Moet je gaan telewerken vanuit Bulgarije. Kan je zelfs met een minimumloon leven als God in Frankrijk.quote:Op zondag 15 december 2013 09:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het minimumloon hier is nog altijd het dubbele wat een hoogopgeleide daar heeft
De tweede generatie daarentegen...quote:Op zondag 15 december 2013 08:50 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens maar heel weinig Polen ook Nederlands horen praten of Engels of een andere begrijpbare taal, in de supermarkten waar je ze tegenkomt...
Klopt idd, als ze met kinderen hier naartoe komen, dan pikken die kinderen het Nederlands vrij snel op.quote:
Het meest opvallende vind ik sowieso dat een groot deel zich hier permanent lijkt te willen vestigen. Dit in tegenstelling tot de uitspraken van bewindvoerders destijds. Die gingen er van uit dat er sprake zou zijn van tijdelijke gastarbeiders (en veel minder dan dat er uiteindelijk kwamen).quote:Op zondag 15 december 2013 09:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, als ze met kinderen hier naartoe komen, dan pikken die kinderen het Nederlands vrij snel op.
Zat een Pools meisje paar klassen onder mijn dochter, die al heel goed Nederlands sprak.
Passen zich ook vrij snel aan.
Klopt idd.quote:Op zondag 15 december 2013 09:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het meest opvallende vind ik sowieso dat een groot deel zich hier permanent lijkt te willen vestigen. Dit in tegenstelling tot de uitspraken van bewindvoerders destijds. Die gingen er van uit dat er sprake zou zijn van tijdelijke gastarbeiders (en veel minder dan dat er uiteindelijk kwamen).
En minder naamvallen in het Duits hč, dat is ook prettig.quote:Op zondag 15 december 2013 09:48 schreef Igen het volgende:
In het Ruhrgebied wonen veel Polen die vroeger vanwege de mijnbouw daarheen zijn gekomen, die zijn intussen allemaal helemaal prima geļntegreerd en je herkent ze alleen nog maar aan de achternaam. Niks mis mee.
Je bent een nummer in het systeem van je werkgever. Als die het nodig vindt en een goedkope goed opgeleide Roemeen vindt vlieg jij er zo uit.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:52 schreef A-mineur het volgende:
Ik ben hooggeleid G, echt geen Roemeen die mijn baan inpikt.
Die zijn er al.quote:Op zondag 15 december 2013 10:57 schreef BlaZ het volgende:
Het probleem zijn niet zozeer de Roemenen en Bulgaren die hier komen voor werk, het ware gevaar schuilt hem erin dat groepen Zigeuners uit die contreien deze richting uit komen.
Als je ziet in wat voor leefomstandigheden veel van deze mensen leven dan is een uitkering in Nederland het paradijs.
In Bulgarije is 10% van de bevolking zigeuner, er kunnen er nog veel meer komen.quote:
Overigens geld dit voor zowat heel Oost-Europa. Ik woon in Litouwen en naar schatting zou 50% van de bevolking hier beter af zijn met een uitkering in Nederland.quote:Op zondag 15 december 2013 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
Maar pure ellende natuurlijk.
In Bulgarije is er zelfs een vluchtelingen kamp voor Syriėrs, die mensen hebben het nog zwaarder te verduren dan in hun eigen land.
Zo zien onze parlementsleden dat niet hoor.quote:Op zondag 15 december 2013 11:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Overigens geld dit voor zowat heel Oost-Europa. Ik woon in Litouwen en naar schatting zou 50% van de bevolking hier beter af zijn met een uitkering in Nederland.
Bulgarije en Roemeniė zijn nog veel armere landen. Het is gewoon vragen om problemen.
Serviėrs en Albanezen kunnen al visa-vrij hierheen op vakantie, dus als daar bergen aan criminelen vandaan zouden komen dan zou je dat al wel gemerkt hebben.quote:Op zondag 15 december 2013 11:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo zien onze parlementsleden dat niet hoor.
Ze zijn erg blij dat deze mensen hiernaar toe kunnen komen en popelen om Serven en Albaniėrs toegang te verschaffen tot ons land. Zo kun je voorkomen dat er ooit weer een oorlog ontstaat nl..
Servoten en Albinozen zullen over een paar jaar op een holletje hiernaar toe gaan om de Roemanen en Bulgenen te verdrijven hoor.quote:Op zondag 15 december 2013 11:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Serviėrs en Albanezen kunnen al visa-vrij hierheen op vakantie, dus als daar bergen aan criminelen vandaan zouden komen dan zou je dat al wel gemerkt hebben.
Mwah, het zijn maar kleine landjes. Polen en Roemeniė zijn juist groter dan je op het eerste gezicht misschien zou denken.quote:Op zondag 15 december 2013 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Servoten en Albinozen zullen over een paar jaar op een holletje hiernaar toe gaan om de Roemanen en Bulgenen te verdrijven hoor.
Als bloemenkind ken jij geen angst natuurlijk, dat was ik even vergeten.quote:Op zondag 15 december 2013 11:26 schreef Ringo het volgende:
O nee! Het zijn allemaal noeste arbeiders en ze komen om onze banen in te pikken! Ze willen allemaal werk en voor hun part tegen een hongerloon!
O nee! Het zijn allemaal luie donders en ze komen om misbruik te maken van onze sociale voorzieningen! Ze willen allemaal een uitkering en misschien wel twee!
O nee! Het zijn allemaal zigeuners en ze komen om onze auto's te stelen! Ze hangen allemaal rond op treinstations en winkelcentra met een trekharmonica en een bedelpet!Lang leve de angstburger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |