abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134171246
Heb een Sony HX9V thuis liggen, super cameratje, schiet hele mooie foto`s en werkelijk waar subliem video!

Helaas heeft dit toestel een probleem..
Zodra ik ga inzoomen hoor je hem aanlopen (Het zoom motortje hoor je in opnames terug, en de lens loopt duidelijk een beetje aan)
En zodra ik op het eind van z`n zoom ben hoor je een tikje en is het net alsof de lens vast klikt.

Ik heb geen zin om een nieuwere (En duurdere) camera te moeten kopen dus ik wil deze laten maken.
Maar nu is mijn vraag waar dit kan, en hoe? Ik dacht in eerste instantie gewoon aan vuil bij de lens,... Maar bij de DIxons kwamen ze meteen al (Zonder dat ik het ze liet horen) dat ik hem heb laten vallen (Wat overigens onzin is)

Dus ik ben erg benieuwd..
  woensdag 11 december 2013 @ 22:39:09 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134171544
Dacht dat je dat ding had verkocht.
pi_134171821
Hád ik ook, maar die kerel kwam hem later weer terug brengen ("Foto`s maken is toch niet mijn ding")
Dus ja... ik wil hem laten maken, want ik vind het wél tof (En het feit dat hij beter filmt dan menig videocamera rond diezelfde prijsklasse)
pi_134171987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:41 schreef Braddie het volgende:
Hád ik ook, maar die kerel kwam hem later weer terug brengen ("Foto`s maken is toch niet mijn ding")

Dat is toch niet jouw probleem?
pi_134172091
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dat is toch niet jouw probleem?
Klopt, is het ook niet, maar ik had stiekem ook wel een beetje spijt van de verkoop (ondanks dat het zoom mechanisme aanloopt of wat het dan ook is... is het een super cameratje) Dus ik heb hem z`n geld teruggegeven en de camera weer teruggenomen.
pi_134172419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Klopt, is het ook niet, maar ik had stiekem ook wel een beetje spijt van de verkoop (ondanks dat het zoom mechanisme aanloopt of wat het dan ook is... is het een super cameratje) Dus ik heb hem z`n geld teruggegeven en de camera weer teruggenomen.
Ja, en morgen is foto's maken toch weer niet helemaal je ding en verkoop je hem weer. Last van hormonen ofzo? :D
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_134172526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:48 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ja, en morgen is foto's maken toch weer niet helemaal je ding en verkoop je hem weer. Last van hormonen ofzo? :D
Haha, nee... Ik maak graag filmpjes, en deze camera is daar eigenlijk wel perfect voor, maar ik was in de waan dat een videocamera van rond deze prijsklasse (200-300 euro nieuw) beter zou zijn.

Maar dat is absoluut niet zo, Sony heeft echt een streepje voor als het gaat om beeld kwaliteit t.o.v andere merken heb ik gemerkt (haha)
pi_134173600
Als de reparateur het ding alleen al oppakt is de rekening al hoger dan het ding waard is.
  woensdag 11 december 2013 @ 23:04:55 #9
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_134173706
Ik weet, het is een krankzinnige gedachte maar wat dacht je van sony zelf?

Gewoon even bellen met de klanten service en je krijgt meestal te horen dat er een flatrate tarief is voor repa van je apparaat, dat blijkt dan meestal te duur waarna je alsnog tot de conclusie kunt komen dat reparatie van electronica NA de garantie termijn meestal zinloos is tenzij het om iets echt bijzonders of kostbaars gaat.
Ook na de reparatie blijft het een "oud" ding, hij word van die reparatie niet weer als nieuw.

Een andere optie is een onafhankelijk service en reparatie bedrijf, als het iets eenvoudigs is zoals een niet werkende knop dan is dat soms nog wel te doen maar als je het hebt over een zoom mechanisme dat zwaar loopt komt idd valschade of beknelling en dan kan de rekening aardig oplopen, zoeits word nl niet gerepareerd maar er gaat gewoon een hele nieuwe lens/zoom unit in en dat is meestal kostbaar.
Je betaalt hoe dan ook altijd de "onderzoeks kosten" ook als je besluit hem niet te laten repareren.

Klinkt lullig maar of je leert er mee te leven of je koopt een nieuwe.....

wat soms wel eens wil helpen is heeeeeeel voorzichtig met een lucht spuitbus tussen de tubussen te blazen terwijl je zoomt, als er idd zand tussen zit wil dat zo wel eens weg gaan, je blaast dan welliswaar het zand dieper de camera in met mogelijk andere catastrofes in het vooruitzicht maar niet geschoten is altijd mis, dat wil zeggen;er vanuit gaande dat het ding toch niet meer te redden is....
  woensdag 11 december 2013 @ 23:06:20 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134173799
Haha zat ook al te kijken ja.. Waarom stuur je hun geen mailtje of bel je ze even voor een prijsopgave..

http://www.sony.nl/support/nl/repair/asc
pi_134173905
Ik had Sony afgelopen maand al gemailed, maar ik kreeg geen reactie.. en bij een belletje ook niet..
Nog maar een keer proberen.

Ik heb nog 1 klein half jaar garantie.
  woensdag 11 december 2013 @ 23:09:47 #12
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_134173999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:08 schreef Braddie het volgende:
Ik had Sony afgelopen maand al gemailed, maar ik kreeg geen reactie.. en bij een belletje ook niet..

Ah!

Dat verandert het...

Dus gewoon terug naar de winkel of sony sturen....

Mankementen aan het zoom mechanisme komen overigens in 99% van de gevallen door idd vallen,zand of, wat nooit word verteld, door simpelweg drukken/wrikken op de lens.
Dat mechanisme is erg gevoelig,er zitten minuscuul kleine plastic tandwieltjes en onderdeeltjes in die je vrij makkelijk kapot kunt drukken,ontregelen of andere schade aan kunt brengen.
De camera bv om je nek met de lens uit en dan tegen iemand aan botsen kan al genoeg zijn om het spul te ontzetten.
Als de reparateur de moeite neemt om het onderdeel uit elkaar te halen om te zien wat er daadwerkelijk stuk is en hij vind iets wat afgebroken is dan ben je meestal de klos en zul je de repa gewoon moeten betalen.

[ Bericht 34% gewijzigd door robber57 op 11-12-2013 23:19:30 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 23:10:04 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134174021
Oh, dan helemaal laten maken! Er zijn er bij die dat geluid gewoon een paar maanden na aankoop spontaan ontwikkelen.

http://community.sony.co.(...)rom-zoom/td-p/254481

http://www.photographyblog.com/forums/index.php?showtopic=11108
pi_134174410
Dat is precies het probleem van mijn camera ja :)
Ben er al mee naar de winkel geweest, en daar hebben ze gezegd dat ik hem heb laten vallen terwijl de lens open was (Wat absoluut niet het geval is geweest, want ik heb hem áltijd aan een polsbandje en als ik geen foto maak of filmpje zet ik hem uit)

Dus dat word dan Sony maar even een berichtje sturen.. Mocht het te niet binnen de garantie vallen dan koop ik een nieuwe.. (Panasonic Lumix TZ40 schijnt een goede te zijn)

Dat geluid van krakend bot is inderdaad hetgeen wat de camera doet, en de lens produceert ook een klikje zodra ik begin met inzoomen en zodra hij op de 16x is klikt hij ook (Net alsof hij vast klikt zeg maar)
  woensdag 11 december 2013 @ 23:28:08 #15
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_134175183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:10 schreef Woelwater het volgende:
Oh, dan helemaal laten maken! Er zijn er bij die dat geluid gewoon een paar maanden na aankoop spontaan ontwikkelen.

http://community.sony.co.(...)rom-zoom/td-p/254481

http://www.photographyblog.com/forums/index.php?showtopic=11108
Kijk, dat maakt het alweer wat gunstiger ;) , een "bekend" probleem claimen levert je ammunitie op mee te schieten als je garantie afwijzen :7
pi_134175206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:08 schreef Braddie het volgende:

Heb je het defect binnen 6 maanden (na aankoop) gemeld dan ligt de bewijsplicht bij de leverancier. Als Dixons zegt dat je hem hebt laten vallen moeten zij dat bewijzen, wat ze zeer waarschijnlijk niet kunnen.
pi_134175317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heb je het defect binnen 6 maanden (na aankoop) gemeld dan ligt de bewijsplicht bij de leverancier. Als Dixons zegt dat je hem hebt laten vallen moeten zij dat bewijzen, wat ze zeer waarschijnlijk niet kunnen.
Heb het defect binnen 4 maanden gemeld bij Dixons, bij Sony pas in September.. Dus 7 maanden.
  woensdag 11 december 2013 @ 23:32:45 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134175460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heb toevallig pas garantie geclaimed voor een koelkast, maar na 6 maanden ligt de bewijslast bij de koper dat je er normaal mee bent om gegaan en jou niets valt te verwijten..
Maar aangezien het bij die Sony een bekend probleem is zullen ze er waarschijnlijk niet omheen kunnen.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html
pi_134175484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:30 schreef Braddie het volgende:
Heb het defect binnen 4 maanden gemeld bij Dixons, bij Sony pas in September.. Dus 7 maanden.
Als je dat kunt aantonen kun je gewoon terug naar Dixons gaan, zo niet dan is het lastig want dan ligt de bewijslast nu bij jou. Je kunt het natuurlijk altijd opnieuw proberen bij Dixons ook als je het bewijs niet hebt met dit argument ook al ben je net buiten de zes maanden.
pi_134175597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:32 schreef Woelwater het volgende:
Maar aangezien het bij die Sony een bekend probleem is zullen ze er waarschijnlijk niet omheen kunnen.
Dat eerste is wat ik al schreef, dat laatste is wel relevant voor TS. Staat dat ook ergens op internet?
  woensdag 11 december 2013 @ 23:35:38 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134175616
Maar je kan toch ook gewoon Dixons passeren en rechtstreeks bij Sony claimen..
Bij die keukenboer moest ik defecten na bepaalde tijd ook rechtstreeks bij de fabrikant melden.
pi_134175653
Ben bang dat het niks meer word.. Camera komt uit Februari, het is nu December..
Ik bel morgen even met Sony, maar anders dan leer ik er maar mee leven en kijk ik ondertussen voor een andere camera.

(Panasonic TZ40 is qua videokwaliteit stukken beter zie ik op Youtube, dus die valt te overwegen)
  woensdag 11 december 2013 @ 23:37:09 #23
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134175704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:36 schreef Braddie het volgende:
Ben bang dat het niks meer word.. Camera komt uit Februari, het is nu December..
Ik bel morgen even met Sony, maar anders dan leer ik er maar mee leven en kijk ik ondertussen voor een andere camera.

(Panasonic TZ40 is qua videokwaliteit stukken beter zie ik op Youtube, dus die valt te overwegen)
Februari 2012?
pi_134175764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:35 schreef Woelwater het volgende:
Maar je kan toch ook gewoon Dixons passeren en rechtstreeks bij Sony claimen..
Bij die keukenboer moest ik defecten na bepaalde tijd ook rechtstreeks bij de fabrikant melden.
In principe heb je niets met Sony te maken de verkoper is Dixons.
pi_134175816
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Februari 2012?
2013, garantie heb ik nog, maar verder ....
pi_134175931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:36 schreef Braddie het volgende:

Niet zo bang, gewoon deels bluffen en deels de waarheid vertellen. Aangeven dat je al eerder hebt geklaagd, de eerder geplaatste klachten in dit topic uitprinten en van Dixons eisen dat ze een goed product leveren, laten repareren of een flinke korting geven.
  woensdag 11 december 2013 @ 23:51:50 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134397783
Slappe zak! Er zit toch gewoon garantie op dat apparaat. Laat je niet afschepen in de winkel. Helemaal niet mee leren leven, maar even flink stennis schoppen in die zaak.

Helaas kies je er in plaats daarvan voor om het ding maar te koop te zetten, inclusief mankement. Zonde man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')