Er zal heus wel ADR worden toegepast, maar ik dacht altijd dat dit vooral werd gebruikt als de opgenomen dialoog niet goed genoeg was. Maar pin me er niet op vast, want ik heb 0 ervaring in film.quote:Op maandag 16 december 2013 22:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
Soms kijk ik zo'n films, en als ik me dan echt op het geluid focus hoor ik soms de stemmen op een manier waarop ik bijna zou zeggen dat dat onmogelijk is om op locatie te zijn opgenomen (qua geluidskwaliteit en duidelijkheid stem).
Dat was vroeger vaak zo omdat de cameras zelf te veel lawaai maakten om setgeluid op te kunnen nemen.quote:Op maandag 16 december 2013 22:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Bij speelfilms worden doorgaans alle dialogen later nog eens in de geluidsstudio opgenomen. Nederlandse jaren 70 en 80 films waren vooral op dat gebied héél slecht, dat was vaak een sluitpost op de begroting.
Geluid van een 35mm Arriflexquote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat was vroeger vaak zo omdat de cameras zelf te veel lawaai maakten om setgeluid op te kunnen nemen..
Gebruiken ze echt lavs met zenders bij films?quote:Op maandag 16 december 2013 22:25 schreef KaMo het volgende:
Tegenwoordig worden alle dialogen geboomd en vaak ook met een zendermicrofoon gedaan (microfoontje onder kleding op de borst)
Dit klinkt gewoon heel erg goed en ADR is dus echt een noodoplossing en iets om te voorkomen
Doen wij bij de commercials wel vaak ja. Maar wel icm boomen ook.quote:Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Susteren het volgende:
[..]
Gebruiken ze echt lavs met zenders bij films?
Ben zelf beetje aan het kijken hoe ik m'n geluidskwaliteit kan uppen, was aan het denken aan een zeer betaalbare Rode boompole voor m'n Videomic Pro? Heb m'n Sony recorder verkocht (kon geen xlr in, en met m'n mk3 en manual audio op minimaal icm Videomic Pro en in post audio verhogen gaf eigenlijk vrijwel de zelfde kwaliteit als de Videomic Pro in de PCM-M10), wellicht een Zoom h6 aanschaffen zodat ik later mogelijkheid heb om XLR mics te gebruiken? Zou ook mooi zijn om als mic te gebruiken om geluidseffecten en adr mee op te nemen.
Dialogen werden, indien mogelijk, altijd al wel zoveel mogelijk geboomd maar een goed resultaat is lang niet altijd haalbaar, vooral niet buiten de studio, situaties waarin veel omgevingsgeluid is en ruime shots. Microfoontjes onder de kleding zijn ook maar beperkt bruikbaar door bijgeluiden bij beweging van de acteurs.quote:Op maandag 16 december 2013 22:25 schreef KaMo het volgende:
Tegenwoordig worden alle dialogen geboomd en vaak ook met een zendermicrofoon gedaan (microfoontje onder kleding op de borst)
Dit klinkt gewoon heel erg goed en ADR is dus echt een noodoplossing en iets om te voorkomen
Dit ook al op mijn telefoon geprobeerd. Erg fijn. Zodra ik een rig heb, koop ik een goedkope tablet en ga ik dit actief gebruikenquote:Op maandag 16 december 2013 16:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heeeeul vet trouwens..
DSLR controller...
Ziet er nice uit.quote:Op maandag 16 december 2013 19:38 schreef hoink581 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdje terug een slider aangeschaft. Zowel de Benro S6 als S2 gekocht.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:22 schreef Susteren het volgende:
Yo videobazen, hebben jullie nog wat lees/kijkvoer voor me? M'n vakantie is begonnen
Jammer!quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:39 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nope. Ik moet zeggen dat de mate waarin nieuwe content wordt geproduceerd tegen valt.
Blijft het dan wel rond de ¤900 ?quote:Op woensdag 18 december 2013 21:48 schreef shiznuts het volgende:
Niet liever een combinatie van een quadcore i7 met hyperthreading i.c.m. 16GB 1600MHz RAM?
Lijkt me nogal de winnende combo hier. En dan een leuke Samsung 840 Pro erin mikken.
Lijkt mij persoonlijk een ramp zo'n klein kastje, ik ben afgehaakt bij die Shuttle dingen maar Fractal Design is wel kwaliteit.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:37 schreef whY... het volgende:
Kunnen jullie mij nogmaals helpen met hardware xD
Vorige keer had ik erg goeie tips maar die pc is dus gestolen dus wellicht willen jullie weer helpen?
Ik heb het volgende gezien: http://tweakers.net/revie(...)itx-gamesysteem.html
Wat zou ik moeten aanpassen om dit net wat meer te laten aansluiten op videobewerking en iets minder op game, of is hij zo al gelijk goed?
De kast bevalt mij namelijk heel erg, hij is zo een stuk kleiner dan wat ik eerst had
Nou ja, die daarna genoemd wordt is maar 100,- euro duurder en heeft het wel... Dat betaalt zich met een euro p/dag in 100 dagen terug, maar levert je >1 euro p/dag aan plezier/performance op lijkt me.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:56 schreef whY... het volgende:
[..]
Blijft het dan wel rond de ¤900 ?
Op je werkstation niet beknibbelen om goed vooruit te kunnen idd.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:58 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, die daarna genoemd wordt is maar 100,- euro duurder en heeft het wel... Dat betaalt zich met een euro p/dag in 100 dagen terug, maar levert je >1 euro p/dag aan plezier/performance op lijkt me.
Reserveer nog maar wat meer, die i7 is alleen al een paar honderd euro duurder.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:58 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, die daarna genoemd wordt is maar 100,- euro duurder en heeft het wel... Dat betaalt zich met een euro p/dag in 100 dagen terug, maar levert je >1 euro p/dag aan plezier/performance op lijkt me.
JE HOEFT ALLEEN MAAR TE KIJKEN NAAR DE VOLGENDE LISTING OP TWEAKERS. DAAR STAAT IE VOOR ROND DE 970 EUR. Tja, dan heb je geen bazige Samsung 840, maar wel i7 quadcore hyperthreading en 16GB RAM op 1600MHz: http://tweakers.net/revie(...)013-workstation.html .quote:Op woensdag 18 december 2013 21:59 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Op je werkstation niet beknibbelen om goed vooruit te kunnen idd.
[..]
Reserveer nog maar wat meer, die i7 is alleen al een paar honderd euro meer.
DANK JE WELquote:Op woensdag 18 december 2013 22:07 schreef shiznuts het volgende:
[..]
JE HOEFT ALLEEN MAAR TE KIJKEN NAAR DE VOLGENDE LISTING OP TWEAKERS. DAAR STAAT IE VOOR ROND DE 970 EUR. Tja, dan heb je geen bazige Samsung 840, maar wel i7 quadcore hyperthreading en 16GB RAM op 1600MHz: http://tweakers.net/revie(...)013-workstation.html .
Tenzij hij weer gestolen wordtquote:Op woensdag 18 december 2013 22:11 schreef shiznuts het volgende:
Liefste wel ja.Gewoon voor kerst vragen iedereen de sokken, ondergoed en geurtjes te laten en geld te doneren.
Is wijzer te sparen tot je wat meer geld om uit te geven hebt. Dan tegen de tijd dat je dat geld zou hebben, met iets inferieurs werkt omdat je niet kon wachten. Imho cors. En als je het geld al hebt het zien als een investering die het absoluut waard is.
Yeah, well, then God would be shitting on ya. Just don't piss the guy off.quote:
Susteren doet dat per maand!quote:edit: ¤ 2000 in een jaar uitgeven is wel wat veel imho
Lijk ik op Susterenquote:Op woensdag 18 december 2013 22:16 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Yeah, well, then God would be shitting on ya. Just don't piss the guy off.
[..]
Susteren doet dat per maand!![]()
Ik meen dat de beelden moesten laten zien hoe de camera met clipping omgaat. Er zou dus bewust overexposed zijn. En als je die footage download zul je zien dat het alles behalve soft is!quote:Op donderdag 19 december 2013 00:16 schreef shiznuts het volgende:
Raak nou niet echt enthusiast van die graded footage.
Lijkt toch nog vrij soft en sommige wolken/witte tonen zijn blown-out.
Zal de footage eens downloaden... ah. 23 min.
Cold shoequote:
Hier nog wat tips van Dave.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:10 schreef whY... het volgende:
Ik heb een wishlist gemaakt: klik!
Kan je niet voor je LED light zelf een ijzeren ringetje maken dan?
Voor zover ik snel kan zien voornamelijk een nieuw library systeem, retime editor en optimalisaties voor de nieuwe MacPro. Het is belachelijk goede editor geworden in die twee jaar.quote:
Thanksquote:Op vrijdag 20 december 2013 07:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hier nog wat tips van Dave.
http://www.learningdslrvideo.com/new-editing-computer-build/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |