abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:59:48 #101
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_137010860
Ik ga morgen naar het stoffenspektakel in Haarlemmermeer. En dan ga ik op zoek naar een blinde ritsvoet en een gewone ritsvoet. Daar zit verschil tussen toch?

En heeft er hier iemand ervaring met zelf beverven van kleding. Dus geen hele kledingstukken maar zelf bijvoorbeeld druppels op een stuk stof verven?
Of het aanbrengen van kraaltjes/pailleten oid?

Iemand enig idee waar ik daar wat informatie over kan vinden?
pi_137012331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:59 schreef becky27 het volgende:
Ik ga morgen naar het stoffenspektakel in Haarlemmermeer. En dan ga ik op zoek naar een blinde ritsvoet en een gewone ritsvoet. Daar zit verschil tussen toch?
Ja daar zit verschil tussen. Sommige mensen gebruiken hun gewone ritsvoetje ook om blinde ritsen mee vast te naaien maar ik vind zelf dat een blinde ritsvoet echt fijner is.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 24 februari 2014 @ 15:00:37 #103
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_137091497
Lurker meldt zich :)

Zometeen ga ik voor het eerst met een breisel naaien, ben benieuwd en een beetje bang dat het helemaal fout gaat haha.

Sinds september zit ik op een nieuwe opleiding en daar hebben we dus alleen industriële machines, op dit moment heb ik niet veel plek op mijn kamer dus ik heb met de kerst die machine van de Hema gekregen voor het incidentele werk wat ik thuis zal doen. De machine doet wat gebeuren moet maar wel met een hoop lawaai haha, zodra ik ben verhuisd en meer plek heb zal ik een fatsoenlijk kopen :9
吴 曼 迪
pi_137121993
Heeft iemand hier toevallig een patroon van een boxkleed?
S. 2014
J. 2016
pi_137122614
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een patroon van een boxkleed?
Ik heb de boxkleden die ik zelf gemaakt heb gewoon zelf getekend. Zoek je iets speciaals?
pi_137123452
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:55 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik heb de boxkleden die ik zelf gemaakt heb gewoon zelf getekend. Zoek je iets speciaals?
Nee niet echt ik zie hele leuke patchwork kleden en dat lijkt me zo leuk.
S. 2014
J. 2016
pi_137123659
Ik kom via Pinterest op heel veel toffe patronen, ook boxkleden :Y
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:42:56 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137123961
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee niet echt ik zie hele leuke patchwork kleden en dat lijkt me zo leuk.
Daar heb je toch geen patroon voor nodig, gewoon ff je box opmeten!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137142215
Net de Sewing Bee zitten kijken O+ wat leuk, wat leuk! Net zo heerlijk Brits kneuterig als de Great Brittish bake off. Helemaal fijne tv voor een Anglofiel als ik ;)

En me aangemeld voor naailes *O* Volgens mij kan ik volgende week al beginnen als ik het goed heb. Nog even de dag goed afspreken, waren een paar opties.
pi_137146972
Leuk sunnythesun! Naailes lijkt mij ook wel wat.
Sewing bee heb ik opgenomen.
pi_137152889
Ja ik ben best handig en kom een heel eind op mezelf en met video tutorials, maar voor het échte werk en handigheidjes lijkt het me toch wel heel verstandig om les te nemen. Is hier in het dorp op loop/fiets afstand, ideaal! ^O^
pi_137247934
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een naaimachine voor beginners, maar ik heb er totaal geen verstand van en mensen in mijn familie ook niet. Vandaar dat ik toch graag jullie mening wil vragen.

Ik ben op zoek naar een simpele naaimachine. Wat wil ik ermee doen? Broeken korter maken! Vaak pantalons en spijkerbroeken, dus een goede motor lijkt noodzakelijk. Voor de pantalons wil ik een blinde zoom kunnen maken. Voor de rest: een enkele keer een gordijn korter maken en misschien als ik weer ineens een creatieve bevlieging heb iets van een kussensloop ofzo maken.

Ik wil wel een naaimachine bij een speciaalzaak kopen, omdat ik dan ook makkelijk met vragen langs kan gaan. Ik heb bij 2 winkels navraag gedaan, maar dan wordt er gelijk een machine van 500 euro voorgesteld. Is dat echt nodig? In de winkels hebben ze de Brother Innov-is aangeraden. Nu twijfel ik tussen 3 modellen:
- innov-is 15 van 349
- innov-is 20 van 449
- innov-is 35 van 529.
Is het echt nodig om de innov-is 35 te kopen of kan ik met de innov-is 15 ook deze dingen doen. Of raden jullie een hele andere machine aan?

P.s. sorry voor het hele verhaal. Is wat langer geworden dan bedoeld :)
pi_137257781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja ik ben best handig en kom een heel eind op mezelf en met video tutorials, maar voor het échte werk en handigheidjes lijkt het me toch wel heel verstandig om les te nemen. Is hier in het dorp op loop/fiets afstand, ideaal! ^O^
Wat betaal je eigenlijk voor naailes als ik vragen mag?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 07:38:00 #114
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_137263700
Gisteren sewing bee seizoen 1 aflevering 1 en 2 gekeken. Wat leuk!!!
pi_137263762
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 07:38 schreef Silmarwen het volgende:
Gisteren sewing bee seizoen 1 aflevering 1 en 2 gekeken. Wat leuk!!!
Toevallig net dezelfde serie zitten kijken. Zo leuk echt! O+
pi_137265096
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:33 schreef becata het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een naaimachine voor beginners, maar ik heb er totaal geen verstand van en mensen in mijn familie ook niet. Vandaar dat ik toch graag jullie mening wil vragen.

Ik ben op zoek naar een simpele naaimachine. Wat wil ik ermee doen? Broeken korter maken! Vaak pantalons en spijkerbroeken, dus een goede motor lijkt noodzakelijk. Voor de pantalons wil ik een blinde zoom kunnen maken. Voor de rest: een enkele keer een gordijn korter maken en misschien als ik weer ineens een creatieve bevlieging heb iets van een kussensloop ofzo maken.

Ik wil wel een naaimachine bij een speciaalzaak kopen, omdat ik dan ook makkelijk met vragen langs kan gaan. Ik heb bij 2 winkels navraag gedaan, maar dan wordt er gelijk een machine van 500 euro voorgesteld. Is dat echt nodig? In de winkels hebben ze de Brother Innov-is aangeraden. Nu twijfel ik tussen 3 modellen:
- innov-is 15 van 349
- innov-is 20 van 449
- innov-is 35 van 529.
Is het echt nodig om de innov-is 35 te kopen of kan ik met de innov-is 15 ook deze dingen doen. Of raden jullie een hele andere machine aan?

P.s. sorry voor het hele verhaal. Is wat langer geworden dan bedoeld :)
Ik heb geen ervaring met Brother, maar mijn naaimachine is uit dezelfde prijscategorie als de innov-15 en daar kunnen de dingen die jij opnoemt zeker mee gedaan worden.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 10:26:33 #117
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_137265172
Ik ben nog steeds dolblij met mijn Lidl-machine :D
Hij komt makkelijk door jeans en fluweel, is gebruiksvriendelijker dan de dure machine van mijn moeder. Ook na 15 pietenpakken spint ie nog als een blije poes O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_137283112
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:15 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Wat betaal je eigenlijk voor naailes als ik vragen mag?
32,- per 4 weken, ofwel 8,- per les van 2 uur icl koffie/thee ;)

@ naaimachinevraag: voor jeans heb je een sterk apparaat nodig, daardoor kom je wat duurder uit. Met die types heb ik verder totaal geen ervaring hoor, dus daar kan ik je niet mee helpen verder. Maar blijkbaar zou je het ook met een Lidl machine kunnen redden en voor wat jij er mee wil lijkt me dat ook eigenlijk meer dan voldoende :Y
Zelf ben ik laatst met ongeveer de zelfde vraag naar een naaimachine winkel geweest, met dat verschil dat ik wel echt veel wil gaan doen. Ik ben toen uiteindelijk voor een occasion gegaan van 325,- (uit de categorie 700,-+ oorspronkelijk) van Pfaff met allerlei siersteken en zo, erg uitgebreid apparaat. Nog geen moment spijt van O+ Voordeel is dat als ik binnen een jaar toch een echt nieuwe zou willen ik het complete aankoopbedrag nog als inruilprijs krijg ^O^
Nou ja, wat ik eigenlijk wil zeggen, misschien kan je ook naar occasions kijken, voor weinig wel echt een goede machine.. ^O^
pi_137293920
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

32,- per 4 weken, ofwel 8,- per les van 2 uur icl koffie/thee ;)

@ naaimachinevraag: voor jeans heb je een sterk apparaat nodig, daardoor kom je wat duurder uit. Met die types heb ik verder totaal geen ervaring hoor, dus daar kan ik je niet mee helpen verder. Maar blijkbaar zou je het ook met een Lidl machine kunnen redden en voor wat jij er mee wil lijkt me dat ook eigenlijk meer dan voldoende :Y
Zelf ben ik laatst met ongeveer de zelfde vraag naar een naaimachine winkel geweest, met dat verschil dat ik wel echt veel wil gaan doen. Ik ben toen uiteindelijk voor een occasion gegaan van 325,- (uit de categorie 700,-+ oorspronkelijk) van Pfaff met allerlei siersteken en zo, erg uitgebreid apparaat. Nog geen moment spijt van O+ Voordeel is dat als ik binnen een jaar toch een echt nieuwe zou willen ik het complete aankoopbedrag nog als inruilprijs krijg ^O^
Nou ja, wat ik eigenlijk wil zeggen, misschien kan je ook naar occasions kijken, voor weinig wel echt een goede machine.. ^O^
Dat valt best mee! Goed om te weten :Y
pi_137299904
Gewoon naar zo'n goede ouderwetse winkel gaan, liefst waar ze zelf repareren en onderhoud doen :Y ;) Mijn naaimachine is 8 jaar oud of zo, door de vorige eigenaresse ingeruild voor een nieuw en nog uitgebreider model, maar altijd door die zaak onderhouden. Kreeg er dus ook gewoon dat jaar garantie op en zo. :s)
  zondag 2 maart 2014 @ 11:23:31 #121
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_137300242
Dat valt reuze mee Sunny!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_137300377
Je moet natuurlijk wel net het geluk hebben dat er eentje staat he.. :)

Waar ik nog het meest blij mee ben trouwens: dubbeltransport _O_ Zeker als je niet zo handig bent op de naaimachine is dat echt een uitkomst. Dit hebben alleen de wat duurdere Pfaffs helaas. Een nieuwe met dezelfde prijs als mijn occasion had dit niet gehad. Vandaar dat ik voor de oudere 2024 ben gegaan.

Hier dat zwarte voetje. Dat haalt ook aan de bovenkant de stof onder de naaivoet door. Hierdoor gaat het allemaal veel gemakkelijker en blijft de stof netjes op elkaar liggen. Ik kan nu haast zonder handen naaien :D alleen een beetje sturen waar nodig. Echt een aanrader :Y
/pfaff reclame :P
pi_137302754
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:29 schreef Sunnythesun het volgende:

Hier dat zwarte voetje. Dat haalt ook aan de bovenkant de stof onder de naaivoet door.
Het boventransport is ook erg fijn voor als je met tricot werkt. Anders wil de bovenste laag wel eens wat achterblijven en is het één groot gevecht om tricot te naaien. Andere merken dan Pfaff hebben dit ook als optie.
Ik heb de 25 jaar oude Pfaff van mijn moeder O+
pi_137303924
Behalve Singer en Husqvarna want die zijn van Pfff en die houdt het exclusief voor de duurdere Pfaff-line.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:22:22 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137305480
Mijn dure husq naait zo lekker dat ik het niet mis hoor :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')