abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2013 @ 19:12:49 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134159030
Ik heb zojuist onderstaande documentaire gezien: 'vader en moeder ongeschikt'

http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/2012/afleveringen/13-04-2012

Nu ben ik zelf ook opgevoed door een psychische zieke moeder die ook nog eens alcohol verslaafd was. Als geen ander kan ik dan ook over de gevolgen ervan vertellen. Mijn mening is dan ook: mensen met ernstige psychische problemen, verslavingen of laagbegaafdheid zouden geen kinderen mogen krijgen. In de docu wordt er echter gezegd dat zo'n regelgeving wettelijk gezien niet mogelijk is.

Weet iemand over welke wetten ze het hebben?
pi_134159093
Grondwet, Europees verdrag voor de rechten van de mens, universele verklaring voor de rechten van de mens. En dat soort wetjes :+ (zelfbeschikking en integriteit van het lichaam)
dag
pi_134159141
Er is geen wet die het verbiedt, dus het kan.
5 Ferrari's op videoband!
pi_134159254
Dus jij wilt dat de overheid bepaalt of jij kinderen mag krijgen of niet?

Ik ben van mening dat we dit beter kunnen overlaten aan natuurlijke selectie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134159275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Er is geen wet die het verbiedt, dus het kan.
Dit. En ik vind dat zulke mensen gewoon kinderen mogen krijgen (eventueel met extra begeleiding).
pi_134159444
Mensenrechten

Ik zou voor zo'n beperkingsbeleid zijn. Evenals chemisch castreren van ernstige zedendelinquenten.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:24:08 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134159445
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:19 schreef winkelwagenworstje het volgende:

[..]

Dit. En ik vind dat zulke mensen gewoon kinderen mogen krijgen (eventueel met extra begeleiding).
Nah
pi_134159448
Ik vind niet dat twee zeer zwak begaafde mensen die bijvoorbeeld ook al intensieve begeleiding krijgen kinderen mogen krijgen (helemaal als de kans te groot is dat dat kind vervolgens ook een handicap of zwak begaafd zal worden). Meer uit een soort zelf bescherming van het kind en de ouders..

Note:

Ook omdat ik zelf uit ervaring weet dat het soms heel slecht met de gehandicapten zorg gesteld is, zou ik eigenlijk niemand zo'n leefstijl toewensen.
Yeah bitch ! Magnets !
pi_134159730
Eigenlijk zouden alleen mensen met een goede baan kinderen mogen krijgen.

Zeg nou zelf, een kind dat opgroeit in armoede heeft toch ook geen jeugd?
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 11 december 2013 @ 19:34:24 #10
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134159824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:14 schreef Peter het volgende:
Grondwet, Europees verdrag voor de rechten van de mens, universele verklaring voor de rechten van de mens. En dat soort wetjes :+ (zelfbeschikking en integriteit van het lichaam)
En wat dan van het recht van het kind? Nu mogen zelfs vrouwen die hun kind hebben vermoord weer een kind krijgen!
pi_134159934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

En te rijke mensen mogen ook geen kinderen krijgen, dan worden ze te verwend.

Alleen normale ouders met een modaal inkomen zouden kinderen mogen krijgen.
pi_134160008
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Gast, kijk jij wel eens mtv? Natuurlijke selectie is dood.
Mongooltjes krijgen een tv programma tegenwoordig :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:39:46 #13
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134160055
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:19 schreef winkelwagenworstje het volgende:

[..]

Mag ik dan vragen hoe jou jeugd is geweest? Ik ben namelijk opgegroeid met een narcistische moeder die alcohol verslaafd was. Met alle macht wou dat mens kinderen krijgen. Het resultaat? Mijn oudste broer is uit huis gehaald. Madam had namelijk nogal losse handjes en koos daarnaast gewelddadige vriendjes uit. Haar vriendje heeft eens een droogtrommel (waren vroeger nog draagbaar) van bovenaan de trap naar beneden gegooid. Naar haar oudste zoon. Mijn twee broer (haar tweede kind) van drie jaar oud zag het allemaal gebeuren.
Moederlief koos voor vriendje en dus werd zoon uit huis gehaald.

Op zesjarige leeftijd dreigde de school het AMK te bellen vanwege vermoedens van 'ernstige kindermishandeling'. Dat ging dus over mij (haar derde en gelukkig laatste kind). We zijn toen hals over de kop verhuist en de buitenwereld moest altijd buitengesloten worden.

Nu heb ik mijn oudste broer nooit meer gezien sinds hij uit huis is geplaatst, mijn tweede broer is depressief vanwege zijn jeugd en denkt na over zelfmoord. En ik? Ik heb een paniekstoornis en ben hierdoor afhankelijk van dagelijkse medicijnen, een wekelijks bezoek aan de psycholoog en om de week moet ik naar de huisarts voor controle.
Maar ach.. de samenleving betaald voor de kosten dus (en ik moet nog jarenlang in therapie!) dus wat kan het mij schele? Blijven fokken mensen! ^O^
  woensdag 11 december 2013 @ 19:39:53 #14
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_134160061
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Elvenpath het volgende:Nu ben ik zelf ook opgevoed door een psychische zieke moeder die ook nog eens alcohol verslaafd was. ... Mijn mening is dan ook: mensen met ernstige psychische problemen, verslavingen of laagbegaafdheid zouden geen kinderen mogen krijgen.
Dus eigenlijk had jij beter niet kunnen leven?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  woensdag 11 december 2013 @ 19:40:51 #15
179075 hugecooll
pi_134160114
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

En wat dan van het recht van het kind? Nu mogen zelfs vrouwen die hun kind hebben vermoord weer een kind krijgen!
Internationaal verdrag inzake de rechten van het kind
  woensdag 11 december 2013 @ 19:42:05 #16
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134160165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Laten we wel even serieus blijven. Ik word er niet goed van als mensen dingen gaan zeggen als: 'arme mensen mogen dan ook geen kinderen krijgen!' of 'verplichte anticonceptie voor minderheden' of 'jaha we gaan de kant van Hitler weer op!'.

Het gaat over mensen die vaak niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en DIE mensen zouden in mijn ogen geen kinderen meer mogen krijgen.
pi_134160170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:36 schreef MatiCe het volgende:

[..]

En te rijke mensen mogen ook geen kinderen krijgen, dan worden ze te verwend.

Alleen normale ouders met een modaal inkomen zouden kinderen mogen krijgen.
Dat argument is ook te gebruiken voor lelijke mensen die kinderen willen. :') Is toch zielig om lelijk te zijn. ;(
  woensdag 11 december 2013 @ 19:42:32 #18
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134160187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:39 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Dus eigenlijk had jij beter niet kunnen leven?
Als ik nooit geboren zou zijn geweest zou ik ook niets gemist hebben
  woensdag 11 december 2013 @ 19:43:49 #19
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_134160237
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:42 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Als ik nooit geboren zou zijn geweest zou ik ook niets gemist hebben
Dat geldt voor iedereen. Het gaat er niet om wat je gemist zou hebben maar of het beter voor jou was geweest als je niet was geboren.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  woensdag 11 december 2013 @ 19:44:01 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134160245
quote:

[..]

Laten we wel even serieus blijven. Ik word er niet goed van als mensen dingen gaan zeggen als: 'arme mensen mogen dan ook geen kinderen krijgen!' of 'verplichte anticonceptie voor minderheden' of 'jaha we gaan de kant van Hitler weer op!'.

Het gaat over mensen die vaak niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en DIE mensen zouden in mijn ogen geen kinderen meer mogen krijgen.
En het leven van die kinderen, is dat nog een factor? Is hun leven minder waardevol dan van iemand die geboren wordt bij 'normale' ouders?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:44:53 #21
179075 hugecooll
pi_134160284
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En het leven van die kinderen, is dat nog een factor? Is hun leven minder waardevol dan van iemand die geboren wordt bij 'normale' ouders?
:')
  woensdag 11 december 2013 @ 19:45:22 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134160304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

:')
Serieuze reactie, hoor.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:45:25 #23
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134160308
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:43 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedereen. Het gaat er niet om wat je gemist zou hebben maar of het beter voor jou was geweest als je niet was geboren.
Als men me zou vragen: 'zou het beter zijn geweest als je nooit was geboren in die situatie?' dan zou ik 'ja' antwoorden. Dat wil niet zeggen dat ik mijn leven haat en zelfmoord wil plegen. Nu blijf ik ook therapie volgen om mijn eigen bestaan te verbeteren maar het antwoord op je vraag is dus ja.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:46:17 #24
179075 hugecooll
pi_134160343
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Serieuze reactie, hoor.
Er is toch geen sprake van 'hun leven' als hun verwekking wordt voorkomen?
  woensdag 11 december 2013 @ 19:47:34 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134160396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er is toch geen sprake van 'hun leven' als hun verwekking wordt voorkomen?
De vraag is toch of je het zou moeten voorkomen? Dus heb je het over gevallen waarin nu wel kinderen worden geboren. En heb je het ook over hun leven.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:50:16 #26
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134160493
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Stel je hebt twee mensen die allebei verslaafd/zwakzinnig/psychisch gestoord zijn. Zij kunnen nauwelijks voor zichzelf zorgen. Zij kunnen dus met alle waarschijnlijkheid ook geen kind opvoeden. Als zij wel kinderen nemen dan zijn de gevolgen vaak groot. De kans bestaat dat kinderen 'verslaafd' ter wereld komen en al meteen in het ziekenhuis belanden. Of de kans op mishandeling is zeer groot.
Ik vind dat er dan een soort verplichte anticonceptie geboden moet worden. Het kind word dan nooit geboren.
En ieder kind is evenveel waard. vandaar de bescherming. Ook nu worden dit soort kinderen vaak meteen opgevangen.
pi_134160547
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Elvenpath het volgende:
Ik heb zojuist onderstaande documentaire gezien: 'vader en moeder ongeschikt'

http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/2012/afleveringen/13-04-2012

Nu ben ik zelf ook opgevoed door een psychische zieke moeder die ook nog eens alcohol verslaafd was. Als geen ander kan ik dan ook over de gevolgen ervan vertellen. Mijn mening is dan ook: mensen met ernstige psychische problemen, verslavingen of laagbegaafdheid zouden geen kinderen mogen krijgen. In de docu wordt er echter gezegd dat zo'n regelgeving wettelijk gezien niet mogelijk is.

Weet iemand over welke wetten ze het hebben?
Je hebt zeker een punt ja. misschien dat het er in de toekomst nog wel eens van komt maar nu ligt dat nog te gevoelig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 11 december 2013 @ 19:52:23 #28
179075 hugecooll
pi_134160571
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De vraag is toch of je het zou moeten voorkomen? Dus heb je het over gevallen waarin nu wel kinderen worden geboren. En heb je het ook over hun leven.
Stel dat 'ze' kinderen zouden krijgen, zouden 'ze' dan in staat zijn om naar behoren voor hun kinderen te zorgen? In de regel niet. Dan moet de overheid die taak dus op zich nemen. Voordat de overheid kan ingrijpen, is het vaak al meerdere malen misgegaan. Dan moet je je dus afvragen of je kinderen in zo'n onveilige omgeving wil laten opgroeien.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:52:58 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134160604
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:50 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Stel je hebt twee mensen die allebei verslaafd/zwakzinnig/psychisch gestoord zijn. Zij kunnen nauwelijks voor zichzelf zorgen. Zij kunnen dus met alle waarschijnlijkheid ook geen kind opvoeden. Als zij wel kinderen nemen dan zijn de gevolgen vaak groot. De kans bestaat dat kinderen 'verslaafd' ter wereld komen en al meteen in het ziekenhuis belanden. Of de kans op mishandeling is zeer groot.
Ik vind dat er dan een soort verplichte anticonceptie geboden moet worden. Het kind word dan nooit geboren.
En ieder kind is evenveel waard. vandaar de bescherming. Ook nu worden dit soort kinderen vaak meteen opgevangen.
Ik ken de voorbeelden. Toch vind ik dat je alleen in uitzonderingsgevallen voor verplichte conceptie kunt zorgen.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:53:57 #30
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134160645
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus jij wilt dat de overheid bepaalt of jij kinderen mag krijgen of niet?

als de overheid voor je kinderen moet zorgen, ja
  woensdag 11 december 2013 @ 19:54:48 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134160679
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Stel dat 'ze' kinderen zouden krijgen, zouden 'ze' dan in staat zijn om naar behoren voor hun kinderen te zorgen? In de regel niet. Dan moet de overheid die taak dus op zich nemen. Voordat de overheid kan ingrijpen, is het vaak al meerdere malen misgegaan. Dan moet je je dus afvragen of je kinderen in zo'n onveilige omgeving wil laten opgroeien.
Ik dacht dat de vraag was of je zwangerschap verplicht moet gaan voorkomen.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:55:37 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134160713
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:50 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

tot 'met alle waarschijnlijkheid' ging het goed, er is namelijk geen reden om nu al aan te nemen dat ze minder goed voor de kinderen kunnen zorgen dan andere ouders
  woensdag 11 december 2013 @ 19:55:58 #33
179075 hugecooll
pi_134160731
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik dacht dat de vraag was of je zwangerschap verplicht moet gaan voorkomen.
Ja, die twee zijn aan elkaar gekoppeld.
pi_134160993
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Als men me zou vragen: 'zou het beter zijn geweest als je nooit was geboren in die situatie?' dan zou ik 'ja' antwoorden. Dat wil niet zeggen dat ik mijn leven haat en zelfmoord wil plegen. Nu blijf ik ook therapie volgen om mijn eigen bestaan te verbeteren maar het antwoord op je vraag is dus ja.
Dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Maar ik snap je. En ik zou het nog met je eens zijn ook. Ik geloof alleen dat er geen enkele goede manier is om dit met wetten te reguleren. Het zou gewoon tot iets akeligs leiden...
  woensdag 11 december 2013 @ 20:23:41 #35
179075 hugecooll
pi_134162035
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Maar ik snap je. En ik zou het nog met je eens zijn ook. Ik geloof alleen dat er geen enkele goede manier is om dit met wetten te reguleren. Het zou gewoon tot iets akeligs leiden...
Was vroegah in veel landen normaal om te doen, tot onze oosterburen het gingen overdrijven
pi_134187510
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Dus omdat jij in therapie zit zou jij dus volgens de redenatie die je in je OP schrijft verplicht aan de anticonceptie moeten. Dus ik hoop voor je dat je geen kinderen wilt.
pi_134188229
quote:

[..]

Die redenatie is niet erg betrouwbaar. In de praktijk blijkt dat wanneer zo'n wet, zo'n uitzondering op de rechten van de mens wordt gemaakt, er al snel geluiden opgaan om die wet, die uitzondering uit te breiden.

Neem de euthanasie wetgeving. Ontstaan voor die personen die bewezen uitzichtloos lijden aan een medische kwaal/afwijking en ZELF uit het leven willen stappen. De stemmen gingen al snel op dat dit uitgebreid zou moeten worden voor psychisch lijden, voor dementerenden (niet zelf wilsbekwaam) en baby'tjes/kinderen.

Wanneer je dus verplichte anticonceptie of zelfs sterilisatie zou invoeren voor bijvoorbeeld mensen die blijvend niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen (zwaar geestelijk en/of lichamelijk gehandicapten) dan is de eerste vraag: Waar ligt die grens? De tweede vraag: Waarom ook niet voor mensen bij wie een kind uit huis is geplaatst (en iedereen heeft wel eens gehoord van de missers van de RvdK en BJZ) of bij mensen die tijdelijk daar niet toe in staat zijn (verslaafden bijvoorbeeld).

In het meest negatieve geval kan dit uitmonden in een wetgeving waarbij je idd aan veel voorwaarden moet gaan voldoen om kinderen te MOGEN krijgen. Denk dan aan opleidingsniveau, inkomen, banksaldo, medische gesteldheid (verboden kinderen te krijgen als je een erfelijke ziekte in je familie hebt), handicaps (blindheid, doofheid) of zelfs idd je uiterlijk, ras of lengte.

Bij afluisteren, bespieden en het volgen van personen zie je hetzelfde gebeuren. Camera's in winkels en bij uitgaanspleinen zijn niet meer weg te denken. Maar dat bijstandsgerechtigden nu al camera's voor hun huisdeur kunnen verwachten gaat wel heel ver. Net als het verplicht in sommige wijken parkeren op kenteken.. Hoeveel men van je weet bleek wel bij die vader met die twee broertjes.. best wel eng eigenlijk. Nu nog gebruikt om criminaliteit, geweld en fraude op te sporen... Wie weet straks om te monitoren wie er tegen de EU is of zo iets.

Moet je dus niet willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')