Humaan? Dit is de natte droom van de VVD, goedkope arbeidskrachten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:42 schreef 3-voud het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-voldongen-feit.html
Nog 19 dagen. Dan is het zover. De grenzen open voor Bulgaren en Roemenen.
Ik wens de economie, met name de arbeidsmarkt en de reeds troosteloze werklozen, veel succes vanaf 2014. Je kunt het wel vergeten.
Welke ondernemer gaat voor jou het dubbele tot 5-voudige betalen als die Roemenen er zijn om die gaten goedkoop op te vullen? Hahahaha...
Maarrr... we kunnen nu wel meer knuffelen. En dat is ook wat waard.
En de rest van wat binnen komt, wat binnen een half jaar aan het welvaart-infuus duikt, zal voor nog meer werk zorgen voor Rutte en Samsom. Hoe gaan zie die enorme uitgaven (lees: tekorten) straks opvullen?
Prachtig hoe een blinde zelfverheven humane ideologie je land naar de knoppen kan helpen.
Ik knal 'm er even vast in zodat ik deze post over 1-2 jaar boven water kan halen met een "I told you so".
Niet mee eens? Pleur hieronder maar neer.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef zwaardegekste het volgende:
mag ik hieronder ook zeggen dat ik het eens ben?
Voor verreweg de meeste mensen zal dit geen probleem vormen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, zuur voor je 3-voud. Had je een vak moeten leren dan wel je school af moeten maken. Dan had je ook niet hoeven concurreren met goedkoop arbeidersvolk uit het voormalige Oostblok.
Urk staat dan ook niet op die Roemeense en Bulgaarse TomTom's.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Zonder gekheid; meerdere vrienden van mij zijn schilder. Die ondervinden echter nauwelijks hinder van arbeiders uit Oost-Europa. Zolang je kwalitatief gezien een voorsprong houdt op Polen en Roemenen, is er weinig aan de hand.
En zo is het maar net.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Zonder gekheid; meerdere vrienden van mij zijn schilder. Die ondervinden echter nauwelijks hinder van arbeiders uit Oost-Europa. Zolang je kwalitatief gezien een voorsprong houdt op Polen en Roemenen, is er weinig aan de hand.
Dat zal ongetwijfeld. Echter, omdat ik steenworp afstand woon van de polder, stikt het hier van de Oost-Europeanen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Urk staat dan ook niet op die Roemeense en Bulgaarse TomTom's.
Dat is het ook met ze; Ja ze werken goedkoop, en praten niet veel tijdens het werk. Maar kwalitatief gezien en professioneel gezien mist er nog een hoop. Uiteindelijk gaat dat voor een ondernemer ook de kop kosten aangezien hij die Polen/Roemenen weer terug kan sturen omdat een Nederlandse zeikerd (en dat bedoel ik in positieve kritische zin) de plint niet mooi vind zitten of dat het schilderwerk net niet goed is op bepaalde plekken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Helemaal waar. Hoor ook gevallen van mensen die vanwege de prijs Polen inhuren, maar later van een koude kermis thuiskomen omdat ze kwalitatief laagwaardig werk leveren en je twee jaar later de biel dus opnieuw mag laten doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat is het ook met ze; Ja ze werken goedkoop, en praten niet veel tijdens het werk. Maar kwalitatief gezien en professioneel gezien mist er nog een hoop. Uiteindelijk gaat dat voor een ondernemer ook de kop kosten aangezien hij die Polen/Roemenen weer terug kan sturen omdat een Nederlandse zeikerd (en dat bedoel ik in positieve kritische zin) de plint niet mooi vind zitten of dat het schilderwerk net niet goed is op bepaalde plekken.
Maar veel van het werk gebeurt door corporaties, en die kijken naar geld, geld en geld, en het zijn de huurders, niet de bestuurders, die last hebben van het prutswerk (zoals lekkages omdat ze door het dak heenboren, meerdere malen).quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat is het ook met ze; Ja ze werken goedkoop, en praten niet veel tijdens het werk. Maar kwalitatief gezien en professioneel gezien mist er nog een hoop. Uiteindelijk gaat dat voor een ondernemer ook de kop kosten aangezien hij die Polen/Roemenen weer terug kan sturen omdat een Nederlandse zeikerd (en dat bedoel ik in positieve kritische zin) de plint niet mooi vind zitten of dat het schilderwerk net niet goed is op bepaalde plekken.
Tsja, Engeland telt een hoop laagopgeleide luie Tokkies. Die zullen wel over de zaak raken wanneer ze worden weggeconcurreerd door mensen die wel de armen uit de mouwen willen steken.quote:
Jij bent toch tamelijk libertarisch ingesteld? Dan is de hele wereld toch je speeltuin en zijn grenzen een illusie?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:10 schreef PKRChamp het volgende:
Ik hoop dat mensen wakker worden in mei en niet meer op partijen stemmen die openlijk dit land verraden en uitleveren aan de politici in Brussel.
Een stem op VVD, CDA, D66, PVDA is een stem voor Europa en dus een stem tegen nationale soevereiniteit.
Nu zijn het de laaggeschoolden, over een aantal jaar zullen de hoogopgeleiden er ook aan moeten geloven wanneer taal geen issue meer is.
Mijn advies voor elke Nederlander die nog iets van zijn leven wil maken is dan ook emigreren. Zoek een land uit met een aangenaam belastingklimaat en een land waar nog economische groei in zit.
klopt, maar wel chill dat we straks al het andere gespuis meekrijgen waar jij belasting voor gaat betalen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:52 schreef A-mineur het volgende:
Ik ben hooggeleid G, echt geen Roemeen die mijn baan inpikt.
We're fucked.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef ukga het volgende:
[..]
klopt, maar wel chill dat we straks al het andere gespuis meekrijgen waar jij belasting voor gaat betalen.
ik kan ook niet wachten op de eerste nieuws berichten die gaan over fraude op grote schaal mbt subsidies e.d.
Komt sowieso al voor, daar heb je geen Oost-Europeanen voor nodig.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef ukga het volgende:
[..]
klopt, maar wel chill dat we straks al het andere gespuis meekrijgen waar jij belasting voor gaat betalen.
ik kan ook niet wachten op de eerste nieuws berichten die gaan over fraude op grote schaal mbt subsidies e.d.
+ criminaliteit wat alle records breekt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef ukga het volgende:
[..]
ja maar nu dus nog meer dan voor heen. het zal meer kosten dan baten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Komt sowieso al voor, daar heb je geen Oost-Europeanen voor nodig.
daar doelde ik op jaquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
+ criminaliteit wat alle records breekt.
Graag een berekening van deze boude uitspraak.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:16 schreef ukga het volgende:
[..]
ja maar nu dus nog meer dan voor heen. het zal meer kosten dan baten.
1+1=2quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Graag een berekening van deze boude uitspraak.
Op FOK! heb je nu eenmaal veel mensen die in de marge werken maar daar wel onterecht rijkelijk voor beloond worden. Dat gaat natuurlijk veranderen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
Hilarisch om te zien dat er werkelijk mensen zijn die ons land 1 januari in de afgrond sodemietert. Man, leef gewoon je leven. Wat kan jullie die paar Oostblokkers nou rotten?
Y Roemenen kosten X belasting + Z fraude. Y keer X+Z = veel geld.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Graag een berekening van deze boude uitspraak.
We hebben al genoeg overlast van die oostblokkers tot nu toe. je denkt dat dit af zal nemen als we de grenzen voor ze open gooien?quote:
Klopt, kennelijk is hun tijd en vaardigheid dan niet zo waardevol. Wie zijn wij om dat te betwisten als onze Bulgaarse en Roemeense broeders arriveren.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Op FOK! heb je nu eenmaal veel mensen die in de marge werken maar daar wel onterecht rijkelijk voor beloond worden. Dat gaat natuurlijk veranderen.
Zwak betoogquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:19 schreef ukga het volgende:
[..]
We hebben al genoeg overlast van die oostblokkers tot nu toe. je denkt dat dit af zal nemen als we de grenzen voor ze open gooien?
Ik vrees het ergste, inderdaad.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Op FOK! heb je nu eenmaal veel mensen die in de marge werken maar daar wel onterecht rijkelijk voor beloond worden. Dat gaat natuurlijk veranderen.
quote:
Dit is een bronquote:
quote:Fraude "groter dan Bulgarenfraude"
Nederlanders frauderen massaal met zorg-, huur- en kindertoeslagen. Dat zegt RTL Nieuws op basis van gesprekken met de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken (NVVB) en de gemeente Bronckhorst. De omvang is volgens RTL veel groter dan de Bulgarenfraude.
De Gelderse gemeente Bronckhorst stuitte in een jaar tijd op minstens honderd fraudegevallen. De gemeente heeft 38.000 inwoners. Volgens burgemeester Fred de Graaf moet het landelijk gezien om enorme bedragen gaan. De NVVB bevestigt dat.
Jonge vaders
In Bronckhorst kregen ambtenaren argwaan door jonge vaders die aangifte kwamen doen van een kind. Opvallend vaak bleek de vader bij zijn ouders te wonen terwijl de moeder met het kind op een ander adres stond ingeschreven.
Toen de ambtenaren doorvroegen, bleken de jonge vaders in werkelijkheid bij hun gezin te wonen. Ze verzwegen dit om te kunnen frauderen met toeslagen.
Honderden euro's
Als de vader op een ander adres ingeschreven staat, ziet de Belastingdienst het gezin niet als één maar als twee huishoudens. Het inkomen van de moeder is meestal lager dan dat van de vader. Het gevolg is dat zij dan aanspraak kan maken op hogere toeslagen.
Een modaal gezin met twee kinderen en een huurwoning krijgt 350 euro per maand aan huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. Als de hoofdkostwinner op papier elders woont, kan dat bedrag oplopen tot 850 euro per maand.
De NVVB behartigt de belangen van Nederlandse gemeenten op het gebied van burger- en publiekszaken. De vereniging ziet overal in het land inschrijvingen die niet kloppen.
"Er worden zelfs kinderen ingeschreven die helemaal niet bestaan", zei een woordvoerder tegen RTL Nieuws.
Wijzen naar elkaar
De ministeries van Financiën en Binnenlandse Zaken wezen naar elkaar toen RTL Nieuws om uitleg vroeg. De Tweede Kamerfracties van CDA en D66 willen dat het kabinet morgen uitleg geeft.
In het Kamerdebat over de Bulgarenfraude, in mei, kwam staatssecretaris Weekers van Financiën zwaar onder vuur te leggen. De oppositie rekende het hem zwaar aan dat hij waarschuwingen van ambtenaren in de wind had geslagen.
De gemeente Bronckhorst heeft besloten om bij vermoedens van fraude voortaan aangifte te doen.
Bron
Precies. Overigens zullen het vooral Nederlanders zijn die Turksbulgaren en zigeuners naar Nederland halen om voor zich te laten werken. De Nederlandse onderklasse die hier zo op tegen is moet dus voornamelijk naar hun medelanders kijken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:19 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, kennelijk is hun tijd en vaardigheid dan niet zo waardevol. Wie zijn wij om dat te betwisten als onze Bulgaarse en Roemeense broeders arriveren.
We? Ik heb er geen last van hoorquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:19 schreef ukga het volgende:
[..]
We hebben al genoeg overlast van die oostblokkers tot nu toe. je denkt dat dit af zal nemen als we de grenzen voor ze open gooien?
Dat zouden Nederlanders nooit doen!quote:
Alsof ons trieste linkse-media-apparaat dat niet al jaren verzwijgt.. Gaan ze in deze context ook niets over melden hoor..quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef ukga het volgende:
[..]
Dus ze verdringen alleen kwalitatief laagwaardig werk leverende Nederlanders?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal waar. Hoor ook gevallen van mensen die vanwege de prijs Polen inhuren, maar later van een koude kermis thuiskomen omdat ze kwalitatief laagwaardig werk leveren en je twee jaar later de biel dus opnieuw mag laten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |