abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2013 @ 11:46:39 #51
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_134144601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef Loontjah het volgende:
Een broodje kroket is nog altijd gezonder als een broodje kaas!
Dat is ook de grootste onzin.
http://www.voedingnu.nl/b(...)-kroket.154447.lynkx
  woensdag 11 december 2013 @ 11:49:52 #52
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134144692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef Erasmo het volgende:
Mhoah als je het over GI gaat hebben komt brood er ook niet zo goed af met +/-70.
Brood is inderdaad niet supergezond. Maar volkoren is nog altijd beter dan wit. Sommige mensen willen gewoon niet zonder brood.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_134145349
Ja, laten we vooral bashen op brood, duizenden jaren heeft de mens er op geleefd en ineens is het slecht. :') Kut-modestromingen. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134145552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:10 schreef trovey het volgende:
Ja, laten we vooral bashen op brood, duizenden jaren heeft de mens er op geleefd en ineens is het slecht. :') Kut-modestromingen. :r
Nee hoor brood is typisch Nederlands. In vooral zuid europese landen (spanje en italie) eten ze minder vaak brood. Brood als extra iets bij de maaltijd. (naast pasta,rijst) Te veel brood is ook echt niet gezond. Het brood dat je in de Nederlandse supermarkt hebt vind je in bijv Duitsland maar zuidelijker echt niet.
pi_134145659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:17 schreef mytec het volgende:

[..]

Nee hoor brood is typisch Nederlands. In vooral zuid europese landen (spanje en italie) eten ze minder vaak brood. Brood als extra iets bij de maaltijd. (naast pasta,rijst) Te veel brood is ook echt niet gezond. Het brood dat je in de Nederlandse supermarkt hebt vind je in bijv Duitsland maar zuidelijker echt niet.
Ik bedoel wereldwijd ;) . Brood is niets mis mee :{w ....wat is het volgende; groente? :+ Zuivel, fruit, pasta, aardappelen, er blijft niet veel over om te eten. :') Eet gewoon gematigd en gevarieerd dan is er niets aan de hand mits je geen afwijkingen hebt in je verteringsysteem.
Optimist tot in de kist
pi_134145703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik bedoel wereldwijd ;) . Brood is niets mis mee :{w ....wat is het volgende; groente? :+ Zuivel, fruit, pasta, aardappelen, er blijft niet veel over om te eten. :') Eet gewoon gematigd en gevarieerd dan is er niets aan de hand mits je geen afwijkingen hebt in je verteringsysteem.
Klopt ;-) maar je geeft het zelf al aan gevarieerd eten. Dat bedoelde ik er ook mee ;-) dus neem ook eens een salade als lunch ipv brood. of pasta, soep etc.
pi_134145838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:22 schreef mytec het volgende:

[..]

Klopt ;-) maar je geeft het zelf al aan gevarieerd eten. Dat bedoelde ik er ook mee ;-) dus neem ook eens een salade als lunch ipv brood. of pasta, soep etc.
Je kunt ook gewoon tomaat op een plakje kaas nemen, zolang je niet meteen een heel brood wegwerkt per maaltijd is er niets aan de hand. :{w Mensen reageren meteen panisch als er weer één of andere modedieet langskomt. Oh, hij zegt dat brood slecht is nou dan vreet ik voortaan alleen maar sla en ik prop me vol met eiwitten (waarvan een te grote hoeveelheid aantoonbaar slecht is voor je nieren). Mensen moet eens leren om na te denken, daarvoor aten ze brood en was er niets en dan komt er een dieettboekenverkoper langs en ineens is alles wat die persoon in dat boekje zet slecht. :') Ik eet gewoon door, panisch gedoe. :O
Optimist tot in de kist
pi_134146687
Sappig !!
  woensdag 11 december 2013 @ 13:03:24 #59
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134146819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:10 schreef trovey het volgende:
Misschien omdat er eeuwen geleden nog niet zoveel bekend was over de negatieve effecten van brood?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_134147555
Was er eeuwen geleden dan ook veel overgewicht?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_134147954
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:

Van Ei weet ik dat alleen het ei-wit gezond is, het ei geel is een cholesterol-killer.

Heel erg achterhaald. Je kunt prima een ei per dag eten, eiwit én eigeel.
pi_134149526
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Was er eeuwen geleden dan ook veel overgewicht?
Dat had weinig met brood te maken.
Eeuwen geleden at men veel minder vlees, bestond er nog geen geraffineerde suiker, geen frisdrank, nog geen "high fructose corn sirup" of andere bewerkte calorie-bommen en deed men 10 uur per dag zware lichamelijke arbeid.
pi_134161889
Mensen, please.
Natuurlijk zijn er strikt gezien keuzes die meer micronutriënten bevatten dan brood.
Maar TS komt van de broodjes mayo en kroket en wil graag naar wat gezonder broodbeleg.
Lijkt me een haalbare stap waar hij al veel mee kan winnen zonder al te drastische veranderingen.

TS: kies volkorenbrood en neem als beleg vleeswaren, pindakaas, vis, gekookte eieren, fruit, rauwkost, kan allemaal. Kaas kan ook best met mate. Drop die gedachte mbt cholesterol / eidooiers, is allang achterhaald.

En ga poddomme roomboter smeren.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:26:26 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134162163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:20 schreef -Ciske- het volgende:
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
pi_134163346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:20 schreef -Ciske- het volgende:
Mensen, please.
Natuurlijk zijn er strikt gezien keuzes die meer micronutriënten bevatten dan brood.
Maar TS komt van de broodjes mayo en kroket en wil graag naar wat gezonder broodbeleg.
Lijkt me een haalbare stap waar hij al veel mee kan winnen zonder al te drastische veranderingen.

TS: kies volkorenbrood en neem als beleg vleeswaren, pindakaas, vis, gekookte eieren, fruit, rauwkost, kan allemaal. Kaas kan ook best met mate. Drop die gedachte mbt cholesterol / eidooiers, is allang achterhaald.

tja van frikandellen en kroketten is bijna alles eigenlijk gezond. Maar om het een beetje in de zelfde richting te houden. Brood met kipfilet? desnoods lekker stukje kip zelf gebakken op volkorenbrood.
  donderdag 12 december 2013 @ 06:48:18 #66
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_134179693
quote:
Mijn bron komt uit 2011 en ontkracht gedeeltelijk jouw bron uit 2008.
pi_134180359
Alsof in 3 jaar de voedingswaarde van kroketten veranderen, _O-
Maar ga vooral broodjes kaas eten, des te meer kroketten voor mij.
Sappig !!
pi_134180411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:36 schreef Loontjah het volgende:
Alsof in 3 jaar de voedingswaarde van kroketten veranderen, _O-
Maar ga vooral broodjes kaas eten, des te meer kroketten voor mij.
In het nieuwere artikelen zegt de bron van het oude artikel zelf dat een broodje kaas en een broodje kroket gelijk aan elkaar zijn. Maakt niet uit, want de conclusie blijft dat een kroket gewoon helemaal niet zo slecht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')