abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134261790
Hallo lieve FOK!(st)ertjes,

Afgelopen september heb ik voor een korte periode een MBO opleiding gevolgd die mij met veel mooie beloftes over de streef had gekregen om bij hun de opleiding te volgen. Vrij snel werd mij duidelijk dat het onderwijs ondermaats was en geen van de gemaakte beloftes waar zou worden gemaakt.
Klassen van 12 leerlingen werden klassen van 30 leerlingen, 5 lesdagen werden er 3;en individueel leren, mogelijkheid tot versnellen en studie begeleiding werden afgeschaft.

Demon was boos en heeft zich dan ook na wat tegenstribbelen van het schoolbestuur per 30 september weer uitgeschreven. In totaal ben ik dus in totaal zo'n 12 keer naar school geweest waarbij zo'n 20% van de lessen uitviel, iets wat volgens hun aan het begin van het jaar niet mogelijk was, omdat er altijd 2 leraren per klas zouden zijn.

Nu duurde al het papierwerk van de school erg lang en had ik pas 10 november alle papieren van de school binnen en kon ik de wijzigingen doorgeven bij het DUO en de UWV. Vandaag komen dus de brieven binnen van het DUO de UWV en de gemeente.
De gemeente vind het zorgelijk dat ik ben gestopt met onderwijs (terwijl ik 3 jaar thuis heb gezeten en ze toen niets te melden hadden) en het DUO en de UWV komen met geldzaken aan.

Het DUO wil van mij 550 euro zien en het UWV zegt dat ik heb gestudeerd en dus geen recht heb op de 300 euro die ze me te weinig hebben gegeven in september, ook al heb ik geen recht op studiefinanciering.

Bij het DUO gaat het om 150 euro studiefinanciering die ik terug moet betalen en 400 euro voor mijn studentenreisproduct.
400 euro om 12 keer met de trein van Almere naar A'dam te gaan en alleen het trein reisje, want zowel de school als mijn huis zijn op loopafstand van het station. Ik mocht niet eens eersteklas reizen, wat is dat voor belachelijk bedrag. :')

Klacht: Overheid die een veel te jong iemand 850 euro door de neus ramt en zich vervolgens zorgen maakt over het feit dat ik geen opleiding bij een ROC wil volgen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  zaterdag 14 december 2013 @ 16:18:27 #2
393023 LissaZuid
7 dagen in de week lekker
pi_134261879
Studiebegeleiding willen op het MBO :')
A wat kijk jij scheve kaasblok
  zaterdag 14 december 2013 @ 16:18:46 #3
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_134261884
Je geeft er ook wel heel erg snel de brei aan moet ik zeggen. Ik weet niet precies hoe het juridisch zit maar als jij na 12 lessen al besluit te stoppen komt het een beetje overal alsof jij nooit van plan was de opleiding af te maken.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_134261932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je geeft er ook wel heel erg snel de brei aan moet ik zeggen. Ik weet niet precies hoe het juridisch zit maar als jij na 12 lessen al besluit te stoppen komt het een beetje overal alsof jij nooit van plan was de opleiding af te maken.
12 lesdagen is al bijna een volle maand en als je je na 1 oktober uitschrijft moet je het hele jaar betalen. Daarbij komt dat ik de opleiding nu alsnog volg, alleen niet meer bij een ROC. En als ze je vertellen dat je sowieso 2 jaar moet zitten terwijl je de lesstof voor de complete 2 jaar al zo goed als af hebt, tja, dan lijkt me de keuze wel snel gemaakt.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  zaterdag 14 december 2013 @ 16:22:41 #5
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_134261967
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

12 lesdagen is al bijna een volle maand en als je je na 1 oktober uitschrijft moet je het hele jaar betalen. Daarbij komt dat ik de opleiding nu alsnog volg, alleen niet meer bij een ROC. En als ze je vertellen dat je sowieso 2 jaar moet zitten terwijl je de lesstof voor de complete 2 jaar al zo goed als af hebt, tja, dan lijkt me de keuze wel snel gemaakt.
Dat ik zou dus even aangeven bij de gemeente, volgens mij is dat wel belangrijk.
pi_134261996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:22 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat ik zou dus even aangeven bij de gemeente, volgens mij is dat wel belangrijk.
De RMC registratie helpt anders verder totaal niet voor mijn financiële situatie rondom DUO en UWV. Dat is volgens mij meer bedoeld om kansarme jongeren dagbesteding aan te smeren.
pi_134262026
Met de DUO heb je altijd gezeik.
Eerst op het volwassenenonderwijs. Stond ik zogenaamd niet ingeschreven wilden ze 930eu aan studietoeslag terugzien. Uiteindelijk met een hoop correspondentie rechtgezet.

En vorig jaar verdienden ik teveel om stufi en reisproduct te ontvangen :') kon beide gaan terug betalen :')
-XOXO-
  zaterdag 14 december 2013 @ 16:27:07 #8
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_134262051
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:24 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

De RMC registratie helpt anders verder totaal niet voor mijn financiële situatie rondom DUO en UWV. Dat is volgens mij meer bedoeld om kansarme jongeren dagbesteding aan te smeren.
Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet thuis in die wereld dus ik zou verder niet weten hoe het werkt. Als het bedoeld is om kansarme jongeren te helpen, jij je nu volledig op een opleiding stort (al dan niet in het zadel geholpen door de eerste opleiding) zou ik daar even mee naar de gemeente gaan, het lijkt me een averechtse werking hebben als ze jou nu met kosten opzadelen die je niet kunt betalen terwijl jij je netjes hebt afgemeld.

Nogmaals, ben er niet in thuis maar ik zou daar even over informeren.
pi_134262053
Ze zullen waarschijnlijk je pohi gelezen hebben.
pi_134262054
Sowieso zijn die organisaties dikke faal. Vooral die site van de DUO verdient enige opmerkingen. Ik log een aantal keer per jaar in en elke keer werkt die troep voor geen meter.
pi_134262162
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:27 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet thuis in die wereld dus ik zou verder niet weten hoe het werkt. Als het bedoeld is om kansarme jongeren te helpen, jij je nu volledig op een opleiding stort (al dan niet in het zadel geholpen door de eerste opleiding) zou ik daar even mee naar de gemeente gaan, het lijkt me een averechtse werking hebben als ze jou nu met kosten opzadelen die je niet kunt betalen terwijl jij je netjes hebt afgemeld.

Nogmaals, ben er niet in thuis maar ik zou daar even over informeren.
Zit een mooi invul formuliertje bij. Ik twijfelde of ik er "Tief op!" op ging zetten of een vinkje naast "een afspraak maken"

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:27 schreef Krabs het volgende:
Sowieso zijn die organisaties dikke faal. Vooral die site van de DUO verdient enige opmerkingen. Ik log een aantal keer per jaar in en elke keer werkt die troep voor geen meter.
DigiD is ook al zo'n leuke toevoeging, elke keer als ik een wijziging door wil voeren moet ik een nieuwe aanvragen omdat de oude is geblokkeerd.
pi_134262434
quote:
Bij het DUO gaat het om 150 euro studiefinanciering die ik terug moet betalen en 400 euro voor mijn studentenreisproduct.
Ik dacht dat je binnen 10 jaar een diploma moest halen, waarna het wordt omgezet in een gift :?
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:37:33 #13
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_134263946
Waarom heb je je reisproduct niet meteen stopgezet?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_134264141
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
pi_134264958
What de fuck voor beloften hebben ze je in hemelsnaam gedaan dat je dacht dat een ROC een goede keuze was? Gratis lollies ofzo?
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:21:30 #16
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_134265147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:14 schreef HaywoodJablome het volgende:
What de fuck voor beloften hebben ze je in hemelsnaam gedaan dat je dacht dat een ROC een goede keuze was? Gratis lollies ofzo?
_O-
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_134265214
sowieso terechte klacht, nu de op lezen
pi_134265369
quote:
grappig, neuken?
pi_134265884
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:29 schreef HalveZware het volgende:

[..]

grappig, neuken?
Eerst een lolly, en dan niet een van de vleesvariant :{w
pi_134265937
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:47 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Eerst een lolly, en dan niet een van de vleesvariant :{w
Regel ik ! :-)
pi_134268123
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:37 schreef Ugjerke het volgende:
Waarom heb je je reisproduct niet meteen stopgezet?
Dat heb ik ook gedaan, alsnog moet ik betalen,

quote:
Eerst lezen, dan pas commentaar geven.
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:15:21 #22
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_134268581
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:02 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan, alsnog moet ik betalen,

[..]

Natuurlijk moet je betalen, maar als je die meteen stop had gezet, had je dat geen 400 euro gekost. Je betaalt nu voor zo'n drie maanden. Enigszins een schatting, omdat het studentenreisproduct duurder is nadat je gestopt bent met je opleiding.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ugjerke op 14-12-2013 20:21:49 ]
pi_134270348
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:02 schreef Demon_from_heaven het volgende:

Dat was de laatste keer dat ik interesse toonde :(
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:12:45 #24
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134270847
Ik ben binnenkort noodgedwongen om een aantal maanden niet naar school te gaan. Ik start weer in september, maar ik weet bijna zeker dat ik ook rotbrieven krijg in die tussenperiode. Dat ze lekker de tering krijgen :P
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_134281481
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:15 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je betalen, maar als je die meteen stop had gezet, had je dat geen 400 euro gekost. Je betaalt nu voor zo'n drie maanden. Enigszins een schatting, omdat het studentenreisproduct duurder is nadat je gestopt bent met je opleiding.
Nogmaals: dat heb ik ook gedaan.

quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:01 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Dat was de laatste keer dat ik interesse toonde :(
Boehoe, nobody cares, kruip terug naar waar je vandaan komt.
pi_134281501
Ik vind de klacht terecht.
Ik vraag me alleen af wat "over de streef krijgen" betekent.
Is dat iets waar TS naar streeft?
pi_134282113
graag op anoniem
  zondag 15 december 2013 @ 12:09:36 #28
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_134284734
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 02:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Nogmaals: dat heb ik ook gedaan.

[..]

Nee, blijkbaar heb je dat niet gedaan. Ik overwoog nog even om je te helpen met het besparen van een paar honderd euro, maar als je het allemaal zo goed hoeft dat natuurlijk niet.
pi_134284770
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 02:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Beetje late reactie, maar ik moest echt hardop lachen, daar wou ik je graag even voor bedanken.
pi_134286820
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:12 schreef Nemeosis het volgende:
Ik ben binnenkort noodgedwongen om een aantal maanden niet naar school te gaan. Ik start weer in september, maar ik weet bijna zeker dat ik ook rotbrieven krijg in die tussenperiode. Dat ze lekker de tering krijgen :P
Hardcore gast, hardcore.
pi_134307986
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 12:09 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar heb je dat niet gedaan. Ik overwoog nog even om je te helpen met het besparen van een paar honderd euro, maar als je het allemaal zo goed hoeft dat natuurlijk niet.
Maar dat heb ik wel gedaan, dat zeg ik toch :')

quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 12:11 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ik moest echt hardop lachen, daar wou ik je graag even voor bedanken.
Graag gedaan.
pi_134336903
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:14 schreef Demon_from_heaven het volgende:

Het DUO wil van mij 550 euro zien en het UWV zegt dat ik heb gestudeerd en dus geen recht heb op de 300 euro die ze me te weinig hebben gegeven in september, ook al heb ik geen recht op studiefinanciering.
Maar UWV houd toch geen rekening met StuFi? Niet op de hoogte van je uitkering in ieder geval... Dacht ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:26 schreef datismijnmening het volgende:
Met de DUO heb je altijd gezeik.
Eerst op het volwassenenonderwijs. Stond ik zogenaamd niet ingeschreven wilden ze 930eu aan studietoeslag terugzien. Uiteindelijk met een hoop correspondentie rechtgezet.

En vorig jaar verdienden ik teveel om stufi en reisproduct te ontvangen :') kon beide gaan terug betalen :')
Moest je alles terugbetalen, of alleen het bedrag dat je teveel boven de grens hebt bijverdiend?
pi_134336935
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 18:33 schreef Grayfoxhound het volgende:

[..]

Maar UWV houd toch geen rekening met StuFi? Niet op de hoogte van je uitkering in ieder geval... Dacht ik.

[..]

Moest je alles terugbetalen, of alleen het bedrag dat je teveel boven de grens hebt bijverdiend?
Wel bij de nieuwe Wajongers na 2010.
pi_134337022
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 18:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Wel bij de nieuwe Wajongers na 2010.
Oh, ik wist dus nooit het verschil tussen Wajong voor of na 2010
pi_134339927
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 18:33 schreef Grayfoxhound het volgende:

[..]

[..]

Vrijwel alles, ik geloof alleen de eerste twee maanden van het nieuwe jaar niet
-XOXO-
pi_134351905
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:53 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Vrijwel alles, ik geloof alleen de eerste twee maanden van het nieuwe jaar niet
Hmm zoals ik begreep van de duo website is het alleen het teveel verdiende bedrag.

Dus als de grens op 13.500 ligt en je hebt 13.750 verdiend moet je volgens die regeling 250,- terugbetalen aan de StuFi.

Dit is best onduidelijk eigenlijk.

Volgens de DUO website:

"Gevolgen te veel bijverdienen
Wat gebeurt er als je te veel hebt bijverdiend, zonder je studiefinanciering stop te zetten? Dan moet je het bedrag terugbetalen dat je boven de grens hebt bijverdiend. .... "

Hier haal ik uit dat je dus alleen het teveel verdiende bedrag (de 250,- uit mn voorbeeld) terug hoeft te betalen.

Maar dan staat er als volgt, wat ik niet echt snap: "Je betaalt nooit meer terug dan wat je in dat jaar aan basisbeurs, aanvullende beurs en studentenreisproduct hebt gehad."

Bedoelen ze nou het hele jaar terugbetalen of dat het hele jaar de max is wat je terug zou kunnen betalen indien je t hele jaar teveel hebt ontvangen?

[ Bericht 32% gewijzigd door Grayfoxhound op 17-12-2013 00:10:09 ]
pi_134352267
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:03 schreef Grayfoxhound het volgende:

[..]

Hmm zoals ik begreep van de duo website is het alleen het teveel verdiende bedrag.

Dus als de grens op 13.500 ligt en je hebt 13.750 verdiend moet je volgens die regeling 250,- terugbetalen aan de StuFi.

Dit is best onduidelijk eigenlijk.

Volgens de DUO website:

"Gevolgen te veel bijverdienen
Wat gebeurt er als je te veel hebt bijverdiend, zonder je studiefinanciering stop te zetten? Dan moet je het bedrag terugbetalen dat je boven de grens hebt bijverdiend. .... "

Hier haal ik uit dat je dus alleen het teveel verdiende bedrag (de 250,- uit mn voorbeeld) terug hoeft te betalen.

Maar dan staat er als volgt, wat ik niet echt snap: "Je betaalt nooit meer terug dan wat je in dat jaar aan basisbeurs, aanvullende beurs en studentenreisproduct hebt gehad."

Bedoelen ze nou het hele jaar terugbetalen of dat het hele jaar de max is wat je terug zou kunnen betalen indien je t hele jaar teveel hebt ontvangen?
De maand waarom je de bijverdiengrens overschrijdt is ook de maand waarop je geen recht meer hebt op stufi. Als je die dan niet stopzet dan moet je alles wat je in de maanden daarna aan stufi ontvangt terugbetalen.
-XOXO-
  dinsdag 17 december 2013 @ 00:19:59 #38
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_134352312
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 21:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Maar dat heb ik wel gedaan, dat zeg ik toch :')

[..]

Graag gedaan.
Als jij denkt dat het normaal is om voor een maandje OV 400 euro te betalen, dan kun je inderdaad blijven denken dat je het correct hebt afgewikkeld. :Y
pi_134352341
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:19 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Als jij denkt dat het normaal is om voor een maandje OV 400 euro te betalen, dan kun je inderdaad blijven denken dat je het correct hebt afgewikkeld. :Y
Ik gok toch echt dat er een fout is gemaakt bij het DUO, maar gok ook dat ze gaan zeggen dat het mijn probleem is :')
pi_134352362
niet spannend. slotje
Generaal?? Pardon??
pi_134354996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:18 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De maand waarom je de bijverdiengrens overschrijdt is ook de maand waarop je geen recht meer hebt op stufi. Als je die dan niet stopzet dan moet je alles wat je in de maanden daarna aan stufi ontvangt terugbetalen.
Per jaar?

Dus als je het in November 2013 overschrijdt, en stop zou zetten, zou je het dan voor januari 2014 en het hele nieuwe jaar weer aan mogen vragen?
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:23:12 #42
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_134355113
TS is een luie flikker. Als je 12 dagen naar school bent geweest en het aantal contactdagen van 5 naar 3 is teruggelopen, heb je het dus precies 3 weken volgehouden...

Nee, jij komt er wel.
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:39:27 #43
382527 TheAmazingSun
burn your fucking pants down
pi_134355276
Ik kan maar 1 ding bedenken en dat is dat je je opleiding niet hebt afgerond.
Dat is al jaren zo dat ze dan geld terug willen aangezien dat in je geinvesteerd is.
En 400 voor 12 keer trein is volgens mij de standaard prijs, maar dat weet ik niet zeker.
Op woensdag 23 januari 2013 23:44 schreef Trebo het volgende:
En de bagger blijft maar komen als dunne stront langs je dijbenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')