Dit. En ik vind dat zulke mensen gewoon kinderen mogen krijgen (eventueel met extra begeleiding).quote:Op woensdag 11 december 2013 19:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Er is geen wet die het verbiedt, dus het kan.
Nahquote:Op woensdag 11 december 2013 19:19 schreef winkelwagenworstje het volgende:
[..]
Dit. En ik vind dat zulke mensen gewoon kinderen mogen krijgen (eventueel met extra begeleiding).
En wat dan van het recht van het kind? Nu mogen zelfs vrouwen die hun kind hebben vermoord weer een kind krijgen!quote:Op woensdag 11 december 2013 19:14 schreef Peter het volgende:
Grondwet, Europees verdrag voor de rechten van de mens, universele verklaring voor de rechten van de mens. En dat soort wetjes(zelfbeschikking en integriteit van het lichaam)
En te rijke mensen mogen ook geen kinderen krijgen, dan worden ze te verwend.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Eigenlijk zouden alleen mensen met een goede baan kinderen mogen krijgen.
Zeg nou zelf, een kind dat opgroeit in armoede heeft toch ook geen jeugd?
Gast, kijk jij wel eens mtv? Natuurlijke selectie is dood.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben van mening dat we dit beter kunnen overlaten aan natuurlijke selectie.
Mag ik dan vragen hoe jou jeugd is geweest? Ik ben namelijk opgegroeid met een narcistische moeder die alcohol verslaafd was. Met alle macht wou dat mens kinderen krijgen. Het resultaat? Mijn oudste broer is uit huis gehaald. Madam had namelijk nogal losse handjes en koos daarnaast gewelddadige vriendjes uit. Haar vriendje heeft eens een droogtrommel (waren vroeger nog draagbaar) van bovenaan de trap naar beneden gegooid. Naar haar oudste zoon. Mijn twee broer (haar tweede kind) van drie jaar oud zag het allemaal gebeuren.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:19 schreef winkelwagenworstje het volgende:
[..]
Dit. En ik vind dat zulke mensen gewoon kinderen mogen krijgen (eventueel met extra begeleiding).
Dus eigenlijk had jij beter niet kunnen leven?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Elvenpath het volgende:Nu ben ik zelf ook opgevoed door een psychische zieke moeder die ook nog eens alcohol verslaafd was. ... Mijn mening is dan ook: mensen met ernstige psychische problemen, verslavingen of laagbegaafdheid zouden geen kinderen mogen krijgen.
Internationaal verdrag inzake de rechten van het kindquote:Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
En wat dan van het recht van het kind? Nu mogen zelfs vrouwen die hun kind hebben vermoord weer een kind krijgen!
Laten we wel even serieus blijven. Ik word er niet goed van als mensen dingen gaan zeggen als: 'arme mensen mogen dan ook geen kinderen krijgen!' of 'verplichte anticonceptie voor minderheden' of 'jaha we gaan de kant van Hitler weer op!'.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Eigenlijk zouden alleen mensen met een goede baan kinderen mogen krijgen.
Zeg nou zelf, een kind dat opgroeit in armoede heeft toch ook geen jeugd?
Dat argument is ook te gebruiken voor lelijke mensen die kinderen willen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:36 schreef MatiCe het volgende:
[..]
En te rijke mensen mogen ook geen kinderen krijgen, dan worden ze te verwend.
Alleen normale ouders met een modaal inkomen zouden kinderen mogen krijgen.
Als ik nooit geboren zou zijn geweest zou ik ook niets gemist hebbenquote:Op woensdag 11 december 2013 19:39 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Dus eigenlijk had jij beter niet kunnen leven?
Dat geldt voor iedereen. Het gaat er niet om wat je gemist zou hebben maar of het beter voor jou was geweest als je niet was geboren.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:42 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Als ik nooit geboren zou zijn geweest zou ik ook niets gemist hebben
En het leven van die kinderen, is dat nog een factor? Is hun leven minder waardevol dan van iemand die geboren wordt bij 'normale' ouders?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:42 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Laten we wel even serieus blijven. Ik word er niet goed van als mensen dingen gaan zeggen als: 'arme mensen mogen dan ook geen kinderen krijgen!' of 'verplichte anticonceptie voor minderheden' of 'jaha we gaan de kant van Hitler weer op!'.
Het gaat over mensen die vaak niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en DIE mensen zouden in mijn ogen geen kinderen meer mogen krijgen.
quote:Op woensdag 11 december 2013 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En het leven van die kinderen, is dat nog een factor? Is hun leven minder waardevol dan van iemand die geboren wordt bij 'normale' ouders?
Als men me zou vragen: 'zou het beter zijn geweest als je nooit was geboren in die situatie?' dan zou ik 'ja' antwoorden. Dat wil niet zeggen dat ik mijn leven haat en zelfmoord wil plegen. Nu blijf ik ook therapie volgen om mijn eigen bestaan te verbeteren maar het antwoord op je vraag is dus ja.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:43 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen. Het gaat er niet om wat je gemist zou hebben maar of het beter voor jou was geweest als je niet was geboren.
De vraag is toch of je het zou moeten voorkomen? Dus heb je het over gevallen waarin nu wel kinderen worden geboren. En heb je het ook over hun leven.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Er is toch geen sprake van 'hun leven' als hun verwekking wordt voorkomen?
Stel je hebt twee mensen die allebei verslaafd/zwakzinnig/psychisch gestoord zijn. Zij kunnen nauwelijks voor zichzelf zorgen. Zij kunnen dus met alle waarschijnlijkheid ook geen kind opvoeden. Als zij wel kinderen nemen dan zijn de gevolgen vaak groot. De kans bestaat dat kinderen 'verslaafd' ter wereld komen en al meteen in het ziekenhuis belanden. Of de kans op mishandeling is zeer groot.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En het leven van die kinderen, is dat nog een factor? Is hun leven minder waardevol dan van iemand die geboren wordt bij 'normale' ouders?
Je hebt zeker een punt ja. misschien dat het er in de toekomst nog wel eens van komt maar nu ligt dat nog te gevoelig.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Elvenpath het volgende:
Ik heb zojuist onderstaande documentaire gezien: 'vader en moeder ongeschikt'
http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/2012/afleveringen/13-04-2012
Nu ben ik zelf ook opgevoed door een psychische zieke moeder die ook nog eens alcohol verslaafd was. Als geen ander kan ik dan ook over de gevolgen ervan vertellen. Mijn mening is dan ook: mensen met ernstige psychische problemen, verslavingen of laagbegaafdheid zouden geen kinderen mogen krijgen. In de docu wordt er echter gezegd dat zo'n regelgeving wettelijk gezien niet mogelijk is.
Weet iemand over welke wetten ze het hebben?
Stel dat 'ze' kinderen zouden krijgen, zouden 'ze' dan in staat zijn om naar behoren voor hun kinderen te zorgen? In de regel niet. Dan moet de overheid die taak dus op zich nemen. Voordat de overheid kan ingrijpen, is het vaak al meerdere malen misgegaan. Dan moet je je dus afvragen of je kinderen in zo'n onveilige omgeving wil laten opgroeien.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vraag is toch of je het zou moeten voorkomen? Dus heb je het over gevallen waarin nu wel kinderen worden geboren. En heb je het ook over hun leven.
Ik ken de voorbeelden. Toch vind ik dat je alleen in uitzonderingsgevallen voor verplichte conceptie kunt zorgen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:50 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Stel je hebt twee mensen die allebei verslaafd/zwakzinnig/psychisch gestoord zijn. Zij kunnen nauwelijks voor zichzelf zorgen. Zij kunnen dus met alle waarschijnlijkheid ook geen kind opvoeden. Als zij wel kinderen nemen dan zijn de gevolgen vaak groot. De kans bestaat dat kinderen 'verslaafd' ter wereld komen en al meteen in het ziekenhuis belanden. Of de kans op mishandeling is zeer groot.
Ik vind dat er dan een soort verplichte anticonceptie geboden moet worden. Het kind word dan nooit geboren.
En ieder kind is evenveel waard. vandaar de bescherming. Ook nu worden dit soort kinderen vaak meteen opgevangen.
als de overheid voor je kinderen moet zorgen, jaquote:Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus jij wilt dat de overheid bepaalt of jij kinderen mag krijgen of niet?
Ik ben van mening dat we dit beter kunnen overlaten aan natuurlijke selectie.
Ik dacht dat de vraag was of je zwangerschap verplicht moet gaan voorkomen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Stel dat 'ze' kinderen zouden krijgen, zouden 'ze' dan in staat zijn om naar behoren voor hun kinderen te zorgen? In de regel niet. Dan moet de overheid die taak dus op zich nemen. Voordat de overheid kan ingrijpen, is het vaak al meerdere malen misgegaan. Dan moet je je dus afvragen of je kinderen in zo'n onveilige omgeving wil laten opgroeien.
tot 'met alle waarschijnlijkheid' ging het goed, er is namelijk geen reden om nu al aan te nemen dat ze minder goed voor de kinderen kunnen zorgen dan andere oudersquote:Op woensdag 11 december 2013 19:50 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Stel je hebt twee mensen die allebei verslaafd/zwakzinnig/psychisch gestoord zijn. Zij kunnen nauwelijks voor zichzelf zorgen. Zij kunnen dus met alle waarschijnlijkheid ook geen kind opvoeden. Als zij wel kinderen nemen dan zijn de gevolgen vaak groot. De kans bestaat dat kinderen 'verslaafd' ter wereld komen en al meteen in het ziekenhuis belanden. Of de kans op mishandeling is zeer groot.
Ik vind dat er dan een soort verplichte anticonceptie geboden moet worden. Het kind word dan nooit geboren.
En ieder kind is evenveel waard. vandaar de bescherming. Ook nu worden dit soort kinderen vaak meteen opgevangen.
Ja, die twee zijn aan elkaar gekoppeld.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik dacht dat de vraag was of je zwangerschap verplicht moet gaan voorkomen.
Dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Maar ik snap je. En ik zou het nog met je eens zijn ook. Ik geloof alleen dat er geen enkele goede manier is om dit met wetten te reguleren. Het zou gewoon tot iets akeligs leiden...quote:Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Als men me zou vragen: 'zou het beter zijn geweest als je nooit was geboren in die situatie?' dan zou ik 'ja' antwoorden. Dat wil niet zeggen dat ik mijn leven haat en zelfmoord wil plegen. Nu blijf ik ook therapie volgen om mijn eigen bestaan te verbeteren maar het antwoord op je vraag is dus ja.
Was vroegah in veel landen normaal om te doen, tot onze oosterburen het gingen overdrijvenquote:Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Maar ik snap je. En ik zou het nog met je eens zijn ook. Ik geloof alleen dat er geen enkele goede manier is om dit met wetten te reguleren. Het zou gewoon tot iets akeligs leiden...
Dus omdat jij in therapie zit zou jij dus volgens de redenatie die je in je OP schrijft verplicht aan de anticonceptie moeten. Dus ik hoop voor je dat je geen kinderen wilt.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Als men me zou vragen: 'zou het beter zijn geweest als je nooit was geboren in die situatie?' dan zou ik 'ja' antwoorden. Dat wil niet zeggen dat ik mijn leven haat en zelfmoord wil plegen. Nu blijf ik ook therapie volgen om mijn eigen bestaan te verbeteren maar het antwoord op je vraag is dus ja.
Die redenatie is niet erg betrouwbaar. In de praktijk blijkt dat wanneer zo'n wet, zo'n uitzondering op de rechten van de mens wordt gemaakt, er al snel geluiden opgaan om die wet, die uitzondering uit te breiden.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:42 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Laten we wel even serieus blijven. Ik word er niet goed van als mensen dingen gaan zeggen als: 'arme mensen mogen dan ook geen kinderen krijgen!' of 'verplichte anticonceptie voor minderheden' of 'jaha we gaan de kant van Hitler weer op!'.
Het gaat over mensen die vaak niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en DIE mensen zouden in mijn ogen geen kinderen meer mogen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |