SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-ZuidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - BrusselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hmm 'spontane ontkoppeling', oftewel ze hebben het ding niet helemaal lekker gecombineerd? Tijd om die kloterige BSI-koppeling af te schaffen? Altijd ellende met die dingen.
En waarom niet verder rijden in twee delen dan? Als alleen de koppeling het probleem is...![]()
Als ik het goed heb zit er geen scharfenbergkoppeling op die dingen, toch?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:21 schreef Anno1982 het volgende:
Hmm 'spontane ontkoppeling', oftewel ze hebben het ding niet helemaal lekker gecombineerd? Tijd om die kloterige BSI-koppeling af te schaffen? Altijd ellende met die dingen.
En waarom niet verder rijden in twee delen dan? Als alleen de koppeling het probleem is...![]()
Waar halen we nog een conducteur vandaan?
Waar halen we nog een machinist vandaan?
Onmogelijk![]()
Tijd om gewoon te KIJKEN wat je doet en de boel goed te combineren. Zoals meestal overigens probleemloos gebeurt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:21 schreef Anno1982 het volgende:
Hmm 'spontane ontkoppeling', oftewel ze hebben het ding niet helemaal lekker gecombineerd? Tijd om die kloterige BSI-koppeling af te schaffen? Altijd ellende met die dingen.
En waarom niet verder rijden in twee delen dan? Als alleen de koppeling het probleem is...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De BSI-koppeling zit bij DDAR en DDZ voorbij de buffers. Bij het combineren moet je daar dus doorheen drukken en dat vergt wat snelheid. Als je dat niet doet lukt het combineren niet. Daarom zijn er regelmatig problemen met het combineren van die dingen. Dat heeft waarschijnlijk niets met dit incident van doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:21 schreef Anno1982 het volgende:
Hmm 'spontane ontkoppeling', oftewel ze hebben het ding niet helemaal lekker gecombineerd? Tijd om die kloterige BSI-koppeling af te schaffen? Altijd ellende met die dingen.
En waarom niet verder rijden in twee delen dan? Als alleen de koppeling het probleem is...![]()
In het begin van DD-AR gebeurde dit ontkoppelen ook een paar keer, heeft nog best wat gekut gekost (ander smeervet).quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De BSI-koppeling zit bij DDAR en DDZ voorbij de buffers. Bij het combineren moet je daar dus doorheen drukken en dat vergt wat snelheid. Als je dat niet doet lukt het combineren niet. Daarom zijn er regelmatig problemen met het combineren van die dingen. Dat heeft waarschijnlijk niets met dit incident van doen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Er is geen enkel ander materieel waarbij koppelen zo vaak fout gaat als bij deze meuk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tijd om gewoon te KIJKEN wat je doet en de boel goed te combineren. Zoals meestal overigens probleemloos gebeurt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Je bedoelt een machinist met voldoende technisch inzicht om te begrijpen waarom de koppeling niet werkt of zoals ze zeggen 'spontaan ontkoppelt'? Onmogelijk, het beleid van NS is juist de machinisten technisch zo dom mogelijk te houdenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tijd om gewoon te KIJKEN wat je doet en de boel goed te combineren. Zoals meestal overigens probleemloos gebeurt.. Voor de techniek zijn monteurs, stel je voor dat een machinist zelf iets zou kunnen repareren
.
![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is geen enkel ander materieel waarbij koppelen zo vaak fout gaat als bij deze meuk.Kom op jongens, laten we nou niet doen alsof het een godswonder is elke keer als dit goed gaat. 999 van de 1000 keer gaat dit gewoon goed, en waarschijnlijk nog wel meer. Hoe vaak is dit de afgelopen jaren gebeurd? Nu Nijkerk, Sassenheim vorig jaar een keer, bij Meteren in 2007 geloof ik, maar dat was ICR, dat was gewoon een schroefhaakkoppeling. Laten we het nou niet overdrijvenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:32 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Je bedoelt een machinist met voldoende technisch inzicht om te begrijpen waarom de koppeling niet werkt of zoals ze zeggen 'spontaan ontkoppelt'? Onmogelijk, het beleid van NS is juist de machinisten technisch zo dom mogelijk te houden. Voor de techniek zijn monteurs, stel je voor dat een machinist zelf iets zou kunnen repareren
.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hihi, Fles en "niet overdrijven", wonderen wereld nog niet uit etcquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Haha chef, ik dacht precies hetzelfdequote:Op vrijdag 13 december 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hihi, Fles en "niet overdrijven", wonderen wereld nog niet uit etc
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En ik dacht nog "laat ik hem maar niet inkoppen".quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hihi, Fles en "niet overdrijven", wonderen wereld nog niet uit etc
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ach ja, van een beetje zelfspot gaat niemand dood
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het nog helemaal niks met Google Indoor View bij die Nederlandse stations, wat is dat nou!![]()
Een overzichtje wat je wel momenteel kan bekijken staat:
hierI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Die NS-stationsplattegronden op Google Maps zijn ook verre van indrukwekkend kan ik u meldenquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef bork het volgende:
Het nog helemaal niks met Google Indoor View bij die Nederlandse stations, wat is dat nou!![]()
Een overzichtje wat je wel momenteel kan bekijken staat:
hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waar zijn die dan te vinden?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die NS-stationsplattegronden op Google Maps zijn ook verre van indrukwekkend kan ik u melden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Op Google Maps hequote:Inzoomen op een stationsgebouw dan kun je wat dingetjes aanklikken. Is momenteel voor 14 stations in bedrijf. Waaronder Utrecht Centraal, Deventer, Delft, Leiden Centraal, Amsterdaam Centraal, Sloterdijk en Zuid en nog een paar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
in de app dus, alle anderen kan ik gewoon online vinden waarom moet dit weer anders.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op Google Maps heInzoomen op een stationsgebouw dan kun je wat dingetjes aanklikken. Is momenteel voor 14 stations in bedrijf. Waaronder Utrecht Centraal, Deventer, Delft, Leiden Centraal, Amsterdaam Centraal, Sloterdijk en Zuid en nog een paar
![]()
Aan de app heb ik niks, die laat ik op een oude versie staan waar mijn kaarten nog op werkt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
En zo heeft NS weer wat energie verprutst aan quasi hippigheid waar niemand wat aan heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Station Groningen heeft wel streetview, maar staat niet op die kaart:quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef bork het volgende:
Het nog helemaal niks met Google Indoor View bij die Nederlandse stations, wat is dat nou!![]()
Een overzichtje wat je wel momenteel kan bekijken staat:
hier
https://maps.google.com/m(...)Q&cbp=13,182.28,,0,0![]()
Ondanks het een mooi gebouw is, vind ik het nogal nutteloos om hierin energie en geld te steken. Als je het perse wil zien ga je er lekker zelf heen. Zo groot is dat station ook weer niet en alles is makkelijk te vinden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Station Groningen heeft wel streetview, maar staat niet op die kaart:
https://maps.google.com/m(...)Q&cbp=13,182.28,,0,0
Maar goed, hetzelfde geldt voor A'dam CS. Al helemaal voor Sloterdijk en Zuid![]()
![]()
Ach, ze hebben in ieder geval weten te voorkomen dat ze tijd kwijt moesten zijn aan het in kaart brengen van Almere Strand. En Lelystad Zuid.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
En zo heeft NS weer wat energie verprutst aan quasi hippigheid waar niemand wat aan heeft"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Breng jij ze even op een idee, slimmerdquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ach, ze hebben in ieder geval weten te voorkomen dat ze tijd kwijt moesten zijn aan het in kaart brengen van Almere Strand. En Lelystad Zuid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Onze lieve vrouwequote:Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ach, ze hebben in ieder geval weten te voorkomen dat ze tijd kwijt moesten zijn aan het in kaart brengen van Almere Strand. En Lelystad Zuid.![]()
![]()
Lekkere informatievoorziening weer. Moest de IC van 13:21 van Breda naar Eindhoven hebben
maar die is dus niet komen opdagen. Niks op de borden, niks omgeroepen.
Flesje bier![]()
Die heeft gewoon gereden, maar is vertrokken van spoor 5.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:10 schreef Gezicht het volgende:
Lekkere informatievoorziening weer. Moest de IC van 13:21 van Breda naar Eindhoven hebben
maar die is dus niet komen opdagen. Niks op de borden, niks omgeroepen.![]()
Lekkerquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die heeft gewoon gereden, maar is vertrokken van spoor 5.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ah, ik snap het, het zijn die oranje bolletjes, net zoals Fles zegt, dat schiet niet op.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Station Groningen heeft wel streetview, maar staat niet op die kaart:
https://maps.google.com/m(...)Q&cbp=13,182.28,,0,0
thx
Dat heeft de Dom, Paushuize, Sonnenborgh in Utrecht ook, dat is niet vanuit Google zelf geregeld toch?
Hier, Genua kan je gewoon rondstruinen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Iets heel anders maar ook gerelateerd is deze kaart: Collectie stations Nederland
50 oude stations met 1 klik te zien.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
ik ben erbijquote:Op vrijdag 13 december 2013 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nu staan:
Greavy
Peter
Mono
James
Ziggy
Fles
Dennistd
b2py
Er gonst boven de markt dat Socios ook mee wil, maar goed, we weten inmiddels wat dat soort geluiden waard zijnin 2011 liep hij de laatste 2 uur op de terugweg nog even mee
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ook nog. 10 man dus alquote:
Nou ja, het grote terugkrabbelen moet nog beginnen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De conducteur heeft me er nog niet uitgezet nee... Maar hij is ook nog niet langs geweestquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:59 schreef James1988 het volgende:
Donkergevleugelde_eend, ga jij ook nog mee?![]()
Het grote klagen over de nieuwe dienstregeling is al begonnen
Nu al klachten over nieuwe dienstregeling ovAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Stond nergens aangegeven. Heb tevens geen trein in die richting zien vertrekken van een ander spoor maar die zal ik wel gewoon hebben gemist dan. Toch jammer.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die heeft gewoon gereden, maar is vertrokken van spoor 5.Flesje bier![]()
Gek, mijn verbinding is juist beter geworden. Toegegeven, dat ligt meer aan Connexxion dan NS, maar NS heeft het in ieder geval (nog) niet gesaboteerd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het grote klagen over de nieuwe dienstregeling is al begonnen
Nu al klachten over nieuwe dienstregeling ov"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Superirritant trouwens dat ik zelf steeds kwartier van de aankomsttijd in de reisplanner moet afhalen. Spoor 5 (trein vanuit Nijmegen) naar 2 op Utrecht CS red je meestal wel in 3 minuten tijd en ben ik dus kwartier eerder in Hilversum, helemaal als de looproute straks weer normaal is, nu moet je nog helemaal omlopen of de ondertunnels gebruiken.![]()
NS geeft enkel overstappen aan van >3 minuten vanwege mensen die slecht ter been zijn of dergelijke.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:17 schreef Deezertje het volgende:
Superirritant trouwens dat ik zelf steeds kwartier van de aankomsttijd in de reisplanner moet afhalen. Spoor 5 (trein vanuit Nijmegen) naar 2 op Utrecht CS red je meestal wel in 3 minuten tijd en ben ik dus kwartier eerder in Hilversum, helemaal als de looproute straks weer normaal is, nu moet je nog helemaal omlopen of de ondertunnels gebruiken.![]()
Het voordeel is met reeds aangeschafte treinkaartjes dat men dat minder snel doet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook nog. 10 man dus al
Nou ja, het grote terugkrabbelen moet nog beginnen natuurlijk![]()
![]()
![]()
De NS-reisplanner heeft blijkbaar een update gehad en toont nu in het lijstje met mogelijke reistijden bij elke reismogelijk de ritprijs. Wat heb je daar nu aan als die prijs altijd hetzelfde is?
Als ze nou op z'n minst detoeslag er in mee zouden rekenen, dan had je er nog wat aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 13-12-2013 16:48:15 ]![]()
Ja, maar het nadeel is met zo'n grote groep dat het vrijwel onmogelijk wordt om nog bij elkaar te blijvenquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Het voordeel is met reeds aangeschafte treinkaartjes dat men dat minder snel doet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor de zekerheid heb ik dan ook een 1e klas zitplaats gereserveerd om mij terug te kunnen trekken als men elkaar kwijtraakt, de restauratiewagen te druk is, ik het psychisch niet meer aankan, ik verstoten word uit de groep of voor een onvoorzienbare gebeurtenis.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar het nadeel is met zo'n grote groep dat het vrijwel onmogelijk wordt om nog bij elkaar te blijven![]()
18-1-2014
IC Hengelo - Osnabrück 10:59 V 12:06 A
ICE Osnabrück - Bremen 12:23 V 13:14 A
RE Bremen - Leer 14:53 V 16:14 A
Kunnen we tzt nog zien of we uit Bremen een uur eerder naar Leer gaan.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ik ga iig een uur eerder uit Bremen weg. Moet 's avonds nog in Utrecht zijn
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
We hebben weer eentje voor in de collectie van Fles
http://www.flickr.com/photos/95746818@N08/10040997944/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik ook. IC > RE.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga iig een uur eerder uit Bremen weg.![]()
"Welkom in Arnhem Presikhaaf"quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben weer eentje voor in de collectie van Fles
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja de lol is er nou wel weer van af hoor jongensquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben weer eentje voor in de collectie van Fles
[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh gaat iedereen een uur eerder weg ja? Aangenomen dat dat mag met dat kaartjePrima. Maar dan moet ik dat wel op tijd weten anders ga ik flippen want daar kan ik niet mee omgaan en zo he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh gaat iedereen een uur eerder weg ja? Aangenomen dat dat mag met dat kaartjePrima. Maar dan moet ik dat wel op tijd weten anders ga ik flippen want daar kan ik niet mee omgaan en zo he
![]()
![]()
Kom op Dr_Flash, we verwachten wel dat je vanavond nog even naar Bad Neuschans heen en weer gaat voor een videorapportage.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja de lol is er nou wel weer van af hoor jongens![]()
![]()
Oh je verwacht maar een eind raak johquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Kom op Dr_Flash, we verwachten wel dat je vanavond nog even naar Bad Neuschans heen en weer gaat voor een videorapportage.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben toch dat boekje aan het maken. Daar moet wel het juiste schema in komen natuurlijk.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Boekje alleen maken voor de originele geplande route? ;Pquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben toch dat boekje aan het maken. Daar moet wel het juiste schema in komen natuurlijk.![]()
De route blijft gewoon gelijk, alleen een stelletje verzakers willen er stiekem eerder tussenuit naaien. Terwijl een slagje met een lokaal boemeltje of een wandeling over de kerstmarkt met een beker Glühwein ook best leuk kan zijn natuurlijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Al weet ik niet of die kerstmarkt er op 18 januari nog is. Zal wel niet eigenlijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Doe ik ieder jaarquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:40 schreef Socios het volgende:
Programmaboekje, ja? Dat is wel een tof initiatief.Behalve het eerste jaar, die ene keer dat jij mee was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Helemaal als je die >10 keer drukt en uitdeelt aan de aanwezigen bij instappen Pimpel als een schaffner die de treinreizigerts verwelkomt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:40 schreef Socios het volgende:
Programmaboekje, ja? Dat is wel een tof initiatief.![]()
Zo zal dat inderdaad gaan jaquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Helemaal als je die >10 keer drukt en uitdeelt aan de aanwezigen bij instappen Pimpel als een schaffner die de treinreizigerts verwelkomt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh, ik dacht al.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe ik ieder jaarBehalve het eerste jaar, die ene keer dat jij mee was
![]()
![]()
![]()
Ach, zie het t.z.t. wel. Wil best op Bremen Hbf blijven spotten, hangt een beetje van de 'gemoedstoestand' af. Ik kan niet te lang in 'een groep'. Moet soms even alleen zijn al dan niet puur genietend van Duitse omroepberichten op een Hbf.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De route blijft gewoon gelijk, alleen een stelletje verzakers willen er stiekem eerder tussenuit naaien. Terwijl een slagje met een lokaal boemeltje of een wandeling over de kerstmarkt met een beker Glühwein ook best leuk kan zijn natuurlijk.![]()
Ik zet allebei de schema's er wel in. Mooi plek voor. En dan zoekt iedereen het maar uit verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als ik mee ga is de kans vrij groot dat er 10 pretcilinders staan te wachten in Deventer voor de instappendenquote:![]()
![]()
Ik ga er vanuit dat een hoop lui er pas in Hengelo bij in stappenquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Als ik mee ga is de kans vrij groot dat er 10 pretcilinders staan te wachten in Deventer voor de instappendenEn op dat tijdstip van de dag is een bruine pretparaboloīde ook wel prettig op zich. Een espresso dus. Geen drol.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hahaquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een hoop lui er pas in Hengelo bij in stappenEn op dat tijdstip van de dag is een bruine pretparaboloīde ook wel prettig op zich. Een espresso dus. Geen drol.
![]()
![]()
In het BordRestaurant zeker?quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Als ik mee ga is de kans vrij groot dat er 10 pretcilinders staan te wachten in Deventer voor de instappenden![]()
![]()
He? Maar hoe? Wat?twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 17:36:11#Fyra 1057: #Fyra uit Rotterdam Centraal v 19:39 u rijdt door een defect spoor bij Delft niet. Maakt u gebruik van overige (1/2) reageer retweet
![]()
Perroncapaciteit tekort.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:06 schreef James1988 het volgende:
He? Maar hoe? Wat?twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 17:36:11#Fyra 1057: #Fyra uit Rotterdam Centraal v 19:39 u rijdt door een defect spoor bij Delft niet. Maakt u gebruik van overige (1/2) reageer retweet
![]()
Maar dat ding keert niet eens in Rotterdam, maar bij de Kuip. De benodigde perroncapaciteit is niets meer dan voor een andere trein, waarvan er genoeg worden geschrapt![]()
![]()
Ga je nou doen alsof jij het beter weet?quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:13 schreef James1988 het volgende:
Maar dat ding keert niet eens in Rotterdam, maar bij de Kuip. De benodigde perroncapaciteit is niets meer dan voor een andere trein, waarvan er genoeg worden geschrapt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
"Geen perroncapaciteit" is een slap argument van het type "Beste reiziger, krijg de tyfus"quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je nou doen alsof jij het beter weet?![]()
![]()
Op de Rails:Stel grapjassen bij EBAquote:Gisteren probeerden wij jullie aan te sporen om naar Beieren af te reizen, omdat het daar op spoorgebied zo afwisselend zou worden. Immers: van de 35 benodigde Flirt3-treinstellen van Meridian voor treindiensten rond München, Rosenheim en Salzburg waren er maar twintig toegelaten en Meridian had uit alle hoeken van Duitsland (en een hoekje van Oostenrijk) een divers materieelpark verzameld om de treindiensten toch te kunnen uitvoeren. Helaas voor de spoorwegliefhebbers: het Eisenbahn Bundesamt wilde niet meewerken aan het feestje en verleende vandaag alle 35 treinstellen van Meridian toelating. Geen vreemdenlegioen op het Beierse spoorwegnet, maar alleen keurige blauwe treinstellen...![]()
![]()
Gaaf. NIET meewerken door WEL toelating te verlenenZe doen het erom!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee maar serieus he, in Duitsland KAN dat gewoon allemaal. Railbusjes van de Hohenzollerische LandesBahn die ICE-diensten overnemen en zo. En de hele HKX-kermis natuurlijk.
Maar o wee als in NL Veolia eens tijdelijk extra capaciteit nodig heeft. Dan hebben we te maken met dat in-slechte teringbedrijf van een NS die de DM'90 stellen alleen maar voor 10 jaar wil verhuren. Onwil, sabotage, kwade opzet. Uitsluitend gericht op het duperen van reizigers. In letterlijk ELK aspect wat je kunt verzinnen. Honden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Extra kerende treinen op Rotterdam C door problemen bij Delft wel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Geen perroncapaciteit" is een slap argument van het type "Beste reiziger, krijg de tyfus"![]()
Toch snap je iets niet als je je ENIGE trein waarin reserveren MOGELIJK is, gaat opheffenquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Extra kerende treinen op Rotterdam C door problemen bij Delft wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je kan niet reserveren in Fyra.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch snap je iets niet als je je ENIGE trein waarin reserveren MOGELIJK is, gaat opheffen![]()
Precies, net als mijn Sprinter die gisteren niet reed omdat er iemand voor de trein was gesprongen op een plek waar het kreng niet eens langsrijdt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:22 schreef James1988 het volgende:
"Geen perroncapaciteit" is een slap argument van het type "Beste reiziger, krijg de tyfus"It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Zitplaatsen reserveren kan al sinds dag 1.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Wacht wat? Sinds wanneer? Dat was toch afgeschaft enzo?![]()
![]()
Dacht dat ze dat hadden afgeschaft na dat gefaal in het beginquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zitplaatsen reserveren kan al sinds dag 1.![]()
![]()
als het even kan stap ik in Deventer inquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een hoop lui er pas in Hengelo bij in stappenEn op dat tijdstip van de dag is een bruine pretparaboloīde ook wel prettig op zich. Een espresso dus. Geen drol.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik waarschijnlijk vanaf Amersfoort, misschien zelfs al vanaf Amsterdamquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het even kan stap ik in Deventer in![]()
![]()
En ik moet nog door naar Zwijndrecht, nog verder weg.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga iig een uur eerder uit Bremen weg. Moet 's avonds nog in Utrecht zijn
Of ik ga naar mijn pa in Friesland, maar ik denk huiswaarts. Maar dat ene uur eerder of later boeit mij niet, als ik de laatste trein maar haal.![]()
Ik stap te Amsterdam Centraal Hauptbahnhof al in. Eerst even naar het Amsterdamse.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een hoop lui er pas in Hengelo bij in stappenEn op dat tijdstip van de dag is een bruine pretparaboloīde ook wel prettig op zich. Een espresso dus. Geen drol.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 13-12-2013 19:47:26 ]![]()
Mooi. Zorg dat je op tijd bent en secure and occupy the entire BordRestaurant carquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik stap te Amsterdam Centraal Hauptbahnhof al in. Eerst even naar het Amsterdamse.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben altijd minimaal een halfuur voor vertrek aanwezig, dus mogelijk pak ik de trein van 6:35 uit Dordrecht (Ja, een IRM) naar Amsterdam. Ben ik daar tegen 8 uur. Of 7:05 en kijken of de InterCity "Direct" optijd Amsterdam durft te bereiken, ben ik daar ook tegen 8 uur.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Zorg dat je op tijd bent en secure and occupy the entire BordRestaurant car![]()
9 ur gaat de pimpel pas toch? ofjah 4 minuten eerder vanuit Deventer dus misschien 8:56 of zo.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik denk dat ik de ICd naar Amsterdam neem, alternatief is Breda - Rotterdam - Amersfoort - Hengelo, die vertrekt maar 12 minuten na de ICd maar scheelt wel een overstap. Een vogeltje heeft me ingefluisterd dat 's-Hertogenbosch er dan uit ligt.![]()
Dit was een bus:twitter:Conducteur_RER twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 20:51:37Accident #RERD : Les équipes #SNCF sont ā l'Ŋuvre. http://t.co/5U3FqraImR reageer retweet
![]()
Ja dat bedoel ik. Kwam er wel heel ongelukig uit nou ik het zo teruglees iddquote:Op vrijdag 13 december 2013 20:33 schreef greavy het volgende:
rond 9 uur gaan we pas uit Amsterdam hoor. 9:37 uit Amersfoort.
![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
vanuit Amsterdam dusquote:Op vrijdag 13 december 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
10.59 uit Hengelo. Toch twee uur reizen vanaf Deventer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En als mijn Frans nog enigzins op peil is haal ik uit dit account dat de RER D nog het hele weekend gesloten is hierdoor..quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
Als ik de afbeeldingen zo bekijk vraag ik me wel meer zaken af..![]()
![]()
Niet de hele RER D, maar wel een sectie. Ook maandag nog overlastquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
En als mijn Frans nog enigzins op peil is haal ik uit dit account dat de RER D nog het hele weekend gesloten is hierdoor..![]()
Vanaf maandag een nieuwe dienstregeling op de RER A, in de spits nu 15 treinen per uur ipv 18 op het centrale deel door een gewijzigd vervoersaanbod. http://www.ratp.fr/en/rat(...)aires-pour-le-rer-a/![]()
http://www.ns.nl/storingen/#prio-201312132120
Meer info storing Delft
Vrijdag 13 December 21:20
Oorzaak
Bij Delft is een defect aan het spoor ontstaan waardoor sinds afgelopen middag minder treinen rijden rond Delft. Vannacht wordt aan herstel gewerkt, waardoor helemaal geen treinverkeer mogelijk is.
Verwachting
Hierdoor kunnen vanaf 0.30 uur geen treinen rijden tussen Delft en Den Haag HS. Nachttreinen tussen Den Haag HS en Rotterdam worden omgeleid via Gouda. Tussen Rotterdam en Delft rijden pendeltreinen. Naar verwachting duurt deze situatie tot 7.00 uur. Tussen 7.00 en 8.00 uur is slechts één spoor beschikbaar en rijden er beperkt treinen van en naar Delft. Na 8.00 uur moeten alle treinen weer rijden.
Reisadvies
Reis tussen vannacht 0.30 uur en morgenochtend 7.00 uur tussen Den Haag HS en Delft met NS-bussen. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. Plan uw reis kort voor vertrek.![]()
en dat terwijl die dingen in de spits bomvol zitten ...quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
Vanaf maandag een nieuwe dienstregeling op de RER A, in de spits nu 15 treinen per uur ipv 18 op het centrale deel door een gewijzigd vervoersaanbod. http://www.ratp.fr/en/rat(...)aires-pour-le-rer-a/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
Dit was een bus:
[ afbeelding ]twitter:Conducteur_RER twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 20:51:37Accident #RERD : Les équipes #SNCF sont ā l'Ŋuvre. http://t.co/5U3FqraImR reageer retweet
je zou bijna zeggen dat die bus eerst onthoofd is en daarna half op de kant via een kleine verhoging op de trein geklapt is ...quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:03 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dit heeft kunnen gebeuren...
[ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:28 schreef b2py het volgende:
Naar verwachting duurt deze situatie tot 7.00 uur. Tussen 7.00 en 8.00 uur is slechts één spoor beschikbaar en rijden er beperkt treinen van en naar Delft. Na 8.00 uur moeten alle treinen weer rijden.
Taht iz against teh rulez![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Want vanaf dan is de kans op doden en gewonden ineens veel groter als de zaterdag ervoor, inderdaadquote:![]()
![]()
Niet zo flauw doen hč..quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Want vanaf dan is de kans op doden en gewonden ineens veel groter als de zaterdag ervoor, inderdaad![]()
![]()
Kansloos dat regeltjesgeneuk weer. Als er maar mensen gedupeerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Want vanaf dan is de kans op doden en gewonden ineens veel groter als de zaterdag ervoor, inderdaad
Hey Prorail! Zou je niet al het treinverkeer in het HELE land stilleggen als er een lampje in een overweg bij Baflo vervangen moet worden?Ja 24 uur natuurlijk, plus 48 uur uitloop! NOG veiliger!
Krijg aids en ebola en alles waar je verder nog maar aan dood gaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
nou nouquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail is trots, heel erg trotsSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
huh?quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey, je had ook wel naar Bad Neuschans gekund, hč.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja hehe dat snap ik ook wel. Maar waarom moest ik daar naartoe? Dat geklooi met dat Sappemeer Oost bord? Schiet op zeg, ik blijf niet aan de gang.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
tja, aandacht op een probleem vestigen is nogal lastig.. en dan is elke aandacht goedquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail is trots, heel erg trots![]()
![]()
Niet?quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hehe dat snap ik ook wel. Maar waarom moest ik daar naartoe? Dat geklooi met dat Sappemeer Oost bord? Schiet op zeg, ik blijf niet aan de gang.
Tijd voor een trajectvideo: Wenen - Salzburg via de HSL, maar dan in een behapbare 2 minuten i.p.v. een doodsaaie 2,5 uur. Enjoy
![]()
"programmaboekje" aka excursiegids is bijna klaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Eindelijk op ts2014 midden Nederland draaiende gekregen. Best een leuke map, ook al vind ik Köln - Dusseldorf wat spannender :-PRegel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Heures creuses zijn daluren (avond). Lijn A rijdt gewoon keurig elke 2 minuten in de spits.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
Vanaf maandag een nieuwe dienstregeling op de RER A, in de spits nu 15 treinen per uur ipv 18 op het centrale deel door een gewijzigd vervoersaanbod. http://www.ratp.fr/en/rat(...)aires-pour-le-rer-a/![]()
15 of 18 per uur dat zijn van die verschillen die niemand merkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wel op RER Aquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:34 schreef Dr_Flash het volgende:
15 of 18 per uur dat zijn van die verschillen die niemand merkt![]()
![]()
zou het ja? Die dingen zijn al zo achterlijk lang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, en nog is er een capaciteitsprobleem in de spits. Daarom zijn RATP en SNCF bezig met systemen om de RER's nog dichter op elkaar te laten rijden en op een deel van het traject zelfs volautomatisch (NExT).quote:Op zaterdag 14 december 2013 02:39 schreef Dr_Flash het volgende:
zou het ja? Die dingen zijn al zo achterlijk lang
[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 14-12-2013 02:47:13 ]![]()
Mja ergens houdt het op. Ik weet nog wel dat toen ik in Moskou was, de metro daar in de spits tachtig (echt tachtig) keer per uur reed. Dat was in 1992, dan moet dat in parijs nu ook kunnen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Damn, ik moet echt mijn Frans gaan bijspijkeren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 02:15 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heures creuses zijn daluren (avond). Lijn A rijdt gewoon keurig elke 2 minuten in de spits.![]()
lijn 1 doet dat momenteelquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja ergens houdt het op. Ik weet nog wel dat toen ik in Moskou was, de metro daar in de spits tachtig (echt tachtig) keer per uur reed. Dat was in 1992, dan moet dat in parijs nu ook kunnen.![]()
![]()
Niet meer klagen hier hčtwitter:StationschefBMO twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 12:47:03Wat betekent dat nu eigenlijk: druk treinverkeer? Check de infographic van @minijeffrey #nmbs http://t.co/yAj8t77Ci3” reageer retweet
![]()
![]()
Tuurlijk wel. Een uitleg is iets anders dan een oplossing.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik blijf het verwonderlijk vinden de NS. Dan heeft je trein al 45 minuten vertraging en dan rijdt hij niet verder dan Arnhem want de trein is al zoveel vertraagd. Fuck logic...
jaaaa wat gaan we hier neerzetten![]()
ja. IJzer schuiven is belangrijker dan mensen vervoeren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daar zit dus wel logica achter.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
vandaar ook dat ze in België straks de treinen met een slakkengang willen laten rijdenquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:51 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]Niet meer klagen hier hčtwitter:StationschefBMO twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 12:47:03Wat betekent dat nu eigenlijk: druk treinverkeer? Check de infographic van @minijeffrey #nmbs http://t.co/yAj8t77Ci3” reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee, een trein opheffen om vertraging voor een nog grotere groep reizigers te voorkomen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. IJzer schuiven is belangrijker dan mensen vervoeren.![]()
Exact wat Fles dus zegt; alleen denkt NS niet aan de reizigers neen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nee, een trein opheffen om vertraging voor een nog grotere groep reizigers te voorkomen.
De materieelplanning loopt in de soep als de NS die trein niet opheft omdat de trein dan niet meer in de rijpad van zoveel uur zoveel minuut rijdt. Dat de reizigers dan +15 extra hebben, boeiend![]()
Dus het is beter de trein erin te houden zodat alle treinen erachter vertraging oplopen en veel meer mensen vertraging oplopen en/of hun aansluiting missen? Wie is er hier nu aan het vingerverven?quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Exact wat Fles dus zegt; alleen denkt NS niet aan de reizigers neen.
De materieelplanning loopt in de soep als de NS die trein niet opheft omdat de trein dan niet meer in de rijpad van zoveel uur zoveel minuut rijdt. Dat de reizigers dan +15 extra hebben, boeiend![]()
![]()
Nee, het is beter om iedereen in een stampvolle trein eruit te gooien en in de volgende, ook al stampvolle trein te proppen. Oh, dat kan helemaal niet. Blijf dan maar op het perron staan![]()
Er is gewoon heel weinig begrip en dus geen acceptatie voor het opheffen van treinen "omwille van een te hoog opgelopen vertraging". En ik snap dat best, het is ook een totaal onverkoopbaar verhaal. "Ja pietje, je bent WEER te laat op je werk vandaag. Ik hoop dat je nog steeds niet ontslagen wordt. Maar wees blij: Hierdoor is jantje wel op tijd!"![]()
Nog los van het feit dat je met zo'n verhaal automatisch de verdenking op je laadt dat je het eigenlijk doet om de punctualiteitscijfers op te leuken. Wat ook voor een deel zo is natuurlijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Achja, op blokafstand erachter zat de volgende trein alweer..quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, het is beter om iedereen in een stampvolle trein eruit te gooien en in de volgende, ook al stampvolle trein te proppen. Oh, dat kan helemaal niet. Blijf dan maar op het perron staan![]()
Er is gewoon heel weinig begrip en dus geen acceptatie voor het opheffen van treinen "omwille van een te hoog opgelopen vertraging". En ik snap dat best, het is ook een totaal onverkoopbaar verhaal. "Ja pietje, je bent WEER te laat op je werk vandaag. Ik hoop dat je nog steeds niet ontslagen wordt. Maar wees blij: Hierdoor is jantje wel op tijd!"![]()
Nog los van het feit dat je met zo'n verhaal automatisch de verdenking op je laadt dat je het eigenlijk doet om de punctualiteitscijfers op te leuken. Wat ook voor een deel zo is natuurlijk.![]()
kan me wel voorstellen dat je het kan doen om de rit tot een bepaald punt af te kunnen maken. Wel ervoor zorgen dat de displays op niet instappen staan, zodat je na de uitstappers redelijk snel weer kunt vertrekken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus het is beter de trein erin te houden zodat alle treinen erachter vertraging oplopen en veel meer mensen vertraging oplopen en/of hun aansluiting missen? Wie is er hier nu aan het vingerverven? [ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat zal wel meevallen, de reizigers Arnhem - Nijmegen zullen treinen eerder gepakt hebben en heel veel doorgaande reizigers Utrecht - Nijmegen zijn er op dat tijdstip ook nog niet.quote:![]()
Ja in dit geval. Maar in de vliegende spits doen ze het net zo makkelijk hoorMaakt ze gewoon niks uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zelf ook eens meegemaakt inderdaad. 16 bakken ICM in Utrecht ri Zwolle. Personeel wilde het niet meenemen (want max 15 toegestaan). Dus mocht iedereen er uit en werd de trein afgerangeerd. En bedankt he, josti's![]()
![]()
Wat is er op tegen om de vertraagde trein te koppelen met de achteropkomende trein? Dan gebruik je 1 rijpad en heb je toch de capaciteit die je nodig hebt.
evt. kun je het achterste treindeel eerder aftrappen om weer in het pad van de geplande tegentrein te komen. Lijkt me klantvriendelijker..dag![]()
Je personeel loopt ook 45 minuten achter op schema. Dat zou ook een afweging kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:24 schreef Peter het volgende:
Wat is er op tegen om de vertraagde trein te koppelen met de achteropkomende trein? Dan gebruik je 1 rijpad en heb je toch de capaciteit die je nodig hebt.
evt. kun je het achterste treindeel eerder aftrappen om weer in het pad van de geplande tegentrein te komen. Lijkt me klantvriendelijker..![]()
Dat zijn maar een paar mensen. Die maken dus HELEMAAL niet uit.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Je personeel loopt ook 45 minuten achter op schema. Dat zou ook een afweging kunnen zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En als je de trein opheft dan zijn ze spontaan ineens op de plek waar ze dan hadden moeten zijn?quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Je personeel loopt ook 45 minuten achter op schema. Dat zou ook een afweging kunnen zijn.dag![]()
teleportatiequote:Op zaterdag 14 december 2013 17:32 schreef Peter het volgende:
[..]
En als je de trein opheft dan zijn ze spontaan ineens op de plek waar ze dan hadden meoten zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn mensen in plaats van nummertjes in je reizigerstellingen. Die maken dus als ENIGE uit. Goed punt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Één of andere klaphark vond het leuk om bij Blaak op het spoor te gaan lopen, gevolg: treinverkeer kortstondig stilgelegd. Nu is het in Breda een chaos omdat er een aantal Fyra's en ICs naar Rotterdam niet rijden.
Bedankt hč, lul.![]()
Puur hypothetisch hč. Maar stel nou, dat diezelfde HC en Mcn weer in Arnhem komen na hun retourtje Nijmegen. Nu zijn ze waarschijnlijk weer op tijd op hun plekje. Reizigers levert het extra +3 op terwijl de bijsturing weer wat rust krijgt en zich kan focussen op grotere problemen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:32 schreef Peter het volgende:
[..]
En als je de trein opheft dan zijn ze spontaan ineens op de plek waar ze dan hadden moeten zijn?![]()
Bedankt he, laffe kutvervoerders die niet gewoon hun plicht vervullen terwijl die lul allang van het spoor gehaald is.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:17 schreef James1988 het volgende:
Één of andere klaphark vond het leuk om bij Blaak op het spoor te gaan lopen, gevolg: treinverkeer kortstondig stilgelegd. Nu is het in Breda een chaos omdat er een aantal Fyra's en ICs naar Rotterdam niet rijden.
Bedankt hč, lul.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoeveel bier heb je al gedronken?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedankt he, laffe kutvervoerders die niet gewoon hun plicht vervullen terwijl die lul allang van het spoor gehaald is.![]()
Die HC en Mcn zijn waarschijnlijk alsnog gestrand..twitter:NS_online twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 18:22:36Arnhem-Utrecht: er rijden geen treinen tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist na een aanrijding met een ree. http://t.co/axyyfHaEPO #Rtd reageer retweet
![]()
Dat rrechtvaardigt dat opheffen dan weer, of zo?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:24 schreef b2py het volgende:
Die HC en Mcn zijn waarschijnlijk alsnog gestrand..twitter:NS_online twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 18:22:36Arnhem-Utrecht: er rijden geen treinen tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist na een aanrijding met een ree. http://t.co/axyyfHaEPO #Rtd reageer retweet
![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik denk dat de schrik er wel aardig in zal zitten bij de machinist.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat rrechtvaardigt dat opheffen dan weer, of zo?![]()
![]()
Wat? Van een ree? Heb je nog nooit een konijn onder de auto gehad?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de schrik er wel aardig in zal zitten bij de machinist.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een meeuw op de snelweg tegen de grill is ook geen pretje hoor.. Zit je ook wel even te shaken..quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat? Van een ree? Heb je nog nooit een konijn onder de auto gehad?![]()
Neequote:Op zaterdag 14 december 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat? Van een ree? Heb je nog nooit een konijn onder de auto gehad?
Ik bedoel een schrik van het type 'ik heb iets geraakt, ik weet niet wat, maar het zal vast een mens zijn'![]()
En alsnog STAMPvol, toen ik er was vroeg ik me af waar al die mensen toch in godsnaam vandaan kwamenquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja ergens houdt het op. Ik weet nog wel dat toen ik in Moskou was, de metro daar in de spits tachtig (echt tachtig) keer per uur reed. Dat was in 1992, dan moet dat in parijs nu ook kunnen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 20:41:09 ]![]()
Hmm. Kon je wel een beetje op wachten ook natuurlijkquote:Die Online-Buchung wird vom 14.12. von 23 Uhr bis 15.12., 05.00 Uhr nicht zur Verfügung stehen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Stonden met een load aan hobbyisten op Amsterdam vanavond, keurige fotolijn. Hebben een Servicemedewerker, een aantal S&V-knuppels en de Spoorwegpolitie op bezoek gehad. Werden niet weggestuurd, maar diverse machinisten hadden een melding gemaakt, terwijl er niemand over de "verboden lijn" stond.![]()
City tunnel Leipzig is geopend (24.00 uur precies) http://www.citytunnelleipzig.de/
1e officiële rit zit er op.
Leipzig Hbf (tief) So, 15.12.13 ab 00:10 +0 S 4 S-Bahn Richtung: Geithain
Leipzig Bayerischer Bahnhof So, 15.12.13 an 00:15 +0
[ Bericht 3% gewijzigd door bork op 15-12-2013 00:16:39 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Vandaag ook in de Antwerpse havens geweest voor een fotojacht, hopen op een bediening. Geen voorkennis, dus alles op goed geluk.
B-Logistics 7819 + 3 Ketelwagens
In de Antwerpen Lillohaven was de B-Logistics 7819 met diverse ketelwagens aan het slepen ter hoogte van Oiltanking Antwerp Stolhaven. Er werden wagons uitgehaald en geplaatst.
Hier heeft de 7819 bijna 3 lege ketelwagens (2x leeg Hexeen en 1x leeg Chloor) op een kleine zijbundel geplaatst. Deze wagons moesten van het terrein verdwijnen om nieuwe wagons te kunnen plaatsen.
B-Logistics 7819 + 1 Ketelwagen
Na het plaatsen van 3 ketelwagens in deze kleine zijbundel werd er één ketelwagen beladen met buteen opgehaald, en werd weer richting Oiltanking gereden om te assisteren bij het aanleveren van nieuwe ketelwagens.
B-Logistics 7821 + Ketelwagens
Om de nieuwe wagens te plaatsen bij Oiltanking was een goed doordacht rangeerplan nodig, en zo geschiedde ook.
Nadat de 7819 met één losse ketelwagen met Buteen was teruggekomen, werd deze wagon losgekoppeld.
Loc 7821 stond achter de fotograaf met een sleep ketelwagens beladen met Ethyleendichloride gereed. De poort van Oiltanking kan alleen geduwd worden betreden, dus moest loc 7821 van de trein af, en werd op een zijspoortje geparkeerd. Loc 7819 koppelde vervolgens de sleep aan, en trok de sleep voorbij de aansluiting waar de 7821 stond, zodat de 7821 aan de achterzijde zich kon plaatsen.
Loc 7819 verliet de trein weer, en ging zich weer met de losse ketelwagen samenvoegen. Omdat de rangeerder (er was maar één aanwezig voor beide locs) op de 7821 stond, werd de hulp nog ingeroepen van de interne rangeerder van Oiltanking, zodat de rangeerder een enorme loop bespaard bleef.
Hier passeert de 7821 geduwd met een 15-tal ketelwagens, en heeft inmiddels al een goede sleep binnen de hekken staan.
B-logistics 7819 + 1 Ketelwagen
Nadat de nieuwe wagenset geplaatst was, werd er met de 7821 vertrokken naar het seintje. De 7819 werd vertrekgereed gemaakt (sluitlantaarn achterop, werd aangekoppeld enz.), en de rangeerder ging de papierwinkel in orde maken bij de poort. Hierna kon deze trein ook vertrekken, maar moest nog steeds wachten tot de 7821 als losse lok vertrokken was richting Antwerpen Noord.
B-Logistics 7821
Omdat de Lillobrug open gestaan had, konden wij deze locs nog inhalen via de snelweg. Een opmerkelijke brug, want het fiets- en bromfietsverkeer wordt in beide richtingen gestremd voor er een trein kan passeren. Deze brug is alleen toegankelijk voor uitzonderlijk wegverkeer; Normaal wegverkeer dient de Tijsmanstunnel te nemen (via de snelweg). Alleen via een aanvraag wordt de brug geopend voor dit verkeer. Fietsers en bromfietsers dienen rekening te houden met lange wachttijden, en kunnen een brugopening aanvragen via de intercom die zich bij de slagbomen enkele tientallen meters achter de fotograaf bevind (of aan de andere zijde van de brug). Zonder aanvraag is de brug niet te betreden.
Na een aantal minuten wachten passeerde de 7821 als losse loc richting Antwerpen Noord, deze had op dit moment zijn rangeerklus voltooid.
Helaas hebben we na ruim een kwartier wachten de 7819 + 1 ketelwagen hier niet voorbij zien komen; Toen ging de brug open, en stond de trein nog steeds voor het rode sein. Wij zijn toen weer verder gegaan.
De auto die voor het stoplicht halverwege de brug staat, is van de brugwachter. De brug is theoretisch standaard gesloten voor fietsers, bromfietsers en treinverkeer, en gaat alleen op verzoek open voor dit verkeer. Indien er geen trein passeert, is in theorie ook de brug open, zodat het scheepvaartverkeer kan doorvaren. De brug sluit alleen als het verzoek is geweest.![]()
Vertrek eerste trein vannacht door City-tunnel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Druk!
Maar volgens mij wel goed voor het zelfvertrouwen van de Duitsers dat ook een keer iets ook echt af komt en geopend wordt ipv. dat vlak voor de opening toch vanalles niet goed blijkt te zijn.![]()
![]()
Probleem? Weet ik veel. Misschien te weinig deuren of zo. BR422 lijkt me gewoon handiger. Maar wat weet ik er ook van he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die treinstellen hebben een vaag nummer meekregen omdat er zoveel varianten in omloop zijn, ik geloof dat het de serie BR1442 is.
De deurindeling is vergelijkbaar met de SLT, één deur in de kopbak en twee deuren in de tussenbak(ken). Ik denk dat echter een belangrijk verschil is dat dit een S-Bahn is die ver de regio in gaat en daarmee meer op comfort en zitplaatsen is ingericht dan de S-Bahn die we kunnen uit grote steden zoals Dortmund.
Ik vraag mij af of het zijtakje naar de DDR-wijken in het westen van Leipzig nu ook weer in gebruik wordt genomen, daar heeft minstens twee jaar geen trein gereden wegens bezuinigingen.![]()
Kwart voor drie vannacht: Hilversum - Amersfoort, beperkingen op last van de brandweer. Watskeburt?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dit misschien?quote:Op zondag 15 december 2013 10:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kwart voor drie vannacht: Hilversum - Amersfoort, beperkingen op last van de brandweer. Watskeburt?![]()
Dat is het stichtse lijntje. Hilversum - Amersfoort is ander traject.quote:
Ik weet het niet iig. Personeelstrein eruit gekieperd?![]()
Sinds vandaag rijdt er SGMm i.p.v. SLT in de sprinters Den Haag - Breda/Roosendaal. Ik zit nu in zo'n ding, het is weer even wennen.
De machinist rijdt alsof hij een intercity bestuurt, traag optrekken, lang uit laten rollen, enzovoorts. De vertraging bij vertrek uit Schiedam is +3 terwijl er niks voor zit dat 'm zou hinderen.![]()
Ook voor die man is het zondagochtend hčquote:Op zondag 15 december 2013 10:11 schreef James1988 het volgende:
Sinds vandaag rijdt er SGMm i.p.v. SLT in de sprinters Den Haag - Breda/Roosendaal. Ik zit nu in zo'n ding, het is weer even wennen.
De machinist rijdt alsof hij een intercity bestuurt, traag optrekken, lang uit laten rollen, enzovoorts. De vertraging bij vertrek uit Schiedam is +3 terwijl er niks voor zit dat 'm zou hinderen.![]()
![]()
Machinist even in het pijpje blazen?quote:Een machinist belde de brandweer omdat hij dacht dat een relaiskast langs het spoor in brand stond.
De melding kwam rond 0.45 uur binnen. Het zou gaan om een kast langs het spoor nabij de Grote Melweg in Soest.
Het treinverkeer werd stilgelegd en de brandweer ging samen met Prorailmedewerkers in ploegen op verkenning langs het spoor, richting Baarn en Amersfoort.
Er werd niets aangetroffen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mooi, voor de incidentele of last-minute IC direct-reiziger erg handig.quote:
Op NS Hispeed.nl hebben ze ook al een mooie instructie staan zie ikquote:
1.Vertrek: Op uw vertrekstation checkt u in bij NS.
2.Toeslag kopen: Houd op het vertrekperron uw OV-chipkaart voor de lezer van de Toeslagzuil.
3. Reizen: U reist met de Intercity direct
4. Aankomst: Op uw eindbestemming checkt u uit bij NS.![]()
Zojuist uitgeprobeerd, doet precies wat het volgens de omschrijving zou moeten doen. Kaart presenteren = ¤ 2,30 aftikken, kaart nogmaals presenteren (binnen 30 minuten) = ¤ 2,30 teruggestort krijgen.![]()
De straat die genoemd wordt, heeft een overweg aan Amersfoort - Hilversum, dus dat zal het toch wel geweest zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is het stichtse lijntje. Hilversum - Amersfoort is ander traject.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat zou er gebeuren als je de kaart nogmaals presenteert op het aankomststation? Zal wel weer een Toeslag worden afgeschreven neem ik aan. Wel goed dat, als je dat per ongeluk doet, je 'm direct weer presenteert het weer terug wordt geboekt.quote:Op zondag 15 december 2013 10:35 schreef James1988 het volgende:
Zojuist uitgeprobeerd, doet precies wat het volgens de omschrijving zou moeten doen. Kaart presenteren = ¤ 2,30 aftikken, kaart nogmaals presenteren (binnen 30 minuten) = ¤ 2,30 teruggestort krijgen.![]()
Zou ie je ook meteen inchecken als je dat nog niet gedaan hebt?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat lijkt me pas echt handig idd.quote:Op zondag 15 december 2013 10:48 schreef dennistd het volgende:
Zou ie je ook meteen inchecken als je dat nog niet gedaan hebt?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Goede vraag. Ik denk het eigenlijk niet, want de lezer zoekt volgens mij naar een product met check-in om daaruit de reisklasse af te lezen en vervolgens op basis daarvan een Toeslag op de kaart te laden. Daarnaast worden alle IC direct-stations in de toekomst volgens mij voorzien van poortjes, dus dan zou zo'n functionaliteit geen enkel doel meer hebben.quote:Op zondag 15 december 2013 10:48 schreef dennistd het volgende:
Zou ie je ook meteen inchecken als je dat nog niet gedaan hebt?
Misschien een goede voor James om uit te proberen gezien hij hier de meest frequente IC direct-reiziger is?D-trein vind ik ook een goede bijnaamquote:Op zondag 15 december 2013 11:05 schreef Socios het volgende:
Nou nou, wat handig allemaal. Ik koop mijn D-treintoeslag gewoon als papieren kaartje.![]()
![]()
Beetje jammer dan dat sinds vandaag de toeslag op zijn ICD traject vervalt..quote:Op zondag 15 december 2013 11:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik denk het eigenlijk niet, want de lezer zoekt volgens mij naar een product met check-in om daaruit de reisklasse af te lezen en vervolgens op basis daarvan een Toeslag op de kaart te laden. Daarnaast worden alle IC direct-stations in de toekomst volgens mij voorzien van poortjes, dus dan zou zo'n functionaliteit geen enkel doel meer hebben.
Misschien een goede voor James om uit te proberen gezien hij hier de meest frequente IC direct-reiziger is?
[..]
D-trein vind ik ook een goede bijnaam![]()
Ha ha kutnimby'squote:Hoorn Kersenboogerd: minder treinen in de spits
Op het traject Enkhuizen – Amsterdam Centraal stoppen in de ochtend de 3 extra spitstreinen richting Amsterdam niet meer in Hoorn Kersenboogerd. In de avond stoppen 4 extra spitstreinen uit Amsterdam richting Enkhuizen niet meer op dit station.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, voor jou is dat handig, Fred Flintstonequote:Op zondag 15 december 2013 11:05 schreef Socios het volgende:
Nou nou, wat handig allemaal. Ik koop mijn D-treintoeslag gewoon als papieren kaartje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ho eens even, hoor ik je nu ineens iets positiefs zeggen over de OV-chipkaart?quote:Op zondag 15 december 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, voor jou is dat handig, Fred Flintstone![]()
![]()
Schrikbarend hoeveel spoedreparaties en onverwachte herstelwerkzaamheden er de laatste tijd zijn...twitter:NS_online twitterde op zondag 15-12-2013 om 11:45:00Lage Zwaluwe-Oudenbosch: tussen 12.00 en 13.00 uur geen treinen maar bussen door een spoedreparatie. http://t.co/axyyfHaEPO #Zlwodb reageer retweet
![]()
zou dat te maken kunnen hebben met de onderhoudscontracten zoals die opgesteld zijn en de bijbehorende aanbestedingen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee.quote:Op zondag 15 december 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
zou dat te maken kunnen hebben met de onderhoudscontracten zoals die opgesteld zijn en de bijbehorende aanbestedingen?![]()
Ik denk meer met de veiligheidsregels waardoor voor zaken die in het verleden nog tussen het treinverkeer door aangepakt konden worden nu het hele treinverkeer stilgelegd moet worden...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat zal het zijn inderdaad. NS meldt ook dat er komende jaar veel vaker bussen wordt ingezet als vervanging van nachtnettrein Schiphol - Adam CS en Rotterdam - Den Haag wanneer er werkzaamheden zijn. Waar je vroeger over de andere sporen mocht, mag dat niet meer van ProRail/IL&Tquote:Op zondag 15 december 2013 12:00 schreef dennistd het volgende:
Ik denk meer met de veiligheidsregels waardoor voor zaken die in het verleden nog tussen het treinverkeer door aangepakt konden worden nu het hele treinverkeer stilgelegd moet worden...
Zie ook wel http://www.omroepwest.nl/(...)acht-vaker-overslaan
http://m.volkskrant.nl/vk(...)ngNavigationItemId=2![]()
En bij spoedreparaties moet er tegenwoordig meer buitendienst worden genomen dan vroeger. Niet alleen t kapotte wissel, maar ook naastgelegen wissels of sporen, om een veiligere werkplek te creëren.![]()
Kortom, na 10 jaar hindernisbaan krijgen we de komende jaren alleen maar MEER last van de werkzaamheden. Geweldig.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tja. Minder aangereden baanwerkers heeft ook wel wat.quote:Op zondag 15 december 2013 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Kortom, na 10 jaar hindernisbaan krijgen we de komende jaren alleen maar MEER last van de werkzaamheden. Geweldig.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Hoeveel baanwerkers zijn er deze eeuw per jaar aangereden? Daar zijn vast wel statistieken van.quote:Op zondag 15 december 2013 12:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Minder aangereden baanwerkers heeft ook wel wat.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kan me niet herinneren dat ik in afgelopen 3 jaar een bericht heb gelezen over een aangereden baanwerker door een trein die op het spoor ernaast reed.![]()
Nee ik ook niet namelijk. Maar misschien mis ik wat, ziggy zit wat dichter bij het vuur hequote:Op zondag 15 december 2013 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me niet herinneren dat ik in afgelopen 3 jaar een bericht heb gelezen over een aangereden baanwerker door een trein die op het spoor ernaast reed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb er ook geen cijfers van paraat, maar niet alles wat op het spoor gebeurt komt in het nieuws, he.quote:Op zondag 15 december 2013 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet namelijk. Maar misschien mis ik wat, ziggy zit wat dichter bij het vuur heMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dan lijkt het me toch zinvol om ergens die cijfers boven water te krijgen. Om gewoon te kunnen nagaan of al dat panische gescherm over "veiligheid" überhaupt wel ergens op slaat.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nou doe je net of het spoor bestuurd wordt door mensen die niet helemaal 100 zijn, dat lijkt mij sowieso geen goede aanname.quote:Op zondag 15 december 2013 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan lijkt het me toch zinvol om ergens die cijfers boven water te krijgen. Om gewoon te kunnen nagaan of al dat panische gescherm over "veiligheid" überhaupt wel ergens op slaat.![]()
Hier staat dat er al een aantal jaar geen dodelijk ongeval is geweest (bericht uit 2012). Maar waarschijnlijk gaat het om het terugdringen van bijna-ongevallen, die zijn er nog wel (laatste alinea).![]()
Nou doe jij weer aannames over wat ik voor aannames doequote:Op zondag 15 december 2013 12:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou doe je net of het spoor bestuurd wordt door mensen die niet helemaal 100 zijn, dat lijkt mij sowieso geen goede aanname.![]()
Ik wil gewoon weten waarom er nu opeens nog meer beperkingen "nodig" zouden zijn terwille van de "veiligheid". Ik heb namelijk sterk het idee dat dat helemaal geen echte veiligheid toevoegt.
What's next? Als er een wissel gesmeerd moet worden bij Barneveld, alle kippenboerderijen preventief ruimen want er zou weleens vogelgriep kunnen heersen DUS dit is veiliger voor de baanwerkers?
Is precies dezelfde gedachtengang.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jouw "opeens" is wel een foutieve aanname. Verbetering van veiligheid is altijd gaande geweest, de ontwikkeling waar we het nu over hebben is er alleen een die je als reiziger kan merken.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Is dat zo? Ben benieuwd wat dat morgen in de ochtendspits gaat doen. Met SLT was het tussen Dordrecht en Rotterdam Blaak vaak al jagen op een zitplaats, en voor mijn gevoel heeft SLT meer zitplaatsen dan SGMm (en even snel kijkend op de wiki's klopt dat ook volgens mij).quote:Op zondag 15 december 2013 10:11 schreef James1988 het volgende:
Sinds vandaag rijdt er SGMm i.p.v. SLT in de sprinters Den Haag - Breda/Roosendaal. Ik zit nu in zo'n ding, het is weer even wennen.
De machinist rijdt alsof hij een intercity bestuurt, traag optrekken, lang uit laten rollen, enzovoorts. De vertraging bij vertrek uit Schiedam is +3 terwijl er niks voor zit dat 'm zou hinderen.Get stoned![]()
Verder heb ik ook nergens wat mee te maken, dat snap je. Dus: Je zult wat aan de beeldvorming moeten doen als mijn indruk van "opeens" kennelijk niet terecht is.quote:Op zondag 15 december 2013 12:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jouw "opeens" is wel een foutieve aanname. Verbetering van veiligheid is altijd gaande geweest, de ontwikkeling waar we het nu over hebben is er alleen een die je als reiziger kan merken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik sta er natuurlijk helemaal achter dat er goed gelet moet worden op de veiligheid van de baanwerkers. Liever voorkomen dan genezen. Maar op een gegeven moment is het wel streng genoeg, straks moet de hele baanvak van bijvoorbeeld Hoorn - A'dam Sloterdijk eruit omdat er bij Zaandam Kogerveld aan het spoor wordt gewerkt.
De reizigers willen namelijk gewoon met de trein van A naar B en het liefst zo min mogelijk met de vervangende bussen. Daarnaast heeft de NS enkele late treinen op verschillende trajecten geschrapt om ProRail te laten werken aan het spoor. Dat gaat er moeilijk in bij de reizigers, zeker aangezien de NS geen vervangend vervoer inzet.![]()
De NS heeft de keuze tussen het schrappen van de vroege treinen en de late treinen. NS kiest ervoor om de late treinen te schrappen en niet de vroege. Dat ze daarbij er voor kiezen om geen bussen in te zetten is niet de schuld van de capaciteitsverdeler maar de verantwoordelijke vervoerder.quote:Op zondag 15 december 2013 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik sta er natuurlijk helemaal achter dat er goed gelet moet worden op de veiligheid van de baanwerkers. Liever voorkomen dan genezen. Maar op een gegeven moment is het wel streng genoeg, straks moet de hele baanvak van bijvoorbeeld Hoorn - A'dam Sloterdijk eruit omdat er bij Zaandam Kogerveld aan het spoor wordt gewerkt.
De reizigers willen namelijk gewoon met de trein van A naar B en het liefst zo min mogelijk met de vervangende bussen. Daarnaast heeft de NS enkele late treinen op verschillende trajecten geschrapt om ProRail te laten werken aan het spoor. Dat gaat er moeilijk in bij de reizigers, zeker aangezien de NS geen vervangend vervoer inzet.![]()
En Prorail t.z.t. zelf wel beslist of het ze schikt om in de vrijgekomen tijd inderdaad aan het spoor te gaan werken. Want dat is ook lang niet altijd het geval. Maar hey, je kan die trein maar vast opgeheven hebben niewaarquote:Op zondag 15 december 2013 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Daarnaast heeft de NS enkele late treinen op verschillende trajecten geschrapt om ProRail te laten werken aan het spoor. Dat gaat er moeilijk in bij de reizigers, zeker aangezien de NS geen vervangend vervoer inzet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik weet dat het aan de NS ligt, maar het is een indirect gevolg van de beslissing van ProRail/IL&T door de strengere veiligheidsregels.quote:Op zondag 15 december 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
[..]
De NS heeft de keuze tussen het schrappen van de vroege treinen en de late treinen. NS kiest ervoor om de late treinen te schrappen en niet de vroege. Dat ze daarbij er voor kiezen om geen bussen in te zetten is niet de schuld van de capaciteitsverdeler maar de verantwoordelijke vervoerder.![]()
Ja, eens. Maar wie zijn schuld het is rukt gewoon niks: De reiziger staat in de kou.quote:Op zondag 15 december 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
Dat ze daarbij er voor kiezen om geen bussen in te zetten is niet de schuld van de capaciteitsverdeler maar de verantwoordelijke vervoerder.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee.quote:Op zondag 15 december 2013 12:46 schreef Viezze het volgende:
Is het ook zo dat er elke nacht gewerkt wordt op zo'n baanvak?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja.quote:Op zondag 15 december 2013 12:46 schreef Viezze het volgende:
Is het ook zo dat er elke nacht gewerkt wordt op zo'n baanvak?![]()
Ik geloof er niks van. Zoveel aannemers hebben we niet eens in Nederland. En heeft elke meter spoor elke maand "onderhoud" nodig ja? Dat zou wel je puurste werkverschaffing zijn. Het is hier fucking België nietquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De rails is slechts een klein deel van de infrastructuur hč. Die vergt nog het minste onderhoud ook ongeveerquote:Op zondag 15 december 2013 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Zoveel aannemers hebben we niet eens in Nederland. En heeft elke meter spoor elke maand "onderhoud" nodig ja? Dat zou wel je puurste werkverschaffing zijn. Het is hier fucking België niet![]()
![]()
Maar als je ergens moet zijn voor onderhoud, dan onderhoud je toch alleen wat er onderhouden moet worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja uhu. Maar er is veel meer dan rails. Ook veel zaken die zich niet bij de baan bevindenquote:Op zondag 15 december 2013 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als je ergens moet zijn voor onderhoud, dan onderhoud je toch alleen wat er onderhouden moet worden?![]()
![]()
En trouwens, als je toch ook de naastgelegen sporen eruit flikkert, dan kun je aan twee sporen tegelijk werken. Dus dan heb je maar de helft van je onderhoudsvensters nodig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voilá, hoe vaak is er dan met de vorige dienstregeling 's nachts gewerkt toen je er niks van merkte?quote:Op zondag 15 december 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
En trouwens, als je toch ook de naastgelegen sporen eruit flikkert, dan kun je aan twee sporen tegelijk werken. Dus dan heb je maar de helft van je onderhoudsvensters nodig![]()
![]()
Oh geldt die buitendienststelling nevenspoor alleen voor nachtelijke werkzaamheden ja?quote:Op zondag 15 december 2013 13:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Voilá, hoe vaak is er dan met de vorige dienstregeling 's nachts gewerkt toen je er niks van merkte?Dan heb ik niks gezegd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee voor alle buitendienststellingen. Maar jij als reiziger merkt het vooral in de late avonden.quote:Op zondag 15 december 2013 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh geldt die buitendienststelling nevenspoor alleen voor nachtelijke werkzaamheden ja?Dan heb ik niks gezegd
![]()
Ik weet zelf het beste wanneer ik iets merk vriend. En dat is in de weekendenquote:Op zondag 15 december 2013 13:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee voor alle buitendienststellingen. Maar jij als reiziger merkt het vooral in de late avonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Weekendwerkzaamheden zijn niet vergelijkbaar met doordeweekse nachtelijke werkzaamheden. Dat zijn twee zaken die volledig los van elkaar gezien moeten worden.quote:Op zondag 15 december 2013 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet zelf het beste wanneer ik iets merk vriend. En dat is in de weekenden![]()
Waarom dat nou weerquote:Op zondag 15 december 2013 13:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Weekendwerkzaamheden zijn niet vergelijkbaar met doordeweekse nachtelijke werkzaamheden. Dat zijn twee zaken die volledig los van elkaar gezien moeten worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Iets met een bierkaai en zo.quote:Op zondag 15 december 2013 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verder heb ik ook nergens wat mee te maken, dat snap je. Dus: Je zult wat aan de beeldvorming moeten doen als mijn indruk van "opeens" kennelijk niet terecht is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Oh, okee. Iets met ambitieloos en zoquote:Op zondag 15 december 2013 13:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Iets met een bierkaai en zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Weekend is groot onderhoud, bovenbouwvernieuwingen etc terwijl door de week het 'klein onderhoud' wordt gedaan. Ervoor zorgen dat het spoor blijft werken en in bedrijf blijft.quote:![]()
Nja, ik blijf het gewoon jammer vinden dat dat kennelijk zoveel impact op de uitvoering van de dienstregeling moet hebben. Maar dat kan net zo goed betekenen dat de dienstregeling gewoon te enthousiast is opgesteld. Want DAT is natuurlijk wel wat je (als reiziger) als "De Norm" bent gaan zien. Andere dingen zie je namelijk niet (of iig niet zo duidelijk).Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Deze jongen gaat als een van de eerste van dit bij elkaar geraapte zooitje hiero, in een trein met de naam Intercity Direct. Om 15.27 gaat dit heugelijke feit plaatsvinden op station Breda![]()
![]()
Ik heb zo goed als geen invloed op dit soort regels, dus gebrek aan ambitie kan je me moeilijk verwijten.quote:Op zondag 15 december 2013 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, okee. Iets met ambitieloos en zo
En nu ga ik seinen plaatsen op Onnen - Assen.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
De reiziger had veel minder overlast kunnen hebben als de vervoerder een vervangende bus had laten rijden. Dat verzaken ze.quote:Op zondag 15 december 2013 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, ik blijf het gewoon jammer vinden dat dat kennelijk zoveel impact op de uitvoering van de dienstregeling moet hebben. Maar dat kan net zo goed betekenen dat de dienstregeling gewoon te enthousiast is opgesteld. Want DAT is natuurlijk wel wat je (als reiziger) als "De Norm" bent gaan zien. Andere dingen zie je namelijk niet (of iig niet zo duidelijk).
Dat dubbelsporige buitendienststellingen nodig zijn acht ik niet meer dan noodzakelijk.![]()
Tsja, zo acht ik het niet meer dan noodzakelijk dat reizigers vervoerd worden conform de aangeboden dienstregeling. Groetjes uit mijn loopgraaf!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vroeger liep de opprikkelateur, in dienst van NS, gewoon langs de vrije baan om uit het raam gegooide koffiebekertjes uit 'de berm' te verwijderen. Treinen reden zonder problemen gewoon met 140 km/u langs.![]()
Kan nog steeds hoor, als ze maar een bepaalde afstand uit het hart spoor verwijderd zijn. -> Schouwpad dusquote:Op zondag 15 december 2013 13:41 schreef Socios het volgende:
Vroeger liep de opprikkelateur, in dienst van NS, gewoon langs de vrije baan om uit het raam gegooide koffiebekertjes uit 'de berm' te verwijderen. Treinen reden zonder problemen gewoon met 140 km/u langs.![]()
![]()
Mooi. Bij werk aan de snelweg sluiten we in de desbetreffende richting alle rijstroken af. Klaar.quote:Op zondag 15 december 2013 13:31 schreef b2py het volgende:
Dat dubbelsporige buitendienststellingen nodig zijn acht ik niet meer dan noodzakelijk.![]()
Want? Er zit toch een vangrail tussen?quote:Op zondag 15 december 2013 13:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mooi. Bij werk aan de snelweg sluiten we in de desbetreffende richting alle rijstroken af. Klaar.![]()
vaak genoeg zijn het alleen maar paaltjes, maar Driek heeft wel een punt. Werk aan het spoor verloopt vaak veel veiliger dan werken aan de weg.quote:Op zondag 15 december 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Want? Er zit toch een vangrail tussen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
tussen alle rijstroken in de desbetreffende richting?quote:Op zondag 15 december 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Want? Er zit toch een vangrail tussen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op een of andere manier is veiligheid op de weg in Nederland minder belangrijk dan veiligheid op het spoor.![]()
Whoop, leesfoutjequote:Op zondag 15 december 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tussen alle rijstroken in de desbetreffende richting?![]()
![]()
Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat werken aan het spoor de norm is qua veiligheid en aan de weg het enorm onveilig is.quote:Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vaak genoeg zijn het alleen maar paaltjes, maar Driek heeft wel een punt. Werk aan het spoor verloopt vaak veel veiliger dan werken aan de weg.![]()
een goede middenweg tussen beiden zou de norm moeten zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 14:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat werken aan het spoor de norm is qua veiligheid en aan de weg het enorm onveilig is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nah, lijkt mij niet.quote:Op zondag 15 december 2013 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een goede middenweg tussen beiden zou de norm moeten zijn.
Een groot bord met een pijl naar links en wat pilonen is niet de oplossing.![]()
Dat zeg ik dus weer niet, want dat is wat nu op veel autosnelwegen gebeurt. Dat is vaak niet veilig genoeg.quote:Op zondag 15 december 2013 14:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Nah, lijkt mij niet.
Een groot bord met een pijl naar links en wat pilonen is niet de oplossing.
Bij een autosnelweg tussen punt x en y een weghelft afsluiten is dat vaak wel. Bij het spoor hangt het van de werkzaamheden af wat veilig is. Zo weinig mogelijk beide sporen afsluiten zou het beste zijn, tenzij de werkzaamheden van dien aard zijn dat het niet anders kanAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik zie bij werkzaamheden aan het spoor vaak dat er hekjes tussen de sporen werden geplaatst. Was dat niet veilig genoeg?![]()
"als een vangrail een vrachtauto niet tegenhoudt, hoe kun je dan verwachten dat zo'n hekje een trein tegenhoudt?quote:Op zondag 15 december 2013 14:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zie bij werkzaamheden aan het spoor vaak dat er hekjes tussen de sporen werden geplaatst. Was dat niet veilig genoeg?"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een trein blijft in de rails. Een auto kan met één simpele stuurbeweging op een verkeerde rijstrook belanden.![]()
Precies. Hoe onveilig is DAT?quote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Socios het volgende:
Een trein blijft in de rails. Een auto kan met één simpele stuurbeweging op een verkeerde rijstrook belanden.Autoverkeer afschaffen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik sta op station Breda te wachten op een Intercity Direct! Heb er net de trein van .09 voor laten schieten![]()
![]()
Uit het NOS-nieuwsbericht over de nieuwe dienstregeling:Bronquote:In de nieuwe dienstregeling is de Fyra verdwenen. De omstreden hoge snelheidstrein werd al veel eerder van het spoor gehaald en is nu ook uit het spoorboekje verdwenen.
Geen woord over het feit dat de binnenlandse treindienst over de HSL-Zuid gewoon verder gaat onder de merknaam IC direct. Ach ja, het is zondag hč..
Oh, 'hoge snelheidstrein' moet trouwens gewoon aan elkaar geschreven worden. Zondag...En NS beheert ook het spoor weer zie ik! Zucht.quote:Om baanwerkers veiliger te laten werken, sluit de NS in de nacht bij onderhoud niet langer een spoor af maar een heel traject. Daarom rijden er op sommige trajecten 's nachts geen treinen.![]()
No shit sherlockquote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Spoorboekje zelf was trouwens ook al verdwenenquote:Op zondag 15 december 2013 15:27 schreef KnightSolaire het volgende:
In de nieuwe dienstregeling is de Fyra verdwenen. De omstreden hoge snelheidstrein werd al veel eerder van het spoor gehaald en is nu ook uit het spoorboekje verdwenen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De kans dat een trein ineens van zijn spoor afwijkt is significant kleiner dan dat een auto dat doet, lijkt me.quote:Op zondag 15 december 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Want? Er zit toch een vangrail tussen?Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
![]()
Er kwam gisteren zomaar een goederentrein door Zutphen, lekker op rood sein af, en toen ie bijna stil stond: groen + L. Blijkbaar vond de machinist het niet goed genoeg, want hij stond vijf minuten te wachten tot hij doorgaand groen kreeg, de brug bij Eefde over. Jammer dat daarmee de overweg naast het station nog eens extra lang dicht bleef liggen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Benader het eens andersomquote:Op zondag 15 december 2013 15:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De kans dat een trein ineens van zijn spoor afwijkt is significant kleiner dan dat een auto dat doet, lijkt me.![]()
![]()
Dat gebeurt nog steeds hoor, alleen is het niet meer zo zwart-wit. Bij werk langs de baan (wat voor werk dan ook) wordt doorgaans de normale snelheid aangehoudenquote:Op zondag 15 december 2013 13:41 schreef Socios het volgende:
Vroeger liep de opprikkelateur, in dienst van NS, gewoon langs de vrije baan om uit het raam gegooide koffiebekertjes uit 'de berm' te verwijderen. Treinen reden zonder problemen gewoon met 140 km/u langs.![]()
De persoon in het oranje hesje, de zgn. VHM, is verantwoordelijk voor het op tijd signaleren van aankomende treinen (en dus voor het in veiligheid stellen van de andere arbeiders. Wij machinisten geven op onze beurt even een rats op de tyfoon. De VHM steekt vervolgens zijn hand op ter bevestiging dat ie de trein aan ziet komen.
Zijn uiteraard wel een aantal eisen waar de werkplek langs het spoor aan moet voldoen. Zo moet er voldoende afstand worden gehouden vanuit het 'hart' van het spoor ( min. 2.25 meter bij een baanvaksnelheid van max. 140) en moet er bij werk tussen de sporen een veilige 'wijkplaats' van minimaal 0.80 meter zijn.![]()
Dit geeft perfect weer hoe de gros van de reizigers denken over het spoor. Het boeit ons (ja ik schaar me onder die groep) geen reet of het NS of ProRail of IL&T is die zorgt voor een buitendienststelling, voor uitgevallen treinen, kapotte bovenleiding of wat dan ook. We willen alleen een hoogfrequente dienstregeling waarbij de treinen op tijd rijden. Wiens schuld het dan ook is dat de veiligheidsregels strenger zijn geworden, interesseert ons weinig. We willen alleen vervangend vervoer zien, dat is wel het minste wat we mogen verwachten.quote:Op zondag 15 december 2013 15:27 schreef KnightSolaire het volgende:
Uit het NOS-nieuwsbericht over de nieuwe dienstregeling:
[..]
Bron
En NS beheert ook het spoor weer zie ik! Zucht.![]()
Waarom zouden we? Hoeveel wegwerkers zijn er afgelopen jaren aangereden? Blijkbaar is dat aantal niet hoog genoeg om strengere regels voor te hebben. Of ligt het aan het feit dat de groep automobilisten veel groter is of dat de treinreizigers vaak vast zitten aan de trein omdat het of goedkoper is of ze geen rijbewijs hebben.quote:![]()
Het is alleen voor niets of niemand bevorderlijk als de verkeerde persoon/instantie wordt aangewezen. Daarnaast mag je van de media verwachten dat ze over enige inhoudelijke kennis beschikken als ze ergens over willen rapporteren.quote:Op zondag 15 december 2013 16:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit geeft perfect weer hoe de gros van de reizigers denken over het spoor. Het boeit ons (ja ik schaar me onder die groep) geen reet of het NS of ProRail of IL&T is die zorgt voor een buitendienststelling, voor uitgevallen treinen, kapotte bovenleiding of wat dan ook. We willen alleen een hoogfrequente dienstregeling waarbij de treinen op tijd rijden. Wiens schuld het dan ook is dat de veiligheidsregels strenger zijn geworden, interesseert ons weinig. We willen alleen vervangend vervoer zien, dat is wel het minste wat we mogen verwachten.![]()
Media hebben totaal geen verstand van treinen. Zij zijn louter uit op 'sensatie'.quote:Op zondag 15 december 2013 16:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het is alleen voor niets of niemand bevorderlijk als de verkeerde persoon/instantie wordt aangewezen. Daarnaast mag je van de media verwachten dat ze over enige inhoudelijke kennis beschikken als ze ergens over willen rapporteren.![]()
Het Spoorboekje is nooit echt weg geweest en nu zelfs helemaal terug! (Andere uitgever)quote:Op zondag 15 december 2013 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorboekje zelf was trouwens ook al verdwenen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: