Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.quote:Na de zoveelste versleten anti-aanbakpan ben ik op internet op zoek gegaan naar een degelijke en goede pan, die dan ook wat duurder mocht zijn.
Op diverse kookwebsites worden de pannen van De Buyer zeer lovend beschreven, vandaar dat wij hoge verwachtingen hadden van deze pan.
Maar wat een tegenvaller! We hebben de pan helemaal volgens de bijgeleverde instructies behandeld (alleen afwassen met heet water (geen afwasmiddel) en laten inbranden voor het eerste gebruik) maar alsnog brandt de pan verschrikkelijk aan! Ook bij gebruik van meer (veel) olie en op hoge temperaturen. Een tegenvaller dus. Daarbij is de pan ook nog eens heel erg zwaar, even iets uit de pan op een bord schuiven lukt mij niet, omdat ik twee handen nodig heb om de pan schuin te houden. Ik zou de pan niet aanraden.
Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snaptquote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:
Niet persoonlijk, maar de ervaring van een bol.commer is niet heel positief:
[..]
Dat zijn mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb ook zo'n pan en t werkt top..voor vlees&jus welteverstaan. Als je eieren of vis gaat bakken kun je beter gietijzer gebruiken als je anti aanbak wil vermijden.quote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef -tape- het volgende:
Niet persoonlijk, maar de ervaring van een bol.commer is niet heel positief:
[..]
Mijn advies: Ga voor een Tefal pan, heb er een aantal liggen en nog nooit problemen mee gehad.
Preciesquote:Op zondag 15 december 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die zag ik ook ja. Voor de rest lees ik louter positieve reacties over die pan, dus ik denk dat die lamlul zelf gewoon een koekenbakker is die het allemaal niet snapt
Ze kunnen ook gewoon niet tegen dingen die op zich wel handig zijn bij een pan, zoals verhitting. Een eitje zacht bakken of iets opwarmen lukt wel, maar als je wil sauteren dan verdampt die anti-aanbaklaag en vallen de kanariepietjes dood uit de lucht.quote:Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Waarom gaan ze steeds kapot, denk je?
Omdat je ze niet goed behandelt.
Nouja ik moet het liefst een pan hebben waar je gewoon met bestek in kan.quote:Op zondag 15 december 2013 11:50 schreef golfer het volgende:
Waarom gaan ze steeds kapot, denk je?
Omdat je ze niet goed behandelt.
Eigen schuld. Kwaliteitspannen hebben geen anti aanbaklaag. Dat is voor de luie / ondeskundige kok. Die tefalpannen gaan net zo lang mee als alle andere anti aanbakpannenquote:Op zondag 15 december 2013 12:41 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb afgelopen jaar geïnvesteerd in een aantal Greenpans van Demeyere, omdat we graag een set echte goede pannen wilden hebben. Ondanks dat Demeyere een goed merk is, vallen die Greenpans echt vies tegen. Ze hebben een keramische anti-aanbaklaag, maar echt anti-aanbak is het niet. Ze branden ook enorm snel in. Ver van weg blijven, is mijn mening.
Volgende keer (aankomend jaar waarschijnlijk al) flikker ik die dingen de deur uit en koop ik gewoon weer lekker van die tefalpannen. Heb je tenminste geen gezeik mee.
Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.quote:Op zondag 15 december 2013 13:01 schreef 2014 het volgende:
Wat moeten jullie toch met die zooi
Bakken doe je zonder antiaanbakwinstvervierdubbelaarvoorfabrikant maar in een stalen pan en op gas!
Nu wel?quote:Op zondag 15 december 2013 13:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Noem me maar een prutser, maar met vis kun je volgens mij toch moeilijk om een anti-aanbaklaag heen.
Nee, ik heb nu zo'n keramische pan voor de vis. Geen teflon, wel anti-aanbak.quote:Op zondag 15 december 2013 13:14 schreef 2014 het volgende:
[..]
Nu wel?
http://www.warenwelenwee.nl/koken_pannen.html
Kijk jij snapt hetquote:Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Keramisch is giftig?quote:Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt in hoofdlijn twee soorten anti-aanbaklagen: Die af-fabriek, teflon of (anderzins) keramisch, en de natuurlijke, die onstaat door gebruik en die je zelf kunt aanleggen. De eerste is kwetsbaar, giftig en slijt hard, de tweede is dat niet en die wordt alleen maar beter met het gebruik. Nadeel daarvan is wel dat de pan zwaar is en dat je ze niet met sop mag afwassen want dan kun je weer opnieuw beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |