Humaan? Dit is de natte droom van de VVD, goedkope arbeidskrachten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:42 schreef 3-voud het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-voldongen-feit.html
Nog 19 dagen. Dan is het zover. De grenzen open voor Bulgaren en Roemenen.
Ik wens de economie, met name de arbeidsmarkt en de reeds troosteloze werklozen, veel succes vanaf 2014. Je kunt het wel vergeten.
Welke ondernemer gaat voor jou het dubbele tot 5-voudige betalen als die Roemenen er zijn om die gaten goedkoop op te vullen? Hahahaha...
Maarrr... we kunnen nu wel meer knuffelen. En dat is ook wat waard.
En de rest van wat binnen komt, wat binnen een half jaar aan het welvaart-infuus duikt, zal voor nog meer werk zorgen voor Rutte en Samsom. Hoe gaan zie die enorme uitgaven (lees: tekorten) straks opvullen?
Prachtig hoe een blinde zelfverheven humane ideologie je land naar de knoppen kan helpen.
Ik knal 'm er even vast in zodat ik deze post over 1-2 jaar boven water kan halen met een "I told you so".
Niet mee eens? Pleur hieronder maar neer.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef zwaardegekste het volgende:
mag ik hieronder ook zeggen dat ik het eens ben?
Voor verreweg de meeste mensen zal dit geen probleem vormen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, zuur voor je 3-voud. Had je een vak moeten leren dan wel je school af moeten maken. Dan had je ook niet hoeven concurreren met goedkoop arbeidersvolk uit het voormalige Oostblok.
Urk staat dan ook niet op die Roemeense en Bulgaarse TomTom's.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Zonder gekheid; meerdere vrienden van mij zijn schilder. Die ondervinden echter nauwelijks hinder van arbeiders uit Oost-Europa. Zolang je kwalitatief gezien een voorsprong houdt op Polen en Roemenen, is er weinig aan de hand.
En zo is het maar net.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Zonder gekheid; meerdere vrienden van mij zijn schilder. Die ondervinden echter nauwelijks hinder van arbeiders uit Oost-Europa. Zolang je kwalitatief gezien een voorsprong houdt op Polen en Roemenen, is er weinig aan de hand.
Dat zal ongetwijfeld. Echter, omdat ik steenworp afstand woon van de polder, stikt het hier van de Oost-Europeanen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Urk staat dan ook niet op die Roemeense en Bulgaarse TomTom's.
Dat is het ook met ze; Ja ze werken goedkoop, en praten niet veel tijdens het werk. Maar kwalitatief gezien en professioneel gezien mist er nog een hoop. Uiteindelijk gaat dat voor een ondernemer ook de kop kosten aangezien hij die Polen/Roemenen weer terug kan sturen omdat een Nederlandse zeikerd (en dat bedoel ik in positieve kritische zin) de plint niet mooi vind zitten of dat het schilderwerk net niet goed is op bepaalde plekken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Helemaal waar. Hoor ook gevallen van mensen die vanwege de prijs Polen inhuren, maar later van een koude kermis thuiskomen omdat ze kwalitatief laagwaardig werk leveren en je twee jaar later de biel dus opnieuw mag laten doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat is het ook met ze; Ja ze werken goedkoop, en praten niet veel tijdens het werk. Maar kwalitatief gezien en professioneel gezien mist er nog een hoop. Uiteindelijk gaat dat voor een ondernemer ook de kop kosten aangezien hij die Polen/Roemenen weer terug kan sturen omdat een Nederlandse zeikerd (en dat bedoel ik in positieve kritische zin) de plint niet mooi vind zitten of dat het schilderwerk net niet goed is op bepaalde plekken.
Maar veel van het werk gebeurt door corporaties, en die kijken naar geld, geld en geld, en het zijn de huurders, niet de bestuurders, die last hebben van het prutswerk (zoals lekkages omdat ze door het dak heenboren, meerdere malen).quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat is het ook met ze; Ja ze werken goedkoop, en praten niet veel tijdens het werk. Maar kwalitatief gezien en professioneel gezien mist er nog een hoop. Uiteindelijk gaat dat voor een ondernemer ook de kop kosten aangezien hij die Polen/Roemenen weer terug kan sturen omdat een Nederlandse zeikerd (en dat bedoel ik in positieve kritische zin) de plint niet mooi vind zitten of dat het schilderwerk net niet goed is op bepaalde plekken.
Tsja, Engeland telt een hoop laagopgeleide luie Tokkies. Die zullen wel over de zaak raken wanneer ze worden weggeconcurreerd door mensen die wel de armen uit de mouwen willen steken.quote:
Jij bent toch tamelijk libertarisch ingesteld? Dan is de hele wereld toch je speeltuin en zijn grenzen een illusie?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:10 schreef PKRChamp het volgende:
Ik hoop dat mensen wakker worden in mei en niet meer op partijen stemmen die openlijk dit land verraden en uitleveren aan de politici in Brussel.
Een stem op VVD, CDA, D66, PVDA is een stem voor Europa en dus een stem tegen nationale soevereiniteit.
Nu zijn het de laaggeschoolden, over een aantal jaar zullen de hoogopgeleiden er ook aan moeten geloven wanneer taal geen issue meer is.
Mijn advies voor elke Nederlander die nog iets van zijn leven wil maken is dan ook emigreren. Zoek een land uit met een aangenaam belastingklimaat en een land waar nog economische groei in zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |