quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Simpel weer: stel je hebt p 20, maar 10 strafplekken, reken dan uit waar plek 30 zou zijn.... Problems solved.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon een x meter verder naar achter op de grid starten (waarbij x het aantal meters tussen P10 en P20 is) zou dan inderdaad nog logischer zijn dan die straf meenemen naar de volgende GP.
Wat een onzin. Zo creëer je zelfs een clean run vanaf die startplek, omdat coureur X niet in het start mêlee zit. En die zit er in bocht 1 er direct weer bij.quote:Op zaterdag 14 december 2013 02:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Veel circuits hebben ook wel zoveel startslots vanwege overige raceklassen.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:58 schreef PPL het volgende:
Nog even over de vaste startnummers, hoe zit die toewijzing nu precies?
Ik weet dat ze mogen kiezen en als meerderen hetzelfde nummer kiezen, dat dan de hoogst geklasseerde van vorig jaar het krijgt.
• Hoe zit het als iemand tijdelijk afscheid neemt van F1 en later weer terugkomt?
Opgestaan, Plaatsje vergaan?
Ik bedoel dus dat iemand een nummer heeft, weggaat en later toch weer terug komt.
Bijvoorbeeld M. Schumacher, Raikkonen, Kubica.
Wat als Guido volgend jaar rijdt en nummer 19 kiest en krijgt.
Daarna gekicked wordt en in 2017 coureur is bij Mercedes?
Zelfde nummer?
En wat als een rookie dan ondertussen ook nummer 19 heeft gekozen?
• Hoe zit het bij twee rookies die hetzelfde nummer kiezen?
Coin Flip?
Article 19.1(b)(iii) waar naar verwezen wordt in punt 21.2quote:21) CAR LIVERY
21.1
The provisions of the Code relating to national colours shall not apply to the Championship.
Both cars entered by a competitor must be presented in substantially the same livery at each
Event, any change to this livery during a Championship season may only be made with the agreement of the Formula One Commission. In order that the cars of each team may be easily distinguished from one another whilst they are on the track, the on board cameras located above the principal roll structure of the first car must remain as it is supplied to the team and the second car must be predominantly fluorescent yellow.
21.2
Each car will carry the race number of its driver as published by the FIA at the beginning of the season or the race number that has been allocated to his replacement under Article 19.1(b)(iii). This number must be clearly visible from the front of the car and on the driver’s crash helmet.
Prior to the start of the 2014 World Championship season race numbers will be permanently allocated to drivers by ballot, such numbers must then be used by that driver during every Formula One World Championship Event he takes part in throughout his career.
Any new drivers, either at the start of or during a season, will also be allocated a permanent number in the same way. The only exception to this allocation process will be for the reigning World Champion who will have the option to use the number one. The number that was previously allocated to him will be reserved for him in subsequent seasons if he does not retain the title of World Champion.
21.3
The name or the emblem of the make of the car must appear on the front of the nose of the car and in either case be at least 25mm in its largest dimension. The name of the driver must appear on the external bodywork and be clearly legible.
En om dan je vragen te beantwoorden: zoals ik het lees, krijgen ze gewoon een nummer toegewezen door de FIA als hun eerste/originele nummer reeds in gebruik is.quote:They carry the race number that has been allocated to them.
quote:
Vodafone verdwijnt komend jaar dus het rood zal verdwijnen, en ze zijn niet meer het Mercedes-works team dus het chrome/zilveren zal ook weggaan. Dus er zit waarschijnlijk een livery wijziging aan te komen. En dan zou oranje (waar veel mensen op hopen) een logische keus zijn, aangezien dat de kleur is waar Bruce Mclaren ooit mee begonquote:
Is maar een concept he, en McLaren heeft vroeger wel eens vaker in het oranje getest, voorafgaand aan.het seizoen.quote:
quote:Op zondag 15 december 2013 11:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Concept tekening naar aanleiding van de nieuwe regels:
[ afbeelding ]
quote:
Haha!quote:
Goh daar heb je lekker veel aan, werk je zo lang bij Ferrari, krijg je n blok oud ijzer...quote:Op zondag 15 december 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Felipe Massa heeft bij zijn afscheid bij Ferrari een motorblok cadeau gekregen dat in 2008 achterin zijn bolide hing toen hij de wereldtitel op één punt miste
http://uk.reuters.com/art(...)dUKL3N0JU07520131215
Uitlaten van beide kanten van de motor moet in 1 uitlaatpijp naar buiten komen volgens mij. 1x6 en niet 2x3 zoals op het plaatje.quote:Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Nober het volgende:
Je kan ook zo'n neus nemen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
McLaren in het oranje in 2014?
quote:Op zondag 15 december 2013 11:05 schreef Geralt het volgende:
Geruchten dat Eric Boullier Lotus heeft verlaten of gaat verlaten
[...]
twitter:eboullier twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 23:39:58Dear Followers, I have never received any offers and I have not resigned from LF1. Thanks for your support reageer retweet
Moet ie wel rijden volgend jaar...quote:Op maandag 16 december 2013 12:22 schreef Meike26 het volgende:
Hopelijk pikt géén van de coureurs het nummer van Giedo in. 21 is van hem, ja ?![]()
Ik zou 13 willen hebbenquote:Op maandag 16 december 2013 12:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het zou mij echt aan mijn reet roesten welk nummer ik zou hebben als coureur.
Waarschijnlijk wel. Een coureur die zelf het nummer kiest is wat anders dan toegewezen krijgen zoals de afgelopen tijd het geval was.quote:Op maandag 16 december 2013 14:01 schreef Atreidez het volgende:
Er is sins 1976 geen nummer 13, zou die nu weer gewoon gekozen mogen worden denk je?
Die heeft er maar 1,5 jaar mee gereden. Daarna reden andere Ferrari coureurs met dat nummer (Alesi voor het laatst in 1995), en daarvoor was het Williams die met dat nummer reed, totdat Williams kampioen werd in 1980 en het nummer overdeed aan Ferrari. Villeneuve reed ook met nummer 12 en nummer 2. Zelfs Senna reed een jaar met nummer 27 (toen Prost met nummer 1 naar Ferrari ging in 1990).quote:Op maandag 16 december 2013 14:27 schreef HerrFritz het volgende:
Vergne met 27 beter van niet is van Gilles
Mijn FM band op me radio gaat niet verder als 107quote:Op maandag 16 december 2013 14:24 schreef 4-elements het volgende:
De wagen van Lella Lombardi. 208 was de FM-frequentie van haar sponsor, een radiostation uit Luxemburg.
quote:Op maandag 16 december 2013 14:24 schreef 4-elements het volgende:
Over bijzondere nummers gesproken:
[ afbeelding ]
De wagen van Lella Lombardi. 208 was de FM-frequentie van haar sponsor, een radiostation uit Luxemburg.
Het was dan ook Radio Luxemburg die uitzond op de Middengolf. 208 MW dus en niet FM.quote:Op maandag 16 december 2013 15:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mijn FM band op me radio gaat niet verder als 107
Ik heb al heel lang geen ouderwetse radio meer gezien, blijkt wel..quote:Op maandag 16 december 2013 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Het was dan ook Radio Luxemburg die uitzond op de Middengolf. 208 MW dus en niet FM.
Jij niet alleen. Even googlen levert diverse artikelen op waar het een FM frequentie genoemd wordt..quote:Op maandag 16 december 2013 15:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang geen ouderwetse radio meer gezien, blijkt wel..
Waar rij jij dan mee?quote:Op maandag 16 december 2013 17:44 schreef Meike26 het volgende:
Zelf rijd ik ook al een paar jaar met #33 en in een lichtblauwe kleur (als we iet met nummers kunnen rijden). Zou het wel tof vinden om ooit eigen helm ontwerp te maken voor in het spel.
Maar dat coureurs ook hun helm design moeten verpesten om ook startnummer op helm te zetten, gaat mij echt te ver !
Ik neem het heel serieus..quote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oh... en ik dacht dat het om echt (in wedstrijd verband) racen ging.
Ik heb 14 in iRacing. Alonso's nummer dusquote:Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ik neem meestal 26, maar dan in iRacing
Ik vind hem gewoon zwaar mooi!quote:Op zondag 15 december 2013 11:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Concept tekening naar aanleiding van de nieuwe regels:
[ afbeelding ]
Ja, bleek in Zwolle te zijn, bij mijn in de buurt. Als ik dat wist was ik er even heen gegaanquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:32 schreef Geralt het volgende:
Nieuwe helm van Alfons:
[ afbeelding ]
Kan ie zn renault helm eindelijk weg doen. Deze past veel beter bij de Ferrari
En VGD is getrouwd door Harry Potter aka Balkenende. Verstappen, Coronel en Albers waren er ook bij
Voor de geïnteresseerden:quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:32 schreef Geralt het volgende:
En VGD is getrouwd door Harry Potter aka Balkenende. Verstappen, Coronel en Albers waren er ook bij
twitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 07:48:43It was an amazing weekend and now I am married to an amazing woman! I am so lucky! Thank you for your kind messages! http://t.co/C1WrYUguU2 reageer retweet
twitter:ValtteriBottas twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 17:31:20So, It's the #77 I have applied for! 17 as 2nd choice and 11 as 3rd choice. #BO77AS reageer retweet
In order of preference, Nico Rosberg has selected numbers 6, 5 and 9, with 6 the number his dad Keke carried to the 1982 world title. Sergio Perez said during his Force India announcement that he would like number 11, Felipe Massa has picked 19 and Jean-Eric Vergne has requested 25, 21 or the 27 made famous by Gilles Villeneuve.quote:Op maandag 16 december 2013 14:27 schreef HerrFritz het volgende:
Vergne met 27 beter van niet is van Gilles
Vergne moet met z'n poten van Giedo's nummer afblijven!!!!!quote:Op maandag 16 december 2013 12:22 schreef Meike26 het volgende:
Hopelijk pikt géén van de coureurs het nummer van Giedo in. 21 is van hem, ja ?![]()
Papa Earnhardt reed met de #3 toch?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:37 schreef HerrFritz het volgende:
Wie of wie gaat bepalen wie nou welke krijgt in geval van dubbele wensen
Oh en idd
Zullen ook wel meer mensen met 88 gereden hebben, maar de meeste kennen deze toch van de pappa en zoon earnhardt
Dat wordt bepaald in volgorde van de stand in het kampioenschap. Dus Vettel mag als eerste kiezen, gevolgd door Alonso, etc.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:37 schreef HerrFritz het volgende:
Wie of wie gaat bepalen wie nou welke krijgt in geval van dubbele wensen
Oh en idd
27 made famous by Gilles Villeneuve. Dat bedoelde ik eerder dus ook. Zullen ook wel meer mensen met 88 gereden hebben, maar de meeste kennen deze toch van de pappa en zoon earnhardt
Eén keer maar, tijdens de GP van Groot Brittanië in 1976. De enige andere keer dat er een nummer 13 aan de start kwam in een F1 race was in 1963 tijdens de GP van Mexico met Moises Solana.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:24 schreef 4-elements het volgende:
Wie gaat voor #13?
[ afbeelding ]
Divina Galica, hier met een Surtees in 1976, reed ook vaak met dit nummer. Wel apart dat juist vrouwen in de F1 rare getallen hebben gekozen.
Het klopt dat ze maar eenmaal met #13 aanwezig was bij een officiële F1-race. Maar ook in de Shellsport International Series (met onder meer F1-wagens) reeds ze met dat nummer en ook reed ze in de Sports 2000-serie (nooit van gehoord trouwens) met dat zelfde nummer.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eén keer maar, tijdens de GP van Groot Brittanië in 1976. De enige andere keer dat er een nummer 13 aan de start kwam in een F1 race was in 1963 tijdens de GP van Mexico met Moises Solana.
Sports 2000 was in de jaren 70/80 een populaire klasse. Het was een soort sportscar versie van de Formule Ford 2000 (wat tegenwoordig de Formule Renault 2.0 is).quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het klopt dat ze maar eenmaal met #13 aanwezig was bij een officiële F1-race. Maar ook in de Shellsport International Series (met onder meer F1-wagens) reeds ze met dat nummer en ook reed ze in de Sports 2000-serie (nooit van gehoord trouwens) met dat zelfde nummer.
[ afbeelding ]
Als dit goed vertaald en weergegeven is zegt hij hiermee dat hij Vettel beter vindt dan Alonso, wat ik op zich groter nieuws vind dan dat hij Hamilton niet zo hoog inschat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef Marks het volgende:
Webber over Alonso, Vettel en Hamilton.
Webber: "Vettel en Alonso beter dan Hamilton"
Vettel is ook beter dan Alonso, doei.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als dit goed vertaald en weergegeven is zegt hij hiermee dat hij Vettel beter vindt dan Alonso, wat ik op zich groter nieuws vind dan dat hij Hamilton niet zo hoog inschat.
Vettel/Red Bull is beter dan Alonso/Ferrari.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Vettel is ook beter dan Alonso, doei.
Weltschmerz even een berichtje sturenquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
Geef ze beide een gelijke wagen dan weet ik het nog niet.
Dat vind ik ook, alleen is dat volgens mij niet de algehele consensus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Vettel is ook beter dan Alonso, doei.
Zolang ze niet 1 jaar in hetzelfde team samen hebben gereden is het idd appels met peren vergelijken. Wb Hamilton/Alonso hebben we dus wel antwoordquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
Vettel/Red Bull is beter dan Alonso/Ferrari.
Geef ze beide een gelijke wagen dan weet ik het nog niet. Ik schat Alonso op dit moment als racer hoger in.
Tot dus ver deze trouwe fan die welgeteld 4 jaar geen F1 heeft gekeken...quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:15 schreef Michael_Moore het volgende:
Vincent Bijlo kan nog zien dat Vettel beter is.
Alonso heeft een veel te grote bek en daar past komend seizoen precies de schoen van Kimi in.
Laatste race die ik gemist heb was Duitsland '94.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tot dus ver deze trouwe fan die welgeteld 4 jaar geen F1 heeft gekeken...
Als er één coureur is die de afgelopen jaren is veranderd, eerlijker en sportiever is geworden, dan is het Alonso wel ! In zijn Renault en McLaren tijd nog wel eens vuile streken van hem gezien en gejank van hem. Maar de Alonso van laatste 2 a 3 jaar is gewoon leuk om te zien rijden en fijn om interviews van hem te zien en horen.
ik vind hem niet sportiever geworden, maar ik heb de laatste jaren wel respect voor hem gekregen als coureurquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tot dus ver deze trouwe fan die welgeteld 4 jaar geen F1 heeft gekeken...
Als er één coureur is die de afgelopen jaren is veranderd, eerlijker en sportiever is geworden, dan is het Alonso wel ! In zijn Renault en McLaren tijd nog wel eens vuile streken van hem gezien en gejank van hem. Maar de Alonso van laatste 2 a 3 jaar is gewoon leuk om te zien rijden en fijn om interviews van hem te zien en horen.
Vettel heeft ook zijn maniertjes, dat hij super goed is heeft hij wel laten zien, maar goed ik weet niet of we veel waarde aan Webbers oordeel moeten hechten want hij maakt zichzelf natuurlijk een groter racer door alleen door de allergrootste te zijn verslagen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:27 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Laatste race die ik gemist heb was Duitsland '94.![]()
Verder is Alonso altijd al een lul geweest, echter in z'n Renault-tijd viel het wat minder op.
De laatste paar jaar rijdt hij gefrustreerd rond, omdat Vettel hem keer op keer billenkoek geeft.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel heeft ook zijn maniertjes, dat hij super goed is heeft hij wel laten zien, maar goed ik weet niet of we veel waarde aan Webbers oordeel moeten hechten want hij maakt zichzelf natuurlijk een groter racer door alleen door de allergrootste te zijn verslagen.
Wel een verademing tov Burinho die vond dat hij sneller was dan Schumi.
Ze noemen Rubinho in Brazilië vaak Burinho wat ezeltje betekentquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]![]()
Bedoel je niet Rubinho
Zoals Button heeft gezegd (te lezen op Formule1.nl) verwacht hij dat er bij de eerste wintertests in Januari dat het er hylarisch aan toe zou gaan. Een heel andere manier van rijden. Gevoeliger enz enz.
Daar zal dus ook te zien zijn wie het snelst went aan die nieuwe manier van rijden. En persoonlijk heb ik Vettel nooit echt een technische coureur gevonden. Rijdt eerder een auto eerder op en naar zijn einde (altijd full power) dan bijvoorbeeld Button en Alonso wel goed kunnen om een auto toch over de streep te rijden als deze eens wat minder is.
Ook ben ik erg benieuwd hoe Riiciardo het dan doet tov Vettel, die ik technisch hoger in schat dan Seb.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:30 schreef Meike26 het volgende:
En persoonlijk heb ik Vettel nooit echt een technische coureur gevonden. Rijdt eerder een auto eerder op en naar zijn einde (altijd full power)
quote:Ook ben ik erg benieuwd hoe Riiciardo het dan doet tov Vettel, die ik technisch hoger in schat dan Seb.
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Hmmm, ik meende juist dat Vettel om het voordeel te benutten dat de auto van Redbull dit jaar had, juist heel 'technisch' heeft moeten rijden en dat hij daar met behulp van vele uren in de simulator zeer bedreven in geraakt was.
Trek het je niet aan joh, is gewoon maandelijkse periodequote:Op dinsdag 17 december 2013 18:06 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
[..]![]()
En dan beweren dat ik 4 jaar geen F1 heb gekeken...
quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:15 schreef Michael_Moore het volgende:
Alonso heeft een veel te grote bek en daar past komend seizoen precies de schoen van Kimi in.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Trek het je niet aan joh, is gewoon maandelijkse periode
twitter:f1zone twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 19:16:20Ferrari confirms Spagnolo as Raikkonen's engineer http://t.co/DUGdguAyGL #f1 http://t.co/bQtzyNujXV
reageer retweet
Vettel is mij er een.... Hoe foutloos kan je zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Fer het volgende:
Vettel-Alonso in dezelfde wagen. Waarschijnlijk zal Alonso de eerste wedstrijden winnen, omdat ie snels met iedere auto en een hoge racepace heeft. Vettel zal de auto echter doorkrijgen en sneller worden om de laatste wedstrijden te winnen omdat ie in alles sneller wordt.
Maar het zijn beiden technische rijders. Webber en Hamilton zijn meer rammers, die vaak geen idee hebben als het niet lukt of waarom hun banden er zo snel aan gaan.
Heb ik niet gezien toen Alonso en Hamilton bij McLaren reden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef Marks het volgende:
Webber over Alonso, Vettel en Hamilton.
Webber: "Vettel en Alonso beter dan Hamilton"
Je ziet sowieso heel weinig stuurfouten, deze auto's zijn heel makkelijk op de limiet te rijden. Middelmatige coureur als Chilton kwam zelfs elke race aan de finish.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef Marks het volgende:
[..]
Vettel is mij er een.... Hoe foutloos kan je zijn.
In vorige jaren crashte hij nog eens in wat vrije trainingen
http://in.reuters.com/article/2011/05/06/idINIndia-56819620110506
, maar ook dat overkomt hem zo goed als niet meer.
Zo foutloos, daar kan bijna niemand tegen op. Zelfs Alonso niet.
Die ook goed is, maar bijvoorbeeld een fout als in Maleisie waar hij door reed met beschadigde vleugel, maakt voor mij het verschil.
Wat mij betreft is dat het normale topklasse niveau, waar een klein foutje kan, maar tegen foutloze Vettel betekent dit dat je al dik achter de feiten aan rijdt.
Vettel zal denk ik gewoon Ricciardo overschaduwen, evenals Alonso dat met Kimi kan gaan doen.
Dat was een fout van het team!quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef Marks het volgende:
Die ook goed is, maar bijvoorbeeld een fout als in Maleisie waar hij door reed met beschadigde vleugel, maakt voor mij het verschil.
Klopt, hopelijk wordt dat volgend jaar weer beter!quote:Op woensdag 18 december 2013 01:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je ziet sowieso heel weinig stuurfouten, deze auto's zijn heel makkelijk op de limiet te rijden. Middelmatige coureur als Chilton kwam zelfs elke race aan de finish.
Jamaar als je zelf de schade niet goed kan zien en je team laat je gewoon buiten dan ligt dat volledig aan het team. Ferrari maakte de call om buiten te blijven, want dat kon wel gezien de schade.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:45 schreef Marks het volgende:
[..]
Alonso is ook onderdeel van het team
das meer voor het Junior topicquote:Op woensdag 18 december 2013 11:43 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.circuitvalencia.com/live/index.htm
Live timing test f3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |