Ik had hem op mijn telefoon, maar ik had geen fatsoenlijke kabel.quote:Op maandag 16 december 2013 16:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heeeeul vet trouwens..
DSLR controller...
Ben benieuwd!quote:Op maandag 16 december 2013 18:54 schreef dahippieunicorn het volgende:
Hallo allemaal!![]()
Aankomend weekend zijn de draaidagen van mijn videoclip/korte film![]()
Ik gebruik een Nikon D800 + Nikkor 50mm f1.4 + Nikkor 28-300 + Glidecam
Heb er zin an
Er is geen vaste term voor MOS. Sommige zeggen bijv. dat het Mute on Sound is.quote:Op maandag 16 december 2013 19:28 schreef Susteren het volgende:
Wist nooit wat MOS betekende op clappers, nu weet ik het eindelijk
Missing optical sound
Aah, maarja het heeft dus in ieder geval met geluid te maken wist ik nietquote:Op maandag 16 december 2013 19:29 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Er is geen vaste term voor MOS. Sommige zeggen bijv. dat het Mute on Sound is.
Nice!quote:Op maandag 16 december 2013 19:38 schreef hoink581 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdje terug een slider aangeschaft. Zowel de Benro S6 als S2 gekocht.
mijn geluiddocent grapte altijd dat het Midget On Set betekende :|quote:Op maandag 16 december 2013 20:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Aah, maarja het heeft dus in ieder geval met geluid te maken wist ik niet
quote:Op maandag 16 december 2013 20:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
mijn geluiddocent grapte altijd dat het Midget On Set betekende :|
Eric Welsquote:Op maandag 16 december 2013 20:04 schreef KaMo het volgende:
mijn geluiddocent grapte altijd dat het Midget On Set betekende :|
Met ML RAW kun je niet anders, en sinds ik dat steeds meer wil gaan gebruiken (en dus audio sync volledig op beeld moet doen) is een slate dus wel fijnquote:Op maandag 16 december 2013 20:10 schreef KaMo het volgende:
Verder is een hele film MOS filmen kei leerzaam en uitdagend!
Voornamelijk bestaand licht, misschien nog een lichtje op de camera voor de catchlights.quote:Op maandag 16 december 2013 19:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
Hoe regel je belichting, gewoon bestaand licht?
MOS is dus alles foleyen hequote:Op maandag 16 december 2013 20:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Met ML RAW kun je niet anders, en sinds ik dat steeds meer wil gaan gebruiken (en dus audio sync volledig op beeld moet doen) is een slate dus wel fijn
Mos is toch gewoon het feit dat de camera zelf geen audio opneemt? Of dat er helemaal geen geluidsrecorder actief is?quote:
Dat er gewoon geen geluidsrecorder actief is. Je moet al het geluid dus naderhand opnemen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:00 schreef Susteren het volgende:
Mos is toch gewoon het feit dat de camera zelf geen audio opneemt? Of dat er helemaal geen geluidsrecorder actief is?
Aah okey! Maar bij de grotere producties, is daar niet vrijwel alles adr en foley?quote:Op maandag 16 december 2013 21:05 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat er gewoon geen geluidsrecorder actief is. Je moet al het geluid dus naderhand opnemen.
Dat weet ik niet. Ik gok dat er wel een deel van de dialoog op de set wordt opgenomen, maar al het omgevingsgeluid zal allemaal foley zijn.quote:Op maandag 16 december 2013 22:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Aah okey! Maar bij de grotere producties, is daar niet vrijwel alles adr en foley?
Soms kijk ik zo'n films, en als ik me dan echt op het geluid focus hoor ik soms de stemmen op een manier waarop ik bijna zou zeggen dat dat onmogelijk is om op locatie te zijn opgenomen (qua geluidskwaliteit en duidelijkheid stem).quote:Op maandag 16 december 2013 22:08 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik gok dat er wel een deel van de dialoog op de set wordt opgenomen, maar al het omgevingsgeluid zal allemaal foley zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |