abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134145077
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_134145139
Met...

Spaarplannen en haat aan de kruidvatsite..
pi_134145160
Opa spaart... het herinnert mij er wel aan dat ik weer eens mijn financiële administratie moet doen :@

Ik zou graag willen, net als veel anderen, dat M. niet mijn faalangst heeft en iets heeft van de schaamteloosheid van haar vader. Niet alles hoor, maar een mooie mix tussen extreem rekening houden met wat de buitenwacht vindt en de schaamteloosheid van mijn man zou ideaal zijn.

Verder hoop ik dat ze het hoarden en het WOGgen/SOGgen/LOGgen/uitstelgedrag van ons zo irritant vindt, dat ze gaat compenseren met een lege kamer en dat ze alles op tijd af heeft :')
pi_134145218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef Limone het volgende:
Verder hoop ik dat ze het hoarden en het WOGgen/SOGgen/LOGgen/uitstelgedrag van ons zo irritant vindt, dat ze gaat compenseren met een lege kamer en dat ze alles op tijd af heeft :')
+1 :')
pi_134145259
Mijn kind heeft net een peer en een broodkorst zitten verslinden alsof ze nooit anders heeft gedaan, en is nu achteloos op dr buik gaan liggen om beter bij dr activiteitenkubus (grote hit! mooiste sintcadeau O+ ) te kunnen!

O+
pi_134145322
Hier ook bv en geen kdv, maar toch een mild verkouden baby (die doet alsof ze Heel Erg Ziek is). Het zegt dus helaas niet alles!

Sparen, we begonnen met startkapitaal van opa en oma en storten nu zelf bij. Is in aandelen, dus hopelijk leuk bedrag als ze 18 is.
Home is where the O+ is...
  woensdag 11 december 2013 @ 12:14:45 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134145480
Sparen.. we zetten sowieso elk kwartaal de kinderbijslag opzij en elke maand een vast bedrag. Beide opa's en oma's sparen ook voor T. :)
pi_134145523
Ik hoop dat beide kindjes onze intelligentie krijgen en het cijferinzicht van papa.
En dat ze niet de depressiviteit erven die in mijn familie zit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134145906
Dat helpt mij eraan herrineren dat ik nog een spaarrekening voor F moeten openen. Voor D sparen we sinds haar geboorte een vast bedrag en voor F willen we hetzelfde. Ook wil ik vanaf komend jaar de kinderbijslag op hun spaarrekening storten.

ik hoop dat ze mijn drempelvrees niet erven en meer de sociale contacteigenschappen van mijn man meekrijgen :')
pi_134146113
De kindjes hadden nog geen bsn en mijn man stond al bij de bank :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134146278
Ik hoop hier dat J. wel onze leergierigheid erft, en de sportiviteit van vriend. Mijn geordendheid en aversie tegen rommel zou ook leuk zijn ;). Hoop dat mijn sociale onhandigheid/angst/verlegenheid hem heeft overgeslagen, en iets minder eigenwijs mag ook wel ;(
pi_134146303
Wij sparen zelf voor de jongens. Van mijn ouders hebben we voor allebei een startbedrag gekregen, waar we 'grote' uitgaven van mogen doen, zoals buggy, autostoel ed. De rest blijft staan voor later. Wij storten elke maand een vast bedrag.

Over eigenschappen: Ik hoop dat de jongens iets sociaalvaardiger zijn dan wij. Ook hoop ik dat ze niet het negatieve van mijn man hebben en niet mijn uitstelgedrag. Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134146322
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:37 schreef Tally het volgende:
De kindjes hadden nog geen bsn en mijn man stond al bij de bank :')
Hier kwam de vraag of ie al een bankrekening had van mijn vader de dag nadat ik op dag 8 uit het ziekenhuis kwam (en J. daar nog bijna 2 weken moest blijven). Daar was ik toen helemaal niet mee bezig, was al blij dat ik zelf naar de uitgang van het ziekenhuis kon lopen }:|

Ach, t is goed bedoeld denk ik dan maar...
pi_134146369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
+1!

O, en nu ik er aan denk, als J. mijn vermogen om om te gaan met geld heeft zou dat leuk zijn, mijn vriend's zuinigheid daarentegen is misschien wat overdreven (Zeeuws bloed :X ). Maar da's ook deels opvoeding. natuurlijk...
  woensdag 11 december 2013 @ 12:59:47 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134146707
Wij sparen momenteel niet voor de kinderen. Het is als moeilijk genoeg om iets te sparen op de algemene rekening. De kinderbijslag gaat hier naar de psz en kleding/schoenen.

Maar goed, ik werk momenteel niet maar ga ervan uit dat ik dat tegen de tijd dat de kids gaan studeren al wel langere tijd doe, dan kunnen we hun studies daarvan betalen. En we zijn nog jong (beide 28) dus ons inkomen groeit nog vrij hard.
pi_134146932
Kyara dat is zo vermoeiend inderdaad. Riley heeft dat ook wel eens. Lastige baby’s (niet echt dus) :*

LB wat klinkt dat ontzettend gezellig. En nee, je hebt geen baby meer. Alleen maar qua leeftijd :D

Olf wat zielig dat ze zo ziek blijft. Ben je wel al naar de dokter gegaan? :*

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef Olf het volgende:
Oja het is nu heel grappig om met baby op straat te lopen. Eerst zien mensen een schattige baby met een mutsje in de draagdoek, en dan draait ze d'r hoofd om en zie je mensen echt van O+ naar :{ en :@ en dan proberen ze naar mij toe zo normaal mogelijk te doen maar ze ziet er gewoon echt redelijk oncharmant uit. :+
:D

Cwen wat sneu dat je baby zo beroerd was. Hopelijk is ze opgeknapt genoeg voor de cursus babymassage :*

Belle, wat is Nin toch snel. Maar inderdaad heel sneu dat ze valt als ze aan het ontspannen is :*

Olf ik spaar maandelijk voor Riley voor later. Maar mijn ouders en zus zullen daar ook wel eens geld op gaan storten O+

MM over drie weken. Dat is wel heel snel. Dat is minder dan een maand :D

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1 :')
Ook +1. Dat hoop ik inderdaad ook niet
  woensdag 11 december 2013 @ 13:07:35 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134146947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
O+ mooi!
pi_134148088
Ik breek even ongegeneerd in hoor :@

E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.

Hoe krijg ik in hemelsnaam voldoende voeding bij haar binnen? :'(
E.
pi_134148189
En mag ik aansluiten bij Omen en haar geweldige reactie? O-)

:* Voor iedereen!
E.
pi_134148232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik breek even ongegeneerd in hoor :@

E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.

Hoe krijg ik in hemelsnaam voldoende voeding bij haar binnen? :'(
J. wilde ook een tijdje geen flessen. Uit een beker drinken wil ie wel. Misschien de moeite om eens te proberen? Wij hebben zo'n beker van Difrax, is makkelijker voor ze:

En verder, extra fruit? Zit ook veel vocht in, bv. peer. Of juist banaan voor de vulling ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 13:49:40 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134148294
Jee Spark, wat lastig :{

Hoeveel fruit en groente eet ze? En ook al brood enzo erbij?
pi_134148406
Ik heb wel een bekertje geprobeerd inderdaad, toen draaide ze haar hoofd ook weg :') Al is dat gewoon oefenen denk ik.

Maar ik begin me wel serieus zorgen te maken over de hoeveelheid flesvoeding die ze binnen krijgt. Ze komt vaak met moeite aan de 300-400. En met zulke hoeveelheden per fles begrijp je dat we onderhand ook alweer aan 6/7 flessen per dag zitten en we er wat dat betreft eigenlijk alweer veel te veel in mee gegaan zijn.
We willen maar weer gaan proberen om de flessen weer volgens een strak schema aan te bieden, 3 tot 4 flessen per dag, hopelijk gaat ze dan ook grotere hoeveelheden drinken.
Ze eet ongeveer 80 gram groenten en daar gaat sinds gisteren 2 schepjes melkpoeder doorheen en fruit eet ze ongeveer 50 gram met ook 2 schepjes melkpoeder. Al eet ze niet al het fruit op dat we klaarmaken.
Brood krijgt ze ja, dat eet ze bijna niet maar vindt ze wel lekker. Al krijgt ze het de laatste week weer bijna niet omdat we nu telkens een fles aanbieden als ze honger lijkt te hebben (lees: krijst)
E.
pi_134148567
Lastig Spark! Mijne drinkt ook zooo slecht uit alles wat fles of beker is maar hebben gelukkig altijd borst gehad.

Maar ik zou eerlijk gezegd niet overgaan tot strak maar 3 flessen aanbieden. Als zij liever 6 keer een beetje heeft, is dat toch niet per definitie fout, al is het afwijkend? Kan juist goed zijn dat ze niet eet en drinkt omdat het moet maar omdat ze dorst of honger heeft. Maar dus alsnog lastig dat het zo weinig is in totaal. Hier vindt baby slokjes uit een dopje van een fles heel grappig.

Zit er geen naar plekje in haar mond?
pi_134148772
Wat vervelend Spark. Kan me wel voorstellen dat je je wat zorgen begint te maken. Of het ook terecht is, weet ik ook niet. :*
pi_134149184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:58 schreef Olf het volgende:
Lastig Spark! Mijne drinkt ook zooo slecht uit alles wat fles of beker is maar hebben gelukkig altijd borst gehad.

Maar ik zou eerlijk gezegd niet overgaan tot strak maar 3 flessen aanbieden. Als zij liever 6 keer een beetje heeft, is dat toch niet per definitie fout, al is het afwijkend? Kan juist goed zijn dat ze niet eet en drinkt omdat het moet maar omdat ze dorst of honger heeft. Maar dus alsnog lastig dat het zo weinig is in totaal. Hier vindt baby slokjes uit een dopje van een fles heel grappig.

Zit er geen naar plekje in haar mond?
Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?
Niet? Ik vind het zo lastig..
Het is zo frustrerend als ze huilt omdat ze honger heeft en dan na 40 cc ook weer stopt met drinken en begint te schoppen en haar hoofd alle kanten opdraait. Eerst hielp het dan om haar gewoon even te laten spelen en dan nog eens aanbieden maar dat werkt ook niet meer. We hadden naar aanleiding van het afbuigen van de curve contact gehad met het ziekenhuis vorige week die het overigens nog geen reden tot zorg vonden maar die zegt dat we 3 keer 180 moeten geven en dan heeft ze voldoende melk binnen. Maar jemig, ik krijg er nooit 3 keer 180 in..
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')