abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134114937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
En mannen met mannen én vrouwen. MMV trio's, VVM trio's. Alles. Omdat het kan.
Én (vooral) omdat het fanaten als Veldkamp irriteert. :9!
pi_134114945
Sodom ende Gomorra was nog nooit zo sexy!
Ja doei.
pi_134114955
Al in de kerststemming trouwens?
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2013 @ 13:53:56 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134114956
Ondernemers zouden zelf mogen weten hoe laat ze hun toko open gooien. Willen ze op zondag dicht? prima. Willen ze maandag of donderdag dicht? prima.
Dat is de keuze van de ondernemer. Net zoals het aan de klant is om de winkel wel of niet te bezoeken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_134114979
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
Al in de kerststemming trouwens?
Hoezo, wil je even op m'n slinger?
pi_134114986
Slappe slingers :') pronte piek!
Ja doei.
pi_134115068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:53 schreef borisz het volgende:
Ondernemers zouden zelf mogen weten hoe laat ze hun toko open gooien. Willen ze op zondag dicht? prima. Willen ze maandag of donderdag dicht? prima.
Dat is de keuze van de ondernemer. Net zoals het aan de klant is om de winkel wel of niet te bezoeken.
Mwoah, ik kan me toch voorstellen dat niet iedereen er even blij mee is wanneer de supermarkt om de hoek voortaan 24/7 open is en een trekpleister voor zatte studenten wordt die hun drankvoorraad willen aanvullen. :P
Wat dat betreft is het lokaal regelen van dit soort zaken ook het beste, lijkt me.
Wil je graag je zondagsrust? Prima, ga je lekker in de Biblebelt wonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:59:32 #58
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134115104
Daar gaat de discussie ook over.
De biblebelt is geen apart stukje nederland waar ze hun eigen wetten kunnen gaan bedenken die IEDEREEN discrimineren behalve gelijkgezinden.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_134115254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:46 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Jij bent consument.

Ik kom echter uit een familie van artsen, maar ook winkeliers, ondernemers. In de knel door een belachelijke VVD-wetgeving en oneerlijke concurrentie voor gewetensbezwaarde en zondagse mensen, die aan zondagsrust met gezin, familie, vereniging en clubs hechten.

Straks mag jij als arbeider (of zelfs ambtenaar) ook je gehele zondag gewoon werken.

Gezin kan wel in de avonduren toch? "Je moet je eigen keuze voor kinderen niet zo opdringen aan anderen..." Krijgen we dan... :r

[..]

Dus marktwerking en oneindige concurrentie is goed, ook als er eerst ondernemersfamilies en -gezinnen kapot gaan onderling?
"Kapot gaan" is wel heel dramatisch, maar ja, het idee van marktwerking is inderdaad dat sommige winnen en sommige verliezen.

quote:
Als je uiteindelijk alleen de grote keiharde concurrenten overhoudt, komen ook clubs en hele sociale structuren in de knel. Die interesseren jou niet.
Daar vind ik de overheid niet verantwoordelijk voor nee.

quote:
Arbeidstijdenregels worden niet gehandhaafd. En juist door die regels moeten gezinswinkels nóg eerder sluiten of failleren... :N Je begrijpt het echt niet, hè?

Een extra vrije dag op een andere dag? En daar dan de omzet mislopen? :N :N

Natuurlijk kan dat ook niet. Het gaat hier om een spreiding over alle dagen van de week.
Je hebt door de week juist extra omzet van al die mensen die zondags werken en bv. op dinsdag vrij nemen. Met jouw voorstel moet je je boodschappen allemaal op zaterdag in huis hebben. Als je nog meer wilde kopen en de zaterdag is voorbij dan heeft zowel de consument als de winkelier pech.

Winkelier Pietje is bijvoorbeeld vrijdag en zondag vrij, terwijl winkelier Jantje maandag en zaterdag vrij is. Zowel Pietje als Jantje kunnen elk 5 dagen geld verdienen in hun eigen winkels en elk 2 dagen geld besteden in elkaars winkels. Terwijl als dat niet gespreid zou zijn, zou het veel minder efficiënt zijn geweest.
pi_134115280
Volgens mij slaat iedereen de plak mis.......
Gelovig of niet gelovig............

Niemand heeft straks meer iets te kiezen.........

Er word voor ons allemaal beslist wat en wanneer wij wat moeten doen.
pi_134115324
Als ze nog met dat soort argumenten was gekomen, dan was er nog een discussie mogelijk geweest. Nu gaat het om 'gods toorn', of wat dan ook. Dat is gewoon in een land waar kerk en staat gescheiden zijn geen argument.
Ja doei.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:07:18 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134115340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:05 schreef No.name.for.me het volgende:

Beslist door de mensen waarop wij stemmen bij de (gemeenteraads)verkiezingen, bedoel je?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134115499
quote:

Ik heb nog nergens gelezen dat men een winkelgebod op zondag wil gaan invoeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_134115618
quote:
Dat is nu een samenleving. Geeft je leuke dingen, en minder leuke dingen. Een uitkomst voor sommigen is een probleem voor anderen.

'Winkelen' is of wordt steeds meer gezien als vrijetijdsbesteding. Dan is het niet vreemd dat men dit doet als ze vrije tijd hebben.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:01:30 #65
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134116837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, zo is het ook vrij gebruikelijk in de Christenhatende, goddeloze Verenigde Staten.
Ook een walgelijke samenleving met armen, mensen met vier banen die niet rondkomen, een volledig verdwenen middenstand die in de armoede afgestort is, spooksteden, enorme drugsverslaving en 28 % van de bevolking die van voedselbonnen moet leven.... Wil je dat hier? :N

Ik wil een samenleving die respect heeft voor de gezinswaarden en dus voor de menselijke waardigheid, de zondagsrust. Een luxe, ook voor de arbeider.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:01:48 #66
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134116847
quote:

pi_134116885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:01 schreef Veldkamp het volgende:

[..]
Ik wil een samenleving die respect heeft voor de gezinswaarden en dus voor de menselijke waardigheid, de zondagsrust.
Ik heb respect voor de gezinswaarden van anderen en zondagsrust: men rust maar een eind heen in eigen huis en/of kerk met het hele gezin. Maar laat mij ook lekker m'n boodschapjes halen ^O^.
Ja doei.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:06:57 #68
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134116975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb respect voor de gezinswaarden van anderen en zondagsrust: men rust maar een eind heen in eigen huis en/of kerk met het hele gezin. Maar laat mij ook lekker m'n boodschapjes halen ^O^.
En straks moet de aannemer ook op 10.00 uur 's ochtends naast de kerk aan het werk, want zondag is toch een gewone werkdag? Niemand kan hem toch voorschrijven wanneer te rusten en te werken?

En zo gaat de rust en harmonie naar de knoppen....

En lekker respectvol ook naar gezinnen die bij supermarkten wonen! :(

's Nachts klussen moet dan ook kunnen. "Onzin die geluidshindervoorschriften! Waarom willen die nachtslapers mij als dagslaper voorschrijven wanneer te klussen en te boren aan mijn huis?! Wat een tirannen die betweters die nachtslaapgelovigen! :( "
pi_134116996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

pi_134117005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:06 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

En straks moet de aannemer ook op 10.00 uur 's ochtends naast de kerk aan het werk, want zondag is toch een gewone werkdag? Niemand kan hem toch voorschrijven wanneer te rusten en te werken?

Juist ja, en wat doe jij hier?
Ja doei.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:08:22 #71
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134117015
quote:

[..]

de aannemer MOET niets, maar mag. Vrije keuze en zulks
Ecosia
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:21 #72
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134117037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:08 schreef Jumparound het volgende:

[..]

de aannemer MOET niets, maar mag. Vrije keuze en zulks
Ook 's nachts bij jouw buren hopelijk. En 's ochtends om 5.00 uur dus. Lekker boren en slopen.

PECH GEHAD! VRIJE MARKT! VRIJE SAMENLEVING, JONGEN!
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:52 #73
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134117054
quote:

[..]

's Nachts klussen moet dan ook kunnen. "Onzin die geluidshindervoorschriften! Waarom willen die nachtslapers mij als dagslaper voorschrijven wanneer te klussen en te boren aan mijn huis?! Wat een tirannen die betweters die nachtslaapgelovigen! :( "
de tijden waarop je herrie mag maken liggen vast in de wet, niet in een religieus boek.
En lekker respectvol naar mensen die naast een kerk wonen, die klote klokken aan op een RUSTdag.Maar dat zal wel anders zijn :')
Ecosia
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:10:14 #74
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134117063
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:09 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ook 's nachts bij jouw buren hopelijk. En 's ochtends om 5.00 uur dus. Lekker boren en slopen.

PECH GEHAD! VRIJE MARKT! VRIJE SAMENLEVING, JONGEN!
Wat ben je toch een nare kneus :')
Ecosia
pi_134117069
Ja, die godverdomde teringklokken. Echt.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')