
  zondag 15 december 2013 @ 13:19:15 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134286646
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Keramisch is giftig?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')