sowiesoquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik vrees dat mijn fotografiehobby het afgelopen jaar wel meer heeft gekost dan één euro per dag
een 2e hands hoop ik?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:15 schreef over_hedge het volgende:
Doel voor volgend jaar. 5DM2 kopenMisschien zelfs dit jaar nog.
Dat is wel goedkoop, de lens zelf is al rond de 800 2e handsquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
KloptDit is ook gewoon een scammer. Zullen vast mensen intrappen. Maarja, heb nu een bod bij iemand staan voor 1500 voor de body en de Canon EF 24-105mm f4L IS USM. Moet alleen nog een weekje afwachten.
Zesde hands denk.quote:
Ik ben voor de rest niet echt van plan om verder camera's aan te schaffen, dus wat dat betreft zal de schade best meevallen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:30 schreef Uncle het volgende:
[..]
sowiesomaar dat voelt toch anders dan elke dag een paar euro film of polaroid erdoor te schieten
Kano heeft hem en bij ons gaat hij wel vaak mee, maar word hij eigenlijk maar vrij weinig gebruikt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:59 schreef Nalbandian het volgende:
Voor degenen die een 50mm objectief hebben: gebruiken jullie dit objectief vaak of ligt ie stof te happen in een kast?
Ok, thanksquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Kano heeft hem en bij ons gaat hij wel vaak mee, maar word hij eigenlijk maar vrij weinig gebruikt.
Zit bijna continu op de D700 hierquote:Op dinsdag 10 december 2013 19:59 schreef Nalbandian het volgende:
Voor degenen die een 50mm objectief hebben: gebruiken jullie dit objectief vaak of ligt ie stof te happen in een kast?
D700 is FF? Ben niet zo thuis in de Nikon camera'squote:Op dinsdag 10 december 2013 20:25 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Zit bijna continu op de D700 hierVoor mij is het mn 'standaardlens'. Alleen als ik echt flexibeler (zoom) moet zijn of wideangle gaat de 28-75/2.8 erop.
Bedankt voor de snelle reactiequote:Op dinsdag 10 december 2013 20:32 schreef Ener-G het volgende:
Full frame inderdaadOp een crop camera is het meer een portretlens, daar heb je meer aan een 35mm.
Thx. Ik zit toch te twijfelen om de Canon 50 1.4 over te nemen van iemand. Lens is niet perfect als ik de reviews lees, maar ook niet slecht. Ik ga er nog eens over nadenkenquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:03 schreef Uncle het volgende:
Ik gebruik de 50mm eigenlijk nooit. Op crop kon ik er al niet mee uit de voeten, op FF nog steeds nietVaak te krap en schiet ik liever 35mm of wijder, in andere gevallen te wijd, dat ik liever op 70mm of hoger zit. Maar eigenlijk nooit goed.
Het is dat je er tweedehands geen drol voor krijgt (de 1.8) anders was hij de deur al uit geweest. Nu hoop ik er ooit nog eens vriendjes mee te worden (wat moeilijk gaat als hij er nooit op zit) of een ander goed doel voor te vinden
Ik had de 50 mm ook een crop camera hier. Heb hem geruild voor de 35 bevalt me stukken beter.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:03 schreef Uncle het volgende:
Ik gebruik de 50mm eigenlijk nooit. Op crop kon ik er al niet mee uit de voeten, op FF nog steeds nietVaak te krap en schiet ik liever 35mm of wijder, in andere gevallen te wijd, dat ik liever op 70mm of hoger zit. Maar eigenlijk nooit goed.
Het is dat je er tweedehands geen drol voor krijgt (de 1.8) anders was hij de deur al uit geweest. Nu hoop ik er ooit nog eens vriendjes mee te worden (wat moeilijk gaat als hij er nooit op zit) of een ander goed doel voor te vinden
Het zal ook persoonlijke smaak zijn hoor, ik ben gewoon een groothoek liefhebber. Hoeft niet altijd in extreme maar op crop schoot ik het meeste met mijn geliefde sigma 10-20mmquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik had de 50 mm ook een crop camera hier. Heb hem geruild voor de 35 bevalt me stukken beter.
Mja moet nog eens op jacht naar een wijdhoek. Vind 18 net te weinignsoms. Maargoed flitser staat ook nog op het lijstje... Zuchtquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:24 schreef Uncle het volgende:
[..]
Het zal ook persoonlijke smaak zijn hoor, ik ben gewoon een groothoek liefhebber. Hoeft niet altijd in extreme maar op crop schoot ik het meeste met mijn geliefde sigma 10-20mmNa aanschaf van Full Frame body 'kon' ik nog steeds niet zoveel met een 50mm.
En het is niet dat ik perse een zoomobjectief wil hebben want de 35mm is momenteel mijn favoriete stukje glas
Ga voor een Yongnuo flitser, scheelt je weer wat centen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja moet nog eens op jacht naar een wijdhoek. Vind 18 net te weinignsoms. Maargoed flitser staat ook nog op het lijstje... Zucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |