Maar stop je nu dan ook met de krant? Want anders gaat het alsnog niet over lijkt me. Gaat het trouwens wel weer over? Of is het iets chronisch? Want meen me te herinneren dat je er ook nog gewoon last van had toen je vakantie hadquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:35 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik mag niet meer werken, maar de opmerking was gewoon van je kunt dat niet maken in de kerstperiode. Mijn antwoord was, ja dan bel je mijn fysio, maar dat ging hij niet doen....![]()
![]()
Ik heb echt zo staan huilen op dat moment.....mijn vriend is mij komen halen om te helpen bezorgen.
Uiteindelijk daarstraks de manager nog gesproken.....hij belt morgen terug...(heb flink gehuild aan de telefoon)
Gridjuh, jouw TC is een asociale teringhufter. Je moet je niet onder druk laten zetten door die man, met het risico dat je blessure nog erger wordt. Als je ziek bent, ben je ziek, of het nu KNJ is of niet. Jammer dat die man nu een gat in z'n planning heeft, maar dat is zijn verantwoordelijkheid, niet de jouwe.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:35 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik mag niet meer werken, maar de opmerking was gewoon van je kunt dat niet maken in de kerstperiode. Mijn antwoord was, ja dan bel je mijn fysio, maar dat ging hij niet doen....![]()
![]()
Ik heb echt zo staan huilen op dat moment.....mijn vriend is mij komen halen om te helpen bezorgen.
Uiteindelijk daarstraks de manager nog gesproken.....hij belt morgen terug...(heb flink gehuild aan de telefoon)
de krant mag van fysio wel omdat er daarvoor en daarna genoeg rusttijd tussen zit en ik met auto bezorg en weinig loop. En het is maar voor max 45 minuten zeg maar, daar komt het ook niet van.het is meer het op en afstappen wat funest is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar stop je nu dan ook met de krant? Want anders gaat het alsnog niet over lijkt me. Gaat het trouwens wel weer over? Of is het iets chronisch? Want meen me te herinneren dat je er ook nog gewoon last van had toen je vakantie had
Tc weet niet dat ik al 7 maanden krant bezorg...maar thuis zitten doe ik niet graag echt niet....vooral nu niet, laat mij aub bezig zijn. Sorteren is ook goed, tassen vouwen ook goed....zolang ik niet hele tijd op en af hoef te stappen....quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:50 schreef posje het volgende:
Gos, gridjuh, medeleven van je TC is dus niet te verwachten. Aan de andere kant: daar koop je ook geen brood voor. Hebben 'we' niet iets als een arbo-arts of zo, die een beslissing kan nemen in deze? Dan ben je niet zo afhankelijk van 'goedkeuring' van die hork. Kan me wel voorstellen, dat die denkt: wel kranten, geen post, hoe zit dat? Maar ik zie ook dat het emotioneel aan jou vreet. Zou mooi zijn als daar een soort objectief oordeel tussen kan zitten. (En een fysio is geen arts, geloof ik?) Nou ja, wat ik wil zeggen: het is niet aan je tc om te beslissen of dit werk (fysiek) wel geschikt voor je is.
Zou mooi zijn. Lekker doorbuffelen en uurtjes makenquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:54 schreef KatrienDuck het volgende:
Morgen wordt het giga druk bij ons volgens de TC!
Heb er al eerder om gevraagd....dat hielp toen niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
@gridjuh: veel beterschap en het belangrijkste is verstandig te zijn en niet te snel weer te gaan lopen. Of het bedrijf moet vervangende werkzaamheden kunnen regelen zoals sorteren.
Daar zou ik wel ontzettend mee uitkijken. Denk niet dat je dan nog op veel begrip hoeft te rekenen, ook niet van je collega's en wie dan ook van het managementteam. Als je 'ziek' bent wordt je geacht geen dingen te doen die je herstel kunnen belemmeren en kranten bezorgen zal al snel zo uitgelegd worden. Over of dat wel of niet terecht is zal je waarschijnlijk hele uitgebreide medische discussies kunnen voeren met heel veel experts met heel veel meningen daarover.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Tc weet niet dat ik al 7 maanden krant bezorg...
Dit, en volgens mij stond in mijn contract dat ik mijn leidinggevende op de hoogte moet stellen van een eventuele extra baanquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Daar zou ik wel ontzettend mee uitkijken. Denk niet dat je dan nog op veel begrip hoeft te rekenen, ook niet van je collega's en wie dan ook van het managementteam. Als je 'ziek' bent wordt je geacht geen dingen te doen die je herstel kunnen belemmeren en kranten bezorgen zal al snel zo uitgelegd worden. Over of dat wel of niet terecht is zal je waarschijnlijk hele uitgebreide medische discussies kunnen voeren met heel veel experts met heel veel meningen daarover.
Ik zou in zo'n geval iig niet in jouw juridische schoenen willen staan.
Nou moet ik weer terugdenken aan die collega van me die een psychose kreeg en van de arbo-arts geopperd kreeg dat hij juist moest blijven werken aangezien er 'niks zo ontspannends was als post bezorgen!'quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Heb er al eerder om gevraagd....dat hielp toen niet.
Nu manager ingeschakeld.
Maar zoals de fysio zei, kranten is nog ontspanning voor je, en post bezorgen structureel pijnlijk.
als die stomme rot ontsteking niet als een knikker er in zat...
Zou ook nog eens kunnen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Verstandig als Gridjuh dat iig ook uit zou zoeken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:49 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dit, en volgens mij stond in mijn contract dat ik mijn leidinggevende op de hoogte moet stellen van een eventuele extra baan
ik sta er nog steeds volledig achter dat ze mij ingipsen. Weet je wat het hele euvel is. Ik hou van de post rond brengen en meld mij niet graag ziek. Maar hoorde wel dat mijn oude Tc op depot hier aan t eind van de straat had gevraagd, of ze mij nog gezien hadden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Daar zou ik wel ontzettend mee uitkijken. Denk niet dat je dan nog op veel begrip hoeft te rekenen, ook niet van je collega's en wie dan ook van het managementteam. Als je 'ziek' bent wordt je geacht geen dingen te doen die je herstel kunnen belemmeren en kranten bezorgen zal al snel zo uitgelegd worden. Over of dat wel of niet terecht is zal je waarschijnlijk hele uitgebreide medische discussies kunnen voeren met heel veel experts met heel veel meningen daarover.
Ik zou in zo'n geval iig niet in jouw juridische schoenen willen staan.
Dan zou ik persoonlijk ook gewoon die week de krant niet lopen, just to be safe. Ik meld me ook niet graag ziek maar met serieuze zaken (zoals je bewegingsapparaat) moet je gewoon voor je gezondheid kiezen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:00 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik sta er nog steeds volledig achter dat ze mij ingipsen. Weet je wat het hele euvel is. Ik hou van de post rond brengen en meld mij niet graag ziek. Maar hoorde wel dat mijn oude Tc op depot hier aan t eind van de straat had gevraagd, of ze mij nog gezien hadden.
daarbij heb ik in 1 jaar teveel meegemaakt. iets wat weinigen begrijpen omdat iedere situatie anders is.
ik hoef maar 1 week te stoppen, dan hoop ik dat de zwelling weg is. Die week erop is het maar 3/4 dagen werken.
verder heb ik alles afgezegd voor de week.
ben er voor de krant mee bezig, maar ik kan daar morgen pas mee beginnen met regelen. Moet weten hoeveel er beschikbaar zijn en vragen of mijn collega overname kan doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:26 schreef lololo het volgende:
[..]
Dan zou ik persoonlijk ook gewoon die week de krant niet lopen, just to be safe. Ik meld me ook niet graag ziek maar met serieuze zaken (zoals je bewegingsapparaat) moet je gewoon voor je gezondheid kiezen.
Ze kunnen je niet zomaar buiten flikkeren en over verlenging van je contract zou ik me geen zorgen maken als ze zó omhoog zitten als ik steeds uit jouw verhalen opmaak.
Over contractverlenging moet je je sowieso als postbezorger geen zorgen meer maken geloof ik. Het wordt gewoon standaard verlengd totdat ze je een vast contract aan moeten bieden en dan word je bedankt voor bewezen diensten.
Tip voor alle postbezorgers die op het randje staan van een vast contract: begin er niet zelf over dat je contract binnenkort afloopt!!
Als je contract afloopt en ze lichten je daar niet over in dan wordt het automatisch met een jaar tegen dezelfde voorwaarden verlengd. Als je op het randje van een vast contract staat betekent dat dus gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Ik heb het bij ons vaak genoeg zien gebeuren. Zowel bezorgers als voorbereiders die ondanks een aflopend contract gewoon weer ingeplanned stonden en kwamen werken. Konden gewoon een contractverlenging claimen, sommigen zijn dus zo ook aan een contract voor onbepaalde tijd gekomen
Dan heb ik toch een betere depothouder, een belletje (al is het om 5:45) en hij regelt wel iemand het kan overnemen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ben er voor de krant mee bezig, maar ik kan daar morgen pas mee beginnen met regelen. Moet weten hoeveel er beschikbaar zijn en vragen of mijn collega overname kan doen.
hij heeft me laatst ook laten stikken toen de kranten extreem verlaat waren...uiteindelijk heeft mijn collega toen nog geholpen...quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:32 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dan heb ik toch een betere depothouder, een belletje (al is het om 5:45) en hij regelt wel iemand het kan overnemen.
Er staat een foto in het vorige topic geloof ik!quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:31 schreef Noiseflux het volgende:
Ha leuk, collega's! Over 6 uurtjes weer op om voor te bereiden.
Wat wordt jullie kerstpakket dit jaar? (en weet iemand wat er in het verrassingspakket zit?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |