abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:56:27 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134219559

De Gate:

Estelle en Ruud gaan na een huwelijk van 12 jaar en 2 kinderen uit elkaar. Ruud is dit inmiddels wel gewend want hij heeft nog 2 andere ex-vrouwen die ieder ook twee kinderen van hem hebben. De reden waarom ze volgens Estelle uit elkaar gaan is omdat Ruud er (via zijn golftas) nogal wat neukertjes op na zou hebben gehouden. Een van zijn laatste veroveringen zou een dame uit de horecawereld zijn.

Volgens Ruud is echter de de bom gebarsten nadat hij afluisterapparatuur in hun huis heeft geplaatst en zo vernam dat Estelle vreemd ging met Badr Hari waar ze verliefd op is, zelfs misschien zwanger van is. Natuurlijk waren de moeder en zus van Estelle waren op de hoogte van de affaire van Estelle.

Estelle en Badr vertrokken stiekem naar Marokko terwijl Estelle tegen Ruud had gezegd dat ze met Leco van Zadelhoff naar Ibiza zou zijn. Om haar te betrappen heeft Ruud zich verscholen achter een vuilcontainer op Schiphol en zag Estelle terugkomen uit Marokko waarbij zijn vermoedens bevestigd zijn dat ze inderdaad vreemd ging.

Badr Hari had zelf voor/tijdens Estelle ook al een relatie met Daphne. Zij is een maand geleden bevallen is van zijn kind en moest via de media moest vernemen dat haar relatie met Badr voorbij is. Volgens Badr begrijpt Daphne echter "dat zoiets kan gebeuren" (ahum)

Even gingen de geruchten dat Estelle vreemd zou zijn gegaan met Rafael van de Vaart wat deze gate zou hebben veroorzaakt maar het blijkt vooralsnog Badr te zijn. Volgens andere berichten is Rafael wel degelijk vreemdgegaan maar met niemand minder dan Nicky Plessen die een kind heeft met Ruben Bontekoe en zou een scheiding van Rafael en Sylvie op handen zijn.

UPDATE 27-7-2012

Inmiddels zijn we een paar weken verder en is er een staakt het vuren tussen Estelle en Ruud en zijn ze in de rechtbank bezig met de scheiding rond te maken.

Estelle is dol verliefd op haar Badjas Harrie en iedereen mag het weten! (roddelbladen, kranten etc) Als liefdesuitje zijn ze bijvoorbeeld als VIP naar Sensation White gegaan waar Badr, al spelend met het haar van Estelle, vermoedelijk een gast uit een andere sky-box permanent invalide heeft geschopt. Gelukkig lazen we de volgende dag in de krant dat hij er niets mee te maken had, hij had alleen maar wat glazen afgedroogd met een theedoek. Voor de zekerheid zijn ze na de vechtpartij toch maar via het balkon vertrokken voordat de beveiliging er was.

Volgens Badr "overwint hun liefde alles" De vraag is of Estelle nog steeds zo blij is met haar 'vechtmachine' aangezien, na een heerlijke -geplande- vakantie naar het buitenland, Badr moest gaan onderhandelen met de Nederlandse justitie over zijn terugkomst naar Nederland. Er waren inmiddels wat aangiftes tegen hem binnengekomen en hij wilde liever zelf naar het politiebureau komen in plaats van een bezoekje van een arrestatieteam af te wachten.

Inmiddels zit Badr al een paar daagjes vast, en volgens de geruchten mag hij zijn bezoek aan de cel met nog 14 dagen verlengen.

Het wachten is op een reactie van Estelle , het is al 2 weken erg stil vanuit haar kant.

Ruud daarintegen heeft het prima naar zijn zin als vrijgezel. Eindelijk mag hij met al zijn kinderen op vakantie en heeft wellicht een nieuwe mysterieuze blonde vrouw aan de haak geslagen.

Update 07-08-2012

Het voorarrest van Badr is met 3 maanden verlengd.

The story continues!

De hoofdrolspelers:

......... Columbo Ruud Gul lid..................................Extelle...............................................Badjas Harrie...............

De bijrollen:

Koen Everink (slachtoffer skybox)

De boosdoeners:

De Golftas

De Vuilcontainer

De Skybox

De theedoek

--------

Inmiddels zijn er al wat leuke plaatjes verschenen over deze gate:

NIEUWNIEUWNIEUWNIEUW!!!! NU IN DE WINKEL!!!

De schoenen/gympen van Badr (die hij had ingeleverd bij de politie).

Restaurant Bar Moustache die een broodjeszaak werd omdat Badr en Estelle er 12-11-12 een broodje aten:

Na 3 dwaze dagen was het feest abrupt ten einde. Badr wordt opgepakt. Estelle in zak en as. :O
Pownews journalist: "Badr, wat doe je?". Badr: "Ik heb een broodje gegeten". :|W

Hij hoort er nu ook bij. Yves-Gijrath, de zaakwaarnemer van Badr (die nu vooral zijn eigen zaken probeert te beheren), die onlangs nog probeerde Badr schoon te praten (in P&W). Nu ook de media opgezocht omdat hij het zo erg vindt dat Badr weer opgepakt is.
:+

Tijdlijn:

Eind 2011: Badr & Estelle komen elkaar wel eens tegen in de hotspots in A'dam maar spreken elkaar niet.
Oktober 2011: Ontmoeting Badr & Estelle.
December 2011: Badr deelt klappen uit in Cooldown.
Februari 2012: Estelle interviewt Badr voor Beau Monde, bijna direct daarna gaat hij naar Amerika. Ze skypen omdat hij het artikel nog mag nalezen, meer niet.
3 April 2012: Badr komt terug uit Amerika ivm aanbod K1. Diezelfde avond komen Estelle en Badr elkaar tegen op het gala voor het Emma Kinderziekenhuis. De gevoelens beginnen op te borrelen.
Half mei 2012 (?): Daphne, de ex van Badr, bevalt.
18 mei 2012: Badr mishandelt een bezoeker van club Jimmy Woo, in de Korte Leidsedwarsstraat, vanwege een ruzie tussen broertje en 'negers'.
27 mei 2012: Badr vecht een K1 wedstrijd in Madrid, Estelle gaat mee.
2 juni 2012: Geruchten dat Estelle vreemd is gegaan met Rafaël van der Vaart!
Juni 2012: Aktie in de tent, volgorde is niet helemaal duidelijk. Er wordt afluisterapparatuur geplaatst in het huis van de Gullitjes. De witte keukentafel is getuige van een slecht-nieuws gesprek.
Juni 2012: Estelle en Badr gaan op vakantie naar Marrakesh en Ruud zit bij terugkomst in of achter een container op Schiphol.
Juni 2012: Ruud stelt een persverklaring op over de op handen zijnde scheiding.
12 juni 2012: Media melden scheiding Ruud & Estelle.
15 juni 2012: Interview in Telegraaf. Badr heeft nog nóóit iemand mishandeld! Estelle had het hem zelf gevraagd.
20 juni 2012 : Bekendmaking afluisteren Ruud (maar wanneer dat dan was...)
7 juli 2012: Koen Everink in elkaar gerost op Sensation.
8 juli 2012: Estelle had mee zullen doen aan ''Ranking the Stars'', ze ziet er van af.
8 juli 2012: Badr vist zijn witte kleding uit de wasmand en brengt die zelf naar de politie. Want zo is-ie.
25 juli 2012: Na een welverdiende vakantie meldt Badr zich 'vrijwillig' bij de politie. Estelle gaat opnieuw op vakantie, ditmaal naar Ibiza met haar kinderen.
8 augustus 2012: Estelle krijgt voorlopig de kinderen toegewezen, de villa in Amsterdam en 15.000 euro per maand.
20 augustus 2012: Column Leon de Winter over alpha mannetjes en mannelijke pikorde.
22 augustus 2012: Derde verdachte opgepakt.
22 augustus 2012: Estelle laat weten Badr voorlopig trouw te blijven.
23 augustus 2012: Badr en Ferhat Y geven elkaar de schuld van de mishandeling.
24 augustus 2012: Estelle maakt bekend dat Bram Moszkowicz haar nieuwe advocaat is.
27 augustus 2012: SBS zendt het grote Privé-interview met Estelle uit.
28 augustus 2012: Estelle bezoekt Badr in HvB Nieuwegein, maar er mag maar 1 zak mee naar binnen.
27 oktober 2012: Al negen aanklachten tegen kickbokser Badr Hari, waaronder poging tot doodslag. Bleek tijdens een pro-formazitting.
9 november 2012: Badr voorlopig op vrije voeten. Feest in huize Estelle!
12 november 2012: Badr al gespot in Horecagelegenheid in Utrechtsestraat. Linea recta terug de bak in..
12 november 2012 Badr 'savonds weer opgepakt door 'arrestatieteam'. B
13 november 2012 Er is gebleken dat Badr ook contact heeft gehad met getuigen. De rechter stuurt hem na partijen gehoord te hebben weer naar PI Zoetermeer.

Als Badr Hari nog één keer in een vechtpartij belandt, gaat Estelle Cruijff bij hem weg.
Dat is volgens zijn advocate Bénédicte Ficq een extra stok achter de deur bij het schoon schip dat Hari zegt te willen maken.
Ficq heeft dit gisteren verklaard nadat justitie bekendmaakte dat het aantal mishandelingen waarvan de gewelddadige kickbokser wordt verdacht was gestegen van twee naar zes.

In een interview met het Parool op 23-jarige leeftijd: "Ik wil niet meer voor Nederland vechten. Ik ben uitgefloten in Nederland. Ik vecht nu voor Marokko." Hari doelt op zijn gevecht in de Arena in 2005, toen het publiek hem uitfloot toen hij neer was gegaan in de ring: 'Ik ben geboren in Amsterdam, maar ik vecht voor Marokko. Ik wil de Marokkanen in Nederland iets geven waar ze trots op kunnen zijn. Sinds mijn gevecht in de Arena in 2005 ben ik een beetje klaar met het Nederlandse publiek. Ik ging na dertig seconden zwaar neer. Daarna werd ik heel hard uitgefloten. Ja, dag! Vechten in Nederland doe ik dus niet meer. Daar ben ik te trots voor, weet je.'

Inmiddels is op 7 november bekend geworden dat Evert Santegoeds slechts een week na het Sensation-incident al met een mediastrateeg doorgenomen had hoe de imagoschade van Estelle en Badr het best beperkt kon worden, de keuze werd tussen scenario 1 "Onvoorwaardelijke liefde, en scenario 2 "de Tegenaanval".
Het advies van de mediastrateeg was scenario 1.
Hier te vinden: http://nikkinikster.files(...)/evertsantegoeds.pdf

Laatste nieuwtje :

AMSTERDAM - Estelle Cruijff heeft een oproep van het Openbaar Ministerie (OM) gekregen om volgende week verhoord te worden.

Het OM wil graag horen wat Estelle allemaal heeft meegekregen van de mishandeling bij Sensation White in de ArenA.

Eerder werd het verhoor van Cruijff afgezegd, omdat ze zich mentaal niet in staat voelde een verhoor te ondergaan. Het OM denkt dat Estelle nu wel in staat is om haar verhaal te doen, omdat ze ook in Beau Monde een interview heeft gegeven.

Update 18-12-2012:

Nadat Estelle vorige week van de een op de andere dag advocaat Bram inruilde voor Nico Meijering (kantoorgenoot van Ficq) kon ze ook ineens een verklaring gaan afleggen, en niet zoals volgens planning vandaag, maar gisteren al.
Spijkers met koppen! En natuurlijk geen gemist dinsdagbezoekuur bij Badr :s)

Update 14-08-2013:

'Badr Hari en Estelle Cruyff uit elkaar'

AMSTERDAM -
Het sprookje tussen voetbalvrouw Estelle Cruyff en vechtersbaas Badr Hari is uit. De twee zijn uit elkaar, zo meldt de omstreden zakenman Erik de Vlieger.

De Vlieger zegt dat Badr Hari zijn verdriet verwerkt bij een ex-vriendin.
Er gingen al langer geruchten de ronde dat de relatie tussen Badr en Estelle op knappen stond. Estelle ontkende dat eind vorige maand met klem. Nu lijkt definitief de bom gebarsten. Al moet de 'primeur' van De Vlieger met een korrel zout worden genomen. Hij zou al enige tijd in de clinch liggen met Badr.
Badr en Estelle waren ruim een jaar samen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134219854
welke invloed zal deze hereniging op de partneralimentatie hebben?
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:21:58 #3
401209 Paule33
Grasp all,lose all
pi_134222309
+
Twitter
Rss

Voor zijn verjaardag Badr Hari heeft van Karim Bezema een mooie cadeau gekregen ,een aston Martin.

als vriendschap ! Badr is nog steeds in Marokko.

12/12/2013 à 18:20
Badr Hari Aston Martin Karim Benzema

En amitié, Karim Benzema n’est pas le genre à penser à la dépense, confirme ses fans sur les réseaux sociaux. L’international français du Real de Madrid fait une nouvelle fois parler de lui en offrant un luxueux cadeau à son pote Badr Hari, le champion de kickboxing néerlandais d’origine marocaine.
Le complice de Cristiano Ronaldo dans le club de la capitale espagnole est en effet supposé avoir offert une Aston Martin à son pote à l’occasion de son anniversaire.
La photo de ce précieux bijoux fait le tour de la toile.
“Le cadeau de Karim Benzema à Badr Hari pour son anniversaire !”, est-il commenté sur le réseau de micro-blogging “Twitter”, où les fans du footballeur sont très mobilisés.

Le cadeau de Karim Benzema a Badr Hari pour son anniversaire ! pic.twitter.com/pvBQdsvatV

— KHALID (@KhalidParisien) 11 Décembre 2013
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:33:19 #4
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_134226915
quote:
'Badr Hari is voor velen nog steeds een held'

Door: redactie
13-12-13 - 07:16 bron: Algemeen Dagblad
© anp.
De hoofdpersoon in de nieuwe roman van Abdelkader Benali heet Amir Salim. Maar verder doet de schrijver geen enkele moeite te verhullen dat Bad Boy eigenlijk het verhaal van de opkomst en ondergang van Badr Hari vertelt.

Pure fascinatie voor de mens en het fenomeen Badr Hari. Daarmee begon bij Abdelkader Benali het idee een roman te baseren op de succesvolle vechtsporter die opklom tot rolmodel voor een hele generatie, maar die ineens compleet de weg kwijtraakte. 'Badr transformeerde van knuffelmarokkaan tot monster. Kennelijk heeft hij zijn emoties toch niet volledig onder controle. Ik wilde heel graag weten hoe hij zo kon doorslaan. En of hij spijt heeft.''

Benali had natuurlijk gewoon de telefoon kunnen pakken en het onderwerp van zijn fascinatie op de man af kunnen vragen naar zijn beweegredenen. ,,Maar dat is het minst interessant. Ik voelde absoluut niet de behoefte een biografie over de man te schrijven. Ik wilde een roman. Zijn leven vat veel van mijn thema's samen: opgroeien in een achterstandswijk, botsende culturen, heldendom. Door zijn levensloop en mijn verbeelding samen te brengen, kon ik mijn vragen beantwoorden.'

Held
'Voor veel mensen is hij nog steeds een held. Badr heeft er gewoon schijt aan. Zijn lef en branie, daar kijk ik wel tegenop.' Wat Benali betreft, zou de bokskampioen ook na een eventuele veroordeling een voorbeeldfunctie kunnen vervullen. 'Hij kan een schone lei maken en jonge jochies laten zien: kijk, ik heb een fout gemaakt. Maar ik heb ervoor geboet en ben opnieuw begonnen.' Ook Bad Boy leert levenslessen. 'Het verhaal gaat over keuzes maken in het leven, richting geven, de grens tussen goed en kwaad.'

'Wat ik heel graag zou willen, is weten wat hij zelf vindt van het boek. Ik heb hem een exemplaar gestuurd, maar nog geen reactie gekregen.'

Bad Boy
Abdelkader Benali schreef het boek Bad Boy over vechtsporter Badr Hari. 'Ik wilde heel graag weten hoe hij zo kon doorslaan.
Er zijn van het collectief momenteel 16 persoonlijkheden MIA.
Ik zoek nog een psychiater met groepskorting en ik niet.
pi_134232516
Dat gedoe over die Benali wordt een beetje saai, dat weten we nu wel, we moeten nu weten hoe het zit met de relatie en de verjaardag :P
  Moderator / Miss SHO zaterdag 14 december 2013 @ 13:05:18 #6
22592 crew  Ole
pi_134257670
Everink heeft zelf gelekt naar Brandpunt. Zaak kan doorgaan. http://nos.nl/artikel/586518-om-lekte-niet-in-zaakbadr-hari.html
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 14 december 2013 @ 13:09:39 #7
22592 crew  Ole
pi_134257756
Telegraaf
quote:
Politie lekte niet in Badr-zaak

John van den Heuvel
AMSTERDAM -
Politie en Openbaar Ministerie hebben geen informatie gelekt in de strafzaak tegen kickbokser Badr Hari. Dat concludeert de rijksrecherche na een uitvoerig onderzoek naar vermeend ’lekken’ van het strafdossier naar de media.

Badr Hari
Foto: ANP
Hari’s advocate Bénédicte Ficq suggereerde tijdens het proces tegen Badr Hari in oktober dat het politieteam het dossier had gelekt aan KRO’s Brandpunt, waardoor Hari in zijn verdediging zou zijn geschaad. Na haar aangifte besloot de rechtbank het proces te schorsen.
Getuige
Volgens de rijksrecherche heeft niet het politieteam maar slachtoffer Koen Everink te goeder trouw onderzoeksstukken aan Brandpunt gegeven. Everink heeft dit toegegeven en zegt het dossier aan Brandpunt te hebben verstrekt, nadat verslaggever Dirk Bayens hem had beloofd dat hij een belangrijke anonieme getuige kon overhalen een verklaring af te leggen.
In een mail van 28 mei jl. beweerde Bayens dat hij daarvoor het dossier nodig had. Volgens Everinks advocaat mr. De Swart heeft zijn cliënt het dossier ter inzage gegeven omdat hij hoopte dat de anonieme getuige kon worden opgespoord en een verklaring bij de politie zou afleggen.
„Mijn cliënt wil dat de waarheid aan het licht komt. Tot grote teleurstelling en verbijstering van de heer Everink is dat niet gebeurd maar heeft Brandpunt het dossier gebruikt voor de uitzending. Dit was nimmer zijn bedoeling. Hij heeft geen goed woord over voor het handelen van de journalist”, aldus De Swart.
In de uitzending hekelde Brandpunt het politieonderzoek en werd het dossier in beeld gebracht. Mede aan de hand van die beelden kon de rijksrecherche achterhalen dat het dossier niet van de politie kwam.
De bevindingen van de rijksrecherche betekenen vrijwel zeker dat het proces tegen Badr Hari in januari gewoon doorgaat. Als was aangetoond dat politie of justitie het dossier aan de media had verstrekt, was het Openbaar Ministerie waarschijnlijk niet ontvankelijk verklaard en zou Badr Hari zijn berechting ontlopen. Brandpunt wilde gisteren geen commentaar geven.
pi_134257880
Waar gaat de wereld heen als je de reporters van Brandpunt zelfs niet meer kunt vertrouwen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:24:20 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134258033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:17 schreef Leandra het volgende:
Waar gaat de wereld heen als je de reporters van Brandpunt zelfs niet meer kunt vertrouwen.....
Ze schijnen ook een handeltje in mensenhoofden op het spoor te zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:31:31 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_134258159
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze schijnen ook een handeltje in mensenhoofden op het spoor te zijn.
:D

Tevens het besef dat we oud worden, Cc. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 14 december 2013 @ 16:31:26 #11
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_134262156
Ik vind Dirk Bayens wel van een andere orde dan onze vrind Willebrord.
Hij heeft gewoon onderzoek gedaan en daarvoor het dossier in handen gekregen zodat hij goed onderzoek kon doen.
Everink was waarschijnlijk in de veronderstelling dat de pijlen van de uitzending op Badr gericht zouden worden en als onderdeel van zijn complot kwam hem dat wel handig uit zo vlak voor de rechtszaak.
Maar hij is nu teleurgesteld dat de pijlen op de politie gericht werden en zegt nu dat hij nooit had verwacht dat zijn lekken aan een journalist van Brandpunt in de uitzending gebruikt zou worden :')
  zaterdag 14 december 2013 @ 16:34:08 #12
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_134262223
quote:
Everink lekte Badr-dossier naar KRO

GEPUBLICEERD OP ZATERDAG 14 DECEMBER 2013 15:13
VerzendenKoen Everink heeft het politiedossier in de zaak Badr Hari naar KRO Brandpunt-Reporter gelekt. Dat concludeert de rijksrecherche, die onderzoek deed naar het lek. Everink's advocaat Alexander de Swart, zegt 'te goeder trouw' te hebben gehandeld en 'verbijsterd' te zijn dat de feiten uit het dossier op TV kwamen. KRO-eindredacteur Bart Nijpels laat aan Crimesite weten die lezing 'op zijn minst opmerkelijk' te vinden.

In september zond Brandpunt-Reporter een veelbesproken documentaire uit over de mishandeling van Koen Everink tijdens dansfeest Sensation White door Badr Hari. Het programma beschikte over het volledige strafdossier en haalde daar opmerkelijke feiten uit. Zo bleek de politie toestemming te hebben gegeven voor het schoonmaken van de skybox, nog vòòr het sporenonderzoek had plaatsgevonden. En een bebloede theedoek, die Badr Hari in zijn handen had, werd niet volgens standaard protocollen in beslag genomen.

Rijksrecherche

Na de uitzending eiste Hari's advocaat Benedicte Ficq een onderzoek naar het lek, omdat Badr in zijn verdediging zou zijn geschaad door de uitzending. Ficq wilde weten of politie en justitie de stukken hadden gelekt. De Rijksrecherche concludeert nu dat het geen ambtenaren waren die de stukken op straat gooide, maar het slachtoffer Koen Everink zelf. Volgens Everink's advocaat zou dit 'te goeder trouw' zijn gebeurd en zou het nooit de bedoeling zijn geweest informatie uit het dossier voor een uitzending te gebruiken. "Tot grote teleurstelling en verbijstering van de heer Everink heeft de KRO het dossier gebruikt voor de uitzending. Dit was nimmer zijn bedoeling", aldus De Swart in de Telegraaf.

Reactie KRO

De KRO wil bevestigen noch ontkennen dat het dossier door Everink is gelekt: "We beschermen onze bronnen en doen dus geen mededelingen over de herkomst van de stukken", aldus Reporter-eindredacteur Bart Nijpels tegenover Crimesite. Nijpels heeft zich wel verbaasd over de opmerkingen van Alexander de Swart dat Everink verbijsterd was om informatie uit het dossier op TV te zien. "Op zijn minst opmerkelijk. De heer De Swart heeft ons uitgebreid te woord gestaan en dat interview was ook in de uitzending te zien. Als hij zulke bezwaren had, waarom werkte hij daar dan aan mee?" De uitzending (hieronder nogmaals te zien) bevatte inderdaad verschillende quotes van De Swart.

Overigens blijft de vraag wie de resultaten van het Rijksrecherche-onderzoek naar de Telegraaf heeft gelekt en of een Rijksrecherche-onderzoek daar naar veel zin heeft.
pi_134268149
Hahaha wat een pannenkoek die Koen. Dat nieuws duurde ook best lang. Die slome heeft toch ook een advocaat. Of wilde hij het zelf wel regelen. :P
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 15 december 2013 @ 15:18:34 #14
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_134291033
quote:
Wie lekte er eigenlijk naar John?

Nieuws - Rechtszaak
GEPUBLICEERD OP ZONDAG 15 DECEMBER 2013 13:09

De lekkageproblematiek in de Badr Hari-affaire is komisch, voor wie erin geïnteresseerd is. Het is in ieder geval een boeiend Zwarte Piet-spel. Nu is verslaggever Dirk Bayens van de KRO aan de beurt. John van den Heuvel suggereerde namelijk in De Telegraaf van zaterdag dat Bayens het strafdossier in de zaak van de mishandeling in de Amsterdam Arena aftroggelde van slachtoffer Koen Everink.

Door @Wim van de Pol

'Verbijsterd'

Bayens zou aan Everink hebben beloofd een belangrijke anonieme getuige tegen Badr Hari uit de kast te sjorren. Maar dan Alexander de Swart, de advocaat van Everink. Hij toont zich er plots 'verbijsterd' over dat de KRO het dossier op de televisie besprak, nadat Everink 'te goeder trouw' het dossier aan de KRO ter beschikking stelde. Even met die advocaat beginnen.

Vaststaat dat het dossier dat KRO-Reporter toonde afkomstig was van het exemplaar dat aan de advocaat De Swart ter beschikking was gesteld. Er zaten namelijk bijzondere verborgen kentekens in die kennelijk in beeld zijn gebracht. Misschien heeft Everink het dossier gegeven aan de KRO, maar De Swart gaf het aan Everink.

Ins en outs

Wie gelooft in de 'verbijstering' van Alexander de Swart, wanneer we hem in de uitzending van Reporter uitgebreid horen spreken over de ins en outs van het dossier, en met name de fouten die de politie in het onderzoek naar de mishandeling maakte? Gelooft er iemand dat De Swart - in de wetenschap dat de KRO het dossier in handen had - tijdens het gesprek voor camera met Dirk Bayens dacht dat de KRO het dossier níet zou gebruiken in de uitzending? Wij geloven dat niet.

Belangenafweging

Wij geloven wel iets anders.

Namelijk dat artikel 10 lid 2 van de gedragsregels van de advocatuur een ferme rol speelde bij de getoonde 'verbijstering' van De Swart. Daarin staat dat een advocaat in principe informatie uit strafdossiers aan de media ter beschikking mag stellen, mits er een belang is. Maar, dit belang rechtvaardigt niet zomaar elke informatieverstrekking. De advocaat moet namelijk een evenwichtige belangenafweging maken en bezien of er misschien derden worden geschaad in bijvoorbeeld hun privacy-belangen. Gezien het vermoeden dat het gehele dossier in handen van de KRO is gekomen - inclusief privé-informatie van getuigen, slachtoffers en honderden getapte telefoongesprekken - rechtvaardigde dat belang natuurlijk nooit het doorspelen van het algehele dossier aan de KRO-verslaggever.

Vingers

Dirk Bayens heeft zijn journalistieke werk gedaan. De deken van de Orde van advocaten zou echter De Swart wel eens flink op de vingers kunnen tikken. De Swart kon niet, maar moest dus eigenlijk wel 'verbijsterd' zijn over de handelwijze van de KRO. Benieuwd of De Swart nu echt de Zwarte Piet kwijt is of dat bij hem misschen toch nog een schrijven van de deken in de bus valt met alerlei tuchtrechteljke overwegingen en vragen.

'Die zit'

Bij de Amsterdamse recherche sms'ten de collega's elkaar zaterdagochtend vrolijk om de oren toen ze de opening van de Gezondverstandkrant lazen. 'Die zit', dachten ze, de aangifte, die deze irritante advocaat Bénédicte Ficq (van Hari) over het lekken van het dossier had gedaan, sloeg helemaal nergens op. De politie had het helemaal niet gelekt. Ook hun Zwarte Piet was kwijtgespeeld.

Klucht

En dan het allermooiste van de klucht. Het verhaal van Van den Heuvel was net als dat van Bayens in Reporter een mooi stukje journalistiek. Maar wie lekte er deze week nu eigenlijk de uitslag van het Rijksrecherche-onderzoek naar John van den Heuvel van De Telegraaf? Van den Heuvel zelf is in het artikel van zaterdag opmerkelijk helder over zijn bron. Er is namelijk geen bron. Hij tikte het op alsof hij een persbericht van het Openbaar Ministerie had ontvangen.

Geen idee

Maar wat denkt u. Wie zou dat stuk nu hebben gelekt: Ficq, Everink of de recherche? En wie had gelekt naar Crimesite, toen wij als eerste meldden dat Badr Hari met een theedoek om zijn hand aanwezig was in de skybox waar Everink was mishandeld? Wie lekte in de zomer van 2012 verschillende keren belastende informatie uit het onderzoek naar Badr Hari naar John van den Heuvel van De Telegraaf?

Wij hebben geen idee.

Wij zijn journalisten, we doen zo goed mogelijk hun werk, voor het publiek. En we zwijgen altijd over onze bron.
  Moderator / Miss SHO zondag 15 december 2013 @ 16:56:48 #15
22592 crew  Ole
pi_134295014
Een gate in een gate :o
pi_134298659
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:56 schreef Ole het volgende:
Een gate in een gate :o
.
Het houdt niet op, niet vanzelf *O*
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 16 december 2013 @ 14:57:14 #17
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_134329353
quote:
Advocate Badr Hari wil Koen Everink horen over dossierlek

De advocaat van vechtsporter Badr Hari, Bénédicte Ficq, wil slachtoffer Koen Everink en journalist Dirk Bayens horen over het lekken van het strafdossier.

Foto: ANP
Afgelopen weekend werd bekend dat Everink het dossier aan Bayens heeft verstrekt. De journalist gebruikte de stukken voor een uitzending van het tv-programma Brandpunt Reporter.
Zakenman Everink werd ernstig mishandeld tijdens dancefestijn Sensation vorig jaar. Daarvoor staat Hari terecht.
De raadsvrouw heeft de rechtbank maandag schriftelijk om de getuigenverhoren verzocht.
De rechtbank moet daar nog over beslissen. Het proces tegen Hari gaat op 21 januari verder.
Deel van dossier
Everink laat desgevraagd aan NU.nl weten dat Bayens om een deel van het dossier heeft gevraagd, omdat hij Everink wilde helpen om een getuige zijn verhaal te laten doen. Bayens zou bovendien meerder bronnen hebben gehad.
Everink zegt woest te zijn geworden, nadat hij de desbetreffende uitzending van Brandpunt Reporter had gezien.
In oktober zijn de andere feiten op de aanklacht tegen de kickbokser al behandeld. De bespreking van het dossier-Everink werd tijdens de rechtszaak in oktober uitgesteld.
Aan de hand van de verhoren van verstrekker Everink en ontvanger Bayens wil Ficq achterhalen wat de reden voor het lekken precies is geweest en wat er precies aan stukken is gelekt. In oktober bleek dat steeds meer media uit dossierstukken citeerden.
Ficq deed toen een oproep hiermee op te houden, zeker als het ging om persoonsgevoelige informatie.
Door: ANP/NU.nl
Ik geef haar weinig kans met Everink, Bayens kan wel interessant worden.
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 16:50:04 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_134333306
Ik volg het niet (meer) zo nauwgezet, maar een (vermeend) slachtoffer mag toch zijn verhaal doen aan de pers? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 16 december 2013 @ 17:25:28 #19
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134334632
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2013 16:50 schreef Cynix ® het volgende:
Ik volg het niet (meer) zo nauwgezet, maar een (vermeend) slachtoffer mag toch zijn verhaal doen aan de pers? :?
Verhaal vertellen is wel wat anders dan een dossier afgeven.
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:03:42 #20
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_134363834
In principe ben ik er ook wel voor om gewoon dossiers beschikbaar te stellen aan journalisten.
Gevoelige prive informatie (van derden) kan onleesbaar gemaakt worden.
Sterker nog het liefst gooien ze gewoon alle dossiers online, maakt de rechtspraak transparanter en hoe meer mensen er naar kijken des te beter voor de waarheidsvinding: rechtspraak 2.0.
Het is al een keer gebeurd met een onopgeloste zaak.
  woensdag 18 december 2013 @ 07:00:32 #21
401209 Paule33
Grasp all,lose all
pi_134393531
Telesport

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op Google Plus

wo 18 dec 2013, 06:50

'Zonde voor Badr Hari'
Van onze speciale verslaggever

De misdragingen van zijn collega Badr Hari zijn Peter Aerts de afgelopen jaren uiteraard niet ontgaan.

Archieffoto: Badr HariFoto: ANP

"Dat is zonde, zowel voor hemzelf als voor het imago van de sport”, zegt de 43-jarige kickbokser, die zelf alom wordt gerespecteerd vanwege zijn bikkelharde vechtstijl in combinatie met zijn keurige gedrag buiten de ring.

"Badr had het meeste geld van ons allemaal kunnen verdienen, maar hij heeft zijn carrière weggegooid. Toch is hij nu de bekendste kickbokser ter wereld. Hij is een stuk bekender dan ik...”, grijnst Aerts

Bron de telegraaf
  woensdag 18 december 2013 @ 07:18:49 #22
401209 Paule33
Grasp all,lose all
pi_134393658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:03 schreef schizovreemd het volgende:
In principe ben ik er ook wel voor om gewoon dossiers beschikbaar te stellen aan journalisten.
Gevoelige prive informatie (van derden) kan onleesbaar gemaakt worden.
Sterker nog het liefst gooien ze gewoon alle dossiers online, maakt de rechtspraak transparanter en hoe meer mensen er naar kijken des te beter voor de waarheidsvinding: rechtspraak 2.0.
Het is al een keer gebeurd met een onopgeloste zaak.
Ik ben er niet voor, Badr Hari moet gestraft voor wat hij NU echt gedaan heeft en niet voor zijn heel passé zoals zijn ruzies. Niemand perfect is. Zijn heel leven zit op straat !
  woensdag 18 december 2013 @ 09:02:58 #23
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_134394576
Dan had hij het niet zo publiiekelijk aan moeten leggen met de society vrouw van 1 van nederlands beste voetballers, Paule, daar komt alleen maar gezeik van en dan kom je onder de loep te liggen.
Had hij dat niet gedaan dan was die hele poppenkast nooit zo breed uitgemeten zoals dat nu is gebeurd :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 december 2013 @ 13:16:43 #24
163650 Greys
pi_134401231
Ik loop een beetje achter hier... Badr en Estelle zijn nooit meer samen gespot en het is ineens van de een op de andere dag over en uit en dat was het?

Geloof er geen zak van :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 18 december 2013 @ 13:21:25 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134401424
Sinds het over en uit was zijn ze 1½ week geleden kennelijk wel samen gespot..... In Marokko, op z'n verjaardag.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')