abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134142183
Dit verhaal gaat niet over mij maar iemand die me naast staat.

De situatie.

Ouders zijn gescheiden, de kinderen waren eerst 50/50 bij beide ouders maar omdat de vader een ongeluk heeft gehad op zijn werk lukte dat niet meer en is dat tijdelijk beperkt tot de weekenden.

Nu gaat het beter met de vader en wil hij langzaamaan weer de oude situatie terug alleen nu doet zijn ex moeilijk.

Nu wil ze eigenlijk dat de kinderen ( die 7 en 9 zijn) zelf beslissen wanneer en waar ze zijn en dan ook met kerst en andere belangrijke dagen.

Vader vind dit niet verstandig en ik ben het met hem eens, je moet je kinderen niet laten beslissen tussen hun ouders, en hoe lief en open je het ook brengt, dit gevoel blijven ze mijn inziens houden.

Nu wil de moeder dus via een hogere instantie regelen dat de kinderen dus zelf de keuze kunnen maken en ook dat ze minder naar hun vader gaan, dit lijkt mij haast onmogelijk om voor elkaar te krijgen maar vader zit natuurlijk toch wel wat in de zenuwen.

Wat denken jullie?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 11 december 2013 @ 10:10:45 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142222
Die kinderen zelf laten beslissen waar ze zijn, maar ondertussen zo indoctrineren dat ze liever bij haar zijn.. What else is new..
  woensdag 11 december 2013 @ 10:11:19 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134142235
Nee, daar geef je kinderen geen inspraak in
  woensdag 11 december 2013 @ 10:12:59 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_134142272
Lijkt me ook een slecht idee. Dan krijg je van die veel te lieve en concurrerende ouders.

''Oh, gaat papa koken met kerst?''
''Nou, ik wilde eigenlijk naar Disneyland gaan!''
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_134142283
Geen inspraak in geven , bovendien een kind wil bij de ene ouder zijn tot dat daar iets niet mag dan willen ze bij de andere ouder zijn . Dit is niet iets om door een kind te laten beslissen imo.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134142315
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:13 schreef Joene het volgende:
Geen inspraak in geven , bovendien een kind wil bij de ene ouder zijn tot dat daar iets niet mag dan willen ze bij de andere ouder zijn . Dit is niet iets om door een kind te laten beslissen imo.
Automatisch krijgt de moeder de kinderen. Lekker als het blijkt dat de moeder een enorm kutwijf is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_134142323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Woelwater het volgende:
Die kinderen zelf laten beslissen waar ze zijn, maar ondertussen zo indoctrineren dat ze liever bij haar zijn.. What else is new..
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:12 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Lijkt me ook een slecht idee. Dan krijg je van die veel te lieve en concurrerende ouders.

''Oh, gaat papa koken met kerst?''
''Nou, ik wilde eigenlijk naar Disneyland gaan!''
Dat is dus inderdaad waar we bang voor zijn en wat ze eigenlijk al heeft gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 11 december 2013 @ 10:15:50 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142337
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:08 schreef snakelady het volgende:
Nu wil de moeder dus via een hogere instantie regelen dat de kinderen dus zelf de keuze kunnen maken en ook dat ze minder naar hun vader gaan.
Maar dan natuurlijk wel 100% alimentatie blijven vangen :')
pi_134142383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar dan natuurlijk wel 100% alimentatie blijven vangen :')
Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:21:11 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.
Oh ok, verkeerde aanname dan. Maar via een rechter laten afdwingen dat hij zijn kinderen minder gaat/mag zien is niet zo aardig.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 10:22:23 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_134142482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in, juist mensen die een hoog inkomen hebben willen meer, meer, meer, al kan het in dit geval anders zijn.

Maar is het niet zo dat er een minimumleeftijd is waarop de kinderen mogen kiezen? Toen mijn ouders scheidden was die leeftijd twaalf, mijn oudere zus mocht wel kiezen, ik niet.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_134142516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Automatisch krijgt de moeder de kinderen. Lekker als het blijkt dat de moeder een enorm kutwijf is.
Er is nu toch een 50/50 regeling waarom wijzigen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134142537
quote:
8s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Er is nu toch een 50/50 regeling waarom wijzigen ?
Voor als de moeder/vader een slechte invloed heeft op de kinderen.
pi_134142548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja maar ZIJ is degene die nu wilt gaan aanvragen ze meer te hebben . ik zeg weinig kans.
pi_134142565
Mogen kiezen is één ding, je kinderen beïnvloeden is iets heel anders.
Bij de scheiding mocht ik met de rechter praten, daar heb ik gezegd dat ik echt bij mijn vader wilde wonen. Dat dat was omdat mijn vader had gezegd dat dat beter voor mij was, zei ik niet tegen de rechter. Ik dacht dat het mijn eigen beslissing was.

Nu weet ik ook wel beter -O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:27:52 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134142605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg. ;)
De kinderen kunnen erg goed met haar overweg en dat vind ze niet prettig.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:29:16 #17
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134142631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:22 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in, juist mensen die een hoog inkomen hebben willen meer, meer, meer, al kan het in dit geval anders zijn.

Maar is het niet zo dat er een minimumleeftijd is waarop de kinderen mogen kiezen? Toen mijn ouders scheidden was die leeftijd twaalf, mijn oudere zus mocht wel kiezen, ik niet.
Twaalf, ja. Als het goed is, is het jou op je twaalfde alsnog gevraagd
pi_134142640
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:25 schreef KaBuf het volgende:
Mogen kiezen is één ding, je kinderen beïnvloeden is iets heel anders.
Bij de scheiding mocht ik met de rechter praten, daar heb ik gezegd dat ik echt bij mijn vader wilde wonen. Dat dat was omdat mijn vader had gezegd dat dat beter voor mij was, zei ik niet tegen de rechter. Ik dacht dat het mijn eigen beslissing was.

Nu weet ik ook wel beter -O-
en weer een goede band met je moedeR ?
pi_134142685
Hoe lang is het beperkt geweest?

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het voor moeder moeilijk is als de situatie inmiddels anderhalf jaar is dat de kinderen alleen in t weekend bij pa zijn. Dan moet ze weer helemaal wennen en de kinderen ineens veel meer missen. De kinderen moeten ook weer wennen aan een nieuwe situatie en misschien denkt ze oprecht dat dat voor hen lastig is.
Dan nog is dat overigens geen reden om dit dan af te willen dwingen, ze zal haar eigen ik even aan de kant moeten zetten en er serieus over nadenken of haar motieven wel helemaal koosjer zijn.
Maar wil je bereiken dat zij na gaat denken en het niet gaat eisen, of wat?

Als het twee maanden zo is geweest, moet ze wmb helemaal niet zeuren
compact en kleverig.
pi_134142691
Als het tot een rechtszaak komt, vanaf hun twaalfde wordt er in de rechtzaak rekening gehouden met de voorkeuren van het kind :Y eerder dus niet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:32:03 #21
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134142703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg. ;)
Oh dat was het. Heeft hij haar verlaten en hoopte ze dat hij ooit terug zou komen of...?

In ieder geval is het sneu van die moeder.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 10:33:10 #22
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_134142719
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Twaalf, ja. Als het goed is, is het jou op je twaalfde alsnog gevraagd
Nope, mij is nooit meer wat gevraagd.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_134142724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zou daar ook moeite mee hebben trouwens :@ Als ze zoveel (helft van de tijd) bij hem zouden zijn en zij een soort 'tweede moeder' werd, maar never nooit dat ik mn kinderen daarvan de dupe zou laten worden...
compact en kleverig.
pi_134142730
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef Joene het volgende:

[..]

en weer een goede band met je moedeR ?
Ja, gelukkig wel :D
en geen contact meer met mijn vader
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_134142740
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel :D
[strike] en geen contact meer met mijn vader [/strike]
Hoe erg was hij en wat maakte hem zo erg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')