SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen uitgebreide review, want daar ben ik niet goed in en ik heb het ding ook nog niet uitgebreid getest. Voor een goede review moet je hier zijn, het type dat ik heb is een variant van wat hij daar test.
Deze man heeft de laatste jaren vrij veel IP-camera's getest (en randzaken) en daar wordt genoeg genoemd om een goed besluit te kunnen nemen over deze camera. Ook daar heb ik - ook in het verleden - rondgekeken als het om dit onderwerp ging.
Helaas was dit type wel de een na laatste IP-camera die hij getest heeft want eind maart is hij overleden.
Ik heb de Hikvision DS-2CD2132F-IWS van Aliexpress gehaald.
Je hebt een aantal varianten van de 2CD2132F-I.
De versie met -S heeft een Audio en Alarm I/O interface en de versie met -W heeft ingebouwde Wifi
(802.11n op 2.4GHz.). Ik heb dus de meest uitgebreide versie.![]()
- In het kort; deze IP-camera kan maximaal 1920*1080 30fps. filmen of 2048*1536 met 20fps.
Uiteraard ook lagere resoluties maar waarom zou je dat doen.![]()
Momenteel heb ik de camera ingesteld op 1080p 30fps voor de hoofdstream en 640*480 voor de substream. Dat laatste kan nog omhoog naar 704*576 maar ik vond deze combinatie een goed compromis (denk bijvoorbeeld ook aan je datalimiet van je mobiel internet).
Deze resolutie is ruim voldoende voor op je smartphone.
Ik gebruik deze app om de substream te kunnen bekijken op m'n telefoon; hier kun je ook nog oude opnames terugkijken, snapshots maken enz. enz.
Als je op de camera een speaker en/of microfoon hebt aangesloten kun je deze hier ook inspreken en/of luisteren. Zo kun je er ook nog een intercom van maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- De camera ondersteunt dus ook Wifi. Wifi is eigenlijk niet aan te raden. Sowieso moet je niet je videobeelden ergens op je netwerk opslaan via Wifi want je krijgt geheid problemen dat bijvoorbeeld het signaal even wegvalt.
Bovendien heb je vaak wegvallende frames. Tevens is onze router niet een bepaalde hoogvlieger (de TP-Link TL-WR1043ND) dus opslaan van de beelden op onze NAS via Wifi zag ik sowieso niet gebeuren.
Voor het bekijken van de livestream (zowel de hoofdstream op een PC/laptop als substream op smartphone) is wel te doen via Wifi.
Ik heb nog wel eens problemen dat de camera wegvalt maar dat denk ik meer aan onze router dan aan de camera. Zeker omdat ik in die gevallen zelfs het IP-adres van de camera niet kan pingen.
Maar omdat de opnames van de camera op de lokale SD-kaart worden opgeslagen is - in mijn geval - twijfelachtige Wifi-verbinding niet zo'n ramp.
Helaas moest ik wel aan Wifi voor de camera want een netwerkkabel trekken was geen optie.
Mogelijk ga ik de camera nog aan een powerline-adapter hangen voor een stabielere verbinding.
- De camera heeft een ingebouwde microSD-slot welke maximaal 64GB ondersteunt.
Normaal gesproken zou ik dit niet aanraden te gebruiken; want men zou door simpelweg de camera te vernielen er de kaart uit te halen je opnames kunnen meenemen. Altijd aan te raden om opnames op je NAS te laten plaatsvinden.
Omdat m'n NAS wat nukken heeft kan ik het nog niet testen; maar deze camera is compatible met Surveillance Station van Qnap.
Ik zet de opnames wél op de SD-kaart want zoals gezegd kan ik de camera niet bekabeld aan het netwerk hangen. Bovendien hangt de camera zo hoog dat je er niet eens bij kunt.
- De camera heeft dus zowel Audio- als Alarm input en output. Je kunt hier dus bijvoorbeeld een bewegingsmelder of sirene op aansluiten. Qua audio kun je er dus ook een microfoon en speaker op aansluiten. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat opnemen van audio een twijfelachtig iets op qua regelgeving. Ik gebruik beide soorten in- en output niet en heb dit (net als de netwerkaansluiting) afgedekt met duct tape.
Die aansluitingen zijn overigens ook een nadeel; je hebt er immers een flinke kluwen kabels aan de camera hangen (te zien op de foto). Wil je dit dus netjes aan de muur of plafond hebben hangen dan moet je hier wel iets voor verzinnen.
In mijn geval hangt de camera aan de buitenmuur vlak naast een ornament; ik heb deze kluwen kabels daar achter kunnen stoppen waardoor ze (vanaf de grond) nauwelijks te zien zijn.
De voeding gaat tussen het kozijn en raam door naar binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- De camera kan op 3 manieren worden versteld; pan, tilt en roteren.
Hoewel een dome-camera het best werkt als je deze aan het plafond hangt (i.p.v. een muur) kon ik op deze manier de camera toch uitstekend richten op de manier dat ik wil.
Omdat het geheel onder de dome zit moet je hiervoor deze wel verwijderen, dus even snel bijstellen gaat niet echt.
- Ik heb deze camera gekozen (en niet de goedkopere IP-camera's uit China) omdat ik een stabiel product wilde met een goede interface en veel opties. En dat laatste heeft ie. De lijst met opties is enorm. Je kunt werkelijk alles instellen; van WDR tot contrast en helderheid, de dag- en nachtschakeling, witbalans en beeld draaien en spiegelen.
Ook zijn er uitgebreide instellingen voor bewegingsinstelling (waar je o.a. het gebied kunt selecteren voor beweging zodat de camera bijvoorbeeld niet reageert op bewegende planten of verkeer dat over een naastgelegen weg rijdt),
Hiermee kun je een altijd wel uit op instellingen die voor de situatie het meest geschikt zijn, zowel in het donker als overdag. Kijk op genoemde link voor de interface.
Wat overigens ook wel opviel dat er de goede - en meest recente - firmware opstond.
Je hebt kans dat er de Chinese firmware opstaat met alles in het Chinees. Dat is dan ook niet te veranderen in het Engels of - zoals ik heb - Nederlands.
Je kan er dan wel een Engelse firmware opzetten maar dat is niet geheel zonder risico.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Beeldkwaliteit is dan ook uitstekend. Overdag is het helemaal een plaatje; het is scherp, ik kan kentekens prima lezen en ook personen zijn te herkennen.
's Nachts is het beeld ook prima. Ik moet hier nog wel even spelen met de instellingen want er is nog een beetje te veel ruis.
De ingebouwde IR-LED's doen het uitstekend; de hele oprit (pak 'm beet zo'n 7 x 9 meter) wordt verlicht. Met de juiste instellingen zijn wederom kentekens en gezichten herkenbaar.
Voorbeelden van beeldkwaliteit zijn te vinden in de link hierboven. Ik ga hier geen beelden van mijzelf plaatsen wegens privacy redenen.
- Over de IR-LED's gesproken; daar zit wel een gebruiksaanwijzing bij. Deze zitten namelijk rond de lens en alles wordt afgedekt met een transparante, plastic dome. Dit betekend dat de IR-LED's in die plastic dome worden weerkaatst waardoor je flare krijgt. (vlekken in beeld).
Dit is vrij eenvoudig op te lossen door rond de lens bijvoorbeeld wat dubbelzijdig tape te plakken.
(op de zwarte rand die te zien is op de foto hieronder)
Zo zorg je dat de lichtstralen van de LED's niet meer in de lens kunnen komen waardoor je flare verdwijnt.
Zorg wel dat je tape strak aansluit op de dome anders werkt dat niet. Haal je vaak de dome eraf; dan zul je de tape moeten vervangen want je krijgt dan ruimte ertussen.
Op de foto hieronder heb ik dus nog geen dubbelzijdig tape rond de lens zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Bouwkwaliteit; uitstekend. De printboard, camera en lens zitten op een metalen plate. Deze kun je met drie schroeven (inclusief de pluggen meegeleverd) aan de muur/plafond schroeven.
Er zit ook een sticker bij met een drill template bij.
De dome kun je hierop weer vastschroeven met 3 inbusschroeven (inbussleutel is ook meegeleverd).
Conclusie:
Alles wat je kunt bedenken wat een IP-camera kan hebben zit op deze camera. Enig wat ontbreekt is PTZ en een multifocale lens. Beide zaken vindt ik voor een IP-camera ook totaal niet nodig.
Beeldkwaliteit is - na de nodige instellingen - uitstekend, zowel overdag als 's nachts.
Er is een shitload aan opties waarmee je de camera precies zo kunt instellen zoals jij wil.
Onder de streep is het in vergelijking met andere Chinese IP-camera's een duur ding.
Maar dit komt vooral vanwege het feit dat deze over zowel een MicroSD-slot als Wifi beschikt en ik beide nodig had. Heb je beide zaken niet nodig (omdat je beelden via bekabelde netwerkaansluiting op bijv. je NAS opslaat) dan heb je ook goedkopere Hikvision camera's.
Een troost; dit model wordt over de hele wereld verkocht en in Nederland is deze véél duurder dan wat ik heb betaald.
[ Bericht 2% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:58:36 ]![]()
![]()
Review: Na tijdenlang genoten te hebben van Xiaomi Piston V2 werd de V3 aangekondigd. Nu nog hipper, nog beter en nog mooier! Nou dat viel nog te bezien, want die V2’s waren eigenlijk voor de prijsrange waarin ze zaten echt top. De V3 zou wel in dezelfde prijsrange vallen en in deze review zal ik je vertellen of hij inderdaad hipper, beter en of mooier is!
V2 vs V3: De Xiaomi Piston V2 kwamen in een redelijk unieke verpakking, de Piston V3 komen eigenlijk in dezelfde (licht aangepaste) verpakking. No suprise there. Hij komt in een kleine doos(met Chinese envelop er omheen) die net qua hoogte door de brievenbus past.
Bij het openen begint de “Xiaomi” experience al echt vind ik, de verpakking ontvouwt zich om als een cocon om de Piston vrij te geven. Op de binnenkant van de verpakking staat meteen de (Chinese) handleiding, maar de plaatjes spreken voor zich om te zien hoe/wat je allemaal met de Piston kan doen.
De piston zelf zit weer in een hard plastic doosje met doorzichtige deksel, net als de V2. Haal je de Pistons uit het doosje dan vind je daaronder 3 paar vervangende silicone oordopjes in de maten XS, S en L. Blijkbaar zit M op de Pistons voor bevestigd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Travelbumper: De piston zelf zit in een rubberachtige bumper, dit is ook meteen de travelcase als je de Pistons mee wilt nemen. De kabel zit er om heen gewonden zodat hij niet in de knoop raakt. Het er uit halen en weer terug doen van de Pistons is even een uitdaging maar zo gepiept als je de truc eenmaal doorhebt. En het ziet er dan wel echt gelikt uit! Alhoewel de V2 er net wat beter in leek te passen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bouwkaliteit: De V3’s zijn zoals men van Xiaomi tegenwoordig verwacht echt meer dan uitstekend in bouwkwaliteit en afwerking. Over elk detail lijkt te zijn nagedacht. Dit geld voor de oortjes zelf die net een andere hoek hebben dan anders, waarover straks meer. Maar ook over de bedieningsknopjes in de kabel waar ook de microfoon in verwerkt zit even als het punt waar de kabel splits en de aansluiting bij de jack. De kabel zelf is trouwens van prima kwaliteit, gevlochten omhulsel en TPE coated koperen kern met voldoende shielding om interferentie van buitenaf te voorkomen.
Gebruiksgemak: Ik kan niet anders zeggen dan dat de Xiaomi Piston V3’s echt als gegoten zitten. Ik weet niet hoe ze het doen, maar de hoek waarin de oortjes staan in verhouding tot de richting van de kabels is gewoon perfect (voor mij dan). Zodra ik ze in doe lijkt het gewoon te kloppen, geen drukpunten in je oren, ze blijven goed zitten. Het is alsof ze er niet zijn.
De kabel van 1,25m is prima maar houdt niet over als je hem bijvoorbeeld met een vast computer wilt gebruiken in plaats van je telefoon in je zak. Een minpuntje vind ik de controller die erg hoog aan de kabel zit, dit is natuurlijk zo omdat er ook een microfoon in zit. Maar omdat ik de microfoon eigenlijk nooit gebruik had ik hem liever wat lager gehad zodat ik kan zien welk knopje ik in druk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geluidskwaliteit en signature: Qua soundsignature heeft Xiaomi het op ‘safe’ gespeeld volgens mij. Er zijn niet echt audio tonen die er meer of minder uitspringen, alles is een goed uitgebalanceerd. Voor mij geeft dit een prima geluid, mogelijk is het wat vlak te noemen maar ik stoor mij er absoluut niet aan. Onder andere omdat er echt nog voldoende bas aanwezig is om deze goed te voelen zonder meteen de zang of andere klankgroepen te overstemmen. Zonder versterker kunnen de oortjes ook prima hard zonder voor mij merkbare vervorming van muziek, alhoewel ik hem niet op z’n aller hardst geprobeerd heb (mijn gehoor is mij lief!). Overall dus uitstekende kwaliteit muziek met een prima gebalanceerde sound. Wat ik wel hoorde van veel mensen online is dat de sound beter/dieper wordt als je hem een aantal uur inspeelt, persoonlijk geloof ik hier niet in.. maar heb hem al zo lang gebruikt dat hij inmiddels wel ingespeeld zou zijn.
Conclulsie: Hou je van een goede sound maar vind je design en gebruiksgemak/comfort net zo belangrijk? Dan kan je met deze Xiaomi Piston V3’s geen miskoop doen. Overall echt uitstekende doppen die niet echt uitblinken in een unieke sound maar lekker veilig gebalanceerde sound geven, dus voldoende maar niet overmatige bas, goede mids en highs.
Wil je ook dit setje goede prijs/kwaliteit/design oordoppen kopen? Ik heb ze van Tinydeal, daar krijg je zeker de echte en voor een goede prijs! Link .
Voor meer informatie en de andere producten van Xiaomi kan je terecht op hun website Mi.com .
[ Bericht 2% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 22:00:46 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
BTS-06 Bluetooth Douche SpeakerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte review, want zoveel valt er niet over te zeggen
De BTS-06 is een vrij bekende speaker die talloze keren gerebranded is en ook regelmatig bij bv. de Kruidvat in de schappen ligt voor pakweg een tientje. Shop je een beetje tactisch uit China dan kun je hem voor ongeveer ¤6 krijgen.
De bediening:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standaard Bluetooth speaker knopjes.
Eigenschappen:
Met de waterdichtheid zit het wel snor, afgelopen weken heeft ie flink goed in de douchestralen gehangen en heb ik hem ook een paar keer per ongeluk expres in het water laten vallen en hij geeft geen kick.
De zuignap doet het ook prima, hij is nog niet van de douchewand gekegeld.
Geluidskwaliteit prima te doen, maar verwacht geen wonderen. Ik stream meestal radio en waarbij een speaker/telefoon buiten de cabine toch altijd een matig geluid geeft. Het grote voordeel van deze speaker is dat ie vlak bij je hoofd hangt en daarom ook niet zo hard hoeft.
Pluspunten:
- Goedkoop genoeg om als dedicated douche speaker te dienen
- Accu gaat een uur of 4 mee
- Bellen onder de douche
Minpunt:
- Valt niet te laden met micro-usb maar met een apart stekkertje
[ Bericht 4% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 22:05:11 ]![]()
(Repost van de Frontpage, maar toch handiger om op te zoeken in het reviewtopic)![]()
Op zoek naar een nieuwe Chinese telefoon kwam ik Elephone tegen. Er zijn wat matige verhalen over Elphone te vinden, maar die zijn van tijden terug. De laatste tijd doen ze het steeds beter en daarom besloot ik voor de Elephone G2 te gaan. Een 4G, 64bit telefoon voor onder de 100 dollar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Elephone G2 komt uit China, dat is heel ver en zal wel heel lang duren dan? Nee, met DHL is hij binnen drie dagen bij jou in huis. Na de importheffing betaald te hebben kan je uitpakken. En wat je dan ziet is een redelijk basic doos. Niet veel bijzonders aan de buitenkant, eigenlijk net als veel moderne verpakkingen ‘minimal’. Dus op een rode streep en het karakteristieke Elephone logo na niets.
Unboxing: Bij het opendoen komt de Elephone je meteen tegemoet, in een kunststof zakje en met schermprotector, bijna klaar voor gebruik. Als het beschermende stickertje van de batterij haalt en deze weer in de telefoon doet gaat hij meteen aan, in het Engels net als alle andere Android telefoons.
In de doos zitten overigens nog een oplader en een oplaad (micro-usb) kabel. De kabel gebruik ik elke dag, maar de oplader zonder enig keurmerk (Geen CE/FCC) heb ik toch maar links laten liggen. Je weet het nooit met Chinese opladers…
Inhoud:
• Elephone G2
• Screenprotector (op de G2)
• Oplader
• Micro USB kabelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties:
• Quad Core MTK6732 1.3GHz processor (64 Bit)
• Android 5.0; RAM 1GB+ROM 8GB
• LTE FDD 4G Netwerk
• 4.5" multi-touch screen (854*480 Pixels)
• 2.0MP front camera en 8.0MP rear camera
• Supports Wi-Fi, G-sensor, Bluetooth, GPS and FM radio
• Micro usb kaart slot (tot 32GB)
• Dualsim
• 66.6 x 134 x 8.9 mm
Uitgebreide specs uit de Antutu benchmark in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Design: Qua design loopt de G2 misschien iets achter op de high end westerse telefoons. Dit is onder te merken aan de wat dikke bezels (randen) langs het scherm en de dikte van de gehele telefoon (8.9mm). Op de dikte na ziet hij er wel modern uit. Een groot Touch screen, Android 5.0 knoppen aan de onderkant, speaker bovenaan en aan knop en volume aan de (rechter) zijkant. De achterkant is gemaakt van een glanzend kunststof die redelijk gevoelig is voor vingerafdrukken.
Qua bouwkwaliteit voelt de Elephone G2 echt goed aan, het geheel vervormt/buigt niet makkelijk als je dit met de hand probeert te doen. De achterkant zit goed op z’n plek doordat hij onderaan net onder de voorkant haakt en op alle andere plekken met klikvingers vast zit. De knopjes voelen ook goed aan. De twee connectoren voor Micro usb en 3.5mm audio jack die aan de bovenkant van de telefoon zitten ook goed vast en lijken niet snel af te breken. Het geheel voelt (misschien ook door de dikte) heel degelijk aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherm: Resolutie is matig te noemen met 854 bij 480 pixels voor een 4.5 inch scherm. Dat is misschien wel het allergrootste minpunten van de telefoon. Maar wat verwacht je ook met alle andere hoge specificaties. Het is in ieder geval duidelijk dat hier minder geld aan uitgegeven is door Elphone. Alhoewel het LCD scherm dat er in zit wel een prima brightnes waarde heeft onder andere omdat het gebruikte paneel een IPS paneel is. Bij de hoogste brightnes spatten de kleuren van je scherm, ga je wat lager in de brightness wordt het al snel minder. Door het IPS paneel zijn de kijkhoeken uitstekend, dus ook bij extreme hoeken zie je nog minimale verkleuring.
Bij het testen van het scherm heb ik geen dode pixels kunnen ontdekken. Ook de multitouch test heeft hij prima doorstaan (5 punten).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In praktijk heb ik niet veel van de relatief lage resolutie gemerkt. Bij het alten zien aan anderen werd er zelfs een aantal keer geroepen, oh wat een scherp scherm. Of ze dit nou zeiden om aardig over te komen of omdat het echt zo fel/scherp was weet ik niet. Maar ik kan er in ieder geval zonder problemen mee leven.
Camera: De camera modules van de G2 zijn niet echt top. Aan de voorkant zit een 2MP camera die prima z’n werk doet voor selfies, maar je moet er geen hoogstaande foto’s van verwachten.
De module aan de achterkant is ook al niet echt een wondermachine. Volgens de specificaties is het een 8MP camera dus kan hij plaatjes van 3264x2448 pixels schieten. In donkere omstandigheden merk je dat de sensor niet een van de beste is. Als het wat lichter is, bijvoorbeeld buiten schiet hij prima plaatjes voor een honderd dollar toestel. Hieronder een aantal voorbeelden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lollipop: De Elephone G2 komt met Android Lollipop 5.0. Maar op de website van de fabricant wordt e rook reclame gemaakt met ondersteuning voor onder andere Cyanogenmod, MIUI en LEWA ROM. Out of the box draait er alleen Lollipop op, maar via het forum zullen later ook de ander roms beschikbaar komen.
Toen ik het toestel kreeg, ongeveer een maandje geleden was het officieel nog niet op de markt en zaten er nog wat bugs en kinderziektes in de rom. Hoewel de rom die er op draait zo goed als ‘standaard’ Android is waren er dus toch wat problemen. Deze zijn er in de afgelopen maand via verschillende OTA updates inmiddels allemaal uitgehaald na wat contact met de serviceafdeling van Elephone. Wat dat betreft top! Alhoewel ze natuurlijk eigenlijk eerst deze foutjes er zelf uit hadden moete halen.
Op een Elephone service app na is er geen bloatware te bekennen. De officiële google playstore is voor geïnstalleerd dus je kan zonder problemen al je favoriete apps installeren. Na een maand gebruik heb ik de telefoon inmiddels al redelijk vol met apps maar alles blijft soepel draaien. Af en toe een halve seconde wachten bij het inladen van grote apps maar geen merkbare traagheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prestaties: Qua prestaties is de Elephone G2 echt een competente telefoon te noemen, helemaal als je gaat kijken naar de prijs/specificaties verhouding. De ingebouwde 64 bit processor zorgt voor veel snelheid en bied onder andere uitstekende ondersteuning voor multitasking. Dit is onder andere merkbaar bij het wisselen tussen de apps die je hebt openstaan.
Prestatie benchmarks:
De AnTuTu score bedraagt 31696, hiermee is hij vergelijkbaar met een Xiaomi Redmi Note, HTC one en een LG G3.
• Antutu: 31696
• Geekbench: 1860 multi-core, 640 single-core
• Vellamo: 1550 multi-core, 954 metal, 2256 browser
• Quadrant: 9866
• Ice storm extreme: 4557SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de spoiler de andere benchmarks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Connectiviteit:
De Elehone is een dualsim telefoon waarbij een van de simkaarten 4G ondersteunt, hiermee is het meteen een van de goedkoopste 4G telefoons op dit moment. Maar de G2 heeft naast de simkaarten uiteraard ook gewoon Wifi, GPS, Bluetooth, en ingebouwde ondersteuning voor Screencasten. Qua wifi snelheid kom ik niets tekort, hier ga ik met de telefoon gewoon tegen het limiet van mijn internet abonnement aan en dus niet het limiet van de telefoon. Qua 4G trekt hij 50 Mbps, wat voor mobiel surfen en streamen meer dan voldoende is. Dit is mijn eerst 4G telefoon dus wat betreft internet snelheid is het voor mij een enorme boost. De verbindingssterkte is prima, ook in de polder pak je nog gewoon normaal netwerk, alhoewel geen 4G meer, maar daar is ook gewoonweg geen dekking vanuit Vodafone.
De GPS vind binnen een aantal seconden een lock, dus dit werkt ook prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Links Gps, Midden 4G, rechts Wifi
Gebruiksgemak:
De overige ervaringen met het toestel zijn prima. De geluidskwaliteit tijdens het bellen is prima zowel voor mij als voor de ontvangende partij. De geluidskwaliteit van de koptelefoon is prima (in combinatie met een oké koptelefoon in mijn geval Xiaomi Piston V3).
Bij het langer runnen van benchmarks en het kijken van films wordt de telefoon voelbaar warm maar niet echt heet. Mogelijk klokt de processor zichzelf naar beneden als hij te heet wordt maar dit heeft bij filmkijken geen merkbare invloed op de framerate.
Batterij: De G2 is uitgerust met een verwisselbare 2300mAh Lithium Ion batterij. Op zich een redelijk formaat maar de hedendaagse smartphones hebben ook steeds meer stroom nodig. Theoretisch zou de 2300mAh batterij 11 uur video playback en 20 uur internet surftijd geven en 2 tot 3 dagen stand-by. In praktijk is hij na een volle dag gebruik, met Wifi en Bluetooth altijd aan (Xiaomi Smar tracker) en regelmatig internet/Whatsapp op z’n 70 procent. Er zijn geen losse batterij-tests uitgevoerd omdat dit mijn dagelijkse telefoon is. Het is dus lastig om hem even 10+ uur video/audio te laten spelen.
Twee dagen stand-by met een beetje zuinig gebruik, geen Wifi, geen Bluetooth redde hij prima. Maar in praktijk laad ik de telefoon elke nacht op uit gewoonte en omdat hij toch nog maar 30% overheeft, dus niet genoeg voor een volledige “drukke” dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overall krijg je voor nog geen honderd dollar zeker een goede telefoon. De snelle 64bit processor en 4G functionaliteit wegen ruim op tegen het wat matige scherm en camera’s. Voor die 99 dollar haal je misschien een beetje een dikke maar heel competente telefoon in huis!
Pluspunten:
• 64 bit snelle processor
• Dualsim
• 4G connectiviteit
• Ligt goed in de hand
• Beperkte prijs
Minpunten:
• Redelijk bulky
• Beperkte accu
• 854*480 pixel scherm
• Matige camera’s
Hij is te koop bij de wat betere Chinese webshops zoals:
• Tinydeal
• Banggood
• Pandawill
Of de andere officële verkoop kanalen van Elephone via de Elephone website.
En meer algemene informatie is te vinden op de Engelstalige officiële Elphone G2 website.
[ Bericht 1% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 22:05:52 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
Eens een keer wat anders uit china, een gitaar pedaal. En specifiek een Noise gate gitaar pedaal. Is toch het proberen waard vond ik toen ik ‘m bij de new-arrivals langs zag komen. Besteld, snel geshipped en binnen paar weekjes was hij binnen zoals het tegenwoordig met china-post gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De JF-31 Noise Gate is een pedaal dat achtergrondgeluiden filtert. Door in te stellen hoe gevoelig hij hierin moet zijn kan je bepalen hoeveel en tot op zekere hoogte welke geluiden er worden gefilterd. Dit is simpel in te stellen met de “treshold” knop. Je kan de Noise Gate aan en uit zetten met een knopje op het pedaal.
De Noise Gate wordt geleverd in een strakke kartonnen verpakking. Bij het uitpakken bleek dat het apparaat geen bijgeleverde adapter of batterij had. Er zit een klein papiertje in dat in bijna correct Engels(Chinglish) een heel basis beschrijving geeft van het apparaat.
Om de (9V) batterij in het pedaal te plaatsen moet het pedaal aan de achterzijde met vier schroeven worden losgeschroefd. De schroeven zijn echter van lage kwaliteit en een van de schroeven sleet tijdens het opendraaien zo ver door dat deze niet meer los kwam. Na wat wrik en trek werk kreeg ik het pedaal licht beschadigd open.
Na een batterij in het apparaat te plaatsen en het weer dicht te schroeven heb ik hem aangesloten op mijn gitaar. Achtergrond geluiden bleken goed weggefilterd worden, en het pedaal werkt intuïtief. Omdat in de handleiding werd gewaarschuwd dat het pedaal het niet altijd goed deed met een delay effect heb ik hier wat op getest. Het blijkt dat als je de treshhold van de het pedaal heel hoog zet dat het delay effect deels wordt weggefilterd, wat een vreemd geluid ter gevolge heeft. Bij lagere (normale) treshholds was dit probleem nauwelijks ter sprake.
Het knopje om het pedaal aan of uit te switchen werkt aardig, maar voelt niet hoog kwalitatief aan. Het geeft een onbevredigend zacht klikje als hij aan of uit wordt geschakeld. Naast het knopje zit een ledje dat aangeeft of het apparaat aan of uit is. Deze werkt naar behoren.
Verder viel het mij op dat de afwerking van de aluminium casing niet precies over de binnenste elektronica zit, wat het apparaatje een wat slordig uiterlijk geeft als je het van dichterbij bekijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De JF-31 Noise Gate is een leuk apparaatje dat goed achtergrondgeluid blijkt te filtert. De afwerking van het apparaatje blijkt echter niet erg sterk te zijn, waardoor het goedkoop aanvoelt in gebruik. Voor de relatief lage prijs die je voor het apparaatje betaald is het echter een goed pedaaltje.
Het pedaal heb ik bij Lightake vandaan, hier voor 30 dollar. Ze hebben trouwens ook wat andere pedalen en gitaar accessoires op deze pagina. Wil je meer informatie over de andere Joyo muziek producten dan kan je hun officiële pagina even bezoeken hier.
[ Bericht 2% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:57:33 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Vandaag de Nillkin bluetooth speaker binnen gekregen, een erg handzaam formaat en ik heb hem natuurlijk vergeleken naast de Earson ER-151(A). Wat ik ervan kan zeggen is dat ik de Nillkin zeker een erg goed ding vind, het is een goed ontworpen en ziet er zeer degelijk uit. Zelfs wat beter dan de Earson op dat gebied. Voorbeeldje is de afsluit dopjes die perfect aansluiten en onderop een rubberen ring zodat hij stevig op tafel kan blijven staan.
Je kan hem verbinden met NFC (heb ik niet), een gewone 3.5mm jack en bluetooth, die laatste heb ik gekozen. Qua geluid vind ik hem wat helderder klinken dan de Earson, dat maakt dat in bepaalde song het wat 'scheller' klinkt maar ik ervaar dit over het algemeen wat beter dan de Earson die ik juist op een aantal gebieden weer te vol/dof vind klinken waardoor je de verschillen minder lekker hoort.
Het volume is ook in orde, hij vervormd maar erg weinig en alleen op het allerhoogste merk je er iet van, maar dat heeft de Earson natuurlijk ook. De handsfree functie kan praktisch zijn voor Skype gesprekken wat ik ook nog later even zal proberen. Kortom, tevreden met dit dingetje, kan hem ook best wel adviseren voor die $24 en denk dat ik hem eerder zal pakken dan de Earson vanwege het kleinere formaat (kan nog even kijken of ik een coupon kan regelen).
Linkje naar de NillkinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:57:03 ]![]()
![]()
Na een heel scala aan succesvolle oortelefoons met meestal uitstekende prijs/kwaliteit ratio, en een paar prima koptelefoons doet Brainwavz weer wat anders. Niet écht heel veel anders dan de die koptelefoons maar toch wel beetje vernieuwend. De BLU-100, en zoals de naam al een beetje verraad is het een Bluetooth koptelefoon.
Of ze met de Brainwavz/Bluetooth combinatie de goede prijs/kwaliteit die ze over het algemeen hebben vol kunnen houden is de vraag. En hoe zal de Bluetooth functionaliteit zich gedragen, is er veel storing of kan hij zelfs over wat langere afstanden probleemloos werken?
De eerste indruk van de BLU-100 is de doos, en dat is echt een klein doosje. Geen grote retail verpakking met showvensters, gewoon de koptelefoon in zijn carry-case (zoals we inmiddels wel gewend zijn van Brainwavz) en daar een doosje omheen. Niet veel bijzonders dus.
Maar in de carr-case blijkt heel wat te zitten, namelijk 3 paar extra silicone eartips (in verschillende maten), een setje Comply Foam tips (S-400), ear clips/hooks, een USB-oplaadkabel en uiteraard de BLU-100 zelf.
De BLU-100 zijn twee wat groot uitgevallen oortjes met een kort kabeltje verbonden en Bluetooth functionaliteit dus. In een van de oortjes zit een batterij van 60mAh en in de andere zit de aansturingschip van de audio en Bluetooth. Het formaat valt eigenlijk reuze mee als je het vergelijkt met Brainwavz dual-driver’s R3 zijn ze zelfs nog kleiner. De achterkant van het linker oortje kan je openklappen om de USB-connector bloot te leggen die gebruikt kan worden om het setje op te laden. Aan de flatcable die de twee oortjes verbind zit dicht bij de het linker oortje een controller. Die controller met de groene elementen bij de knopjes, het formaat en de overall-vorm kwam me redelijk bekend voor. Toen ik wat navraag deed bij Brainwavz bleek er een standaard Bluetooth platform gebruikt te zijn die vaker in China gebruikt wordt. De behuizing van de oortjes, case en alle geluids-gerelateerde elementen (Drivers) waren van Brainwavz zelf. Slim om niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden met Bluetooth maar gewoon voor een bestaand en bewezen platform te kiezen. En dat dan als goede basis te gebruiken in combinatie met je eigen Audio-ervaring.
Specificities:
• Drivers: Dynamische 8mm drivers
• Rated Impedance: 30Ω gesloten dynamisch
• Frequency Range: 20 ~ 20000Hz
• Sensitivity: 110 dB @ 1 mW
• Bluetooth versie: 4.0
• Codec: aptX™
• Maximale Bluetooth afstand: 10 meter
• Batterij: 60mAh
• Afspeeltijd en standby tijd: 4 uur/100 uur
• Oplaad tijd: 2 uur (USB)
• Noise Cancellation: CVC echo/noise
• Spraak meldingen: Ja
• Bluetooth profielen: HFP HSP A2DP
• Bluetooth connecties geheugen: 2
• Ingebouwde microfoon: Ja
Het koppelen van de BLU-100 gaat eenvoudig, je kan twee verschillende apparaten koppelen dus tussen je laptop en telefoon switchen is geen enkel probleem. Bij het aanzetten van de koptelefoon hoor je gesproken audio boodschappen (Engels) in welke mode hij staat (Aan/Uit, etc.) en wat andere play/pause opties. Met de controller kan je je telefoon bedienen, zo kan je dus gesprekken opnemen en ophangen, volume bepalen en het volgende nummer aanzetten. Het is even uitvogelen wat elk knopje doet en wat er gebeurt als je hem langer ingedrukt houd, maar dit went wel bij wat langer gebruik.
Het bereik van Bluetooth is z’n 5 a 6 meter bij open zicht en als er wat tussen zit wat minder. Zit je audio bron n je zak of tas en heb je de koptelefoon op dan kan je zonder problemen vloeiend muziek luisteren. De ingebouwde microfoon heb ik een paar keer gebruikt en er werd niet geklaagd over geluidskwaliteit dus dat lijkt wel prima te zijn.
De batterij van 60mAh is netjes weggewerkt in de relatief (voor Bluetooth oortjes) kleine behuizing. Maar dat ze voor een redelijk beperkte accu gekozen hebben is wel te merken in afspeeltijd. Ik redde bij wat testjes tussen de 3,5 uur en iets meer dan vier uur. Redelijk matig dus. Een hele week regelmatig gebruiken zit er dus niet op, eerder regelmatig gebruiken en ook regelmatig opladen! Tijdens hardlopen of gewoon gebruik blijven de oortjes redelijk zitten, voor mij goed genoeg om de bijgeleverde ear hooks niet nodig te hebben. Al kan ik begrijpen, omdat ze toch iets zwaarder zijn dan een gemiddeld setje oortjes dat ze niet bij iedereen evengoed zitten.
Op geluidskwaliteit moet de BLU-100 zichzelf waar maken, tenminste dat verwacht ik wel bij een setje van Brainwavz. Dus heb verschillende muzieksoorten en stijlen geluisterd om te bepalen hoe het setje klinkt. En overall klinkt het best wel prima, je merkt dat er gekozen is voor een redelijk ‘vol’ geluid. Dus met redelijk wat bas, al moet ik zeggen dat de echt diepe bas nummer niet helemaal uit de verf lijken te komen. Maar voor de meeste muziek stijlen is het een prima setje. Ik merk trouwens weinig of niets nu het setje ‘ingespeeld’ raakt. Of dat nou gewenning is of ze gewoon niet ingespeeld hoeven worden, de audio-signature lijkt nog ongeveer hetzelfde.
Qua prijs/kwaliteit hebben heeft Brainwavz met dit setje weer een prima koptelefoon op de markt gebracht. De geluidskwaliteit is uitstekend ondanks dat het een Bluetooth koptelefoon is. Het is niet zoals de wat duurdere setjes van Brainwavz maar al je erbij denkt dat er ook nog Bluetooth in zit is het voor de prijs echt prima geluid. De bouwkwaliteit is uitstekend en met het Bluetooth bereik is absoluut niets mis. Daarbij is de case die bij dit setje zit is zoals ik gewend ben van Brainwavz super stevig en de hoeveelheid accessoire is ook meer dan voldoende. Al met al een prima aankoop voor iemand die voor onderweg een goede kwaliteit Bluetooth koptelefoon zoekt.
De Brainwavz BLU-100 kost ten tijde van schrijven bij MP4Nation z’n $44,50, ongeveer 40 euro. Wil je meer informatie over de BLU-100? Stuur mij een PM of kijk op de website van Brainwavz.Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
Over de langverwachte Earson ER-160 werd al tijden op de verschillende China gerelateerde forums gesproken. Natuurlijk omdat zijn broertje van Earson de ER-151 een echte bang voor buck knaller was, en nog steeds is. Daarom moest ik deze speaker ook krijgen, en natuurlijk voor iedereen reviewen om nou maar te bepalen of dit de nieuwe must-have wordt.
De speaker heb ik nu al een paar weken binnen en al veel gebruikt. Binnen maar natuurlijk ook buiten, onder andere bij verschillende BBQ sessies (die iedereen wel gehad zal hebben met dit weer). Hierbij kwamen verschillende features van de ER-160 goed van pas t.o.v. zijn broertje.
De speaker komt in een stevige doos, niet meer zo flashy als de ER-150, maar meer in de Xiaomi stijl. Dus een relatief eenvoudige doos met weinig opdruk behalve wat Chinese tekens en een Mammoet. Want dit is volgens Earson een ”Mammoet speaker”. Wat dat ook moge inhouden.
De speaker wordt geleverd met een 3,5mm naar 3,5mm kabel, om direct op de Aux poort van je telefoon of andere audiobron je boxje aan te sluiten. Deze kabel is ongeveer 80cm en voelt stevig aan, ook de aansluitingen zijn stevig en zouden dus wel even mee moeten gaan. De andere kabel die bijgeleverd wordt is de oplaad kabel, zoals we inmiddels wel gewend zijn van dit soort portables is dit een Micro-USB kabel (van ongeveer 80cm). Compatible met ongeveer al je opladers thuis dus, handig!
Daarnaast zit er nog een handleiding bij, volledig in het Chinees met enkele niet al te duidelijke plaatjes. Hier heb je dus niet veel aan.
Overigens heb ik een donkergrijze speaker, maar hij is volgens de site van Earson ook te krijgen in: “Militaire groen, Tibet blauw, zonsondergang oranje”. Voor ieder wat wils laten we het maar noemen. De belangrijkste functies van de ER-160 zijn de ingebouwde batterij, Bluetooth, Aux en Micro-SD playback opties.
Er-160 Specificaties:
• Afmetingen: L167 * B67 * H59mm
• Gewicht: 0,32kg
• Maat van de doos: L198 * B95 * H86mm
• Gewicht van de doos: 0.52kg
• Aansluitingen: Aux, Bluetooth, TF-card (micro-SD) en Mico-USB (voor stroom)
• Bluetooth: 2.1
• Capaciteit van de batterij: 1500mAh
• Maximaal volume werktijd: ongeveer 2,5 uur
• Batterijtype: Lithium accu
• Luidspreker Specificaties: 40mm 4Ω 5Wx2
• Frequentierespons: 40Hz ~ 18KHz
• SNR: ≥ 65 dB
Met zijn afmetingen van L167 * B67 * H59mm en gewicht van ongeveer 300g is deze speaker zeker nog wel portable te noemen. Ja hij is een stukje groter en zwaarder dan de ER-151, maar hij kan nog prima in je rugzak of mee in je hand.
De ER-160 is bijna volledig van plastic met een rubber-achtige feel. Voor de speaker openingen zit een metalen roostertje met daarachter waarschijnlijk weer een kunststof membraam (voor waterdichtheid). Er zit nog een metalen lus aan de speaker waar standaard een bijgeleverde Karabijnhaak doorheen kan.
Aan het ene uiteinde zitten achter een rubber afsluitklep alle aansluitingen (Micro-SD, Micro-USB en Aux), aan de andere kant zit een draaischijf voor volume, maar deze is ook in te drukken voor start/pauze. Deze schijf voelt niet super stevig aan, maar hij lijkt het voorlopig gewoon nog te doen. Aan de bovenkant zitten onder het plastic enkele druk knoppen, onder andere voor het wisselen van modes, volgende/vorig nummer en een Bluetooth connectie knop. Naast deze knoppen zitten enkele LED-Indicators voor Bleutooth, mode en batterij status.
In zijn geheel voelt de speaker super stevig en robuust aan, op de volume-draai knop na dus. Hij lijkt dus prima stoot en val vast te zijn. Daarnaast is volgens Earson deze speaker weer net zo waterproof als de ER-151. Dit heb ik persoonlijk niet getest, maar ik ga ervan uit dat dit gewoon klopt (er zijn op Youtube verschillende water-torture tests van de ER-160 te vinden). Het enige grote nadeel van de speaker in combinatie met water is de afsluitklep van de aansluit openingen. Dit rondje is erg lastig goed in de opening te sluiten zodat hij goed vast zit, dus meestal staat hij een beetje open als je hem ‘gewoon’ dicht duwt.
Als je de speaker aanzet, door enkele seconden op de “mode” knop te drukken hoor je een luide “BLUTOOTH MODE”. Dit gebeurt volgens mij op vol volume, en vind ik redelijk storend. De rest van de speaker werkt allemaal redelijk intuïtief. Zo zijn de pijltjes naar boven en beneden voor het wisselen van nummer, is de “M” voor het wisselen van modes, de M voor Modes en aan het uiteinde het ‘play’ driehoekje voor het starten en stoppen. Volume aanpassen gaat het de draaiknop aan het uiteinde, redelijk simpel maar niet altijd even vloeiend.
Voor het wisselen van input modes moet de “M” knop ingedrukt worden, hierbij hoor je elke keer de (Engelse) stem van Truus die de modes luidkeels uitroept. Dit had van mij wel wat anders gemogen. Mjah, ’t werkt…
Voor het afspelen van muziek via de Micro-SD kaart moet je MP3tjes op een kaartje zetten en gaan, tenminste dat dacht ik. Een uur kloten en proberen later kwam ik er achter dat je even moet zorgen dat je kaartje FAT geformatteerd is. Anders wordt je kaartje niet herkend, en kan je dus ook niet naar de TF-Card playback modus! Maar als dat eenmaal is gedaan werkt het perfect, het zei wel dat je als je de speaker aan-uit zet weer bij nummer één start.
In het volgende stuk ga ik de vergelijking aan tussen de twee broertjes van Earson. De ER-151 van ongeveer 26 euro en de ER-160 van ongeveer 46 euro.
Qua formaat is de ER-160 duidelijk de grotere broer. In zowel omvang als lengte is hij een paar cm groter. Hij is ook een slagje zwaarder en voelt daardoor in de hand ook wat robuuster aan.
Of je de een nou mooier vind dan de ander is een kwestie van smaak, maar de ER-160 ziet er naar mijn mening gewoon een stukje mooier uit. De afwerking en details is net wat meer over nagedacht.
Qua geluid verschillen de twee broertjes zowel in volume als in sound singature behoorlijk. De ER-151 heeft twee speakers van elk 2 watt, zijn grotere broer doet het met twee speakers van 5 watt. Dit is zeker te merken in volume. Bij vol volume binnen wil je niet naast de speaker staan omdat de muziek gewoonweg te hard kan dan. Buiten met een beetje wind is het extra volume wel echt handig. Qua sound signature stond de ER-151 bekend om zijn redelijke bas heavy sound. Iets wat je vaak hoort over kleinere speakers, door de bas extra aan te zetten lijkt de speaker harder te kunnen. Door het sterk toegenomen wattage van de ER-160 lijkt Earson ervoor gekozen hebben om die bas boos niet echt meer nodig te hebben. Dus de soundsignature is een stuk gebalanceerder.![]()
Overall heb ik op de speaker qua gebruik weinig aan te merken op de twee puntjes van het SD kaartje en afsluitklepje aan het uiteinde na dan. Het volume van de ER-160 is goed, en de geluidskwaliteit prima. Op batterij gaat hij ongeveer 3+ uur mee wat voor mij meestal wel voldoende is.
Concluderend kan ik zeggen dat de Earson ER-160 wel weer echt een slagje beter is qua volume en features dan de ER-151. En dus in het landschap van Vhina-bluetooth speakers een verrijking is. Onder andere de sd-kaart slot is echt wel een handige feature. Of hij de prijs waard is, tja dat is lastig te zeggen. Voor mij is het wel echt een verbetering, waar ik vroeger twee ER-151 met splitter mee nam, heb ik nu gewoon een ER-160 mee.
Ik heb mijn ER-160 via Tinydeal gehaald. Prima snelle shipping en goede prijs.
Voor meer informatie kan je ook nog even een kijkje nemen op de site van Earson-audio zelf. Maar wel de Chinese tak, want op de Engelse website staat hij (nog) niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 06-07-2015 17:06:22 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
Elephone doet alweer een tijdje mee in het Chinese telefoons circus (sinds 2006) met soms positieve en soms negatieve resultaten. In deze review ga ik het hebben over de Elephone S2, een mid-range telefoon met als selling point de ‘glamorous feeling’. Qua specs heeft hij wat een gemiddelde China phone heeft zoals android, dual-sim, GPS, Wifi en een 5” inch scherm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het glamorous feeling begint al een beetje bij het unboxen. Want de Elephone komt in een goed uitziende doos. Aan de zijkant van de doos zit een touwtje om de binnen doos uit de buitendoos te laten schuiven. Dit hebben ze wel leuk gedaan. Het geeft bij de unboxing echt een luxe gevoel.
In de doos vind je een witte USB oplader met kabel, een quick start guide, een doorzichtige cover, een sim-tray tooltje en twee extra screen protectors.
Leuk aan de screenprotectors is dat op het buitenste folie ook meteen de knop aanduiding staat. Dus waar de volume knopjes zitten en power etc. Slimme combinatie die ik nog niet vaak gezien heb.
De telefoon komt volledig opgeladen aan, dus je kan meteen aan de slag met het instellen van Android en je eigen apps.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De S2 heeft voor een China phone een toch best een bijzonder uiterlijk. Deze uiterlijke kenmerken krijgt hij door drie aspecten. Een aspect is dat de telefoon aan de voor en achterkant volledig uit glas bestaat. Dit glas ligt iets verdiept zodat de opstaande randjes het glas beschermen. Het tweede aspect is de metaal/kunststof rand. De kunststof beschermt het scherm waar het metaal voor een degelijk gevoel en chique uiterlijk zorgt. En ten derde is het glas aan de achterkant zo afgewerkt dat er een soort schittering ontstaat in de vorm van driehoekige vlakken. Kijk je vanuit een andere hoek, dan zie je dus andere vlakken oplichten. Dit geeft echt een unieke uitstraling aan de telefoon. Dit kan je onder andere zien in het promo filmpje wat ze hebben hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua algehele bouwkwaliteit lijkt het wel goed te zitten met deze Elephone. Als je de telefoon probeert te buigen geeft deze nauwelijks mee, ook de naden zijn goed afgewerkt er zit geen merkbare ruimte tussen het scherm en de behuizing bijvoorbeeld. Nadelen van het ontwerp zijn onder andere dat de batterij niet te vervangen is en er op het glas snel vette vingers zichtbaar zijn.
Om de telefoon extra te beschermen levert Elephone standaard een transparante flexibele hoes mee die je over de achter en zijkant van de telefoon kan bevestigen. De hoes is leuk voor dagelijks gebruik, maar doet wel echt afbreuk aan het uiterlijk. De glinsteringen van de achterkant zijn bijvoorbeeld een stuk minder zichtbaar en te telefoon wordt toch eer twee mm dikker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties van de Elephone:
• Maten: 143*70*6.8mm
• CPU:MT6735p
• GPU:ARM Mali-T720
• RAM:2GB
• Geheugen: 16GB
• Scherm: 5.0" 1280*720 pixels PPI=294
• Batterij: 2100mAh Li-POL
• Besturingssysteem: Android 5.1
• Camera: Achter 13.0 MP, voor 2.0MP
• SIM kaarten: Twee simkaarten (micro sim)
• Bluetooth: 4.0
• Positie: GPS,A-GPS
• Netwerk: FDD/WCDMA/GSM (FDD-LTE: banden 800/1800/2100/2600)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua prestaties verwacht ik niet enorm veel van de S2. Hij wordt aangedreven door de Mediatek MT6735p die we de afgelopen tijd al in heel veel andere China phones gezien hebben. De 1GHz Quad-core processor met 64-bit architectuur is ruim genoeg om lekker te kunnen surfen, een HD filmpje te kijken en af en toe een beetje te gamen. Maar verwacht er niet van dat je de aller nieuwste mobiele games vloeiend mee kan draaien.
Dit komt onder andere doordat ze volgens mij wel meer moeite gestopt hebben in de software vloeiend te laten draaien. De (ongeveer) stock android 5.1 Lollipop doet het erg vloeiend, ik heb geen merkbare stotteringen ondervonden de laatste tijd. Er wordt een Elephone ‘service’ app meegleverd die je door kan sturen naar de website en waar je feedback achter kan laten. Maar dat is eigenlijk ook alle ‘bloatware’ die er meegeleverd wordt.
Als je gaat benchmarken zie je vergelijkbare scores met andere telefoons in dit budget. Omdat veel andere fabrieken eigenlijk bijna identieke hardware set-ups gebruiken. Maar het zijn nog steeds prima scores en vergelijkbaar met scores van westerse telefoons die toch echt een slag duurder zijn.
Benchmarks:
• Antutu: 19480
• Geekbench: 460 (singel core), 1294 (multi core)
• Vellamo: 1629 (Browser), 1184 (multi core)
• Quadrant: 8981
• Ice storm extreme: 2001SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Scherm
Het scherm is met zijn 720P op 5 inch en dus een pixel per inch (PPI) van 294 prima scherp te noemen. Het is geen retina scherm, maar je zult toch echt wel je best moeten doen om de losse pixels te kunnen onderscheiden. Qua kleurweergave kan hij zich meten met veel andere telefoons en hier valt niets op aan te merken.
Doordat het scherm erg spiegelt kan het lastig zijn om onder een grote hoek goed het scherm te zien, dus dat is wel een minpuntje. Maar daar tegenover staat dat het scherm wel lekker fel kan, dus in de zon als je er recht tegenaan kijkt goed af te lezen is. Als je ‘s nachts je scherm wilt dimmen kan dit ook tot een redelijk laag niveau.
• Accu
De ingebouwde accu is van het type Li-POL en heeft een vermogen van 2100mAh. Dit is echt een minpuntje van de telefoon. Als je de telefoon normaal gebruikt red je het einde van de dag nog steeds prima. Maar ik had graag een wat grotere batterij gezien om die twee of drie dagen ook te kunnen redden. Ze hebben hier duidelijk gekozen voor wat meer design dan batterij.
• Camera
De 12.0 MP camera achter is prima te gebruiken voor daglicht foto’s. Er is genoeg detail in de foto’s en ook de kleurweergave doet hij prima. Ga je naar wat donkerdere situaties dan merk je dat de foto’s steeds minder goed worden. Oké de meeste foto’s zijn wel redelijk, maar je moet dan wel goed je hand stilhouden om te veel wazigheid en ruis te voorkomen. Ditzelfde geld als er te veel licht op de camera valt. De camera op de voorkant van 2.0 MP is meer een gimmic voor video-chatten en andere diensten waar je niet echt kwaliteit zoekt maar gewoon functioneren. Want de foto’sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Bereik
Op het 4G bereik is niets op te merken. Het bereik is vergelijkbaar met mijn eerdere Mlais M4, Elephone G2 en oudere Sony toestellen. De snelheid is ook prima met 52 Mbps down en 46 up op Vodafone 4G in omgeving Den Haag. Tijdens het bellen heb je prima verbinding en je bent zelf goed te horen en de ander is ook prima duidelijk te verstaan.
Hetzelfde geld voor het Wifi en bluetooth bereik dat gewoon voldoet aan de verwachtingen en niet merkbaar storend laag is.
• Speaker
De ingebouwde speaker aan de achterkant houd niet echt over. Wil je even een muziekje luisteren tuis dan kan je beter een Earson bluetooth speaker erbij pakken. Zowel de geluidskwaliteit is niet echt top als het volume wat aan de lage kant is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Elephone 2S is een uniek uitziende telefoon met redelijke performance. Door zijn unieke uiterlijk hebben ze wel duidelijk ingeleverd op batterij capaciteit. Ondanks dat is het een mooie telefoon voor dagelijks gebruik. Qua performance kan hij goed meekomen met een mid-range telefoon en zal hij komende jaar/jaren nog prima mee kunnen.
Voordelen:
• Uniek uiterlijk (Voor en achterkant glas en effect)
• Nieuwste android 5.1
• Uitgebreide accessoires
• Prima bouwkwaliteit
Nadelen:
• Niet het snelste model
• Relatief kleine batterij
• Misschien snel beschadigd glas
• Matige speaker
Voor meer informatie over de Elephone 2S kan je terecht op de website van Elephone.
[ Bericht 2% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:56:01 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Tronsmart 3 poorts oplader (met quick-charge poort)
Deze komt voor $18,99 bij Geekbuying vandaan omdat de Nillkin dood is en ik maar gelijk heb gekeken naar zo'n dingetje met een paar poorten meer zodat ik wat meer zaken tegelijk kan opladen. Ook wel praktisch voor vakantie bijvoorbeeld. Komt in een simpel doosje met een nette handleiding erbij en een dikke micro-USB kabel van 80 cm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties
3 poorten waarvan 1 met de quick-charge technologie (kijk even in het lijstje op hun website of jouw telefoon dat ook ondersteunt).
De twee normale poorten met 2.4A per stuk.
De ene 'snelle' poort met 5V/2A, 9V/2A, 12V/1.5ASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het opladen
Omdat ik op het moment geen telefoon voorhanden heb die ook het snelle opladen heeft moet ik jullie dat antwoord nog even verschuldigd blijven, maar ik ga er vanuit dat ze hier niet mee zullen adverteren als die poort dat niet waarmaakt. Op de andere poorten wel even gekeken hoeveel A hij trekt en dit is vaak nog zelfs een stukje meer dan met een powerbank kabeltje ertussen. Dus de kabel is zeker prima voor die lengte. Hoe ik dat getest heb is gewoon mijn telefoon opladen en met een powerbank kabeltje haalde ik 0.91A en met de Tronsmart kabel haalde ik 0.95A op alle poorten.
Echter...op een Xiaomi powerbank is het een ander verhaal en zie je wel een verschil, met de Xiaomi kabel haal ik 1.83A en met die van Tronsmart maar 1.34A. Of het aan de lengte ligt geen idee, maar wel een reden om dus even te kijken naar een andere kabel. En als jullie je afvragen waarom hij niet een hoger percentage haalt ligt dat aan de powerbank want die is niet geheel leeg en op de blitzwolf trekt hij 1.8A dus dat klopt allemaal wel![]()
Quickcharge
Eigenlijk is dit wat de toekomst gaat worden heb ik het idee, een manier van opladen dat je onder een hoger voltage stroom in je apparaat pompt en het dus sneller vol is. Helemaal handig als je een high-end telefoon hebt die snel leeg is. Dan zou je, in theorie, in een half uurtje hem al weer redelijk vol moeten kunnen krijgen.
Op het moment zijn er maar een handjevol toestellen die dit ondersteunen, dus hopelijk dat er ook snel wat meer Chinese telefoons dit gaan ondersteunen.
Bouwkwaliteit
Eigenlijk heel degelijk, vroeger heb ik nooit zulke dingen gekocht omdat ik altijd het gevoel had dat het nogal fragiel is in zo'n stopcontact maar dat valt heel erg mee. Ook omdat er maar 3 poorten op zitten en het gewicht met 103 gram wel meevalt. Kortom, prima dingetje en ook het groene ledlichtje bovenop (die niet te fel oplicht) is wel handig om te zien dat er stroom op staat.
Kortom, prima dingetje wel qua bouwkwaliteit en de output lijkt allemaal wel te kloppen, alleen de kabel is dus de bottleneck. Ik heb gister 2 10K powerbanks eraan opgeladen tegelijkertijd en dan wordt hij totaal niet warm verder. Als ik nog een Quick-charge telefoontje van een collega in handen krijg test ik die ook nog wel even.
[ Bericht 1% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:53:45 ]![]()
![]()
Een kleine review van de Zidoo X1, die ik van Geekbuying ontvangen heb.
Specificaties volgens fabrikant:
• Type: Zidoo X1
• Kleur: Zilver
• CPU: Allwinner H3 1.5 GHz ARM quad-core CPU
• GPU: Quad-core Mali-400MP2 GPU
• RAM: 1GB DDR3
• ROM Nand Flash 8GB
• WiFi: 802.11 b/g/n Wifi
• LAN: 10/100M Ethernet
• Ondersteunde video formaten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Ondersteunde audio formaten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• HDMI, 1.4b
• Interfaces: 2x USB 2.0, 1x RJ45; MicroSD slot, AV poort, TF kaart slot.
Unboxing
Van Geekbuying kreeg ik een exemplaar ter review opgestuurd. Bij deze mijn bevindingen.
Hij is geshipped via de normale post, en met 9 dagen verzendtijd vlot geleverd. De verpakking is strak gedaan. De inhoudt van het pakketje omvatte de volgende items:
• Zidoo X1
• IR Afstandsbediening (AB)
• HDMI kabel (+- 0.75m lang)
• Power adapter + verloop stekker (5V DC 2A)
• Gebruikershandleiding & garantiekaart (tot 3 maanden na aankoop)
VerpakkingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aansluiten
Helaas beschik ik niet over een 4K TV. Zelfs een echte TV ontbreekt in mijn setup. Ik heb mijn Asus IPS 1920x1200 monitor gebruikt met de HDMI aansluiting.
De aansluitingen van de Zidoo X1 bevinden zich aan de achterkant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier tref je een A/V output aan voor TV’s zonder HDMI (waar de stroom-plug ook precies in past! Opletten dus). Daarnaast bevind zich een HDMI-out poort, gevolgd door een USB 2.0 poort, de RJ45 LAN-poort een tweede USB 2.0 poort met daaronder een MicroSD kaart slot. En natuurlijk de 5V DC aansluiting.
Dit alles wordt gepowerd door een 5V 2A voeding.
Wat heel vervelend is aan de lay-out van de aansluitingen, is dat je geen ruimte boven de LAN-poort hebt om het klipje in te drukken als je de kabel eruit wil halen. Dit veroorzaakt echt onnodig gepriegel. Deze hadden ze beter 180 graden kunnen draaien. Ook verdwijnt het SD-kaartje helemaal in de gleuf. Je hebt dus nagels nodig om hem erin/eruit te krijgen. En er ontbreekt een icoontje hoe het SD-kaartje (met de boven of onderkant boven/onder) erin moet. Verder is de afwerking goed gelukt.
Eerste indrukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij het aansluiten valt op dat het verlengstukje niet past in een “ovaal” stopcontact. Dit moet dus een ronde zijn. Daarnaast missen er 2x AAA baterijen. Dit is wel begrijpelijk gezien vliegtuigen + losse batterijen geen gewilde combi is bij de douane. Daarnaast ontbreken er fysieke knoppen op de Zidoo X1. Als je de AB kwijtraakt, is hij nog te besturen via de wifi remote. Handig is dit echter niet, zeker als je geen android hebt waarmee dit werkt. Ook zoog het oppervlak van de Zidoo snel stof naar zich toe.
Opstarten
Eenmaal aangesloten, doet het kastje er ongeveer 50 seconden over om te booten. Zodra hij opgestart is kom je terecht in de user interface van Zidoo (versie h3v1.0.14), waarin alles standaard al in het Engels wordt getoond. Enkel het weer toont je Shenzeng. Het is een standaard Android (versie 4.1.1) omgeving, wat makkelijk werkt met de bediening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na een beetje spelen ziet het er dan zo uit. Ik heb geprobeerd om de Horizon Go app (van Ziggo) aan de praat te krijgen – helaas zonder succes. Ik kreeg hierbij een foutmelding “No Connection”. Hierover is contact opgenomen met Geekbuying – ik wacht nog op hun response. Wat lijkt te helpen voor Kodi is om het IP adres van DHCP af te halen en op Statisch te zetten (IP ergens in de range die je netwerk toestaat, bijvoorbeeld 192.168.178.99, Netmask 255.255.255.254, Gateway 192.168.179.1 en DNS 8.8.8.8). Kodi kreeg ik hiermee aan de praat, maar Horizon Go zogezegd nog niet.
Benchmark
Qua performance heb ik een testje van AnTuTu gedraaid (v5.7.1) waaruit een score van 16119 kwam (volgens AnTuTu zelf middenmoot, 50% van de geteste apparaten is sneller. Zo ook bijvoorbeeld een LG G3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gebruik
De afstandsbediening werkt best goed. Er zit een “learn”-functie op om de AAN/UIT + volume knopt van je TV afstandsbediening over te nemen (handig!), en er zijn 3 programmeerbare knoppen voor je favoriete apps.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heb je de mogelijkheid om te wisselen tussen een muis, of actieve tegels om te navigeren door de menu’s. Ook zit er een soort “ALT+TAB” knop op, waardoor je makkelijk tussen verschillende vensters kan wisselen.
Het gebruik is over het algemeen soepel. Ik heb een keer een vastloper meegemaakt. Na een reboot ben je binnen 50seconden weer online.
Kodi
Op de Zidoo X1 is Kodi (versie 14.2 helix) voor geïnstalleerd. Als je een beetje uit de voeten kan met deze add-on, is het een geweldige manier om allerlei soorten media te nuttigen. Kodi werkt soepel en vloeiend. Je kan bijvoorbeeld het op de achtergrond laten doordraaien terwijl je even in de Zidoo X1 interface zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit kastje is een kleine media-box, gericht op Kodi. Hierin slaagt hij zeker. Kodi werkt soepel en doet wat het moet doen. De afstandsbediening is compleet, werkt goed en heeft een handige leer-functie. Het is jammer dat de afstandsbedienings-app enkel voor Android beschikbaar is. Dit beperkt de functionaliteit voor alle Apple-, Windows- en Blackberry OS gebruikers.
Qua hardware / prijs verhouding is hij goed: doet wat hij moet doen, heeft wat extra performance over en draait (daardoor?) soepel genoeg.
Positief:
• Voelt snel aan
• Klein
• Veel aansluitingen
• Handige afstandsbediening
• “Learning” functie van AB
Neutraal:
• Userinterface – wat magertjes
• Start tijd van 50sec
• App alleen voor Android OS
• Geen batterijen voor de AB
• Zilveren oppervlak trekt stof aan
Negatief:
• SD kaartje verdwijnt helemaal in de gleuf & er is geen icoontje voor oriëntatie (boven- en onderkant),
• LAN-kabel is er nauwelijks uit te krijgen doordat er te weinig ruimte zit voor het klipje
• A/V-out is te dicht geplaatst op de HDMI. Hierdoor past een dikkere audio-jack niet
• Geen fysieke knoppen
[ Bericht 2% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:53:18 ]![]()
Net als vele andere Chinese smartphone fabrikanten brengt Doogee de ene na de andere mobiel uit in 2015. De hier geteste Y100 Pro is er eentje in de Valencia serie waarin al eerder de Y100 en de Y100X uitkwamen. De Y100 Pro moet vooral de klant aanspreken die een mobiel wil met iets luxere uitstraling gezien de marketing releases die Doogee rondstuurde over de Y100 Pro. Er werd vooral veel ingezet op de achterkant van de mobiel, deze zou gebruik maken van de befaamde Japanse Musashi verf die de achterkant een metal look geeft.
De rest van de specificaties zijn vrij standaard voor een budgetmodel, dus snel maar kijken wat deze Y100 Pro te bieden heeft ten opzichte van de ‘normale’ Y100 of Y100X.
Unboxing en specificaties
De Doogee Valencia2 Y100 Pro komt in een doos met daarop een sjieke foto van het toestel en de specificaties van de camera. Achterop de doos vind je in kleine letters wat specificaties. En een in meerdere talen verwijzing naar de website en dan het artikel kan afwijken van de afbeelding.
Open je de doos kom je eerste de smartphone tegen. Hieronder vind je een screenprotector, schoonmaakdoekje, en als laatste de oplader en usb kabel. Ook stopt Doogee als een van de weinige fabrikanten er nog een headset bij.
Inhoud
• Doogee Valencia2 Y100 Pro
• Screenprotector en schoonmaakboekje
• Oplader en kabel
• In-ear headphones
• Quick-start handleiding
Specificaties
• MTK6735P 64-bits Quad core processor
• 5" inch multi-touchscreen, 1280x720 pixels, 2.5D display
• 2 GB RAM / 16 GB MB ROM
• Android 5.1 (DG OS)
• Camera: Front 8MP (geïnterpoleerd naar 13MP), Back 5MP (geïnterpoleerd naar 8MP)
• Bluetooth 4.0, WiFi B/G/N
• Dual Sim en MicroSD slot
• 4G: FDD-LTE, 800MHz, 1800MHz, 2100MHz, 2600MHz
• 3G: WCDMA 850MHz, WCDMA 900MHz, WCDMA 1900MHz, WCDMA 2100MHz
• 2G: GSM 850MHz, GSM 900MHz, GSM 1800MHz, GSM 1900MHz
• 22000 mAh batterij (verwisselbaar)
• 143 x 72 x 9.3 mm (lxbxh)
• Doogee.cc
Design en bouwkwaliteit
Zo op het eerste oog ziet de Y100 Pro er netjes uit. De achterkant is zoals gezegd van plastic met een speciale coating. Deze coating zorgt ervoor dat de achterklep eruitziet als geborsteld aluminium. De achterklep loopt helemaal rond tot aan het scherm. Het scherm ligt dus enigszins tussen de rand. Dit scherm heeft een 2.5D display dus zijn de randen hierdoor vloeiend. Het is een apart gevoel dat de achterkant doorloopt in de randen aan de zijkant en dat het scherm een beetje uitsteekt. Maar het voelt wel een beetje vreemd aan.
De Y100 Pro is een 5” telefoon en zodoende ligt het lekker in de hand. Door de gladde achterkant kan de telefoon soms wel uit je handen glijden, zeker bij wat warmer weer.
De afwerking is netjes, nergens scherpe randjes of slechte naden. Door de achterkant en zijkant uit 1 stuk te maken is de Y100 Pro vrij strak. Op de bovenzijde vind je een 3.5mm jack en microUSB aansluiting. Aan de rechterzijde vind je de volume rocker en powerbutton. Vervolgens aan de onderzijde vind je een klein gaatje waar de microfoon verstopt zit.
De camera aan de achterzijde, samen met de flitser steken iets uit maar heel veel is dit niet. En door de kromming van de backcover raakt de camera nooit het oppervlak als je de telefoon op zijn rug legt.
De achterzijde heeft een speakergrill over de hele breedte, maar als je de backcover verwijderd zie je dat de speaker werkelijk een stuk kleiner is. Klein beetje optisch bedrog dus.
De algehele indruk is goed, nergens voelt het toestel te plastic of goedkoop aan. Maar het geeft je ook weer geen echt premium gevoel.
Het scherm
De Y100 Pro maakt gebruik van een 720x1280 2.5D display. Samen met de Mali-T720 tovert dit scherm redelijke scherpe beelden tevoorschijn. De brightness is goed voor indoor gebruik. Buiten in de zon kan het soms wat lastig af te lezen zijn. De kijkhoek is verder prima en er is geen noemenswaardige backlight bleeding te zien. Het scherm is niet bijzonder goed maar zeker ook niet slecht.
Prestaties
De MT6735P, geklokt op 1Ghz, is op papier geen echte krachtpatser maar sommige merken weten hier toch nog een goede performance uit te halen. Nu werkt de MT6735P op 32-bits dus maak je geen volledig gebruik van de mogelijkheden van 64-bits op Lollipop. Dit zie je ook terug in de benchmarks. Als je fanatiek wil gaan gamen moet je dit toestel links laten liggen. Maar voor gewoon gebruik met wat apps, browsen en messaging is de performance voldoende.
Benchmarks
• Antutu: 20200
• Geekbench: 485 Single Core / 1358 Multi Core
• Vellamo: 803 Single Core / 1191 Multi Core
• Ice storm extreme: 2006
GPS
GPS-bereik is redelijk. Zonder wifi / mobiel netwerk duurt het wel wat langer voordat er een fix is (bijna een minuut) maar met die 2 aan gaat het redelijk snel.
Wifi
Wifibereik van de Y100 Pro is goed, nergens last gehad van het signaal dat wegvalt zoals bijv. bij de Mlais M7.
Bellen / bereik
Ook het mobiele bereik van de Y100 Pro zit wel goed, Doogee heeft de antennes van de Y100 Pro goed geplaats en door de plastic achterkant is er ook geen storing.
Helaas heeft Doogee wat minder aandacht besteed aan de audio. Meerdere malen moest ik woorden herhalen omdat ze mij aan de andere kant van de lijn moeilijk verstonden soms. Ook als je de speakerphone functie gebruikt heb je hier last van. De audio van de Y100 Pro is ondermaats. Dit kan beter.
Camera
De Y100 Pro heeft een 8MP Sony IMX219PQ sensor die geïnterpoleerd wordt naar 13MP. Op zich maakt deze camera redelijke foto’s. Soms is de kleurbalans wat zoek maar over het algemeen zijn de foto’s buiten en binnen goed te noemen. Wel heeft de Y100 Pro soms wat moeite met verschillende lichtbronnen om te gaan.
Software
De Y100 Pro komt standaard met Android Lollipop 5.1. Doogee heeft hier hun eigen skin overheen gezet, iets wat ze DG OS noemen. In feite is het niet meer dan een theme en is de gebruikte Android vrijwel stock. Ook zul je geen bloatware of andere troep terugvinden. Het softwarepakket is vrij standaard, wat voor veel mensen een pro zal zijn. Wel blijft het natuurlijk hopen dat Doogee de Y100 Pro van OTA-updates blijft voorzien.
Apps zoals de Google Playstore staan er standaard al op, verder hoef je dus niet te kloten met rooten en gapps. De standaard theme is vrij donker maar je kan zelf dus makkelijk je eigen launcher instaleren.
Batterij
De batterij is verhaal apart. Doogee heeft helaas een naam dat ze af en toe specificaties ‘fout’ vermelden. Ditzelfde gebeurd bij de batterij van de Y100 Pro. Volgens de specificaties en ook de sticker op de batterij zou dit een 2200mAh accu moeten zijn. Verwijder je de sticker echter dan zie je in de oem code dat het om een 1800mAh accu gaat. Dit hoort natuurlijk niet maar gebeurd helaas vaker bij Chinese fabrikanten.
De prestaties van de accu laten ook wat te over. Je zal de Y100 Pro toch al snel aan de lader moeten leggen na een dag gebruik maken van de telefoon. Wat voor een 2200mAh (of dus eigenlijk een 1800mAh) toch niet zou horen. De software kan dus wel nog wat optimalisaties gebruiken.
Conclusie
Doogee heeft met de Y100 Pro een budgettelefoon afgeleverd die er vrij goed uit ziet, goed in elkaar zit maar nergens echt in uitblinkt. Voor de prijs net boven de $100 is het wel een toestel wat het overwegen waard is. Zeker als Doogee de accuduur kan verlengen met een OTA-update.
Pro:
Band 20 (800Mhz) ondersteuning
Look en feel is prima
Vrijwel stock Android 5.1
Con:
Accuduur is matig
MT6735P is 32bits en niet de snelste SoC (in dezelfde prijsklasse is de MT6732 een betere keuze)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:51:24 ]![]()
Huawei Honor AM12 oordopjes
Van een relatief nieuwe store Ibywind de Huawei oordopjes ontvangen zodat ik hier een klein reviewtje kan maken van deze dopjes die relatief goedkoop zijn. Ze kosten namelijk maar 11 dollar inclusief verzending, dus wie weet is het een goed alternatief voor de pistons / andere dopjes.
Qua specificaties is er niet zoveel te vinden eigenlijk, het lijkt erop alsof het oordopjes zijn die met een bepaalde telefoon zijn verstuurd destijds. Op de verpakking vind je aan de voorkant de naam 'honor' en op de achterkant zie je wel Huawei vermeld staan.
Wat ik nog wel gevonden heb:
Type: In-Ear
Wire Funtion with Mic: Yes
Impedance: 32Ω
Cable length: 1.15m
Sensitivity: 108dB +/- 3dB
Socket: 3.5mm
Rated Power: 5mW
Maximum load Power: 10mWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het komt in een nette 'capsule' met daarin een soort rubberen flap waarop je de dopjes ziet en de typische licht blauwe kleur. Je moet er van houden want er zit ook zo'n accent op de achterkant van de dopjes met een ring. Qua maatjes heb je de keuze uit drie varianten, en niet zozeer S / M / L maar het lijkt meer op bepaalde vormen die wat verschillen, de één wat spitser, de ander wat ronder bijvoorbeeld. Ik heb moeilijke oren wat dat betreft maar heb een goed zittend maatje gevonden.
De kabel heeft een rubberen coating wat goed aanvoelt, hij is een beetje stug wat ik wat beter vind werken dan bijvoorbeeld een Sennheiser CX300II kabel die nogal snel in de koop raakt. Het is een Y-kabel dus beide kanten zijn even lang naar je oren toe. Met een verschuifbaar oogje kan je de kabel eerder / later laten splitsen.
Er zit ook een wire-control kastje op, dat ziet er netjes uit maar in de praktijk blijkt dat het nogal op een aparte manier werkt. Op mijn UMI eMAX start hij de muziekspeler als ik op het middelste knopje druk en verspringt het nummer met de plus / min. Als ik dan weer in Youtube zit werkt het als pauze / play knop en doen de plus/min knoppen niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geluidskwaliteit
Voor 11 dollar inclusief verzenden vraag je je altijd weer af wat je kan verwachten voor dat geld. Naar mijn smaak is hij wat te laag afgesteld, ik mis wat scherpte in de hogere tonen. Als ik dan wat meer dance nummer pakt vind ik de bas weer te dof en mag die weer wat harder. Het bereik is dus wat gematigd en had uitgebreider gekund.
Wat wel positief is is de afwerking, de dopjes zitten comfortabel in de oren en ik moet altijd wel zoeken naar dopjes die bij mij goed blijven zitten. Qua kleuren ben ik niet zo'n fan van dat lichtblauw maar gelukkig is die niet heel erg aanwezig als je ze in hebt. De bediening kan voor velen ook een plus zijn met de microfoon zodat je ook kan bellen (zelf niet geprobeerd nog).
Kortom, als je niet zoveel eisen hebt en wat zwaarder weegt aan comfort zijn het prima dopjes, maar je levert wel in op het geluid.
[ Bericht 3% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:51:00 ]![]()
Review op de Fok! frontpage van de JJRC H8C quadcopter
(Klik op de afbeelding om naar de review te gaan)
[ Bericht 14% gewijzigd door tokko1 op 17-08-2015 20:54:48 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
![]()
De Jive serie is een nieuwe serie koptlefoons van Brainwavz. Het zijn wat meer hippe koptelefoons met een andere doelgroep dan de standaard audiofielen. Zo komen de Jive koptelefoons in vier funky kleurtjes en kan je kiezen voor een Android of Apple versie (voor de remote). De verpakking is een volledig kunststof verpakking met daarin het nieuwe doosje (daarover later meer) waar de koptelefoon en alle accessoire in zit. De kleuren van de verpakking zijn wat meer funky, jazzy.. beetje retro zou ik zeggen. Maar ’t ziet er wel leuk en enthousiast uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De Jive is een In-ear koptelefoon met dynamische drivers. De aansluiting met je telefoon of andere media drager kan met een 3.5mm kabel waar ook een ‘controll’ aan zit. Deze afstandsbediening is voor Android en Apple anders, dus kies bij het bestellen wel even de goede versie.
De oortjes zelf zijn volledig gemaakt van netjes afgewerkt metaal. De kabel is dik tot de y-splitsing (naar L&R), na de Y splitsing zijn ze voor mijn gevoel iets aan de dunne kant. Dus hier zou mogelijk makkelijker kabelbreuk in kunnen ontstaan al voldoen ze nog wel voor dagelijks gebruik. Halverwege de rechter kabel zit ook de telefoon controller. Op de controller zitten drie goed voelbare rubberen druk knopjes voor de verschillende features (Audio bediening, gesprek bediening etc.). Ook zit er in de controller aan de andere kant van de knopjes een microfoon dus de Jive kan ook goed gebruikt worden als een hands-free set.
Overige specificaties:
• Drivers : Dynamisch, 9 mm
• Nominale impedantie: 16 Ohm
• Frequentiebereik: 20 Hz ~ 20 kHz
• Gevoeligheid: 98 dB @ 1 mW
• Nominaal ingangsvermogen: 20 mW
• Aansluiting: 3,5 mm, Verguld
• Kabel: 1,3 m, Koper
De Jive komt met een uitgebreid accessoire pakket zoals ik gewend ben van Brainwavz. Maar er is wel wat anders dan anders. Namelijk een nieuw doosje en mooie rode eartips die bij de oortjes zelf passen. De case is anders dan anders, hij lijkt wel veel op de oude case maar heeft een wat smallere langwerpige vorm gekregen. Bij navraag blijkt dat ze de oude doos niet vervangen maar deze nieuwe langwerpige doos gewoon voor sommige modellen gaan gebruiken. Voor mij is persoonlijk het doosje weer aan de grote kant, net als de wat vierkantere variant wordt er vanuit gegaan dat alle accessoire er ook moeten passen maar ik neem liever alleen de oortjes mee. De bijgeleverde rode eartips zijn in verschillende maten zodat de Jive bij iedereen kan passen. Naast de doos en eartips zitten er nog speciale Comply S-400 medium foam tips bij voor de liefhebber en een shirt-clip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Jive zet met de dynamische drivers die goed gekozen zijn door Brainwavz weer een goed geluid neer. Bij eerste gebruik merk je dat ze goed nagedacht hebben over de doelgroep en wat voor driver daarbij past. De Jive is echt een goede allrounder. Het bereik is niet enorm groot, dus echt diepe bas of heel fijne treble ga je niet kunnen horen maar van allebei is toch echt ruim genoeg aanwezig om van je geluid te kunnen genieten. Of het nou tijdens het bellen is waar de ander duidelijk overkomt of de muziek waar je zo veel van houd. Zonder versterking konden de oortjes met z’n 45/50 procent volume echt prima geluid in m’n oren blazen dus over het output volume valt ook niet te klagen.
En daarnaast is het geluid van de microfoon ook prima, de paar keer dat ik het getest heb was er niets te klagen. Dus dat is ook een pluspuntje waard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn conclusie van de Brainwavz Jive is dat het echt een leuke retro uitziende goede allround koptelefoon is. Qua prijs heeft hij echt weer een goede prijs/kwaliteit weten te raken. De gebruikte drivers en tuning hiervan geeft je een top geluid bij normaal gebruik. En aan de afwerking en details is het bij Brainwavz weinig op te merken behalve de relatief dunne kabel.
Pro’s:
• Uitstekende bouwkwaliteit
• Compleet accessoire pakket
• Goede prijs/kwaltieit ratio
• Controller voor telefoon
• Funky kleuren
Con’s:
• Redelijk dunne kabel na Y splitsing
Heb je interesse in de Jive?
Kijk dan bijvoorbeeld bij MP4Nation voor de Jive in Rood, Groen of (paars)Blauw.
Of voor meer informatie kan je nog kijken op de officiële site van Brainwavz.
[ Bericht 3% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:50:25 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
Daarnaast had ik een oplossing nodig voor m’n koptelefoon op mijn bureau. Die vroeger altijd overall en nergens lag en met de kabel verward raakte in de zooi. Maar Brainwavz was zo lief om de HENGJA te sturen, een koptelefoon ‘hanger’. De HENGJA zou zomaar bij de IKEA vandaan kunnen komen als je naar de naam kijkt, en naar de eenvoud ook, simple does it!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De HENGJA komt in een kunststof verpakking en zit goed stevig verpakt zodat hij niet verschuift of beschadigd kan raken tijds het verzenden. Als je hem uit de verpakking haalt is hij meteen klaar voor gebruik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je hem aan je tafel wilt hangen kan je kiezen voor verticale of horizontale oriëntatie. Met een schroef aan de voorkant kan je die oriëntatie kiezen en daarna kan je met een schroef aan de onderkant aan je bureau ‘klemmen’. Hierbij zit aan de bovenkant een rubber stukje zodat je bureaublad beschadigd raakt, maar aan de onderkant niet. En tjah, als je hem horizontaal aan je bureau doet is het een probleem. Maar als je hem verticaal doet kan je dus wel je balk/bureau zichtbaar beschadigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Concluderend kan ik zeggen dat het voor de 15 dollar zeker geen slechte koop is. De bouwkwaliteit is goed en details zijn netjes afgewerkt. Er had wel wat rubber op de onderste schroef/pad mogen zitten tegen krassen maar als je naar het geheel kijkt is het zeker een geslaagde accessoire.
De HENGJA koptelefoon hanger is voor $15 verkrijgbaar oa bij MP4Nation.
[ Bericht 9% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:49:19 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Is er al eens een review verschenen van de Mi Pad?
Kan er misschien ergens een overzicht geplaasts worden van alle China reviews of hoe je die makkelijk kan zoeken?![]()
Je kunt hier ff door bladeren: https://www.google.nl/web(...)nese+webshops+mi+pad . Geloof geen review van gezien. Misschien wat korte gebruikerservaringen van 1 of 2 personen.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:53 schreef ridsel het volgende:
Is er al eens een review verschenen van de Mi Pad?
Kan er misschien ergens een overzicht geplaasts worden van alle China reviews of hoe je die makkelijk kan zoeken?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Dit is verder geen discussietopic, hè. Dit is voor reviews bedoeld.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:12 schreef ridsel het volgende:
Misschien niet de recentste tablet meer om te kopen?
Iemand een goede tip? liefst 8".Je kunt natuurlijk terecht bij:quote:Heb je vragen naar aanleiding van een bepaalde review, zou je dan zo vriendelijk willen zijn de review te quoten maar dan met je commentaar te posten in het centrale (non-review) topic? Dan blijft dit topic hendig sjiek overzichtelijk. Bedankt!
› CHI / [Chinese Webshops] Topic #367 The China Shop en/of DIG / Android tablet discussie topic #44: Met een nieuw buurtopic! & DIG / [Het Chinese Windows tablet topic] #1 Windows tablets vanaf ¤80! .The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Forum Opties Forumhop: Hop naar: